Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lookout doet t zelfde
Echter, is zo te verwijderen indien de dief in de telefoon kan komen.
Lookout is tevens virusscanner en backup van sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:46:
de kans dat een dief ook nog es weet hoe je in recovery boot is erg klein
maar is er een alternatief ? ik heb liever een app die gratis is
Ik gebruik Track & Protect, review hier op androidworld

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb ooit een wavesecure account gemaakt toen de software gratis was. Volgens mij kan kk hem nog steeds gratis gebruiken. Er staan mogelijkheden op hun website om de applicatie restore proef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vraag: Op dit moment kan ik al een week geen sms meer ontvangen. Ik heb ondertussen zo goed als alles geprobeerd:
Vodafone gevraagd wat er aan de hand is. Die hebben connectie (sim) een paar keer gereset. Daardoor kreeg ik op mn Milestone alleen maar berichten: Inbox is vol.
Op dat moment had ik al alle aanwezig smsjes verwijdert. De sms geheugen op sim is leeg en hele berichten app zegt dat er geen berichten meer zijn. Echter, ik blijf "inbox vol" van vodafone krijgen.
Telefoon al 4x herstart.. Nog steeds niks. Ik ontvang geen testsms.. etc. Ongeveer elke dat test smsjes gestuurd vanaf een andere telefoon. Niks komt aan.

Nu stop ik de sim in mn Hero, en tadaa, alle test-smsjes komen meteen binnen. Vervolgens een andere sim die uit de Hero kwam in de milestone gestopt en daar test sms heen gestuurd. Niks, nada, noppes.

Het moet dus aan de milestone liggen. Iemand van jullie nog een idee?

Het gebeurde vanaf dezelfde week dat er de update van Motorola binnen kwam, mogelijk dat daar iets mis mee is....

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 04-08-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update van 2.1 naar 2.2 is hier in Amerika begonnen. Deze week beginnen ze met de update. Ook bij jullie in Europa is de update begonnen volgens Motorola. Ik heb contact opgenomen met de customer service en ze gaven me deze link:

https://supportforums.mot.../manager/softwareupgrades

Dus deze week heb ik Android 2.2 op mijn droid staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Na een week zoeken dan toch toevallig het antwoord:

http://www.google.com/sup...id=4099960dcdc1a23b&hl=en
en
http://www.google.com/sup...id=3755202ce15827f6&hl=en

Het blijkt dus dat je bij minder dan 16MB ruimte voor apps helemaal geen sms meer ontvangt! Dit is dus wel heel erg raar: zodra je dus een melding hebt: low on storage space. Ontvang je ook geen sms meer.

Dat is echt balen..... hopelijk is froyo er snel, dan kunnen al die apps naar sd kaart.

k*t bug dit.... al mn sms nu weg en een paar keer kwade gezichten omdat ik dus de sms-jes niet had ontvangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Get!em op 04-08-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:00:
De update van 2.1 naar 2.2 is hier in Amerika begonnen. Deze week beginnen ze met de update. Ook bij jullie in Europa is de update begonnen volgens Motorola. Ik heb contact opgenomen met de customer service en ze gaven me deze link:

https://supportforums.mot.../manager/softwareupgrades

Dus deze week heb ik Android 2.2 op mijn droid staan...
Zie niet wat jij bedoelt dat we in europa (milestone) begonnen zijn. In die lijst staat alleen de 2.1 Europa update, niet de 2.2 Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps verkeerd gelezen... Staat inderdaad nog 2.1...

Wel in America dus das jammer voor jullie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:48:
Lookout doet t zelfde
Echter, is zo te verwijderen indien de dief in de telefoon kan komen.
Lookout is tevens virusscanner en backup van sms.
met lookout, moet mn gps dan wel aan staan? welke site moet ik gebruiken om te weten waar mn milestone is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48
Joolee schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:59:
Er staan mogelijkheden op hun website om de applicatie restore proef te maken.
Proof als in: als /data en /cache gewist wordt, maar als je een nandroid backup terugzet, /system wist, of een SBF flasht is het alsnog doei doei met Wavesecure.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Hmm kan het zijn dat umts/hdspa niet meer werkt doordat het stuk kan of zo? Ik heb sinds gisteren alleen nog maar een Gprs verbinding (en nee, het vinkje staat van energiebesparing staat niet aan).

Al paar keer gereboot maar ik krijg geen 3G/H verbinding :S.

Anders toch maar een hard reset proberen of zijn er nog tips :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

3dmaster schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:07:
Hmm kan het zijn dat umts/hdspa niet meer werkt doordat het stuk kan of zo? Ik heb sinds gisteren alleen nog maar een Gprs verbinding (en nee, het vinkje staat van energiebesparing staat niet aan).

Al paar keer gereboot maar ik krijg geen 3G/H verbinding :S.

Anders toch maar een hard reset proberen of zijn er nog tips :)
Naar een andere plek gaan? Misschien is de telefoonpaal bij je in de buurt in onderhoud. Zie onderhoudspagina's van de provider.
Herstarten van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:13:
[...]

met lookout, moet mn gps dan wel aan staan? welke site moet ik gebruiken om te weten waar mn milestone is?
GPS aan staan:
Drie standen: uit, standby, aan.

Via het vinkje in het config scherm schakel je tussen _uit_ en _standby_
Het energie verbruik tussen die twee is gelijk: NIKS.
Een programma als googlemaps, lookout of elk ander programma dat denkt je gps nodig te hebben, haalt em uit standby, dat zie je aan het schoteltje in je notification bar. Vanaf dan verbruikt hij stroom. Het is dus gewoon veilig om deze op standby te laten staan. Bij afsluiten van het programma, gaat hij dus ook weer in standby.

Lookout:

https://www.mylookout.com/ rechtsbovenin: login/register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb op http://www.facebook.com/motorolaeurope gelezen dat de ontwikkelingen met FROYO voor de milestone nog in de koelkast staan (men moet nog een beslissing hierover maken) volgens James King (marketing director van motorola europe) kreeg gisteren mee dat de duitse provider O2 heeft aangekondigt via Twitter dat ergens in september 2.2 voor de milestone komt (alleen is dit nog niet bevestigt door motorola europe)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand anders die ook zo gigantische last heeft van constante restarts? Ik heb m'n steen nu een maand of 4 en ik dacht dat het af zou nemen maar het gebeurd nog steeds 3-4 keer per dag. Net gebeurde het midden in een telefoon gesprek! Ik heb ook steeds dat ie opnieuw de pincode van m'n sim vraagt. Dit gebeurd ook 3-4 keer op een dag en vaak merk ik het pas op als ik m'n scherm weer activeer. In de tijd dat ie er uit ligt krijg ik geen smsjes en kan ik niet gebeld worden. Beetje waardeloos voor een telefoon.

Ik ben dat ding nou zo zat dat ik em gewoon maar ga verkopen. Ik koop gewoon maar een telefoon die wel naar behore werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:25:
Is er iemand anders die ook zo gigantische last heeft van constante restarts? Ik heb m'n steen nu een maand of 4 en ik dacht dat het af zou nemen maar het gebeurd nog steeds 3-4 keer per dag. Net gebeurde het midden in een telefoon gesprek! Ik heb ook steeds dat ie opnieuw de pincode van m'n sim vraagt. Dit gebeurd ook 3-4 keer op een dag en vaak merk ik het pas op als ik m'n scherm weer activeer. In de tijd dat ie er uit ligt krijg ik geen smsjes en kan ik niet gebeld worden. Beetje waardeloos voor een telefoon.

Ik ben dat ding nou zo zat dat ik em gewoon maar ga verkopen. Ik koop gewoon maar een telefoon die wel naar behore werkt.
Ik had dat ook heel erg na de updates. Eigenlijk alleen met de meegeleverde 2.0 had ik er geen last van. Met 2.0.1 begon het af en toe, en na installeren van 2.1 was het om de paar uur een reboot, niet kunnen bellen (gevolgd door een reboot) etc etc. Zat met de handen in het haar, want kon niet echt een eenduidige oplossing vinden, al hadden hele volkstammen hier last van (ook met andere modellen telefoons btw). Zo maar in eens namen ze echter af met 99%, geen idee hoe dat is gekomen.

Iig, naar wat ik heb begrepen kwamen veel problemen door te oude simcards, en/of door een sd-card die niet helemaal goed was. Heb geen van beiden echter vervangen (wel de sd-card goed opgeschoond, want er blijft belachelijk veel troep staan van oude applicaties die je hebt weggehaald).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Iemand enig idee of het voor elkaar te krijgen is je geld terug te krijgen? Flash was een geadverteerde feature, maar 3/4e jaar later nog steeds niet gerealiseerd. Ik heb een idee dat we het ook nooit meer gaan ontvangen. Dat is wat mij betreft misleiding / oplichting van Motorola, dus zou het toch mogelijk moeten zijn geld terug te krijgen? Las iig van 1 geval waarin dat gelukt is (na veel gezeur ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:25:

Sorry nooit last van resets, belangrijk om te vertellen is: heb je zelf je rom geflashed? Oc, welke software heb je geinstalled,.. etc, meer info is beter. Als het stock is en hij doet zo is er iets niet goed met het toestel. Ik heb hem serieus 1x zien vastlopen (heb hem sinds feb) buiten mijn schuld om (vastlopen door te hoge/lage OC waarde telt niet :P)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Je kunt de rom niet eens flashen... 8)7 En ik heb het ook weleens, zo'n reboot. Maar wel zo sporadisch dat ik me er niet zo aan stoor.

Ik stoor me meer aan het feit dat er totaal geen duidelijkheid wordt gegeven over Froyo :X

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 22:05
Wat betreft de spontane reboots: dat ligt regelmatig aan de SIM-kaart. Probeer even een andere SIM en kijk of dat werkt. Zo ja, dan moet je even een nieuwe SIM aanvragen bij je provider. Bij mij was dat de oplossing. Het is via Google niet goed te vinden, maar er zijn meer mensen die hier last van hebben gehad.

Wat betreft FroYo... ik blijf er gewoon vertrouwen in hebben. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Motorola de klanten die hun uit de sh*t hebben geholpen zo hard laten vallen. Verder neem ik aan dat O2 geen grapjes maakt, als ze de telefoon zelf aanbieden.

En mocht Duitsland wel FroYo krijgen, is het natuurlijk al een stuk eenvoudiger om de rest van de Milestones ook te voorzien.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Rossi46 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:34:
Je kunt de rom niet eens flashen... 8)7 En ik heb het ook weleens, zo'n reboot. Maar wel zo sporadisch dat ik me er niet zo aan stoor.

Ik stoor me meer aan het feit dat er totaal geen duidelijkheid wordt gegeven over Froyo :X
Voor de retards: ik bedoel tuurlijk of ie zelf een custom rom (minus bootloader) heeft geflashed (of gewoon een stock motoflash)... bedankt. Ik twijfel niet aan froyo, die komt wel voor de milestone de vraag is alleen wanneer :(, voorlopig doet ie het prima.

[ Voor 11% gewijzigd door D0gtag op 06-08-2010 00:12 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
En mocht Duitsland wel FroYo krijgen, is het natuurlijk al een stuk eenvoudiger om de rest van de Milestones ook te voorzien.
Klopt, die SBFjes zijn gewoon first-hand via de webservice van Motorola te krijgen. Anders maakt iemand gewoon een nandroid backup.
Iemand enig idee of het voor elkaar te krijgen is je geld terug te krijgen? Flash was een geadverteerde feature, maar 3/4e jaar later nog steeds niet gerealiseerd.
Het is mogelijk, check de Motorola Milestone forum (officiële) voor details. Het is mensen gelukt in ieder geval.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Get!em schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:43:
[...]

Naar een andere plek gaan? Misschien is de telefoonpaal bij je in de buurt in onderhoud. Zie onderhoudspagina's van de provider.
Herstarten van de telefoon?
steen al tig keer herstart en ben net in hengelo geweest. Hij blijft alleen maar op gprs hangen. Morgen (vandaag) maar is hard reset. Eerst ff al m'n meuq back uppen..

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjekster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:15:
Iemand enig idee of het voor elkaar te krijgen is je geld terug te krijgen? Flash was een geadverteerde feature, maar 3/4e jaar later nog steeds niet gerealiseerd. Ik heb een idee dat we het ook nooit meer gaan ontvangen. Dat is wat mij betreft misleiding / oplichting van Motorola, dus zou het toch mogelijk moeten zijn geld terug te krijgen? Las iig van 1 geval waarin dat gelukt is (na veel gezeur ;))
heb even bij consuwijzer navraag gedaan dit zou wel mogelijk zijn (zoek op dwaling) omdat de verkoper iets heeft verteld wat niet correct is (zoals flashready) of juist iets is vergeten te melden (zoals gelockte bootloader)

op hun website staat een voorbeeldbrief (vergeten)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Sebazzz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:32:
Het is mogelijk, check de Motorola Milestone forum (officiële) voor details. Het is mensen gelukt in ieder geval.
In mijn geval wordt het waarschijnlijk lastiger omdat ik 'm in de UK heb besteld (ivm andere wet- en regelgeving).

De Milestone is het eerste en waarschijnlijk ook het laatste toestel dat ik van Motorola heb aangeschaft. Hoe moeilijk is het om aan te geven of er wél of geen 2.2 voor de Milestone komt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
w0ndersp00n schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:13:
Dat is nou precies de reden waarom ik geen snars geloof van het bericht van O2. Binnen Motorola zelf is nog geen duidelijkhied òf Froyo er wel komt, maar zij kunnen nu alvast zeggen dat ze 'em ergens in september hebben? :? Daarbij, als er eentje voor Duitsland is dan zou de rest van Europa ook heel simpel aan de Froyo kunnen. En daar hoor je niets over.
Sebazzz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:32:
[...]
Hmm, ik zal me er eens in verdiepen. Niet dat ik nou zo graag m'n Milestone kwijt wil maar zo kun je Motorola wat meer pushen om even een projectgroepje op Froyo voor de Milestone te zetten. De kosten maken ze dan sowieso al.

[ Voor 27% gewijzigd door Rossi46 op 06-08-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
Als dit zo doorgaat, is dit ook mijn laatste Motorola geweest.
Je kunt nog altijd deze petitie tekenen, maar of het zin heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Laatst online: 17-07-2021
het update beleid irriteert me ook mateloos.
Zit nu toch wel heel erg naar de nieuwe HTC's te kijken: Desire HD of Desire Z.
Die schijnen binnenkort gelanceerd te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Inderdaad! Geen Motorola voor mij! Ze verwaarlozen hun early adopters.

Als merk moet je juist mensen belonen die voorop lopen en als eerste je toestel durven te kopen en zorgen voor free publicity rondom je toestel!

Je neemt een toestel van 550 euro (ondertussen 400 euro) en verwacht er 1 a 2 jaar mee te doen en dat Motorola 1 a 2 jaar updates en support bied!

Ze reageren niet op emails! Ze bellen niet terug! Ze communiceren alleen via facebook!! Ze zijn vaag en onduidelijk!

Ze gaan de Milestone doden in de hoop dat je een Milestone 2 gaat kopen! Exact wat WD deed met hun WD mediaspeler!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

3dmaster schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:42:
[...]

steen al tig keer herstart en ben net in hengelo geweest. Hij blijft alleen maar op gprs hangen. Morgen (vandaag) maar is hard reset. Eerst ff al m'n meuq back uppen..
Heb je zoiets als een widget die je internet uitzet? Deze widgets willen het ook nog wel eens veroorzaken. Gewoon internet uitzetten, en daarna weer aanzetten, dan lost het weer op bij mijn Hero, die had het ook.
Eventueel hard reset is dan nog nodig.

Trouwens, sim ook al eens in een ander toestel gestopt en daar gekeken, om te verifieren dat het echt aan je milestone ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sjekster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:55:
[...]
Ik had dat ook heel erg na de updates. Eigenlijk alleen met de meegeleverde 2.0 had ik er geen last van. Met 2.0.1 begon het af en toe, en na installeren van 2.1 was het om de paar uur een reboot, niet kunnen bellen (gevolgd door een reboot) etc etc. Zat met de handen in het haar, want kon niet echt een eenduidige oplossing vinden, al hadden hele volkstammen hier last van (ook met andere modellen telefoons btw). Zo maar in eens namen ze echter af met 99%, geen idee hoe dat is gekomen.

Iig, naar wat ik heb begrepen kwamen veel problemen door te oude simcards, en/of door een sd-card die niet helemaal goed was. Heb geen van beiden echter vervangen (wel de sd-card goed opgeschoond, want er blijft belachelijk veel troep staan van oude applicaties die je hebt weggehaald).
En dat is precies wat je moet doen. Er zijn wat kleine verschillen tussen de versies... O-) . Pas bij een hard-reset worden alle settings goed gezet blijkbaar.

Ook zijn sommige stukken software die je mogelijk al veel langer hebt een oorzaak.

Methode als volgt: backup je .apk bestanden via bijv Linda Manager. Kopieer deze apk's naar je pc.
Formateer je sd kaart.
Hard-reset.
Installeer je gekochte apk via de market.
Intalleer je gratis apk die nog via de market in downloads zijn terug te vinden.
Wat je niet meer kunt terugvinden installeer je vanuit je backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu de GOT 2.36.0 erop geflashed en daarvoor de "officiele 2.1" voor ie uit was. Kheb em ook geroot en draai de overclock. Het enige wat ik nog ga proberen is em helemaal terug brengen naar factory settings, en alles officieel updaten. Even de SD kaart opschonen en kijken of ie dan wil. Als dat het niet oplost gaat ie de deur uit.

De SIM-kaart heb ik overigens al vervangen (2 weken geleden) en gebruik de stock SD-kaart.

Hoe kan je em het makkelijkst terug brengen naar factory settings? Gewoon in recovery starten en die optie kiezen? Wordt je SD-kaart dan ook geformateerd? Dat wil ik namelijk wel. Of moet ik dat handmatig doen?

Eerst maar eens even naar Sziget met m'n oude en vertrouwde Samsung Star :+ en dan ga ik eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ok, vandaag hard reset gedaan en nog steeds geen umts/hdspa.

Ik ben toch bang dat er iets echt stuk is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Weet iemand of er een tooltje te vinden is die de proximity sensor minder irritant maakt tijdens het bellen? Heb toch iets te vaak dat ik plots met m'n oor op allerlei knopjes zit te drukken, terwijl dit niet zou moeten kunnen (scherm zou uit moeten staan). Als je echter telefoon even van je oor haalt voor een cm of 1 a 2 en blijkbaar en weer terug tegen oor zet, blijft je scherm soms aan staan. Vreselijk irritant. Heb zo wel es de verbinding verbroken, op dempen gedrukt, of de luidspreker aangezet.

Blijkbaar zit er in de update (die de UK versie nog niet heeft, bedankt Motorola!) hier een tweak voor, maar die schijnt het nog steeds niet helemaal op te lossen.

@reacties: zal toch es gaan kijken naar teruggave dan. Niet dat ik het per se wil, ben best blij met deze telefoon, ondanks de kinderziektes, maar idd een beetje dreigen bij die Motorola toko kan geen kwaad. Zag dat er al een facebook pages was genaamd Return your Milestone, zal me daar eens aanmelden.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjekster op 06-08-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook die pagina maar eens bekeken, maar 't lijkt erop dat ze een nieuw doel hebben. Wat ik ervan begrijp is dat Froyo wel naar de milestone gaan komen maar dat ze WiFi tethering eruit gaan slopen.. maar aangezien de droid ook veelvuldig wordt genoemd op die site weet ik 't niet zeker.

Nu zijn er natuurlijk wel programma's voor WiFi tethering die prima werken (vooral voor Root, wireless wifi access point enzo) maar toch vind ik het raar dat motorola eigenhandig dingen uit een OS gaat halen. Officieel schijnbaar omdat de milestone/droid daar niet de hardware voor heeft maar dat is duidelijk niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Voor zover ik weet zijn dat berichten vanuit Verizone mbt de Droid, niet de Milestone. Komt ook niet van Motorala dus, maar van de leuke mensen van Verizone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Probeer het eens in Shopping Forum. Hier is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 08-08-2010 15:14 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:50

luigi87

Domotica Fanaticus

heeft iemand hier ervaring met een lader voor de Milestone die tegelijk met de telefoon een extra accu kan opladen. ik heb al een beetje gekeken maar het dockstation voor de Milestone kan dat niet.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ben je zo weinig in de buurt van een stroomvoorziening dat je een extra accu nodig hebt? Dus 3 dagen verwijderd van een stroombron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

nou op de een of andere manier trekken mijn accu's het niet langer dan 14 uur, en ben wel eens langer weg of met de telefoon bezig.

mijn eerste accu die is terug naar de leverancier omdat de indicatie niet meer werkte na een herstart. (deze komt hopelijk vervangen terug)

de tweede heb ik nu die red het niet langer dan 10 uur en na een herstart nog 4 uur.

maar daar hebben jullie dus geen last van? zou het dan aan mijn toestel liggen? want no way dat ik het drie dagen red met een accu

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 08-08-2010 21:14 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met redelijk gebruik staat mijn Milestone op 40-50% na een dag van 6 uur 's morgens tot middernacht. Drie dagen lukt alleen zonder enige dataverbinding volgens mij.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Onderklokken met SetCPU, batterijapplicaties en taskkillers verwijderen, en voor de rest het aantal daemons tot een minimum houden, welke dit zijn kan je in Settings -> Applications -> Services bekijken. Brightness op auto, 3G houd ik gewoon aan, maar data uitsluitend wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Idd, vooral onderklokken helpt gigantisch voor de batterij duur. Kan je ook zat profielen mee aanmaken voor allerhande situaties (scherm uit, aan lader etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
Ik vraag mij af waar de grote verschillen tussen batterijduur vandaan komen. Ik zie hier vanalles tussen nog geen dag en soms meer dan 3 dagen. Ikzelf ben volgens mij geen grote verbruiker, zo goed als geen widgets, geen taskkiller, ondergeklokt als het scherm uit staat, geen bluetooth, wel 3g, heel soms wifi, nauwelijks bellen(maar wel smsen), en het scherm grootste deel op minimaal ipv automatisch. Toch houd mijn telefoon het maar ruim 1 dag uit, en heel soms 2 dagen. Ook heb ik gewoon een NL-milestone, het lijkt er op dat sommige import het slecht uithouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Scorpion1984 op 09-08-2010 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal makkelijk 24uur mits ik alleen 2G gebruik. Ik zet alleen 3G aan wanneer het nodig is, bijv bij het browsen.
Ik heb gemerkt dat 3G en het scherm de grootste gebruikers zijn. Mijn scherm kan bij elkaar misschien 2uur aan staan. Dan is de batterij al op laag niveau. Verder heb ik vodafone, die heeft supersnel internet, vandaar dat het uitzetten van 3G heel wat scheelt in batterij in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Ik kreeg vanmorgen ineens een update voor m'n NL milestone.
Ik hoopte op Froyo maar dit bleek niet het geval.

Wat de update nu precies heeft gedaan is me niet duidelijk maar verschil is wel dat de gmail app om de haverklap crashed... :(

Anderen met ervaringen met deze update?

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

Weet iemand of er nog truckjes moeten uitgehaald worden om de milestone op te laden? Ik probeer namelijk de milestone op te laden met een niet orginele lader, maar er gebeurt niks.

Het enige wat ik kan bedenken is het minieme verschil in voltage 5.0 ipv 5.1, of een signaal wat naar de milestone verzonden moet worden (net zoals bij de iPhone). Weten jullie hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik heb een merkloze lader voor in de auto en dat levert me tot nu toe nog geen issues op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:06:
Ik haal makkelijk 24uur mits ik alleen 2G gebruik. Ik zet alleen 3G aan wanneer het nodig is, bijv bij het browsen.
Ik heb gemerkt dat 3G en het scherm de grootste gebruikers zijn. Mijn scherm kan bij elkaar misschien 2uur aan staan. Dan is de batterij al op laag niveau. Verder heb ik vodafone, die heeft supersnel internet, vandaar dat het uitzetten van 3G heel wat scheelt in batterij in mijn geval.
Verbruik 3G valt ook wel mee, mijn telefoon houdt het met dat aan nog steeds wel 2 dagen vol. Ik geloof dat het switchen van G naar H naar 3G en terug het meeste stroom vreet. Dus als je een slechte ontvangst hebt, dan kan het zijn dat je phone sneller leeg is. Daarom is het idd beter 2G aan te zetten, is meer dan genoeg voor meeste roaming functies en hier en daar een mailtje ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Sjekster schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:03:
[...]
Verbruik 3G valt ook wel mee, mijn telefoon houdt het met dat aan nog steeds wel 2 dagen vol. Ik geloof dat het switchen van G naar H naar 3G en terug het meeste stroom vreet. Dus als je een slechte ontvangst hebt, dan kan het zijn dat je phone sneller leeg is. Daarom is het idd beter 2G aan te zetten, is meer dan genoeg voor meeste roaming functies en hier en daar een mailtje ophalen.
Klopt inderdaad, en dat merk ik dagelijks. Bij mij thuis heb ik slecht 3G bereik, en dat merk ik gelijk aan m'n batterij. Als ik de hele dag ergens anders ben (waar wel goed bereik is) gaat ie makkelijk 2 dagen mee. Als ik alleen 's avonds thuis ben ongeveer 1 à anderhalve dag. En als ik de hele dag thuis ben haalt hij soms de avond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Gotiniens schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:00:
Weet iemand of er nog truckjes moeten uitgehaald worden om de milestone op te laden? Ik probeer namelijk de milestone op te laden met een niet orginele lader, maar er gebeurt niks.
Mijn gok is dat je een automatische taskkiller hebt die het 'usb' proces vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Een aantal van jullie hebben het over setcpu, dit ben ik al vaker tegen gekomen. kan je dit gewoon als app installeren of moet je meer hier voor doen?
Ik heb al wel eens wat gelezen over dat rooten maar daar snap ik dus niks van, waar kan je vinden hoe dit werkt?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Mijn gok is dat je een automatische taskkiller hebt die het 'usb' proces vermoord.
Advanced task killer killed geen usb processen/ geen essentiele processen any way. usb is geen programma ,dit is onderdeel van android(kernel) (in tegenstelling tot alarm wat WEL gekilled wordt door ATK indien je deze niet op ignore zet) Stop met het demoniseren van ATK ja!!!! uber handige app die iedereen moet installen. :P

Maar kijk is op welke stand je usb gaat als je hem aan de (niet originele) lader hangt. Misschien denkt ie dat het een data poort is. cheap ass usb laders willen wel is haperen. dus je kan een iets duurdere motorola lader halen (5 euro?!) :P Zie ebay.

@luigi hierboven: ja je moet hem rooten voordat je setcpu kan gebruiken. Maar het eerste wat je moet doen(als je verder wilt gaan dan de gebruikelijke user) is je zelf inlezen in de materie. Zoek naar rooten van de motorola milestone (zie got).

[ Voor 14% gewijzigd door D0gtag op 09-08-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Taskkillers zijn imo nergens voor nodig, mijn telefoon draait soepel en vloeiend zonder automatische taskkiller. Je hoeft alleen maar op te letten welke apps je installeert, en hoeveel daemons ze starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
nou mijn steen is vertrokken naar http://gsmrepareren.nl/ . Volgens expansys moest ik het direct via motorola oplossen en die verwezen mij weer direct door daarheen dus nou ja, we zien wel.

Iemand ervaring met gsmrepareren? Gaat dat een beetje vlot? :P. Ik zit nu op een oude nokia 6120 te werken en mis 'm toch wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Sebazzz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:06:
Task Killers zijn imo nergens voor nodig, mijn telefoon draait soepel en vloeiend zonder automatische taskkiller. Je hoeft alleen maar op te letten welke apps je installeert, en hoeveel daemons ze starten.
Task Killers, wat zijn dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:51
Net de nieuwe update geinstalleerd.

Frapant detail: ik heb een keer een bug-report gestuurd naar Motorola, en als antwoord kreeg ik dat geen van de problemen bekend waren, en dat ik een hard reset moest proberen. Nu lees ik de fix-list, en alle punten van mijn mail schijnen te worden gefixt. Lekkere support die lui bij Motorola :S

Na het updaten ging er eerst wat mis met mijn snelkoppelingen. Die verdwenen allemaal toen ik het keyboard uitschoof in het hoofdscherm. Moest rebooten om ze terug te krijgen. Lijkt nu gefixt.

Wat ze nog niet gefixt hebben is het draaien van het hoofdscherm naar landscape. Dat werkte ooit wel, maar bij de meeste mensen na iets van een maand plotseling niet meer. Is nu ook nog buggy.

Camera is nog steeds crap.

Flight Mode is wel gefixt.

(Oude) lijst met fixes: http://news.softpedia.com...stone-Update-146563.shtml

[ Voor 10% gewijzigd door Veneficus op 09-08-2010 21:48 ]

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Niet draaiend hoofdscherm is een bewuste keuze, geen bug. Alleen als je keyboard uitschuift gaat hij over op landscape. Wil je het normaal ook hebben, dan ben je aangewezen op tooltjes / homescreen replacements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima dat je negatieve kritiek wilt uiten over dit toestel maar ga niet zomaar dingen roepen zonder onderbouwing.

[ Voor 93% gewijzigd door BastiaanN op 11-08-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10
Je hebt je speciaal geregistreerd om hier een product te kunnen bashen?
Dat is, ehm,... anders.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:46:
...1. Heb je leverancier (motorola) die op alle wijze zijn klanten negeert en uitlacht. Bijna nooit zinvol reageert op vragen / klachten / bugs. Paar forums in de lucht heeft gezet met moderators die niet eens zelf Milestone hebben. Op de facebook kun je het zien, de arrogantie van motorola. Ik heb het nog nooit meegemaakt. Motorola maakt goede hardeware maar voor mij nooit meer een Moto in mijn handen.
Geen ervaring gehad met de klantenservice, maar geloof niet dat je bij een probleem uitgelachen wordt. Geef de facebook link eens (al is facebook geen officiële communicatie van Motorola volgens mij).
2. Voor een toestel van 550 euro kun je niet:
2.1 mp3 luisteren zonder dat je daarna gestraft wordt door een spontane (in de nacht of midden in een gesprek) liedje dat wordt in eens afgespeld,
Opgelost bij Android 2.1 volgens mij
2.2 kun je via bluetooth contacten niet ontvangen (hei hoe is dat mogelijk),
Geen ervaring mee
2.3 kun je niet alle android applicaties gebruiken (sommige zijn afgeschermd voor je),
Ligt niet aan Motorola en Android wilt gewoon dat het country-based is. Ik heb nog geen problemen ondervonden dat ik bepaalde apps niet kon vinden iig.
2.4 kun je niet video bellen (ik deed het met htc dual touch al 4 jaar gelden),
Zoveel recente smartphones kunnen dat standaard niet. Waarschijnlijk wel een app voor te vinden.
2.5 kun je via browser niet uploaden,
Geen ervaring mee. Werkt dat bij andere smartphones wel?
2.6 kun je niet voice dial via bluetooth, kun je niet theteren (je internet verbinding delen met je PC dus op laptop interneten en mobile gebruiken als model/internet),
Tetheren kan met PDANet bijvoorbeeld, naast genoeg andere manieren (sommige met root)
2.7 kun je applicatie niet op de SD kaart installeren (hei jongens denk dat je een PC koopt en je kan applicatie niet op de harde schijf installeren).
App2HD app of hopen dat 2.2 wel komt
Dit voor een toestel van 500 euro.
2.8 je kunt niet MMS versturen of ontvangen, dit is weer niet bij iedereen het geval. Dus een beetje mazel moet je ook nog hebben met dit toestel.
Instellingen nakijken
Als je een goed werkende toetsenbord (met meer talen ondersteuning) moet je eentje in de markt kopen. Ik ga niet praten over ROOT en BOOTLOADER dat door motorola nooit vrij gemaakt zal worden.
Rootaccess is simpel. Alleen die bootloader nog :)
Natuurlijk is het een toestel met goede kanten. Die ga ik niet noemen omdat in deze discussie (en voorgaande 4) zijn alle drie positieve punten al lang genoemd. Zal ik ze noemen toch, ook nog een keer. Drie sterkste punten van deze toestel:
1. Het geld ben je kwijt en krijg je nooit terug dus je kan deze toestel maar beter blijven houden.
2. Garantie heb je niet, bij elke defect is het "jou fout dat het stuk ging" dus je hoeft het ook niet op te sturen.
3. Hij zal niet lang mee gaan (er komt nooit android 2.2 op) en zul je binnenkort een andere toestel kopen.
Nooit 2.2 vraag ik me af. Er is gewoon nog geen duidelijkheid over.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand ook het probleem dat de Systeemupdates het niet doet? Ik krijg de hele tijd alleen de melding "Het apparaat kan geen verbinding maken met de server". Sinds ik hier las over de 2.1-update2 ben ik het aan het proberen, maar een andere melding dan dat hij geen verbinding kan maken heb ik nog niet gezien.

Zowel via 3g als WiFi geeft hij deze melding. Een herstart helpt ook niet...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

EngelF schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:05:
Heeft iemand ook het probleem dat de Systeemupdates het niet doet? Ik krijg de hele tijd alleen de melding "Het apparaat kan geen verbinding maken met de server". Sinds ik hier las over de 2.1-update2 ben ik het aan het proberen, maar een andere melding dan dat hij geen verbinding kan maken heb ik nog niet gezien.

Zowel via 3g als WiFi geeft hij deze melding. Een herstart helpt ook niet...
OTA updates zijn meestal wat later dan de updates die via de motorola software lopen. Je zou die optie nog eens kunnen proberen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Opgelost bij Android 2.1 volgens mij
Zeker niet. Heb nog regelmatig dat er muziek begint te spelen uit het niets. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

D0gtag schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:02:
[...]

@luigi hierboven: ja je moet hem rooten voordat je setcpu kan gebruiken. Maar het eerste wat je moet doen(als je verder wilt gaan dan de gebruikelijke user) is je zelf inlezen in de materie. Zoek naar rooten van de motorola milestone (zie got).
dank je, ik ga na mijn vakantie wel even kijken hoe dat werkt en rommelen ermee.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat er zo weinig eerlijk wordt vertelt over slechte eigenschappen van Milistone in deze discussie. Alsof iedereen (inclusief mij) zijn miskoop wil goed praten en andere er in wil misleiden om nog een waardeloze milestone te kopen.
Met deze telefoon:

......

3. Hij zal niet lang mee gaan (er komt nooit android 2.2 op) en zul je binnenkort een andere toestel kopen.
Niet iedereen gebruikt het toestel zoals jou, ik ben er zelf heel gelukkig mee heb alleen last van een kleine bug met de batterij.
het toestel is heel goed gemaakt en werkt goed snel. de klantenservice licht ook aan het bedrijf waar je hem gekocht hebt, Motorola zelf is wel wat onduidelijk ja.

lijstje van plus punten:
1 andriod (goed snel programma, met alle voordelen van gmail)
2 qwerty toetsenbord. ik misde die echt op mijn vorige telefoon.
3 browsen gaat heel soepel, loopt nooit vast of andere problemen.
4 grote app store.
5 robuuste telefoon die snel kapot gaat, gorilla glas.
6 theteren kan wel, via een app die daarvoor installeert. (daarnaast kan je verwachten dat heel veel telefoons dit afknijpen om het netwerk minder te belasten).

en de rest van min jou puntjes heb ik geen ervaring mee, en anders valt dat echt wel weer op te lossen.

[ Voor 56% gewijzigd door luigi87 op 10-08-2010 12:41 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

MaDLiVe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

OTA updates zijn meestal wat later dan de updates die via de motorola software lopen. Je zou die optie nog eens kunnen proberen?
Net weer geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. OTA updates zijn inderdaad vaak later, maar ongeacht het feit of er een update is of niet zou hij niet mogen zeggen dat hij de server niet kan bereiken. Als er geen update is zou hij toch gewoon moeten roepen dat er geen update is?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

EngelF schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:41:
[...]
Net weer geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. OTA updates zijn inderdaad vaak later, maar ongeacht het feit of er een update is of niet zou hij niet mogen zeggen dat hij de server niet kan bereiken. Als er geen update is zou hij toch gewoon moeten roepen dat er geen update is?
ja bij mij geeft die aan dat mijn toestel up to date is als ik dit doe. en geen server fout

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor mij onbegrijpelijk dat er zo weinig eerlijk wordt vertelt over slechte eigenschappen van Milistone in deze discussie. Alsof iedereen (inclusief mij) zijn miskoop wil goed praten en andere er in wil misleiden om nog een waardeloze milestone te kopen.
Met deze telefoon:
1. Heb je leverancier (motorola) die op alle wijze zijn klanten negeert en uitlacht. Bijna nooit zinvol reageert op vragen / klachten / bugs. Paar forums in de lucht heeft gezet met moderators die niet eens zelf Milestone hebben. Op de facebook kun je het zien, de arrogantie van motorola. Ik heb het nog nooit meegemaakt. Motorola maakt goede hardeware maar voor mij nooit meer een Moto in mijn handen.
2. Voor een toestel van 550 euro kun je niet:
2.1 mp3 luisteren zonder dat je daarna gestraft wordt door een spontane (in de nacht of midden in een gesprek) liedje dat wordt in eens afgespeld,
2.2 kun je via bluetooth contacten niet ontvangen (hei hoe is dat mogelijk),
2.3 kun je niet alle android applicaties gebruiken (sommige zijn afgeschermd voor je),
2.4 kun je niet video bellen (ik deed het met htc dual touch al 4 jaar gelden),
2.5 kun je via browser niet uploaden,
2.6 kun je niet voice dial via bluetooth, kun je niet theteren (je internet verbinding delen met je PC dus op laptop interneten en mobile gebruiken als model/internet),
2.7 kun je applicatie niet op de SD kaart installeren (hei jongens denk dat je een PC koopt en je kan applicatie niet op de harde schijf installeren).
Dit voor een toestel van 500 euro.
2.8 je kunt niet MMS versturen of ontvangen, dit is weer niet bij iedereen het geval. Dus een beetje mazel moet je ook nog hebben met dit toestel.

Als je een goed werkende toetsenbord (met meer talen ondersteuning) moet je eentje in de markt kopen. Ik ga niet praten over ROOT en BOOTLOADER dat door motorola nooit vrij gemaakt zal worden.

Natuurlijk is het een toestel met goede kanten. Die ga ik niet noemen omdat in deze discussie (en voorgaande 4) zijn alle drie positieve punten al lang genoemd. Zal ik ze noemen toch, ook nog een keer. Drie sterkste punten van deze toestel:
1. Het geld ben je kwijt en krijg je nooit terug dus je kan deze toestel maar beter blijven houden.
2. Garantie heb je niet, bij elke defect is het "jou fout dat het stuk ging" dus je hoeft het ook niet op te sturen.
2.1 Heb ik persoonlijk geen problemen mee ondervonden, maar dit is volgens de bugfix vd laatste update opgelost
2.2 Geen ervaring mee. Maar je kan het toch ook gewoon via de pc doen. Is dit echt een punt waarop je een telefoon zou laten liggen?
2.3 Dit is een android 'probleem'. Echter kan ik alle applicaties vinden die ik wil met de milestone.
2.4 Hoe wil je videobellen met een telefoon zonder front cam? 8)7 Dit had je toch zelf van te voren kunnen weten? Zou hij wel een front cam gehad hebben, dan kon je overigens gemakkelijk een app downloaden waarmee je kan videobellen. Bijv Fring.
2.5 Dit is ook geen milestone probleem. Geen enkele android telefoon kan uploaden.
2.6 Voice dial via bluetooth zou ik niet weten, nooit geprobeerd. Tetheren kan wel gewoon door een app uit de market downloaden. PDAnet is bijvoorbeeld gratis.
2.7 Dit is wederom een android probleem.
2.8 Dit is je eigen probleem, kwestie van je instellingen goed zetten

Geen wonder dat deze 'slechte eigenschappen' niet naar voren zijn gekomen, omdat het of android gerelateerde problemen zijn, je eigen fouten zijn of dingen die je zelf van te voren had kunnen weten ;)

En dat je slechte ervaringen hebt met de klatenservice van motorola is natuurlijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
luigi87 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:39:
[...]

dank je, ik ga na mijn vakantie wel even kijken hoe dat werkt en rommelen ermee.

[...]

Niet iedereen gebruikt het toestel zoals jou, ik ben er zelf heel gelukkig mee heb alleen last van een kleine bug met de batterij.
het toestel is heel goed gemaakt en werkt goed snel. de klantenservice licht ook aan het bedrijf waar je hem gekocht hebt, Motorola zelf is wel wat onduidelijk ja.

lijstje van plus punten:
1 andriod (goed snel programma, met alle voordelen van gmail)
2 qwerty toetsenbord. ik misde die echt op mijn vorige telefoon.
3 browsen gaat heel soepel, loopt nooit vast of andere problemen.
4 grote app store.
5 robuuste telefoon die snel kapot gaat, gorilla glas.
6 theteren kan wel, via een app die daarvoor installeert. (daarnaast kan je verwachten dat heel veel telefoons dit afknijpen om het netwerk minder te belasten).

en de rest van min jou puntjes heb ik geen ervaring mee, en anders valt dat echt wel weer op te lossen.
Helemaal mee eens. Er zitten inderdaad wat minpuntjes aan het toestel en de support van Motorola maar zo erg als onze eenmalige poster het omschrijft is echt zwaar overdreven. De Desire is ook niet foutloos en mensen met een X10 zijn natuurlijk helemaal de Sjaak (Android 1.6 8)7 )

[ Voor 11% gewijzigd door Rossi46 op 10-08-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Tethering is wel te krijgen door apps uit de appstore.

Bluetooth voice dial werkt overigens prima bij mij, en dat met een bluetooth auto radio van de lidl. Kan misschien zijn dat het niet in alle firmware's zit. Ik heb zelf de UK en daar zit voice dial, voice command en voice search in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Probleem met de audio is volgens mij opgelost met de laatste update ( als ik de changelog goed gelezen heb )
Uploadprobleem heb ik nog niet gezien ( hyves , facebook en gmail uploads werken iig )

Welke apps zouden dan "afgeschermd" moeten zijn ?

De froyo update duurt idd wel erg lang maar als het gegeven van O2 klopt dan zou die er in september toch echt moeten gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
De Droid 2 is aangekondigd, hopelijk volgt de Milestone 2 snel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Het is voor mij onbegrijpelijk dat er zo weinig eerlijk wordt vertelt over slechte eigenschappen van Milistone in....
......3. Hij zal niet lang mee gaan (er komt nooit android 2.2 op) en zul je binnenkort een andere toestel kopen.
You crack me up >:) Sorry maar ik herken weinig in de bovenste punten: voor huis tuin en keuken gebruik dit toestel zeker toe rijkend. > Als High-end toestel heeft het wat tweaking nodig om ideaal te zijn daar heb ik hem ook voor gekocht. Heb je bij een nokia n97 (v.b.) meer/betere toegang tot het besturingssysteem dan een milestone?

Punt is als zoveel mensen hem ophemelen en jij het een miskoop vind, jij te weinig productie informatie hebt opgezocht. Als ik het een schijttoestel zou vinden was ik de eerste die dat gezegd had, maar nee.... ik heb wel me alternatieven bestudeerd voor aankoop (HD2 toen der tijd). Dus niet een huilie huilie doen hierzo. Dan moet je maar geen Motorola Milestone thread lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

shicomm schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:49:
Probleem met de audio is volgens mij opgelost met de laatste update ( als ik de changelog goed gelezen heb )
Uploadprobleem heb ik nog niet gezien ( hyves , facebook en gmail uploads werken iig )

Welke apps zouden dan "afgeschermd" moeten zijn ?

De froyo update duurt idd wel erg lang maar als het gegeven van O2 klopt dan zou die er in september toch echt moeten gaan komen.
b.v. motonav, maar die is heel gemakkelijk te verwijderen of vervangen voor Igo(motonav = igo, maar dan branded :P)
Maar volgend mij is het of een troll, of iemand die echt de ballen verstand heeft van het toestel. Dan is het idd erg kut als je een toestel koopt waar nog 2.0 of zo opstaat _/-\o_ en jij krijgt dat verrekte igo er niet van af :F
(heeft hij dit bericht in word getypt en toen geplakt of zo? I quote: 'hei jonge denkt dat je een pc koopt', of is dit een soort van dialect?)

[ Voor 21% gewijzigd door D0gtag op 10-08-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Room42 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:34:
[...]
Zeker niet. Heb nog regelmatig dat er muziek begint te spelen uit het niets. :)
Ik heb gewoon de muziekspeler eraf gesloopt en er een andere op gezet. Nooit meer last van gehad.

Een heleboel problemen die die leuke dame / heer een paar posts boven ons aankaart zijn 'problemen' met android, niet per se met de Milestone. Veel zijn features die pas in 2.2 standaard in android zitten, dus als je zo begint, kan je wel klagen over 80% van alle android phones. Daarbij is voor veel gewoon een gratis alternatief voor te downloaden op de market. Afgeschermde apps heb ik nog nooit wat over gehoord icm de Milestone.

Enne, videobellen? Dat is een feature. Wisten we vantevoren ook wel dat dat niet ging lukken. Lukt namelijk alleen op telefoons met een camera aan de VOORKANT, wat meestal dus betekent dat je een telefoon hebt met 2 camera's. Wordt beetje moeilijk de andere persoon te zien tijdens het videobellen anders ;). Zijn hele bergen telefoons die dat dus niet kunnen, maar dat is niet vanwege nalatigheid van de maker. Gewoon een kwestie van specificaties lezen voor je iets koopt. Als dat te moeilijk is, tja...

Dat Motorola gebrekkige communicatie heeft dat klopt, en wisten we ook niet toen we de telefoon kochten. Gedoe om 2.2 is ontzettend jammer. Betekent echter niet gelijk dat we het maar een bagger telefoon moeten vinden. Ook met 2.1 doet hij prima wat hij moet doen. Tuurlijk zijn er mankementen, maar dat heeft wat mij betreft iedere smartphone. Het voordeel van zo'n apparaat, z'n veelzijdigheid, neemt ook nadelen met zich mee, want er kan meer misgaan. Maar uiteindelijk heb IK genoeg plezier aan mijn telefoon, en kan ik (en de rest hier) prima voor mijzelf uitmaken wat ik wel en niet leuk vind aan de telefoon, daar heb ik geen rant van een mannetje die waarschijnlijk de telefoon zelf niet eens heeft voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Reageer even normaal.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 11-08-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:49:
2.5 Dit is ook geen milestone probleem. Geen enkele android telefoon kan uploaden.
Ja wel, Android 2.2 toestellen kunnen file-uploads doen. File-uploads in de built-in browser is supported sinds 2.2 (froyo). http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2519#c180

File-uploads < Android 2.2 schijnt te kunnen door een alternatieve webbrowser (Opera Mini) daarvoor te gebruiken (niet getest).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Ja wel, Android 2.2 toestellen kunnen file-uploads doen. File-uploads in de built-in browser is supported sinds 2.2 (froyo). http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2519#c180

File-uploads < Android 2.2 schijnt te kunnen door een alternatieve webbrowser (Opera Mini) daarvoor te gebruiken (niet getest).
Prima, dan nog is het geen Milestone 'probleem'. Zit gewoon standaard zo in Android, en er is naar mijn weten ook nooit mee geadverteerd. Zijn vast en zeker genoeg 3rd party oplossing voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

shicomm schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:03:
Ik heb een merkloze lader voor in de auto en dat levert me tot nu toe nog geen issues op.
Kan je eens kijken welk output voltage deze heeft?
Sebazzz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Geen taskkiller installed hier.
D0gtag schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:02:
[...]
Maar kijk is op welke stand je usb gaat als je hem aan de (niet originele) lader hangt. Misschien denkt ie dat het een data poort is. cheap ass usb laders willen wel is haperen. dus je kan een iets duurdere motorola lader halen (5 euro?!) :P Zie ebay.
Hij geeft niet het USB icoontje in de notificatie bar, maar het scherm gaat wel aan zodra ik de kabel in de milestone steek of verwijder. HIj "ziet" dus wel iets op de USB poort, maar het is niet genoeg om het te detecteren als oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere kabel, misschien is een van de kabeltjes binnen in stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*knip* maak dan een topicreport.

[ Voor 118% gewijzigd door RoD op 11-08-2010 11:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
*knip* dit is offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 11-08-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:30:
Probeer eens een andere kabel, misschien is een van de kabeltjes binnen in stuk.
zelfde kabel doet het wel met de orginele lader, sterker nog, het is de orginele kabel. Het enige wat anders is in deze situatie is de adapter. De milestone is ook nog zo goed als orgineel (alleen wat apps uit de market of van APK's) en totaal geen apps installed die rare dingen doen zoals task killers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Gotiniens schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

zelfde kabel doet het wel met de orginele lader, sterker nog, het is de orginele kabel. Het enige wat anders is in deze situatie is de adapter. De milestone is ook nog zo goed als orgineel (alleen wat apps uit de market of van APK's) en totaal geen apps installed die rare dingen doen zoals task killers.
Zeer vreemd.. werkt de adapter wel met een andere telefoon?

Ik gebruik hier ook zonder problemen de officiële lader/kabel, de Xperia lader/kabel (+ mini->microUSB verlengstukje), m'n laptops / PC's, m'n autolader (duo-USB lader met goedkoopste microUSB kabel). In alle gevallen gaat het geloof ik om 500 mA of 1 A. Ik heb vroeger ook wel eens problemen gehad met een USB kabel die eerst data + laden aankon, daarna alleen maar laden, en uiteindelijk helemaal niks meer, maar ook dat lijkt hier niet het geval te zijn.

Om de een of andere reden doet me dit denken aan m'n Nokia 6680. Die weigerde in de auto te laden, zelfs met officiële Nokia lader die compatible zou moeten zijn. In plaats van niet te reageren liet ie zelfs een speciaal "ik-zie-dat-je-het-probeert-maar-weiger-de-batterij-op-te-laden" icoontje zien (stekkertje met een kruis erdoor geloof ik). Bahbah.. ook nooit op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Myedvyed schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:14:
[...]

Zeer vreemd.. werkt de adapter wel met een andere telefoon?
Ik heb geen andere telefoon in huis met zon micro usb aansluiting, dus dat kan ik niet testen. Ik heb wel getest met mijn oude nokia 6300 (het is een universele lader), en dat werkt wel goed. Verder staat in de handleiding van de universele lader dat er voor de iPhone een aparte kabel aangevraagd moet worden. Deze heeft zover ik weet gewoon een extra weerstandje waardoor de iPhone wel oplaad. Ik denk zelf dat dit ook voor de milestone moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Laatst online: 10-09 14:32
Hij geeft niet het USB icoontje in de notificatie bar, maar het scherm gaat wel aan zodra ik de kabel in de milestone steek of verwijder. HIj "ziet" dus wel iets op de USB poort, maar het is niet genoeg om het te detecteren als oplader.
Volgens mij is dit "normaal".
Ook ik heb twee goedkopere autoladers die niet krachtig genoeg zijn om de Milestone op te laden. Waardoor het laadsymbool dus nooit verschijnt.
Een derde autolader, die ook kwalitatief beter is, laadt mijn Milestone wel zonder enig probleem op.

En voor ook dit wordt toegevoegd aan het ridicule lijstje van zwakke punten hierboven, naar mijns inziens is dit zeker geen "bug". Immers, zelfs mijn derde kwalitatieve en krachtige lader kan de batterij maar net genoeg bijladen om het hoge verbruik in de wagen te compenseren wanneer de GPS continu aanstaat.

Ik zou het dus zeker eens proberen met een betere/krachtigere lader. Waarmee het dus wel zou moeten lukken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Best stom van die autoladers. Wel eens eerder gelezen dat men problemen hiermee had. Ik dacht dat juist met die micro USB een (nieuwe) standaard gebruikt werd, dan verwacht je toch wel dat het gewoon werkt. Anders heeft Neelie voor niets zo zitten lobbyen.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De kabel is ondertussen gelijk getrokken, het voltage is gelijk getrokken. Echter, de output (mA) is nog niet gelijk voor alle laders.
Zoals de meeste high -end telefoons heb je een output nodig van >=1000mA. Zit het eronder, dan weigert de telefoon op te laden. Dit bij vele telefoons, ook oude aan de hand, is is overigens ook wel logisch.

Mijn oude TytnII liep zelfs leeg. Die verbruikte meer stroom dan hij bij kon laden in de auto lader als ik Tomtom aan had staan. Een goede lader kon daar niks aan aanpassen.

Overigens, maakt het in de auto ook uit hoeveel apparaten je op je aansluiting hebt zitten. Als je tegelijkertijd een koelbox, mp3 speler en een telefoon wilt voorzien van stroom, dan gaat je dat ook niet lukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Get!em schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:54:
De kabel is ondertussen gelijk getrokken, het voltage is gelijk getrokken. Echter, de output (mA) is nog niet gelijk voor alle laders.
Zoals de meeste high -end telefoons heb je een output nodig van >=1000mA. Zit het eronder, dan weigert de telefoon op te laden. Dit bij vele telefoons, ook oude aan de hand, is is overigens ook wel logisch.

Mijn oude TytnII liep zelfs leeg. Die verbruikte meer stroom dan hij bij kon laden in de auto lader als ik Tomtom aan had staan. Een goede lader kon daar niks aan aanpassen.

Overigens, maakt het in de auto ook uit hoeveel apparaten je op je aansluiting hebt zitten. Als je tegelijkertijd een koelbox, mp3 speler en een telefoon wilt voorzien van stroom, dan gaat je dat ook niet lukken :).
Kijk dat is info waar we wat aan hebben! :Y Want ik wil ook wel graag een ladertje in de auto, aangezien Google Navigatie i.c.m. met GPS toch best wat stroom vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Get!em schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:54:
Dat hangt af van hoe je 'm aansluit. Mijn autolader is aangesloten op de 12V-lijn die naar mijn autoradio gaat welke losstaat van mijn 12V sigarettenaansteker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Beste mensen, :)

Heb nu sinds zo'n half jaar de Milestone. Nooit geen grote problemen mee gehad. Oftewel......toptoestel!
Echter heb ik sinds een paar weken problemen met mijn beeldscherm. Het lijkt te zijn vanaf dat ik de laatste update gedaan heb. Ik weet niet helemaal zeker of het met die update te maken heeft, maar vlak daarna is het begonnen.

Het beeldscherm reageert redelijk vaak heel erg vreemd. Dan raak je het scherm aan de bovenkant aan en reageert ie aan de onderkant. Soms gaat ie ook gewoon uit zichzelf aan de gang. Soms reageert hij helemaal niet. Maar een andere keer is er weer helemaal niet aan de hand, en is het weer mijn oude vertrouwde hulpje. Ik snap er geen fluit van! :'(

Iemand die me kan helpen? Ik heb hem b.t.w. niet laten vallen ofzo.

Alvast bedankt!

Groeten van Tom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik zou eens scherm touchscreentester app van de market downloaden. Zo iets waar je lijntjes mee kunt tekenen, dan weet je zeker of er iets scheelt met het scherm en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Multitouch paint is een goede. Je kan het probleem krijgen als je de Milestone niet bij de metalen rand vastpakt met blote vingers. Dat ie vreemd kan doen komt door een elektrisch verschil tussen touchscreen en jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Het niet opladen van mijn milestone met die universele lader steekt me toch, en ging dus even wat onderzoek doen, en toen stootte ik op de volgende tekst:
[message]bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Power[/message]

In Battery Charging Specification,[31] new powering modes are added to the USB specification. A host or hub Charging Downstream Port can supply a maximum of 1.5 A when communicating at low-bandwidth or full-bandwidth, a maximum of 900 mA when communicating at high-bandwidth, and as much current as the connector will safely handle when no communication is taking place; USB 2.0 standard-A connectors are rated at 1500 mA by default. A Dedicated Charging Port can supply a maximum of 1.8 A of current at 5.25 V. A portable device can draw up to 1.8 A from a Dedicated Charging Port. The Dedicated Charging Port shorts the D+ and D- pins with a resistance of at most 200Ω. The short disables data transfer, but allows devices to detect the Dedicated Charging Port and allows very simple, high current chargers to be manufactured. The increased current (faster, 9 W charging) will occur once both the host/hub and devices support the new charging specification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
meneervanloon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:01:
Beste mensen, :)

Heb nu sinds zo'n half jaar de Milestone. Nooit geen grote problemen mee gehad. Oftewel......toptoestel!
Echter heb ik sinds een paar weken problemen met mijn beeldscherm. Het lijkt te zijn vanaf dat ik de laatste update gedaan heb. Ik weet niet helemaal zeker of het met die update te maken heeft, maar vlak daarna is het begonnen.

Het beeldscherm reageert redelijk vaak heel erg vreemd. Dan raak je het scherm aan de bovenkant aan en reageert ie aan de onderkant. Soms gaat ie ook gewoon uit zichzelf aan de gang. Soms reageert hij helemaal niet. Maar een andere keer is er weer helemaal niet aan de hand, en is het weer mijn oude vertrouwde hulpje. Ik snap er geen fluit van! :'(

Alvast bedankt!

Groeten van Tom ;)
Heb ik ook 2x gehad. Geen idee hoe het kwam. Daarna ook nooit meer gehad.

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
*weg* dit is hier offtopic, en daarnaast zijn dit soort vraagjes echt te basic.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 12-08-2010 02:02 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds een maandje of wat (sinds 2.1??) valt mijn 3G / H steeds weg bij mij thuis. Daarvoor had ik dat nooit. En .. elders in het land heb ik het ook niet. Nu moet ik steeds wisselen van APN naam (zit bij Telfort, dan kun je ook KPN gebruiken) en dan maar hopen of er een verbinding wordt gemaakt. Erg vervelend .. bestaat er een app waarmee je de signaalsterkte van verbindingen kan meten? Voor Wifi heb ik volgens mij wel zoiets, maar het gaat hier om de dataverbinding van Telfort.

==
hoi

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Eusebius schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:12:
Sinds een maandje of wat (sinds 2.1??) valt mijn 3G / H steeds weg bij mij thuis. Daarvoor had ik dat nooit. En .. elders in het land heb ik het ook niet. Nu moet ik steeds wisselen van APN naam (zit bij Telfort, dan kun je ook KPN gebruiken) en dan maar hopen of er een verbinding wordt gemaakt. Erg vervelend .. bestaat er een app waarmee je de signaalsterkte van verbindingen kan meten? Voor Wifi heb ik volgens mij wel zoiets, maar het gaat hier om de dataverbinding van Telfort.
Mijn broert moet roaming aan zetten anders werkt het bij hem niet vanwege schakeling tussen telfort en kpn.

• Sebazzz
Wel opletten dat je het weer uitzet als je in de buurt van de grens komt.

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12
meneervanloon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:01:

Grappig, heb sinds enkele weken precies hetzelfde. Had de update al enige tijd daarvoor, dus ik heb daar niet direct een verband tussen gezien (maar misschien heeft het daar toch mee te maken?).
Een keer zelfs enkele uren last van gehad, daarna geen probleem meer.
Het treed bij mij af en toe op, ongeveer 1 tot 2 keer per week, meestal duurt het een half uurtje ofzo en dan werkt t weer prima. Blijf het vreemd vinden, maar heb nog niet de moeite genomen om ff een factory reset te doen.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.