Anoniem: 378737 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:55:
thx voor je post man. Iets uit duitsland halen lijkt me niet echt iets. Totaal geen verstand van en ook niet echt van de taal.
en het gaat idd erg lastig samen, ook het lastige eraan

Accuduur die ik verwacht? Hmm dat het gewoon een aantal uren mee kan op school zodat ik me niet de hele dag hoef te vervelen en dat het met gamen ook niet gelijk uitvalt. En dat als ik redelijk zware programma's draai het ook een aantal uur meekan.
Ik zou je willen adviseren om een dieselgenerator te kopen

Of alvast te sparen voor een 20kg zware rugzak vol met accu's. Tip, neem geen lood, die zijn letterlijk loodzwaar.
Maar echt, in welke wereld leef je? Een accu is geen wondermiddel waar onbeperkt stroom uit komt zoals water bij een kraan of stroom uit je stopcontact. Er is een reden waarom we nog niet met elektrische auto's rijden. Wat jij wil is gewoon technisch onmogelijk anno 2010. Die Acer gaat 6 uur mee op energiebesparing en dat is al een wonder op zich voor 900 euro met zulke specs. Als je mij een jaar geleden had verteld dat dat mogelijk zou zijn, dan had ik je voor gek verklaard namelijk.
Je stelt eisen die tegenstrijdig met elkaar zijn:
Lange accuduur <> Snelle hardware die veel verbruikt en een dikke koelinstallatie vereist
Compacte laptop <> Snelle hardware die veel verbruikt en een dikke koelinstallatie vereist
Dan zijn er altijd maar een paar opties:
1. Het bestaat, maar is veel te duur
-> Sony heeft er 1 en met extra accu kom je wel in de buurt, maar dat kost je een whopping 2000 euro
2. Het is technisch onmogelijk en bestaat niet eens, laat staan binnen je budget
3. Je hebt ongelofelijk veel mazzel dat er iets is wat in de buurt komt
-> Die Acer. En dan moet je echt niet gaan klagen dat hij uit Duitsland moet komen imho.
Dus ja, ik blijf bij de Acer uit Duitsland. Dan een toetsenbord importeren vanuit China op ebay en die inbouwen (Duitsers hebben QWERTZ ipv QWERTY) en een extra accu kopen van het geld dat je overhoudt. Die Alienware lijkt me namelijk ook niet echt fijn met een 11.6" scherm... Je weet wat een netbookje is gok ik? Nou, zo groot of net iets groter is het scherm van de alienware.
Anders zul je toch eisen moeten laten vallen. Maar hebben ze op school geen stopcontacten ofzo? En verder, wees specifiek *zucht* . Aan "een aantal uur" heb ik niks. Wat is een aantal? 4? 6? 8? 24?
Ter vergelijking. Ik heb een Asus U30Jc uit Duitsland gehaald (en dat is echt niet zo lastig). Met een tooltje kun je de taal omzetten, ook no problemo. Het toetsenbord is ook niet lastig. Over de laptop zelf. Ik heb ook een 13.3" met Core i5 430M, maar dan met een zwakke videokaart, de GeForce 310M. Nieuwe games kunnen op Low, maar daar is ook alles mee gezegd. De accu kan met enkel browsen en 50% brightness zo'n 7 uur mee. Als ik muziek aanzet, en de HDD a 2-3W wordt ingeschakeld, dan zakt die accutijd al naar zo'n 5 uur. Als ik notebookcheck moet geloven dan haal ik 4 uur met het afspelen van een DVD en onder volle last, dus gamen, slechts 2 uur:
[
Voor 65% gewijzigd door
GENETX op 08-10-2010 10:16
]