Onduidelijkheid over retourtermijn bij Dixons.nl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb bij Dixons.nl iets gekocht.
na 15 dagen wil ik dit terug geven.
dit kan alleen door naar de winkel te gaan.
hier gaven zij aan dat dit maar tot 14 dagen mag.

om deze reden:
https://dixons.nl/pagina/niet-goed-geld-terug
Ruilen kan binnen 14 dagen na aankoop. Het betreft alle artikelen, uitgezonderd software of andere producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken, telefoonkaarten en belpakketten of andere gepersonificieerde producten. Daarnaast dient het product compleet in de verpakking te zitten, onbeschadigd te zijn en voorzien te zijn van de originele factuur. Ruilen of terugbrengen kan alleen in en naar de filialen.

in de algemene voorwaarden staat echter.
https://dixons.nl/pagina/...ns#a_algemene-voorwaarden
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

ik had niet echt het idee dat de verkoper wilde luisteren, maar heb ik nou gelijk dat je tot 30 dagen mag retourneren?

[ Voor 4% gewijzigd door fespen op 08-06-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Nog een keer langs gaan met hun algemene voorwaarden. ;)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
maar waarom gebruiken ze dan 2 verschillende periodes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gaat dat gedeelte van de algemene voorwaarden niet toevallig uitsluitend over de webwinkel?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
'Thuiswinkel' staat er bovenaan bij de onderste link, ik vermoed dus dat Glashelder gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
geen idee, maar ik heb het in de webwinkel gekocht. (daarom schreef ik dixons.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Ze hebben ook thuiswinkel waarborg, moeten ze dan niet met 21 of 30 dagen retour akkoord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Als je het in de webwinkel gekocht hebt, moet je het dan niet misschien als pakket terugsturen?
Ik heb net even die voorwaarden "gescand" en las ook zoiets staan namelijk..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Ruilen kan binnen 14 dagen na aankoop. Het betreft alle artikelen, uitgezonderd software of andere producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken, telefoonkaarten en belpakketten of andere gepersonificieerde producten. Daarnaast dient het product compleet in de verpakking te zitten, onbeschadigd te zijn en voorzien te zijn van de originele factuur. Ruilen of terugbrengen kan alleen in en naar de filialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fespen schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:05:
Maar als het online is gekocht..? Lijkt me onzinnig dat je het dan alleen naar een filiaal terug zou kunnen brengen. Maar aangezien je het online hebt gekocht, ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, waar duidelijk in staat dat het 30 dagen betreft ipv de 14 die vaak op een bonnetje worden genoemd.

Gewoon inleveren en je beroepen op de algemene voorwaarden; deze zijn tenslotte van toepassing, aangezien je het online hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zo heb ik eens iets achter het metaforische behang geplakt omdat ik het 16 dagen had en niet over die 30 dagen wist.. TVP dus ben wel benieuwd wat hier uit komt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Wat zegt de wet eigenlijk over dit soort dingen? Online gekocht zoals hier heb je natuurlijk zeven dagen bedenktijd, maar stel je koopt iets offline?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

In de winkel is het 14 dagen en bij een webwinkel meestal 30 dagen, mocht je iets willen retourneren dan kun je het beste even contact opnemen met Telefoonnummer: 073-6460700.

Als ze toch zeggen ga maar naar de winkel dan kun je het beste daar een bevestiging van vragen zodat je die in de winkel kunt laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past stukken beter in het Shopping Forum :)

Move SG >> SF

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Sebazzz schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:34:
Wat zegt de wet eigenlijk over dit soort dingen? Online gekocht zoals hier heb je natuurlijk zeven dagen bedenktijd, maar stel je koopt iets offline?
Offline is het in het algemeen de coulance van de leverancier. Wettelijk heb je nergens recht op, maar veel winkels hebben algemene voorwaarden waarin staat dat je iets bijv. binnen 7 of 14 dagen kan retourneren, mits onbeschadigd en met originele bon. Online is het wettelijk 7 dagen (Wet Koop op afstand), maar sommige winkels hanteren ruimere termijnen (zoals dixons webwinkel blijkbaar).
Mexel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:39:
In de winkel is het 14 dagen en bij een webwinkel meestal 30 dagen, mocht je iets willen retourneren dan kun je het beste even contact opnemen met Telefoonnummer: 073-6460700.

Als ze toch zeggen ga maar naar de winkel dan kun je het beste daar een bevestiging van vragen zodat je die in de winkel kunt laten zien.
Dit geldt dus specifiek voor Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Noordvogel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:35:
Dit geldt dus specifiek voor Dixons.
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een ander stuk uit de voorwaarde:
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
Die 30 dagen zijn dus enkel van toepassing op de webshop, voor aankopen in winkel geldt dan waarschijnlijk 14 dagen. En dat is dan eigenlijk al coulance aangezien je wettelijk nergens recht op hebt bij aankopen in een winkel. Dus als de winkel na 15 dagen het niet meer terug wil nemen kan je daar niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Kortom, even achterhalen hoe je het moet retourneren. Je weet in ieder geval dat de juiste procedure niet is door naar de winkel te gaan. Let er tevens op dat de verzendkosten voor de heenweg voor rekening zijn van de verkoper. Jij betaalt uiteindelijk alleen de verzendkosten voor de terugweg.

Overigens zie je direct dat het dus veel zinvoller is om in de offline winkel te kijken en het vervolgens online te bestellen bij Dixons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:26:
[...]

Kortom, even achterhalen hoe je het moet retourneren. Je weet in ieder geval dat de juiste procedure niet is door naar de winkel te gaan. Let er tevens op dat de verzendkosten voor de heenweg voor rekening zijn van de verkoper. Jij betaalt uiteindelijk alleen de verzendkosten voor de terugweg.

Overigens zie je direct dat het dus veel zinvoller is om in de offline winkel te kijken en het vervolgens online te bestellen bij Dixons. :)
Behalve de verzendkosten dan..

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:30:

Behalve de verzendkosten dan..
Wat bedoel je?

Voor het geval je bedoelt dat de verzendkosten voor de heenweg niet voor rekening zijn voor de verkoper heb ik het volgende leesvoer voor je: Bezorgkosten bij afzien koop op afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:36:
[...]

Wat bedoel je?

Voor het geval je bedoelt dat de verzendkosten voor de heenweg niet voor rekening zijn voor de verkoper heb ik het volgende leesvoer voor je: Bezorgkosten bij afzien koop op afstand :)
Ik bedoel ermee dat je in principe duurder uit bent.
Ik ben namelijk niet van plan iets terug te sturen als ik iets koop.
Mocht ik dat wel willen, dan doe ik dat wel binnen de 14 dagen ipv na 15 (no offence richting TS, die gewoon in zijn gelijk lijkt te staan)

[ Voor 13% gewijzigd door Driek op 09-06-2010 10:43 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, ja inderdaad. Ik ga er echter vanuit dat de meeste tweakers echter goed weten wat ze kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Misschien wat laat, maar toch even een reactie. Sinds afgelopen dinsdag heeft Dixons.nl een nieuwe website. Mij was deze onduidelijkheid ook opgevallen (ben bugjes en dit soort dingen aan het zoeken) en ik zal dit doorgeven aan de betreffende afdeling.

Wat betreft het retourneren: Er is 14 dagen bedenktijd voor de website en 8 dagen voor de winkel. Als je iets online hebt gekocht, kan je het alleen retourneren naar een filiaal van Dixons en krijg je daar je geld terug, mits uiteraard de bon aanwezig is en het nog te verkopen is. Belpakketten en software waarvan de seal is verbroken, kunnen helaas niet worden teruggenomen. Hetzelfde geldt voor cadeaubonnen, beltegoed etc. Dit zijn de regels, maar daar kan uiteraard van worden afgeweken, ik zal persoonlijk over het algemeen niet moeilijk doen over iets wat na 15 of 9 dagen wordt teruggebracht/geruild, maar dat verschilt per geval. Neem bij twijfel contact op met het filiaal waar je iets wilt terugbrengen. Helaas ken ik filialen waar heel moeilijk wordt gedaan, zwart/wit gezien hebben zij gelijk, maar ik ga liever af en toe naar het grijze gebied zeg maar ;) Beetje klantvriendelijkheid mag wel vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik lees je reactie nu pas helaas.
ze hebben de Algemene Voorwaarden dus gewoon aangepast naar 14 dagen :(
nu val ik daar buiten maar nog wel binnen de 30 dagen tot deze week.
verkoper wilde niet mee werken, en heb ook gebeld naar de klanten service. toen stond ik een beetje voor paal want tijdens het oplezen van de AV las ik dus 14 dagen en mevrouw zei dat ik er niet onderuit moest willen komen dat ik telaat was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Stuur anders een mailtje via https://dixons.nl/contact en verwijs (linkje) naar dit topic, voor het lezen van topics in het Shopping Forum hoef je niet ingelogd te zijn. Dat het fout heeft gestaan weten ze, dit heb ik namelijk, oa aan de hand van dit topic, doorgegeven aan de afdeling Internet Commerce. In dit topic staat meerdere malen bevestigd dat er 30 dagen heeft gestaan, dus dat moet geen reden zijn om je klacht af te wijzen.

Wat heb je gekocht btw?

Aub geen verwijten naar mij toe als je klacht toch wordt afgewezen. Ik ben slechts een winkelslaafje, ik weet niet hoe de klantenservice zal reageren. Je mag best aangeven dat een Dixons medewerker, ik dus, dit ook gezien heeft en dat diezelfde medewerker hier ook gereageerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik weet niet of dat gaat werken.
emails worden zeer simpel beantwoord.
aan de telefoon had ik een Truus die dat ook niet zou snappen.

ga ik liever naar een winkel met een print van deze topic.
ik heb je een DM gestuurd, zou je die willen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 09:49
Is het niet zo dat je akkoord gaat met de voorwaarde op het moment dat je het product koopt?, en dat na het wijzigen van de voorwaarden tussendoor voor JOU die voorwaarde geld van je aankoop op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ja maar hoe ga ik dat bewijzen?
een verkoper zal mij niet zo snel gelijk geven net als een simpele klanten service medewerker gezien mijn eerdere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Dit durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, hiermee kan je waarschijnlijk wel naar "http://www.consuwijzer.nl/". Hier heeft een medewerker (Glaanie)? Toegegeven dat die het heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
heb contact met thuiswinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
even een update.

zowel telefonisch, via de email of in een finaal nemen ze mij niet serieus.

telefonisch heb ik reacties gehad van dat ik niet moet zeuren tot dat ik moet mailen en het zo opgelost wordt.
vervolgens mail ik en krijg ik standaard reacties waar ik dus totaal niet duidelijk kan maken dat er toch echt 30 dagen stond.

ik heb wat DM contact gehad met Glaanie en het lijkt erop dat hij mij wel kan helpen dus hopelijk komt het toch nog goed. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Zoals ook gezegd in de DM, gaan we het morgen bij mij in de winkel afhandelen :) Beetje jammer van de reacties van mijn collega's, ik ga proberen er nog achter te komen hoe en wat er is gebeurd en gezegd. Maar voor fespen gaan we het morgen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-03-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Als jij het topic had gelezen, zag je dat ik dat allang al gezien had en het morgen opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

@fespen
Heb je geen factuur gehad met de voorwaarden (mail factuur) die toen van toepassing waren?

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
opgelost door Glaanie *O*

[ Voor 3% gewijzigd door fespen op 25-06-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Hopelijk was het de lange rit waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Respect Glaanie!,

Top dat er nog zulke mensen bestaan die dit doen!.
Even een vraag, Wat vond of vindt jou baas hiervan? en krijg jij nu geen problemen met dit?

Goed Gedaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

timgoud schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:35:
Respect Glaanie!,

Top dat er nog zulke mensen bestaan die dit doen!.
Even een vraag, Wat vond of vindt jou baas hiervan? en krijg jij nu geen problemen met dit?

Goed Gedaan ;-)
Ik werk lang genoeg bij Dixons om dit soort dingen te kunnen doen ;) Mijn baas weet van niks (ik ben assistent en hij had vandaag een meeting), ik zal 't hem morgen wel vertellen, hij zal toch wel vragen hebben als hij ziet dat ik 2 dure Apple muizen heb teruggenomen :p Maar voor dit soort dingen vertrouwt hij mij volledig, dus dat komt wel goed. Zeker als ik hem uitleg over hoe, wat en waarom, dan verwacht ik niet minder dan een veer in m'n reet :p

Het enige wat mij nog problemen had kunnen geven is als ik die muizen niet kwijt kon ('mijn' filiaal is geen Apple reseller, dus behalve iPods verkopen wij geen Apple producten en dus kunnen we dit soort dingen ook slecht verkopen), maar dat heb ik ook kunnen oplossen door ze door te sturen naar een filiaal dat ze wel kan verkopen.

En vandaag heb ik €140,- ingeleverd, maar het had ons ook een klant kunnen kosten die ter goeder trouw was en hij had dat weer kunnen doorvertellen aan anderen etc. Ik ben in ieder geval blij dat ik dit op tijd heb gezien, zodat ik het nog enigszins in goede banen kon leiden, voordat het helemaal de klauwen uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een goede oplossing, maar ik adviseer je de volgende keer om zelf uit de discussie te blijven en slechts intern melding te maken van het bestaan van dit topic en het dan over te laten aan degenen die hierdoor zeker buiten schot blijven. Jij neemt nu enigszins een risico en dat zou ik niet publiekelijk gedaan hebben. Maar petje af :)
Pagina: 1