[VB 2005 EE] Deel van bestandsnamen verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

nadat http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1412247 gewoon maar gesloten was, probeer ik het nog maar eens

Ik wil een programma maken dat een deel van de bestandsnamen van alle bestanden in de map verwijderd:
Voorbeeld

in de map staan:
Filmpje_creative0.avi
Filmpje2_creative0.avi
Filmpje3_creative0.avi
(Mijn programma)

Dan moet dat worden
Filmpje.avi
Filmpje2.avi
Filmpje3.avi
(Mijn programma)

Helaas heb ik na veel zoeken, google raadplegen en nog meer zoeken geen manier kunnen bedenken hoe ik het middelste stukje naam ("_creative0") kan verwijderen, en de rest van de naam kan overhouden.

Ik heb al wat geprobeerd:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Dim RawFile As String
Dim File As String
Dim tempArray() As String
Dim DirCounter As Integer

RawFile = Application.StartupPath & "*_creative0.avi"
tempArray = Split(RawFile, "\")

For DirCounter = 0 To UBound(tempArray) - 1
File = File & tempArray(DirCounter) & "\"
Next

File = File & Mid(RawFile, InStr(1, RawFile, "_creative0"))

End Sub

Dit werkt helaas niet, en ik zie de fout niet om het te kunnen oplossen
Ik krijg ook geen foutmeldingen
Ik wil graag van iemand weten wat ik zou moeten proberen om het programma te laten draaien
Bij de vorige topic werd mijn vraag gewoonweg genegeerd en er werd mij gemeld dat deze fora niet voor dit soort vragen zijn.
Toch zouden zijn deze fora JUIST bedoeld voor problemen met programmeren, en ik stel alleen de vraag, wie mij kan helpen.

Ik heb geen zin in nog meer leesvoer, en al helemaal niet in nogmaals een antwoord dat luid:"Deze vragen stellen wij hier niet. Kijk maar bij de regels."
Ik hoop dat er nu eindelijk iemand is die zo aardig wil zijn mij te helpen.
Er hoeft geen nieuwe code te worden gemaakt, als ik maar een antwoord krijg dat mij helpt.
Want na de vorige brute afwijzing, ben ik zeer ontevreden over hoe een amateur in programmeren wordt behandelt op deze fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:09:
Ik heb geen zin in nog meer leesvoer, en al helemaal niet in nogmaals een antwoord dat luid:"Deze vragen stellen wij hier niet. Kijk maar bij de regels."
Toch krijg je nogmaals hetzelfde leesvoer. Je hebt het duidelijk niet goed doorgelezen:

code tags - Maakt je code leesbaarder
Debuggen: Hoe doe ik dat? - Must read
Quickstart - Je topic mist wat punten hieruit, waaronder de toch wel erg belangrijke eigen inzet. Code zoeken op 't internet en die door ons laten debuggen valt daar niet onder ;)

Daarbij geven we geen support op code van derden; daarvoor mag je de auteur van de code benaderen ;)
Want na de vorige brute afwijzing, ben ik zeer ontevreden over hoe een amateur in programmeren wordt behandelt op deze fora
We behandelen amateurs hier net zo als pro's: hou je aan de regels, dan komt het allemaal goed.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.