Toon posts:

[TU/e] Laptopproject 2010 - 2011 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:44
Fijn een serienummer voor Home Premium, maar in Home Premium kun je geen lid worden van een domein! Hoe hebben jullie dat opgelost?

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje aangezien toch genoeg TU/e-ers hier zijn... Maar ligt owinfo eruit of is het heel traag? Krijg steeds een foutmelding :P

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Werkt hier ook erg traag inderdaad. Een aantal uur geleden werkte het wel snel.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Chip.
  • Niet online
Ok dan, ja volgens mij hebben ze ook de Nederlandse versie uitgezet kan alleen de engelse versie krijgen.

• Chester
  • Niet online
Dat was een aantal dagen geleden ook zo. Misschien zijn ze de servers aan het upgraden ofzo.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb een Crucial RealSSD C300 64GB gekocht, samen met een bay voor de hdd. Nu maar hopen dat alles goed werkt en snel binnenkomt. Dan moet ik wel weer windows opnieuw installeren, maar alle issues met windows, vpn etc heb ik getackeld dus daar heb ik wel ervaring mee.

• Chester
  • Niet online
Denk je er even aan dat je het laat inbouwen bij de Notebook Service Centrum als je je garantie nog wilt behouden.

• Gleighton
  • Niet online
Goed idee, echter doe ik dit soort dingen bijna dagelijks voor mijn werk. Denk je dat ze moeilijk gaan doen als er ooit iets aan de hand zal zijn met de rest van de notebook, ookal kunnen ze zien dat alles netjes ingebouwd is?

• Twister360
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03 20:46
Agreed @ hierboven.

Voor de TU/e-ers, waar kun je die software vinden? Ik vind de TU site nogal onduidelijk. Gisteren liep ik langs de softwaredesk van ID en daar hoorde ik dat als je je software er terug op wilde zetten, je daarheen moest komen met je laptop. Vind ik maar een raar systeem.

Om mijn contributie aan deze thread een beetje beter te maken: Hierbij de link naar de driversite van de 8540w. Kun je bijvoorbeeld handige drivers vinden voor je synaptics touchpad zodat je bijvoorbeeld multi-finger gestures aan kunt zetten.

http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=4054

Voor de flamers onder ons: Als het al ergens gepost is, niet haten!

*edit*
Ik hoorde net trouwens ook iets over een 3G modem dat zit ingebouwd? Je zou je simkaart in de laptop kunnen doen. Heeft iemand hier iets op te zeggen?

[Voor 9% gewijzigd door Twister360 op 02-09-2010 10:38]

• Gleighton
  • Niet online
vziw Zit dit niet in het model, het is optioneel om aan te schaffen bij hp als je deze notebook bestelt.

• Chester
  • Niet online
Gleighton schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:24:
Goed idee, echter doe ik dit soort dingen bijna dagelijks voor mijn werk. Denk je dat ze moeilijk gaan doen als er ooit iets aan de hand zal zijn met de rest van de notebook, ookal kunnen ze zien dat alles netjes ingebouwd is?
Ik weet niet of ze moeilijk zullen doen als je het zelf netjes inbouwt. Bel ze even om het te vragen?

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-04 16:59
Ik weet niet of nog meer mensen dit was opgevallen maar de laptop heeft 4 gb aan RAM en 1 gb aan grafisch RAM, oftewel de 32 bit windows gebruikt maar 3 van de 4 gb, dus heeft iemand enig idee of upgraden naar 64 bit problemen oplevert?

• Twister360
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03 20:46
sandr schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:23:
Ik weet niet of nog meer mensen dit was opgevallen maar de laptop heeft 4 gb aan RAM en 1 gb aan grafisch RAM, oftewel de 32 bit windows gebruikt maar 3 van de 4 gb, dus heeft iemand enig idee of upgraden naar 64 bit problemen oplevert?
Yup, iedereen met een ietwat getraind oog is dat opgevallen. Ik snap het ook niet echt aangezien het vrij weinig problemen met zich meebrengt. Alle 32bits software kun je moeiteloos draaien op W7x64 en sommige programma's zoals Adobe Photoshop hebben zelfs een x64 variant.

Ik hoorde vandaag iets over dat x64 duurder is.

• Gleighton
  • Niet online
Windows 7 x64 werkt prima, alleen een paar kleine dingetjes die niet werken:
-cisco vpn client die de tue gebruikt werkt niet met x64, maar de standaard vpn client die in vista en 7 zit werkt ook prima.
-er mist een driver voor een 'PCI simple communication controller'. Echter heb ik nog geen problemen gevonden. Misschien is dit het 3G modem, waarvan ik ontkende dat het er in zit. Wie weet...

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 20:06
Chester schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:26:
[...]
Ik weet niet of ze moeilijk zullen doen als je het zelf netjes inbouwt. Bel ze even om het te vragen?
Ga voor het inbouwen van andere dingen altijd naar het NSC. Zij maken daar dan een notitie van in het systeem zodat je garantie altijd behouden blijft. Zelf sleutelen is idd niet moeilijk, maar gezeur met de garantie is wel het laatste wat je wilt aangezien ze dan wel pittige facturen kunnen sturen.

Zelfde geld overigens voor de gene die (na eigen aankoop) een 3G kaart wil installeren.
Zie daarvoor ook het topic van de 8530w
De antennes zitten in mijn 8530w gewoon voor geïnstalleerd, ik neem aan dat dat bij de 8540w niet anders is.

Hier een link naar de algemene TU/e software:
http://w3.tue.nl/nl/diens...ces_wins/campus_software/

Inloggen buiten het domein (off-campus) duurt idd veel langer dan on-campus.
Mogelijk oplossing is een andere account aanmaken waarin je geen domein instelt. Maar ik weet niet of dat werkt.
Win 7 HP is volgens mij helemaal niet gebouwd om met een domein te werken. Mogelijk kun je 'm met een extern programma in het domein hangen. (Zo gaat het ook aan de UTwente heb ik me laten vertellen).
En anders wordt het gewoon terug naar de TU/e image.

Science is the new religion

• Gleighton
  • Niet online
Advanced Woods schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:56:
[...]

Ga voor het inbouwen van andere dingen altijd naar het NSC. Zij maken daar dan een notitie van in het systeem zodat je garantie altijd behouden blijft. Zelf sleutelen is idd niet moeilijk, maar gezeur met de garantie is wel het laatste wat je wilt aangezien ze dan wel pittige facturen kunnen sturen.
[...]
Fijn dat je dit zegt, dit kan me mogelijk veel geld schelen! Nu nog maar even wachten op de bay en dan ff een bezoekje brengen aan het NSC :)

• sandr
Gleighton schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:28:
Windows 7 x64 werkt prima, alleen een paar kleine dingetjes die niet werken:
-cisco vpn client die de tue gebruikt werkt niet met x64, maar de standaard vpn client die in vista en 7 zit werkt ook prima.
-er mist een driver voor een 'PCI simple communication controller'. Echter heb ik nog geen problemen gevonden. Misschien is dit het 3G modem, waarvan ik ontkende dat het er in zit. Wie weet...
Heb er nog even veder naar gevraagd, ze hebben een 32 bit versie erop gezet omdat er inderdaad niet alles werkt in 64 bit. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe partitie maak en daar 64 bit windows op zet en die gebruik voor de dingen waar ik 64 bit ook echt nodig heb.

• Gleighton
  • Niet online
Aargh, mijn notebook gaf net een bsod met artifacts. Maandag toch maar even langs bij het notebook service centrum. Jammer dat ik net niet voldoende tijd had om een foto te maken.

• Stidge
  • Laatst online: 23-05 22:44
Maakt 64 bit sowieso zoveel uit? 4GB werkgeheugen waar je videokaart er 1GB van af snoept...

Anoniem: 368316

Hallo,

Is het veilig als je de laptop aansluit met een andere hp adapter? Ik heb er hier nog eentje liggen van een ander model en wil deze meenemen naar de TU omdat deze huidige adapter zo zwaar in de tas ligt. Dat scheelt een boel massa!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dat kan, maar let er dan wel op dat het voltage hetzelfde is, en het wattage hetzelfde of hoger.

• Gleighton
  • Niet online
De adpter die meegeleverd wordt, geeft 120W op 19V. Als je bv een adapter aansluit van 90W op 19V kan het zijn dat deze doorbrand, omdat die het vermogen dat je notebook gebruikt niet aan kan. Echter kan het ook zijn dat je notebook gewoon minder snel oplaadt, wat je wel verwacht met standaard-A-merk hp adapters, ipv dat ie in de fik vliegt :+

• Advanced Woods
Anoniem: 368316 schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:45:
Is het veilig als je de laptop aansluit met een andere hp adapter?
Mijn ervaring: adapter van de 8530w is 120W, op de TU/e ook wel eens eentje geleend van iemand met een 8510w die 90W doet. Ik kreeg een melding dat er een adapter was aangesloten die minder vermogen kon leveren. En ik weet niet meer wat de melding nog meer bedroeg, maar 't was waarschijnlijk iets van dat de notebook mogelijk minder kon presteren of dat de accu minder snel oplaad.

Anoniem: 363439

Aaarggh, zit nog steeds te wachten op het bericht wanneer ik m op kan komen halen. Iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt als je mee doet aan de tweede deelname van de notebookregeling?

• Gleighton
  • Niet online
Tip voor mensen die vinden dat de PC zo lang opstart: Vaak komt dit door dat er lang 'please wait' voor het inlogscherm staat. Dit komt doordat je notebook deel is van het TUE domein, en het laden hiervan kan simpelweg gecancelled worden door even de Wifi via de tiptoets uit te zetten en weer aan te zetten.
Dus als je snel je notebook aan wilt zetten, druk dan even 2x op de Wifi toets.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gleighton schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:34:
Als je bv een adapter aansluit van 90W op 19V kan het zijn dat deze doorbrand, omdat die het vermogen dat je notebook gebruikt niet aan kan.
fout, zie:
Advanced Woods schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:07:
Ik kreeg een melding dat er een adapter was aangesloten die minder vermogen kon leveren. En ik weet niet meer wat de melding nog meer bedroeg, maar 't was waarschijnlijk iets van dat de notebook mogelijk minder kon presteren of dat de accu minder snel oplaad.
die melding betekent dat het BIOS de adapter herkent, het BIOS zal de PC op 90w begrenzen (ja, dat kan, google maar eens op xps 16 90w)
hoe? onder full-load gaan de clocks van de cpu en gpu naar beneden als er niet voldoende stroom word geleverd.

een 90, of zelfs 45w adapter kan prima, als je er maar zeker van bent dat hij door het bios word herkend, anders is het wel mogelijk dat je cheap-ass chinese replacement adapter doorbrand.

• Gleighton
  • Niet online
Daar ging ik idd niet van uit dat die doorbrand bij een notebook met deze prijs. Voor adapters zou ik zelf persoonlijk altijd een HP spare of een goede aftermarket (Coolermaster oid.) in plaats van een cheap-ass chinese. Toch liever het zekere voor het onzekere nemen en liever een paar tientjes meer betalen dat uiteindelijk een defecte notebook met reparatiekosten van minimaal €200. Ik ga er nl niet van uit dat als je bij HP aankomt voor garantie dat je die ook krijgt als je een el cheapo adapter hebt gebruikt.

• Ferguson755
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 11:17
Ben erg blij met de laptop. HIj is prima te gebruiken in de trein aangezien hij tijdens colleges opgeladen kan worden. Lekker snel en responsief, en het 32bits OS is nog mee te werken,
MAAR: de audio glitches (kraken, vertragen hikken etc.) terwijl ik er op werk zijn nogal hinderlijk.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Ik hoop dat dit zonder alteveel kosten opgelost kan worden aangezien mijn OV erg vertraagd is >.>

Edit: Probleem is (voorlopig?) opgelost door de(zelfde) drivers opnieuw te installeren :)

[Voor 9% gewijzigd door Ferguson755 op 15-09-2010 00:56]

wopwopwop

• sandr
Iemand die die vingerprint lezer al aan de praat heeft gekregen?

• Frostosti
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03-2020
Hallo,
Ik wou een filmpje opnemen, maar daarbij kon ik geen geluid opnemen.
En toen ben ik heel dom geweest om de geluids drivers eraf te gooien met de hoop dat als ik een andere zou installeren het wel zou werken.
Maar nu heb ik een probleem,
geluid speelt nog wel af, maar de knop bovenaan de laptop die aangeeft of het geluid aanstaat of gedempt is, is altijd rood. (dus ook als het geluid niet gedempt is)
En als ik mijn oordopjes in mijn laptop steek herkent hij die niet.

Bij de "device manager" zegt hij :
- ATI High Definition Audio Device
- IDT High Definition Audio CODEC

Maar ik kon geen driver vinden die bovenstaande problemen oplost.
Zou iemand hierbij kunnen helpen aub?

• Chip.
  • Niet online
Ga naar het notebook service centrum morgen zou ik zeggen ;)

• Frostosti
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03-2020
Ok, dan ga ik maandag wel even langs.
Maar ik dacht als iemand hier een direct linkje naar de driver had zou dat makkelijker geweest zijn :)

• Advanced Woods
driver pagina HP 8540w #audio

Welkom op Tweakers.net, hier verwachten we dat je zoiets simpels als een driver opzoeken eerst zelf probeert alvorens het te vragen.
Mocht dat niet lukken, geef dan aan waar je vastloopt en wat je al gedaan hebt in je vraag ;)

Ik heb even de Topicreeks: TU/e laptopproject aangemaakt. Het waren namelijk allemaal losse topics en het eerste deel stond zelfs in de verkeerde topicreeks (Topicreeks: [UTwente] Notebook Project), wat natuurlijk niet handig is.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 09:11
Ik heb een displayport naar hdmi kabel gekocht, voor laptop richting tv, echter wenst mijn laptop er geen geluid over te sturen, en een fatsoenlijke resolutie in HD instellen voor op de tv geeft ook allerlei wazigheid door. De CCC driver miept dat het geluid niet wil omdat er een conversie naar DVI plaatsvindt.

Iemand enig idee of het toch mogelijk is audio door te sturen? En gewoon op tv op 1080i te kijken?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 22:07
Ricvdp schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:18:
Ik heb een displayport naar hdmi kabel gekocht, voor laptop richting tv, echter wenst mijn laptop er geen geluid over te sturen, en een fatsoenlijke resolutie in HD instellen voor op de tv geeft ook allerlei wazigheid door. De CCC driver miept dat het geluid niet wil omdat er een conversie naar DVI plaatsvindt.

Iemand enig idee of het toch mogelijk is audio door te sturen? En gewoon op tv op 1080i te kijken?
Het geluid werkt inderdaad wat omslachtig helaas, het wilt wel eens helpen om het volgende te doen(met hdmi aangesloten):
  • Rechtse muisklik op het geluidicoontje rechtsonderin
  • afspeelapparaten
  • Rechtse muisklik op het apparaat met ATI HDMI output in de naam
  • Als standaard apparaat instellen
Dan zou het moeten werken, wil je weer geluid over je speakers dan herhaal je het bovenstaande en selecteer je je luidsprekers als standaard apparaat.

Voor het beeld:
  • Met windows+P selecteren welke beedschermen je wilt aansturen
  • Rechtse muisklik op het bureaublad
  • Catalyst control center
  • Linksboven in op grafische klikken
  • Bureaubladen en beeldschermen selecteren
  • Je kan nu zowel instellingen wijzigen bij het blauwe rechthoek, maar ook onderin bij de verschillende beeldschermen! Als je de instellingen gaat wijzigen via het onderste balkje dan kan je ook de overscan(hoe het beeld gevuld is en de resolutie) instellen.

[Voor 20% gewijzigd door hellboy123 op 29-08-2011 15:51]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee