• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:04
Ik dacht na de laatste update af te zijn van random reboots, tot ik daarstraks ineens een reboot kreeg en daarna "The process android.process.acore has stopped unexpectedly".
Dat krijg ik nu constant op mijn hoofdscherm, ook na handmatig rebooten. Het hoofdscherm verschijnt niet meer, in plaats daarvan blijft hij van achtergrond naar zwart en terug switchen. Smsjes komen nog wel binnen en ook ATK kan ik nog openen via de notification bar. Alles killen helpt niet...

Factory reset nog niet geprobeerd natuurlijk.

Iemand ervaring mee??? Googlen levert wat verontrustende berichten op, en niet echt een aanwijzing waar het bij mij aan kan liggen.

EDIT: o ja, voordat ie vreemd begon te doen deden mijn internet bookmarks ook vaag. Bij het openen van de bookmarks gaf hij niks weer. Dan moest ik overschakelen op list-view, en dan terugschakelen voor thumbnails.

[ Voor 14% gewijzigd door Veneficus op 12-08-2010 21:57 ]

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zelf heb ik last gehad van reboots toen ik een netwerkapp uitprobeerde, om bij te houden hoeveel dataverkeer de telefoon gebruikte. Ik ga ervan uit dat het een brak stuk software is. Als je hier nog niet lang last van hebt, kun je het beste de laatste geinstalleerde apps verwijderen. Heb je er al lang last van, dan is een factory reset waarschijnlijk het beste, waarna je zult moeten gaan opletten wat je installeert. Mijn Milestone staat vaak ruim een week of langer aan zonder reboot (meestal totdat ik vergeet hem op te laden en hij dus uit gaat omdat hij leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
it0 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:59:
[...]

Mijn broert moet roaming aan zetten anders werkt het bij hem niet vanwege schakeling tussen telfort en kpn.
Roaming aanzetten? Je bedoelt het bovenste vinkje bij de netwerkinstellingen? Die staat standaard aan, anders kan ik überhaupt geen verbinding krijgen. Mijn probleem is dat ik rond mijn priveadres steeds opnieuw de APN aan / uit moet zetten of moet switchen van KPN naar Telfort. Sterker nog: gisteren was ik aan het internetten op mijn mobiel. Zonder dat ik mij verplaats klapt de verbinding eruit. Even aan / uit zetten en ja hoor hij doet het weer.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273465

Hallo,

Ik dacht er uit te zijn door een Samsung Galaxy te nemen. Maar vandaag kreeg ik deze in mijn hand en ik moet zeggen dat de twijfel weer toeslaat. Ik heb namelijk altijd geroepen dat ik een Android toestel met losse QWERTY wil, omdat ik met die onscreen dingen slecht over weg kan.

De verkoper was echter heel erg terug houdend en zei die Galaxy is veel mooier beeld en vele malen sneller.

Ik dacht hier zitten de experts/eigenaren. Is dit een beetje een goede keuze? Of is een Galaxy of zelfs Desire veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02
Als je even wacht komt er een Galaxy S Pro uit met fysiek toetsenbord, heb ik ergens gehoord.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is de Epic 4G maar hoorde dat die nog wel op zich laat wachten omdat vanwege de 4G. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 273465 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:08:
Ja dat is de Epic 4G maar hoorde dat die nog wel op zich laat wachten omdat vanwege de 4G. Is dat zo?
Wat heeft dat met dit topic te maken? Hier wordt de Milestone besproken, andere telefoons horen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuus. Maar is de motorola een beetje snel? Werkt Google Maps navigatie een beetje bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is (natuurlijk) ook allang besproken ;)

Ik hoef niet zo heel vaak te navigeren en dan voldoet Google maps/navigatie prima. Maar dat is natuurlijk niet handig als je naar het buitenland wilt en geen dure roaming wilt betalen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 273465 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:35:
Hallo,

Ik dacht er uit te zijn door een Samsung Galaxy te nemen. Maar vandaag kreeg ik deze in mijn hand en ik moet zeggen dat de twijfel weer toeslaat. Ik heb namelijk altijd geroepen dat ik een Android toestel met losse QWERTY wil, omdat ik met die onscreen dingen slecht over weg kan.

De verkoper was echter heel erg terug houdend en zei die Galaxy is veel mooier beeld en vele malen sneller.

Ik dacht hier zitten de experts/eigenaren. Is dit een beetje een goede keuze? Of is een Galaxy of zelfs Desire veel beter?
Veel winkels willen graag samsungs verkopen omdat ze daarvoor betere targets/bonnusen halen (belcompany!), normaalgesproken zeggen ze zoveel maar telefoon verkopers weten geen drol.
- Daar gelaten dat de samsung Galaxy S wel een goed toestel is, wat tevens snel is. Alleen geen qwerty.
Niet naar de winkel gaan voor informatie maar gebruik tha internets (mobile-review.com/mobileburn/engadget).
(ze weten helemaal niks van hardware of software)--> zegt iemand die er wel een beetje verstand van heeft :+

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 14-08-2010 18:13 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:58
Hallo,

Als je een fysieke qwerty wil zou ik toch wachten op de Milestone2, de droid2 (amerikaanse cmda versie van de milestone2) is gisteren uitgebracht in Amerika en heeft een beter fysiek toetsenbord dan de Milestone.
Ook is hij sneller, heeft een amoled scherm en ik vind hem er beter uitzien.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 00:44
Hallo,

Ergens heeft de verkoper wel gelijk. In de basis uitvoering (zonder andere "home-app" en overclocken) is de Galaxy inderdaad sneller. De specs zijn dan ook behoorlijk beter.

Ik gebruik echter LauncherPro en ik heb m'n Milestone overclockt naar 1Ghz. Dit maakt van de Milestone een héél ander toestel die vele malen sneller en soepeler loopt. Echter, als je dit ook met de Galaxy zou doen dan zal die weer sneller zijn, daar kan de Milestone gewoon niet tegenop.

Rest mij nog te zeggen dat ik op zich super blij ben met de Milestone (minder met de support van Motorola :X ) en dat ik het toetsenbordje vaak gebruik :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 273465 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:48:
Excuus. Maar is de motorola een beetje snel? Werkt Google Maps navigatie een beetje bijvoorbeeld?
Lees aub Het algemeen beleid even door. Dit soort vraagjes zijn erg basic, en kun je prima zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Occy74 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:14:
[...]

Ook is hij sneller, heeft een amoled scherm en ik vind hem er beter uitzien.

[video]

[video]
Niet waar de Droid 2 heeft exact zelfde scherm als droid 1 : (zelfde als in precies het zelfde/zelfde type en build)
http://www.engadget.com/2010/08/13/droid-2-review/
En je hebt ook nog de ifixet teardown met zelfde info.
Verder is de colclusie van engadget dat de droid 2 geen verbetering is over de droid 1

"The problem is that in doing so, they've killed off one of the Droid's most endearing features -- the fact that it ran stock Android -- and have failed to make any improvements compelling enough to warrant an upgrade. In other words, Droid owners, don't feel bad that your phone has been replaced here; in fact, we're pretty sure we'd rather have a Froyo-equipped Droid over a Droid 2, especially since the 2's new processor fails to translate into huge performance gains that you can feel in your day-to-day usage.." --> engadget

Wacht dus niet op de droid 2 :) --> smaak valt over te twisten in vind de droid 2 niet mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 14-08-2010 18:43 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Hallo,

Als Galaxy S gebruiker sinds ie leverbaar is (Vodafone 16GB versie) ben ik natuurlijk 'n beetje bevooroordeeld maar je krijgt er geen spijt van. Dat weet ik zeker.

Omat ik van het werk een Nokia 9500 communicator had en als opvolger een E90 kreeg weet ik wat ik van een qwerty toetsenbord kan verwachten!
Privé heb ik 6 maanden een SEX1 gehad;
Na een poosje gebruik kwam ik er achter dat de combinatie van WinMo 6.1 met dat kleine toetsenbord echt irritant werkte :( . (maar de telefoon was zo lekker compleet met een helder scherm) ;)

Daarna privé een Omnia i8910HD genomen vanwege de stereo luidsprekers en het grote Amoled scherm.
Mijn eerste full touch screen ervaring om te moeten txten.
En de ervaring was redelijk positief op dat grote scherm.
Alleen ik kon lang niet zo snel toetsen als ik gewend was (op m'n Nokia E90 met 10 vingers) :(

Nu heb ik dus de Samsung Galaxy S met full touch screen toetsenbord mogelijkheden.

Ik had nooit gedacht dat ik ooit met 1 vinger zou gaan typen maar ik verzeker je:
Dat ga je op de Galaxy S absoluut doen.
Reden:
De onovertroffen snelheid van SWYPE, de txt app. die standaard in de Galaxy S wordt meegeleverd :)
Het heeft me twee dagen gekost om er aan te wennen maar dan wil je nooit meer anders.
En je vraagt je af waarom het zo lang heeft moeten duren voor zoiets leverbaar werd.

Als je weinig text zal het mss een week duren voor je gewend bent aan SWYPE.
Maar het loont echt de moeite om het een paar dagen intensief te gebruiken!
En er zit een ingebouwde hulpfunktie in die je tijdens gebruik kunt oproepen.

De combinatie van de snelheid, het grote super heldere SuperAmoled scherm en SWYPE is een combinatie die je nooit meer wil missen bij het typen. Qwerty toetsenbord wil je nooit meer terug ;)
Met SWYPE typ je minstens de helft sneller dan met je hardware toetsenbord!

Ik hoorde trouwens dat als je een telefoon bij The Phone House koopt dat je 'm binnen een week kan omruilen als ie niet bevalt.
Is mss een optie voor je om te kijken of het voor jou iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
D0gtag schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:36:
[...]

Niet waar de Droid 2 heeft exact zelfde scherm als droid 1 : (zelfde als in precies het zelfde/zelfde type en build)
http://www.engadget.com/2010/08/13/droid-2-review/
En je hebt ook nog de ifixet teardown met zelfde info.
Verder is de colclusie van engadget dat de droid 2 geen verbetering is over de droid 1

"The problem is that in doing so, they've killed off one of the Droid's most endearing features -- the fact that it ran stock Android -- and have failed to make any improvements compelling enough to warrant an upgrade. In other words, Droid owners, don't feel bad that your phone has been replaced here; in fact, we're pretty sure we'd rather have a Froyo-equipped Droid over a Droid 2, especially since the 2's new processor fails to translate into huge performance gains that you can feel in your day-to-day usage.." --> engadget

Wacht dus niet op de droid 2 :) --> smaak valt over te twisten in vind de droid 2 niet mooi.
Damn, dat van dat scherm wist ik niet, ik meen die gast van phonedog te horen zeggen dat er een amoled scherm op zat, my bad..

Qua cpu zal er misschien weinig verschil in zitten maar qua 3D rekenkracht toch zeker wel, dat zie je in de neocore benchmark, mijn 1ghz geklokte Milestone1 haalt maar 0.1 fps meer dan de droid 1 in het filmpje.
Tenzij Neocore ook veel beter draait op Froyo dan is de Droid2 toch wel een stuk sneller in games.

En het toetsenbord vind ik ook een verbetering dus ja het is net wat je zegt, smaken verschillen.
ik zou de mijne zo omruilen voor de Milestone2.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Occy74 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:01:
[...]

Damn, dat van dat scherm wist ik niet, ik meen die gast van phonedog te horen zeggen dat er een amoled scherm op zat, my bad..

Qua cpu zal er misschien weinig verschil in zitten maar qua 3D rekenkracht toch zeker wel, dat zie je in de neocore benchmark, mijn 1ghz geklokte Milestone1 haalt maar 0.1 fps meer dan de droid 1 in het filmpje.
Tenzij Neocore ook veel beter draait op Froyo dan is de Droid2 toch wel een stuk sneller in games.

En het toetsenbord vind ik ook een verbetering dus ja het is net wat je zegt, smaken verschillen.
ik zou de mijne zo omruilen voor de Milestone2.
Qua gpu is helaas ook het zelfde :) (nu stoppen met fout zijn) de droid 1 heeft een omap 3430 (65nm), droid 2 heeft een 3630 (45nm--> dus minder warmte en hogere clock), zelfde gpu alleen meer mhz cpu ( Wikipedia: Texas Instruments OMAP)--> sgx530, enige verschil is de 8gig ingebouwd geheugen (standaard froyo) en andere tobo. Dus het komt neer op smaak & tobo verschil (wat miniem is).

Persoonlijk vind ik het geen verbetering, ik vind het ontwerp lelijk (afgerond:alles) de gun metal look niet mooi, en ik hou wel van de dpad, al die mensen die zeiken over de dpad ik gebruik hem reuze vaak. Thats just me :P

EDIT: gpu link Wikipedia: PowerVR

[ Voor 13% gewijzigd door D0gtag op 14-08-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
D0gtag schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Qua gpu is helaas ook het zelfde :) (nu stoppen met fout zijn) de droid 1 heeft een omap 3430 (65nm), droid 2 heeft een 3630 (45nm--> dus minder warmte en hogere clock), zelfde gpu alleen meer mhz cpu ( Wikipedia: Texas Instruments OMAP)--> sgx530, enige verschil is de 8gig ingebouwd geheugen (standaard froyo) en andere tobo. Dus het komt neer op smaak & tobo verschil (wat miniem is).

Persoonlijk vind ik het geen verbetering, ik vind het ontwerp lelijk (afgerond:alles) de gun metal look niet mooi, en ik hou wel van de dpad, al die mensen die zeiken over de dpad ik gebruik hem reuze vaak. Thats just me :P

EDIT: gpu link Wikipedia: PowerVR
Wat verklaart dan het verschil in Neocorebenchmark? Droid1 24.x fps tegen Droid2 39.x fps. Froyo?
ps: dit is een vraag en niet de bedoeling om betweterig te zijn :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361249

Laat dit soort loze posts aub achterwege.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 15-08-2010 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Occy74 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:12:
[...]

Wat verklaart dan het verschil in Neocorebenchmark? Droid1 24.x fps tegen Droid2 39.x fps. Froyo?
ps: dit is een vraag en niet de bedoeling om betweterig te zijn :)
JIT en 450mhz verschil, droid 2 en droid x moeten zelfde score vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
D0gtag schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:02:
[...]

JIT en 450mhz verschil, droid 2 en droid x moeten zelfde score vertonen.
Snellere cpu en geheugen schijnt het te zijn zie ik nu net:
In the handful of GPU benchmarks I ran, the Droid 2 almost doubled the frames per second of the Droid 1. I found this a little surprising since both phones had the same GPU, but I guess the higher CPU speed and twice the memory (512 MB vs 256 MB) helped produce these results.
bron

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Alleen voor swype hoef je die telefoon niet te kopen, want die is ook te installeren op andere Androids en iPhone.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Kixtart schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:22:
[...]

Alleen voor swype hoef je die telefoon niet te kopen, want die is ook te installeren op andere Androids en iPhone.
Helaas zijn de mogelijkheden dan beperkt omdat SWYPE niet als losse app. verkocht wordt en alleen wordt aangeboden aan fabrikanten van telefoons die de app dan integreren in de rom ;)
(je mag hier op GOT geen illegale handelingen promoten overigens!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Leest Telfort soms mee met dit topic :p ?? Sinds mijn post dat ik op mijn priveadres een slechte ontvangst heb, is de verbinding stabiel zoals het hoort. Hij valt niet meer weg en waar ik de telefoon ook neerleg in huis, de dataverbinding blijft actief.
Room42 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:53:
Dat is (natuurlijk) ook allang besproken ;)

Ik hoef niet zo heel vaak te navigeren en dan voldoet Google maps/navigatie prima. Maar dat is natuurlijk niet handig als je naar het buitenland wilt en geen dure roaming wilt betalen.
Google Maps cached. Ik heb n bijbaantje als koerier en heb t een paar keer uitgeprobeerd in Duitsland. Dan hebben we het over een paar honderd kilometer zonder dataverbinding. Bij de Duitse grens gaat mijn telefoon op vliegtuigmodus. Als je voor die tijd de route hebt ingesteld, dan kun je tot het eindpunt doorrijden met aanwijzingen. Maar ..
* alleen de route staat op je scherm. Naast de snelweg waren geen weggetjes te zien. Bij kruisingen e.d. en meer lokaal waren alleen de hoognodige vlakken gedownload.
* bij een omleiding heb je een probleem dus ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Er is een navigatie app die iets van max. 5 euro kost en maps offline opslaat, dus daarna geen dataverbinding nodig heeft. Voordeel is dat het (lage) eenmalige kosten zijn (dataverkeer verbruik je alleen als je de maps downloadt, maar dat kan via WiFi of via PC) en dat maps van over de hele wereld gratis beschikbaar zijn.

Nadeel is dat de maps van OpenStreetMap komen en dus soms wat detail missen of fouten bevatten. Dus binnen Europa gebruik ik MotoNav. Maar in tegenstelling tot iGo kan ik voor MotoNav geen kaart van Taiwan bestellen (misschien omdat ze materiaal uit 2008 te oud vinden?), dus is dit m'n enige optie. Ook is de app duidelijk nog onder ontwikkeling, sommige invulopties zijn behoorlijk onhandig, al zijn er regelmatig updates. Het is een leuk begin in ieder geval.
catt4u schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:40:
[...]
Hij is een moderator, dus ik denk dat hij dat al weet :+

Op de Market was een alternatief voor Swype gewoon gratis te downloaden, ShapeWriter. Dat staat er nu niet op, waarschijnlijk wegens klachten van Swype. Van Swype was geloof ik ooit een beta beschikbaar, dat weet ik niet meer zeker. Ik vond het allebei maar niks eerlijk gezegd, net als alles dat met een woordenboek werkt. Daarvoor gebruik ik teveel niet-standaard tekst en teveel verschillende talen door elkaar. Op een hardware toetsenbord kan ik blind typen omdat ik het verschil tussen de toetsen kan voelen, dat mis ik toch op het scherm, en ik weet wat ik te zien ga krijgen als ik op een knop duw.

Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen juist wel handig is, maar om daar nou een bepaalde telefoon voor te kopen lijkt me ook wat ver gaan. Wellicht denken ze bij Swype meer te verdienen aan OEMs dan aan klanten via de Market, omdat OEMs de app voor elk exemplaar van een telefoon inkopen (wel tegen een lagere prijs) en Google daar niks van de opbrengsten deelt, terwijl klanten de app alleen zouden kopen als ze er behoefte aan hebben en er geen gratis alternatief is. Zakelijk gezien een goede zet, maar niet handig voor mensen die er even mee willen spelen.

Op zich wel interessant, vroeger concurreerden telefoons op specs, maar Samsung lijkt nu steeds meer op apps te willen concurreren (HTC en Motorola hebben ook gewoon toestellen met Swype, maar maken daar veel minder gerichte reclame voor), dat deden ze eerder ook met Ping. Het OS is verder wel hetzelfde als op vele andere telefoons. Voor de normale mensch lijkt het een feature, voor een tweaker is het een app die je (als je hetzelfde zou willen) kunt installeren en dus ook ergens vandaan kunt halen (of een alternatief).

[ Voor 55% gewijzigd door Myedvyed op 15-08-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
nou, ik mag me ook tot de gelukkigen voegen van een telefoon die elke keer opnieuw opstart. na de update van gisteren en paar keer opnieuw opstarten, heb ik hem voor het eerst snachts eens uitgezet. hhij was net opgeladen en wilde hem niet aan de lader hebben hangen de hele nacht, terwijl ie vol was. dus ik dat ding uitgezet.

zet ik hem vanmorgen aan, blijft ie opnieuw opstarten. moet mn pincode intoetsen, dan start het homescreen op, dan gaat het homescreen uit, vervolgens gaat de telefoon uit. en begint het hele proces weer opnieuw.

heb hem nu maar uitgezet, maar weet iemand wat hiervoor de oplossing is? ik heb nog geen harde rest gedaan.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Myedvyed schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:05:

[...]

[...]

Hij is een moderator, dus ik denk dat hij dat al weet :+
Ok, dat wist ik niet; Maar dan moet ie zeker het goede voorbeeld geven ;)
Op de Market was een alternatief voor Swype gewoon gratis te downloaden, ShapeWriter. Dat staat er nu niet op, waarschijnlijk wegens klachten van Swype. Van Swype was geloof ik ooit een beta beschikbaar, dat weet ik niet meer zeker. Ik vond het allebei maar niks eerlijk gezegd, net als alles dat met een woordenboek werkt. Daarvoor gebruik ik teveel niet-standaard tekst en teveel verschillende talen door elkaar. Op een hardware toetsenbord kan ik blind typen omdat ik het verschil tussen de toetsen kan voelen, dat mis ik toch op het scherm, en ik weet wat ik te zien ga krijgen als ik op een knop duw.
Zoals ik al schreef, ben ik gewend aan heel goede toetsenborden op de Nokia communicator en E90.
Ik was dan ook verbaasd dat het typen op het onscreen tb van de Galaxy S zo goed gaat.

Je moet het zelf eens proberen en dan zal je toegeven dat het beter gaat dan je verwacht of tot nu toe ooit hebt gedaan op een onscreen tb.

Wat het gebruik van verschillende talen aangaat:
Ik gebruik voor m'n werk veel Duits en Engels naast het NL.
Maar bij SWYPE kan je de invoer taal door elkaar gebruiken door snel te wisselen van invoer taal.
Je krijgt dan automatisch de woorden die voor die taal gebruikt worden ;)
Vreemde woorden worden automatisch toegevoegd als je het (nog onbekende) woord typt en daarna een spatie geeft! Werkt echt fantastich weet ik inmiddels uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik geloof dat de boodschap wel duidelijk is...

:X
catt4u schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:40:
Dat wil nog niet zeggen dat we anderen er niet op mogen wijzen. Of iig een hint die richting in mogen geven. Ik heb Swype op m'n Milestone en vond het wel geinig. Het werkt redelijk subliem, echt een mooi stukje software. Maar fijner? Neuh, niet echt. Ja alleen als je even iets snel wilt doen in portrait mode. In landscape is het toetsenbordje nog altijd veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

catt4u schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:25:
Zoals ik al schreef, ben ik gewend aan heel goede toetsenborden op de Nokia communicator en E90.
Ik was dan ook verbaasd dat het typen op het onscreen tb van de Galaxy S zo goed gaat.

Je moet het zelf eens proberen en dan zal je toegeven dat het beter gaat dan je verwacht of tot nu toe ooit hebt gedaan op een onscreen tb.

Wat het gebruik van verschillende talen aangaat:
Ik gebruik voor m'n werk veel Duits en Engels naast het NL.
Maar bij SWYPE kan je de invoer taal door elkaar gebruiken door snel te wisselen van invoer taal.
Je krijgt dan automatisch de woorden die voor die taal gebruikt worden ;)
Vreemde woorden worden automatisch toegevoegd als je het (nog onbekende) woord typt en daarna een spatie geeft! Werkt echt fantastich weet ik inmiddels uit ervaring.
Weet je zeker dat je niet voor Samsung werkt? :+ Met al die highlights en enthousiasme over Swype komen je posts een beetje over als promotiepraatje. Niks mis mee verder natuurlijk, het is niet verboden om enthousiast te zijn.

Zoals ik al aangaf, ik heb het geprobeerd en was niet overtuigd. Dat kan toch? Geen enkel product is voor iedereen perfect. Talen switchen is met een hardware toetsenbord zonder woordenboek überhaupt niet nodig. Tenzij je Chinees (pinyin) wil typen b.v., maar voor NL/Engels/Duits/Frans/etc. kun je alles met het hardware toetsenbord, incl. accenten. Speciale tekens (voor e-mail adressen, RDP wachtwoorden, telnet commando's, etc.) zijn ook direct toegankelijk ipv via een keuzemenuutje. Voor jou en velen met jou werkt Swype prima, ik vind het simpelweg niet handig. Vandaar dat ik voor de Milestone gegaan ben en in het betreffende topic post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Het enige nadeel van samsung is het hoge plastic gehalte, een van de redenen dat ik gek ben op motorola,s. Had altijd smartphones (HTC's met verschillende namen :P) maar daarnaast de razrs (1 & 2 + gold ---> pauper). Alle toestellen vond ik persoonlijk fijn. Misschien tref ik het (misschien doordat ik zelf mijn FW koos en aanpaste :P). Punt is dat deze toestellen allen van metaal zijn gemaakt net als milestone. vind ik lekker :P

Gisteren avond een officiele FW versie van de milestone geflashed, ben ik de enige die doodziek word van het hoge randomige gehalte van rsdlite. (win 7 x64, -RSDlite 4.6) Voornaamste reden waarom ik niet zo vaak flash. (Kom niet aanzetten met drivers etc, me pc is prima geinstalled RSD is gewoon CRAP!!!) Voor mensen die problemen hebben met RSD lite (start blijft grijs) het ligt niet aan jouw het is rsd lite, check de error log en gebruik de naam die hij daar aanmaakt voor de file. (sommige mensen zeggen dat het helpt om de file te verplaatsen naar de root of documents folder). Doet me flash file het eindelijk--> Doet flashfile van vurnability het weer niet (0x7100 error)---> check error log en pas de naam aan.

Frustraties ff wegschrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07-2024
Als ik deze website moet geloven krijgt de Milestone de komende weken wél een upgrade naar Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 23:05
twaeker schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:50:
Als ik deze website moet geloven krijgt de Milestone de komende weken wél een upgrade naar Froyo?
Ik denk dat iemand bij adobe zich vergist. Motorola heeft nog steeds officiële aankondiging gehad. Zou wel mooi zijn :) . Als solidvision opschiet met het repareren van mijn telefoon :P

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 19:14
Zou wel bizar zijn, wacht namelijk nog steeds op de update voor de UK versie.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

catt4u schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:25:
[...]
Ok, dat wist ik niet; Maar dan moet ie zeker het goede voorbeeld geven ;) ...
En ik wist niet dat hij alleen gebundeld geleverd werd, want eerder was het gewoon beta ;)

In dat geval Swype SlideIt:
http://www.mobiletextinpu...deIT/Android/download.php

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 15-08-2010 23:07 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 14:46
D0gtag schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

Veel winkels willen graag samsungs verkopen omdat ze daarvoor betere targets/bonnusen halen (belcompany!), normaalgesproken zeggen ze zoveel maar telefoon verkopers weten geen drol.
- Daar gelaten dat de samsung Galaxy S wel een goed toestel is, wat tevens snel is. Alleen geen qwerty.
Niet naar de winkel gaan voor informatie maar gebruik tha internets (mobile-review.com/mobileburn/engadget).
(ze weten helemaal niks van hardware of software)--> zegt iemand die er wel een beetje verstand van heeft :+
Daar ben ik toch niet helemaal mee eens, ik werk zelf (partime) bij de TPH, en om nou alle verkopers over 1 kamp te scheren is ook zo wat! Natuurlijk zijn niet alle verkopers helemaal into elke telefoon, de exacte details specificaties en mogelijkheden per telefoon uit je hooft weten is ook wel erg veel gevraagd vind je niet? Ik zelf heb een Milestone, en ben erg bekend met android, hier weet ik dan ook veel over te vertellen aan mijn klanten, maar dit komt alleen maar door mijn eigen interesse. Niet dat ik klanten alleen maar Android telefoons verkoop, want iedereen wil wat anders (en niet alleen alle opties die android kan bieden) en toch merk ik dat de meeste mensen nog zweren bij nokia.

Maarja even Ontopic

Ik heb een Milestone (Italiaanse versie) vanaf 28 december 2009. (besteld bij Belsimpel.nl :P, (TPH kon/kan niet leveren))
Persoonlijk nog nooit zo'n fijne telefoon gehad, ik merk alleen wel als ik hem op de standaard 550Mhz houd dat het allemaal wat langzamer gaat dan op bijv een HTC desire. (niet zo raar natuurlijk)

Nou heb ik na mijn vakantie een probleem. Toestel altijd netjes in hoesje gehouden, screenprotector erop en nog nooit gevallen. Het probleem is nu:

De "k" toets van het fysieke toetsenbord werkt opeens niet goed meer. De ene keer doet hij het wel de andere keer niet. Hier baal ik enorm van want tja Motorola staat nou niet echt bekend om snelle en goede afhandeling van hun After Sales. Ondanks die kennis wilde ik het toch gemaakt hebben (lijkt mij duidelijk een garantie kwestie). Het blijkt dat belsimpel gebruik maakt van het recreatiecentrum Dynafix, hetzelfde recreatiecentrum wat de TPH gebruikt. Dus heb ik donderdag 12-08-2010 mijn toestel via mijn werk naar Dynafix gestuurd. Met de kennis dat zij het toestel hoogstwaarschijnlijk meteen doorsturen naar Motorola. Ik heb het via mijn werk gedaan omdat ik het toestel dan makkelijker kan traceren. Dit wilde ik nu even met jullie delen.

Hopelijk laat Motorola zien dat zij binnen Europa (NL) wel snelle en goede afhandeling van hun After Sales hebben! We zullen het meemaken. Ik hou jullie hiervan op de hoogte.

Oh ja voor het opsturen heb ik wel even de originele 2.1 erop gezet met de Motorola-updatetool :D en de fabrieksinstellingen hersteld.

[ Voor 3% gewijzigd door KiefDelicious op 15-08-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Wel top dat je dit even deelt, ik ben benieuwd naar de afloop! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is het overigens mogelijk om de originele image van de telefoon af te trekken via een of andere backuptool, de image aan te passen (lees: verwijderen van programma's die nooit gebruikt zullen gaan worden), en hem dan weer terug te flashen?

Ik ben eigenlijk niet van plan om de telefoon te rooten. Daar snap ik raar genoeg toch al niks van. (Waarom moet je eerst een rooted image flashen, voordat je een custom image kunt flashen? Ik zou toch verwachten dat een custom image al rooted is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Myedvyed schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

Weet je zeker dat je niet voor Samsung werkt? :+ Met al die highlights en enthousiasme over Swype komen je posts een beetje over als promotiepraatje. Niks mis mee verder natuurlijk, het is niet verboden om enthousiast te zijn.

Zoals ik al aangaf, ik heb het geprobeerd en was niet overtuigd. Dat kan toch? Geen enkel product is voor iedereen perfect. Talen switchen is met een hardware toetsenbord zonder woordenboek überhaupt niet nodig. Tenzij je Chinees (pinyin) wil typen b.v., maar voor NL/Engels/Duits/Frans/etc. kun je alles met het hardware toetsenbord, incl. accenten. Speciale tekens (voor e-mail adressen, RDP wachtwoorden, telnet commando's, etc.) zijn ook direct toegankelijk ipv via een keuzemenuutje. Voor jou en velen met jou werkt Swype prima, ik vind het simpelweg niet handig. Vandaar dat ik voor de Milestone gegaan ben en in het betreffende topic post :P
Ok, nog ff een reaktie dan.
Nee, ik werlk absoluut niet voor Samsung (of Swype) maar voor een grote Amerikaanse onderneming in NL.
En sorry dat het zo overkomt, maar ik ben inderdaad heel enthousiast over Swype.
Natuurlijk is het een persoonlijke ervaring en niet iedereen heeft dezelfde opvatting of wensen ;)

Maar in eerste instantie reageerde ik op de vraag van Deadstar naar ervaringen van gebruikers.
En ik durf me een zeer ervaren hardware toetsenbord gebruiker op mobile telefoons te noemen.
Als het zo door gaat zelfs op een full touch screen telefoon ;)

@ Kixtart:
Ik had ook gehoopt dat Swype de app. los zou verkopen.
Heb er zelfs email contakt over gehad, maar kreeg als antwoord dat het niet hun business model is om aan particulieren te verkopen :(
Dat was de reden dat die geripte versie van verschillende sites verwijderd moest worden.
Daar doelde ik op met mijn opmerking "je het zou moeten weten" ;)

Die SlideIt app. en de losse language packs zal ik es downen voor WinMo om te vergelijken met Swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

KiefDelicious schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:42:
[...]

Daar ben ik toch niet helemaal mee eens, ik werk zelf (partime) bij de TPH, en om nou alle verkopers over 1 kamp te scheren is ook zo wat! Natuurlijk zijn niet alle verkopers helemaal into elke telefoon, de exacte details specificaties en mogelijkheden per telefoon uit je hooft weten is ook wel erg veel gevraagd vind je niet? Ik zelf heb een Milestone, en ben erg bekend met android, hier weet ik dan ook veel over te vertellen aan mijn klanten, maar dit komt alleen maar door mijn eigen interesse. Niet dat ik klanten alleen maar Android telefoons verkoop, want iedereen wil wat anders (en niet alleen alle opties die android kan bieden) en toch merk ik dat de meeste mensen nog zweren bij nokia.
Even reageren: Ja je hebt gelijk, was niet mijn bedoeling om alle verkopers over een kam te scheren, context--> heb het tegen een tweakend publiek met meestal iets hogere kennis van hardware. Ik kan je van bijna alle toestellen wel vertellen wat voor hardware er inzit (smartphones, dumbphones zijn vaak zo generiek) Ik heb zelf ook eens electronica verkocht mijn selling point was kennis :P Wat betreft verkoop bij grote ketens, niet elke vesteging is het zelfde maar ik ken toch wel een aantal verkoop teams welke echt specifiek voor de targets gaan van de grote merken (gratis ps3, flatscreens etc--> voor de werknemers), dit is gewoon fraude en wordt ook tegen gewerkt door het management maar het gebeurd nogsteeds elke dag.

On topic,

Qua reperaties heb ik geen ervaring met motorola, bij HTC ging het naar eurotwice: aan de deur opgehaald 3 weken later gemaakt afgeleverd (htc HD), geen seconde contact gehad met de verkoop adress. Rechtstreeks met eurotwice (wordt ook gebruikt door belcomp), jammer dat ze geen motorola's doen (service een 10). Ben reuze benieuwd naar je ervaring met Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:56
Ik heb niet veel apps, heb taks-killer en sinds januari een milestone

Vandaag kreeg ik plotseling de foutmelding
opslagruimte van je telefoon raakt op

Ik heb nog 5GB vrij! Maar vermoed dat het gaat om interne geheugen.

Is er een mogelijkheid, behalve upgrade naar 2.2 wat niet kan!, om toch meer geheugen te creëren?

Volgens Advanced taks killer heb ik nog 39M over.

[ Voor 7% gewijzigd door Lisadr op 16-08-2010 16:19 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lisadr schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:18:
Ik heb niet veel apps, heb taks-killer en sinds januari een milestone

Vandaag kreeg ik plotseling de foutmelding
opslagruimte van je telefoon raakt op

Ik heb nog 5GB vrij! Maar vermoed dat het gaat om interne geheugen.

Is er een mogelijkheid, behalve upgrade naar 2.2 wat niet kan!, om toch meer geheugen te creëren?

Volgens Advanced taks killer heb ik nog 39M over.
Nee.

Enige wat mogelijk is om die melding weg te krijgen is apps te deinstalleren.

Ten tweede. Zorg dat de waarde niet kleiner wordt, dan ontvang je helemaal geen SMS meer. BUG in android. Zonder andere melding weigert de telefoon sms te ontvangen. (je provider krijgt meldingen van je telefoon dat geheugen vol is). Deze waarde zit ong bij 16mb App ruimte vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Moet je toch wel een behoorlijke berg aan app's hebben hoor. Ik kreeg deze melding gister en heb wat nutteloze app's verwijderd. Werd op zich wel tijd, de helft gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 11:58
Heb hier een tijdje flink last van gehad, ongeveer 2 weken of iets.. Dat ik geen sms kon ontvangen dan, en geen flauw idee waar 't aan lag. Later kom je er achter dat je geheugen simpelweg gewoon "vol" is. Magoed, moet je maar net weten/gelezen hebben. Met trefwoorden zoals kan geen sms meer ontvangen kom je er niet met Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik had geluk toen ik voor het eerst dat probleem tegenkwam. Ik wist dat ik een sms had moeten krijgen, en zag de hele tijd die melding 'schijfruimte vrijmaken' in beeld. Zodra ik dat deed kwamen de smsjes binnen, waardoor het verband snel gelegd was en ik dus niet lang heb hoeven zoeken. Heb dit later ook op de Android bugtracker ergens vermeld bij een gerelateerd probleem.

Bij mij trad het op rond de 20 MB overigens.

Mails en bijlages worden standaard ook in het telefoongeheugen opgeslagen. Als je een bijlage van tig MB ophaalt is de schijfruimte dus snel verbruikt, het hoeft niet persé (alleen) door een bonte verzameling apps te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:56
Ik heb nauwelijks apps.

De boosdoener was K-9 mail. Er was voor ruim 30Mb aan trash die verwijderd kon worden, waardoor K-9 mail 51MB gebruikte. Nu nog maar 19MB. Waar die overige 2mb is!?

Een beetje belachelijk dat ik 5GB vrij ruimte heb, maar mijn actieve mailbox mag niet groter worden dan 30MB!

Het is echt tijd voor Android 2.2!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Argh! ik heb het voor mekaar. Vandaag heb ik de telefoon zo laten vallen dat ik van boven tot onder een barst in het scherm heb :( Linksboven in de hoek zit ook een driehoekje van kapot glas. Dat zal er wel een keer uit vallen.

Gelukkig is de barst zo scherp dat het niet onwerkbaar is geworden, maar mooi is het niet. ik zal zo wel even een foto plaatsen als ik thuis ben (mits het in beeld te brengen is).

Wel balen, zeg ;(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Tsjaa.. dat is inderdaad balen.. hier ben ik ook bang voor aangezien ik 'm best vaak laat vallen. Misschien dat een screen protector de scheur nog iets kan "verdolven", + minder kans dat 't hoekje wegvalt..

Is 't trouwens geen goed idee om een website op te zetten waar je gewoon een standaard mail hebt (die je eventueel kan aanpassen), je gegevens in kunt vullen en deze met een klik op de knop naar Motorola kan sturen? (evt. zou je dan ook nog iets kunnen maken dat je een adres kan selecteren, of dat die 't naar een random adres stuurt, van motorola dan wel?

Dit om even wat druk op Motorola te zetten zodat ze de Milestone+Froyo misschien iets serieuzer nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Creadion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:06:
Tsjaa.. dat is inderdaad balen.. hier ben ik ook bang voor aangezien ik 'm best vaak laat vallen. Misschien dat een screen protector de scheur nog iets kan "verdolven", + minder kans dat 't hoekje wegvalt..

Is 't trouwens geen goed idee om een website op te zetten waar je gewoon een standaard mail hebt (die je eventueel kan aanpassen), je gegevens in kunt vullen en deze met een klik op de knop naar Motorola kan sturen? (evt. zou je dan ook nog iets kunnen maken dat je een adres kan selecteren, of dat die 't naar een random adres stuurt, van motorola dan wel?

Dit om even wat druk op Motorola te zetten zodat ze de Milestone+Froyo misschien iets serieuzer nemen?
Er wordt al volop geklaagd bij de motorola forum, maar er komt nooit een fatsoenlijk antwoord op/uit.

@sjaakduhuuhl: Ja dan ben je de sjaak.. Ben benieuw naar je pic (niet uit leedvermaak maar puur uit interesse) O-)
Vervanger voor je schermpie: 60 dollartjes zonde geld maarja...
--> http://cnn.cn/shop/motoro...oid-digitizer-p-9366.html

[ Voor 12% gewijzigd door D0gtag op 16-08-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Een fatsoenlijk antwoord krijg je denk ik ook niet, maar we kunnen hun mailaccounts toch wel volgooien met klaagmails? ;) Misschien dat ze dan snappen hoeveel mensen er niet tevreden zijn(/hoeveel milestones ze verkocht hebben)

[ Voor 30% gewijzigd door Creadion op 16-08-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Laatst online: 09-06 17:09
De ontvangst van 3G/UMTS en zelfs gprs valt mij niet mee. Dat komt ongetwijfeld ook door mijn provider T-mobile. Maar dan nog. Ik heb al een aantal keer op een locatie gezeten waar ik echt buiten de meest ideale plek moest vinden om nog een beetje signaal te ontvangen. Bijvoorbeeld nu op mijn vakantie. Ik had eigenlijk mijn pc met tethering via mijn milestone aan internet willen hangen voor wat email ed. Jammer dus.
Daarom ben ik eens gaan kijken of er niet een externe antenne aan kan. Mijn oude nokia had zo'n externe antenne aansluiting zodat het apparaat in de carkit de antenne op het dak kan gebruiken.
Helaas heb ik op de milestone geen externe aansluiting kunnen ontdekken. Op internet vindt ik voor droid/milestone inderdaad niets terug over een externe aansluiting. Er zijn wel antenne versterkers die zeggen dat ze geen kabeltje nodig hebben. Maar die zijn ook nog eens heel duur.
Bij toeval kwam ik er achter dat de milestone/droid waarschijnlijk een U.FL antenne aansluiting heeft achter het batterij klepje aan de achterkant, naast de SIM zit een kleine ronde uitsparing met een hele kleine U.FL aansluiting. Zo'n U.FL wordt ook wel door Wifi apparatuur gebruikt. Ook mijn oude vodafone umts (pcmcia) kaartje had zo'n aansluiting. Ik had daar zelfs een extern U.FL antennetje bij. Helaas heb ik die een paar jaar geleden al weer in moeten leveren bij mijn werkgever.
Ik wil toch op zoek naar iets dat de ontvangst van mijn milestone op een aantal momenten kan verbeteren. Voor de droid schijnt de ontvangst al te verbeteren door een klein ijzerdraadje in de U.FL connector te steken. Maar daar wordt door anderen weer voor gewaarschuwd. Ik hoop een relatief nette oplossing te vinden via deze U.FL connector. Zijn er anderen die hier iets over kunnen zeggen. Zijn er geinteresseerden. Heeft iemand een U.FL antenne en kan je dan uitproberen of dat iets uitmaakt voor de ontvangst. Bij instellingen kan je ergens zien wat de sterkte van het signaal is. Ander commentaar is ook welkom.

Dat ik op zo'n moment het batterij-klepje er af moet halen vind ik niet zo'n probleem. Sterker nog ik heb al maanden geen batterij-klepje meer. Als ik terug ben van vakantie zal ik verder op onderzoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Foto:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2gvimmh.jpg
(Sorry voor de slechte focus.)

Recht van voren zie je hem een heel stuk minder, gelukkig!

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 17-08-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
Meh, vandaag telefoon in m'n hand tijdens wat internetten; laat het koper(kleurige)folie op m'n cameraknop opeens los. Een witte cameraknop staat toch net wat minder eigenlijk - op naar studentmobiel vrees ik :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:09:
Foto:

[afbeelding]
(Sorry voor de slechte focus.)

Recht van voren zie je hem een heel stuk minder, gelukkig!
Zo begon die van mij ook. Na gisteren ziet hij er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/cracked/SDC12293_thumb.JPG
(klikbaar)

Het vreemde is dat het scherm nog wel perfect werkt.

Maar eens contact met Expansys opnemen over reparatie. Hopelijk wordt ik naar "http://gsmrepareren.nl", dat zit hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 23:05
Joolee schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Zo begon die van mij ook. Na gisteren ziet hij er zo uit:
[afbeelding]
(klikbaar)

Het vreemde is dat het scherm nog wel perfect werkt.

Maar eens contact met Expansys opnemen over reparatie. Hopelijk wordt ik naar "http://gsmrepareren.nl", dat zit hier in de buurt.
Solidvision (Gsmrepareren) is wel een lekker bedrijf. 1x een toestel zoek gemaakt en de doorlooptijd van 5 dagen die zij claimen is eerder 3 a 4 weken. Daarnaast hoor ik dat ze t vaak op vochtschade gooien.

Mijn telefoon is er nu ook dus ik hoop dat ikzelf wel een goeie ervaring met ze krijg :P .

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, de Milestone repareren ze niet zelf, vertelt de mevrouw aan de lijn me net. Ze sturen hem op naar Duitsland. De kosten voor het scherm worden zo tussen de 80 en 100 euro, ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 13:16

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zojuist op Twitter de eerste berichten dat de eerste Droids een OTA update naar Froyo (Android 2.2) hebben gekregen! Zou dit betekenen dat de Milestone ook naar 2.2 wordt geüpdate ? hmm...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
vziw is er nog niks bekend over een update voor de Milestone

op motorola forums stond op 11 augustus al een bericht dat de OTA voor de Droid uit was

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is al tijden bekend dat de Droid een update krijgt. Tegelijkertijd heeft Motorola ook laten weten dat ze er nog niet over uit zijn of de Milestone ook een update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

WHiZZi schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:24:
Zojuist op Twitter de eerste berichten dat de eerste Droids een OTA update naar Froyo (Android 2.2) hebben gekregen! Zou dit betekenen dat de Milestone ook naar 2.2 wordt geüpdate ? hmm...
We zien het morgen de 18de.... ik denk niet dat we het zien maar ach.. komt wel.. of niet.
Bedankt JarlSX voor het uitvinden van het wiel _/-\o_ , om de zoveel weken post iemand dit weer...

@ allen met gebroken scherm: holycrap. Ik heb mijn toestel per ongeluk hard tegen een muur gegooid (deff. per ongeluk gooien--> liet me toestel uit me handen vallen (ik stond) als reactie probeer ik hem mid-air te pakken, ipv. pakken glipt hij WEER uit me hand vol tegen een gestucte muur) ik dacht meteen "die telefoon is dood", resultaat een paar lelijke plekjes nauwelijk zichtbaar. :D Nadeel van een gehard glas is dat het onder druk (juiste hoek) makkelijk versplitert, jullie hebben dus gewoon pech gehad. (zie b.v. hoe vaak ze de ihpone 4 moesten laten vallen om hem te cracken, pas bij de juiste hoek breekt het glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
WHiZZi schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:24:
:N

Dat lijkt me toch vrij sterk... :/ De Droid en de Milestone zijn namelijk niet hetzelfde en Motorola heeft intern nog geen besluit heeft genomen of de Milestone wel Froyo krijgt (lees: ze hebben intern al lang nee gezegd maar maken dit (nog) niet kenbaar...)

Edit: taalgebruik aangepast... :>

[ Voor 14% gewijzigd door Rossi46 op 17-08-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:08:
[...]

Tjonge jonge, stop nou eens met dit soort domme berichten 8)7 Het is al tijden bekend dat a) de Droid en de Milestone NIET hetzelfde zijn en dat b) Motorola intern nog geen besluit heeft genomen of de Milestone wel Froyo krijgt (lees: ze hebben intern al lang nee gezegd maar maken dit (nog) niet kenbaar...)

Zo goed ben ik niet thuis in Android, maar wat houdt de community / groep ontwikkelaars tegen om een bestaande Froyo aan te passen aan de Milestone? Of bestaat die al als custom ROM?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rossi46 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:08:
[...]

Tjonge jonge, stop nou eens met dit soort domme berichten 8)7 Het is al tijden bekend dat a) de Droid en de Milestone NIET hetzelfde zijn en dat b) Motorola intern nog geen besluit heeft genomen of de Milestone wel Froyo krijgt (lees: ze hebben intern al lang nee gezegd maar maken dit (nog) niet kenbaar...)

Dat kan ook wel wat vriendelijker :>
Eusebius schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:21:
[...]

Zo goed ben ik niet thuis in Android, maar wat houdt de community / groep ontwikkelaars tegen om een bestaande Froyo aan te passen aan de Milestone? Of bestaat die al als custom ROM?
Er zijn nog maar weinig custom roms, maar er is wel eentje: Sebazzz in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363912

Ik heb al de update naar 2.2 op mijn droid. Ziet er goed uit en wat erg handig is is dat je je apps ook op de sd card kunt zetten. Niet allemaal maar toch wel wat. Hoop dat jullie hem in Nederland ook krijgen want het ziet er wel mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
[...]

No problem :) Maar het is bij de Milestone veel moeilijker om zomaar te flashen zoals dat bijvoorbeeld op de N1 en de Desire wel kan. Motorola houdt dit bewust tegen namelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 14:46
Oke hier even een Update over mijn Milestone.

Vandaag heb ik het toestel terug gekregen van Dynafix, ik was in eerste instantie teleurgesteld, want ze hadden de klacht niet geconstateerd. Het enigste dat ze dus gedaan hadden was een software update (2.1-update1) die er dus al op stond. Dus ik eerst maar eens kijken of het probleem er nog steeds was. En krijg nou wat de 'k' toets werkt gewoon weer helemaal naar behoren. Hopelijk blijft dit zo en doet hij het over een paar dagen nog steeds.

Ik heb geen idee waar het dus aan lag, misschien heeft het toestel last van de warmte gehad op mijn vakantie. Maarja voorlopig is dit dus opgelost. Aan de ene kant jammer, want ik was wel benieuwd naar de service van Motorola als dynafix het toestel had moeten opsturen. Aan de andere kant heeft het nu niet zo lang geduurd.
Mocht er iets veranderen dan horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:44
[...]

De chips van de Milestone hebben hardwarematig beveiliging hier tegen, deze is niet.nauwelijks te omzijlen. Er zijn wel wat teams mee bezig geweest, maar die zijn tot nu toe altijd wel ergens tegen aan gelopen dat het niet ging.

Ik vind dit overigens erg jammer. Natuurlijk heeft eem fabrikant geen verplichting om te upgraden, en heb dat ook nooit gehad. Bij de Milestone vind ik het alleen een ander verhaal, ik vind 2.2 eigenlijk past de eerste echt fatsoenlijke release (alhoewel 2.1 niet heel slecht is), dus zou ik van een bedrijf wel verwachten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. Of dus anders een manier geven voor een unlock zodat de communitie er nog iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is trouwens het verschil tussen de milestone en de droid? Ik meende dat ze hetzelfde waren en het enige verschil was dat de droid de amerikaanse versie is en de milestone de europese. Klopt dit? Iemand zei namelijk dat de droid en de milestone niet hetzelfde waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 363912 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:48:
Wat is trouwens het verschil tussen de milestone en de droid? Ik meende dat ze hetzelfde waren en het enige verschil was dat de droid de amerikaanse versie is en de milestone de europese. Klopt dit? Iemand zei namelijk dat de droid en de milestone niet hetzelfde waren..
Ze zijn ook niet hetzelfde. De Droid is de Amerikaanse versie, en de Milestone is de Europese versie :P Verder zijn de specificaties gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dus de rest zoals camera en processer zijn hetzelfde. Bedankt ..

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Anoniem: 363912 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:29:
Oke dus de rest zoals camera en processer zijn hetzelfde. Bedankt ..
Niet helemaal, de Milestone heeft een paar kleine verschillen in b.v. de radio chipset (CDMA vs. GSM) waardoor je een Droid ROM niet 1:1 kunt gebruiken op de Milestone. Dat + de Milestone heeft extra bescherming tegen custom ROMs. Een paar pagina's terug is een mooi overzicht hierover gepost:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34460988

• Rossi46
Myedvyed schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 02:26:
[...]

Niet helemaal, de Milestone heeft een paar kleine verschillen in b.v. de radio chipset (CDMA vs. GSM) waardoor je een Droid ROM niet 1:1 kunt gebruiken op de Milestone. Dat + de Milestone heeft extra bescherming tegen custom ROMs. Een paar pagina's terug is een mooi overzicht hierover gepost:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34460988
Die beveiliging heeft de Droid óók. Echter is daarvan de code "gelekt" waardoor er naar ziel en zaligheid kan worden geflashed. Wat dus niet op de Milestone kan. Daarbij heeft de Droid wel Froyo met flash gekregen, terwijl het nu zo langzamerhand toch wel duidelijk is dat de Milestone deze niet meer zal krijgen... Dit terwijl flash support vooraf beloofd was!

Ik vind de hele gang van zaken ronduit belachelijk. Wij Europese klanten worden op een schandalige manier achtergesteld op de Amerikaanse. Motorola verkoopt een duur "high-end" toestel en levert daar maar een half jaar support op. Sterker nog, de Milestone is in Nederland pas sinds april officieel verkrijgbaar en nu stopt het al! 8)7

Ik ga me toch maar eens oriënteren op hoe het eventueel mogelijk zou kunnen zijn om mijn centen van Motorola terug te krijgen :(

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Rossi46 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:55:
[...]

Ik ga me toch maar eens oriënteren op hoe het eventueel mogelijk zou kunnen zijn om mijn centen van Motorola terug te krijgen :(
Mocht je hier iets meer over vinden hoor ik, en ook anderen denk ik, het graag! Sinds december al eigenaar maar de support is werkelijk waar schandalig voor een duurt toestel waarbij ook beloftes zijn gedaan.

HOI.

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Geld terug, zeker na een klein jaar gebruik lijkt mij ook wel wat ;) denk alleen niet dat dat gaat gebeuren. Ik ben overigens ook nog niet overtuigd dat 2.2 niet gaat komen voor de milestone. Als ze dit zeker zouden weten dan is het ook voor hun het slimst om dit te melden. Informatie achterhouden kan uiteindelijk alleen maar tegen je werken.

edit: tenzij ze nog een te grote stapel milestones moeten verkopen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door jvvj op 19-08-2010 17:19 ]

site

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Rossi46 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:55:
[...]

Ik stel voor nog een maandje te wachten om vervolgens als groep Motorola te mailen? (iemand anders een beter idee?) Misschien ook handig deze vraag op andere forums te stellen en zo veel mogelijk milestone gebruikers aan te spreken.

[ Voor 13% gewijzigd door D0gtag op 19-08-2010 17:06 ]

• Eusebius
  • Niet online
Waarom wachten? Als ik dit zo lees wil ik ook mijn geld terug. Als je iets belooft, moet je het ook leveren. Had juist de Motorola verkozen boven een iPhone vanwege flash :-(

Er waren toch al mensen die het gelukt is? Zijn er antecedenten om je geld terug te krijgen?

==
hoi

Anoniem: 81768

Ik denk niet dat Moto (zomaar) geld terug gaat geven. Zodra 1 iemand zijn geld terug heeft gaat dit als een lopend vuurtje rond. Voor je het weet wilt de helft zijn geld terug en dat zou desastreus zijn voor Moto.
Dus ik denk dat het een (gezamenlijke) rechtszaak gaat worden wil je jou geld terug krijgen.
En wellicht kiest Moto eieren voor zn geld en gaat de milestone toch updaten naar 2.2

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Eusebius schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:36:
Waarom wachten? Als ik dit zo lees wil ik ook mijn geld terug. Als je iets belooft, moet je het ook leveren. Had juist de Motorola verkozen boven een iPhone vanwege flash :-(

Er waren toch al mensen die het gelukt is? Zijn er antecedenten om je geld terug te krijgen?
Probleem is dat er bij mijn verkoper geen flash gegarandeerd is/flash als verkoop argument werd gebruikt, op de motorola website staat verder ook niks over flash.( we kunnen nog wel zeggen dat het wel door derden aangegeven is, waaronder adobe)
Verder zou deze maand er een update komen volgens adobe (waaronder de milestone). Maar als iedereen wat gaat doen doe ik ook mee :P Maar geld terug is erg moeilijk. Maar laten we eerst kijken wie er allemaal gaan mee doen en hoe we het gaan doen. (volgens het motorola forum komt de update in november.....)

[ Voor 3% gewijzigd door D0gtag op 19-08-2010 18:27 ]

• Sebazzz
Je enige optie is om Froyo (aka MotoFrenzy) te draaien. Dan heb je wel volledig flash 10.1, maar je hebt geen videorecorder. Camera werkt overigens wel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:44
O
D0gtag schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:02:
[...]

Probleem is dat er bij mijn verkoper geen flash gegarandeerd is/flash als verkoop argument werd gebruikt, op de motorola website staat verder ook niks over flash.( we kunnen nog wel zeggen dat het wel door derden aangegeven is, waaronder adobe)
Verder zou deze maand er een update komen volgens adobe (waaronder de milestone). Maar als iedereen wat gaat doen doe ik ook mee :P Maar geld terug is erg moeilijk. Maar laten we eerst kijken wie er allemaal gaan mee doen en hoe we het gaan doen. (volgens het motorola forum komt de update in november.....)
Alle verwijzingen naar flash zijn inderdaad niet zo lang geleden weggehaald. Eerst stond er op een aantal plekken dat de Milestone flash ready was. Daarom vraag ik mij af of Motorola het nog van plan is.

Anoniem: 244527

Twee pagina's vol kritiek over "Moto" >:) ? Paar weken geleden mocht het niet op deze forum (o.a deze bericht is daardoor verwijderd Kixtart in "Motorola Milestone - Deel 5" ).
Ik sluit me aan bij acties om eventueel Moto duidelijk te maken dat ze op deze echt klanten weg jagen (toestel is goed maar ..).
Ik geloof niet dat het wat zal opleveren (geld terug zit echt echt niet in), want op andere forums en facebook waar moto nog af en toe in een richting communiceert (nooit vragen beantwoord ) hebben 1000den (uit hele EU) mensen als geprotesteerd en het helpt niet.

Had Moto ook een "Wis Internet" knoop, dan konden ze negatieve berichten in een slag oplossen. Maar vergeet het "Wis Internet" bestaat niet. Iedereen mee eens?

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 244527 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:08:
Twee pagina's vol kritiek over "Moto" >:) ? Paar weken geleden mocht het niet op deze forum (o.a deze bericht is daardoor verwijderd Kixtart in "Motorola Milestone - Deel 5" ).
Ik sluit me aan bij acties om eventueel Moto duidelijk te maken dat ze op deze echt klanten weg jagen (toestel is goed maar ..).
Ik geloof niet dat het wat zal opleveren (geld terug zit echt echt niet in), want op andere forums en facebook waar moto nog af en toe in een richting communiceert (nooit vragen beantwoord ) hebben 1000den (uit hele EU) mensen als geprotesteerd en het helpt niet.

Had Moto ook een "Wis Internet" knoop, dan konden ze negatieve berichten in een slag oplossen. Maar vergeet het "Wis Internet" bestaat niet. Iedereen mee eens?
Ik heb nog geen mensen met kritiek over motorola gewist zien worden: snap wel dat mensen die kritiek op motorola hebben idd gewist worden aangezien dit over de milestone gaat :P Ik vind de milestone nogsteeds het beste toestel wat nu uit is, alleen wil dat motorola niet zo laks doet. Froyo is een te grote verandering van android om links te laten liggen.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Sebazzz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:51:
Je enige optie is om Froyo (aka MotoFrenzy) te draaien. Dan heb je wel volledig flash 10.1, maar je hebt geen videorecorder. Camera werkt overigens wel.
Dat de camera zelf wel werkt is voor mij waarschijnlijk de reden om de 2.2 custom rom ook uit te gaan proberen. Het is altijd wel handig om even snel een foto te kunnen maken, terwijl ik met de videocamera niet zoveel doe.

☻/
/▌
/ \

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 11:44
Volgens mij komt 2.2 er nu aan :9~
Ik kreeg net een melding van een update van 32,2 MB. Ga hem zo eerst even aan de wifi hangen.
Wordt vervolgd

Edit: overbelaste servers, gaat heeeeel traag
Edit-2: download blijft hangen op 2%, morgen meer. ;w

[ Voor 26% gewijzigd door Vondelpark op 19-08-2010 23:17 ]

Computer says, noo

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Is het niet de Vodaphone update, want in het andere geval hadden we wel eerder wat geruchten gehoord hierover :)

Nvm, was de Desire (nieuws: Gebruikers boos om 'Vodafone 360'-update van HTC Desire). Vraag me nu wel af wat jij binnen bent het halen :+

[ Voor 53% gewijzigd door Kixtart op 19-08-2010 22:12 ]

☻/
/▌
/ \

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Vondelpark schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:06:
Ik kreeg net een melding van een update van 32,2 MB. Ga hem zo eerst even aan de wifi hangen.
Wordt vervolgd

Weet je zeker dat het niet die maintenance update is van een paar weken terug? Of heb je die al? Ik vind nl. niets via Moto Software Update/OTA (toch even proberen he :P)

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 11:44
Zinu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:39:
[...]

Weet je zeker dat het niet die maintenance update is van een paar weken terug? Of heb je die al? Ik vind nl. niets via Moto Software Update/OTA (toch even proberen he :P)
Hoe groot was die update dan?
Nu staat er op 2.1 update 1

Computer says, noo

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Vondelpark schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:43:
[...]

Hoe groot was die update dan?
Nu staat er op 2.1 update 1
Waarschijnlijk heb je nu dus SHOLS_U2_02.31.0 erop staan en krijg je een bug-fix update. Dat is dus NIET Android 2.2, maar Android 2.1 update 1 waarin een paar bugs opgelost zijn. (build SHOLS_U2_02.35.0 als ik mij niet vergis)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wordt vervolgd

Welk model Milestone heb je? Duits, Nederlands, Italiaans, UK?
Op mijn UK toestel wacht ik nog steeds op die update.

//Edit: Ik kom er net achter dat de telefoon, neergelegd op het hoekje van m'n laptop denkt dat hij verbonden is met een auto houder of een media station :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joolee op 20-08-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
Beste allemaal.. sinds kort gebruik ik LauncherPro Plus en het valt mij op dat ik de laatste tijd veel last heb van de volgende melding:

'de toepassing launcherPro (proces android.process.acore) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw'

Ik heb mijn toestel al voorzien van een schone installatie en toch blijft dit voorkomen...

Wie heeft een tip voor mij zodat ik deze melding niet meer krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Widgets al weggeknikkert?
Sommige widgets in combinatie met LP gaan verkeert.

2e wat ik al eens genoemd heb in het topic over homescreen vervangers (zoek even op GoT): Verwijder al je widgets en iconen van het standaard homescreen. Sommige widgets vinden het niet leuk om op 2 homescreens te staan. Bevordert tevens de performance.
Hoe? Ga naar Settings-->Applications-->Manage
Ga naar LauncherPro --> Delete Defaults
Druk op Homebutton, kies voor standaard home zonder de Default vinkje aan te zetten. Wis nu alle iconen en widgets.
Druk nogmaals op Homebutton, zet vinkje aan en kies voor LP.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Wordt vervolgd

Update server is idd down,
@kix: Er zijn geen branded motorola toestellen verkocht in Nederland, ik heb zelf ook vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Goed, voor 2.2 zijn er al tig keer geruchten mbt Milestone geroepen. Op enkele fora hebben ze actie ondernomen en met de lokale Motorola service gebeld. Hier de resultaten:

http://forums.whirlpool.n...ies.cfm?t=1492149&p=4#r74

https://supportforums.mot.../29194?start=195&tstart=0

http://ausdroid.net/2010/...one-before-the-years-end/

Het blijven vage bronnen, maar het geeft weer leesvoor voor de hoopvolle mensen hier :)

* Update server is inderdaad down. Zou er weer eens een gerucht de wereld in zijn geholpen en zit nu iedereen lekker te pollen op de update server? Of zijn ze bezig met het updaten naar de volgende versie en krijgen we binnenkort echt wat updates binnen :) Voor de 2.1 update stond de server namelijk ook een week in onderhoud en toen kwam de update binnen bij iedereen (in volgorde van land uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01
toestel zegt bij mij vrolijk up-2-date (heb de laatste 2.1 update erop staan)
zolang de 2.2 niet komt blijft de milestone in bureau liggen stof te happen en werk ik vrolijk verder met de iphone3gs om 1 simpele reden -> exchange native (!) ondersteuning is onvoldoende...daar waar bij 2.2 die verbeterd moet zijn en dan kan ik wel overstappen als goed is.. :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

yonexfreak schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:35:
toestel zegt bij mij vrolijk up-2-date (heb de laatste 2.1 update erop staan)
zolang de 2.2 niet komt blijft de milestone in bureau liggen stof te happen en werk ik vrolijk verder met de iphone3gs om 1 simpele reden -> exchange native (!) ondersteuning is onvoldoende...daar waar bij 2.2 die verbeterd moet zijn en dan kan ik wel overstappen als goed is.. :)
Wat vind jij onvoldoende dan?

Enige issues mbt exchange die ik kan vinden is: agenda is slecht geregeld, oa private items en synchronisatie.
Waar heb jij nog meer last van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
grootste probleem is idd mbt agenda functionaliteit waardoor het gebruik v/d milestone niet geschikt is voor mijn zakelijk/prive gebruik. :)
Daarnaast kan ik geen handtekening toevoegen vanuit de exchange mail zeg ik zo even uit het hoofd, maar dat is iets minder belangrijk..

Maar zoals gezegd...als 2.2. mocht komen ga ik gelijk kijken of dit verbeterd is en zo ja, dan gaat de iphone de kast in vermoedelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

yonexfreak schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:40:
grootste probleem is idd mbt agenda functionaliteit waardoor het gebruik v/d milestone niet geschikt is voor mijn zakelijk/prive gebruik. :)
Daarnaast kan ik geen handtekening toevoegen vanuit de exchange mail zeg ik zo even uit het hoofd, maar dat is iets minder belangrijk..

Maar zoals gezegd...als 2.2. mocht komen ga ik gelijk kijken of dit verbeterd is en zo ja, dan gaat de iphone de kast in vermoedelijk :)
Exchange support is inderdaad zwaar teleurstellend op Android. Ik kan je echter TouchDown aanraden. Daarmee krijg je een héél goeie exchange client op je Android toestel en is het geld zeker waard. *Met 30 dagen trial, dus proberen kost niets. Wat ik mij kan herrineren met de laatste keer dat ik een iPhone vast had was TouchDown gelijkwaardig aan de client op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
die kan ik weleens proberen, had die toen ook geprobeerd maar was er niet echt enthousiast over (exacte reden kan ik me niet meer herinneren, dus zal eens nieuwe poging wagen volgende week)

wel vind ik fijn van de iphone dat ik direct zie hoeveel ongelezen mail ik nog heb op het mailicoon/desktop, voor gmail werkt dat prima maar voor Exchange/Android heb ik dat nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn genoeg apps die dat kunnen hoor, allemaal van die 'unread'apps enzo, even zoeken..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Nou ik heb de update binnen gekregen: SHOLS_U2_02.36.0, niks nieuws dus. (ik had voorheen 02.31)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
D0gtag schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:58:
Nou ik heb de update binnen gekregen: SHOLS_U2_02.36.0, niks nieuws dus. (ik had voorheen 02.31)
Alleen onder de motorkap. Dingen met de wekker, muziek en dergelijke. Precieze changelogs kan je via de Motorola update site vinden.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.