Toon posts:

i7920 te hoog op default?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.124 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb pas een nieuwe cooler & voeding gekocht zodat ik er mee kan gaan overclocke, alle bios settings staan op default & zit aan 35-39% idle wat ik best hoog vind.. (bij realtemp & coretemp)
de cooler heb ik in de pc store laten insteken, sterkere voeding heb ik moet kopen daarna anders hield hij het niet bij.

men specs:
case:Thermaltake VH8000BWS Armor
moederbord:Asus P6T SE
voeding: Corsair HX450W
cooler: noctuau u12p se2 (deze steek juist, ik heb hem te straks nog is nagekeken door middel van utube vids hoe het eruit moet zien + nog wat vaster gedraaid)
processor:Intel Quad Core I7 930 s1366 2.8GHz
geheugen:6gb 3x Kingston Valueram DDR3 1333MHz 2048MB CL9
harde schijf: Hitachi 1TB SATAII 1000 gb
vga kaart:Sapphire HD5770 1024 mb gddr5

dit is trouwens nog de airflow van de pc + afbeeldingen:
http://www.overclockerson...ormx/thumbs/features2.jpg

http://img200.imageshack.us/i/dscn7052.jpg/
http://img12.imageshack.us/i/dscn7051s.jpg/
http://img405.imageshack.us/i/dscn7050.jpg/

alleen de cpu cooler is nu vervangen zoals ik zei.

thanks in advance.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 22:30 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
En nu is de vraag?

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
waarom die zo hoog is, normaal zou hij toch 10 graden lager moeten zijn?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

35 - 39c is vrij normaal voor een CPU met de standaard koeling :S

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:19
D4NG3R NL schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:47:
ja maar hij heeft de stock cooler laten vervangen door een noctua

[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 22-05-2010 15:50 ]

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
D4NG3R NL schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:47:
Die heeft hij dus niet, maar een Noctua koeler.

Ik zit rond 35C met mijn core i7 op 2.67Ghz met een Corsair H50. Temperaturen die je nu hebt zijn best normaal, mischien alles gaan lappen?

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat deze onder de 30graden moest zijn als ik wil gaan overclocken?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:31

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Lijkt me een normale temperatuur.

Vergeet niet dat de temperatuur afhangkelijk is van de omgevings temperatuur van de koeling. Als het dus in je kast 25 graden is dan is je coretemp maar 10graden hoger, wat erg netjes is.

Als je gaat overclocken moet je er op letten dat de temperatuur bij volle belasting niet continu over de 70 graden gaat. Met een goede airflow en cpu cooler moet het geen probleem zijn om een fatsoenlijke overclock te halen.

De stelregel van "onder de 30graden moet het zijn als ik wil gaan overclocken" slaat nergens op.

[ Voor 42% gewijzigd door Tweak-Freak op 22-05-2010 15:58 ]

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08-2025
Nee hoor, je hoeft niet onder de 30 graden te zitten stock.
Bij overklocken en volle belasting kannie zomaar 50 graden worden..of nog warmer
Ook geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
dus zou je me aanraden om te beginnen met overclocken ofniet?
ik wacht hier al super lang op, maar wil niet iets kapot zien gaan :)
bij load zit ie aan 64-67 graden btw

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:31

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:56:
dus zou je me aanraden om te beginnen met overclocken ofniet?
ik wacht hier al super lang op, maar wil niet iets kapot zien gaan :)
bij load zit ie aan 64-67 graden btw
Gewoon met kleine stapjes beginnen en vooral niet meteen het voltage ver omhoog gooien.

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel mag ik met men load aan komen?

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Neem gewoon is een kijkje in [OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2

Verwijderd

Hier staat een test.

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens, ik heb deze tutorial gevolgd tot 3.36Ghz:
http://www.clunk.org.uk/f...king-guide-beginners.html

Daarna heb ik hem met prime95 8,5u opgezet en dit is screenshot:
http://img641.imageshack.us/img641/4879/screenshotnju.jpg

de temp blijft nu zo rond de 60 tot 70 gaan voor de laatste 5 minuten dat ik het aan het checken ben ;)
meestal rond de temps van op de ss dus rond de 66.

Is dit goed gedaan?
ik heb wel de voltage naar 1.1325 gebracht, wou 1.136 intypen maar die ging niet
reden waarom, ik heb de forum post geleze op het einde de reacties en ene zei dat je het beter iets hoger kan laten zetten. enig commentaar hierop is zeer welkom. truste :D

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 17:55
Ik zit op idle 29 graden en load op 49/50 graden met me Corei7920 op 3,5ghz voltage op 1.288(auto)

Ik heb zelf een mugen 2 cpu cooler, hangt ook van je airflow af in je kast.

Aan je plaatje te zien is dat de standaard airflow, ik heb de mijne gewijzigd, heb zelf een HAF932

De cooler aan de zijkant blaast lucht uit en de cooler boven blaast lucht in, dit zorgte voor een forse daling in me temperatuur!

[ Voor 3% gewijzigd door Khallouki op 23-05-2010 03:07 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
Khallouki schreef op zondag 23 mei 2010 @ 03:06:
Ik zit op idle 29 graden en load op 49/50 graden met me Corei7920 op 3,5ghz voltage op 1.288(auto)

Aan je plaatje te zien is dat de standaard airflow, ik heb de mijne gewijzigd, heb zelf een HAF932

De cooler aan de zijkant blaast lucht uit en de cooler boven blaast lucht in, dit zorgte voor een forse daling in me temperatuur!
best raar...

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
heb je het dan alleen over degene die aan de zijkant staat?

Verwijderd

@ Khallouki:

Dus je hebt de 2 fans van je HAF omgedraaid zeg maar ?

Het is toch zo, dat warme lucht opstijgt ? Lijkt me niet het meest logische, om dan je side fan uit te laten blazen en je top fan juist als intake te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
heb foto's gemaakt van pc, zou graag weten of dit er een beetj goed uitziet voor airflow?
mijn idle is nu rond de 41-43 graden wat aardig veel aan het worden is.

http://img200.imageshack.us/i/dscn7052.jpg/
http://img12.imageshack.us/i/dscn7051s.jpg/
http://img405.imageshack.us/i/dscn7050.jpg/

ik heb dit gelezen, misschien zou dit helpen?:
Airflow verbeteren

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn i7 920 zit idle met een Corsair H50 op 32 graden t-case, en de cores op gemiddeld 34 graden, dus mij lijkt met een luchtkoeler tussen de 35 en 39 graden helemaal niet verkeerd eigenlijk. Alleen vreemd dat je temps nu richting 41 tot 43 graden idle gaan en zou ik eerder eens kijken of je koeler wel vast genoeg zit.

Onderdeel airflow vind ik ook wel vaag om de bovenste fans als intake te zetten en de zij-fan als outtake, hetgeen voor een goede airflow mij echt niet bevordelijk lijkt. Warmte stijgt idd op zoals eerder gezegd en blijft dan bovenin de kast hangen dus een sterk stuk dat de temps dan net omlaag zouden gaan in het andere geval.

In mijn Antec P193 heb ik voor in de kast 2 x intake 12cm fans, aan de zijkant 1 x 20 cm intakefan, en dan aan de bovenkant 2 x 12 cm outtake en de achterkant nog eens 1 x 12 cm outtake. Daarbij dan nog de H50 aan de voorkant in een luchttunnel gemonteerd met push/pull fans en de temps blijven vrij netjes in de kast.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal checken op de koeler vast genoeg zit + moet ik dan paar fans bijkopen (vanvoor 1 en 1 vanboven) zodat het beter zou gaan? Op hoeveel Ghz zit je als ik mag weten?

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Roel1966 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:01:
Mijn i7 920 zit idle met een Corsair H50 op 32 graden t-case, en de cores op gemiddeld 34 graden, dus mij lijkt met een luchtkoeler tussen de 35 en 39 graden helemaal niet verkeerd eigenlijk. Alleen vreemd dat je temps nu richting 41 tot 43 graden idle gaan en zou ik eerder eens kijken of je koeler wel vast genoeg zit.
Deze informatie over temperaturen is nutteloos als je de kloksnelheid en eventueel de stepping niet verteld.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
de mijne draait op 4Ghz/HTaan 1.26vcore ,dan komt mijn warmste core volgens realtemp op 71c met een kamer temp van 24c. met prime95. ik gebruik de mugen 2 koeler en heb een haf922 kast rest in signate hieronder.

dat lijkt mij dus heel sterk ,of je pc staat in een koelsel of je kamer temp is rond het vriespunt.
want mijn haf zitten ook drie 20cm fans waarvan de sidepannel fan naar binnen blaast,
van het voorkomen van warmte ophoping .heb deze zelf ook omgedraait en naar buiten laten blazen,
wat rezulteerd in een temp stijging van ongveer 6graden op zowel de cpu als gpu.
en de bovenste fan naar binnen laaten blazen ? 8)7 .
dat lijkt me op zijn minst verstandig ,want iedereen snapt dat warme lucht opstijgt.

[ Voor 71% gewijzigd door jbkappirossi op 23-05-2010 20:13 ]

• Roel1966
  • Niet online
De clocksnelheid is gewoon standaard en de stepping is D0 zoals de TS, vandaar dat ik die ook niet erbij vermeld heb en er vanuit ging dat dit wel duidelijk was.De TS wilde ook gewoon weten of zijn idle temps niet te hoog waren op de standaard clocksnelheid en of ie van daaruit kan gaan overclocken.

[ Voor 36% gewijzigd door Roel1966 op 23-05-2010 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios settings terug naar default laten gaan + ik heb de cpu Q-fan control enabled & fan profile op turbo gezet. mijn temps blijven rond de 40 schommelen bij idle.
der moet hier toch iets mis mee zijn want met stock cooler had ik gwn zelfde temps, denk zelfs lager :s

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 01:14 ]

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 01:14:
ik heb de bios settings terug naar default laten gaan + ik heb de cpu Q-fan control enabled & fan profile op turbo gezet. mijn temps blijven rond de 40 schommelen bij idle.
der moet hier toch iets mis mee zijn want met stock cooler had ik gwn zelfde temps, denk zelfs lager :s
Het beste kan je inderdaad zoals je al eerder zelf schreef een intakefan extra plaatsen aan de voorkant van je kast en het liefst dan ook bovenin een extra outtakefan plaatsen. Handig hierbij is dat je die beiden fans op het moederboard kan aansluiten op Chasisfan 1 en 2 en dan bv de voorste op 1 en de achterste op 2. Via Q-Fan kan je deze dan ook laten sturen via het bios van je moederboard en raad ik je aan die dan ook op Turbo stand te zetten.

Nu is trouwens die 40 graden ook niet echt schokkend maar hoe lager hoe beter natuurlijk en zeker wanneer je gaat overclocken dan moet ook je airflow in de kast goed zijn. Als stelregelijk kan je trouwens aanhouden dat je beter meer outtakefans kan hebben dan intake want dan ontstaat er een soort onderdruk in je kast. Ook wanneer de kast de mogelijkheid heeft om een zij-fan als intake aan te brengen dan raad ik je dit aan i.v.m. de Nortbridge die bij de P6T boarden ook nogal warm kan worden.

Als laatste een handige tip hoe je kan herkennen of een fan aanzuigt of juist uit blaast is namelijk dat je de kant waar de kabeltjes naar het motortje lopen altijd de uitblazende kant is. Dus als je die kant waar de kabeltjes over een brugje naar de motor naar de kast in gericht is dan weet je dat ie intake is. En andersom natuurlijk wanneer de kant van de kabeltjes tegen je chassis van de kast zitten weet je dat ie outtake is.

Verwijderd

Topicstarter
ok :) das nuttige info dak wel nodig heb :D
ik heb een zij-fan als intake maar denk gwn dat hij zkr niet 100% functioneel kan werken doordat mijn noctua fan best groot is en maar een paar cm er van af is en de helft van de intake lucht blokkeert.
wat ik nu zelf nog ga proberen is de fans kuizen & zoals je zei bovenin & vanvoor een fan te zetten als het niet echt helpt..
ook zal ik proberen de voorste & achterste fans op aparte aansluitingen te laten doen op het moederbord ;)

wat ik gwn raar vind is dat mijn temps eigenlijk hetzelfde is als toen met die stockcooler ma bon :)
heb je enig idee welke fans het beste zou zijn voor te kopen voor bovenin & vooraan?

thx voor de info btw :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 17:35 ]

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:33:
wat ik gwn raar vind is dat mijn temps eigenlijk hetzelfde is als toen met die stockcooler ma bon :)
heb je enig idee welke fans het beste zou zijn voor te kopen voor bovenin & vooraan?
thx voor de info btw :)
Zelf heb ik momenteel de Scythe S-Flex 120mm fans erin en dan de 1600 rpm versie, die relatief vrij stil zijn en toch zorgen voor een goede airflow. Maar zelf raad ik je aan de 1900 rpm versie te pakken omdat je gaat overclocken en je dan beter een nog iets snellere airflow in de kast kan hebben. Je kan ze dan toch wanneer ze ietwat teveel lawaai maken dan via het bios een stapje terug zetten, maar het zijn gewoon stille fans.

Graag gedaan trouwens voor de info en succes !

• jbkappirossi
ik zou geen 1900rpm doen ,mits je een fan controller hebt .want die maken gewoon giganties veel lawaai
ik heb zelf ook zon beetje alle scyth fans .en je wilt onderdruk in je kast hebben ,wat betekent dat je net
iets meer afvoer dan aanvoer van lucht in je kast moet hebben .en meer rpm wil niet altijd resulteren in een
betere koeling vaak blijf de pc op 2000rpm net zo koel als op 1300rpm. dan praat ik over de case fans

en je temps vallen wel mee mijne zit nu!!!! op dit moment 37 33 38 35 met een kamer temp van 21,9
en de cpu draait op 3ghz HT/aan

Verwijderd

Topicstarter
nja me room temps zijn denk ik wel hoger, pff te warm hier xD men temps zijn nu wel minder als 40 maar als het minder warm is, denk ik tog ook wel aan dezelfde temps als u jbkappirossi.

maar kan wel, ik heb gwn standaard deze pc case, en heb voeding & cooler verandert, die noctua.
alleen de intake & outtake zijn niet verandert.

• jbkappirossi
koelpasta kan ook nog het een en ander uitmaken kwa merk 'van het slechtste tot de beste koelpasta
wil dat ook nog wel 5graden schelen, zo gebruik ik artic silver 5 wat over het algemeen een van de betere
koelpasta's is. en wat ook nog wel aardig helpt tegen bromeen van trillingen is dit pricewatch: Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts

Verwijderd

Topicstarter
hmm kan het ook aan de voeding liggen? want ze zeggen dat die 450 het niet echt goed kan trekken terwijl het hier me wel was aanbevolen

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:28:
hmm kan het ook aan de voeding liggen? want ze zeggen dat die 450 het niet echt goed kan trekken terwijl het hier me wel was aanbevolen
Ik persoonlijk raad je zeker voor dit systeem geen 450 watt voeding aan en zou toch minimaal rond de 650 watt kiezen. Zeker wanneer je gaat overclocken en misschien nog eens in de toekomst wat meer harddisks erin gaat zetten.

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:28:
die voeding gaat het dus wel degelijk trekken ten eerste omdat het een kwaliteit voeding is.
en ten tweede jou systeem op de 12volt lijn trekt ,930 130wat, 5770 108wat, hdd 10wat = 248 wat.'
930 OC't op 4000Mhz, zal 180 tot 200 wat trekken 5770 max 150 wat .Dus boven de 350wat netto kom je nooit met jou kaart en cpu. ik durf ook nog wel zeker te zeggen dat hij crossfire kan hebben.
Roel1966 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:54:
[...]

Ik persoonlijk raad je zeker voor dit systeem geen 450 watt voeding aan en zou toch minimaal rond de 650 watt kiezen. Zeker wanneer je gaat overclocken en misschien nog eens in de toekomst wat meer harddisks erin gaat zetten.
onderbouw dit eens ,want een gemiddelde hdd verbruikt bij lezen/schrijven 8wat

[ Voor 25% gewijzigd door jbkappirossi op 25-05-2010 20:37 ]

• Roel1966
  • Niet online
jbkappirossi schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:24:
[...]

die voeding gaat het dus wel degelijk trekken ten eerste omdat het een kwaliteit voeding is.
en ten tweede jou systeem op de 12volt lijn trekt ,930 130wat, 5770 108wat, hdd 10wat = 248 wat.'
930 OC't op 4000Mhz, zal 180 tot 200 wat trekken 5770 max 150 wat .Dus boven de 350wat netto kom je nooit met jou kaart en cpu. ik durf ook nog wel zeker te zeggen dat hij crossfire kan hebben.

[...]

onderbouw dit eens ,want een gemiddelde hdd verbruikt bij lezen/schrijven 8wat
Ik ga niets onderbouwen en geef alleen de TS een goede raad en meerderen het wel met mij eens zullen zijn dat 450 watt ( ondanks kwalitetisvoeding ) aan de krappe kant is voor zijn systeem. Werken zal het zeker maar een voeding die vaak op zijn tenen moet draaien zal minder lang mee gaan dan een voeding die het met gemak aan kan.

• jbkappirossi
Roel1966 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:32:
[...]

Ik ga niets onderbouwen en geef alleen de TS een goede raad en meerderen het wel met mij eens zullen zijn dat 450 watt ( ondanks kwalitetisvoeding ) aan de krappe kant is voor zijn systeem. Werken zal het zeker maar een voeding die vaak op zijn tenen moet draaien zal minder lang mee gaan dan een voeding die het met gemak aan kan.
dat bedoel ik ,iedereen kan wel zeggen dat hij het weet ,dit moet je doen/nemen' daarom onderbouw je normaal je antwoord. en goede raad noem ik gok werk, want je zegt meerderen zijn het met mij eens
geeft al aan dat je het zelf ook niet weet.

Zumie
hoe ver ben je al gekomen met OCen ,want 4Ghz zou elke i7 moeten kunnen halen met D0 stepping natuurlijk. je cpu mag dan maximaal op de warmste core 80c worden gestrest met prime95 of linx.
dan weet je zeker dat hij goed is ,want zo zwaar belast je jou PC niet ,dan met prime of linx.

[ Voor 24% gewijzigd door jbkappirossi op 25-05-2010 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
niks, ik ben gwn terug naar default gegaan, ik wil het niet riskeren ;)
40graden idle is hem. load was ie 68-73

Verwijderd

Topicstarter
even update: ik heb front & rear vervangen met een S-flex 1600 en nu zijn mijn temps tussen de 30 & 35.
Ik zie nog wel dat de airflow niet zo goed is, ik heb nog geen cable managment gedaan & ik heb nieuwe voeding die er nog in moet: corsair 750hx :)

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:36:
even update: ik heb front & rear vervangen met een S-flex 1600 en nu zijn mijn temps tussen de 30 & 35.
Ik zie nog wel dat de airflow niet zo goed is, ik heb nog geen cable managment gedaan & ik heb nieuwe voeding die er nog in moet: corsair 750hx :)
goede , voeding hoor maar zoals ik al zei zoveel vermogen heb je niet nodig
zeker niet met 1 5770 en een 930 die niet oc't is ,want je zult ideal nu niet meer dan 150wat trekken

Verwijderd

Topicstarter
ja we zullen zien he, vandaag ga ik mijn pc wat ordenen, morgen format doen, en dan donderdag die voeding verwisselen ;) en dan maar overclocken :)

• jbkappirossi
nee, dat weet ik wel zeker je hebt nu 130 voor niks uitgegeven de hx450 was meer dan genoeg geweest.

kijk ik heb hier met een stroom meter mijn eigen computer gemeten ,dat is het hele systeem zonder monitor.
en dat is met een 5850 . en de voeding is ongeveer 90% efficient dus dan kun je er nog 10% vanaf trekken,
want die 10% gaat verloren van het omzetten van AC naar DC. en vergeet niet zo zwaar als dat ik hem hieronder belast hebt zul je hem dus nooit belasten.

Stock

i7@2800Mhz + Gpu@725Mhz IDLE___________________136Wat____vergeet niet die 10% hier af te trekken
i7@2800Mhz + Gpu@725Mhz Prime95________________223Wat______________ ''
i7@2800Mhz + Gpu@725Mhz Prime95/HDtune/Furmark__321Wat______________ ''

Cpu OC't

i7@4000Mhz + Gpu@725Mhz IDLE___________________187Wat____vergeet niet die 10% hier af te trekken
i7@4000Mhz + Gpu@725Mhz Prime95________________339Wat______________ ''
i7@4000Mhz + Gpu@725Mhz Prime95/HDtune/Furmark__376Wat______________ ''

Cpu OC't + Videokaart OC't

i7@4000Mhz + Gpu@880Mhz IDLE___________________228Wat____vergeet niet die 10% hier af te trekken
i7@4000Mhz + Gpu@880Mhz Prime95________________390Wat______________ ''
i7@4000Mhz + Gpu@880Mhz Prime95/HDtune/Furmark__492Wat______________ ''

dit zijn de componenten die ik getest heb in mijn systeem.

Intel Core i7 930
Gigabyte GA-X58A-UD7
MSI R5850 Twin Frozr 2
Kingston HyperX KHX1600C8D3K3/6GX
2x Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB (in raid0)
Samsung SH-S223L DVD+/-RW brander
Scythe Kaze Master Pro 5,25'' 6 channel fan controller
1x Scythe Ultra Kaze DFS123812L-3000, 120mm
1x Scythe Slip Stream SY1225SL12SH, 120mm
1x Scythe Slip Stream SY1225SL12LM-P, 120mm
3x Cooler Master Megaflow Red 200MM Ventilatoren
Voedingen Corsair HX750W

maar succes verder met OCen post maar hoe of wat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 01-06-2010 07:34 ]

• Roel1966
  • Niet online
jbkappirossi schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:40:
[...]

dat bedoel ik ,iedereen kan wel zeggen dat hij het weet ,dit moet je doen/nemen' daarom onderbouw je normaal je antwoord. en goede raad noem ik gok werk, want je zegt meerderen zijn het met mij eens
geeft al aan dat je het zelf ook niet weet.
Ik heb nog in mijn jeugdtijd zelf voedingen in elkaar gezet dus ik weet wel waar ik over praat, en daarbij was ik al met pc's bezig in de tijd dat jij nog geeneens geboren was.

Evenzogoed klopt het in theorie en volgens getallen wel wat je schrijft, maar je vergeet dat vooral bij de minder stabiele voedingen deze theoretische waardes nog wel eens flink kunnen zakken. Vandaar beter een beetje overbemeten voeding dan een te zwakke voeding hetgeen een boel ellende kan voorkomen.

• jbkappirossi
Roel1966 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:40:
[...]Ik heb nog in mijn jeugdtijd zelf voedingen in elkaar gezet dus ik weet wel waar ik over praat, en daarbij was ik al met pc's bezig in de tijd dat jij nog geeneens geboren was.
hiervoor gaf je een raad ,wat ik gok werk noem' dan zeg je meerderen zijn het met me eens wat aangeeft dat je het zelf niet weet en nu doe je precies hetzelfde ,ik kan ook wel zeggen dat ik ingenieur ben' maar dit voegt niks toe aan de mening dat de TS (volgens jou) voor een 650wat voeding moest kiezen. dan heb je dus die tijd dat je met PC's bezig bent (toen ik nog niet geboren was) weinig geleerd ,anders was je wel met een eerder concreet antwoord/uitleg gekomen .
Roel1966 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:40:
[...]Evenzogoed klopt het in theorie en volgens getallen wel wat je schrijft, maar je vergeet dat vooral bij de minder stabiele voedingen deze theoretische waardes nog wel eens flink kunnen zakken. Vandaar beter een beetje overbemeten voeding dan een te zwakke voeding hetgeen een boel ellende kan voorkomen.
nu praat je jezelf weer voorbij want, zoals ik al in een eerder bericht poste (LEZEN) heeft hij een 450watt kwaliteits voeding. en hetgeen wat jij met een (minder stabiele voeding) bedoelt ,heeft niks met het stroomverbruik/wattage te maken. dat is de efficientie van de voeding ,waardoor de waardes afwijken en niet met de stabieliteit 7(8)7 .

[ Voor 33% gewijzigd door jbkappirossi op 03-06-2010 01:04 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Met die 450 watt en je overclocked je CPU en GPU zit jeje voeding continu aardig te stressen en dat zal een kortere levensduur als gevolg hebben.. Overigens haalt zo'n voeding geen 90% efficiëntie. Ik ga niet zeggen dat hij 130 euro door de WC gespoeld heeft maar een voeding van 650 watt had ook gekunt en scheelt zo weer wat euro's ik had het persoonlijk ook niet met die 450 watter gedaan.

offtopic:
Wat een geflame en op de man gespeeld jullie hebben andere mening fijn ga elkaar dat niet opdringen.. in plaats daarvan probeer de TS te helpen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Roel1966
  • Niet online
Xenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:47:
Met die 450 watt en je overclocked je CPU en GPU zit jeje voeding continu aardig te stressen en dat zal een kortere levensduur als gevolg hebben.. Overigens haalt zo'n voeding geen 90% efficiëntie. Ik ga niet zeggen dat hij 130 euro door de WC gespoeld heeft maar een voeding van 650 watt had ook gekunt en scheelt zo weer wat euro's ik had het persoonlijk ook niet met die 450 watter gedaan.

offtopic:
Wat een geflame en op de man gespeeld jullie hebben andere mening fijn ga elkaar dat niet opdringen.. in plaats daarvan probeer de TS te helpen.
En dat bedoel ik maar net want nu lijkt het net een tweestrijd terwijl ik net datgene bedoelde wat jij ook schrijft, en gewoon 450 watt aan de krappe kant blijft ondanks al die theoretische waardes. Vandaar dat ik TS ook aangeraden heb een wat zwaardere voeding te pakken zodat ie altijd safe zit, en niet maar iets gebruiken wat kantje boord kan zijn.

• jbkappirossi
ik zal het dan nog maar een x zeggen, een i7 930 130watt een 5770 108watt twee hdd's 16watt dus dat = 254watt . en als je zowel de kaart als cpu OC't verbruikt de cpu 180watt en 5770 150watt dus maximaal trek je dus met zijn systeem 346watt en dat is dus niks op de grens voor de HX450 omdat het een bronze certificaat is dus een efficientie tot 85% en die 450 wat is niet het afgenomen vermogen van het net is maar het opgenomen vermogen van het systeem. volgenmij snappen jullie het niet die 450wat (van de hx450) is het stabiel te leveren vermogen en bij een goedkope voeding is de watage slechts een piek aanduiding.
Xenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:47:
je praat voor je beurt want, ik heb nooit gezegt dat de HX450 90% efficient is. dat je zo iets simpels niet weet ,want dat staat gewoon op de site van corsair 8)7 en hieruit leid ik af dat je de ballen verstand ervan hebt. + dat het niks aan dit topic toevoegt. de HX750 daar in tegen wel, zelfs meer dan 90% op sommige load's ,maar als de TS dus op jullie mening is ingegaan en daarom een 750 watter heeft gekocht vind ik dat stom ,omdat jullie geen gelijk hebben ,want naar mijn mening is de HX450 voor 1 5770 en een 930 OC't meer dan genoeg ,ja dan vind ik het zonde geld, want het had niet gehoeven. ''en dat is mijn mening''

maar als julli het toch zo zeker weten stel die vraag maar is in het topic :F : welke voeding heb ik nodig.

EDIT:

He! Roel je noemt het woord ''tweestrijd'' hierboven. ben je dan met jou 44jaar niet slim genoeg omdat iemand van 19 jaar net zo dom lult.

dit is niks tegen jou ZUMIE, want ik heb de HX750 zelf ook in gebruik en dat is gewoon de beste prijs/kwaliteits voeding verhoudings gewijs. deze voeding leverd zelfs tot 913wat op de 12v lijn voor dat hij
in de overspannings beveiliging gaat. deze voeding wordt uitgegeven voor een silver certificaat ,maar
vanaf de 200 wat zelfs tot 93% efficient wat een goud certificaat betekend .maar omdat corsair dit niet kan garanderen bij elke batch is het dus een silver geworden ,dit vind ik persoonlijk toch netjes want je ziet niet vaak dat fabrikanten onder het maximum gegeven gaan zitten van hun product d:)b .

[ Voor 22% gewijzigd door jbkappirossi op 04-06-2010 09:47 ]

• Roel1966
  • Niet online
Ik ben in deze misschien de oudste en zal ook de verstandigste zijn en er verder niet meer op in gaan.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

jbkappirossi schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 01:02:
ik zal het dan nog maar een x zeggen, een i7 930 130watt een 5770 108watt twee hdd's 16watt dus dat = 254watt . en als je zowel de kaart als cpu OC't verbruikt de cpu 180watt en 5770 150watt dus maximaal trek je dus met zijn systeem 346watt en dat is dus niks op de grens voor de HX450 omdat het een bronze certificaat is dus een efficientie tot 85% en die 450 wat is niet het afgenomen vermogen van het net is maar het opgenomen vermogen van het systeem. volgenmij snappen jullie het niet die 450wat (van de hx450) is het stabiel te leveren vermogen en bij een goedkope voeding is de watage slechts een piek aanduiding.

[...]

je praat voor je beurt want, ik heb nooit gezegt dat de HX450 90% efficient is. dat je zo iets simpels niet weet ,want dat staat gewoon op de site van corsair 8)7 en hieruit leid ik af dat je de ballen verstand ervan hebt. + dat het niks aan dit topic toevoegt. de HX750 daar in tegen wel, zelfs meer dan 90% op sommige load's ,maar als de TS dus op jullie mening is ingegaan en daarom een 750 watter heeft gekocht vind ik dat stom ,omdat jullie geen gelijk hebben ,want naar mijn mening is de HX450 voor 1 5770 en een 930 OC't meer dan genoeg ,ja dan vind ik het zonde geld, want het had niet gehoeven. ''en dat is mijn mening''

maar als julli het toch zo zeker weten stel die vraag maar is in het topic :F : welke voeding heb ik nodig.

EDIT:

He! Roel je noemt het woord ''tweestrijd'' hierboven. ben je dan met jou 44jaar niet slim genoeg omdat iemand van 19 jaar net zo dom lult.

dit is niks tegen jou ZUMIE, want ik heb de HX750 zelf ook in gebruik en dat is gewoon de beste prijs/kwaliteits voeding verhoudings gewijs. deze voeding leverd zelfs tot 913wat op de 12v lijn voor dat hij
in de overspannings beveiliging gaat. deze voeding wordt uitgegeven voor een silver certificaat ,maar
vanaf de 200 wat zelfs tot 93% efficient wat een goud certificaat betekend .maar omdat corsair dit niet kan garanderen bij elke batch is het dus een silver geworden ,dit vind ik persoonlijk toch netjes want je ziet niet vaak dat fabrikanten onder het maximum gegeven gaan zitten van hun product d:)b .
Wtf is jou probleem man? Een vriendin die je gedumpt heeft?
offtopic:
Kan ik me voorstellen met zo'n houding

Overigens zie ik ook dat jij er de ballen verstand van hebt want een moederbord verbruikt ook stroom.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Harm30
  • Laatst online: 24-10-2025
juist, redelijke nutteloze discussie over voedingen in een het overclockings gedeelte.

zumie ben je nog met OC'en bezig? ik vroeg me af op welke voltages je CPU hebt staan, want ik ga binnenkort ook bezig als ik mijn nieuwe koeler binnen heb, ben nog 1 aan het uitzoeken. iemand een suggestie?.

want ik heb natuurlijk wel wat ge OC'ed al, en ik had hem op standaard voltages op 3.5GHZ lopen mijn i7 920 D0

gametag: estruqiarixs

• Roel1966
  • Niet online
Harm30 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:48:
juist, redelijke nutteloze discussie over voedingen in een het overclockings gedeelte.

zumie ben je nog met OC'en bezig? ik vroeg me af op welke voltages je CPU hebt staan, want ik ga binnenkort ook bezig als ik mijn nieuwe koeler binnen heb, ben nog 1 aan het uitzoeken. iemand een suggestie?.

want ik heb natuurlijk wel wat ge OC'ed al, en ik had hem op standaard voltages op 3.5GHZ lopen mijn i7 920 D0
Als je suggesties voor een koeler bedoeld kan ik je wel een Zalman CNPS10X Extreme
aanraden, althans ik heb er paar dagen terug eentje op mijn Core I5 750 gezet. Goede temps en stil en dat is wat ik persoonlijk wel belangrijk vind aan een koeler, alleen, tja, het prijskaartje.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
Xenomorphh schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:02:
[...]

Wtf is jou probleem man? Een vriendin die je gedumpt heeft?
offtopic:
Kan ik me voorstellen met zo'n houding

Overigens zie ik ook dat jij er de ballen verstand van hebt want een moederbord verbruikt ook stroom.
ja en het moederbord vreet stroom of niet.. serieus gelijk over iemand zijn vriendin beginnen is een laag niveau

die 450watt voeding is een top kwaliteit voeding en meneer heeft gewoon gelijk
elke domme hond denkt dat hoe meer watt hoe beter is terwijl je naar de voedingslijnen moet kijken

ja, daag.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Remmes_NT schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:58:
[...]

ja en het moederbord vreet stroom of niet.. serieus gelijk over iemand zijn vriendin beginnen is een laag niveau

die 450watt voeding is een top kwaliteit voeding en meneer heeft gewoon gelijk
elke domme hond denkt dat hoe meer watt hoe beter is terwijl je naar de voedingslijnen moet kijken
Volgens mij weet elke domme hond ook dat het aantal Watt's berekent wordt dmv van 12 v maal het aantal A 8)7 Mrgoed lekker offtopic. Ik zeg niet dat t geld door de WC spoelen is dat is de TS zn eigen keus. Ik zou zelf voor een andere voeding gegaan zijn met die setup maar geen 750 watter maar goed das dom lullen als ik mijn mening geef. |:(

offtopic:
Als hij mij gelijk dom gaat noemen na 1 reactie is dat gewoon uitlokken dusja dat is ook laag

[ Voor 26% gewijzigd door Xenomorphh op 04-06-2010 22:36 ]

• jbkappirossi
nee, met dom lullen bedoelde ik dat jij voor je beurt praat . door iets te zeggen wat ik nooit gezegt had .
jij lult dom ja, want wie van de drie begon er persoonlijk te worden eerste roel en dan jij .dus nee roel jij bent zeker niet de verstandigste hier . en xenomorphh als jij jezelf assosieert met een domme hond prima .
want de dingen die jij zegt leer je al op de basis school. en nee ik heb geen vriendin omdat ik getrouwt ben met mn rechter hand. maar ik heb hier het laatste ook over gezegt (of een van julli moet nog een x het onderspit willen delven.)

• Roel1966
  • Niet online
jbkappirossi schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:03:
nee, met dom lullen bedoelde ik dat jij voor je beurt praat . door iets te zeggen wat ik nooit gezegt had .
jij lult dom ja, want wie van de drie begon er persoonlijk te worden eerste roel en dan jij .dus nee roel jij bent zeker niet de verstandigste hier . en xenomorphh als jij jezelf assosieert met een domme hond prima .
want de dingen die jij zegt leer je al op de basis school. en nee ik heb geen vriendin omdat ik getrouwt ben met mn rechter hand. maar ik heb hier het laatste ook over gezegt (of een van julli moet nog een x het onderspit willen delven.)
Ik reageerde alleen op hetgeen dat jij schreef dat ik het niet zou weten waarop ik toen zei dat ik al met voedingen werktte toen jij nog niet geboren was. Niet verder persoonlijk bedoeld maar om aan te geven dat ik al best wel lang met het hele fenomeen electronica en pc bezig ben en was. Dat dan anderen beginnen met persoonlijke dingen als vriendin verlaten vind ik dan ook nergens op slaan, en heeft ook niks meer met dit van doen.

Kijk en in theorie schreef ik ook al naderhand dat jou zienswijze klopt en puur qua getallen kan je inderdaad volstaan met een 450 watt voeding, en dat zal in de praktijk ook gewoon blijven werken. Alleen waar ik dus naar kijk is eventuele uitbreidingen zoals dan een extra videokaart, want dan word het al krap met een 450 watt. En zo te zien aan de TS experimenteerd ie graag met zijn pc dus van daaruit raadde ik aan van pak je een iets zwaardere voeding want dan zit je richting toekomst voorlopig wel goed en that's all.

Zeer zeker ben ik het met je eens dat het ook weer onzin is om bv in zo'n systeem als TS heeft een 1000 watt voeding te zetten, en ik zelf al zou zeggen van pak weg 650 watt ook al meer dan voldoende is. Belangrijkste is ook dat ie op de 12 volt lijn genoeg amperage leverd dus in die zin weet ik wel waarover ik praat, waarbij mijn excuses dat ik een harddisk als voorbeeld nam en die idd bijna niks weg trekken.

Enfin ik hoop in elk geval dat geen zich nu persoonlijk aangevallen voelt en dit al zeker niet mijn bedoeling was, en het puur en alleen even een misschien onnodige discussie was en verder make peace, not war !

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Nu is het wel genoeg geweest. Het topic van de ts is inmiddels aardig om zeep geholpen door een welles-nietus spelletje van mensen die toch wel beter hadden moeten weten.
Ja, voor overclocken heb je natuurlijk een goede voeding nodig, maar verkijk je niet op al die vermogens. Een stabiele voeding is veel belangrijker dan dat stickertje wat erop staat en aangeeft hoeveel deze theoretisch kan leveren.

Voor de topicstarter: Je bent inmiddels wel redelijk op weg. Mocht je er nog niet uitkomen dan kun je ook hier verder in gaan: [OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2 :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.