Allereerst begint het ergens op te lijken, ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Gleighton schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:05:
Die volumeknop, heeft deze een drukmechanisme voor een interne knop? Zo ja, dan kun je deze knop gebruiken als default volumeknop, waarnaa als je erop drukt deze kan gebruiken als fanregelaar of scrollwietje oid, waarna deze als je de knop voor een seconde of 2 niet gebruikt, weer terug gaat naar default volumeknop. Is wel een uitdaging om te maken, maar als het werkt is het leuk!
Waarschijnlijk zoek je dan
Zoiets.
Aan de behuizing heb je niet veel wel het binnen werk. Om het mooi te laten passen kan je evt je eigen potmeter gebruiken. Echter verlies je dan wel wat opties. Maar waarschijnlijk zullen de potmeters qua formaat identiek aan elkaar zijn.
Gebruik deze ook in mijn HTPC (soort gelijke mod, alleen dan van Marantz)
Daar heb ik twee knoppen opzitten, gebruik er 1 voor volume, de ander als selector. Met dan als optie om horizontaal en vertikaal te kunnen scrollen.
Hou ook rekening met je airflow, zoals je weet worden pc's warm. Warme lucht stijgt weliswaar op echter zal deze toch nog onder je deksel blijven. Ondanks dat er een rooster opzit zal je HTPC erg warm gaan worden. Laat 1 of 2 fans door je kast heen blazen om een flow te krijgen.
Mijn kast wordt ook nog erg warm maar trekt het wel ondanks extra fans.
beetje dit idee.

Ilja Meijer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:01:
Het passend krijgen wordt nog een leuke uitdaging. Ivm de slot hoogte moet het moederbord omlaag, hierdoor past de slim-line speler niet meer. Ben nog wat aan het meten gegaan en waarschijnlijk moet het moederbord worden verzonken in de bodemplaat

. Maar het gaat zeker goed komen.
Scherm suggestie
Antec Multimedia station Premier.
Dan heb je knoppen en scherm in een. Weet zo niet meer of deze nu VFD is. Deze geeft wel een soort gelijk effect als je de front plaat eraf haalt en het scherm direct achter jou front monteert.
Helaas is die van mij overleden anders had ik je een voorbeeld kunnen laten zien.
Persoonlijk zou ik je blauwe standby ledje wat afzwakken, lijkt nu niet echt in contrast te staan met je oranje led. Vind het, voor mij dan, storend dat als je HTPC standby staat een erg fel ledje ziet. Zeker als het dan donker in de huiskamer is, dan valt deze led erg op.
Misschien een idee om je DVD speler stand-alone te maken, een losse DVD speler modden? Dan heb je geen onnatuurlijke gaten in je kast. en kan je het als set weg zetten. evt een Blue ray speler erin zetten, card reader erin. je hebt dan nog extra ruimte. Aansluiten via eSata oid.
Verder zal je nog wel wat breinbrekers gaan krijgen, maar dat is het leuke ervan.
Weet je al op welk OS basis je wilt gaan werken?
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus