Toon posts:

gtx 470 msi OF evga ? op msi eclipse sli

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

Verwijderd

Topicstarter
hi,

Ik heb nu een sapphire hd4870 512 (probleemkaartje) en wil deze vervangen door een niet ati, nvidea.

maakt het uit of ik een msi op het msi moederbord zet of een evga ?

Ik ken evga persoonlijk niet dus graag beetje hulp.

grtz

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 15:43

amaterasu

In memory of Cj

De fabrikant van de gpu maakt momenteel niet veel uit.
Gewoon voor de goedkoopste van de twee gaan de clocks zijn hetzelfde en het merk mobo maakt niet veel uit.
Evga is wel een bekent en zover ik weet goed merk.

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Nee, dat maakt helemaal niets uit. Kan allemaal!

edit: nvm niet aan de orde:
Het enige dat niet kan is 2 Nvidia kaarten draaien (SLI) op een board dat is gemaakt voor Crossfire (ATI), maar zolang je met één kaart werkt, voorzie ik geen probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Purn0 op 04-06-2010 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
en zou ik 40 Eur meer uitgeven voor die evga 470 superclocked ipv msi 470

http://tweakers.net/pricewatch/compare/820/255248;255269

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

De clocks van de superclocked liggen niet super hoog vergeleken met eens standaard gtx470.
Meschien eens wat benches bekijken. En dan zelf beslissen of dat beetje extra performance nou die 40euro echt waard is.

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb begrepen dat EVGA hele goede garantievoorwaarden heeft, ik heb verder geen ervaring met garantie van MSI. Mijn kaart was net buiten de garantie overleden.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:53

Herman

FP ProMod
Van EVGA of MSI weet ik het niet maar bijvoorbeeld Asus heeft compatible drivers.
Als je bijvoorbeeld een asus MoBo en GPU hebt, dan helpen de drivers van het MoBo om zuiniger met je energie om te gaan van de GPU. Maar of andere merken dat ook hebben, weet ik niet. Dus wat compabiliteit van de drivers betreft, zou het wellicht een voordeel kunnen geven. Sowieso met Asus.

Qua prestaties zou het geen verschil mogen maken, maar pin me er niet op vast.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Ik zou gewoon voor de standaard Msi of Evga gaan niet de Evga Superclocked de performance winst is echt minimaal en dat is nou net geen 40euro waard.
Om verder de keus te maken tussen kaarten zou je misschien naar accessoires kunnen kijken.
Zo zit er bij de msi "DVI naar D-Sub adapter, DVI naar HDMI Adapter" en bij de Evga enkel de " DVI naar D-Sub adapter" het zijn beide goede merken en de clocks zijn hetzelfde dus gewoon kiezen :D

Verwijderd

Topicstarter
ty,

dan zal ik gaan voor de msi versie

grtz

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Dit ha dj e met een klein beetje zoeken en reviews lezen ook prima zelf kunnen beantwoorden. Een volgende keer graag iets meer eigen inzet voordat je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.