Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP vind mijn harddisk ruimte niet

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb vanochtend mijn windows XP ge herinstalleerd. Het was weer anderhalf-2 jaar terug dat ik dat v oor het laatst gedaan had en we weten allemaal hoe dat windows beïnvloedt.

Alles was goed en wel, tot ik ook daadwerkelijk in windows kwam en mijn C:\ schijf zag, deze had ik netjes gepartitioneerd op 20gig en daar was niks mis mee, mijn E:\ alleen(wat trouwens voorheen een D:\ was maar nu ineens een E:\? nouja prima), waar 280 op hoort te staan, kon ik zien, maar hij liet mij er niet in.

Op de screenshot te zien hieronder kan je bij C:\ zien dat het een NTFS is, maar dan bij E:\ staat er alleen ' Local Disk'
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6874/partities.jpg
Voor het installeren kon ik ook het geheugen partitioneren, ik heb hier niet aangezeten en puur alleen mijn 'windows-schijf' (De C:\ waar ik windows op installeer) geformatteerd en daar windows op gezet, hier zette hij 'NTFS' neer.
Op de overige ruimte zette hij toen E:\ neer met daarachter 'Unknown', waar anders dus NTFS achter zou staan, of FAT32 of wat dan maar ook. Misschien herkent hij de partitie niet?

Als ik dubbel klik op E:\ zegt hij: De disk E:\ is niet geformatteerd, wil je hem nu formatteren?

Is er nog enige hoop? Kan ik mijn schijf/partitie terug krijgen? Alles van mijn bestanden staat er op en ik heb het niet geformatteerd dus ik zou haast zeggen dat het mogelijk is, maar hoe, is dan de vraag!

Alvast heel erg bedankt voor de hulp

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Weet je zeker dat je tijdens de setup niet een keer per ongeluk op 'verwijderen' hebt gedrukt? Anyhow, met een gemiddeld recoveryprogramma moet deze data gewoon te redden zijn.
Is er nog enige hoop? Kan ik mijn schijf/partitie terug krijgen? Alles van mijn bestanden staat er op en ik heb het niet geformatteerd dus ik zou haast zeggen dat het mogelijk is, maar hoe, is dan de vraag!
Dan zet je de back-up toch terug? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17
Waarschijnlijk zoals CC zegt, heb je de partitie volledig verwijderd. Zo'n beetje elk recoveryprogramma (Recuva? Maar zeker weten GetDataBack) kan je bestanden weer terug krijgen. Zolang je maar niets meer op je schijf schrijft in de tussentijd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de OM FAQ voor programma's voor datarecovery. Maar wees wel wat nauwkeuriger in je beschrijvingen: geheugen (zoals in de topictitel) = RAM, maar jij hebt het over een harde schijf, dwz partitie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

heb je wel xp geinstalleerd met service pack 1 of hoger? anders is het logisch, xp zonder service pack ondersteunt niet groter dan 128 gb, dus als je 200 gb mist, is omdat hij die partitie of schijf niet goed kan lezen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 12:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Niets met processoren, moederborden of 'geheugen' te maken.

--> naar dat ene Windowsforum waar ik de naam van ben vergeten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, maar desondanks ook een slotje.
Naast Windows Clients - FAQ en OM FAQ is er ook meer dan genoeg terug te vinden via de forum search:
[search=XP partitie format] of [search=XP herinstalleren], en zelfs het grote Google heeft tig hits waar je mee aan de slag kunt.

Maar dan moet je wel de juiste termen gebruiken, dat wel. En dat is iets waar hier op GoT toch wel van verwacht wordt dat je de basisbegrippen enigszins machtig bent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.