Filteren op kenmerken NIET hebben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 18:07
Zou het mogelijk zijn om bij alle categoriën (of bijvoorbeeld alleen die met meer dan 5 keuzes) aan te kunnen vinken dat je de geselecteerde kenmerken niet wilt hebben? Bij moederborden bijvoorbeeld, zijn tig keuzes voor de chipset. Dan zou het handiger zijn om bepaalde chipsets eruit te filteren, ipv alles selecteren wat je over wilt houden. Bij meer onderdelen en kenmerken zou dit veel prettiger werken.

En een selectiemogelijkheid voor de eerste prijsvermelding zou ook wel handig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23

crisp

Devver

Pixelated

Je kan switchen naar het 'klassieke' filter, die biedt die mogelijkheid namelijk :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het gebruik van "negatieve" filters kan door de klassieke filters te gebruiken.

Of dat die functionaliteit ook ooit nog wordt ingebouwd in de moderne filters zou ik niet weten. Het lijkt me op zich inderdaad wel handig.

Is crisp me weer te snel af. Nu je er toch bent, crisp, gaat een negatief filter ook nog in de moderne filters mogelijk worden, of zijn daar vooralsnog geen plannen voor?

Filteren/sorteren op eerste prijsvermelding is al vaker geopperd: [suggestie] filter op datum van toevoeging

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 09-06-2010 15:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een invert selection of 'select all' zodat je uit kunt vinken welke je niet wilt hebben zijn idd ook al geopperd

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02

D4NG3R

kiwi

:)

Andere handige filter: Hoeveelheid PCI-E 2 x... sloten. deze mis ik nogal :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

D4NG3R NL schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:22:
Andere handige filter: Hoeveelheid PCI-E 2 x... sloten. deze mis ik nogal :+
Dat is hetzelfde verhaal als bij netwerkmeuk: de data is er al, maar er is geen filter beschikbaar om in dergelijke specificaties ook op de aantallen te filteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 09-06-2010 15:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:19:
Is crisp me weer te snel af. Nu je er toch bent, crisp, gaat een negatief filter ook nog in de moderne filters mogelijk worden, of zijn daar vooralsnog geen plannen voor?
We willen het zelf wel graag, maar vooralsnog ontbreekt de tijd ervoor; het moet in de eerste plaats interface-technisch goed uitgewerkt worden en de combinatie met de ajax-interface maakt dat het redelijk complex is om te realiseren...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

crisp schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:25:
[...]

We willen het zelf wel graag, maar vooralsnog ontbreekt de tijd ervoor; het moet in de eerste plaats interface-technisch goed uitgewerkt worden en de combinatie met de ajax-interface maakt dat het redelijk complex is om te realiseren...
Check, mooi om te horen dat er in elk geval over nagedacht is/wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:10

MsG

Forumzwerver

Ik heb dit ook eens geopperd: ([feat]Pricewatch: Toevoeging "Alles behalve X")

maar volgens een modje kreeg je dan ook nog dit probleem:
Laurent schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:58:
De mogelijkheid is technisch wel beschikbaar en is toegankelijk in de klassieke filterweergave, maar de mogelijkheid mist slechts voor het moderne filterformulier. Houd er rekening mee dat 'geen TN' niet hetzelfde is als 'wel (Alles\TN)' (wel het complement van TN) -- bij 'geen TN' zal een monitor die geen paneeltype wèl worden meegenomen, terwijl in het tweede geval dit niet gebeurt.

Zie bijvoorbeeld dezeproducten voor monitoren met 'geen TN'.

[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 09-06-2010 15:31 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan pak je ook wel net een voorbeeld van een spec die regelmatig niet ingevuld is (aangezien het paneeltype lang niet altijd bekend is). Bij de moederborden is het aantal moederborden zonder chipset vermelding zeer gering.

Maar inderdaad, dat is wel iets om rekening mee te houden bij het gebruik van dergelijke negatieve filters. Gelukkig kan je in de klassieke weergave daar omheen werken doordat je daar makkelijk alle items in de "WEL" selectielijst kan selecteren om er vervolgens één of meer te deselecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Juist dit voorbeeld geeft de reden aan om een niet selectie te kunnen doen.
Niet ingevulde gegevens=> bij wel keuze komen ze niet naar boven terwijl je eigenlijk niet weet of ze wel of niet aan de criteria voldoen.

Overigens hoeveelheid optie zou zeer welkom zijn.
Ik denk aan 6 sata aansluitingen, bovenvermelde pcie sloten, aantal cpu sockets ;) ook al zijn daar niet zoveel meer van, ik was er laatst een het zoeken daarnaar en het is dus handwerk. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Pagina: 1