Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:57
CLB schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:49:
Zijn genoeg apps die dat kunnen hoor, allemaal van die 'unread'apps enzo, even zoeken..
dat vind ik dus juist zo relaxed aan Android...is het er niet standaard...dan is er vast wel een 3rd party tool beschikbaar :) (try that bij de iphone ;))
Voor gmail had ik hem toendertijd wel een unread applicatie gevonden (en nu launcherpro ook), voor exchange had ik het toen niet gevonden (mocht deze er nu wel zijn heb ik het iig niet opgemerkt)

Maar zoals gezegd..de milestone ligt nu even stof te happen...wie weet pak ik binnenkort weer even toestel erbij en ga ik een middagje ''speuren'' naar aanvullingen en kijken of het beter bruikbaar is..)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Eigenlijk meer een algemeen Adnroidvraagje, maar toch:

Sinds ik mijn vriendin ook als I.C.E. heb opgevoerd zie ik bij bijvoorbeeld de SMS-thread ICE als afzender, met bijbehorend plaatje. Ik wil hier liefst weer gewoon de naam en foto van m'n vriendin hebben. Iemand enig idee hoe je dit instelt?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:11:
[...]

Alleen onder de motorkap. Dingen met de wekker, muziek en dergelijke. Precieze changelogs kan je via de Motorola update site vinden.
Ja maar dat was allemaal bekend:) niks nieuws als in versie 2.2 :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 18:09

GieltjE

Niks te zien...

D0gtag schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:58:
Nou ik heb de update binnen gekregen: SHOLS_U2_02.36.0, niks nieuws dus. (ik had voorheen 02.31)
Mijn telefoon draait nog rustig op SHOLS_U2_02.31.0, vind het te gek voor woorden dat motorola de droid alles geeft en ons volledig buitensluit. |:(

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 14:14
Volgende keer zou ik denk ik voor een Samsung of HTC gaan. Maar wel met fysiek toetsenbord en Android! En uiteraard met custom-ROM mogelijkheid en rooting.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 20:32
Vunzz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:31:
Eigenlijk meer een algemeen Adnroidvraagje, maar toch:

Sinds ik mijn vriendin ook als I.C.E. heb opgevoerd zie ik bij bijvoorbeeld de SMS-thread ICE als afzender, met bijbehorend plaatje. Ik wil hier liefst weer gewoon de naam en foto van m'n vriendin hebben. Iemand enig idee hoe je dit instelt?
Zet een 0 achter het telefoonnummer @ ICE? Zou niets uit mogen maken voor het bellen en zou zover ik weet genoeg moeten zijn om Android om de tuin te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
https://supportforums.mot.../manager/softwareupgrades

MILESTONE (Europe) Initial rollout of upgrade to Android 2.2 planned for Q4

Ik denk wel dat dit de laatste update is die we kunnen verwachten, maar we worden in ieder geval niet in de steek gelaten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244527

Get!em schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:12:
Goed, voor 2.2 zijn er al tig keer geruchten mbt Milestone geroepen. Op enkele fora hebben ze actie ondernomen en met de lokale Motorola service gebeld. Hier de resultaten:

http://forums.whirlpool.n...ies.cfm?t=1492149&p=4#r74

https://supportforums.mot.../29194?start=195&tstart=0

http://ausdroid.net/2010/...one-before-the-years-end/

Het blijven vage bronnen, maar het geeft weer leesvoor voor de hoopvolle mensen hier :)

* Update server is inderdaad down. Zou er weer eens een gerucht de wereld in zijn geholpen en zit nu iedereen lekker te pollen op de update server? Of zijn ze bezig met het updaten naar de volgende versie en krijgen we binnenkort echt wat updates binnen :) Voor de 2.1 update stond de server namelijk ook een week in onderhoud en toen kwam de update binnen bij iedereen (in volgorde van land uiteraard).
Just call this number to keep the pressure. : +44 1256 790 790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat het klagen op de facebook ook een beetje helpt. http://www.facebook.com/motorolaeurope . Maar doe het met mate anders werkt het tegen je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Het is nu confirmed, en de releasedatum kan je echt niet verder naar voren pushen. Het is nu gewoon een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:02
Sebazzz schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:23:
Ik denk wel dat dit de laatste update is die we kunnen verwachten, maar we worden in ieder geval niet in de steek gelaten.
En ik verwacht dat dit mijn eerste en laatste Motorola is... Ik heb in december 500 euro uitgegeven; 7-8 maanden later gaan *hopen* dat er een update komt is alles behalve klantvriendelijk. Voor de mensen die het in NL (dus minstens 3-4 maanden later dan ik) hebben gekocht is het nóg erger. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

sylvesterrr schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:28:
[...]

En ik verwacht dat dit mijn eerste en laatste Motorola is... Ik heb in december 500 euro uitgegeven; 7-8 maanden later gaan *hopen* dat er een update komt is alles behalve klantvriendelijk. Voor de mensen die het in NL (dus minstens 3-4 maanden later dan ik) hebben gekocht is het nóg erger. :/
We moeten wel realistisch blijven: De reden dat we hier zijn is omdat het toch een goed toestel is, ik koop misschien weer een motorola vanwege het design maar niet vanwege klantvriendelijkheid :D Toestel goed, organisatie bagger.

@ sebazz hopelijk betekent confirmed ook bij motorola dat het doorgaat:), op het motorola forum was al gezegd dat het november zou zijn (door een Tsjechische dame bij motorola Tsjechië.. of zo iets:)), november dan heb ik me toestel al 9 maanden!!

[ Voor 15% gewijzigd door D0gtag op 21-08-2010 23:48 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik begrijp compleet dat Motorola er geen 3.0 op gaat zetten, twee redenen:
• Het apparaat zal tegen die tijd al vier updates hebben gehad (2.0 -> 2.0.1 -> 2.1u1 -> 2.1u2 -> 2.2).
• Android 3.0 kan vanwege de hardware simpelweg niet, ga maar na wat de systeemvereisten zijn voor Android 3 ;)

Want ze overigens wel moeten doen vind ik, is de sleutel voor de bootloader weggeven, zodat we zelf mogen knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Erg goed om te zien dat Froyo toch komt! Buiten de snelheidsverbetering zit ik vooral op Apps2SD te wachten, zodat niet ineens m'n smsjes allemaal geblokkeerd worden als een of andere waashaas me een mail met een te grote attachment stuurt. Dat is echt iets dat in mijn optiek al vanaf het begin erin had moeten zitten. En ja, ik weet dat met custom ROMs en/of rooten ook iets dergelijks mogelijk is, maar ik hou het liever bij officiële firmware vanaf nu :P Wifi tethering zonder te rooten zou leuk zijn, maar is voor mij niet persé nodig (PDAnet Bluetooth werkt prima), evenals Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
D0gtag schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:43:
[...]

We moeten wel realistisch blijven: De reden dat we hier zijn is omdat het toch een goed toestel is, ik koop misschien weer een motorola vanwege het design maar niet vanwege klantvriendelijkheid :D Toestel goed, organisatie bagger.
Ik verwacht bij zo'n high-end toestel wel dat er zonder enige twijfel minstens 1 jaar updates worden geleverd. Ik ben diep teleurgesteld doordat er veel te lang twijfel is geweest of er überhaupt nog een update komt.
@ sebazz hopelijk betekent confirmed ook bij motorola dat het doorgaat:), op het motorola forum was al gezegd dat het november zou zijn (door een Tsjechische dame bij motorola Tsjechië.. of zo iets:)), november dan heb ik me toestel al 9 maanden!!
In november heb ik mijn toestel dus al 11 maanden. :+
Sebazzz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:18:
Ik begrijp compleet dat Motorola er geen 3.0 op gaat zetten, twee redenen:
• Het apparaat zal tegen die tijd al vier updates hebben gehad (2.0 -> 2.0.1 -> 2.1u1 -> 2.1u2 -> 2.2).
• Android 3.0 kan vanwege de hardware simpelweg niet, ga maar na wat de systeemvereisten zijn voor Android 3 ;)
Android 3.0 is sowieso een major platform release, dat verwacht ik niet (zou wel leuk zijn). De updates die we hebben gehad zijn allemaal minor releases. Ook Froyo 2.2 is een minor platform release.
Want ze overigens wel moeten doen vind ik, is de sleutel voor de bootloader weggeven, zodat we zelf mogen knutselen!
Daar ben ik het helemaal mee eens.

[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 22-08-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 17:57
@sylvesterrr

Helemaal met je eenst! Een toestel van toen 500+ euro is een toestel waar je 12 tot 24 maanden mee moet kunnen werken. Dus op zijn minst 12 maanden updates vanaf het moment dat het in NL op de markt komt (maart 2010).

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Om even advocaat van de duivel te spelen.

Het enigste wat een fabrikant hoeft te doen is een goed werkend toestel af te leveren. Updates horen daar niet bij tenzij er iets mis is aan het toestel.

Ik denk dat doordat android zo jong is en met zoveel updates komt is er natuurlijk wel de verwachting dat dit ook zo'n high end toestel komen.

Maar goed dat zijn allemaal verwachtingen en niet op voorhand gemaakte afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
it0 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:59:
Het enigste wat een fabrikant hoeft te doen is een goed werkend toestel af te leveren. Updates horen daar niet bij tenzij er iets mis is aan het toestel.
Dat zou inderdaad waar zijn als fabrikanten kale toestellen zouden leveren en jij zelf volledig het vrijheid zou hebben om een OS te kiezen. Zoals het kan bij desktop systemen.

Zolang fabrikanten zich binden aan software, binden ze zich ook aan de verplichtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Android 3.0 is sowieso een major platform release, dat verwacht ik niet (zou wel leuk zijn). De updates die we hebben gehad zijn allemaal minor releases. Ook Froyo 2.2 is een minor platform release.
Froyo mag dan strikt genomen wel minor zijn, maar het biedt veel meer dan 2.0 naar 2.0.1 of 2.0 naar 2.1.

Voor de geïnteresseerden, Motorola heeft de complete source van de Milestone kernel released, al weet ik niet wat je eraan hebt met een closed bootloader :')

[ Voor 21% gewijzigd door Sebazzz op 22-08-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
it0 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:59:
Om even advocaat van de duivel te spelen.

Na zo'n vervelende ervaring koop ik geen enkel toestel meer van die fabrikant. Ook zal ik dat merk nooit aanraden aan familie en kenissen. Doordat er zo lang twijfel heeft bestaan over of de Milestone wel/geen Froyo 2.2 krijgt weet ik nu al zeker dat ik geen enkel Motorola-toestel meer zal kopen/aanraden.
Sebazzz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:38:
[...]
Froyo mag dan strikt genomen wel minor zijn, maar het biedt veel meer dan 2.0 naar 2.0.1 of 2.0 naar 2.1.
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Lisadr schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:18:
@sylvesterrr

Helemaal met je eenst! Een toestel van toen 500+ euro is een toestel waar je 12 tot 24 maanden mee moet kunnen werken. Dus op zijn minst 12 maanden updates vanaf het moment dat het in NL op de markt komt (maart 2010).
Ja ik ben er ook mee eens _/-\o_ Ik zei alleen dat het toestel wel goed was :X (en motorola bagger is) Ik had gewacht met kopen omdat ik eerst ff met een hd2 gespeeld had. Leuk maar tobo is leuker. (en na een lange reeks HTC toestellen als smartphone aka wm 5 tm 6.5, nu wel ff schoon genoeg van gehad:P)

@Sebazzzz Ik vind 2.2 helemaal niet minor, in tegendeel het is juist de grootste aanpassing van android, door JIT (2x tot 5x snelheids verhoging, hoeveel besturingssystemen doen dat na met een *minor update), flash en Apps2sd (verandering strategie van google, aangezien ze bewust niet hebben gekozen voor apps2sd in eerdere versies). Gingerbreads main selling point is verhoogde resolutie mogelijkheid en aangepaste (ver-apple-de) UI. Leuk voor een dualcore A9 met sgx 545. :9~

[ Voor 26% gewijzigd door D0gtag op 22-08-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Qua versienummering is het wel minor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:00:
Qua versienummering is het wel minor ;)
I concur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:28:
Damn zeg... als Android 2.1 goed werkt en Google had zijn 2.2 versie naar achteren gepusht, had je dan óók geen Motorola meer gekocht? Als ik heel eerlijk moet zijn, ben ik allang tevreden als een fabrikant de huidige versie blijft bugfixen (aangenomen dat google dat doet, ook als versie 2.2 er al is). Je krijgt op je Vista-computer toch ook niet gratis een upgrade naar Windows 7 van HP? (Ja OK, dat kon wel, maar dat was een actie van Microsoft.)

Overigens, LauncherPro in combinatie met Extended Controls vind ik erg prettig werken. Ik kan nu de meeste functies van de telefoon bedienen vanaf het homescreen met een fatsoenlijk mooie widget, en LauncherPro stelt me in staat om labels onder icons en apps in de drawer te verbergen. (Extended Controls kan meer acties bevatten dan de standaard control in Android.)

Als Froyo problemen heeft met deze twee apps en zélf niet die functionaliteit biedt, dan ga ik dat niet erg leuk vinden. Is er een manier om terug te gaan naar Android 2.1, mocht 2.2 niet bevallen?

Misschien ben ik wel gewoon heel snel tevreden ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 22-08-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Als Froyo problemen heeft met deze twee apps en zélf niet die functionaliteit biedt, dan ga ik dat niet erg leuk vinden. Is er een manier om terug te gaan naar Android 2.1, mocht 2.2 niet bevallen?
Door een nandroid backup of een SBF te flashen. Hoe dat moet, vindt je in het custom ROMs topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Om dat te doen moet ik de telefoon eerst rooten, en dat ben ik niet van plan.

Ik ga er echter van uit dat LauncherPro en Extended controls gewoon goed werken, gezien Android 2.2 nu al op een aantal toestellen beschikbaar is voor een bepaalde tijd. Dat zal alleen maar meer worden tegen de tijd dat Android 2.2. voor de Motorola beschikbaar komt.

Op het moment ben ik met mijn combinatie van de laatste 2.1 versie (SHOLS_2.036 of 38, zou ik moeten nakijken), LauncherPro en Extended Controls + huidige apps erg tevreden. Ik ben eerder "bang" voor de 2.2 update dan wat anders. Wat mij betreft zou ik zo nog 3-5 jaar met de telefoon zoals hij nu is kunnen bellen. (Mijn vorige telefoon heb ik 7 jaar gehad.) Misschien had ik wel liever gehad dat Motorola had gezegd "we gaan niet updaten", omdat ik dan niet in de verleiding zou kunnen komen om dat te doen. Ik weet dat ik zal updaten als Android 2.2 er is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
Get!em schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:16:
Widgets al weggeknikkert?
Sommige widgets in combinatie met LP gaan verkeert.

2e wat ik al eens genoemd heb in het topic over homescreen vervangers (zoek even op GoT): Verwijder al je widgets en iconen van het standaard homescreen. Sommige widgets vinden het niet leuk om op 2 homescreens te staan. Bevordert tevens de performance.
Hoe? Ga naar Settings-->Applications-->Manage
Ga naar LauncherPro --> Delete Defaults
Druk op Homebutton, kies voor standaard home zonder de Default vinkje aan te zetten. Wis nu alle iconen en widgets.
Druk nogmaals op Homebutton, zet vinkje aan en kies voor LP.

Succes.
Ik heb je raad opgevolgd maar blijf deze error krijgen... best wel vervelend hoor...

welke widgets lopen dan niet lekker icm LauncherPro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Katsunami schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:16:
[...]

Damn zeg... als Android 2.1 goed werkt en Google had zijn 2.2 versie naar achteren gepusht, had je dan óók geen Motorola meer gekocht?
Als Google had besloten om 2.2 volgend jaar in mei te releasen, dan had je mij zeker niet horen klagen. Zo kort na aanschaf van een high-end toestel verwacht ik gewoon zonder enige twijfel dat ik mag genieten van de minor releases. PUNT.
Als ik heel eerlijk moet zijn, ben ik allang tevreden als een fabrikant de huidige versie blijft bugfixen (aangenomen dat google dat doet, ook als versie 2.2 er al is). Je krijgt op je Vista-computer toch ook niet gratis een upgrade naar Windows 7 van HP? (Ja OK, dat kon wel, maar dat was een actie van Microsoft.)
Ik beschouw 2.2 gewoon als een servicepack (het is en blijft een minor release volgens Google en de versienummering). Stel dat jij een HP-laptop van € 1500 hebt, en je buurman een Acer-laptop van € 1100. Direct na de release van SP1 kondigt Acer aan dat voor die laptop SP1 beschikbaar gesteld zal worden, terwijl HP 2 maanden later aangeeft dat 'nog besloten moet worden of SP1 beschikbaar gesteld zal worden'. [sub]Dit voorbeeld gaat niet helemaal op, want bij Windows ben je niet afhankelijk van de fabrikant voor Servicepacks; bij de Milestone wel ivm de ^*(&^(*& bootloader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Katsunami schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:24:
Om dat te doen moet ik de telefoon eerst rooten, en dat ben ik niet van plan.

Ik ga er echter van uit dat LauncherPro en Extended controls gewoon goed werken, gezien Android 2.2 nu al op een aantal toestellen beschikbaar is voor een bepaalde tijd. Dat zal alleen maar meer worden tegen de tijd dat Android 2.2. voor de Motorola beschikbaar komt.

Op het moment ben ik met mijn combinatie van de laatste 2.1 versie (SHOLS_2.036 of 38, zou ik moeten nakijken), LauncherPro en Extended Controls + huidige apps erg tevreden. Ik ben eerder "bang" voor de 2.2 update dan wat anders. Wat mij betreft zou ik zo nog 3-5 jaar met de telefoon zoals hij nu is kunnen bellen. (Mijn vorige telefoon heb ik 7 jaar gehad.) Misschien had ik wel liever gehad dat Motorola had gezegd "we gaan niet updaten", omdat ik dan niet in de verleiding zou kunnen komen om dat te doen. Ik weet dat ik zal updaten als Android 2.2 er is :+
7 jaar... holycrap ik geef al me meuk meestal na een jaar weg aan me ouders, broer of vriendin. Maar ja ik hou wel van hightech toys, Soms koop ik weer eens een klassiekert op marktplaats, die ik eerder heb gehad of verkocht heb of weggegeven. (denk:orange spv 500, motorola mpx220, V8 :9~ good old days:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuws van de Facebook (http://www.facebook.com/#!/motorolaeurope?ref=sgm):
Motorola Europe We're pleased to announce that Milestone will receive a free upgrade to Android 2.2
(FroYo) in Europe with an initial roll-out
beginning at the end of this year. For
other software updates please check our software update site:

Mensen op FB zijn vooral boos om de woorden "free" en "beginning at the end". Typisch Moto. Om eerlijk te zijn (ik ben een zomermens) begint einde van een jaar bij mij ongeveer in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 244527 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:50:
Motorola Europe We're pleased to announce that Milestone will receive a free upgrade to Android 2.2

Mensen op FB zijn vooral boos om de woorden "free" en "beginning at the end". Typisch Moto. Om eerlijk te zijn (ik ben een zomermens) begint einde van een jaar bij mij ongeveer in september.
Lache ik ga ook ff zeiken op FB over motorola, waarom?... omdat het kan. (p.s. als je alberthein man ziet met sterk negatieve motorola opmerking guess who :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Het is natuurlijk sowieso belachelijk om uitsluitend via facebook te communiceren en typisch Amerikaans om "free" er bij te zetten. Wat er nog ontbreekt is "limited offer" en "everyone is using it".

Kan niet alle facebook reacties zijn, maar deze stond bovenaan _/-\o_
WOW ...Free .. end of this year (november), FU motorola, still don't understand why you keep loosing ground to the competitors? Milestone indeed, milestone new low in Customer service. Please send an adress to receive your FU award.

[ Voor 45% gewijzigd door Lisadr op 23-08-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Beter ooit dan nooit. Weet wel dat de UK versies hem 2 maanden later dan de rest gaan krijgen, net als alle overige updates die er zijn geweest... (zit nog te wachten op de bugfix update van 2.1-update1)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana

Ik had die tekst nog niet gezien. Na het lezen van die tekst weet ik het nu 100% zeker: GEEN Motorola meer voor mij.

Ik kan Motorola Europe overigens wel een nieuwe PR-man/dame aanbevelen, want deze weet overduidelijk niet hoe om te gaan met klanten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
localjoost.nl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:10:
Beter ooit dan nooit. Weet wel dat de UK versies hem 2 maanden later dan de rest gaan krijgen, net als alle overige updates die er zijn geweest... (zit nog te wachten op de bugfix update van 2.1-update1)
Precies, beter ooit dan nooit. En bovendien, de uitrol begint waarschijnlijk in Azië dus zodra er een SBF van HongKong beschikbaar is kan je hem al flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 11:57
sylvesterrr schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Ik had die tekst nog niet gezien. Na het lezen van die tekst weet ik het nu 100% zeker: GEEN Motorola meer voor mij.

Ik kan Motorola Europe overigens wel een nieuwe PR-man/dame aanbevelen, want deze weet overduidelijk niet hoe om te gaan met klanten. :F
Ja echt weer ongelooflijk hè! Te koppig om hun eigen fout(en) toe te geven en dan ook nog een lekkere sneer na. Hoe verzin je het 8)7 Voor mij ook geen Moto meer, hoe jammer dat ook is want ze maken wel leuke spulletjes :Y

Anyway, wèl Froyo dus! 8) Ik had er echt niet meer op gerekend! :o Zou al het geklaag dan toch hebben geholpen? Je zou het haast denken... Gaat nog wel eventjes duren dus maar dat is nou eenmaal zo. Eerst maar eens de laatste 2.1 zien te krijgen (ook hier een UK-model dus :/ )

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Leftblank schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

Zet een 0 achter het telefoonnummer @ ICE? Zou niets uit mogen maken voor het bellen en zou zover ik weet genoeg moeten zijn om Android om de tuin te leiden.
Zo simpel en het werkt als een zonnetje. TNX!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Lisadr schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:24:
Het is natuurlijk sowieso belachelijk om uitsluitend via facebook te communiceren en typisch Amerikaans om "free" er bij te zetten. Wat er nog ontbreekt is "limited offer" en "everyone is using it".

Kan niet alle facebook reacties zijn, maar deze stond bovenaan _/-\o_

[...]
Ja ja ja ja dat ben ik :P Maar ik lag daarna in een breuk met alle reacties boven me (95% negatief).
Launch pro, iemand heeft het al eerder genoemd hierboven, ben het even gaan proberen, super strak!! super snel en geen enkele bug tegen gekomen, onverwacht maar ben hier wel een fan van. (Thx katsunami)

[ Voor 16% gewijzigd door D0gtag op 23-08-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heren, Dames,

Men kan ook een stuk kinderachtig zijn hier zeg. Sorry, maar hier gedragen jullie je ongeveer net als alle Amerikanen bij elkaar: zeiken over service die je WEL krijgt. Wees blij dat je updates krijgt.

Zeker, ik ben het er mee eens dat er aan communicatie schort, maar het is toch niet zo dat je telefoon niet werkt?
De enige feature die gepromoot is en niet op de Milestone zat, was flash. Die komt er nu dus met 2.2. Wees blij daarmee.

Ik wens de mensen die overstappen op een ander merk dan ook veel plezier: HTC, Sony Ericsson, Samsung? De gelukkige mensen die in december 2009 twijfelden tussen een X10 en een Milestone, mogen zich gelukkig prijzen dat ze de Milestone kozen: de X10 zit nog op 1.6 met twijfel tot update naar 2.1. (2.1!!!! dat wat wij al hebben dus!)
Samsung? Laat me niet lachen.. ipv de kale android, krijgen ze er nog mee meuk bij en de updates worden net zo vaag gecommuniceerd. HTC? Succes. Misschien dat je geluk hebt dat alle functies van je hardware ondersteund worden, maar het gebeurd vaker dat ze dat niet zijn: Video Driver, FM Radio. HTC Hero update naar 2.1 anyone? Die ging nog vager dan de huidige 2.1 naar 2.2 update van Motorola. Hij was niet eens normaal OTA, zoals we hier wel hebben gekregen.
En er zijn er vast nog meer voorbeelden.

Ja, het is moeilijk om zaken als dit netjes op een rijtje te hebben als bedrijf. Het is dus zeker lovenswaardig dat er nog enigszins gecommuniceerd wordt. Een algehele update pagina van Motorola per device zou al leuk zijn. Dat doet HTC dan weer wel netjes.

Jammer voor custom roms.. sja. das een domper, maar niet hoofd functionaliteit van een systeem.
Tevens zijn er al soorten omwegen gevonden om dit toch mogelijk te maken (zie mod topic)

Maar hou hier alsjeblieft op met huilen, zeiken en FU roepen terwijl je als een verwend kind in een 6 maanden tijd al 4 updates gekregen hebt, en je toestel nog steeds goed kan meedraaien met de nieuwste releases. Tevens is de mod-baarheid via apps echt groot. Inderdaad, de LauncherPro wordt door iedereen als zeer prettig ervaren, en zo zijn er nog tig andere aanpassingen mogelijk. Kom daar eens mee bij Apple (om nog maar eens een alternatief merk te noemen).

Als je verder wilt discussieren over Motorola update beleid en Wel/Niet, dan open je maar graag een nieuw topic met dat als onderwerp. Zelfs deze tekst mag je van me overnemen. Ik zou hier graag verder willen lezen over de Milestone zelf.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Euh bedankt admin...? Maar je mist het punt hier. Het punt is we hebben een motorola milestone gekozen omdat die VOORhand flash zou krijgen, iets wat niet door sony E is aangegeven, HTC heeft al flash lite, verder heeft HTC sony en elk ander bedrijf een uniform beleid tegen over consumenten. Wij worden hier in EU als 3de rangs consument behandeld door Motorola, aangezien de droid al de 2.2 heeft, moet het echt 4 maanden duren om een update voor een identiek toestel uit te brengen die ook nog is free is ;)

En nog een punt wat je mist is dat dit het algemene motorola Milestone forum is, en mensen hier hun beklag doen over motorola t.a.v. de Milestone en het upgrade beleid. Wat jij wilt (ikke ikke ikke... over kinderachtig gesproken) lezen doet niet ter zake (daar dient de admin voor). Alle andere milestone topics zijn uitgestorven hier is tenminste leven.

Geen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het update-beleid hoort m.i. ook besroken te worden in het Motorola Milestone-topic. Motorola zal er waarschijnlijk op mikken dat 90% van de userbase net als jij denkt: klanten die dankbaar zijn dat hun nog geen halfjaar oude toestel wordt voorzien van een update. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:20:
Het punt is we hebben een motorola milestone gekozen omdat die VOORhand flash zou krijgen
Geloof je zelf niet zeker? :F

Voor de rest zeg ik er niks over, heb vaker m'n mening over updates icm de Milestone laten horen,
maar dat werd ook altijd ondergeschreeuwd net zoals bij Get!em gebeurd. Dan koop je geen Motorola meer, :w

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@sylvesterrr

Dankbaar? Het moet een minimale eis zijn dat een toestel minimaal tot 12 maanden na release updates krijgen.

of

Fabrikanten moeten stoppen met het vastbinden van OS. Laat kopers zelf kiezen welke OS ze willen. Je kan standaard een OS leveren, maar bied ook keuzevrijheid. Dan heb je ook geen gezeik. Zodra android xx.xx uit is, kan je het updaten, zonder tussenkomst van fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Lisadr schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:36:
@sylvesterrr

Dankbaar? Het moet een minimale eis zijn dat een toestel minimaal tot 12 maanden na release updates krijgen.
Ik ben het met je eens. Motorola is waarschijnlijk in de veronderstelling dat 90% van de userbase wél dankbaar is als er binnen enkele maanden na aanschaf een gratis (!!) update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nee, geen admin, wil ik niet eens hier. Heb respect voor de Admins hier om het zo netjes bij elkaar te houden en laat het graag aan hen over :)

@CLB
Precies. Voor degene die er niet vanaf het begin bij waren: zoek even op in welke reclame of andere uiting van Motorola, FLASH als een belangrijk punt werd genoemd? Ik zie graag de link van je, en dan wel eentje die direct van Motorola afkomt en niet een Blog/site die iets vermoed of verondersteld.
Hier staat het dus niet....

Tevens, Ik wil je nog wel eens zien als je een complete flashsite opent. Denk dat het niet om aan te zien is op je mobiel.
Als je het voor de videosites doet? Die hebben meestal al een eigen app, en die werken dan vaak veel beter met meer functionaliteit onder je eigen knoppen.

Wbt topic en discussie: het werd op de bovenstaande pagina (en ik heb 100 posts per page aan staan!) bijna alleen maar gezeik zonder onderbouwde zaken. Als er dan vervolgens FU, huil, en pesterijen richting Motorola gaan op deze pagina, dan snap ik vervolgens heel goed hoe Motorola je terug gaat behandelen.

Overigens, professioneel gezien is een update traject bijzonder uitgebreid en lastig. Motorola kan nog veel leren, en toont veel kinderziektes. Echter, ik zou ook graag hier weer een voorbeeld van jou kant zien van een bedrijf wat het beter doet, op alle punten.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 23-08-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Is een update traject nou echt heel erg anders in vergelijking met een custom rom van XDA?
Daar werken vaak maar een paar mensen aan en die krijgen het ook voor elkaar.
Soms zelfs een compleet ander OS dan oorspronkelijk (bijv HD2)

Wel jammer dat ze het nu pas aankondigen :/
Mocht voor mij vrouw een nieuw abbo afsluiten en heb daar nu een i9000 bij genomen en haar al de Milestone beloofd.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sinned123 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:03:
Is een update traject nou echt heel erg anders in vergelijking met een custom rom van XDA?
Kortom: Ja.

Het XDA is niet echt een update traject, maar een ontwikkel en dump, see for yourself.

Simpel te noemen zou je bij Motorola onder andere de volgende punten kunnen noteren voor updaten:
  1. Motorola ontvangt update van google/android team
  2. Motorola zet update team aan het werk (hoegroot is dit team? Moeten ze ook andere updates van andere telefoons uitvoeren? Planning..)
  3. Planning maken voor update
  4. Update team bouwt basis versie voor Droid (eerste afzetmarkt)
  5. Testen op droid
  6. Debuggen op droid
  7. Aanpassen meegeleverde software
  8. Meegeleverde software testen
  9. Documentatie aanpassen/reviewen
  10. Helpdesk/ondersteuning inlichten/updaten
  11. Update samenstellen (aangepaste software zo maken dat hij de oude telefoonsoftware update ipv een volledige reset, en vervolgens dit ook klantvriendelijk maken)
  12. Updaten via server testen/debuggen
  13. Servers inrichten voor nieuwe update naast de oude updates.
  14. Timing updates instellen ivm serverload (in VS gaat dit ook niet overal tegelijk maar ook per regio, zoals hier)
  15. Vervolgens begin je weer bij punt 2 voor de GSM gebaseerde telefoons, aangezien deze dus een andere chip/driver heeft.
Ik zal hier best een boel missen, maar je ziet dat er meer bij komt kijken dan puur even software werkend maken zoals op XDA, want die van XDA hebben ook allerlei bugs, die Motorola zich dus niet kan permitteren. Je ziet regelmatig opmerkingen dat bepaalde apps niet werken op customroms, ook dat kan Motorola zich niet permitteren en moet zich dus houden aan regels, richtlijnen en andere zaken mbt Android waar een Custom rom bouwer geen last van heeft.
Bij Custom roms zie je ook het volgende: een ROM werkt niet of niet goed: users gaan massaal naar een andere ROM.
Bij Motorola moet het 100% goed zijn, en klantvriendelijk, want anders valt er ECHT wat te klagen. Vandaar dat het ontwikkel/test traject langer duurt dan het ontwikkel-dump van custom roms. In feite ben jij bij custom roms gewoon de tester. Meestal is een latere versie van custom pas stabiel en bugloos en dat duurt vaak ook maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 11:26
De 1 na de ander roept hier de Milestone te hebben aangeschaft omdat deze Flash zou hebben, dat heeft hij vooralsnog niet maar er wordt wel een hoop herrie om gemaakt. Als het zo'n probleem is, waarom heb je je telefoon dan niet meteen na aanschaf terug naar de winkel gebracht?

Ik bedoel, als jij een auto koopt en de dealer belooft je dat er een navigatiesysteem in zit, hou je de auto dan ook als bij aflevering blijkt dat dat navigatiesysteem er niet in zit? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

okee ff kort reageren op iedereen :D,
@Get!em , je get hem niet, ik heb geen hekel aan moto vanwege het upgrade beleid of te laat komen van een update. Als je na leest wat ik zelf ook al getypt heb, : goed toestel, slechte service, en dan niet zo zeer in update beleid maar in VS- EU verschil, zij (VS) hebben inmiddels (bewust/onbewust), een open bootloader, froyo maanden eerder dan hier in EU, afgezien van de radio is het toestel identiek aan de milestone, dus dit bovengenoemde traject is allang verlopen, grootste probleem is goedkeuring van de software door de providers aangezien wij in EU veel meer providers hebben kan dit wel wat langer duren: daar is planning voor nodig. Iets waar moto geen kei in is.
Verwijzing naar flash zijn verwijderd door motorola (2 pagina hiervoor ook al gezegd), verder heb ik al eerder gezegd in dit topicje dat ik zeker weet dat er een 2.2 versie voor de milestone zou komen geen twijfel.
Voorheen had ik een dumbphone naast me smartphone, een V8 van moto, enige toestel wat toen ter tijd hier verkocht werd. software was buggy, updates waren er nauwelijks, geen probleem aangezien ik er toch een custompje van maakte, maar hardware was super slecht (forums staan er vol van b.v. usb klepje wat na een week eraf viel), ik heb hemel en aarde moeten bewegen om mijn toestel te laten maken (toetsen kapot). zelfde gezeik met een mpx220 en v3. HTc magician scherm kapot(olie achtige substancie van lcd) valt binnen garantie, Contact gehad met HTC zij gaven een adress, hier gegevens ingevuld paar dagen later kwamen ze me toestel ophalen aan de deur (3 weken later terug)--> touch HD, niet eens contact gehad met htc meteen met ander bedrijf geen gezeik en herstelt (opgehaald en gebracht).(HTC geeft 2 jaar garantie, reparatie--> eurotwice.be) Verder draai jij oorzaak gevolg om, je krijgt wat je geeft zo ook bij motorola. Niet voor niets slechte cijfers in EU (Wereld wijd maar denk dat droid x etc wel helpen bij de winst).
Discussie over flash, volledige flash site etc. Waarom denk je dat er zo veel gezeik over apple is gekomen? idd zelfde reden waarom ik flash wil zodat meeste sites gewoon alles laten zien. wat jij hier van vind zal me een zorg zijn maar ik heb hem gekocht met de veronderstelling dat er flash zou komen. (wat meerdere keren door Motorola en Adobe is gezegt (onder staat de link, waarom er niks meer staat over flash ready by motorola).

@CLB enige mening over het update beleid die ik van jouw gehoord heb is dat ie er geen 2.2 zou komen, waarop ik je een aantal punten gaf waarom de 2.2 versie wel zou komen.. remember zo niet ik kan het wel weer voor je opgraven (ik kan me tevens ook niet herinneren dat je werd ondergeschoffeld?, en hoe wordt get!em precies onder geschreeuwd? Iets met kort en tenen)

Nogmaals als je als bedrijf een verwachting verwekt moet je niet raar opkijken naar de reacties, als je vervolgens deze verwachting niet waar maakt. Goed voorbeel van CS is het forum bij motorola---> compleet generieke reacties op vragen van klanten, waar vervolgens mensen het zelfde gaan reageren als op FB. Je kan als bedrijf kiezen om je klanten te informeren of niet, maar kies, ga niet vervolgens zeggen dat "we er nog niet uit zijn of froyo wel op de milestone komt" terwijl al bekend is de droid wel. Ik kan me nog herrineren hoe lang het duurde voordat de mpx220 daadwerkelijk uitkwam, aangekondigd eidn 2004, uitgebracht 2006 (niet omdat het toestel niet werkte, alleen omdat ze van strategie waren veranderd en andere markten wilden betreden) Maar pin me er niet op vast wat dit is 4 jaar geleden :P

Gelukkig hebben jullie elkaar gevonden: de een heeft ze toestel al verkocht en de ander klaagt dat hier gemotobashed® wordt en daarom niet kan lezen wat ie wil lezen, om vervolgens maar verder olie op het vuur te gooien met argumenten die aangeven dat je niet regelmatig mee leest.
Motorola Milestone - Deel 5 -->Scorpion1984

Kort: milestone goed, motorola slecht. --> iedereen groeit behalve motorola (voorheen langetijd de een na grootste fabrikant), die laat elk kwartaal een verlies zien. Ligt het aan de verouderde toestellen of aan de service? (kijk is naar Blackberry veel betere service).Denk dat de droid serie wel een verandering brengt, alleen de mentaliteit moet mee veranderen (vandaar dat er ook een nieuwe CEO zit).

Maar laten we weer lief tegen elkaar doen, en laat iedereen hier zeggen wat ie wil over motorola en zijn milestone. De admin (ik heb hem al meerdere keren gezien hier !!) bepaald wel wat mag en niet mag en behandel mensen zoals jij behandeld wilt worden--> kharma.

P.s. Beste fabricant is in mijn ogen HTC: Uitstekende bouwkwaliteit, doordacht ontwerp, (smaak valt te twisten), uitstekende service, en belangrijkste passief beleid t.a.v. custom roms (overeenkomst met XDA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verder geen probleem dat jij een andere mening hebt hoor. Daar is discussie voor :)
Sommige zaken ben ik zeker met je eens, communicatie is echt een hele slechte kant van Motorola.

Gelukkig zijn we nu al weer goed op weg naar een onderbouwde discussie :). Ik lees hier regelmatig mee, en heb idd meegekregen dat flash ready er niet meer stond. Vandaar dat ik ook vroeg naar andere referenties, ik verwoorde het misschien wat vreemd met de link dat het daar niet (meer) stond.

Overigens, flash ready is net zoiets als HD ready. Een tv met -ready kan ook geen echt HD afspelen, lol.

Tevens, in het begin was er sprake (bij Adobe) dat flash in 2.1 terecht zou komen. Mogelijk door ontwikkelings perikelen is dit uitgesteld, maar waarschijnlijk had Motorola ingecalculeerd dat elke Milestone/Droid met 2.1 al Flash zou hebben.

En om mezelf even aan te vullen mbt de flash nieuwsberichten van Motorola.
Hier de Flash aankondinging begin januari. http://mediacenter.motoro...easeID=12264&NewsAreaID=2
(let op, dus NIET voor het uitbrengen, maar NA het uitbrengen van de DROID).

Adobe ging er eerst nog vanuit dat met een aanpassing, flash op alle android apparaten zou werken. Dat dit later moeilijker bleek, en dus pas bij 2.2 kon, kon niemand (adobe, motorola, google/android) voorzien.
Hier een quote van adobe toen 2.1 nog alleen op de nexus zat:
http://www.engadget.com/2...ancements-to-existing-ve/

mbt motobashen: ja, daar heb ik een hekel aan in het algemeen: ongefundeerd klagen, schelden op alles en iedereen als niet alles gaat zoals verwacht. Aanpassingsvermogen is ook een vermogen om jezelf aan te leren. En dat is overigens niet aan jou gericht, aangezien je met duidelijke toevoegingen komt in dit topic :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 23-08-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik ben wel benieuwd wat voor features uit 2.2 Flash nodig heeft om te functioneren. Tenzij ze een native SDK gebruiken, is de JIT compiler niet van belang. Hoogstens de browser, die wordt niet via de market geupdate zoals Google Maps dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het allemaal maar zeikerds/zeurders. Als een fabrikant een telefoon aflevert die goed werkt en eventueel opduikende bugs goed fixt, dan vind ik het prima. Ik verwacht eerlijk gezegd niet eens een upgrade van het ene naar het andere OS. (En eerlijk gezegd vind ik dat dit wel het geval is, als je ziet wat er in 2.2 verandert. Ik vind dat geen service pack,in tegenstelling tot 2.00->2.01).

Zelfs nu Motorola heeft besloten "Ja, we gaan de Milestone updaten" en "Dat gebeurt aan het eind van het jaar", dan is het NOG niet goed. Ik ga er hierbij een beetje van uit dat de rollout maximaal in december begint. Relatief laat, maar OK. De Milestone is er dan een jaar, en hij is bijgewerkt van 2.0 naar 2.01 naar 2.1 naar 2.1-update1 naar 2.1-update1-bugfix en 2.2. Wat wil je dan nog meer? Typisch een geval van NOW, NOW NOW!, in mijn ogen.

Op het moment heb ik 0,0 problemen met de laatste 2.1 versie in combinatie met LauncherPro en wat Apps naar keuze. Als Motorola niet zou updaten naar 2.2 zou ik iets hebben van: "Jammer, maar OK.". Als ze updaten naar 2.2 en het werkt niet goed meer waarna ze het niet bugfixen, dán word ik majorily pissed off en is het direct mijn eerste en laatste Motorola ooit.

edit: eens met Get!Em wat mij betreft dus... en bij andere fabrikanten is het zeer zeker ook niet koek en ei. Sony die nog een 1.6 toestel uitbrengt terwijl 2.1 al lang en breed uit is. HTC die wel/niet/wel/niet met een update voor de Hero wacht, een jaar lang. Samsung die sommige modellen helemáál niet update. Apple die een goed lopende telefoon (3G) via iOS4 updates brak maakt... bij Motorola is het zo te zien niet anders, en op sommige punten zelfs beter dan de meesten. Ok, de communicatie is misschien niet alles, maar 2.2 komt er tenminste. Ik hoop alleen maar dat, mogen er problemen mee blijken te zijn, dat daar updates voor worden gemaakt. Ik heb liever een perfect werkende 2.1 (zoals nu), dan een buggy 2.2.

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 23-08-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Als Motorola niet zou updaten naar 2.2 zou ik iets hebben van: "Jammer, maar OK.". Als ze updaten naar 2.2 en het werkt niet goed meer waarna ze het niet bugfixen, dán word ik majorily pissed off en is het direct mijn eerste en laatste Motorola ooit.
2.2 vind ik wel een req, zeker omdat deze telefoon actief gesloten wordt gehouden én de Amerikaanse broer al bijna 2.2 heeft. Daar krijg je toch een beetje calimerogevoel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Nog een voorbeeld van de waanzin door motorola, de motorola dext krijgt geen 2.1 update (blijkt nu)
http://www.unwiredview.co...-1-and-2-2-froyo-updates/
Hierbij de toezegging van motorola toen 2.0.1 voor de milestone uitkwam--> http://sphotos.ak.fbcdn.n...4467_150388_2300303_n.jpg
Weer een belofte die gebroken is door Motorola.

[ Voor 40% gewijzigd door D0gtag op 24-08-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Laatst online: 17-07-2021
Katsunami schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:28:
[...]
De Milestone is er dan een jaar, en hij is bijgewerkt van 2.0 naar 2.01 naar 2.1 naar 2.1-update1 naar 2.1-update1-bugfix
Hier wringt wat mij betreft de schoen. Het UK model heeft nog steeds geen 2.1 bugfix. En dat terwijl hij alwel op de overige europeese modellen uitgerold is.
Van een perfect werkende 2.1 is bij mij in ieder geval geen sprake.
Dat 2.2 komt is gewoon mooi meegenomen. Maar dat een bestaande fix niet word uitgerold vind ik zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
de uitrol van 2.2 op de droid is 11 augustus al begonnen

als de milestone 'm een maand later zou krijgen, denk ik niet dat je iemand zou horen klagen, maar 4,5 maand (als het inderdaad december wordt) of meer (want niet iedereen krijgt 'm tegelijk) is belachelijk lang.

dat anderen er nog langer over doen is waar, kijk naar de Magic, die wordt helemaal in de steek gelaten door HTC

maar dat zal de gemddelde motorola owner worst wezen natuurlijk

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

JarlSX schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:06:
de uitrol van 2.2 op de droid is 11 augustus al begonnen

als de milestone 'm een maand later zou krijgen, denk ik niet dat je iemand zou horen klagen, maar 4,5 maand (als het inderdaad december wordt) of meer (want niet iedereen krijgt 'm tegelijk) is belachelijk lang.

dat anderen er nog langer over doen is waar, kijk naar de Magic, die wordt helemaal in de steek gelaten door HTC

maar dat zal de gemddelde motorola owner worst wezen natuurlijk
Nee niet echt(slaat op laatste zin :P) dacht eraan om een magic erbij te kopen lijkt me wel een leuk toestelletje, leuk voor modden enzo (froyo op de magic :P)

YouTube: Android Froyo
-Warning: crappy music-

(htc heeft tenminste een open bootloader zodat je wel kan custom rommen)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weet iemand hoe je kan instellen dat je enterknop op tobo meteen als ok knop fungeert binnen b.v. market en browser (ok na intypen adress b.v.) Kan me niet herrineren hoe het bij 2.0.1 ging (ik had hiervoor een rom van de soluter -->2.1) Is dit veranderd na de updates van 2.1? Ik stoor eraan dat hij niet het adress gaat zoeken nadat ik enter heb gedruk maar echt specifiek op vergrootglas moet drukken.(dpad rechts-dan enter of dpad center) :)

[ Voor 24% gewijzigd door D0gtag op 24-08-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arystotalloss
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-04-2023
Nu maar hopen dat het hele android niet gaat lijken op windows van een aantal jaar geleden, iedereen een ander type, merk, soort pc (hardware) en allemaal dezelfde motor (software) onder de kap. en apple maar lachen met alles in eigen beheer regelen, zowel hardware als software.
In ieder geval ben ik blij met de aankomende update naar 2.2.
Moto ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
D0gtag: Je moet in het hardware-keyboard van de telefoon "Quick Fixes" op Enabled zetten. Dan kun je met Enter een regel zoals een URL of een zoekopdracht bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor degene die op de Milestone nog de t9 telefoon misten (dus met de gewone nummertoetsen snel een contact opzoeken) is Dialer one aan te raden.

http://www.appbrain.com/app/kz.mek.DialerOne

Deze styled erg mooi met je milestone (zet hem op style "background") en hij ziet er hetzelfde uit als je homescreen achtergrond (transparant dus).
Ook prima als vervanger op je LauncherPro bar.
Het duurt wel 5x klikken om alle defaults richting Dialer One te krijgen (favorites, call log, call browser, return to dialer en nog meer geloof ik)
Werkt bij mij al meer dan 2 maanden prima, en na de laatste update is hij zo goed als perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
D0gtag schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:50:
Nog een voorbeeld van de waanzin door motorola, de motorola dext krijgt geen 2.1 update (blijkt nu)
http://www.unwiredview.co...-1-and-2-2-froyo-updates/
Hierbij de toezegging van motorola toen 2.0.1 voor de milestone uitkwam--> http://sphotos.ak.fbcdn.n...4467_150388_2300303_n.jpg
Weer een belofte die gebroken is door Motorola.
Dat deed LG ook voor zijn update van de eerste Android telefoon in Nederland.
Bij de HTC Hero werd de 2.1 of 2.2 update ook een hele tijd uitgesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 24-08-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Katsunami schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:23:
D0gtag: Je moet in het hardware-keyboard van de telefoon "Quick Fixes" op Enabled zetten. Dan kun je met Enter een regel zoals een URL of een zoekopdracht bevestigen.
Perfectemundo, Dat was hem idd. Ik had het nooit hier achter gezien eerlijk gezegd, je moet het maar weten :D thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:02:
[...]

Dat deed LG ook voor zijn update van de eerste Android telefoon in Nederland.
Bij de HTC Hero werd de 2.1 of 2.2 update ook een hele tijd uitgesteld.
Uitstellen is iets anders dan annuleren, dus dat is kl*te als je een Dext hebt. Maar ja gelukkig heb ik geen dext hihihihhi :+

---------------------------Dit had in het bericht hierboven moeten staan sorry :(

[ Voor 9% gewijzigd door D0gtag op 24-08-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
De LG update is anders nooit doorgegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

First of all mijn complimenten voor CLB voor die kick-ass openingspost!

Het enige wat ik mis is een uitgebreidere FAQ, dat had wellicht 30 pagina's doorspitten gescheeld,
al moet ik zeggen dat ik daar ook weer wat tips van heb opgepikt ;)

Mijn vrouw heeft een Milestone en is daar uiterst tevreden over, het enige wat zij
(en ik ook) niet snapt is waarom er continu allerlei apps op de achtergrond worden opgestart?
Vooral die motohomenav, maar ook messenger bijv.
Ze heeft zo'n app-killer erop staan.

Volgens mij scheelt dat weer batterijduur als die netjes uit blijven staan.

Daarnaast nog een vraag. Thuis kun je ook via wifi doen wat je niet laten kunt,
maar wat kost meer batterij, wifi of 3G? Afgaande op de berichten is wifi zuiniger dan 3G,
maar is dat ooit ook echt 'bewezen' met metingen?

Tenslotte dit:
Widgets al weggeknikkert?
Sommige widgets in combinatie met LP gaan verkeert.

2e wat ik al eens genoemd heb in het topic over homescreen vervangers (zoek even op GoT): Verwijder al je widgets en iconen van het standaard homescreen. Sommige widgets vinden het niet leuk om op 2 homescreens te staan. Bevordert tevens de performance.
Hoe? Ga naar Settings-->Applications-->Manage
Ga naar LauncherPro --> Delete Defaults
Druk op Homebutton, kies voor standaard home zonder de Default vinkje aan te zetten. Wis nu alle iconen en widgets.
Druk nogmaals op Homebutton, zet vinkje aan en kies voor LP.
Begrijp ik het nou goed en kun je met LP de apps die je op een van je homescreens hebt geplaatst weghalen uit de drawer (zo heet dat toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Katsunami schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:28:
[...]
edit: eens met Get!Em wat mij betreft dus... en bij andere fabrikanten is het zeer zeker ook niet koek en ei. Sony die nog een 1.6 toestel uitbrengt terwijl 2.1 al lang en breed uit is. HTC die wel/niet/wel/niet met een update voor de Hero wacht, een jaar lang. Samsung die sommige modellen helemáál niet update. Apple die een goed lopende telefoon (3G) via iOS4 updates brak maakt... bij Motorola is het zo te zien niet anders, en op sommige punten zelfs beter dan de meesten. Ok, de communicatie is misschien niet alles, maar 2.2 komt er tenminste. Ik hoop alleen maar dat, mogen er problemen mee blijken te zijn, dat daar updates voor worden gemaakt. Ik heb liever een perfect werkende 2.1 (zoals nu), dan een buggy 2.2.
Uit je post blijkt, dat het helaas gemeen goed onder de producenten lijkt te worden om halfslachtige producten uit te brengen, de consumenten er de volle mep ervoor te laten betalen en dan achteraf soms zelfs ook nog te zeggen ow sorry maar jammer er komen geen updates. En oja die functies die we nog beloofd hadden bij de launch van het product daar kan je ook naar fluiten. Ik vind dat zelf gewoon niet kunnen. Als consument heb je recht op een goed werkend product met daarin de geadverteerde functionaliteit. Vroeger was het zo dat die functies meteen in het product zaten, nu moet je als consument vaak maar hopen dat deze in updates meekomen.

Ik weet dat iedereen toch de producten koopt en dat producenten het zo blijven doen, maar ik vind het geen goede ontwikkeling en geen nette manier van zakendoen. Als consument sta je gewoon redelijk zwak in dergelijke gevallen, vooral met buitenlandse producenten ed.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het klopt inderdaad dat het lastiger en lastiger lijkt te worden om goede producten te vinden. Er is altijd wel iets mis. Ik heb hier nu een nieuwe monitor staan. E-IPS paneel, perfecte kleuren, perfecte kijkhoek....

ZzzzzzzzzzzzzzzzzzzZ

*-ding loopt continu te zoemen. Daar heb ik in geval van dit model (wel wat betreft anderen) geen enkele review over gehoord. Misschien toch maar terug sturen en weer een andere zoeken uit de weinige modellen die nog een normaal paneel met sRGB kleurruimte hebben.

De Milestone heeft ook zo'n soort kleine manco's in de categorie "dat had niet gehoeven".

- Het batterijklepje sluit niet goed aan. Dat moet je zelf recht verbuigen.
- Na een reboot doet de toetsverlichting het niet. De telefoon moet dan eerst in standby gezet worden en dan worden geünlockt. Dan werkt het wel.
- Geen mogelijkheid om Nederlandse woordenboeken te kiezen voor het hardware-toetsenbord als je het ding in het Engels gebruikt (waarschijnlijk is dat een Android-probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Die eerste twee dingen heb ik niet. Maar ik heb ook nooit problemen met de wekker of muziekapp gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 25649 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:54:
First of all mijn complimenten voor CLB voor die kick-ass openingspost!
apps
3g vs wifi
Te beginnen over wifi vs 3g, de reden dat wifi minder energie verbruikt is simpel, wifi is meestal in je huis en tenzij jij naast een 3g paal woont, ligt deze meestal verder dan je wifi verbinding. Afstand is van belang omdat de meeste energie verspilt wordt aan het verzenden en ontvangen van data (uiterr. zijn er nog meer factoren van belang maar ik hou het even simpel). Wifi en 3g zijn meestal in een enkele chip gebakken(samen met BT/radio), dus laten we ervan uitgaan dat deze ongeveer het zelfde gebruikt voor 3g of wifi, wat overblijft zoals hiervoor genoemd is het verschil in energie sterkten van de antenne's. #g heeft gewoon hogere verzend en ontvangst sterkten nodig, verder heeft 3g ook nog meer rekenkracht nodig om de data te verwerken.(ook dit is erg simpel gestate :)

Kort: zelfde hoeveelheid data, kost meer energie over lange afstand te versturen dan korte afstand.
onderbouwing:--> http://ericscorner.blogsp...ore-power-wifi-or-3g.html

Programma's die automatisch starten/in de achtergrond. Motonav start niet automatisch op maar draait wel in de achtergrond als je hem eenmaal gestart hebt, taskkillers werken (indien ingesteld automatisch) meestal alleen als je steeds de task ook daadwerkelijk killed, dus op je taskbar druk je op je task killer en select je welke app je wilt killen (of allemaal) de apps die je niet of nooit wilt killen kan je op een ignore lijst zetten. Verder is bv advanced task killer in te stellen dat hij auto na b.v. een half uur alles killed (behalve ingore list natuurlijk) bij mij killed hij alles na scherm uit van me toestel.

Verder starten apps alleen automatisch op na een reboot van het toestel, of jullie doen hem elke avond echt compleet uit (knop ingedrukt houden en turn off) iets wat compleet niet nodig is bij dit toestel (of elk andere smartphone) als je je telefoon uit wilt hebben voor rust of wat dan ook kies dan voor flight mode (knop ingedrukt houden --> flight mode).

Ik hoop dat dit helpt.

LP primma app geen problemen mee: If it isn't broken, don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gizzy schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

Ik weet dat iedereen toch de producten koopt en dat producenten het zo blijven doen, maar ik vind het geen goede ontwikkeling en geen nette manier van zakendoen. Als consument sta je gewoon redelijk zwak in dergelijke gevallen, vooral met buitenlandse producenten ed.
Is er eigenlijk een telefoon fabrikant die wel netjes (stabiele) updates uitbrengt?

Motorola brengt aan de lopende band bugged updates uit (Ik zit nog op 2.1 versie 1 waar VEEL bugs in zitten en de UK modellen worden tot wel een half jaar later geüpdatet dan andere modellen)
HTC brengt veel te veel nieuwe modellen uit om netjes software updates te brengen
Sony Ericson zit nog op 1.6 8)7
Samsung heb ik helemaal geen vertrouwen in hun softwarebeleid (goede hardware, bugged software welke nooit geüpdatet wordt.)
Nokia levert (nog) geen Android telefoons

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 25-08-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Katsunami schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:07:
Het klopt inderdaad dat het lastiger en lastiger lijkt te worden om goede producten te vinden. Er is altijd wel iets mis. Ik heb hier nu een nieuwe monitor staan. E-IPS paneel, perfecte kleuren, perfecte kijkhoek....

ZzzzzzzzzzzzzzzzzzzZ

*-ding loopt continu te zoemen. Daar heb ik in geval van dit model (wel wat betreft anderen) geen enkele review over gehoord. Misschien toch maar terug sturen en weer een andere zoeken uit de weinige modellen die nog een normaal paneel met sRGB kleurruimte hebben.

De Milestone heeft ook zo'n soort kleine manco's in de categorie "dat had niet gehoeven".

- Het batterijklepje sluit niet goed aan. Dat moet je zelf recht verbuigen.
- Na een reboot doet de toetsverlichting het niet. De telefoon moet dan eerst in standby gezet worden en dan worden geünlockt. Dan werkt het wel.
- Geen mogelijkheid om Nederlandse woordenboeken te kiezen voor het hardware-toetsenbord als je het ding in het Engels gebruikt (waarschijnlijk is dat een Android-probleem).
Even off topic... dat heb ik dus ook (me scherm een prolite 24") maar hoorde steeds gezoem en dan weer weg, dacht eerst dat het de capacitors van me vga kaart waren, blijkt gewoon me scherm te zijn. (geluid is gelukkig al een tijd weg :P) redelijk irritant als je met iets rustigs bezig bent (tekenen, cad, editen etc).

Ontopic: ik ken dat probleem niet van toetsenbord verlichting eerlijk gezegt, verder gebruik ik ook geen woorden boek systemen voor me mobiel. maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Ik ben blij dat het systeem stabiel is en alle cruciale systemen werken zoals ze moeten werken. De reden dat ik 2.2 wil hebben voor de milestone is de JIT en flash, (heb hierboven al vaak genoeg genoemd waarom :P) maar Jit zorgt niet alleen voor een snellere omgeving, maar ik hoop dat door een lager cpu gebruik er een langere accu tijd uitkomt.( b.v. met gebruik van live wallpaper, of andere apps die in de achtergrond draaien etc)

[ Voor 17% gewijzigd door D0gtag op 25-08-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Flash vind ik niet zo belangrijk. Dat mis ik niet op mijn mobiel. (Op de desktop zou ik het wel missen.) De JIT-compiler lijkt me wel interessant, al vraag ik me af hoe snel de Milestone daarmee zou kunnen worden buiten de synthetische benchmarks om. Ik vind hem in het dagelijks gebruik in elk geval niet traag. Stottert niet, scrollt goed, en ik hoef zelden ergens op te wachten. Het zou me niets verwonderen als ik de JIT-compiler in het dagelijks gebruik niet eens merk.

offtopic:
(En de DELL monitor moet maar blijven staan. De enige andere die ik overwoog was de Eizo EV2233WH, maar daarover zijn dus al op voorhand klachten te vinden betreffende zoemen, het ding heeft geen USB-hub, en ziet er veel minder goed uit dan de DELL. Daarnaast is, als ik de reviews moet geloven, het paneel wel goed, maar niet beter dan dan dat van mijn U2211H. Daarnaast is hij nog 200 euro duurder ook. Zoemen schijnt tegenwoordig voor nieuwere monitors standaard te zijn vanwege de zuinigere backlights.... grr.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D0gtag schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Kort: zelfde hoeveelheid data, kost meer energie over lange afstand te versturen dan korte afstand.
onderbouwing:--> http://ericscorner.blogsp...ore-power-wifi-or-3g.html
ok, makes perfect sense. Ik ga um dus zo instellen dat ie thuis altijd 3G uitzet.
D0gtag schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:19:
[...]
Verder starten apps alleen automatisch op na een reboot van het toestel, of jullie doen hem elke avond echt compleet uit (knop ingedrukt houden en turn off) iets wat compleet niet nodig is bij dit toestel (of elk andere smartphone) als je je telefoon uit wilt hebben voor rust of wat dan ook kies dan voor flight mode (knop ingedrukt houden --> flight mode).
ok, dat is vreemd dan. Ze doet de telefoon niet uit. We hebben het al getest door de telefoon een half uurtje te laten liggen en dan te kijken onder de lijst van de app-killer. En dan staan er weer apps open!
Het enige wat ik me nu kan voorstellen is dat de telefoon spontaan zou rebooten, wat bij meerdere mensen lijkt te gebeuren (bij ons ook een paar x terwijl we um gebruiken). Alleen, zou die dan niet om de pincode van de kaart moeten vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 11:57
Katsunami schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:47:
De JIT-compiler lijkt me wel interessant, al vraag ik me af hoe snel de Milestone daarmee zou kunnen worden buiten de synthetische benchmarks om. Ik vind hem in het dagelijks gebruik in elk geval niet traag. Stottert niet, scrollt goed, en ik hoef zelden ergens op te wachten. Het zou me niets verwonderen als ik de JIT-compiler in het dagelijks gebruik niet eens merk.
Mwah, de standaard Milestone vind ik zeker niet snel. Overclocken is wat mij betreft een must. Daarmee tover je het toestel in één keer om in een zeer soepel apparaat :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
mijn gedachte ook...er zit soms een schok/vertraging is met scrollen en openen van de drawer.
Zeker launcherpro verbetert dit en de overclock al helemaal

Ben heel erg benieuwd of dit met 2.2 standaard al soepel loopt zonder de overclock of de launcherpro, uiteraard ga ik weer verder hobbyen met de foon i.s.m. Exchange en kijken hoe dit loopt, er schijnen op het Exchange vlak toch de nodige verbeteringen te zijn gemaakt :)

[ Voor 17% gewijzigd door yonexfreak op 25-08-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 25649 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:49:
[...]

ok, makes perfect sense. Ik ga um dus zo instellen dat ie thuis altijd 3G uitzet.

[...]

ok, dat is vreemd dan. Ze doet de telefoon niet uit. We hebben het al getest door de telefoon een half uurtje te laten liggen en dan te kijken onder de lijst van de app-killer. En dan staan er weer apps open!
Het enige wat ik me nu kan voorstellen is dat de telefoon spontaan zou rebooten, wat bij meerdere mensen lijkt te gebeuren (bij ons ook een paar x terwijl we um gebruiken). Alleen, zou die dan niet om de pincode van de kaart moeten vragen?
Dat hangt er van af staat de telefoon ingesteld om een pincode te vragen (dit kan namelijk uitstaan). Maar als het normaal gesproken wel altijd om pincode vraagt weet je voldoende.

Welke android versie staat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

yonexfreak schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:03:
mijn gedachte ook...er zit soms een schok/vertraging is met scrollen en openen van de drawer.
Zeker launcherpro verbetert dit en de overclock al helemaal

Ben heel erg benieuwd of dit met 2.2 standaard al soepel loopt zonder de overclock of de launcherpro, uiteraard ga ik weer verder hobbyen met de foon i.s.m. Exchange en kijken hoe dit loopt, er schijnen op het Exchange vlak toch de nodige verbeteringen te zijn gemaakt :)
Met 2.2 loopt dit idd standaard soepeler (check droid 2.2 filmpjes en reviews), ik draai me telefoon ook standaard op 1000mhz, dus ik hoop met JIT weg te kunnen komen met 550 mhz en een vsel van 25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
we gaan het meemaken, kwestie van tijd wanneer de update beschikbaar komt en we "live" kunnen ervaren hoe de 2.2 werkt op de milestone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt ook al 2.2 draaien met MotoFrenzy. Dan heb je nog niet de 2.2 Kernel maar verder wel alle voordelen als het goed is.

Zodra ik weer stroom op m'n steentje kan zetten ga ik het eens uitproberen.

//Edit:
Net even Solid Vision opgebeld met de vraag wat de reparatie van mijn Milestone gaat kosten. Ze gaven aan dat ze het toestel direct naar Dynafix doorsturen omdat ze de Milestone niet repareren (iets over nog niet uitgebracht zijn in de Benelux 8)7 )
Dynafix wil van tevoren geen indicatie geven wat de reparatie gaat kosten maar vragen wel €37,50 onderzoekskosten bij voorbaat (met een enkele blik heb je bij dit toestel door wat er mis is)

Weet er iemand nog een ander betrouwbaar reparatie bedrijf?

[ Voor 59% gewijzigd door Joolee op 25-08-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D0gtag schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

Dat hangt er van af staat de telefoon ingesteld om een pincode te vragen (dit kan namelijk uitstaan). Maar als het normaal gesproken wel altijd om pincode vraagt weet je voldoende.

Welke android versie staat erop?
Die staat idd ingesteld om de pincode te vragen dus DAT kan het niet zijn.
Android versie is 2.1, welke precies ga ik vanavond wel even kijken (hij is niet geroot ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Voor mensen die niet overweg kunnen met android!! de milestone met wm 6.5 :P
http://translate.google.c...-22405.aspx&sl=auto&tl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

firmware versie is 2.1-update 1.
NL software btw.

Software die nu openstaat zonder ooit geopend te zijn:

- tennisnews app (2 dagen geleden heb ik die 1x gestart)
- MSN (Altijd)
- Agenda bedrijf (vaak)
- APN (klopt)

dit keer zowaar geen motonav

Waar kan dat nou in hemelsnaam aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 25649 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:53:
NL software btw.

- MSN (Altijd)
- Agenda bedrijf (vaak)
- APN (klopt)

Hoe kill je de apps? en welke killer gebruik je?de-installeer anders de killer en installeer advanced task killer van market.

Anoniem: 81768

Anoniem: 25649 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:53:
NL software btw.

- MSN (Altijd)
- Agenda bedrijf (vaak)
- APN (klopt)

Agenda bedrijf komt iid steeds terug. Maar ik raad je aan om gewoon geen taskkiller te gebruiken. Ik heb het een tijdje gebruikt, maar nu gebruik ik geen taskkiller meer. En ik heb helemaal niks gemerkt in veranderende batterij gebruik of snelheid van het toestel.

• Sebazzz
Taskkillers zijn onzin, die dingen heb je echt niet nodig. Wat ik wel heb is een passieve taskkiller, maar die is puur om experimentele applicaties zoals Quake 3 of dosbox te killen, die alle mechanismen niet hebben ingebouwd voor procesmanagement of gewoon veel geheugen pakken.

De reden dat je bepaalde dingen open heb staan is omdat ze of aangeven dat het een service is, zoals msn, of het is een applicatie die reageert op telefoonbrede gebeurtenissen zoals het unlocken van een scherm, binnenkomend telefoontje, enzovoort.

D0gtag schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

Hoe kill je de apps? en welke killer gebruik je?de-installeer anders de killer en installeer advanced task killer van market.
Advanced task killer staat er nu ook al op

nu stonden open
agenda bedrijf (die is echt een raadsel, hij is niet eens geconfigureerd want ze gebruikt geen exchange)
msn talk (dus omdat het een service is? Is er een alternatief dat niet zo irri is?)
xbmc remote (eigen schuld)
apn on/off widget (bewust)
calander pad (bewust)
weather forecast (bewust denk ik)

Sebazzz schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:27:
Taskkillers zijn onzin, die dingen heb je echt niet nodig. Wat ik wel heb is een passieve taskkiller, maar die is puur om experimentele applicaties zoals Quake 3 of dosbox te killen, die alle mechanismen niet hebben ingebouwd voor procesmanagement of gewoon veel geheugen pakken.

De reden dat je bepaalde dingen open heb staan is omdat ze of aangeven dat het een service is, zoals msn, of het is een applicatie die reageert op telefoonbrede gebeurtenissen zoals het unlocken van een scherm, binnenkomend telefoontje, enzovoort.
Het schijnt idd dat Android zijn memory vanzelf goed managed, maar desondanks wil je niet apps open laten staan die de gps gebruiken bijv, omdat dat dan batterij verbruikt.

• Sebazzz
Anoniem: 25649 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:43:
[...]

Het schijnt idd dat Android zijn memory vanzelf goed managed, maar desondanks wil je niet apps open laten staan die de gps gebruiken bijv, omdat dat dan batterij verbruikt.
Niet schijnt, het is gewoon zo geïmplementeerd. Dat van die GPS apps, als dat correct is geprogrammeerd blijft dat niet aan je GPS zitten. En dit geldt voor vrijwel iedere applicatie: Als je hem open hebt en je drukt steeds op de back toets, dan sluit na het eerste scherm de applicatie af. Uitgezonderd applicaties met achtergrondservices zoals PingChat en Talk.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:27:

Sebazz wat jij hierboven beschrijft is niet wat een task killer killed, deze functies/services zijn android gerelateerd en kan je niet eens killen met een taskkiller, aangezien de programmeur ook begrijpt dat je geen essentiele task moet killen (advanced task killer in ieder geval niet). Het enige wat je killed zijn task die in het geheugen staan en blijven staan tenzij je niet zelf killed via de omslachtige methode, daar is task killer voor, om het te vergemakkelijken. Bepaalde accu apps (om accu status te laten zien) vreten stroom omdat ze in het geheugen geladen zijn en continue hun diest verlenen, zelfde met motonav of alle andere apps. Android kills apps alleen automatisch als hij meer geheugen nodig heeft, niet omdat een bepaalde app continue cpu power nodig heeft.

Het verhaal van sebazz is correct dat android eigenlijk geen task killer nodig heeft mits de app goed geschreven is... en dat is het probleem veel apps gebruiken onnodig veel accu en resources.
Voorbeeld live wallpapers, vreten cpu kracht--> lagere accu duur. Android kills geen live wallpaper omdat dat zo geprogrammeerd is (bepaalde widgets!!!!--> alles wat regelmatig data nodig heeft, cpu/accu/geheugen lezers b.v.). Zo werkt het ook met bepaalde (slecht geschreven) apps. Vandaar de task killer.
Maar google is your friend, so look it up.

Iedereen die zegt dat android geen task killer nodig heeft loopt de google programmeurs/goden te papegaaien, niemand die ze tegen spreek aangezien ze de goden zijn van google code, zij zeggen dat android het niet nodig heeft. Iedere moeder zegt dat haar kind het mooiste is, zo komen we weer terecht bij de linux vs windows discussie :D. Ik heb jaren windows mobile gehad, deze had ook geen task killer omdat MS zei dat die niet nodig was, gelukkig kon je ze wel installeren :+ Maar android werkt ECHT zonder taskkiller hoor!!! ;) . Ik gebruik een (advanced) task killer en haal met gemak 3 dagen accu (telefoon oc naar 1000mhz!!, screenshots al op een ander topic geplaatst). Maar ga gewoon experimenteren, als beginned android gebruiker raad ik je aan om task killers te gebruiken en te leren er mee om te gaan (zodat je b.v. niet alarm kill, als je vroeg moet opstaan :P)

Hier alvast een artikel tegen het gebruik van een task killer:
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
http://androidspin.com/20...-killer-app-with-android/
Hier midden weg
http://www.brighthub.com/...droid/articles/83243.aspx

Edit: plaatje maar weer geupload.Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/354/snap20100730184212.png

[ Voor 1% gewijzigd door D0gtag op 26-08-2010 15:20 . Reden: Geen zin om de forum post te zoeken met plaatje. hierbij het plaatje :P ]

Ik neem aan dat 'weergave' het scherm an sich is? Ze heeft nu de helderheid teruggeschroeft, want die was bij haar 24% van het verbruik. Kijken of dat helpt.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Display 24%? dat is redelijk normaal, mijn display staat op automatische, kan ook makkelijk op laagste als je dat prefereert. Mijn display geeft nu aan 8% en google maps 64%... (ik heb google maps maps live wall :P--> Ik had ;) ) Maar als je wilt moet je even aangeven wat voor apps je allemaal geinstalled hebt? widgets etc, live wallpapers? Facebook, hyves etc etc. (waar gebruikt ze haar phone voor? films in de trein/auto nav etc etc)

Voor het bedienen van GPS en Wlan etc is de powercontrol widget wel een must, vreet ook geen stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 26-08-2010 19:30 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een milestone op het oog en vroeg me af wat jullie ervaring is met het slidemechanisme. Maakt deze na lange tijd krassen of groeven naast het toetsenbord? Niet dat het een showstopper zou zijn, maar ik was ik benieuwd. Alvast bedankt. Ik kon er niets over vinden.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Katsunami
  • Niet online
Hij heeft bij mij wel wat groefjes aan de achterkant zo te zien, maar aan de voorkant ziet het toetsenbord er na 4 maanden gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strange, gisteren reboot de MM tijdens het gebruik van een app.

Direct na het rebooten taskkiller gestart en voila:

nu stonden open:
agenda bedrijf!!
calender pad (widget, dus dat klopt denk ik wel)
motohomenav

zou het kunnen dat een widget agenda bedrijf opstart, al is het maar om te checken of je die gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BillSpaarbank schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:36:
Ik heb een milestone op het oog en vroeg me af wat jullie ervaring is met het slidemechanisme. Maakt deze na lange tijd krassen of groeven naast het toetsenbord? Niet dat het een showstopper zou zijn, maar ik was ik benieuwd. Alvast bedankt. Ik kon er niets over vinden.
Wat mij opvalt is dat ie wel heel zwaar opent, alsof er wat lijm tussen zit ofzo. De slider van mijn 'gewone' samsung telefoon opende heel vloeiend en met een klak-geluidje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Voorbeeld live wallpapers, vreten cpu kracht--> lagere accu duur. Android kills geen live wallpaper omdat dat zo geprogrammeerd is (bepaalde widgets!!!!--> alles wat regelmatig data nodig heeft, cpu/accu/geheugen lezers b.v.). Zo werkt het ook met bepaalde (slecht geschreven) apps. Vandaar de task killer.
De home applicatie en bijbehorende bellen zoals widgets en wallpapers kunnen gewoon worden gekilled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 25649 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:40:
Wat mij opvalt is dat ie wel heel zwaar opent, alsof er wat lijm tussen zit ofzo.
De slider van mijn 'gewone' samsung telefoon opende heel vloeiend en met een klak-geluidje
Dat is ook de bedoeling van het mechanisme, is geheel anders dan zo'n triggerslidermechanisme.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
[...]

Wat mij opvalt is dat ie wel heel zwaar opent, alsof er wat lijm tussen zit ofzo. De slider van mijn 'gewone' samsung telefoon opende heel vloeiend en met een klak-geluidje
Dit lijkt per model te verschillen. Bij anderen zit ie behoorlijk los, en bij mij zit ie perfect. Inclusief een klak aan het einde. Ik hoef er niet aan lopen trekken, met een duim en wijsvinger maak ik hem makkelijk open. Ik heb wel een Chinese Milestone als ik terugkijk naar de order van Expansys, misschien heeft het daarmee te maken. Ik heb ook nooit van wekker en muziekbugs last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

[...]

Wat een heleboel mensen niet weten is dat er op de achterkant van je slide mechanisme nog een plastic beschermfolie zit (transport bescherming, lijkt op een sticker), als je die weg haalt schuift ie nog wat soepeler. (ik kwam daar ook super laat achter). enige wat dit plastic doet is vuil ophopen dus heb ik hem weggehaald.

Tijdens en na reboot start hij meestal een heleboel apps op, als ik iets kill komt het ook niet meer aan, maar nu je motonav killed wanneer komt ie dan weer aan?(uit zich zelf?) zie je over een uur weer motonav staan?

Over motonav gesproken: krijgen jullie motonav nog aan de praat bij 2.1 updates?

[ Voor 19% gewijzigd door D0gtag op 27-08-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:49:
[...]
De home applicatie en bijbehorende bellen zoals widgets en wallpapers kunnen gewoon worden gekilled ;)
Dan is het echt een bagger kill app, bij de standaard versie van Advanced task killer (zonder ignore list in te stellen) Zullen alleen programma's gekilled worden, live wallpapers worden niet gekilled, taskbar apps wel (dus zet je b.v. accu info op ignore), widgets killed hij ook (dus bv HTC weather widget zet je dan ook op ignore :P) Ik heb 7 dingen op me ignore list staan waarvan 3 samen gestelde (htc flipclock & htc weather, 2 x ignore maar behoort tot zelfde widget). Maar nogmaals ik vind widgets en taskbar geen essentiële applicaties :+, Ik heb in iedergeval nog nooit een vastgelopen systeem gehad door een kill commando (ik heb nog nooit een vast gelopen systeem gehad punt :P, OC vastlopen telt niet mee)

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.