[NBBG Aanschaf] Special: Gamenotebook juni 2010

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Ik heb een laptop nodig voor mijn studie. Ik wou in het begin niet meer uitgeven dan 1000 euro, maar omdat het allemaal wat moeilijk licht op de laptop markt op het moment heb ik mijn budget verhoogt naar 1200-1400 euro. Ik wil met de laptop het volgende gaan doen: Video bewerken, af en toe een spelletje spellen (cod, diablo en fallout) en gewoon het school werk. Af een toe een filmpje kijken enz enz.

Hierbij de volgende gevonden, maar goedkoper is natuurlijk ook altijd fijn !

pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601)

en

pricewatch: Sony Vaio VPC-F13S0E (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
Waarom zulke grote laptops als je hem ook mee moet naar school? Of wil je een Full HD scherm?

De nieuwe Dell XPS 15 lijkt me wel wat voor jou eigenlijk:
pricewatch: Dell Studio XPS 15 (501-6595)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

wtf, waar komt die opeens vandaan?

standaard met full-hd scherm zie ik, lekker :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:05:
wtf, waar komt die opeens vandaan?

standaard met full-hd scherm zie ik, lekker :Y
Geen idee. Ik zette de filtertjes weer neer op Core i5 en i7, pakte de GT 330+ en HD 5650+ er bij. Toen bedacht ik dat DiscoSuperFly wellicht HFD wilde en plop: Studio XPS 15 bovenaan. WTF! :+

Nog erger is dit:
DiscoSuperFly schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:26:
pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601)
Daar las ik gewoon overheen alsof het de Studio 17 was 8)7 . Die staat dus ook al in de PW :+

Maar het ziet er eindelijk naar uit dat we weer een goede laptop hebben met FHD, goede specs, goede graka, goede formaat en een goede prijs. Hail to the new king _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 07-10-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

exit sony F heerschappij in het multimediasegment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Als ik de Dell XPS 15 tegenover de Sony F13 zet met zelfde specs (sony shop) scheelt het inderdaad meer dan 125 euro. Het enige verschil is dat de Dell DDR2, een kleiner scherm en geen USB 3.0 heeft. Daarnaast ziet de Sony er in mijn ogen wat strakker uit. Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen DDR2 en DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
GENETX schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:53:
Waarom zulke grote laptops als je hem ook mee moet naar school? Of wil je een Full HD scherm?

De nieuwe Dell XPS 15 lijkt me wel wat voor jou eigenlijk:
pricewatch: Dell Studio XPS 15 (501-6595)
Tja, ik wil er video's mee gaan bewerken. En met de tegenwoordige full hd camera's is het wel zo fijn. Verder ben ik een grote en sterke jongen :P, ik vind het opzich niet erg een 16 inch scherm mee te zeulen. Maar misschien is een 17 inch wel to much.

Ik wil zeker wel 3 a vier jaar gaan doen met deze laptop. Daarom zou ik wel graag een i7 willen hebben (dus niet de i5 die in de dell zit :) )

Ook is sony natuurlijk een echt a-merk en verwacht ik daarom ook goede support, dat vind ik ook wel wat waard als ik een laptop aanschaf. Ik wil het liefst vandaag of morgen de knoop doorhakken omdat ik nu al 3 weken aan het rondkijken ben, maar het is steeds ff wachten op de nieuwe lijn van de andere producenten (acer, asus etc ..)

Edit:

Ook 2 ongelofelijk mooie laptopjes van dell. Jammer van de maar 1 jaar garantie en de videokaart. Wel lekker met de 288 euro korting, full hd scherm en de gestoord krachtige processor. Weet iemand of ik deze deal nog kan samen gooien met een van die vele kortings codes die rondzwerven op het internet.

[ Voor 18% gewijzigd door DiscoSuperFly op 07-10-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378737

iemand nog tips voor een gamelaptop die ook makkelijk mee naar school kan>lange accu?
max rond 1100 liefst onder de 1000 maar dat zal lastig worden :(
15.6 max maar dat zal ook wel redelijk groot zijn al voor school..
er moet redelijk op gegamed kunnen worden..nieuwe call of duty, en de nieuwe die volgende maand uitkomt etc.
ook moet ie wat zware programma's kunnen draaien.

zit nu toch aan de m11x te denken aangezien dat mij de enige laptop lijkt waarop je kan gamen en waarvan de accu lang meegaat.

http://configure2.euro.de...0W1X04&rbc=N00W1X04&s=dhs

die dus.
Iemand betere ideeën of is dit wel best? Moet iig ook makkelijk mee naar school te nemen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Dell heeft ook gewoon DDR3... Ik weet niet wie dat invoert in de PW, maar een Core i-processor lust geen eens DDR2... 8)7
DiscoSuperFly schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:42:
[...]

Tja, ik wil er video's mee gaan bewerken. En met de tegenwoordige full hd camera's is het wel zo fijn. Verder ben ik een grote en sterke jongen :P, ik vind het opzich niet erg een 16 inch scherm mee te zeulen. Maar misschien is een 17 inch wel to much.
15-16" is gewoon extreem handig. Het past namelijk in je rugzak. Het verschil tussen 15-16" en 17" is op het gezicht niet eens zo heel veel, maar het maakt zoveel uit in portabiliteit.
Ik wil zeker wel 3 a vier jaar gaan doen met deze laptop. Daarom zou ik wel graag een i7 willen hebben (dus niet de i5 die in de dell zit :) )
Ook poep. Zo'n i5 460M haalt 2,8GHz met Turbo, net als een i7 720QM. Daarbij heb je ook nog eens het voordeel van 2 cores. En ja, dat is een voordeel. Software schaalt nooit 100% over de 4 cores van een quad, dus je verliest altijd wat performance. Een dualcore met een veel hogere snelheid zal dan ook echt niet onder doen. Een i5 460M tegenover de i7 720QM zetten, de i5 gaat dat winnen en is nog zuiniger ook.

Een i7 740QM gaat ook niet veel vlotter zijn.
Ook is sony natuurlijk een echt a-merk en verwacht ik daarom ook goede support, dat vind ik ook wel wat waard als ik een laptop aanschaf. Ik wil het liefst vandaag of morgen de knoop doorhakken omdat ik nu al 3 weken aan het rondkijken ben, maar het is steeds ff wachten op de nieuwe lijn van de andere producenten (acer, asus etc ..)
Wat een ongelofelijk A-merk is Sony toch. VT uitzetten, de Vaio E-serie introduceren waar 80% een piep heeft en zeggen dat het binnen de specs valt 8)7 . En dan een refresh uitbrengen die nog steeds de piep heeft 8)7 . Echt, Sony heeft zijn credit verspeeld als AA-merk zijnde en zijn gewoon afgegleden naar Asus en Dell niveau. Dat terwijl merken als Acer en PB echt omhoog geschoten zijn. Al staan die imho nog een trede lager, in de consumentenmarkt voor notebooks zie ik niet meer echt een kwaliteitsverschil tegenwoordig...

Die Sony Vaio E staat bij mij op de blacklist iig. En dat is de enige notebook die in NL verkrijgbaar is die daar op het moment op staat. En je moet het wel echt bont maken wil ik een laptop echt afraden.

Daarbij, bij Dell is garantie niet duur.
Edit:

Ook 2 ongelofelijk mooie laptopjes van dell. Jammer van de maar 1 jaar garantie en de videokaart. Wel lekker met de 288 euro korting, full hd scherm en de gestoord krachtige processor. Weet iemand of ik deze deal nog kan samen gooien met een van die vele kortings codes die rondzwerven op het internet.
Laat Dell eerst maar eens de XPS 15 op de eigen site zetten.
Anoniem: 378737 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:18:
iemand nog tips voor een gamelaptop die ook makkelijk mee naar school kan>lange accu?
max rond 1100 liefst onder de 1000 maar dat zal lastig worden :(
15.6 max maar dat zal ook wel redelijk groot zijn al voor school..
er moet redelijk op gegamed kunnen worden..nieuwe call of duty, en de nieuwe die volgende maand uitkomt etc.
ook moet ie wat zware programma's kunnen draaien.

zit nu toch aan de m11x te denken aangezien dat mij de enige laptop lijkt waarop je kan gamen en waarvan de accu lang meegaat.

http://configure2.euro.de...0W1X04&rbc=N00W1X04&s=dhs

die dus.
Iemand betere ideeën of is dit wel best? Moet iig ook makkelijk mee naar school te nemen zijn
Lastig. Al is die Alienware ook niet alles door de relatief trage processor...

Je kan ook overwegen een Acer Aspire 3820TG uit duitsland te halen:
http://geizhals.at/deutschland/a573396.html

Maar verder is er niet veel. 15,6" kan op zich wel naar school, al is het wel groot. Ik heb nu wel bewust 13,3" genomen iig. Maar 15,6" notebooks gaan eigenlijk nooit lang mee op de accu.. Maar wat voor accuduur verwacht je eigenlijk?

Vooral de combi videokaart + portabiliteit + accuduur gaat erg lastig samen.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 08-10-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx voor je post man. Iets uit duitsland halen lijkt me niet echt iets. Totaal geen verstand van en ook niet echt van de taal.

en het gaat idd erg lastig samen, ook het lastige eraan :D
Accuduur die ik verwacht? Hmm dat het gewoon een aantal uren mee kan op school zodat ik me niet de hele dag hoef te vervelen en dat het met gamen ook niet gelijk uitvalt. En dat als ik redelijk zware programma's draai het ook een aantal uur meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:54:
Laat Dell eerst maar eens de XPS 15 op de eigen site zetten.
precies, de specs zijn pas sinds gisteren bekend in de lage landen, met geluk kan je hem volgende week bestellen @ dell.nl, maar vertrouw er maar niet op.

wel raar dat er een nvidia kaart inzit, ik had toch de indruk dat dell en nvidia niet de beste maatjes waren...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-10-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 378737 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:55:
thx voor je post man. Iets uit duitsland halen lijkt me niet echt iets. Totaal geen verstand van en ook niet echt van de taal.

en het gaat idd erg lastig samen, ook het lastige eraan :D
Accuduur die ik verwacht? Hmm dat het gewoon een aantal uren mee kan op school zodat ik me niet de hele dag hoef te vervelen en dat het met gamen ook niet gelijk uitvalt. En dat als ik redelijk zware programma's draai het ook een aantal uur meekan.
Ik zou je willen adviseren om een dieselgenerator te kopen |:( Of alvast te sparen voor een 20kg zware rugzak vol met accu's. Tip, neem geen lood, die zijn letterlijk loodzwaar.

Maar echt, in welke wereld leef je? Een accu is geen wondermiddel waar onbeperkt stroom uit komt zoals water bij een kraan of stroom uit je stopcontact. Er is een reden waarom we nog niet met elektrische auto's rijden. Wat jij wil is gewoon technisch onmogelijk anno 2010. Die Acer gaat 6 uur mee op energiebesparing en dat is al een wonder op zich voor 900 euro met zulke specs. Als je mij een jaar geleden had verteld dat dat mogelijk zou zijn, dan had ik je voor gek verklaard namelijk.

Je stelt eisen die tegenstrijdig met elkaar zijn:
Lange accuduur <> Snelle hardware die veel verbruikt en een dikke koelinstallatie vereist
Compacte laptop <> Snelle hardware die veel verbruikt en een dikke koelinstallatie vereist

Dan zijn er altijd maar een paar opties:
1. Het bestaat, maar is veel te duur
-> Sony heeft er 1 en met extra accu kom je wel in de buurt, maar dat kost je een whopping 2000 euro
2. Het is technisch onmogelijk en bestaat niet eens, laat staan binnen je budget
3. Je hebt ongelofelijk veel mazzel dat er iets is wat in de buurt komt
-> Die Acer. En dan moet je echt niet gaan klagen dat hij uit Duitsland moet komen imho.

Dus ja, ik blijf bij de Acer uit Duitsland. Dan een toetsenbord importeren vanuit China op ebay en die inbouwen (Duitsers hebben QWERTZ ipv QWERTY) en een extra accu kopen van het geld dat je overhoudt. Die Alienware lijkt me namelijk ook niet echt fijn met een 11.6" scherm... Je weet wat een netbookje is gok ik? Nou, zo groot of net iets groter is het scherm van de alienware.

Anders zul je toch eisen moeten laten vallen. Maar hebben ze op school geen stopcontacten ofzo? En verder, wees specifiek *zucht* . Aan "een aantal uur" heb ik niks. Wat is een aantal? 4? 6? 8? 24?

Ter vergelijking. Ik heb een Asus U30Jc uit Duitsland gehaald (en dat is echt niet zo lastig). Met een tooltje kun je de taal omzetten, ook no problemo. Het toetsenbord is ook niet lastig. Over de laptop zelf. Ik heb ook een 13.3" met Core i5 430M, maar dan met een zwakke videokaart, de GeForce 310M. Nieuwe games kunnen op Low, maar daar is ook alles mee gezegd. De accu kan met enkel browsen en 50% brightness zo'n 7 uur mee. Als ik muziek aanzet, en de HDD a 2-3W wordt ingeschakeld, dan zakt die accutijd al naar zo'n 5 uur. Als ik notebookcheck moet geloven dan haal ik 4 uur met het afspelen van een DVD en onder volle last, dus gamen, slechts 2 uur:

[ Voor 65% gewijzigd door GENETX op 08-10-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Oke nieuw dillema :9
Dell XPS 15 vs Dell XPS 16
De prijzen zijn ongeveer even hoog en veel van de aspecten ook. Toch een aantal verschillen:

Dell XPS 15 heeft een 1080i terwijl de Dell XPS 16 een 1080p. Als ik me niet vergis is een 1080p scherm beter dan een 1080i.
Dell XPS 15 heeft een Intel Core i5 460M terwijl de Dell XPS 16 een Intel® Core™ i7 Processor 720QM
Dell XPS 15 heeft een GeForce GT425M terwijl de Dell XPS 16 een ATI Radeon HD 565v videokaart heeft.
En de Dell XPS 15 heeft slechts twee USB 2.0 poorten terwijl de Dell XPS 16 er 3 heeft.
Verder zijn er dus nauwelijks verschillen.

Wat zou de beste koop zijn voor iemand die af en toe een spelletje speelt en voor de rest de laptop gebruikt als multimedia notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de xps 15 is nog niet leverbaar, verder zou ik niet vertrouwen op de correctheid van de specs.
zeker wat de usb poorten betreft, het scherm is 99% zeker wel gewoon 1080p, 1080i bestaat namelijk niet op computermonitoren, of ze bedoelen 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Iceman1987 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:28:
Oke nieuw dillema :9
Dell XPS 15 vs Dell XPS 16
De prijzen zijn ongeveer even hoog en veel van de aspecten ook. Toch een aantal verschillen:

Dell XPS 15 heeft een 1080i terwijl de Dell XPS 16 een 1080p. Als ik me niet vergis is een 1080p scherm beter dan een 1080i.
Pricewatchfail.... Die termen worden uberhaupt enkel bij HDTV's gebruikt. Ik snap niet wat ze uberhaupt bij laptops en monitoren doen in de PW 8)7 . De resolutie is dus gewoon 1920x1080 pixels met vast wel 60Hz als refreshrate ;)
Dell XPS 15 heeft een Intel Core i5 460M terwijl de Dell XPS 16 een Intel® Core™ i7 Processor 720QM
Maakt geen verschil. Met een quadcore heb je alleen een hoger verbruik en een "penalty" omdat het toch niet schaalt. Misschien dat je met videobewerking nog eens 90% schaling haalt en net 5-10% sneller bent met de Quad. Maar doorgaans zal de i5 460M net zo snel zijn en ook nog eens een stuk minder warm worden.
Dell XPS 15 heeft een GeForce GT425M terwijl de Dell XPS 16 een ATI Radeon HD 565v videokaart heeft.
De Nvidia is absoluut beter.
En de Dell XPS 15 heeft slechts twee USB 2.0 poorten terwijl de Dell XPS 16 er 3 heeft.
Slechts 2? Ik denk ook dat het een foutje is in de PW
[quote]

Wacht dus maar even tot Dell de XPS 15 op zijn eigen site heeft voor de juiste specs. Maar dat lijkt me imho wel de betere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ironisch gezien scoort de al een jaar verkrijgbare HD4670 beter dan de gt425 in 3dmark06 :/

in vergelijking met de in de US verkrijgbare HD5730 is het al helemaal een downgrade, vaag.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-10-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Al vind ik die scores erg sterk... 96 Cuda cores, vrij hoge clock. De memory clock ligt lager, dat wel. Maar dat zou ook een fout op notebookcheck kunnen zijn en dat die nog maal 2 zou moeten.

Op papier lijkt de GT 425M een stukje sterker als de HD 5650 bv. Daarbij zal Dell hem in de XPS wel aan goed geheugen knopen gok ik. Dat was ook het sterke punt van de XPS 16.

http://www.hexus.net/content/item.php?item=26379&page=3
7380 3DMark06 punten in een Acertje dus. Wellicht een andere resolutie als alles bij notebookcheck. Maar de M11x Alienware zet 6768 neer, terwijl notebookcheck die ook slechts 6400 geeft.. Notebookcheck haalt zelf met die Alienware ook maar zo'n 6500. Maar als je het gaat schalen naar de resolutie, dan zou ik zeggen dat de GT 425M nog altijd grofweg 7000 punten doet.

En ik denk dat Acer goedkoop geheugen heeft genomen (heb de review niet gelezen), dus als Dell ook nog goed geheugen neemt zoals bij de XPS 16, dan verwacht ik dat Dell toch wel een kleine boost in performance ten opzichte van de XPS 16 neer gaat zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 09-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Ik zit ook aan die dell xps 15 of 16 te denken .. het is nog even afwachten, maar voor de rest allebei 2 mooie laptopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:20:
En ik denk dat Acer goedkoop geheugen heeft genomen (heb de review niet gelezen), dus als Dell ook nog goed geheugen neemt zoals bij de XPS 16, dan verwacht ik dat Dell toch wel een kleine boost in performance ten opzichte van de XPS 16 neer gaat zetten.
de gt425 ondersteunt enkel gddr3, dat verhaal gaat dus niet op.

in de xps 16 zat inderdaad gddr3, waar de concurrent het veelal moest doen met het tragere ddr2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
een interessanter exemplaar vind ik momenteel deze: pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601). Met een nvidia GT445M (hopen dat die info klopt) is dat een stuk sneller apparaat dan de XPS 15 met een 425M.

helaas staan op de site van Dell nog geen exemplares van de Studio XPS, behalve de XPS 16 (oud model). Ook twijfel ik zelf nog tussen de Vaio F13S0E en de XPS 17, omdat ik niet weet wat de kwaliteit is van het Dell scherm. Als het Dell scherm namelijk de RGBled versie, is dat prima (ook al is het glossy), maar als de XPS 15 en 17 alleen de white led versie hebben, is voor mij de keuze eenvoudig. Het sony scherm (de premium display) is redelijk perfect wat mij betreft

.:edit:. bij de 445M is het wel weer verschillend welk geheugen geplaatst wordt, deze ondersteund namelijk gddr3 en gddr5, wat ongeveer 10-15% scheelt in performance

[ Voor 9% gewijzigd door MMaI op 14-10-2010 11:58 ]

echo c > /proc/sysrq-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

MMaI schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:57:
.:edit:. bij de 445M is het wel weer verschillend welk geheugen geplaatst wordt, deze ondersteund namelijk gddr3 en gddr5, wat ongeveer 10-15% scheelt in performance
Meer.. ;) Op hoog resolutie/detailniveau is de GDDR5 versie waarschijnlijk al gauw 30 tot 40 procent sneller dan de DDR3 versie, dus dat is echt het verschil tussen een leuke kaartje voor een spelletje met redelijke instellingen of een kaart voor de serieuzere gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132189

Ik ben al een tijdje aan het scouten naar een nieuwe laptop.

Ik wil er graag redelijk mee kunnen gamen en ik wil een 15", budget rond de 1300.

Nu twijfel ik tussen de Studio XPS 16 van Dell en de MSI GX660 (pricewatch: MSI GX660-249NL).

Dell heeft een betere processor maar de MSI heeft een betere grafische kaart. Ik vraag me echter af of dit echt een significant verschil is wat gamen betreft?

Als iemand andere suggesties heeft die binnen mijn budget vallen ben ik ook zeer dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
  • Laatst online: 00:14
De nieuwe medion?

Gamer notebook 15.6 medion erazer x6812

Superstrak. Supersnel. En super scherp geprijsd. Dat is de Erazer X6812, de
nieuwste notebook van Medion. Wat u ook zoekt in een notebook, de Erazer
voldoet eraan. En komt door z'n technische specificaties zelfs tegemoet aan
de meest extreme eisen van de veeleisende gamer. Met supersnelle
intelprocessor, 4 GB werkgeheugen, maar liefst 640 gb geheugen, bleutooth,
webcam en microfoon. Stop maar met zoeken. De notebook die aan uw eisen
voldoet heef u zojuist gevonden.
Natuurlijk bij Aldi.
Per stuk
999.00
3 jaar garantie

15.6 breedbeeld led scherm
Hd plus resolutie 1366 bij 768 pixels
Intel core i5-46om 2.53 GHz 3MB
Intel smart cache en hyper threading
Nvidia geforce gtx46om directx11
Met 1536 mb gddr5 geheugen
4 gb ddr3 sdram
640 gb s-ata harde schijf
Wifi 802.11
Gigabit lan
2x usb 3.0, tot 10 keer zo snel als usb 2.0
1x esata, tot 2.5x zo snel als usb 2.0
2x usb 2.0
Multikaartlezer
Bluetooth 2.1
2.1 met dolby home theater v3
Geintegreerde 3 megapixel webcam
Hdmi-out
S pdif
Express card slot 54
Inclusief 9 celen li-ion accu.
Gewicht circa 3.5 kili
Draait op windows 7
Home premium 64 bit

Vraag me alleenaf of de processor wel snel genoeg is (bij de aldi dus drie jaar garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De i5 460M is erg snel. 2,66GHz met 2,8GHz Turbo. Daarmee is hij eigenlijk te vergelijken met een Core i7 740QM quadcore en de oude high-end i5 540M. Die processor is hoe dan ook meer dan snel genoeg.
Anoniem: 132189 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:06:
Ik ben al een tijdje aan het scouten naar een nieuwe laptop.

Ik wil er graag redelijk mee kunnen gamen en ik wil een 15", budget rond de 1300.

Nu twijfel ik tussen de Studio XPS 16 van Dell en de MSI GX660 (pricewatch: MSI GX660-249NL).

Dell heeft een betere processor maar de MSI heeft een betere grafische kaart. Ik vraag me echter af of dit echt een significant verschil is wat gamen betreft?

Als iemand andere suggesties heeft die binnen mijn budget vallen ben ik ook zeer dankbaar.
De videokaart van de MSI is gewoon 2x zo snel -> 2x zoveel frames per seconde. Dus ja, dat ga je absoluut merken.

Alternatief is de Medion hierboven wat echt een knotsgekke deal is. Een i5 460M met een Nvidia GTX 460M en 3 jaar garantie voor 1000 euro. Dat zie je niet snel weer. Voor 1200 euro was het al een erg goede deal geweest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
  • Laatst online: 00:14
Die 5870m levert toch een heleboel problemen op (in de asus en de vorige medion Akoya) is dat gewoon de reden dat ze allemaal ineens op de GTX460 overgaan denk ik.

Medion zou in week 44 met een gamelaptop komen, ik denk dat het deze is, hij zou eerst met de 5870 uitgerust zijn....in duitsland is die voor 100 euro duurder met een i7 740 qm en 300 euro duurder met een 120 gb ssd extra erin.

hoe dan ook een mooie deal en denk wel dat ik hem volgende week ga halen (als ik vroeg uit mijn bed kan komen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Medion is zeker een goeie deal, ik neem aan dat het een barebone van MSI is? Fijne hardware en goeie garantie voor een mooi prijsje, het enige nadeel wat ik nu meteen kan zien is de schermresolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik neem aan dat het dezelfde case is als onderstaande link. Dat is de 6811. Mooie laptop als je het mij vraagt. Het is zo te zien idd gewoon een MSI, namelijk een MSI GX660, maar dan een stuk mooier als je het mij vraagt.

http://neuerdings.com/201.../medionerazerx6811_1-jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Genetx

zou je een schatting kunnen geven over hoelang die 9cell accu bij die medion mee zou gaan bij bijvoorbeeld internetten en simpele dingen doen, en gamen aan de andere kant, of is dat onmogelijk? thx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de asus met dezelfde specs haalt 2.5u als je niets doet, 2 uur en 10 minuten onder surfen

ik denk dat je 1.5, 2 uur haalt, met gamen een half uurtje tot een uur.

ik snap trouwens geen reet van die cijfers van notebookcheck, volgens hun trekt-ie 158w onder load, de accuduur onder dezelfde load is volgens hun 1 uur en 8 minuten? WTF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is sowieso onmogelijk als ik de capaciteit niet weet. Het aantal cellen zegt weinig, omdat je niet weet wat voor cellen...

Met gamen kun je het sowieso wel vergeten veel langer dan een uur op een acculading te doen. Misschien heb je tijdens surfen geluk dat je 3 uur ofzo kan halen. Maar het hangt wel van van alles af. Mocht je Nvidia Optimus er op hebben, dan kun je het wel aardig rekken tot die 3 uur, maar anders moet je toch wel aan de 2-2,5 uur denken.

Maar het is lastig in te schatten en het kan compleet uiteenlopen. Mijn Asus U30Jc, met 84Wh 8 cell accu, Core i5 430M en Geforce 310M kan zelfs 7 uur op een acculading. Echter, zodra ik muziek afspeel (en dus de hdd in beweging komt), daalt dat al snel naar 4,5 uur. Ga ik gamen (en mijn videokaart verbruikt niks, maar ik heb ook nog eens Optimus) dan haal ik maar 2 uurtjes. Mijn laptop is dus behoorlijk energie efficiënt als het even kan. Dat is vrij uniek eigenlijk. Je merkt echter dat alles gelijk een grote impact heeft op de accuduur echter. Het verbruik varieert ergens tussen de 11-12W min en 42W max.

Maar ook dat hangt weer erg van de laptop af. Ik dacht dat het wel aardig gelijk zou zijn. Nou, not dus. Idle doet een HP 20W. Gewoon 8 tot 9 Watt meer dan mijn Asus terwijl de HP dezelfde specificaties heeft 8)7

Edit: GX660 review
Batterij
Vanwege de hoge technische kenmerken, is het noodzakelijk voor MSI GX660 gebruikt u de grote 9-cell batterij. Met het bij normale belasting (het kijken naar films, het werken met Office-programma's, surfen op het internet) en de spaarstand, het duurt 194 minuten doelen (3 uur en 14 minuten). De helderheid is ingesteld op 4 van de 9 punten.

Bij maximale belasting (Benchmark testen)-modus en High Performance, model duurt 83 minuten (1 uur en 23 minuten) voordat het wordt uitgeschakeld. Helderheid is vastgesteld op maximaal (9 / 9).
Bron: Een of andere Bulgaarse site, met dank aan google translate :P
De Medion heeft wel vergelijkbare hardware. Maar mogelijk kun je wel wat gemodde Optimus drivers van laptopvideo2go.com halen (het zou ook gewoon op een Vaio Z werken), of heeft Medion dat al. Dan kan de videokaart uit en dan zou je nog wat extra minuten er uit kunnen persen.

Ik moet zeggen dat me dat niks tegenvalt voor zo'n laptop.

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 15-10-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:25:
Maar ook dat hangt weer erg van de laptop af. Ik dacht dat het wel aardig gelijk zou zijn. Nou, not dus. Idle doet een HP 20W. Gewoon 8 tot 9 Watt meer dan mijn Asus terwijl de HP dezelfde specificaties heeft 8)7
inderdaad, anandtech heeft daar altijd mooie grafiekjes van:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/asusu30jc_051810151813/22976.png
elke keer als ik dit zie vraag ik me toch weer af hoe dell er in is geslaagd de alienware zo'n lange batterlijduur te geven...

blijkbaar heeft het moederbordontwerp een grote invloed op de accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_frankie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10-2021
wat voor harde schijf zit er eigenlijk in die medion. ik weet dat het gaat om een 640 gig s-ata maar is dat 5400 lf 7200 toeren? deze informatie kan ik namelijk nergens vinden.
Verder lijkt mij dit ook een heel goed systeem en vooral voor die prijs.
Ik zat eerst te twijfelen tussen een gx660 en later een asus n53.

nu heb ik voor mijn gevoel de ideale middenweg gevonden tussen deze twee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 16:01
Ik vind alleen de resolutie zo jammer van de medion :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Ja ik baal er ook van, als het een Full HD was, dan was ik vrijdagochtend begonnen met kamperen. Maar er is geen perfecte gamelaptop. Ik ga bijna denken dat ze het expres doen.
Kijken wat de Dell XPS 15 zal brengen, dan ga ik echt de knoop door hakken. Die medion gaat het jammer genoeg niet worden vanwege de zeer lage resolutie, 786? Kom nou mijn 3 jaar oude 15'inch laptop had een schermresolutie van 1400x900.

Het word voor mij dus of een Dell XPS 15 of een MSI GX660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Nou zit ik nog te twijfelen over de videokaart, de nvidia 460m of de ati 5870? Op notebookcheck is de nvidia sneller maar de ati kost meer op mysn.de 8)7

En uiteraard net als ik hem wil bestellen duurt het 3 weken voordat de nvidia binnen is :(

[ Voor 23% gewijzigd door 3p0x op 19-10-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Tja, de 5870 is wel sneller. Zie link

Maar ik hoor dat er veel problemen zijn met de 5870M versie. Maar het is nog onbekend hoeveel problemen de 460M zal hebben. Wel zul je waarschijnlijk met de 460M gebruik kunnen maken van de Optimus technology, wat d8 ik nog niet mogelijk was met de 5870M. Al heeft Darkstone wel een aantal tips gegeven erover een aantal pagin's eerder in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Uit die vergelijking is de ati maar met 1 game sneller? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3p0x schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:39:
Uit die vergelijking is de ati maar met 1 game sneller? :P
Uhm.. Nee :P Als jij keurig alle games waarvan benchmarks voorradig zijn van beide kaarten vergelijkt, zie je dat de ATI op ultra settings meestal sneller is.
Zitten alleen niet zo veel DX11 games bij, de vraag is dus of de ATI dan nog sneller is, omdat de Nvidia kaarten sneller zijn op DX11 elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

3p0x schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:02:
Nou zit ik nog te twijfelen over de videokaart, de nvidia 460m of de ati 5870? Op notebookcheck is de nvidia sneller maar de ati kost meer op mysn.de 8)7

En uiteraard net als ik hem wil bestellen duurt het 3 weken voordat de nvidia binnen is :(
De 5870 is prima naar wat ik heb gelezen. Ik heb geen flauw idee waar de 460M toe in staat is, maar een 5870 is zover ik weet een van de snelste mobiele GPU's die ook nog een relatief mild prijskaartje heeft en relatief weinig verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Anoniem: 343358 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:34:
[...]

Uhm.. Nee :P Als jij keurig alle games waarvan benchmarks voorradig zijn van beide kaarten vergelijkt, zie je dat de ATI op ultra settings meestal sneller is.
Zitten alleen niet zo veel DX11 games bij, de vraag is dus of de ATI dan nog sneller is, omdat de Nvidia kaarten sneller zijn op DX11 elementen.
Ik had per ongeluk de 480m aangevinkt :X Maar idd de ati is sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Ik wil vanavond de knoop doorhakken voor mijn laptopje met FULL HD van rond de 1000 euro.

De keuze is als volgt:

1. Sony F13:
- Intel® CoreTM i5-460M
- VIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
- 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera, Full HD (1920 x 1080)
- 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
- 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM 2 x 2048 MB
- DVD-station Leest en schrijft (DVD+-RW/+-R DL/RAM)
- 2 USB 3.0 + 1 e-SATA/USB 2.0

Prijs: € 1.008,-

2. Dell XPS15:
- Intel® Core™ i5-460M
- NVIDIA® GeForce GT 420M GT 1GB
- 1080p, Full HD (1920x1080) HD B+RGLED TL
- Totaal 2x USB 3.0, 1x USB 2.0 (eSATA-/powershare-combo)

Prijs: € 964,-

3. Dell XPS15:
- Intel® Core™ i7 740QM
- NVIDIA® GeForce GT 435M GT 2GB
- Totaal 2x USB 3.0, 1x USB 2.0 (eSATA-/powershare-combo)

Prijs: € 1.069,-

Graag advies m.b.t. verschillen in CPU snelheid (dell) en videokaart (al lijken deze minimaal). Zie ik verder nog zaken over het hoofd? Natuurlijk is er nog niet veel bekend over de fan problemen bij de F13. Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Op dit moment neig ik naar keuze 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De GT400M-serie is erg nieuw, maar de verschillen lijken idd niet echt heel groot. Daarbij zal het geheugen vast de bottleneck zijn. Jammer dat de XPS15 zo nieuw is dat we er nog weinig over weten.

Op dit moment zou ik ook neigen naar de XPS15 met Core i5 460M. Al hangt het wel af van je eisen, dus die heb ik maar weer eens opgezocht :P
Gigagiel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:24:
Ik ben nog (steeds) op zoek naar een goede game laptop van rond de 1000 euro.

- Het liefst zou ik een I7 processor willen maar ik denk dat ik het toch moet doen met een I5 (o.b.v. de pricewatch)
- Qua videochip wil ik eigenlijk minimaal een geforce GT330 of Radeon 5650.
- Beeldscherm liefst 15 of 16 inch, 17 gaat me net wat te ver.
- Verder is een HDMI aansluiting een must en zou het mooi zijn als de laptop een USB 3.0 heeft.
Ik ben nog steeds benieuwd naar wat Dell doet met die XPS15. Het zou mij anderijds namelijk weer niets verbazen dat de GT 435M bij Dell een flink stuk sneller is. Die optie hebben ze niet voor niets...

Moeilijk. Optie 2 zou idd wel volstaan gok ik, al blijft het lastig in te schatten wat je gaat missen ten opzichte van optie 3. De meerprijs is niet absurd en de veel hogere naamgeving van Nvidia zet mij aan het denken... Geen van ade 3 is een slechte keuze, dus ik zou zeggen, mocht je niet meer willen wachten: kies wat je gevoel zegt.

[ Voor 65% gewijzigd door GENETX op 21-10-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een paar kanttekeningen:

het scherm van de xps kost €200, ik heb toch sterk het vermoedden dat dit scherm iets beter is dan het non-premium scherm van de F

config #3 heeft geen optimus, aldus dell:
6-cel LI (2,6 Ah) standaard; tot 5 uur, 23 minuten* batterijduur met 6-cel batterij
ruim 4 uur in een reallistische setting met de i5, met de i7 haal je waarschijnlijk een uur minder, minimaal

ik zou ook voor optie 2 gaa, maar dan met engelse windows (+€0) en misschien 1 jaar accidental damage protection voor €50, plus de kortingsbon natuurlijk

...ik hoop dat anandtech deze snel reviewt, ik wil wel eens weten wat dat "B+RG" gedoe eigenlijk inhoud.

en trouwens, je kan de xps 17 bestellen met een 3GB GPU, maar de maximale schermresolutie is nog steeds 900p 8)7

de xps heeft trouwens ook mini-displayport, a-la mac

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-10-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Allereerst (weer) bedankt voor jullie aanvullingen. Als ik jullie aanhoor neigen jullie toch wel naar de Dell. Het wachten op reviews duurt me wat lang zo kan ik ook nog steeds geen uitgebreide review vinden van de F13 (naar circa 2 weken). Ik kan natuurlijk ook nog altijd gaan voor de 9-cel accu waardoor de batterijduur met 1/3 (?) wordt verlengd.

Mag ik vragen waarom de engelse windows? En ik zal het forum nog eens naspitten over informatie over die kortingsbon waarover je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
GENETX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:10:
Moeilijk. Optie 2 zou idd wel volstaan gok ik, al blijft het lastig in te schatten wat je gaat missen ten opzichte van optie 3. De meerprijs is niet absurd en de veel hogere naamgeving van Nvidia zet mij aan het denken...
Als je het hebt over "wat je gaat missen" heb je het met name over de videokaart, processor of combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gigagiel schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:32:
Allereerst (weer) bedankt voor jullie aanvullingen. Als ik jullie aanhoor neigen jullie toch wel naar de Dell. Het wachten op reviews duurt me wat lang zo kan ik ook nog steeds geen uitgebreide review vinden van de F13 (naar circa 2 weken). Ik kan natuurlijk ook nog altijd gaan voor de 9-cel accu waardoor de batterijduur met 1/3 (?) wordt verlengd.

Mag ik vragen waarom de engelse windows? En ik zal het forum nog eens naspitten over informatie over die kortingsbon waarover je hebt.
Dell Waardebonnen Topic
de nieuwe bon is nog niet binnen... ik zal hem wel posten als ik hem in de mail krijg (in dat topic), 5% korting

anadtech heeft, volgens dit artikel:
http://www.anandtech.com/show/3983/dell-xps-laptops-2010
vrijdag een review sample, maar ik zou alvast bestellen, als hij niet bevalt kan je hem altijd nog terugsturen :)

en engelse windows? ach, persoonlijke voorkeur :)
Gigagiel schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Als je het hebt over "wat je gaat missen" heb je het met name over de videokaart, processor of combinatie?
hij bedoelt dat config #3 sneller is, maar er nog geen benches zijn. (van de videokaart, that is)
bij nvidia moet je sowieso niet op de naamgeving vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Ik neem aan dat er wel gewoon firewire op al die drie laptops zitten. Een mooi lijstje trouwens gigagiel. Ikzelf zit alleen nog met de medion razer (De versie met een i7 en full hd scherm dan, want de resolutie op die van de aldi is gewoon schandalig.) en de xps 16 erbij in mijn hoofd. Dus een van die 5 zouden het dan idd moeten worden. Het nadeel is dat ik er ook nog graag mee wil videobewerken, en dan neig je toch al snel naar i7. Al moet ik eerlijk gezegd toegeven dat ik denk de snelheid van de 460 te onderschatten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 460M is zeker erg snel, en de meesten zullen de extra cores van de 740QM niet nodig hebben. Maar als je veel zware processor-veeleisende programma's draait, is de quad ook met het oog op de toekomst wel handig.

Overigens: ligt het aan mij, of is die XPS helemaal niet duur.. Het is wachten op een Notebookcheck-achtige review.
Als dat scherm echt zo goed is, heeft deze laptop even het rijk alleen voor de mensen die iets verder kijken dan mediamarkt. Even opsommen: voor 1069 euro een 740QM, 4GB, 500GB 7200 rpm, GT435, 2 maal USB 3.0 en dus waarschijnlijk een topscherm. Een F13 voor dezelfde prijs heeft (waarschijnlijk) een minder scherm, en een lager geklokte grafische kaart.

Overigens is de GT435M net zo snel of iets sneller als de HD5730 (schat ik). Beetje hetzelfde verhaal als HD5650 die in de Vaio's op 450 MHz geklokt is, dat is bij Nvidia de GT420 ;)

Edit: en de XPS 17 is er ook.... Met GT445! Maarja, als daar geen GDDR5 geheugen bijzit (staat geen info over op de site) dan heeft niemand daar wat aan. Ik ben benieuwd.

Goeie grap trouwens, bij RAM-geheugen: "Dell raadt aan, 12 gb".. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 343358 op 21-10-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met i7 €200 goedkoper dan de goedkoopste F met premium scherm, verschillen:
de F heeft 6GB, dell 4GB
de F heeft 2 jaar, de dell 1 jaar garantie
de dell is een stuk lichter, en heeft waarschijnlijk een betere accuduur.

anandtech krijgt vrijdag een review sample binnen, als ik het artikel mag geloven. hopenlijk met het "B+GR" scherm

in de 17" zitten trouwens 4 DIMM sloten
The 420M is about 10% slower than the HD5650, thats a fact.
The 425M should be about the same as a HD5650.
The 435M should be another 10% faster than the HD5650, and should have a similar performable as the HD5750.
The 445M has a different design, and should be much faster than the 5750, Notebookcheck seems to think that it will easily compete with the 5850.
geen gddr5 trouwens...

edit: ik vind ze verdacht goedkoop:
studio 15: i7 740m, hd5470, 4GB, 500GB : €869
xps 15: idem, maar dan met GT435m: ook €869
de versie met 420m en een i3 370 is zelfs in het voordeel van de xps :?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-10-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen gddr5 trouwens...
Op notebookcheck staat volgens mij dat icm GDDR5 geheugen er een 192 bits geheugenbus is ingebouwd, en 128 bits icm GDDR3... In dat geval heeft de kaart gewoon de bandbreedte van een midrange-kaart, en zal ie dus ook niet veel sneller zijn dan een GT435, ondanks het hogere aantal kernen (zie de HD5850 in diverse acer-laptops, die is niet veel sneller dan een HD5730).

Ik zit ook een beetje met die prijs: lijkt haast wat te mooi om waar te zijn ofzo.. Zou kunnen dat er flink op de case is bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik zit net met dezelfde opties 2 & 3 te worstelen.

Bij optie 2 kan je voor de prijs van uw 5% kortingbon van i5-460M ,naar i5-560M gaan.

Heeft dat zin?

Ik las ook ergens dat de i7 een goed geventileerde laptop verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxibaut schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:05:
Bij optie 2 kan je voor de prijs van uw 5% kortingbon van i5-460M ,naar i5-560M gaan.
jazeker, de i7 is hoogstens 10% sneller dan de i5 560m in quadcore-apps, in de overige apps is de i5 sneller
Ik las ook ergens dat de i7 een goed geventileerde laptop verwacht.
yep :7
de i7 is gewoon een hongerig beest, alleen daarom zou ik al voor de i5 kiezen.
telefonisch kan je wel voor een i5+GT435 kiezen, heb ik gehoord.

het probleem met de i7 is datje geen optimus hebt, de batterijduur is dus crap in vergelijking met de i5 versie

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-10-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Dus een upgrade van optie 2 naar i5 560M met 1920 scherm ben ik al aan uit. Lekker zuinig tov i7

Kun je me uitleggen WAAR de upgrade naar 435zinvol kan zijn? In welke toepassingen zal je dit duidelijk merken?

NVIDIA® GeForce GT 420M GT 1GB
NVIDIA® GeForce GT 435M GT 2GB

Volgens Dell geeft dat een meerprijs van 80 euro, alleen zou de i5 bundel NU nog niet aan te passen zijn. Dus is dit mogelijks een non-discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je merkt de upgrade alleen tijdens het gamen. Exact cijfers zijn niet bekend, maar ik gok dat de 435m 25 a 30% sneller is dan de 420m, in games.

of je moet 24 uur per dag F@H willen draaien, maar dat zie ik de gemiddelde consument niet doen

maar ehh, we zitten hier wel in het gamenotebook topic ;)

edit ho, wacht, de 435m is een op 650mhz geklokte 420m (=500mhz)

de prestaties zijn dus maximaal 650/500 = 30% beter

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-10-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:09:
je merkt de upgrade alleen tijdens het gamen. Exact cijfers zijn niet bekend, maar ik gok dat de 435m 25 a 30% sneller is dan de 420m, in games.

of je moet 24 uur per dag F@H willen draaien, maar dat zie ik de gemiddelde consument niet doen

maar ehh, we zitten hier wel in het gamenotebook topic ;)

edit ho, wacht, de 435m is een op 650mhz geklokte 420m (=500mhz)

de prestaties zijn dus maximaal 650/500 = 30% beter
En dat er dan nog 1gb geheugen extra opzit maakt geen zak uit neem ik aan? Dit zou alleen handig zijn bij video, foto-bewerking of een extra monitor ... toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, het verbaast me heel erg dat er 2GB op zit.

ter indicatie: op de zojuist geteste HD6870 zit 1GB, daar kan je zonder problemen 3x een 1440p scherm op aansluiten.
sterker nog, voor die 3 monitoren heb je aan 80MB al genoeg, en de grafische kaart is toch niet sterk genoeg om op meer dan 1 monitor te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:03:
inderdaad, het verbaast me heel erg dat er 2GB op zit.

ter indicatie: op de zojuist geteste HD6870 zit 1GB, daar kan je zonder problemen 3x een 1440p scherm op aansluiten.
sterker nog, voor die 3 monitoren heb je aan 80MB al genoeg, en de grafische kaart is toch niet sterk genoeg om op meer dan 1 monitor te gamen.
80 mb?! hahaha. En dan te bedenken dat ze al jaren die kaarten promoten met de hoeveelheden mb's en gb's die erop zitten.

En die 2gb zal in dit geval dan ook wel weer niet meer zijn dan promotie materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
DiscoSuperFly schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

80 mb?! hahaha. En dan te bedenken dat ze al jaren die kaarten promoten met de hoeveelheden mb's en gb's die erop zitten.
Het hangt er ook van af WAT je er op zet. 2D beeld is namelijk iets van 1920x1200 pixels * 32-bits (kleuren) = 73 728 000 bits = 73,8Mb (Megabit). = < 10MB voor een hogere resolutie als Full HD.

Echter, games slaan naast die framebuffer ook andere data op omdat het anders niet snel genoeg kan worden verwerkt. Denk vooral aan textures die moeten worden geschaald. En dat is de reden waarom je bij games wel meer geheugen nodig hebt. Maar voor Windows zonder Aero zou 32MB al genoeg zijn voor 3 full HD monitoren. Mijn Nvidia Riva TNT met 16MB kon al 2560x1600 pixels aansturen.Dat zou dan wel met 24-bits kleuren moeten, 32-bits is net iets meer als die 16MB (16,384MB). Maar de laatste 8 bits zijn ook sowieso slechts alpha en dus eigenlijk al niet nodig. Wellicht hoef ik die ook niet mee te nemen in het eerste voorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 22-10-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lekkere objectieve review :/ gesponsord door medion ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vast, of een site die niks durft af te kraken. Maargoed, dat heb ik sowieso wel tegenwoordig. Wie durft nou echt gefundeerd een product af te kraken. Bij notebookcheck moet je al een 80% scoren om überhaupt gemiddeld te zijn... Zou niet best zijn als ik een 8 moest halen op school voor een voldoende. Nu haal je daar wel genoeg uit de tekst zelf en is het verder wel objectief, maar die cijfers de ze geven zijn altijd wel vreemd... Het is niet verboden om dikke onvoldoendes te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:53:
lekkere objectieve review :/ gesponsord door medion ofzo?
Ja het is inderdaad opvallend positief.

Neemt niet weg dat de laptop qua prijs/prestaties erg goed is voor een gaming laptop maar zoals eerder gezegd is de max resolutie van 1368 x 968 vh tn beelscherm wel mager als je dat wegzet tegenover de concurrentie.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Pagina: 1 2 3 Laatste