In 2008 heb ik in December de Xperia X1 genomen met een abonnement. 4 maand later zou mijn abonnement bij Hi aflopen en zou hij op 24 april ingaan bij vodafone. Blijkbaar is dit een maand later gebeurd en dan zou ik pas een nieuw abonnement kunnen afsluiten op 24 mei.
Toch werd ik vandaag gebeld door Hi dat zij mij een nieuw abonnement konden aanbieden. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Galaxy S. Echter, hij is bij vodafone veel goedkoper als ik naar het totaal bedrag kijk wat ik over die 2 jaar betaal.
Wat me nog het meest verbaasd is dat je bij Hi nu je tarief helemaal niet meer mee kan nemen naar de volgende maand. Bij mij is het niet zo dat ik elke maand rond hetzelfde aantal bel. Ik zit de laatste maanden tussen de 100 en 200 minuten (dat is als ik alle gesprekken naar boven afrond) en mijn smsjes zitten zelfs nog onder de 20. Dat komt ook doordat bij de Xperia me toetsenbord het niet meer doet en ik het een drama vind om met die telefoon op het scherm te typen.
Ik ben dus al blij dat ik eerder een telefoon mag uitzoeken, maar vraag me wel af waarom Hi me nu nog belt. Is dat omdat er in 2010 nieuwe regels in gaan? En eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik me tarief niet mee kan nemen, ook al is het natuurlijk geen prepaid. Ik zag bij vodafone overigens dat het nu ook veranderd is naar dat je eerst je nieuwe tegoed opmaakt en daarna pas je oude. Nu heb ik een abonnement van 27,50 en neem ik bijna elke maand 27,50 mee omdat ik bijna elke maand onder mijn budget zit. Ik moet dus sowieso omlaag, maar ik ben ook wel zo dat ik graag zo'n mooie telefoon wil dus daar heb ik wel weer wat voor over.
Heeft iemand nog tips/opmerkingen waar ik rekening mee moet houden als ik aankomende weken een keuze ga maken? (Ik ben nog niet 100% zeker van de Galaxy S, want ik twijfel ook nog over een HTC, maar ik hoor wel erg goede verhalen over Android).
[
Voor 7% gewijzigd door
Kyhfin op 17-12-2010 22:10
]