Goedkoopste manier om nieuwe MBP te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Hallo,
Ik ben er al van overtuigd dat ik een macbook pro wil kopen, Maar mijn vraag is daarom dan ook hoe kan ik deze zo goedkoop mogelijk kopen? Mijn ouders hebben een V.O.F. dus btw is al aftrekbaar. Maar ik lees op internet verschillende kortings manieren bijv:
ADC Member worden(99 dollar) en dan krijg je 20% korting op een Mac uit de "pro" serie.
6% korting via apple reseller + 160 euro korting op ipod
10% via surfspot via je Hogeschool of Universiteit + 160 euro korting op ipod

of zijn er nog meer gunstige mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 14:48
Buiten speciale acties om zijn dat de meest voorkomende manieren om korting te krijgen op je Mac. Ik zou zeggen, kies eerst welke Macbook je wilt kopen, en reken alle drie de gevallen door. Dan heb je je antwoord.

En je hebt sowieso BTW aftrek dus je hebt al een spotgoedkope Macbook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Ja als ik het ga berekenen dan is optie 1 het goedkoopst, maar dit ligt vrij ingewikkeld en ik kan nergens bij apple zowel op de nederlandse als de amerikaase site geen echte concrete kortings bedragen/percentages zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

check ook ebay: electronic king.
MacBook uit het buitenland

[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 02-06-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ADC korting is sinds dit jaar niet meer mogelijk, misschien omdat er te veel misbruik van werd gemaakt?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wat Canaria zegt, sinds kort is het ADC Student membership, dat ook eenmalig recht gaf op 20% korting op een mac uit de pro serie, verdwenen.

Wat rest is een korting van 6% via Apple zelf als je student bent.
Via surfspot zou het nog goedkoper kunnen zijn, maar dat verschilt per universiteit/HBO.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Daarentegen is het doorgaans weer lastig om een factuur met studentenkorting te combineren met een factuur op bedrijfsnaam (en terecht natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 09:26

pposthoorn

Constructeur

DanceTrend schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:03:
Daarentegen is het doorgaans weer lastig om een factuur met studentenkorting te combineren met een factuur op bedrijfsnaam (en terecht natuurlijk).
Er natuurlijk gewoon studenten met een eigen bedrijfje, ken er genoeg. Zou dus moeten kunnen. Het zal natuurlijk wel lastiger zijn als het bedrijf niet op naam van de student staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Wachten op de MediaMarkt BTW actie, bon op bedrijfsnaam van je ouders laten zetten en de BTW aftrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 15:08
TU Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik dacht dat je Commerciële Economie wilde gaan studeren? Dan moet je dit toch ook wel even uit kunnen rekenen? :+

Maar als je inderdaad een beetje geduld hebt dan kan je misschien met een paar weken (?) wel een leuke aanbieding bij de MediaMarkt/Saturn meepakken, BTW of vakantiegeld actie oid. Combineer dat met de BTW aftrek en je hebt een MBP voor een zeer nette prijs :) Goedkoper dan dat gaat je niet lukken denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 03-06-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

pposthoorn schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:20:
[...]

Er natuurlijk gewoon studenten met een eigen bedrijfje, ken er genoeg. Zou dus moeten kunnen. Het zal natuurlijk wel lastiger zijn als het bedrijf niet op naam van de student staat :P
Klopt, maar de voorwaarden zijn met elkaar in stijd. Om in aanmerking te komen voor educatieve korting mag je de Mac niet gebruiken voor commerciële of zakelijke doeleinden. En ik weet niet of de Belastingdienst bij een eventuele controle van de bedrijfsadministratie een vermelding "Educational Discount" op de factuur accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Ja mijn moeder zit onder andere in de VOF en studeert ook nog is dus kan het gelukkig op haar naam zetten ivm met de btw, en wanneer was de laatste btw free actie bij mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:26

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Canaria schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:48:
[...]

Klopt, maar de voorwaarden zijn met elkaar in stijd. Om in aanmerking te komen voor educatieve korting mag je de Mac niet gebruiken voor commerciële of zakelijke doeleinden. En ik weet niet of de Belastingdienst bij een eventuele controle van de bedrijfsadministratie een vermelding "Educational Discount" op de factuur accepteert.
@TS: Ergo, even bellen. Nee heb je, ja kan je krijgen. :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:26

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

rbrouwers123 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:50:
Ja mijn moeder zit onder andere in de VOF en studeert ook nog is dus kan het gelukkig op haar naam zetten ivm met de btw, en wanneer was de laatste btw free actie bij mediamarkt?
Zelf nog studeren en een V.O.F. hebben zijn twee totaal verschillende dingen en betekenen niet dat je ineens studiezaken kunt gaan aftrekken bij de BTW-afdracht. De Fiscus redeneert: alles waarvan het bedrijf de BTW aftrekt dient een bedrijfsinvestering te zijn die de Vennootschap Onder Firma ten goede komt.

Ik heb samen met een vriend ook een V.O.F., maar ik ben voor de Fiscus administratief gezien gewoon ondernemer met een eigen BWT-nummer en KVK-registratie.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Ja maar die studie is bedoelt om vooruitgang te boeken in de V.O.F. Dus het heeft wel degelijk zakelijke doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En ik heb een eigen bedrijfje naast mijn werk, maar heb de MBP met medewerkerskorting via Surfspot gekocht (toenmalige werkgever was onderwijsinstelling). Ik denk er niet over om de factuur ook nog te gebruiken voor BTW-aftrek en eerlijk gezegd vind ik bedrijven die dat wel doen erg goedkoop. Het is gewoon fraude.

Kijk, dat je als niet-student via een linkje toch van studentenkorting profiteert is gewoon een eigen keuze met weinig risico's. Maar een bedrijf dat de belasting oplicht gaat iets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
rbrouwers123 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 01:01:
Ja maar die studie is bedoelt om vooruitgang te boeken in de V.O.F. Dus het heeft wel degelijk zakelijke doeleinden.
Dus je studiekosten en dergelijke komen ook voor de rekening van het bedrijf?

Electronic king is de goedkoopste.

Ik moet wel zeggen dat dit alweer het 2e topic van je is waarvan ik in de startpost maar weinig tot geen eigen inzet kan lezen en dat is toch wel een beetje jammer..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:00
Beetje onzinnig topic eerlijk gezegd.
Je vraagt andere mensen je te helpen een manier te verzinnen zo weinig mogelijk te betalen en daarbij de grenzen van de regels mbt de btw-afdracht op te zoeken?

Je zal nooit een Core i5 nodig hebben voor je commerciële economie opleiding, maar je vindt het appeltje op de case wel mooi en stoer staan en hebt daarom besloten dat je er een wilt. Betaal er dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:52

Jrz

––––––––––––

rbrouwers123 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:49:
Hallo,
Ik ben er al van overtuigd dat ik een macbook pro wil kopen, Maar mijn vraag is daarom dan ook hoe kan ik deze zo goedkoop mogelijk kopen? Mijn ouders hebben een V.O.F. dus btw is al aftrekbaar. Maar ik lees op internet verschillende kortings manieren bijv:
ADC Member worden(99 dollar) en dan krijg je 20% korting op een Mac uit de "pro" serie.

Als zij dat ding afschrijven, heb je op het eind van de rit ongeveer 40% 'korting'

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

StarC schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:04:
Je vraagt andere mensen je te helpen een manier te verzinnen zo weinig mogelijk te betalen en daarbij de grenzen van de regels mbt de btw-afdracht op te zoeken?

Je zal nooit een Core i5 nodig hebben voor je commerciële economie opleiding, maar je vindt het appeltje op de case wel mooi en stoer staan en hebt daarom besloten dat je er een wilt. Betaal er dan ook voor.
Couldn't agree more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43

Maximus

There is no substitute

Hallo,

Als je commerciele economie wilt doen ben je vast ook wel slim genoeg om hier een goede oplossing voor te zoeken :)

Apple Education Store is een goed begin. Domweg op "de zaak" kopen en dan afschrijven is fraude op moment dat de laptop niet voor de zaak wordt aangewend.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Scherp opgemerkt en kort samengevat!

@TS

Wacht anders tot februari 2011 want dan heeft de Media Markt weer zijn speciale kortingsdagen op
Apple computers waarbij zelf o.a. de btw betalen!
En die kortingen zijn heel hoog en altijd maar 1 keer per jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 323791 op 04-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Serieus? Jouw advies voor iemand die een studie begint in september is om een laptop te kopen in februari? Dat is pas over 3/4 jaar!

En tja,verder kan TS gewoon het internet afstruinen naar een goede deal en is dit topic inderdaad overbodig.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:50
iron_mike010 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Serieus? Jouw advies voor iemand die een studie begint in september is om een laptop te kopen in februari? Dat is pas over 3/4 jaar!

En tja,verder kan TS gewoon het internet afstruinen naar een goede deal en is dit topic inderdaad overbodig.
3/4 jaar?
Bij mij is het nu Juni, dus nog 7/8 maanden

Koop bij Electronic King.
Is goedkoper. Tenzij je liever de Nederlandse toetsenbord wilt. Dan moet je gewoon inloggen als TU Delft student en de korting van 10% + 160 iPod. Vervolgens verkoop je de iPod voor een euro of 120 en heb je weer wat geld om extra schoolboeken te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:11
offtopic: ik wil die ipod wel kopen dan :D

[ Voor 17% gewijzigd door s1ck op 04-06-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
kx22 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:43:
3/4 jaar?
Bij mij is het nu Juni, dus nog 7/8 maanden
Uiteraard bedoelde ik driekwart jaar :)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
Heeft iemand een URL naar die seller electronic king? Ik vind op eBay helemaal geen seller met die naam..

Nvm, gevonden

[ Voor 28% gewijzigd door Utopist op 07-06-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 11:55
Jij en anderen worden vriendelijk bedankt 8)7 :

"TU Delft:
Deze projectlogin is tijdelijk geblokkeerd in overleg met de onderwijsinstelling.

De verwachting is dat de website in de loop van de week weer toegankelijk zal zijn. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet, CampusShop/projecten.nl "

Edit: ik ga volgend jaar dus netjes aan de TU Delft studeren...

[ Voor 7% gewijzigd door timleferink op 11-06-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
timleferink schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:51:
[...]

Jij en anderen worden vriendelijk bedankt 8)7 :

"TU Delft:
Deze projectlogin is tijdelijk geblokkeerd in overleg met de onderwijsinstelling.

De verwachting is dat de website in de loop van de week weer toegankelijk zal zijn. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet, CampusShop/projecten.nl "

Edit: ik ga volgend jaar dus netjes aan de TU Delft studeren...
Bedankt voor die bloemen. Hij doet het nog prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 14:05
Dit kwam ik laatst tegen, tis wel de apple store in de UK maar dat is denk ik geen probleem, toch? (en of het goedkoper is weet ik eigenlijk niet :+

Anyways linkje naar apple refurbished products.

http://store.apple.com/uk...deals/mac?mco=MTM3NTA4Mzk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361258

*snip* als je erom moet vragen, heb je er ook geen recht op.

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 28-06-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

93247

joon schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:57:
Dit kwam ik laatst tegen, tis wel de apple store in de UK maar dat is denk ik geen probleem, toch? (en of het goedkoper is weet ik eigenlijk niet :+

Anyways linkje naar apple refurbished products.

http://store.apple.com/uk...deals/mac?mco=MTM3NTA4Mzk
De eerste MacBook Pro op rij gaat je 1030,- kosten, exclusief verzendkosten. En dan is de machine ook een keer ter reparatie geweest (refurbished).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Beetje off-topic reactie eerlijk gezegd. Grappig, hoe iedereen er als de kippen bij is in een dergelijke topic om moraalridder te kunnen spelen. Echter, als jij een product goedkoper kunt krijgen doe het ook, zeker als je er honderden euro's mee kunt besparen.

On-topic:

Het is al eerder gezegd, maar kijk even op eBay.nl. Een winkel genaamd Electronic King verkoopt voor een mooie prijs MBP's (er loopt ook een uitgebreide topic over). Je kunt volgens mij ook met een BTW bon een MBP kopen, waardoor je nog eens BTW terugkrijgt als je de laptop zakelijk koopt. Denk er wel om dat je de Macbook uit de EU importeert (vrije handel), anders ben je met alle heffingen + BTW nog duurder uit dan dat je deze gewoon in de winkel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
http://www.apple.dou-shi.nl/pagina8.html

ik zelf ben aan het kijken naar een Imac en kwam deze site tegen, de prijzen zijn een stuk lager een KVK nummer. Maar ik zet er mijn vraagtekens bij. Iemand die ervaring heeft met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317104

P-Nut schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:09:
http://www.apple.dou-shi.nl/pagina8.html

ik zelf ben aan het kijken naar een Imac en kwam deze site tegen, de prijzen zijn een stuk lager een KVK nummer. Maar ik zet er mijn vraagtekens bij. Iemand die ervaring heeft met dit bedrijf?
Zo ostentatief een BTW-nummer op de site en toch geen standaard contactgegevens? Something fishy is going on...
In het beste geval zijn het tweedehands producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
Geachte heer, mevrouw,

Al onze Apple producten komen rechtstreeks van Apple Nederland en de
garantie komt dan ook van Apple Nederland.
De standaart garantie van Apple is 1 jaar.
Bij elk product wat wij aanbieden kunt u AppleCare bestellen.
Voor andere producten kunt u terecht op onze website: www.apple.dou-shi.nl

Voor vragen kunt u ons altijd mailen.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Apple aanbieding - Dou Shi Health Services

Geachte Apple aanbieding - Dou Shi,

Heeft de Imac 27inch quad core i5 2,66 Ghz ook garantie? en zo ja? Hoelang
betreft deze garantie? Is de garantie bij Apple? en is het mogelijk deze
eventueel uit te breiden met apple care voor langere garantie?

Mvg,

Nog maar een post geplaatst aangezien edditen op iPhone niet zo lekker gaat:P
de verkoper zit dus ook op marktplaats en zo lijkt een 27 quad wel erg goedkoop ;( ti's te mooi om waar te zijn ik hoop stiekem dat het toch waar is en iemand hier op het forum ervaring heeft met dit bedrijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Bestel gewoon via TU Delft. Ik mag de link niet hier posten, maar ik zal je een tip geven: Google. Is tot nu toe het goedkoopst en toch 100% vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Koop toch gewoon een normale laptop man! Veel sneller en veel goedkoper. Verder wat StarC zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 16:48

Step

step@tweakers.net#

Buur75 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:48:
Koop toch gewoon een normale laptop man! Veel sneller en veel goedkoper. Verder wat StarC zegt...
Geweldig onderbouwt, wie weet wil hij er wel een om speciaal OS X op te draaien. Succes met je "normale" laptop. (Defineer normaal eens). Het goedkoopste in Nederland naar mijn weten is via ADC. Ik heb dit zelf ook eenmalig gebruikt. :) Gaat prima maar is wel een Credit Card vereist voor het betalen van de ADC studentmembership. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Hallo,

die zijn er zeker maar dan moet je wel geduld hebben.

Elk jaar in de maand februari of maart heeft de Media Markt BTW vrije dagen en dan kun je dus 3 dagen achter elkaar aparatur kopen zonder 19% BTW! Geef toe, het is een jaar oud dan maar dan nog scheelt
het echt behoorlijk wat op wat je normaal betaalt.
Pagina: 1