[suggestie] filter op datum van toevoeging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
Een suggestie voor de filtermogelijkheden van de pricewatch is om te filter op datum van toevoeging / eerste prijsvermelding. Dan kan je makkelijk zien welke producten nieuw zijn. Puur voor kennis (niet elke product komt op het nieuwsgedeelte) maar ook zodat je geen of juist wel een bijna EOL product koopt.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Op zich wel interessant. Maar een product komt natuurlijk niet op de dag van verschijning direct in de Pricewatch. Soms staat deze er al eerder in (bij een vooraankondiging of iets dergelijks), maar ook regelmatig pas weken later.

En wat is precies het idee van de EOL-producten? Hoe zie je dat aan de hand van de invoerdatum?

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Kraan, je hebt een goede punt. Misschien is het mogelijk om te kijken naar de datum dat het product voor het eerst een prijsvermelding heeft met een op voorraad indicatie.

Echter tweakers zien bijna elke nieuws item, volgen de forums en weten veel over gadgets. De bijna-tweakers niet.

Bepaalde producten gaan veel langer mee dan andere, maar voor veel hardware is speelt tijd wel een belangrijke rol. Soms is het wenselijk om te kijken of er een nieuw item is, bijvoorbeeld of er deze maand nieuwe 13 inch laptops zijn van <2kg.

Door een datum toe te voegen aan de filters, word de pricewatch ook een “is er nieuwe hardware” database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan

Kraan

Veteraan
Als je die laatste zin nu meteen in je eerste bericht had geplaatst was ik direct al een stuk meer overtuigd geweest. :)

Helaas kan ik het niet direct voor je realiseren en hebben we daar de magie van een devver voor nodig. De volgende vraag is dan of zij het zien zitten en vooral wanneer zij het zien zitten zoiets te brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt Kraan. We zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Was benieuwd of jullie er over hebben nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan

Kraan

Veteraan
Yep, er is een devtrack voor aangemaakt en het is afwachten tot de devvers er tijd voor hebben te realiseren. Deze beste mensen hebben echter chronisch meer werk dan tijd en moeten altijd prioriteiten stellen. Het zal dus even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Hi Kraan,

Is er al een update mbt deze feature?

• Kraan

Kraan

Veteraan
Tja, daar kan ik (helaas) kort over zijn; nee...

Devvers zijn altijd voorzien van voldoende werkzaamheden en helaas heeft deze request niet een heel hoge prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geldt dit hetzelfde voor een filtermogelijkheid bv. :

product in de markt : Maart 2010

zo kan je filteren op Nieuwe producten. Soms zijn in de PW oude producten heel populair omdat er goede ervaringen van zijn, maar zijn er ondertussen ook nieuwere modellen, die dezelfde of wellicht betere features hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan

Kraan

Veteraan
Dat is een stuk lastiger. Filteren op eerste prijsvermelding zit eraan te komen, maar sommige producten hebben eerder prijzen dan ze op de markt verschijnen.

Nu kunnen we natuurlijk de eerste prijsvermelding combineren met de levertijd en bepalen wanneer een product op de markt komt, maar helaas leert de ervaring dat deze informatie niet altijd even betrouwbaar is. Als dan de levertijd niet klopt, kunnen we eenvoudig de prijskoppeling verwijderen, maar het is eenvoudigweg te veel werk om in die gevallen ook die datumgegevens te gaan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Kraan

Eerste prijsvermelding is al een groot stap vooruit. Sommige producten hebben maanden van te voren een prijs, zonder levering. Maar voor veel producten gaat het om enkele weken.

Filteren op eerste prijsvermelding zit eraan te komen = top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten28
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10-2021
Hoop dat dit binnenkort wordt gerealiseerd.
Dit is al jaren het grootste gemis en ergernis.
Het liefst toevoegen aan de specificatiekolommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die kick gaat niet helpen, vertel ik je nu alvast ;) Pas als er tijd voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Onderhand ben ik wel benieuwd wanneer er tijd voor is...

Het zal zeker fijn zijn om zo een "voorselectie" te doen op bijvoorbeeld monitoren. De nieuwere modellen zijn vaak zuiniger e.d.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kennelijk nog steeds geen tijd. Anders had je 't hier gelezen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:39

AJ

als verwende gebruiker van de pricewatch mis ik de query sorteren op/aflopend op 'datum eerste prijsvermelding' regelmatig. sorteren op populariteit is leuk, maar de (n00b)klant wil toch pronken met het nieuwste bordje bij zijn gamematen en niet met het meestbekeken bordje. Als je dit handmatig uit de A-merken moet vissen ben je vlot een uur of twee uur verder.

duzz... ik dacht ik maak een topic aan om te kijken of ik wat bijval kan krijgen of om erachter te gaan komen dat ik verwend ben... als net opgevoede tweaker gooi ik mijn ideeën eerst in de search en ja hoor, Liasdr is me een half jaar voor.

Bij deze sluit ik me dus volledig bij Lisadr aan!

misschien kunnen we voor de overbelaste devvers een keer met de pet rond gaan om de prio omhoog te zetten? of is dit ongewenste taal?

edit: nog even over de drukbezette devvers, misschien is het een idee om betalende leden de mogelijkheid te gaan bieden om hun eigen queries op de pricewatch-database los te laten? met uitzondering van een aantal commando's... :)

[ Voor 12% gewijzigd door AJ op 23-10-2011 11:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan

Kraan

Veteraan
Het devteam is inmiddels behoorlijk uitgebreid. Met een aantal grote projecten op stapel ook geen overbodige luxe. Wat betreft de functionaliteit van het sorteren op datum is er goed nieuws. Deze zit inmiddels in de test-fase en zal binnenkort online komen. Houd de .plans van de developmentafdeling in de gaten: http://tweakers.net/plan/cat/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan

Kraan

Veteraan
\o/

Duurt even, maar dan is het nu: Tijd om los te gaan!

Pagina: 1