Is wel grappig. Wij hebben hier intern een zelfde soort systeem ontwikkeld. Alleen gaat dat wat verder dan dit aangezien het gekoppeld is aan Mantis (bugtracking software). En het werkt in alle browsers (is jQuery plugin).
Voor telefonieklanten van bijvoorbeeld XS4ALL:
Frizzix
Een applicatie om de caller logs van de FritzBox uit te lezen. Dat kan natuurlijk ook via de interface van de FritzBox, maar dit is overzichtelijker, de app vermeldt ook de naam als het telefoonnummer in Address Book voorkomt. Ik heb zelf geen telefoon aangesloten op de lijn, maar zo kan ik wel zien of en door wie ik gebeld ben.
Frizzix
Een applicatie om de caller logs van de FritzBox uit te lezen. Dat kan natuurlijk ook via de interface van de FritzBox, maar dit is overzichtelijker, de app vermeldt ook de naam als het telefoonnummer in Address Book voorkomt. Ik heb zelf geen telefoon aangesloten op de lijn, maar zo kan ik wel zien of en door wie ik gebeld ben.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zo, dát had ik in gedachten qua openingspost. Aanvullingen / opmerkingen meer dan welkom, ik ben nog bezig genoemde apps in deze versie te verwerken
Erg nice!
Ik mis nog SabNZB+ trouwens. PAR/RAR/Usenet downloads en tonnen van features en nog gratis ook.
Edit: ow staat er als alternatief...
Ik zou eerder Unison als alternatief neerzetten, maar basta.
En Cyberduck dan ook als alternatief voor Transmission, anders wordt het wel een beetje voortrekkerij
edit2: eigenlijk vind ik die alternatieven maar onhandig. Het voelt als persoonlijke voorkeur zo.
En als editors natuurlijk nog Coda en Espresso.
Ik mis nog SabNZB+ trouwens. PAR/RAR/Usenet downloads en tonnen van features en nog gratis ook.
En Cyberduck dan ook als alternatief voor Transmission, anders wordt het wel een beetje voortrekkerij
edit2: eigenlijk vind ik die alternatieven maar onhandig. Het voelt als persoonlijke voorkeur zo.
[ Voor 70% gewijzigd door Bosmonster op 14-06-2010 17:12 ]
Mis nog Espresso bij Development in de TS (maar ja, voor veel applicaties hangt het toch echt af van je voorkeur), TextMate is zeker een goed programma, maar al tijden geen update meer voor uitgekomen (de vraag is of dat ooit nog komt
)
Ik zag m'n naam in de topicstart staan en keek even terug naar de eerste post van het eerste deel.
Nostalgie! http://www.ragingmenace.com/software/sidetrack/
M'n eerste iBook waarbij de rechterkant van het touchpad helemaal glad was van het scrollen. Wel leuk dat veel apps met de nieuwere versies van Mac OS niet meer nodig zijn, zoals Quicksilver dat ik toen echt alleen als app launcher gebruikte.
Nostalgie! http://www.ragingmenace.com/software/sidetrack/
M'n eerste iBook waarbij de rechterkant van het touchpad helemaal glad was van het scrollen. Wel leuk dat veel apps met de nieuwere versies van Mac OS niet meer nodig zijn, zoals Quicksilver dat ik toen echt alleen als app launcher gebruikte.
Ja, die alternatieven... Moeilijk, is inderdaad deels een persoonlijke voorkeur, maar met name een manier om een en ander overzichtelijk te houden. SabNZBd+ is voor mij zeker onmisbaar, Unison heb ik er direct afgetrapt toen ik daarachter kwam, maar is nou niet bepaald een OS X specifiek programma, nogal ingewikkeld voor beginners, en vond ik daarom niet een eigen kopje waardig. Cyberduck als alternatief voor Transmission Transmit valt daarentegen wel net iets meer in die categorie.Bosmonster schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:07:
Erg nice!
Coda en Espresso ga ik naar kijken, die laatste wordt direct na jou ook genoemd, denk dat die er wel inkomt
edit:
Sterker nog...
Sterker nog...
@ DRvDijk, waarom zou je niet gewoon een toepassing noemen en dan de bijpassende programma's opsommen? Bijv. browsers:
Chrome
Opera
Etc.
Je hoeft hierbij geen persoonlijke voorkeur uit te spreken denk ik. Als je gewoon aangeeft wat voor specifieke kenmerken de betreffende prog heeft dan kan iedereen zelf kiezen wat het beste bij hem of haar past?
EDIT: dit heb je natuurlijk ook gedaan. Ha-ha. My bad.
Chrome
Opera
Etc.
Je hoeft hierbij geen persoonlijke voorkeur uit te spreken denk ik. Als je gewoon aangeeft wat voor specifieke kenmerken de betreffende prog heeft dan kan iedereen zelf kiezen wat het beste bij hem of haar past?
EDIT: dit heb je natuurlijk ook gedaan. Ha-ha. My bad.
[ Voor 7% gewijzigd door Volkan1984 op 14-06-2010 18:56 . Reden: OP nog eens bekeken en gezien dat mijn suggestie reeds is toegepast :) ]
Ziet er goed uit! Zo'n startpost moet ook evolueren verder natuurlijk, maar dit is een hele mooie opzet!
Zeker, het ziet er prima uit, is al een aardige lijst gewordenBosmonster schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:35:
Ziet er goed uit! Zo'n startpost moet ook evolueren verder natuurlijk, maar dit is een hele mooie opzet!
gratis alternatief voor coversutra is bowtie. Mooie startpost trouwens.
Battle.net: NagaByrd#2844
Bij de tools zou ik AppZapper nog vermelden, met als alternatieven AppCleaner* en eventueel CleanMyMac.
Verder MagicPrefs*/BetterTouchTool* en iets als Disk Inventory*/GrandPerspective*/WhatSize.
Ten slotte om al die apps en tools up-to-date te houden: MacUpdate Desktop en het gratis alternatief AppFresh*.
* = freeware/open source
Verder MagicPrefs*/BetterTouchTool* en iets als Disk Inventory*/GrandPerspective*/WhatSize.
Ten slotte om al die apps en tools up-to-date te houden: MacUpdate Desktop en het gratis alternatief AppFresh*.
* = freeware/open source
Cheers! Ik was al eigenwijs een paar van mn favoriete apparaat erin te zetten zoals Little Snitch en coconutBattery, maar wachtte nog tot iemand AppZapper & AppFresh zou noemen. Ik ga ze er straks in verwerkenCanaria schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 02:01:
Bij de tools zou ik AppZapper nog vermelden, met als alternatieven AppCleaner* en eventueel CleanMyMac.
* = freeware/open source
Edit: AppZapper & AppCleaner staan erin, CleanMyMac heb ik even overgeslagen omdat dit niet een gratis alternatief is en ik niet 1-2-3 zie hoe onmisbaar het is. Please change my mind people, en ik zet hem er alsnog in
Edit2: Hup, ook MacUpdate en AppFresh erin
[ Voor 10% gewijzigd door DRvDijk op 15-06-2010 10:33 ]
AppFresh heb ik zelf geprobeerd hier, maar die geeft nogal veel onzin aan als update. Hij geeft andere programma's aan als update en zegt dat er updates zijn voor programma's die al lang uptodate zijn.
Ik ga die er denk ik mar weer afknikkeren.
Ik maak om die reden ook bij MacUpdate Desktop geen gebruik van de auto-installfunctie. Als de app meldt dat ergens een update van beschikbaar is, dan ga ik zelf naar de downloadlocatie. Bij Google Earth bijvoorbeeld wordt anders de Universal-versie geïnstalleerd terwijl de Intel-versie op de computer staat.Bosmonster schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:48:
AppFresh heb ik zelf geprobeerd hier, maar die geeft nogal veel onzin aan als update. Hij geeft andere programma's aan als update en zegt dat er updates zijn voor programma's die al lang uptodate zijn.
Ik gebruik een dashboard widget "application update"hiervoor, weliiswaar download ie niet zelf enzo maar wel nejtes aangeven waar updates voor zijn, + download sources
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
![]() | Sequel Pro Sequel Pro is een open-source MySQL database management tool, gefundeerd op het populaire maar niet meer ondersteunde CocoaMySQL project |
Hoe frikkin' ongelooflijk dat ik deze niet eerder ben tegengekomen zeg!!! Zat ik altijd nog Navicat te gebruiken vanuit een Windows VM... Toegegeven, die kan meer, maar dit scheelt toch wel even aanzienlijk als je even slechts één dingetje aan moet passen: niet eerst Windows 7 opstarten (2 minuten), inloggen & alles laden (1 minuut), Navicat opstarten, de juiste database selecteren, aanpassingen doen (1 minuut), en alles weer afsluiten (2 minuten). Nee, gewoon hup, aan de gang, aanpassen, en klaar (1 minuut)
[ Voor 32% gewijzigd door DRvDijk op 07-02-2011 10:17 . Reden: img url ]
Misschien nog enkele kandidaten:
To-do manangers - Things of The Hit List
Muziek - Spotify
Webdesign - Versions (SVN client) - ImageOptim (Image optimizer) - Integrity (Broken Links Checker)
Anders: Textexpander (Typing shortcuts)
Zelf gebruik ik deze applicaties dagelijks (voor werk).
To-do manangers - Things of The Hit List
Muziek - Spotify
Webdesign - Versions (SVN client) - ImageOptim (Image optimizer) - Integrity (Broken Links Checker)
Anders: Textexpander (Typing shortcuts)
Zelf gebruik ik deze applicaties dagelijks (voor werk).
Waarom zou je navicat willen gebruiken in een VM?? Ik heb hier op de zaak gewoon een native OSX versie draaien er van draaien[b]DRvDijk schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:16
Zat ik altijd nog Navicat te gebruiken vanuit een Windows VM... Toegegeven, die kan meer, maar dit scheelt toch wel even aanzienlijk als je even slechts één dingetje aan moet passen:
Ik gebruik zelf eigenlijk navicat alleen nog maar voor het syncen van twee databases tussen productie en development. Het dagelijkse SQL sleutelen alleen nog maar Sequel Pro. En voor het ontwerpen van mySQL database gebruik ik mysqlWorkbench samen met de workbench to yaml plugin. Erg handig om van schema -> yaml -> doctrine models te gaan
[ Voor 25% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 15-06-2010 14:57 . Reden: quote ingekort ]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ook een leuk linkje, het meeste is hier echter al genoemd...
http://lifehacker.com/556...e-best-free-mac-downloads
http://lifehacker.com/556...e-best-free-mac-downloads
Ik mis Wireshark nog in de OP, niet echt een casual app maar, voor mij, wel onmisbaar.
http://www.wireshark.org/
Wireshark is een 'packet sniffer' en 'protocol analyzer', een programma dat gebruikt wordt om gegevens op een computernetwerk op te vangen en te analyseren. Wireshark is een fork van het vroeger populaire Ethereal.
En SuperDuper is ook al een paar keer onmisbaar geweest.
http://www.shirt-pocket.c...uperDuperDescription.html
Perfecte OP trouwens

Wireshark is een 'packet sniffer' en 'protocol analyzer', een programma dat gebruikt wordt om gegevens op een computernetwerk op te vangen en te analyseren. Wireshark is een fork van het vroeger populaire Ethereal.
En SuperDuper is ook al een paar keer onmisbaar geweest.
http://www.shirt-pocket.c...uperDuperDescription.html
Perfecte OP trouwens
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Oei ik wist niet dat WireShark ook op de MAC bestond. Ja die moet in de o.p. als je het mij vraagt.
Nou, doen we dat toch?
@kwaakvaak_v2 lol, wist niet eens dat Navicat ook voor OS X beschikbaar was! Natuurlijk draai ik de VM niet alleen daarvoor, maar tot voorkort had ik dus geen alternatief voor MySQL beheer. Gelukkig ben je het iig met Sequel Pro eens, ik zal ook eens naar de anderen kijken, MySQL WorkBench heb ik ooit wel eens mee gespeeld, maar bleef crashen
@kwaakvaak_v2 lol, wist niet eens dat Navicat ook voor OS X beschikbaar was! Natuurlijk draai ik de VM niet alleen daarvoor, maar tot voorkort had ik dus geen alternatief voor MySQL beheer. Gelukkig ben je het iig met Sequel Pro eens, ik zal ook eens naar de anderen kijken, MySQL WorkBench heb ik ooit wel eens mee gespeeld, maar bleef crashen
Ik weet niet of het helemaal telt als applicatie, maar ClickToFlash verdient ook wel een vermelding. Omdat Flash nu eenmaal traag is op Macs en een groot deel van de Flash op internet onnodig scheelt deze plugin een hoop. Minder crashes en minder CPU-verbruik, hogere accutijd en minder hitte op portables. Als extra bonus kun je instellen dat filmpjes op YouTube automatisch afspelen in de H264, wat duidelijk beter werkt onder OS X dan via Flash.
http://clicktoflash.com/
http://clicktoflash.com/
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Mja, Plex is inderdaad vaker genoemd. Zo ook Spotify... Ik loop nog een beetje te worstelen met dat multimedia gedeelte, Boxee is geloof ik ook genoemd. Ik zal in ieder geval even naar Plex gaan kijken 
Edit: weet je, ik gooi zowel Plex als Spotify gewoon in de OP
Heeft er nog iemand een goede beschrijving voor Plex?
Edit: weet je, ik gooi zowel Plex als Spotify gewoon in de OP
[ Voor 23% gewijzigd door DRvDijk op 16-06-2010 12:34 ]
DRvDijk schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:07:
Mja, Plex is inderdaad vaker genoemd. Zo ook Spotify... Ik loop nog een beetje te worstelen met dat multimedia gedeelte, Boxee is geloof ik ook genoemd. Ik zal in ieder geval even naar Plex gaan kijken
Edit: weet je, ik gooi zowel Plex als Spotify gewoon in de OPHeeft er nog iemand een goede beschrijving voor Plex?
Tadaa!Plex (also known as Plexapp) is a partially open-source freeware media center for Intel-based Apple Macintosh computers. It has a 10-foot user interface design for the living-room TV. Its source code was initially forked from XBMC Media Center on May 21, 2008.[1][2][3] It integrates content from iTunes and iPhoto (from the iLife software suite) as well as allows the user to manage all video, photos, music, and podcasts from a computer, optical disk, local network, and the Internet using an Apple remote.[4] In 2009 the developer community added the "App Store" with a growing list of plugins for online content like Hulu, Netflix, and CNN video
Waarom kiezen mensen voor PLEX en waarom voor XBMC?
Is Coda met een reden niet opgenomen in de startpost? Vind ik namelijk een erg fijne editor en ftp programma in een. Zeer stabiel klein en doet wat het moet doen.
De reden waarom ik sommige apps nog niet in de OP heb opgenomen is meestal omdat ik ze vergeten ben, ze nog niet ken of ze niet vaak genoeg gehoord heb in dit topic. Coda komt nu voor de tweede of derde keer langs, dus die zal ik een plekje gaan geven, misschien ten koste van een andere tekst editor (welke?). De OP moet wél overzichtelijk blijven natuurlijk 
Plex komt erg dicht bij XBMC in de buurt geloof ik! Toch is Plex OS X specifiek en staat daarom erin, in tegenstelling tot XBMC. Die laatste biedt bijvoorbeeld geen iTunes of iPhoto integratie.
Over die Google translate vertaling voor Plex.. Ja, kan, maar kunnen we hier net niet iets creatiever zijn dan dat?
Plex komt erg dicht bij XBMC in de buurt geloof ik! Toch is Plex OS X specifiek en staat daarom erin, in tegenstelling tot XBMC. Die laatste biedt bijvoorbeeld geen iTunes of iPhoto integratie.
Over die Google translate vertaling voor Plex.. Ja, kan, maar kunnen we hier net niet iets creatiever zijn dan dat?
Ik gebruik zelf OpenOffice als alternatief voor Microsoft Office / iWork. Het pakket is in het Nederlands en gratis te downloaden via http://www.openoffice.org/.
Ivm de iphoto en itunes compatibiliteit...EgoPro schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:40:
Waarom kiezen mensen voor PLEX en waarom voor XBMC?
Ik heb Tekstverwerking alttijd een drama gevonden op de mac, omdat ik voor mijn studie heel veel bestanden uit moet wisselen. Comptabiliteit is/was erg ver te zoeken, zelfs in office 2008...OneMoreThing schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:41:
Ik gebruik zelf OpenOffice als alternatief voor Microsoft Office / iWork. Het pakket is in het Nederlands en gratis te downloaden via http://www.openoffice.org/.
Maar..
Ik ben sinds kort aan het beta testen met office 2011 for mac, en wat een verademing! Eindelijk een goed product van microsoft! De layout werkt veel prettiger, totaal geen comptabiliteit issues meer. En zelfs de equation tool zit erin lees: ideaal voor de beta studenten onder ons, waaronder ikzelf.
Ik kan niet happy-er
Check, ik heb in Word alleen wel de spellchecker uit moeten zetten; Word vrat continu 100% totdat ik het uitzette, nu is het goed. Het is serieus een prettige editor en veel robuuster dan iWork.Siebelouis schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 01:14:
[...]
Ik heb Tekstverwerking alttijd een drama gevonden op de mac, omdat ik voor mijn studie heel veel bestanden uit moet wisselen. Comptabiliteit is/was erg ver te zoeken, zelfs in office 2008...
Maar..
Ik ben sinds kort aan het beta testen met office 2011 for mac, en wat een verademing! Eindelijk een goed product van microsoft! De layout werkt veel prettiger, totaal geen comptabiliteit issues meer. En zelfs de equation tool zit erin lees: ideaal voor de beta studenten onder ons, waaronder ikzelf.
Ik kan niet happy-er
Liep in iWork tegen veel irritante kleine probleempjes aan (numbered heads, diagonale lijn in een cell....) maar hier heb ik daar praktisch geen last van. Terwijl de laatste keer dat ik Office aangeraakt heb nog office 2000 was.
Zoiets als dit: http://alternativeto.net/ ?Killzone schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:50:
Hmm, ik zit eraan te denken een website te maken voor al deze apps bij elkaar, keurig gesorteerd op catagorie alles. Tijd om even een concept uit te schrijven.
Uit het oude topic:
Owja, ik heb een tijd lang transmission voor torrents gebruikt, maar sinds kort gebruik ik weer Utorrent. Deze draait niet alleen stabieler bij me, maar ook mijn internet connectie blijft snel -> surfen op internet en torrents downloaden tegelijk is geen hel meer.
EDIT:StarC schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:05:
Sinds vanmorgen onmisbaar; CInch.
Wat windows 7 standaard kan, het makkelijk resizen (linkerhelft/rechterhelft/fullscreen) van je windows kan osx niet uit zichzelf, maar voor €5,22 kan het wel. Overigens gratis te proberen.
Exposé biedt niet altijd uitkomst, wanneer ik bronnen aan het verzamelen ben op internet is het handig om aan de ene helft Pages te hebben en de andere helft Firefox, Cinch maakt het makkelijk.
Owja, ik heb een tijd lang transmission voor torrents gebruikt, maar sinds kort gebruik ik weer Utorrent. Deze draait niet alleen stabieler bij me, maar ook mijn internet connectie blijft snel -> surfen op internet en torrents downloaden tegelijk is geen hel meer.
[ Voor 18% gewijzigd door Siebelouis op 17-06-2010 16:13 ]
Da's ook in Transmission simpel op te lossen, gewoon het aantal connections beperken en ook de maximale snelheid iets onder de maximale snelheid van je internetverbinding zetten.
Er is een port van OpenOffice voor de mac die wat meer aansluit bij de 'native look & feel' van OSX. Deze loopt wel een klein beetje achter op de OpenOffice release, maar is wel erg stabiel:OneMoreThing schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:41:
http://www.neooffice.org
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Of de torrent client snapt daadwerkelijk iets van prioriteiten. Een van de sterke punten van de uTorrent-core.Muthas schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:15:
Da's ook in Transmission simpel op te lossen, gewoon het aantal connections beperken en ook de maximale snelheid iets onder de maximale snelheid van je internetverbinding zetten.

Pathfinder
Een goed alternatief voor de Finder is Path Finder. Dit programma heeft veel meer mogelijkheden voor bestandsbeheer, en lijkt daardoor wat meer op Total Commander of de Norton Utilities uit de DOS-tijd. Allereerst geeft het programma standaard de mapstructuur weer zoals je dat gewend bent. Namelijk: alles alfabetisch, maar gerubriceerd op mappen en bestanden. Je hoeft dan dus niet een hele lijst bestanden door te scrollen wanneer naar een volgende map wilt. Ook de bestandsstructuur wordt weergegeven (dit kan de Finder ook, maar dat staat standaard uit). Wat ook heel praktisch is, is dat je twee locaties binnen één venster kunt tonen, wat het extra makkelijk èn overzichtelijker maakt om bestanden van de ene naar de andere map te kopiëren.
Tegelijkertijd zijn klassieke Mac OS X functies, zoals de Cover Flow-weergave, behouden, waardoor je niets van de Finder hoeft te missen. Ook andere functies van de Finder, zitten ongeveer op dezelfde plek (zoals Verbind met server in het menu Ga). Er zijn bovendien zeer veel weergavemogelijkheden verzameld in het menu Weergave. Zo kun je met een druk op de knop verborgen bestanden tonen, sorteren op maar liefst veertien verschillende categoriën. Ook het werken met tabbladen is erg handig, want zo kun je in één venster snel wisselen tussen verschillende locaties. Bovenin zijn snelkoppelingen opgenomen naar veel gebruikte locaties, zoals documenten, muziek, films, afbeeldingen, bureaublad en programma’s. En er zijn ook knoppen – in feite snelkoppelingen – om bestanden te branden naar een cd of dvd, iDisk te benaderen of een netwerklocatie koppelen. Handig is ook de ‘knipselstapel’ (ook bekend als de drop stack). Hier kun je bestanden die je wilt verplaatsen of kopiëren even tijdelijk parkeren totdat je de juiste map hebt gevonden. Verder staan zijn de iconen van programma’s en bestanden in dit programma strak in het gareel. Het niet is mogelijk om ze (per ongeluk) een paar millimeter naar links of rechts te verplaatsen (of buiten beeld), waardoor het altijd overzichtelijk blijft. En last but not least… Path Finder kan je als een van de weinige OS X programma’s het venster wél maximaliseren met de groene knop. Je hebt dan maximaal overzicht op je bestanden.
Je kunt ervoor kiezen Path Finder naast de Finder te gebruiken, maar ook om de laatste helemaal te vervangen. Dat kan niet zomaar, want Finder zit vastgekoppeld in het Dock en laat zich niet zomaar verwijderen. Via het menu Path Finder en dan Finder kun je echter kiezen om de Finder uit het dock te verwijderen en in de voorkeuren kun je opgeven dat Path Finder voortaan wordt gestart na het opstarten.
Ook zijn er verschillende plugins aanwezig, van Terminal app, tot Subversion en Hex editor tot en met iTunes browser. Wat mij betreft hoe Finder had moeten zijn.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Link?
Ok.. http://www.cocoatech.com/
Erg nice trouwens!
Erg nice trouwens!
[ Voor 99% gewijzigd door Bosmonster op 18-06-2010 11:09 ]
Anoniem: 234657
Ik denk dat hier een hele hoop interessante software staat die hier (wellicht) nog niet voorbij gekomen is.
http://www.freemac.nl/
Ik heb hier veel aan gehad in iedergeval, dus ik dacht ik zal het delen.
http://www.freemac.nl/
Ik heb hier veel aan gehad in iedergeval, dus ik dacht ik zal het delen.
AArgh, damn. Tsja ben blond heBosmonster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:57:
Link?
Erg nice trouwens!
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Minimale interface voor Google. Zou fijn zijn als de resultaten er dan ook minimaal uitzagen maar dat is hetlaas (nog) niet zo.
Da's waar.. maar moet zeggen dat Transmission nu met versie 2.0 stuk beter is geworden in dat opzicht.Bosmonster schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:21:
[...]
Of de torrent client snapt daadwerkelijk iets van prioriteiten. Een van de sterke punten van de uTorrent-core.
De laatste keer dat ik de homepage van Google gebruikt heb was in 1983 denk ik. Je hebt toch een search-box in je browser zelf?
Vind het wel jammer dat je niet kunt zoeken in de adresbalk van Safari.. dat levert nog wel eens frustraties op, aangezien ik dat wel gewend ben van zo'n beetje iedere andere moderne browser waar ik mee werk (Chrome/Firefox).
Vind het wel jammer dat je niet kunt zoeken in de adresbalk van Safari.. dat levert nog wel eens frustraties op, aangezien ik dat wel gewend ben van zo'n beetje iedere andere moderne browser waar ik mee werk (Chrome/Firefox).
Ik gebruik meerdere malen op een dag de startpagina van Google,Bosmonster schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:26:
De laatste keer dat ik de homepage van Google gebruikt heb was in 1983 denk ik. Je hebt toch een search-box in je browser zelf?

http://cl.ly/45e0b30575fe8f372991
Maar dan heeft die minimale Google interface ook weinig zinZpAz schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:18:
[...]
Ik gebruik meerdere malen op een dag de startpagina van Google,iGoogle.
http://cl.ly/45e0b30575fe8f372991
Ik mis ook de Gimp hier.
Toch wel een van de betere gratis fotobewerkingsprogramma's
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Omdat veel mac gebruikers, ook photoshop gebruikers zijn denk ik?Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:44:
Ik mis ook de Gimp hier.
Maar gimp heeft volgens mij wel keer langsgekomen in een topic van "Onmisbare tools & software voor Mac OS X ".
Maar Photoshop is niet gratis... helaas.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Pixelmator zit er tussen in en is ook een prima editor. Nog geen cymk maar voor soho gebruik meer dan genoeg
Pixelmator zou perfect zijn als ze ook mapjes hadden in hun files. Altijd als je een .psd opent wordt het zo on overzichtelijk.
Pixelmator is inderdaad de beste vervanging voor photoshop, maar zoveel functies zijn nog niet aanwezig, waardoor het toch nog niet helemaal bruikbaar is voor mij.
The Gimp vind ik dan weer echt een ramp programma.
The Gimp vind ik dan weer echt een ramp programma.
Ik zou zo switchen naar Pixelmator als het iets mer functies had. Ik gebruik het toch alleen voor webdesign, voor foto's heb ik Aperture.
Voor de mensen die net als ik een filmcollectie (of muziekcollectie) in hun finder bijhouden vind ik SlipCover erg handig. Je selecteert een template van bijvoorbeeld een dvd hoesje, sleept een afbeelding er op, dan een mapje, en dan krijgt het mapje een mooi foldericon
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Photoshop is voor mij echt onmisbaar. Dan maar andere manieren om eraan te komen.
*knip*
Referral linkjes zijn zeker op deze manier niet gewenst
*knip*
Referral linkjes zijn zeker op deze manier niet gewenst
[ Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 05-07-2010 15:28 ]
*knip*
Zie hierboven.
Zie hierboven.
[ Voor 134% gewijzigd door Hoedje op 05-07-2010 15:28 ]
Wat het vooral zo leuk maakt is dat het regelmatig ge-update wordt, en na elke update begint de 30-dagen proefversie weer opnieuw te telen. Zo draai ik al 3 maanden path finder voor nop.Blonde Tux schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:38:
[afbeelding]
Pathfinder
Een goed alternatief voor de Finder is Path Finder. [..]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Maar als je niet de volledige snelheid download moet hij dat ook niet gebruiken, dat is iets waar ik me ook aan erger met Transmission, zo snel je download is je internet verbinding gaar, ook al download je maar met 50kbps ofzo.Muthas schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:15:

Beetje makkelijkBosmonster schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:38:
Photoshop is voor mij echt onmisbaar. Dan maar andere manieren om eraan te komen.
DropBox was al genoemd he![]()
*kuch*
Veel van de genoemde software vind ik overigens niet heel onmisbaar, behalve StartupSound.prefPane (het eerste wat ik installeerde. Dat dat standaard niet kan is echt supervaag). De meeste andere dingen zijn een beetje subjectief.
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een Finder variant. Pathfinder en Xfile heb ik gezien, maar die gaan wel geld kosten.
http://codykrieger.com/gfxCardStatus/ lijkt me nog wel een goeie voor de startpost.
[ Voor 39% gewijzigd door Daedalus op 05-07-2010 21:14 ]
Ik ga beginnen met C++. Ik zoek eigenlijk alleen nog een goede compiler..
xCode is van Apple, maar hoe kan ik deze krijgen, en kan ik deze wel krijgen?
En is er nog een (gratis) alternatief?
Staat gewoon op de apple site. Misschien is het nodig om te registreren.
Je moet je registreren als developer (kan met je iTunes account) en dan kun je het gratis downloaden. Ga gewoon even naar http://developer.apple.comThe Great HooD schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:18:
Ik ga beginnen met C++. Ik zoek eigenlijk alleen nog een goede compiler..
Tip: Dit probleem kun je veel gemakkelijker oplossen door een Google Adwords coupon te vinden van een leuk bedrag. Vervolgens een advertentie op het woord "dropbox" aan te maken met je link er in. Laat GB's maar binnenstromen. Binnen 1,5 uur zat ik op de maximale gratis ruimte van 10,25GB.
[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 05-07-2010 21:14 ]
Wat is een leuke (gratis) netwerk activiteit controle dingetje die in je menubar kan werken?
Heeeel soms heb ik namelijk het gevoel dat SABNZBD minder KB/s aangeeft dan in werkelijkheid gebruikt wordt.....
Heeeel soms heb ik namelijk het gevoel dat SABNZBD minder KB/s aangeeft dan in werkelijkheid gebruikt wordt.....
ehhhh..HOI
Nee, ik vind Safari een veel fijnere browser. Heeft ook betere ondersteuning voor HTML5/CSS3 dan Chrome. Chrome update hun WebKit versie minder snel (ze waren in ieder geval later met @font-face en dergelijke). Of dit nog zo is weet ik niet, maar ik blijf trouw bij Safari
Good Fella schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:48:
[...]
Nee, ik vind Safari een veel fijnere browser. Heeft ook betere ondersteuning voor HTML5/CSS3 dan Chrome. Chrome update hun WebKit versie minder snel (ze waren in ieder geval later met @font-face en dergelijke). Of dit nog zo is weet ik niet, maar ik blijf trouw bij Safari
Door jouw suggestie toevallig op iets anders terecht gekomen EN gratis (istat is shareware).lowfi schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:55:
istat menu
Menumeters. Doet wat het moet doen en wat meer....
ehhhh..HOI
Wellicht dat je mijn extension dan kan waarderen (shameless plug maar relevant) http://sites.google.com/site/mfrelink/Good Fella schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:54:
[...]
Minimale interface voor Google. Zou fijn zijn als de resultaten er dan ook minimaal uitzagen maar dat is hetlaas (nog) niet zo.
Verder, ik heb candybar nog niet voorbij zien komen. Is voor mij onmisbaar om m'n systeem te customizen!
Het had van mij wel in de url balk gemogen ipv een apart vakje
Webkit engine is idd meer uptodate, maar qua interface loopt Safari dan weer hopeloos achter mijnsinziens. Geen search vanuit de adresbalk, pas net experimenteel extensions, erg gedateerde vormgeving van met name de bookmarks, geen tab/history duplicate (in Chrome ook standaard).Good Fella schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:48:
[...]
Ik gebruik ook Safari, simpelweg door de betere engine, maar alles eromheen kan wel een opfrisbeurt gebruiken naar het jaar nu.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2010 01:05 ]
Anoniem: 360390
Waarschijnlijk staat hij hier al ergens. Het gaat om Flickery. De naam zegt het al er word gebruikt gemaakt van Flicker, de app is echt heerlijk je kunt zoeken op locatie, naam, sport, hobby etc. Ook de mogelijkheid om slimme mappen aan te maken zoals je al op de mac gewend bent. Foto's Uploaden etc
Gewoon een topapp !
http://www.flickeryapp.com/
En voor de mensen die een Airport Express hebben is Airfoil een onmisbare tool. Deze stelt je in staat om al het geluid naar de Airport te sturen ipv alleen itunes. Hier is ook een app voor je iphone beschikbaar en kun je je iphone als Airport Express gebruiken om je muziek draadloos te streamen. Awesome dus ! hehe
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
En Videodrive is ook erg handig. Itunes leest standaard geen divx, xvid videoformaten. Ik heb heel me muziek in me itunes staan en wilde graag ook mijn series/films erin hebben. Wat videodrive doet is eigenlijk dat hij de film bestanden in een quicktime container zet en itunes ze wel importeert. Ondersteunt ook subtitles !
http://www.aroona.net/VideoDrive/Home.html
Ik heb nog wel een rijtje onmisbare apps maar gezien het tijdstip stap ik lekker in mijn bedje!
Amen
Gewoon een topapp !
http://www.flickeryapp.com/
En voor de mensen die een Airport Express hebben is Airfoil een onmisbare tool. Deze stelt je in staat om al het geluid naar de Airport te sturen ipv alleen itunes. Hier is ook een app voor je iphone beschikbaar en kun je je iphone als Airport Express gebruiken om je muziek draadloos te streamen. Awesome dus ! hehe
En Videodrive is ook erg handig. Itunes leest standaard geen divx, xvid videoformaten. Ik heb heel me muziek in me itunes staan en wilde graag ook mijn series/films erin hebben. Wat videodrive doet is eigenlijk dat hij de film bestanden in een quicktime container zet en itunes ze wel importeert. Ondersteunt ook subtitles !
http://www.aroona.net/VideoDrive/Home.html
Ik heb nog wel een rijtje onmisbare apps maar gezien het tijdstip stap ik lekker in mijn bedje!
Amen
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 360390 op 09-07-2010 02:00 ]
ah kijk, zo komen er nog eens leuke tips voorbij. Ik vond het altijd al jammer dat ik een programma zoals Spotify niet kon gebruiken in combinatie met mijn Airport express, maar dit proggie ziet er erg goed uit.Geweldig ga ik toch eens proberen. Kan ik gewoon Last.FM, Spotify en de hele brut naar de Airport streamen.[b][message=34314660,noline]
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Recent ben ik een leuke app tegen gekomen voor op OSX. Het programmatje heet CHAX en is interessant voor gebruikers van iChat. Wat je hiermee onder andere kan doen (waar ik het met name voor gebruik) is verschillende contactenlijsten in iChat (googletalk, jabber, aim) combineren in een lijst. Ik heb nu bijvoorbeeld MSN (via jabber) en AIM gecombineerd in een lijst. Al mijn contacten van MSN en AIM zie ik in iChat dus in dezelfde lijst ipv de aparte lijsten die je normaal gesproken zou krijgen voor je jabber en AIM.
Ik kwam vanmiddag iets tegen: http://inertial.keeener.com/
Super simpel en klein programma om scrollen zoals op je iphone en je magic mouse ook met je trackpad mogelijk te maken voor oudere modellen.
(Alleen jammer van het icoontje, ik heb mijn menubalk boven altijd graag zo leeg mogelijk)
Super simpel en klein programma om scrollen zoals op je iphone en je magic mouse ook met je trackpad mogelijk te maken voor oudere modellen.
(Alleen jammer van het icoontje, ik heb mijn menubalk boven altijd graag zo leeg mogelijk)
Wat is het verschil tussen scrollen op je iphone en op je trackpad dan????tomtommie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:15:
Ik kwam vanmiddag iets tegen: http://inertial.keeener.com/
Mijn Magic Mouse scrollt al zo, zonder extra software.
als je het filmpje daar kijkt kun je met dat tooltje mogelijk maken om ook "inertial scrolling" te hebben.
Anoniem: 147672
bestaat er geen app, om net zoals je met mp3's coverart toevoegt, dit te doen met MKV? Filmbestanden
In de topicwaarschuwing staat duidelijk, het is niet toegestaan om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
In de topicwaarschuwing staat duidelijk, het is niet toegestaan om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
[ Voor 49% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2010 09:39 ]
Dat doet mijn Magic Mouse ook, zonder die software. Het enige wat dit doet is het iets overdrijven.tomtommie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:57:
als je het filmpje daar kijkt kun je met dat tooltje mogelijk maken om ook "inertial scrolling" te hebben.
Je magic mouse is geen trackpad.Good Fella schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:37:
[...]
Dat doet mijn Magic Mouse ook, zonder die software. Het enige wat dit doet is het iets overdrijven.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Anoniem: 365539
*knip* problemen horen in een nieuw topic, dit topis is alleen voor het posten van van je onmisbare tools & software.
[ Voor 77% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2010 10:45 ]
Anoniem: 80861
*knip* zoals in de topicwaarschuwing staat is dit topic bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent. Het is niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Als je opzoek zijn naar een stuk software, en kan het niet vinden via bijvoorbeeld Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia, dan mag je een topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2010 20:10 ]
1.6 biedt dit inmiddelsGood Fella schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:30:
Pixelmator zou perfect zijn als ze ook mapjes hadden in hun files. Altijd als je een .psd opent wordt het zo on overzichtelijk.
Kleine tip die ik tegenkwam op http://mac.appstorm.net/r...t-the-most-from-your-mac/ , een configinstelling waarmee je de laatst gebruikte applicaties in een stack in je dock kan krijgen. Natuurlijk zijn die applicaties ook via spotlight benaderbaar, maar icoontjes kijken is soms toch echt makkelijker dan bedenken hoe die applicatie ook al weer heette 
en een
om je dock opnieuw te starten.
Staan overigens nog wel wat meer leuke tips en programma's in dat artikel. Aanrader om de RSS feed aan je reader toe te voegen, er komt genoeg leuk spul langs
defaults write com.apple.dock persistent-others -array-add '{ "tile-data" = { "list-type" = 1; }; "tile-type" = "recents-tile"; }'
en een
killall Dock
Staan overigens nog wel wat meer leuke tips en programma's in dat artikel. Aanrader om de RSS feed aan je reader toe te voegen, er komt genoeg leuk spul langs
Weet iemand een kleine app om een extra volume control te krijgen in je menu bar voor iTunes? Ik heb namelijk een airport express en even snel het volume aanpassen is er niet bij... hoe doen jullie dit?
Mijn dank is groot!
Mijn dank is groot!
Normaal gesproken heb ik het niet zo op Finder add-ons, maar ik maak graag een uitzondering voor Total Finder. Deze voegt tabs (ala Google Chrome) toe aan je Finder, zeer handig.
En het mooie is er worden geen system files aangepast. Total Finder voert in-memory een modificatie op het Finder proces uit.
En het mooie is er worden geen system files aangepast. Total Finder voert in-memory een modificatie op het Finder proces uit.
Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....
Dashboard widget voor iTunes is geen optie? die heeft gewoon een volume-wiel namelijk...tomtommie schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:08:
Weet iemand een kleine app om een extra volume control te krijgen in je menu bar voor iTunes? Ik heb namelijk een airport express en even snel het volume aanpassen is er niet bij... hoe doen jullie dit?
Mijn dank is groot!
Je kan toch aangeven dat volume van iTunes gekoppeld wordt aan master volume?tomtommie schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:08:
Mijn dank is groot!
Anders bijv Coversutra, die heeft sneltoetsen voor iTunes volume regeling. Ook handig.
Waar dat dan? Dat vind ik namelijk ook een gemis, nu heb ik wel een 'draaiknop' (los) voor mn speakers. Maar jaJe kan toch aangeven dat volume van iTunes gekoppeld wordt aan master volume?
Je kan aanvinken (voorkeuren > apparaten) 'Wijzig volume van Airtunes-luidsprekers niet vanuit iTunes'
Of Airfoil gebruiken misschien? http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/
Of Airfoil gebruiken misschien? http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/
[ Voor 26% gewijzigd door kaassouffle op 25-07-2010 20:52 ]
Nadat ik dit deed waren al mijn Candybar icoontjes wegZoefff schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:24:toon volledige bericht
Kleine tip die ik tegenkwam op http://mac.appstorm.net/r...t-the-most-from-your-mac/ , een configinstelling waarmee je de laatst gebruikte applicaties in een stack in je dock kan krijgen. Natuurlijk zijn die applicaties ook via spotlight benaderbaar, maar icoontjes kijken is soms toch echt makkelijker dan bedenken hoe die applicatie ook al weer heette
defaults write com.apple.dock persistent-others -array-add '{ "tile-data" = { "list-type" = 1; }; "tile-type" = "recents-tile"; }'
en eenkillall Dock
alles gaat dus terug naar default.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.