Netwerk switches filteren op aantal poorten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
In http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html is het nu wel mogelijk te filteren op het type aansluiting, maar niet op de hoeveelheid aansluitinge, graag had ik dit wel gezien. Zo zijn de industriële switches er wat makkelijker uit te filteren en het onderscheid tussen de 4/8 en 16 poorts-switches makkelijk te maken.

Er is natuurlijk deels te filteren op de huidige namen, maar daar filter je net iets te grof mee.

Bij de http://tweakers.net/pricewatch/cat/313/netwerk-routers.html is het al wel mogelijk het aantal aansluitingen op te geven, dit dus graag doortrekken :)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daar is het aantal WAN poorten expliciet opgenomen als specificatie. Bij de switches bestaat de specificatie uit "x poorten van type y" daar is op dit moment nog geen fatsoenlijk filter voor beschikbaar waarmee zowel het filteren op aantal poorten als op poortsnelheid mogelijk is.

Volgens mij is dit ook al wel vaker ter sprake geweest en persoonlijk zou ik het ook wel een nuttig filter vinden. De info is er in feite al, alleen is het technisch niet direct mogelijk om er een filter voor aan te zetten.

Wellicht dat er via het mechanisme dat ook gebruikt wordt voor de prijs per GB specificatie en dergelijke wel iets te fixen is, maar dat weet ik niet precies. Zo niet, dan zou er iets aan devwerk gedaan moeten worden om dit mogelijk te maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Dat is een specificatie waarbij bij meerdere mogelijkheden, meerdere selecties opgegeven kan worden. Daar bestaat momenteel nog geen goed filter voor.

Edit: Orion was me net een paar seconden voor |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Kraan op 07-06-2010 09:45 ]

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kraan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:44:
Dat is een specificatie waarbij bij meerdere mogelijkheden, meerdere selecties opgegeven kan worden. Daar bestaat momenteel nog geen goed filter voor.

Edit: Orion was me net een paar seconden voor |:(
Maar zijn die aantallen poorten niet via de meta-specs/afgeleide-specs/weet-ik-veel-hoe-die-shizzle-heet te extraheren en te presenteren als aparte spec waarop gefilterd kan worden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Bijna 2 jaar later is het er toch van gekomen :p De specificatie Aantal LAN poorten is inmiddels beschikbaar onder Netwerk Switches. Het is een virtuele specificatie, de waarden worden uitgelezen uit de specificatie "Verbinding (Ethernet)". Alles wat daar is ingevuld is, is een getal, bijvoorbeeld 48x 1Gbps en 2x 10Gbps. Het grootste getal wordt opgezocht en getoond in het nieuwe filter. De uplink-poorten worden in dit geval dus buiten beschouwing gelaten.

Dit is de beste manier zoals we het op korte termijn kunnen oplossen. Wie weet dat het op termijn alsnog mogelijk is om een getal in te kunnen vullen in plaats van alleen vinkjes zoals het nu is. Voor nu en in ieder geval de eerste release van Tweakers 7 gaat dat in ieder geval niet gebeuren. Maar goed, dat is een project op zich, dit specifieke probleem hoop ik zo opgelost te hebben. Uiteraard blijven opmerkingen welkom, mocht iemand een beter idee hebben, hoor ik het graag (wel natuurlijk binnen de huidige technische grenzen). Ik wil het niet te ingewikkeld maken, het moet nog wel begrijpelijk zijn ;)