Hey allemaal,
Ik heb een video converter die namen iets aanpast na het converten
bijvoorbeeld:
originele naam = filmpje.flv
nieuwe naam = filmpje_creative0.avi
Ik wil een programma bouwen dat de "_creative0" uit de naam haalt
Ook wil ik dat het alleen werkt bij bestanden uit een bepaalde map, waar ook andere type bestanden kunnen staan zoals .txt of .exe enz.
ik heb dit al:
Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim FileCount As Integer
Dim RawFileCount As New System.Object
FileCount = RawFileCount.GetFolder(TextBox1.Text).Files.Count()
If MsgBox("Wilt u alle " & FileCount & " gevonden bestanden hernoemen?", MsgBoxStyle.Information + MsgBoxStyle.YesNo, "Namen bewerken") = MsgBoxResult.Yes Then
For Each Files As String In My.Computer.FileSystem.GetFiles(TextBox1.Text & "*_creative0.avi")
My.Computer.FileSystem.RenameFile(TextBox1.Text & "*_creative0.avi", "*.avi")
Next
End If
End Sub
End Class
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het te laten werken en omdat ik een amateur ben met VB, gebruik ik tutorials van het internet.
ik snap wat er gebeurt in deze code, maar kan niet begrijpen waarom het niet werkt
wil een van jullie mij helpen de fouten aan te wijzen en de oplossingen bij je reactie posten zodat ik het kan laten werken?
Alvast bedankt
Ik heb een video converter die namen iets aanpast na het converten
bijvoorbeeld:
originele naam = filmpje.flv
nieuwe naam = filmpje_creative0.avi
Ik wil een programma bouwen dat de "_creative0" uit de naam haalt
Ook wil ik dat het alleen werkt bij bestanden uit een bepaalde map, waar ook andere type bestanden kunnen staan zoals .txt of .exe enz.
ik heb dit al:
Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim FileCount As Integer
Dim RawFileCount As New System.Object
FileCount = RawFileCount.GetFolder(TextBox1.Text).Files.Count()
If MsgBox("Wilt u alle " & FileCount & " gevonden bestanden hernoemen?", MsgBoxStyle.Information + MsgBoxStyle.YesNo, "Namen bewerken") = MsgBoxResult.Yes Then
For Each Files As String In My.Computer.FileSystem.GetFiles(TextBox1.Text & "*_creative0.avi")
My.Computer.FileSystem.RenameFile(TextBox1.Text & "*_creative0.avi", "*.avi")
Next
End If
End Sub
End Class
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het te laten werken en omdat ik een amateur ben met VB, gebruik ik tutorials van het internet.
ik snap wat er gebeurt in deze code, maar kan niet begrijpen waarom het niet werkt
wil een van jullie mij helpen de fouten aan te wijzen en de oplossingen bij je reactie posten zodat ik het kan laten werken?
Alvast bedankt