Specs:
Gigabyte p35 DS3 (rev. 1.0) mobo
Intel Q9400 2,66@ 3,2 (MP8 * 400FSB voltage@ default)
2x OCZ Reaper pc6400 (timings default)
Antec Basic Plus 550 Watt
Asus ATI 4890 Formula1
2x Disk
2x Optical
Wanneer ik mijn pc opstart wordt er netjes geboot naar windows. Ik kan me aanmelden en vervolgens werkt alles naar behoren. Ik kan gamen (BF:BC2, MW2, Stalker, Etc), fotobewerken (Lightroom & Photoshop) & internetten (zie mijn post
)en alles loopt gewoon stabiel.
Ook het draaien van benchmarks is geen probleem. Prime95, Memtest, 3dmark, etc. werken, geven geen errors en het systeem blijft rocksollid draaien.
De temps zijn ook goed. Stressed kom ik niet boven de 56 graden (temps: Speedfan & Coretemp).
Maar nu komt het:
Zodra ik mijn pc herstart blijft hij hangen, vlak voor de bios memtest! De pc uit en aan doen heeft dan geen zin want als ik dat doe, blijft de pc weer hangen tijdens de memtest van het bios.
Het enige wat helpt is het stroom volledig van de pc te halen. Dit doe ik door de powercable eruit te trekken of door de schakelaar van het stekkerblok uit/aan te zetten.
Vervolgens kan ik de pc weer normaal opstarten en werkt alles naar behoren tot de volgende herstart.
Wat heb ik al geprobeerd:
-Bios reset naar default
-Geheugen repen afzonderlijk, in verschillende sloten, getest
-Opticals & non-os disk losgekoppeld
-CPU & koeler opnieuw gemonteerd
-Casefan's losgekoppeld
Wat wil ik nog doen:
-CPU & GPU testen in een ander systeem
Kleine noot:
De problemen zijn opgetreden kort na het lappen (Lappen: het hoe en wat topic) van mijn CPU.
Gigabyte p35 DS3 (rev. 1.0) mobo
Intel Q9400 2,66@ 3,2 (MP8 * 400FSB voltage@ default)
2x OCZ Reaper pc6400 (timings default)
Antec Basic Plus 550 Watt
Asus ATI 4890 Formula1
2x Disk
2x Optical
Wanneer ik mijn pc opstart wordt er netjes geboot naar windows. Ik kan me aanmelden en vervolgens werkt alles naar behoren. Ik kan gamen (BF:BC2, MW2, Stalker, Etc), fotobewerken (Lightroom & Photoshop) & internetten (zie mijn post
Ook het draaien van benchmarks is geen probleem. Prime95, Memtest, 3dmark, etc. werken, geven geen errors en het systeem blijft rocksollid draaien.
De temps zijn ook goed. Stressed kom ik niet boven de 56 graden (temps: Speedfan & Coretemp).
Maar nu komt het:
Zodra ik mijn pc herstart blijft hij hangen, vlak voor de bios memtest! De pc uit en aan doen heeft dan geen zin want als ik dat doe, blijft de pc weer hangen tijdens de memtest van het bios.
Het enige wat helpt is het stroom volledig van de pc te halen. Dit doe ik door de powercable eruit te trekken of door de schakelaar van het stekkerblok uit/aan te zetten.
Vervolgens kan ik de pc weer normaal opstarten en werkt alles naar behoren tot de volgende herstart.
Wat heb ik al geprobeerd:
-Bios reset naar default
-Geheugen repen afzonderlijk, in verschillende sloten, getest
-Opticals & non-os disk losgekoppeld
-CPU & koeler opnieuw gemonteerd
-Casefan's losgekoppeld
Wat wil ik nog doen:
-CPU & GPU testen in een ander systeem
Kleine noot:
De problemen zijn opgetreden kort na het lappen (Lappen: het hoe en wat topic) van mijn CPU.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640