[VB 2005 EE] Bestanden tellen/hernoemen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb een video converter die namen iets aanpast na het converten

bijvoorbeeld:
originele naam = filmpje.flv
nieuwe naam = filmpje_creative0.avi

Ik wil een programma bouwen dat de "_creative0" uit de naam haalt
Ook wil ik dat het alleen werkt bij bestanden uit een bepaalde map, waar ook andere type bestanden kunnen staan zoals .txt of .exe enz.

ik heb dit al:

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Dim FileCount As Integer
Dim RawFileCount As New System.Object
FileCount = RawFileCount.GetFolder(TextBox1.Text).Files.Count()

If MsgBox("Wilt u alle " & FileCount & " gevonden bestanden hernoemen?", MsgBoxStyle.Information + MsgBoxStyle.YesNo, "Namen bewerken") = MsgBoxResult.Yes Then
For Each Files As String In My.Computer.FileSystem.GetFiles(TextBox1.Text & "*_creative0.avi")
My.Computer.FileSystem.RenameFile(TextBox1.Text & "*_creative0.avi", "*.avi")
Next
End If

End Sub

End Class

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het te laten werken en omdat ik een amateur ben met VB, gebruik ik tutorials van het internet.
ik snap wat er gebeurt in deze code, maar kan niet begrijpen waarom het niet werkt

wil een van jullie mij helpen de fouten aan te wijzen en de oplossingen bij je reactie posten zodat ik het kan laten werken?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ga je even wat leesvoer geven; heb je dat allemaal doorgenomen dan ben je van harte welkom een nieuw topic te openen met dat leesvoer daarbij in je achterhoofd houdende.

code tags - Maakt je code leesbaarder
Debuggen: Hoe doe ik dat? - Must read
Quickstart - Je topic mist wat punten hieruit, waaronder de toch wel erg belangrijke eigen inzet. Code zoeken op 't internet en die door ons laten debuggen valt daar niet onder ;)

Daarbij geven we geen support op code van derden; daarvoor mag je de auteur van de code benaderen ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:22:
ik snap wat er gebeurt in deze code, maar kan niet begrijpen waarom het niet werkt
Als je eens begint met de foutmelding te lezen (en die in je topicstart te vermelden voortaan).
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:22:
wil een van jullie mij helpen de fouten aan te wijzen en de oplossingen bij je reactie posten zodat ik het kan laten werken?
Ja :w Zo werkt het hier niet: Quickfix
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 04-06-2010 00:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.