[NBBG Aanschaf] Special: Gamenotebook juni 2010

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Bedankt voor de reacties ga denk ik voor de GX660, nu nog uitzoeken waar ik hem vandaan haal. Ik zag dat bij xnotebooks je hem kan laten aanpassen. Heb nog een paar dingen die ik overweeg:

Bv DDR3-1333 ipv DDR3-1066 kleine upgrade voor 29 euro. Zie hier Volgens dit artikel hebben sommige 3D games hier baat bij. Gaat wel over desktop, maar neem aan dat dit voor de laptop ook scheelt.

Andere koelpasta, nu worden deze laptops toch wel heet dus misschien dat dit verstandig is om wel te doen. :?

Extra garantie heb ik niet nodig 2jaar is voor mij meer dan zat, tegen die tijd is ie toch wel weer aan vervanging toe als ik mezelf ken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
evuijtert schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:26:
Bv DDR3-1333 ipv DDR3-1066 kleine upgrade voor 29 euro. Zie hier Volgens dit artikel hebben sommige 3D games hier baat bij. Gaat wel over desktop, maar neem aan dat dit voor de laptop ook scheelt.
Helemaal niet. Op zijn best is het, tussen DDR3 1066 en DDR3 1333 nog geen eens 1,4% winst... (let op met procenten

Stel, je haalt normaal 60FPS -> x1,014 = 60,84FPS.. Dat moet nog wat worden bijgesteld, dus ga maar uit van 60,8FPs. Het gaat dus geen zak uitmaken. Je gaat het nooit weer terugzien, behalve in de cijfertjes...
Andere koelpasta, nu worden deze laptops toch wel heet dus misschien dat dit verstandig is om wel te doen. :?
Kan zeker helpen idd. DaMarcus had er ooit heel veel winst mee gehaald in temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties ga denk ik voor de GX660, nu nog uitzoeken waar ik hem vandaan haal. Ik zag dat bij xnotebooks je hem kan laten aanpassen. Heb nog een paar dingen die ik overweeg:

Extra garantie heb ik niet nodig 2jaar is voor mij meer dan zat, tegen die tijd is ie toch wel weer aan vervanging toe als ik mezelf ken ;)
Als je het toch via xnotebooks wil doen, zou ik wel voor de beste koelpasta gaan ja. Ik weet eigenlijk niet wat ze er standaard instoppen, ik neem aan dat dat ook pasta is die het ding enigszins koel houd, maar betere koeling is altijd goed, ook voor de duurzaamheid.
Wat dat 1333 mhz geheugen betreft, ik las hier laatst ergens dat ergens dat de i5 maar tot 1066 mhz ondersteunt, zou Darkstone weleens kunnen zijn geweest. Heeft dat met de FSB te maken die op 1066 mhz loopt? Correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de i5 gaat tot 1066mhz, de i7 Q tot 1333 mhz.

en vaak zit er al 1333mhz in, de elitebooks bijvoorbeeld. blijkbaar is dat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Ok. Iedere 1% is natuurlijk iets maar als het niet ondersteunt word dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ja ik denk er ook na om bij xnotebooks te halen. Op de site van MSI staat dat alleen de GX660R een dubbele harddrive bay heeft. En dus de normale GX660 zou dat niet hebben? Voor rond 1250 krijg je in de meeste winkels wel de GX660, maar als ik bij Xnotebooks kijk, dan blijkt dat je daar een tweede harddrive in kan bouwen. Betekent het dat zij dus een GX660R aanbieden? En dan voor een soortgelijke bedrag? (PS: spullen inbouwen bij Xnotebooks is wel erg duur zeg)

Of klopt de site van MSI niet?
Andere koelpasta kan wel helpen, maar wat ik gehoord heb niet meer dan een paar graden op zijn hoogst. En de prijs voor de beste koelpasta vind ik wel erg duur; 25 euro. De beste tube pasta die je koopt is niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zie de GX660R helemaal niet op de site van MSI? Maar wss is het dezelfde behuizing, met 2 bays, waarvan slechts de GX660R ook echt met 2 HDD's is uitgerust. Doet men wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
GENETX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:59:
Ik zie de GX660R helemaal niet op de site van MSI? Maar wss is het dezelfde behuizing, met 2 bays, waarvan slechts de GX660R ook echt met 2 HDD's is uitgerust. Doet men wel vaker.
Dat denk ik ook, denk niet dat xnotebooks de GX660R levert voor die price, volgens mij heeft die ook nog 2 speakers meer en een andere processor, verder zit er niet veel verschil in dacht ik zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
GENETX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:59:
Klopt staat er ook niet op. Alleen dit las ik wel op de productiepagina van de GX660: ''Dual SATA hard drives with Raid 0 to double the transmission speed (Only available in GX660R)''

Ik zie nu wel dat je bij xnotebooks wel een snellere proccesor krijgt: Intel Core i5 460M vs de Intel Core i5 450M die je dus in de andere winkels krijgt. Niet zo heel veel verschil, maar wel een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

GENETX, zal ik het verschil tussen een Intel Core I5-560M, 2,66 GHZ en een Intel Core I7-740QM, 1.73 Ghz erg goed merken of is deze upgrade niet 200,- euro waard?

Ik heb nu namelijk deze configuratie in gedachte:

Processor: Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Premium Black
Harde schijf: 128 GB Ultra SATA Flash SSD
Geheugen: 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: Geen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Tevens meegeleverd

HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
Poorten: 2 USB 3.0
AC-adapter: 1 AC-adapter
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth

Maar ik kan exact hetzelfde halen met de i5 processor en dat scheelt mij 200 euro. Is het het dan waard om toch de i7 te halen?

mvg,

Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Onlangs heeft mijn Acer Aspire de geest gegeven, na zo'n 2 jaar. Het repareren kost zo'n 600 euro, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe notebook. Doordat mijn Acer de afgelopen 2 jaar doffe ellende was (veel vastlopers, opstartproblemen etc.) wil ik nu absoluut geen Acer meer. Ook is een Mac GEEN optie. Ik zoek naar een laptop die voor een redelijke prijs mijn studie zal overleven (4-5 jaar) en waar ik met gemak World of Warcraft op kan draaien (ik speelde op de laagste grafische stand, met een gunstige FPS). Ik geef toe dat mijn verstand op het gebied van computers tegenwoordig om te huilen is, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Ik dacht dat ik een goede optie had gevonden, totdat mijn vader zei dat de processor erg oud was. Wat nu? Mijn budget zit tussen de 700 en 800 euro, al ben ik bereid een euro of 50 t/m 100 eroverheen te gaan indien het verschil echt groot is. Verder moet ik mijn TV erop kunnen aansluiten (VGA) en mag het scherm niet kleiner zijn dan 15 inch. Batterijduur maakt niet veel uit, een maximum van 2.5 uur op word/excel kunnen zitten is prima genoeg. Verder een minimum van 4GB ram en 320GB harde schijfruimte.

Alvast bedankt voor de moeite en mijn excuses als ik in het verkeerde topic zit ;)

(Dit is de laptop die is afgekeurd door mijn vader. Prijs: 585 euro)
HP G62-B60SD

Processor
- AMD Athlon II dual core processor P340 2.2 GHz, Level 2 cache 1 Mb
- AMD RS880M chipset

Geheugen
- 4 Gb DDR3 (2x 2048 Mb) intern geheugen

Gegevensopslag
- 500 Gb SATA harddisk 5400 rpm tot 12 Gb partitie voor systeemherstel
- SATA optische drive: LightScribe SuperMulti DVD±r(w) met dubbellaags ondersteuning

Scherm
- 39,6 cm (15,6") diagonaal High Definition HP BrightView LED scherm
- weergaveresolutie: 1366x768

Video
- ATI Mobility Radeon HD 5470 grafisch systeem (switchable), totaal tot 2173 Mb videogeheugen, waarvan 512 Mb gereserveerd DDR3

Poorten
- VGA poort
- HDMI poort
- 3x USB 2.0
- RJ45 Ethernet-poort

HP Pavilion dv7-4010sd

Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 17.3 inch
Resolutie 1600 x 900 Pixels

Besturingssysteem/software
Windows 7 Home Premium

Geheugen
Intern geheugen 4096 MB
Geheugenslots 2 SODIMM
Intern geheugentype DDR3
Maximum intern geheugen 8 GB

Processor
Chipset Mobile Intel HM55 Express
Geïnstalleerde processorcache 0.512 MB
Processor AMD Athlon II Dual-Core P320
Processor-kloksnelheid 2100 Megahertz
Processorfamilie AMD Athlon

Schijf
Totale opslagcapaciteit 320 GB
Rotatiesnelheid 7200 revolutions per minute
Harde schijf-interface SATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 10:40
Hoi allemaal,

ik heb zojuist voor mijn verjaardag een laptop gekregen. Het is de HP Pavilion dv6-3020 ed. Aangezien ik hier geen goede reviews van kan vinden vraag ik jullie om een mening hierover. Deze was in de aanbieding voor rond de 500 euro.

Is dit een goede laptop? Kan ik hiermee games zoals CoD Mw2 etc op low - medium settings spelen? En eventueel toekomstige games spelen, oftewel is dit systeem een beetje futureproof?

Ik heb verder niet veel ervaringen met gamen op een laptop maar is het mogelijk om in de toekomst de graka van de laptop te vervangen?

Of is het aan te raden dat ding in te ruilen voor een leukere laptop? Zo ja, welke is aan te raden in dezelfde prijsklasse??

mvg

[ Voor 7% gewijzigd door audio2009 op 28-09-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:37:
He,

GENETX, zal ik het verschil tussen een Intel Core I5-560M, 2,66 GHZ en een Intel Core I7-740QM, 1.73 Ghz erg goed merken of is deze upgrade niet 200,- euro waard?

Ik heb nu namelijk deze configuratie in gedachte:

Afwerkingen: Premium Black
Tevens meegeleverd

Poorten: 2 USB 3.0

Maar ik kan exact hetzelfde halen met de i5 processor en dat scheelt mij 200 euro. Is het het dan waard om toch de i7 te halen?

mvg,

Floris
Hele mooie config! En nee, steek die 200 euro lekker in je zak. Ik denk dat in veel situaties de i5 560M door de Turbo Boost nog sneller is. Ook heb je dan slechts 2 cores, wat eignelijk in het voordeel is omdat de prestaties toch niet helemaal schalen. Die 200 euro is het het nooit waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
audio2009 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:13:
Hoi allemaal,

ik heb zojuist voor mijn verjaardag een laptop gekregen. Het is de HP Pavilion dv6-3020 ed. Aangezien ik hier geen goede reviews van kan vinden vraag ik jullie om een mening hierover. Deze was in de aanbieding voor rond de 500 euro.
Waar? Ik zie hem alleen maar voor 675 in de PW staan. 500 euro is wel erg laag. Weet je zeker dat je het juiste type hebt? De rest van mijn posts heeft du betrekking op pricewatch: HP Pavilion dv6-3020ed met de daar genoemde specs!
Is dit een goede laptop? Kan ik hiermee games zoals CoD Mw2 etc op low - medium settings spelen? En eventueel toekomstige games spelen, oftewel is dit systeem een beetje futureproof?
Zou net kunnen, maar een HD 5470 is echt niet futureproof. Het is een low end kaartje waar je wat op kan gamen, maar ik raad altijd de HD 5650 of GT 330M aan voor het echte gamen, en die zijn toch 2x zo snel.
Ik heb verder niet veel ervaringen met gamen op een laptop maar is het mogelijk om in de toekomst de graka van de laptop te vervangen?
Vergeet dat maar.
Of is het aan te raden dat ding in te ruilen voor een leukere laptop? Zo ja, welke is aan te raden in dezelfde prijsklasse??
Heel simpel: Nee. Dat je uberhaupt zo'n kaart in een laptop van 500 euro krijgt is best knap, want het enige wat ik tegen kom zijn integrated dingetjes of videokaarten die de helft van de prestaties leveren... Dus je hebt niet veel te kiezen.De leuke laptops liggen rond de 700-800 euro wat dat betreft. Dus dat is een flink gat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
GENETX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:33:
[...]

Waar? Ik zie hem alleen maar voor 675 in de PW staan. 500 euro is wel erg laag. Weet je zeker dat je het juiste type hebt? De rest van mijn posts heeft du betrekking op pricewatch: HP Pavilion dv6-3020ed met de daar genoemde specs!

[...]

Zou net kunnen, maar een HD 5470 is echt niet futureproof. Het is een low end kaartje waar je wat op kan gamen, maar ik raad altijd de HD 5650 of GT 330M aan voor het echte gamen, en die zijn toch 2x zo snel.

[...]

Vergeet dat maar.

[...]

Heel simpel: Nee. Dat je uberhaupt zo'n kaart in een laptop van 500 euro krijgt is best knap, want het enige wat ik tegen kom zijn integrated dingetjes of videokaarten die de helft van de prestaties leveren... Dus je hebt niet veel te kiezen.De leuke laptops liggen rond de 700-800 euro wat dat betreft. Dus dat is een flink gat ;)
http://www.staplesofficec...otebook-pavilion-dv6-3020 hier heb je hem.. maar samengevat is deze laptop dus eigenlijk niet al te best voor het gamewerk? :(

processor is wel oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:42:
Beste mensen,
Onlangs heeft mijn Acer Aspire de geest gegeven, na zo'n 2 jaar. Het repareren kost zo'n 600 euro, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe notebook. Doordat mijn Acer de afgelopen 2 jaar doffe ellende was (veel vastlopers, opstartproblemen etc.) wil ik nu absoluut geen Acer meer. Ook is een Mac GEEN optie. Ik zoek naar een laptop die voor een redelijke prijs mijn studie zal overleven (4-5 jaar) en waar ik met gemak World of Warcraft op kan draaien (ik speelde op de laagste grafische stand, met een gunstige FPS). Ik geef toe dat mijn verstand op het gebied van computers tegenwoordig om te huilen is, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Ik dacht dat ik een goede optie had gevonden, totdat mijn vader zei dat de processor erg oud was. Wat nu? Mijn budget zit tussen de 700 en 800 euro, al ben ik bereid een euro of 50 t/m 100 eroverheen te gaan indien het verschil echt groot is. Verder moet ik mijn TV erop kunnen aansluiten (VGA) en mag het scherm niet kleiner zijn dan 15 inch. Batterijduur maakt niet veel uit, een maximum van 2.5 uur op word/excel kunnen zitten is prima genoeg. Verder een minimum van 4GB ram en 320GB harde schijfruimte.

Alvast bedankt voor de moeite en mijn excuses als ik in het verkeerde topic zit ;)
Ik zou niet een laptop met AMD nemen. Die processoren zijn gewoon een stuk trager... Momenteel is de pricewatch: Samsung R580-JS07 met 2 jaar garantie, een snelle Core i5 processor en een prima videokaart (GT 330M) voor 800 euro een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
audio2009 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:38:
[...]

http://www.staplesofficec...otebook-pavilion-dv6-3020 hier heb je hem.. maar samengevat is deze laptop dus eigenlijk niet al te best voor het gamewerk? :(

processor is wel oké?
Wacht even:
Alle prijzen zijn exclusief BTW
Dat wist jij? 449*1,19 = € 593 inc. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
GENETX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:45:
[...]

Wacht even:

[...]

Dat wist jij? 449*1,19 = € 593 inc. BTW
ik niet, me ouders denk ik wel XD. Maar is er voor pakweg 600 euro een beter systeem te verkrijgen bij office centre? Dan kan ik hem eventueel nog wel omruilen denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door audio2009 op 28-09-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat weet ik zo niet... Ik zou het nog even overleggen anders over hoe en wat er mogelijk is. Je kan zelf ook wel even kijken met de volgende vuistregels:

1. Iedere Core i-processor is meer dan voldoende. Zelfs een Intel Core 2 Duo of Pentium Dual-Core (T4400/T4500) zouden wel volstaan.

2. Qua videokaarten zijn: ATI: HD 56xx, HD57xx, HD8xx, HD46xx, HD48xx beter. Voor nvidia: 325M, 330M, 335M of hoger en 4xxM beter.

Maar ook met 600 inc. euro is het erg krap om wat beters te vinden. Sterker nog, met het opstellen van de NBBG ben ik niks beters tegengekomen en zou die HP die je noemt voor net geen 600 euro inclusief BTW nog een prima deal zijn. Dus ik geef het weinig kans dat je beter tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
GENETX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:03:
Dat weet ik zo niet... Ik zou het nog even overleggen anders over hoe en wat er mogelijk is. Je kan zelf ook wel even kijken met de volgende vuistregels:

1. Iedere Core i-processor is meer dan voldoende. Zelfs een Intel Core 2 Duo of Pentium Dual-Core (T4400/T4500) zouden wel volstaan.

2. Qua videokaarten zijn: ATI: HD 56xx, HD57xx, HD8xx, HD46xx, HD48xx beter. Voor nvidia: 325M, 330M, 335M of hoger en 4xxM beter.

Maar ook met 600 inc. euro is het erg krap om wat beters te vinden. Sterker nog, met het opstellen van de NBBG ben ik niks beters tegengekomen en zou die HP die je noemt voor net geen 600 euro inclusief BTW nog een prima deal zijn. Dus ik geef het weinig kans dat je beter tegenkomt.
oke hartelijk bedankt voor de input, ik zie in deze prijsklasse idd weinig andere notebooks die grafisch beter zijn dan deze laptop. ik zal me dus tevreden moeten stellen met deze laptop ;)

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Ik begin nu serieus te overwegen om de MSI GX660 te halen. Bij Xnotebooks kun je deze customizen indien nodig, een van de opties is een Intel Ultimate WiFi Link 6200 en Intel Ultimate WiFi Link 6300 in laten bouwen voor respectievelijk 16,- en 36,- euro extra. De GX660 heeft zelf al een ingebouwde Wifi. Heeft het dan een voordeel om een van die opties te kiezen? Ik kan niet zo snel vinden hoe goed de wifi is van de GX660.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij niet zo'n slim idee, het gemiddelde thuisnetwerk ondersteunt niet eens N, en bij mij op school word het wel ondersteunt, maar haal je alsnog geen 54mbps (20/20 ofzo).

mocht je het ooit nodig hebben, kan je er zelf eentje insteken. (daarnaast, voor €16 heb je ook al een losse 6200...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:41:
lijkt mij niet zo'n slim idee, het gemiddelde thuisnetwerk ondersteunt niet eens N, en bij mij op school word het wel ondersteunt, maar haal je alsnog geen 54mbps (20/20 ofzo).

mocht je het ooit nodig hebben, kan je er zelf eentje insteken. (daarnaast, voor €16 heb je ook al een losse 6200...)
Duidelijk. De oorspronkelijke wifi van de GX660 ondersteunt ook 'N'. Maar dacht dat ik wellicht iets over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:41:

Sowieso vergeten veel mensen één ding: Het bottleneck genaamd internet.

WiFi 802.11n is leuk, als je vaak draadloos grote bestanden gaat uitwisselen. Anders is je internet, doorgaans 20Mbit natuurlijk veel te beperkend. De 54Mbit van 802.11g is dus al ruim 2,5x zo snel. Ook voor het streamen van HD video hoef je het niet te doen, ook dan is 54Mbit met gemak toereikend. Dus enkel als je thuis glasvezel met 100Mbit hebt, of voor de lol de inhoud van je harde schijf constant van desktop naar laptop en vice versa verplaats heeft het nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Iceman1987 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:28:
Ik begin nu serieus te overwegen om de MSI GX660 te halen. Bij Xnotebooks kun je deze customizen indien nodig, een van de opties is een Intel Ultimate WiFi Link 6200 en Intel Ultimate WiFi Link 6300 in laten bouwen voor respectievelijk 16,- en 36,- euro extra. De GX660 heeft zelf al een ingebouwde Wifi. Heeft het dan een voordeel om een van die opties te kiezen? Ik kan niet zo snel vinden hoe goed de wifi is van de GX660.
Ik heb de mijne vanavond besteld en kan hem morgen ophalen. Heb niet gekozen voor de opties bij xnotebooks, omdat sneller geheugen niet ondersteund word door de processor, cooling paste te weinig scheelt, snellere wifi kaart heb ik niks aan met mijn huidige router / internet abbo. Dus volledig standaard. Ik heb hem bij De Greef besteld, dit is volgens mij hetzelfde bedrijf als xnotebooks.

Omdat mijn huidige laptop kapot is, had ik vanmiddag al gebeld of ze er 1 apart wilden houden zodat ik hem morgen kan ophalen, maar dat wilde hij alleen doen als ik zou aanbetalen. Hij had er schijnbaar niet veel meer en ze verkopen schijnbaar goed. Ze probeerde aan de telefoon nog of ik niet extra dingen wilde hebben bij de laptop, maar dat wist ik dus al dat dat niet nodig zou zijn dankzij Tweakers :)

Ik zou niet te lang wachten als je ook interesse hebt, want op een aantal websites is er al een langere levertijd. Ik moest de mijne sowieso snel hebben dus voor mij was de keus makkelijk :)

Anyway als ik morgen tijd heb laat ik wel even weten hoe hij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Ik ben een 15,6" laptop aan het samenstellen met een ATI 5870, alleen zit ik zwaar te twijfelen over de processor...I5 of I7, 520, 540, 640 of 720?

Heb ik wat aan die extra 2 cores bij het gamen?

Heeft het veel zin om 50~140 euro meer uit te geven voor 0.3 ghz?

Mijn config tot nu toe:

Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie
Prozessor: Intel® Mobile Core i?
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 5870 mit 1024MB GDDR5 Speicher und DirectX 11
Speicher: 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz
Festplatte: 250 GB 7.200 U/Min SATA
Wireless Netzwerkkarte: DevilTech Wireless-Karte 802.11bgn (ik heb nog een intel 4950 bgn liggen, die past toch ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Aan een quad ga je weinig hebben. Op zich is de i5 520M al een hele mooie CPU, maar ik weet niet was de i5 540M kost. Ik denk dat dat nog wel een aardig betaalbare upgrade is die wellicht even net dat beetje extra kan bieden. Ik denk dat je te veel moet betalen voor die i7 640M of 720QM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/587uGB1M9eZZY5s12ljo8awZ/full.png
oranje: gegokte cijfers, het betreft cinebench multi 32-bit omdat er van de <i3 processoren geen 64-bit resultaten beschikbaar waren

de i7 720qm scoort 8800, maar dat is dan ook het ideale scenario voor een quad in een ideale benchmark (software schaalt > 95%)

als je goed kijkt zie je dat je feitelijk bij de aankoop van een i3 al genaaid word qua prijs/kwaliteitsverhouding
advies: waar mogelijk, neem een i5 560m, anders is de i5 520m (niet afgebeeld, oud model) de beste keus.
de prijs/kwaliteitsverhouding van de i7 640m is ruk op het moment: €80 voor 133mhz in turbo boost :X

ter vergelijking: een jaar geleden was een upgrade van een T6400 (2 ghz) naar een p8600 (2.4ghz, meer cache, low-voltage versie) voor €100 een keus waar de meeste mensen goed over na moesten denken.

tegenwoordig krijg je voor €100, wat? nauwelijks 10% performancewinst, dat is toch een stuk minder.
je kan goed zien dat intel geen concurrentie heeft op dit moment. (met reden, de tripple cores zijn echt bedroevend slecht)

@3p0x misschien kan je informeren naar de mogelijkheid voor een i5 560m? even duur als de i5 520m, maar wel een stukje rapper.

een quad zou ik niet nemen omdat die gewoon tekort schieten in 95% van de apps.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Het is een beetje afhankelijk van de shop welke ze aanbieden...Ik denk dat het toch een 540m of 560m gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 540 is duurder dan de 560, maar trager.

het betreft namelijk een refresh, de 520 en 540 worden de komende weken uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3p0x schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:23:
Ik ben een 15,6" laptop aan het samenstellen met een ATI 5870, alleen zit ik zwaar te twijfelen over de processor...I5 of I7, 520, 540, 640 of 720?

Heb ik wat aan die extra 2 cores bij het gamen?

Heeft het veel zin om 50~140 euro meer uit te geven voor 0.3 ghz?

Mijn config tot nu toe:

Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie
Prozessor: Intel® Mobile Core i?
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 5870 mit 1024MB GDDR5 Speicher und DirectX 11
Speicher: 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz
Festplatte: 250 GB 7.200 U/Min SATA
Wireless Netzwerkkarte: DevilTech Wireless-Karte 802.11bgn (ik heb nog een intel 4950 bgn liggen, die past toch ook?)
Sowieso een prima laptop als je het mij vraagt, tenminste als je doelt op deze: http://www.notebookcheck....870-Notebook.27382.0.html. Deviltech levert wel heel goed spul voor een prima prijs moet ik zeggen. En om even terug te komen op een eerdere discussie: het scherm is ook zeer goed, zelfs de kijkhoek zijn behoorlijk ruim wat je echt zelden ziet bij laptops (waarbij ik dan maar aanneem dat jij hetzelfde scherm krijgt, weet niet hoe dat zit bij de uitrusting van die barebones ;) ).

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn Macbook 13" die ik bijna twee jaar geleden heb aangeschaft. De reden is dat ik zo nu en dan nog wel eens een lan game speel bij vrienden of bekenden, en de aanschaf van een nieuwe Macbook valt op het moment helaas buiten het budget. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een instap game(bare)notebook voor rond de 850/900 euro. Ik heb al h.e.e.a. vergeleken, en gisteren kwam ineens deze voor me neus, die net nieuw is uitgekomen: pricewatch: Sony Vaio VPC-EB2S1E/BQ. Zou deze geschikt zijn om zo nu en dan maffia 2/gta4/farcry2 en binnenkort wat nieuwere games als guildwars 2(e.d.)? Alles op max draaien hoeft voor mij niet.

Dus een Sony met een Core i5 460M op 2,53GHz met 4gb ddr3 en een Radeon Mobility HD5650.
Als iemand een gelijkwaardige vervanger weet, hoor ik het ook graag ;)
Een 17,3 inch laptop is me te groot, aangezien ik de laptop ook voor me studie wil gaan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door TheCrius op 29-09-2010 09:24 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• GENETX
Niet doen. Die laptop heeft last van een enorm irritante piep... Op dit moment zijn pricewatch: Samsung R580-JS07 en pricewatch: Asus N53JN SX035V erg mooie laptops. De Asus is iets sneller, maar ook wat duurder.

• TheCrius
Bedankt GENETX, had er iets over gelezen bij een voorgaand type, hoopt dat het bij deze opgelost zou zijn. Maar kan beter het zekere voor het onzekere nemen. De Asus was me inderdaad ook voorbij gekomen. Ziet er ook goed uit. Het verschil tussen de GT335M en de 5650 is volgens mij ook minimaal te noemen. De prijs is bijna gelijk als de Sony die ik eerst noemde, dus dit is zeker een optie.
De genoemde games moet ook lukken met deze specs denk je?

• GENETX
Dat gaat wel lukken. Deze kaarten zijn sowieso de besten die je kunt krijgen voor ~900-1000 euro. Anders ga je al snel naar 1300 euro voor het hogere segment (HD 58xx of GTX 26xx/28xx en GTX 460M).

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:14:
[...]

Hele mooie config! En nee, steek die 200 euro lekker in je zak. Ik denk dat in veel situaties de i5 560M door de Turbo Boost nog sneller is. Ook heb je dan slechts 2 cores, wat eignelijk in het voordeel is omdat de prestaties toch niet helemaal schalen. Die 200 euro is het het nooit waard.
GENETX, bedankt voor je hulp. Ik heb me alleen vergist. De config met de i7 is maar 100 euro duurder. Is het het dan wel waard om de i7 te halen of past de i5 gewoon beter bij de config?

• GENETX
Ook dan is de i5 nog de betere optie. Er is weinig tot geen meerwaarde in de Core i7 740QM.

• TheCrius
GENETX schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:01:
Dat gaat wel lukken. Deze kaarten zijn sowieso de besten die je kunt krijgen voor ~900-1000 euro. Anders ga je al snel naar 1300 euro voor het hogere segment (HD 58xx of GTX 26xx/28xx en GTX 460M).
Oke, de keuze is dan gemaakt. Nu nog even kijken waar ik hem bestel i.v.m. de levertijden. ;)

• evuijtert
evuijtert schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:05:
[...]

Anyway als ik morgen tijd heb laat ik wel even weten hoe hij bevalt :)
Nog geen kans gezien om er mee te gamen, ben druk bezig met recoveren van data ed. Had nog nauwelijks ervaring met windows 7 (voorheen XP, vista heb ik overgeslagen) dus dat maakt t ook allemaal wat langzamer.

Scherm, geluid is allemaal dik in orde. Gameprestaties ga ik dit weekend uitproberen. Enigste nadeeltje tot nu toe vind ik het toetsenbord, de knopjes zijn allemaal wat kleiner dan ik gewend ben, met name de Enter toets mis ik af en toe. Geen groot probleem verder.

voor de duidelijkheid ik heb het over de MSI GX660 dus :)

Verwijderd

hallo,

ik ben opzoek naar game laptop met een goede video kaart en snelle processor waarmee ik de nieuwste games van 2010 zeker op mid/high zou kunnen draaien, mijn budget is Max. 1000 euro,
ik wil wel graag 16/17 inch beeldscherm en eventueel HD?

ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop maar kan geen keuze maken, omdat ik er zelf ook niet veel verstand van heb.

wie kan mij PLS helpen?? :?
gr.

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:54:
hallo,

ik ben opzoek naar game laptop met een goede video kaart en snelle processor waarmee ik de nieuwste games van 2010 zeker op mid/high zou kunnen draaien, mijn budget is Max. 1000 euro,
ik wil wel graag 16/17 inch beeldscherm en eventueel HD?

ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop maar kan geen keuze maken, omdat ik er zelf ook niet veel verstand van heb.

wie kan mij PLS helpen?? :?
gr.
Deze laptops zijn geschikt

Ik heb atm even geen tijd om er bij langs te gaan. Wel zijn de N53Jn van Asus en de R580 van Samsung erg leuke laptops. De Asus G51JX is zo te zien niet meer leverbaar (was wel de snelste geweest). Verder is de Sony Vaio F13 erg leuk, alleen moet die nog uitkomen... Het goedkoopste model daarvan zou ook rond 1000 euro moeten liggen gok ik.

Verwijderd

a.s. vrijdag word de eerste F13 uitgeleverd aan een tweaker, zo lang hoef je dus niet te wachten.

• GENETX
Ok :)

Ik zag in het aanbiedingen-topic ook een mooie:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/27/1285591077-340.jpg

Als die prijs en specs kloppen 8)7 3 jaar garantie, i7 740QM en de DX11 GF 425M voor slechts 900 euro. Das best nice.

Verwijderd

das zeker nice,

maar ik heb een mooie laptop gevonden: MSI GX740 voor 1200 euro allen ik kan er geen reviews van lezen,
kan iemand mijn vertellen of dit wel een betrouwbare laptop is??
en of het zeker de prijs wel waard is, wand het ligt wel bijna 200 euro boven mijn budget

• GENETX
Dan zou ik eerder voor de MSI GX660 gaan. Die heeft een nieuwe behuizing. Een van de tweakers heeft hem nu. Ook is die laptop een flink stuk sneller. En ja, in dat geval is het die 200 euro wel echt waard. Dat soort videokaarten zijn 2x zo snel en dat ga je merken.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 30-09-2010 15:22 ]

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:21:
Dan zou ik eerder voor de MSI GX660 gaan. Die heeft een nieuwe behuizing. Een van de tweakers heeft hem nu. Ook is die laptop een flink stuk sneller. En ja, in dat geval is het die 200 euro wel echt waard. Dat soort videokaarten zijn 2x zo snel en dat ga je merken.
deze is maar 15,6 inch, en ik zou tog liever een 17 inch wille hebben,

en waarom is de 660 dan beter volgens jou??

gr.

• GENETX
Heb nog even zitten kijken, maar blijkbaar heb ik me bij de GX740 vergist met een ander model. Blijkbaar heeft MSI ook de oudere laptops van een upgrade voorzien. Dus voor jou zal de GX740 inderdaad wel een erg goede keuze zijn. De GX660 is zo te zien idd niet beter.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 30-09-2010 20:06 ]

• evuijtert
De GX660 heeft een full HD scherm, betere audiospeakers in de laptop. Persoonlijk vind ik de behuizing ook mooier en degelijker ogen dan die van de GX740.

Groot nadeel van de GX740 vond ik de FN knop die op de plek vd CNTRL knop zit linksonder, dat is met de GX660 niet hier zit hij normaal.

Video,processor is allemaal gelijk. De GX660 is 1250 ongeveer dus iets duurder.

Ik had liever een 15" dan een 17" dus ik heb gekozen voor de GX660 heb er nog steeds geen kans mee gehad om te gamen, drukke werkdag gehad. Vind het geluid wat uit de speakertjes komt wel zeer goed voor een laptop en scherm is echt heel mooi :)

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:06:
Heb nog even zitten kijken, maar blijkbaar heb ik me bij de GX740 vergist met een ander model. Blijkbaar heeft MSI ook de oudere laptops van een upgrade voorzien. Dus voor jou zal de GX740 inderdaad wel een erg goede keuze zijn. De GX660 is zo te zien idd niet beter.
okej bedankt voor de info,
maar aleen jammer is dat ik voor de MSI GX 740, tewijn iggeld heb:P dan moet ik nog een maandje door spaaren,

en daar heb ik geen geduld meer voor, want maandag begin ik aan game desinging opleiding, en wil er dan al eentje besteld hebben, die eigenlijk onder mijn budget van €1000 euro valt, waar ik degelijke games op kan spelen! met een goeie video kaart en processor enz..

welke laptop is voor mij dan een aanrader om te kopen??

• GENETX
GENETX in "[NBBG Aanschaf] Special: Gamenotebook ju..." en GENETX in "[NBBG Aanschaf] Special: Gamenotebook ju..." dus... Advies veranderd echt niet in slechts 7 uren... eerder in 7 dagen :|

Verwijderd

jha, hab alleen niet egt een antwoord gekregen, waar zelf veel aan heb,
dus laat maar zitten, ik vraag het maandag wel aan mijn leraar, mischien kan hij mij beter helpen dan jullie:P

• GENETX
Ik betwijfel of je leraar er meer verstand van heeft... Maar wat snap je er niet aan dan? Dat kun je gewoon vragen hoor. Met behulp van http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html kun je gewoon zien hoe een bepaalde videokaart presteert. Hetzelfde is aanwezig voor processoren (google maar eens op "notebookcheck cpu").

Daarbij heb ik voor je een filtertje gemaakt aan de hand van die data die laptops laat zien binnen je budget die in principe volstaan. Daarvan zijn de Asus N53Jn en de Samsung R580 dus de beste opties als je het mij vraagt.

Maar je wilt je laptop dus op school gebruiken. Waarom wil je dan in vredesnaam 16-17" hebben. Enig idee hoe zwaar, lomp en onhandig dat is op school? Een groot scherm klinkt leuk, zeker als je een desktop gewend bent met 24" ofzo. Maar het gaat om een laptop. Een ding dat je mee moet zeulen. Echt, dan wil je wel een 15" laptop hoor. 15,4" vond ik zelfs al te groot, ik heb nu dus 13,3".

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 30-09-2010 21:15 ]

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07

Verwijderd

valt er op GT330M dan wel goed te gamen?? waarmee ik de games op evt. max zou kunnen draaien??

• GENETX
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html
Daar kun je zien hoeveel FPS zo'n kaart haalt.

Maar max, is wel erg hoog tegenwoordig. Bedenk wel dat het gat tussen een GT 330M / HD5650 en de GT 460M / HD5870 een factor 2 is! Het is niet zo dat je iets hebt wat dan net 25% sneller is, nee 100% sneller.

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:37:
Daar kun je zien hoeveel FPS zo'n kaart haalt.

Maar max, is wel erg hoog tegenwoordig. Bedenk wel dat het gat tussen een GT 330M / HD5650 en de GT 460M / HD5870 een factor 2 is! Het is niet zo dat je iets hebt wat dan net 25% sneller is, nee 100% sneller.
dat wouw ik hooren:P
is er ook een laptop met GT460M of HD 5870, die bij mijn budget van 1000euro past??

• GENETX
Nee, de MSI die je noemde is absoluut wel het goedkoopste. Je mag uberhaupt gezegend zijn met dat soort prijzen, want niet lang geleden kostte zo'n laptop gewoon 1500 euro en meer. Minstens.

Ter vergelijking, 4 jaar geleden moest ik nog 1150 euro neerleggen voor een 1,6GHz dualcore Turion 64 X2 en een GeForce Go 7600. Vertaald naar vandaag de dag zou dat betekenen dat je 1150 euro voor een Core i3 330M met GeForce GT 330M zou moeten neerleggen.

Verwijderd

dan ga ik denk het tog voor de MSI, maar ik wil wel weten of dit wel kwaliteit is, i.v.m de kwaliteit/ prijs verhouding. ik wil zeker weten of dit wel een goede aankoop is voor de komende 1 of 2 jaar??

• GENETX
Dat kun je alleen maar door reviews te zoeken. Let niet op de exacte specificaties, want die ga je nooit goed vinden. Belangrijker is een goed beeld van de bouwkwaliteit en eventuele problemen.

Een goede review:
http://www.notebookcheck....ing-Notebook.30511.0.html

Verwijderd

allemachtig, wat een lage maximum helderheid: 141cd/m

mn studio doet bijna het dubbele :X

• GENETX
Niet voor niets dat ze het aangeven als zwak punt... Zelfs budget laptops halen tegenwoordig bijna 200 cd/m2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
evuijtert schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:20:

Ik had liever een 15" dan een 17" dus ik heb gekozen voor de GX660 heb er nog steeds geen kans mee gehad om te gamen, drukke werkdag gehad. Vind het geluid wat uit de speakertjes komt wel zeer goed voor een laptop en scherm is echt heel mooi :)
Het is je vergeven :P Maar niet vergeten he, ik (en vast anderen ook) zijn benieuwd van je beoordeling. De eerste tekenen zijn al goed. Je zegt dat de scherm heel mooi is, en daar ben ik blij mee. Want ik werd bang van de reviews toen ik las over de helderheid van de scherms. Maar het komt vaker voor dat cijfers een ding zijn, terwijl de persoonlijke beleving anders is.
Trouwens heb jij de gene genomen met de I5 450 of met de I5 460 procesor?

In ieder geval, ik word er met de dag enthousiaster over. Alleen ik kan niet een impulsieve aankoop doen, zit niet in mijn systeem. Moet er minimaal een week over slapen :P

Offtopic; Ik heb gelezen dat de i5 en i7 serie een eigen integrated graphic controller hebben. Geld dat ook voor de mobile versies als de i5 460m of 450m? Want zou je dan als je alleen in de trein zit te officen je HD5870 uitzetten en dan op de integrated graphic controller van je proccesor aan de slag gaan. Ik kan er niks over vinden, dus waarschijnlijk kan het niet, maar vraag het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Iceman1987 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:17:
Offtopic; Ik heb gelezen dat de i5 en i7 serie een eigen integrated graphic controller hebben. Geld dat ook voor de mobile versies als de i5 460m of 450m? Want zou je dan als je alleen in de trein zit te officen je HD5870 uitzetten en dan op de integrated graphic controller van je proccesor aan de slag gaan. Ik kan er niks over vinden, dus waarschijnlijk kan het niet, maar vraag het toch.
De integrated graphics zijn inderdaad aanwezig. Volgens mij moet het ook wel kunnen werken, alleen ben ik er nog niks specifieks over tegengekomen. Intel heeft met de Core i3, i5 en dualcore i7 (de quad heeft geen igp!) namelijk wel rekening gehouden met switchable graphics. Alle data moet namelijk via de processor lopen, dus ook de externe videokaart. Daardoor zou het te switchen moeten zijn. Maar ik heb het nog nooit echt ergens helder gelezen en testen kan ik het ook niet, daar ik Nvidia Optimus heb, wat eigenlijk min of meer op hetzelfde neerkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de accuduur te zien (50w idle verbruik) kan je niet switchen, hopelijk is dit met de volgende generatie ATI kaarten beter geregeld.

en nu we het toch over switchen hebben, GENETX,is de batterijlader van jouw u30jc nu echt korter als je de nvidia kaart aan hebt staan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het kan wel. De Acer TimeLine doet dat sowieso. Ook de HP Envy 14 schijnt het te kunnen. Ik zou zeggen: Goed googlen, wellicht dat je wat vind. Sowieso zou je ook de drivers voor de Intel GMA HD moeten installeren lijkt me. Daarnaast vond ik in een snelle zoektocht dat Switchable graphics bij de Acer TimeLine alleen zou werken met Acer drivers ( :? ).

Kijk ook eens op de forums van www.notebookreview.com. Daar zijn vast een paar mensen met meer ervaring.

Edit:
Ik kan niet zelf switchen met een knopje ofzo. Dus echt testen kan ik het niet. Verder verwacht ik overigens geen schokkende verschillen. Alsof de GeForce G 310M met Powermizer zou veel verbruikt. Het zou me niets verbazen dat de Nvidia op energiebesparing een betere prestaties/watt als de Intel kan neerzetten eigenlijk... Dus, ik heb het niet getest en ben eigenlijk ook niet van plan daar moeite voor te doen. Het lijkt wel goed te werken op zich.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 01-10-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
GENETX schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:29:
Het kan wel. De Acer TimeLine doet dat sowieso. Ook de HP Envy 14 schijnt het te kunnen. Ik zou zeggen: Goed googlen, wellicht dat je wat vind. Sowieso zou je ook de drivers voor de Intel GMA HD moeten installeren lijkt me. Daarnaast vond ik in een snelle zoektocht dat Switchable graphics bij de Acer TimeLine alleen zou werken met Acer drivers ( :? ).

Kijk ook eens op de forums van www.notebookreview.com. Daar zijn vast een paar mensen met meer ervaring.
Ik heb zelf ook gegoogled, maar kon niks vinden. Behalve wat over de Nvidea primustechnology en dat het gebruikt word in de Macbook Pro.

Maar zou je het dan (welliswaar niet erg gebruiksvriendelijk) je dedicated videokaart uitschakkelen en de IGP aanzetten in de bios? Of is de hele IGP uitgeschakeld met laptops met een dedicated GPU?
Een HD 5870M zal denk ik meer verbruiken dan de IGP van de i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, het zou dan gewoon vanuit Windows kunnen. En je googled wss niet echt goed :P . Kwestie van de zoektermen goed hebben, want ik heb direct resultaat:
The graphic output can be managed by either the Intel HD graphic chip set (DX10) or the dedicated ATI HD 5470 (DX 11) depending on requirements. Both Intel and ATI call this technology "switchable graphics" and are comparable to Nvidia's Optimums in the result. Switching is executed manually via the ATI Catalyst Control Center and doesn't need a reboot. Principally a handy characteristic, as you can switch to the optimal graphic solution depending on the application and requirement.
http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30294.0.html

Eventueel zou je de ATI driver via de Acer site kunnen downloaden en die proberen. Ze ondersteunen toch alle versies en wellicht dat Acer iets heeft ingebakken, maar misschien heb je het ook zelf wel in het Catalyst Control Center zitten. Maar zorg iig dat je ook de Intel HD graphics driver installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
GENETX schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:05:
Nee, het zou dan gewoon vanuit Windows kunnen. En je googled wss niet echt goed :P . Kwestie van de zoektermen goed hebben, want ik heb direct resultaat:

[...]

http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30294.0.html

Eventueel zou je de ATI driver via de Acer site kunnen downloaden en die proberen. Ze ondersteunen toch alle versies en wellicht dat Acer iets heeft ingebakken, maar misschien heb je het ook zelf wel in het Catalyst Control Center zitten. Maar zorg iig dat je ook de Intel HD graphics driver installeert.
Ah geweldig, maar dit is voor de Acer, ben benieuwd of dat ook gaat gelden voor de MSI. Maar daar komen we dan binnenkort achter.

Waar heb jij op gegoogled? Ik googlede op ''IGP switch dedicated GPU' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik wist dat de timeline het had, dus had daar even op gezocht. Dus ik speelde iegenlijk vals :P

Maar wat ik nu heb is veel beter: "ATI switchable graphics" met als eerste hit: http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx

Echter, als ik http://www.amd.com/us/pro...ati-mobility-hd-5700.aspx vergelijk met de pagina van de HD 5800-serie, dan lijkt het er op dat de HD 5800-serie het niet ondersteund... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
GENETX schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:38:

Echter, als ik http://www.amd.com/us/pro...ati-mobility-hd-5700.aspx vergelijk met de pagina van de HD 5800-serie, dan lijkt het er op dat de HD 5800-serie het niet ondersteund... Helaas.
Je eerste link heb ik ook gevonden, maar die spreekt nog over de HD 3xxx en 4xxx serie, dus leek mij outdated.
Als ik hier kijk dan zou de 5870 het moeten ondersteunen:
Door het hoge stroomverbruik van de Mobility Radeon HD 5870 CF, is hij enkel geschikt voor grote laptops met een goede (en mogelijk luidruchtige) koeling. Volgens AMD is de prestatie per watt verhouding (zelfde stroomverbruik, betere prestaties) en het stroomverbruik in onbelaste toestant verbeterd (dankzij Memory Clock Scaling en Clock Gating). Verder heeft de chip ondersteuning voor PowerXpress (met AMD chipset) en Switchable Graphics (Intel) om te switchen tussen de dedicated en chipset / CPU videokaart (met verbeterde omschakeltijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De pagina van AMD zelf is idd wat outdated, maar die techniek is idd wel beschikbaar voor de nieuwere series. Maar wellicht dat het eerst nog ging om de GMA X4500MHD voor het C2D platform... Maargoed, de Acer Aspire TimeLineX kan het ook. Ook vreemd dat switchable graphics wel genoemd staat bij de HD5600 en HD5700 bij AMD zelf, maar niet bij de 5800... En notebookcheck die dus aangeeft dat het wel kan 8)7

Heb je al een poging gedaan om http://downloadcenter.int...1&LineId=1101&FamilyId=39 te installeren? De driver van Intel zal je sowieso nodig hebben om te kunnen switchen.

Edit: Ik heb nog wat meer specifieke info gevonden van de HP Envy 14 welke ook switchable graphics heeft en ATI.

Punt is dat er niet speciale hardware nodig is hiervoor. Dat is de reden waarom ik wel verwacht dat het moet kunnen werken. Ik heb me namelijk al eens verdiept in de techniek en de aansluitingen die Intel heeft toegepast om dit voorelkaar te krijgen. Ik neem aan dat alle fabrikanten ook die techniek toepassen (als het al anders kan).

Ik zou zeggen, lees het eens http://forum.notebookrevi...graphics-not-working.html . En probeer anders echt even de drivers van HP of Acer zelf. Een ATI driver is een ATI driver. Je kunt geen dingen kapot maken, hooguit een instabiel systeem. Dus als je BSOD's krijgt, dan weet je genoeg. Wil het niet installeren, dan weet je ook genoeg. Maar als het toch blijkt te werken ben je natuurlijk binnen :) . Ook zou er ergens, waarschijnlijk in catalyst control center en anders in die van Intel, een vinkje beschikbaar moeten zijn om te switchen

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 01-10-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinxter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07-2024
Hoi allen,

Afgelopen zondag heb ik een nieuwe laptop besteld, met de volgende specs;

Clevo x8100
i7-840qm
8g DDR3/1333
ATi Mobility Radeon HD5870 CF (18.4" - 1920*1080)
128g Crucial SDD
500g HDD

Helaas is deze laptop pas begin november leverbaar, vanwege problemen bij Clevo?
Heeft iemand enig idee wat deze vertraging precies is, ik kan er namelijk niets over terugvinden op het net. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kun je Clevo zelf niet vragen? Het kan best zijn dat een bepaald onderdeel niet snel geleverd kan worden. Als dat een non clevo onderdeel is, zou je wellicht kunnen kijken of je een vervangend iets kan laten plaatsen (andere CPU, SSD whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinxter
GENETX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:22:
Kun je Clevo zelf niet vragen? Het kan best zijn dat een bepaald onderdeel niet snel geleverd kan worden. Als dat een non clevo onderdeel is, zou je wellicht kunnen kijken of je een vervangend iets kan laten plaatsen (andere CPU, SSD whatever).
De leverancier kon mn vraag ook niet beantwoorden, maar gokt erop dat het iets van de tft of iets op het moederbord is.
Beetje vaag allemaal, en omdat ik er toch niet bepaald weinig voor betaal wil ik wel graag wat duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wellicht dat juist dat veel betalen het probleem is ;) . Hoge prijs, weinig vraag: Slecht in te schatten. Grote kans dat door een inschattingsfout bepaalde onderdalen niet voor handen liggen. Wellicht dat je gelijk met Clevo contact op kan nemen en niet je leverancier. Of natuurlijk wat druk op de leverancier zetten door aan te geven dat je wel duidelijkheid wilt en anders liever naar wat anders op zoek gaat.

Gewoon wat blufpoker spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Iceman1987 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:17:
[...]

Het is je vergeven :P Maar niet vergeten he, ik (en vast anderen ook) zijn benieuwd van je beoordeling. De eerste tekenen zijn al goed. Je zegt dat de scherm heel mooi is, en daar ben ik blij mee. Want ik werd bang van de reviews toen ik las over de helderheid van de scherms. Maar het komt vaker voor dat cijfers een ding zijn, terwijl de persoonlijke beleving anders is.
Trouwens heb jij de gene genomen met de I5 450 of met de I5 460 procesor?
Ik ben er zeer content mee tot nu toe heb er een uurtje of 2 Assassins Creed 2 op gespeeld op hoogste instellingen en dit gaat gewoon soepel en strak zoals verwacht mag worden zonder een centje pijn.

Het scherm: merk wel dat het iets minder helder is dan mijn vorige laptop, maar ik vind het full HD toch wel prettig merk ik. Ik kan er prima mee leven in ieder geval en ben dik tevreden met de laptop.

Ik heb de I5 460 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

toch nog een overweging:

Dell studio 15;

Inbegrepen bij uw systeem:
PROCESSOR Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 36 maanden - Nederlands bewerken
SOFTWARE VOOR FOTOGRAFIE Adobe® Photoshop® Elements 8 bewerken
LCD-SCHERM 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [2 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Blu-ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen) bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) bewerken
BLUETOOTH Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees bewerken
GRAFISCHE KAART 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart

of,

Sony Vaio F13

Processor: Intel® CoreTM i5-560M, 2,66GHz
Afwerkingen: Zwart
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Tevens meegeleverd

Poorten: 2 USB 3.0 + 1 USB 2.0

, of

Sony Vaio E 13
Processor: Intel® CoreTM i7-640M, 2,80GHz
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Adobe Creation: Adobe® Photoshop® Elements
Tevens meegeleverd

Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®

Ik kan niet echt kiezen tussen deze 3, de dell is voordelig vanwege 15 inch(mooiste formaat) en goede specs maar heeft weer geen SSD. De Vaio E serie is mobiel maar minder ook geen SSD of USB 3.0 en de F13 is gewoon wat minder mobiel en weinig maar rete snel opslag.

Wat zou jij kiezen?

grt. Floris Heutink(twijfelaar #1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Vaio E-serie zou ik sowieso schrappen ivm de mogelijke pieptoon.

De Sony Vaio F13 vind ik eigenlijk wel de beste configuratie overall, al moet je nog wel bepalen of je die SSD hebt, of liever veel opslagruimte. Bij laptops is dat toch een moeilijke overweging. 128GB is weinig, misschien te weinig... (Als poweruser heb ik 60GB in gebruik voor Windows, Office, Adobe Master Collection CS5 en visual studio...) Doe met die gegevens iig je voordeel.

Maar... Gamen is niet je prioriteit. De graka van de Dell is relatief gezien zwak, maar de rest is eigenlijk beter. En je hecht ook waarde portabiliteit. Dus op zich zou ik haast voor die Dell gaan.

Zelf wist ik het wel. De Vaio (omdat ik wel eens wat game) en de BD-ROM er uit en er zelf een SSD in zetten :+ Weg met optische media :w. Hallo nieuwsgroepen en ISO's ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 04-10-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:05:
He,

toch nog een overweging:

Dell studio 15;

Inbegrepen bij uw systeem:
PROCESSOR Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 36 maanden - Nederlands bewerken
SOFTWARE VOOR FOTOGRAFIE Adobe® Photoshop® Elements 8 bewerken
LCD-SCHERM 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3-geheugen \[2 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Blu-ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen) bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) bewerken
BLUETOOTH Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees bewerken
GRAFISCHE KAART 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart

of,

Sony Vaio F13

Processor: Intel® CoreTM i5-560M, 2,66GHz
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Tevens meegeleverd

, of

Sony Vaio E 13
Processor: Intel® CoreTM i7-640M, 2,80GHz
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Adobe Creation: Adobe® Photoshop® Elements
Tevens meegeleverd

Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®

Ik kan niet echt kiezen tussen deze 3, de dell is voordelig vanwege 15 inch(mooiste formaat) en goede specs maar heeft weer geen SSD. De Vaio E serie is mobiel maar minder ook geen SSD of USB 3.0 en de F13 is gewoon wat minder mobiel en weinig maar rete snel opslag.

Wat zou jij kiezen?

grt. Floris Heutink(twijfelaar #1)
Ik zou voor de F13 gaan, maar dan wel de i7 versie, want dan heb je een veeel beter scherm.

De E is inderdaad een gok wat de piep betreft. De Studio is van wat ik hoor een prima laptop, Maar die heeft weer een matige grafische kaart, overigens wel een erg goed scherm (ook van horen zeggen).

Persoonlijk zou ik dus voor de F13 gaan, maar ik hecht niet zo heel veel waarde aan mobiliteit aangezien ik altijd een rugzak gebruik. De Studio is mobieler en heeft een goede batterijduur, de Vaio heeft een beter scherm (de i7 versie dan, met het Premium Vaio Display, mat) en ook een betere GPU (ruwweg 2 keer zo snel, wat dus wel zo prettig is mocht je willen gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:52:
De Vaio E-serie zou ik sowieso schrappen ivm de mogelijke pieptoon.

De Sony Vaio F13 vind ik eigenlijk wel de beste configuratie overall, al moet je nog wel bepalen of je die SSD hebt, of liever veel opslagruimte. Bij laptops is dat toch een moeilijke overweging. 128GB is weinig, misschien te weinig... (Als poweruser heb ik 60GB in gebruik voor Windows, Office, Adobe Master Collection CS5 en visual studio...) Doe met die gegevens iig je voordeel.

Maar... Gamen is niet je prioriteit. De graka van de Dell is relatief gezien zwak, maar de rest is eigenlijk beter. En je hecht ook waarde portabiliteit. Dus op zich zou ik haast voor die Dell gaan.

Zelf wist ik het wel. De Vaio (omdat ik wel eens wat game) en de BD-ROM er uit en er zelf een SSD in zetten :+ Weg met optische media :w. Hallo nieuwsgroepen en ISO's ;)
Dus gewoon een met BD-rom en harde schijf van 500GB 7200rpm en zelf nog SSD bij zetten?
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:15:
[...]

Ik zou voor de F13 gaan, maar dan wel de i7 versie, want dan heb je een veeel beter scherm.

De E is inderdaad een gok wat de piep betreft. De Studio is van wat ik hoor een prima laptop, Maar die heeft weer een matige grafische kaart, overigens wel een erg goed scherm (ook van horen zeggen).

Persoonlijk zou ik dus voor de F13 gaan, maar ik hecht niet zo heel veel waarde aan mobiliteit aangezien ik altijd een rugzak gebruik. De Studio is mobieler en heeft een goede batterijduur, de Vaio heeft een beter scherm (de i7 versie dan, met het Premium Vaio Display, mat) en ook een betere GPU (ruwweg 2 keer zo snel, wat dus wel zo prettig is mocht je willen gamen).
Is het scherm echt zoveel beter van de F13 met i7 dan i5?

vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:46:
[...]

Dus gewoon een met BD-rom en harde schijf van 500GB 7200rpm en zelf nog SSD bij zetten?
Nee, ik zou de BD-ROm weg laten en HDD + SSD doen :P

Maargoed, dat ben ik. Ik zou namelijk wel gaan voor een HDD en Blu-ray in jou geval. Enkel een SSD zou ik te krap vinden.

Al zou ik denk ik nog de voorkeur geven aan een wat mindere configuratie met wellicht een gewone DVD drive. En dan de DVD drive vervangen voor een SSD, en een externe blu-ray brander kopen.
Is het scherm echt zoveel beter van de F13 met i7 dan i5?

vaag...
Ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dit is goed?

Afwerkingen: Premium Black Premium Black
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)

Tevens meegeleverd

En dan BD-ROM vervangen voor SSD. Waar kan ik SSD los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij elke webshop kun je die wel kopen. Via eBay heb je voor 20 euro een "caddy" om de SSD in te plaatsen zodat deze in de laptop kan.

Ik weet niet wat die Blu Ray kost, maar je kan ook pricewatch: Buffalo BR-X816U2 Zwart kopen bijvoorbeeld en gewoon gaan voor een DVD brander in de laptop die je dan ongebruikt laat.

En verder is het de vraag nog of je de Dell wilt, of de Vaio.. De dell met Core i7 quad, 6GB en een 500GB HDD kost je maar 950 euro. Dan die losse brander er bij en een SSD voor grofweg 250 euro lijkt me een hele goede prijs/prestatie. Dan is de laptop ook wat makkelijker mee te nemen en heb je hele goede prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey jongens,

ik heb vandaag de Asus G51JX-SX383V besteld voor 1038 euro bij Afuture.nl

Technische Specificaties
CPU-type Intel Core i5 460M
Snelheid 2,53GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip GeForce GTS 360M
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Backlight Edge-lit
Opslag
Hardeschijfgrootte 500GB
Hardeschijftype 5400rpm
Optische Drive Type DVD
Interfaces
Verbinding (USB/FW) eSATA, Firewire 800, 4x USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Card Interface (laptop) Expresscard 54
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Gewicht 3,3kg
Kleuren Zwart
Taal
Indeling Qwerty
Taal Meertalig

ik wil weleens weten wat jullie hiervan vinden??
en zou het mogelijk zijn hiermee mafia 2 te spelen, want ik lees namelijk dat m2 niet draait op veel laptops
denk jullie dat het mij wel zou lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik neem aan van wel, je hebt een erg snelle videokaart in die laptop. Zijn ook wel bijna de recommend specificaties op de quadcore na. Dus zal prima draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mooi, dat had ik ook wel verwacht,
maar ff iets, hoeveel fps is er minimaal aanbevolen om een game (vloeiend) te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
30 FPS is meestal wel het minimum. 60FPS is eigenlijk het minimum voor snelle shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op http://www.notebookcheck....orce-GT-330M.22437.0.html staat bij mafia2 44FPS op low en 30 FPS op high, zou ik deze game dan dus gewoon op high kunnen draaien? of is het dan niet meer mooi of vloeiend ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met gemak:

Zal wel rond de 40-50FPS liggen op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik ben nog (steeds) op zoek naar een goede game laptop van rond de 1000 euro.

- Het liefst zou ik een I7 processor willen maar ik denk dat ik het toch moet doen met een I5 (o.b.v. de pricewatch)
- Qua videochip wil ik eigenlijk minimaal een geforce GT330 of Radeon 5650.
- Beeldscherm liefst 15 of 16 inch, 17 gaat me net wat te ver.
- Verder is een HDMI aansluiting een must en zou het mooi zijn als de laptop een USB 3.0 heeft.

http://tweakers.net/price...4-b3_Tn1wVE3Wpz7DrF67r-Ag

Wat raden jullie aan? Even wachten tot de Sony Vaio F13 volledig verkrijgbaar is?

[ Voor 31% gewijzigd door Gigagiel op 05-10-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gigagiel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:24:
Even wachten tot de Sony Vaio F13 volledig verkrijgbaar is?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zeg jij dan dat het hoger ligt als op die site aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinxter
Weet iemand trouwens hoeveel nut het heeft om leveranciers tegen elkaar uit te spelen?
Als ik die Clevo x8100 als voorbeeld neem, waar ik hem nu bestel kost hij 2100 euro, maar exact dezelfde setup kost bij Alienware, XXODD of waar dan ook minstens 700 euro meer.
De garantie enzo is op zich hetzelfde, maar voor mijn garantie moet ik het ding op eigen kosten heen en weer schipperen naar de US, waardoor ik hem gemiddeld ook langer kwijtben. (als er al iets mee misgaat)

Als ik nou een of meer van die bedrijven aanschrijf, met de vraag of als zij hun prijs iets aanpassen, dat ik hem dan daar bestel, is dat bij voorbaat kansloos of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je aan die €700? heb je er rekening mee gehouden dat de prijzen in de VS exclusiieff VAT zijn, ze waarsclijknijk niet naar nederland shippen, en je 19% btw moet betalen blus douanekosten?

bestellen in de VS is meestal niet renedabel.

als vuistregel kun je de prijs in dollars (ex. VAT) nemen en maal 0.95 doen om aan de prijs in € te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:25:
[...]

waarom zeg jij dan dat het hoger ligt als op die site aangegeven?
Je hebt toch een laptop met de GTS 360M besteld :?
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:02:
hoe kom je aan die €700? heb je er rekening mee gehouden dat de prijzen in de VS exclusiieff VAT zijn, ze waarsclijknijk niet naar nederland shippen, en je 19% btw moet betalen blus douanekosten?

als vuistregel kun je de prijs in dollars (ex. VAT) nemen en maal 0.95 doen om aan de prijs in € te komen.
Om over garantie maar te zwijgen.... Ik zou het gedonder idd ook mijden en bij Deviltech.de in Duitsland bestellen. Een stuk minder gedonder en betere garantie want EU. Scheelt echter wel zo'n 200 euro met de Nederlandse shops.

[ Voor 59% gewijzigd door GENETX op 06-10-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinxter
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:02:

Ik heb gebeld met de douane, en als hij eruit gepikt wordt 50/50 dan krijg je enkel de 19% btw erbij, niets meer.
Dus zoals ik het zie, heb ik of 600, of 400 euro voordeel op de laptop.
Dan gok ik er dus wel op dat ik geen gebruik hoef te maken van de garantie.
De winkel heeft er geen enkel probleem mee om naar NL te versturen.
GENETX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:46:

Om over garantie maar te zwijgen.... Ik zou het gedonder idd ook mijden en bij Deviltech.de in Duitsland bestellen. Een stuk minder gedonder en betere garantie want EU. Scheelt echter wel zo'n 200 euro met de Nederlandse shops.
De garantie zit ik niet zo mee, enkel het feit dat ik de verzendkosten (heen/terug) moet betalen als ik me erop beroep.
En het bedrag wat ik extra moet betalen bij Deviltech is het verschil tussen wel of geen SSD, ik heb al zo vaak iets uit het buitenland laten komen dat ik dit (schoorvoetend, tis toch een boel geld) wel aandurf.

Mijn echte vraag is echter onbeantwoord gebleven;
Zullen sommige winkels er gevoelig voor zijn dat ik ergens anders exact dezelfde spullen voor minder kan krijgen?
Nu verwacht ik absoluut niet dat ze hetzelfde gaan rekenen, maar als bv. Deviltech ~250 euro eraf haalt dan bestel ik hem daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gigagiel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:24:
Ik ben nog (steeds) op zoek naar een goede game laptop van rond de 1000 euro.

- Het liefst zou ik een I7 processor willen maar ik denk dat ik het toch moet doen met een I5 (o.b.v. de pricewatch)
- Qua videochip wil ik eigenlijk minimaal een geforce GT330 of Radeon 5650.
- Beeldscherm liefst 15 of 16 inch, 17 gaat me net wat te ver.
- Verder is een HDMI aansluiting een must en zou het mooi zijn als de laptop een USB 3.0 heeft.

http://tweakers.net/price...4-b3_Tn1wVE3Wpz7DrF67r-Ag

Wat raden jullie aan? Even wachten tot de Sony Vaio F13 volledig verkrijgbaar is?
De F13 lijkt een mooie laptop te gaan worden, maar misschien is de Asus G51JX-SX383V ook wel wat voor jou. Wel een mindere resolutie en dus geen USB 3.0, maar de videokaart is nog een stuk sneller, en aangezien jij zegt op zoek te zijn naar een game laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:46:
[...]

Je hebt toch een laptop met de GTS 360M besteld
jazeker, maar ik de lijst staat bij de GTS 360M, dat mafia2 maar 30 FPS haald op high,
en jij zegt dat het 50 FPS wel haalt? wat moet ik nou geloven jouw of die site??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:23:
[...]

jazeker, maar ik de lijst staat bij de GTS 360M, dat mafia2 maar 30 FPS haald op high,
en jij zegt dat het 50 FPS wel haalt? wat moet ik nou geloven jouw of die site??
Ik weet niet hoe jij die lijst leest, maar ik zie bij bij de GTS 360M geen FPS staan, jij laat alleen zien hoe snel de GT 330M is, en die is echt een stuk langzamer. Aangezien die 30 FPS haalt op high, zit GENETX er met zijn indicatie van 40-50 FPS volgens mij niet ver naast als je ook prestaties van andere kaarten ernaast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Ik weet niet hoe jij die lijst leest, maar ik zie bij bij de GTS 360M geen FPS staan, jij laat alleen zien hoe snel de GT 330M is, en die is echt een stuk langzamer. Aangezien die 30 FPS haalt op high, zit GENETX er met zijn indicatie van 40-50 FPS volgens mij niet ver naast als je ook prestaties van andere kaarten ernaast zet.
klopt helemaal wat je zeg:P ik heb gewoon verkeerd gekeken hhaha
Pagina: 1 2 3 Laatste