Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7] Beschadiged?

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

• misell
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:22
Beste Tweakers?

Config: E8400
2GB Corsair Ram
HD4850
antec earthwatts 380 watt.
W7 32-bit Ultimate (Legaal)

Probleem
Ik zit met 1 erg groot probleem,
Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeuren:

Als ik opstart gaat het goed tot hier:Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/addykp.jpg

Soms start hij niet door en krijg ik dit.Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2z6azqo.jpg

Hij blijft daar hangen tot dat ik hard-reset doe.

Soms tot wel 2/3 keer achterelkaar.

Of hij doet het in 1 keer.

Oplossing

Windows opnieuw installen.
Tot zo ver was ik ook nog wel gekomen,
Maar ik heb veel belangerijke data op mijn PC en geen mogelijkheid om ergens naar toe te back-uppen.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten.

Alvast Bedankt,

Misel

Verwijderd

Douw de dvd erin, genoeg reparatie opties daar.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11 21:14
misell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:54:
Maar ik heb veel belangerijke data op mijn PC en geen mogelijkheid om ergens naar toe te back-uppen.
Belangerijke data en geen backup zijn onmogelijk in dezelfde zin te gebruiken!
Ik zou maar snel een externe harde schijf kopen en een linux (bv ubuntu) live cd downloaden.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• misell
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:58:
Douw de dvd erin, genoeg reparatie opties daar.
Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd,Dan is het weg voor 10 keer booten ongeveer,

En dan is het weer terug.

Verwijderd

Ik weet niet of het een probleem kan vormen, maar ik vindt je voeding wel erg licht voor deze setup.
Heb je al een live cd van linux geprobeerd en boot die dan wel?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 12:14 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:14
Heb je al de harde schijf al op fouten gecontroleerd?
(zie ook de FAQ).

gewaarwordingshorizon

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 20:58
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:13:
Ik weet niet of het een probleem kan vormen, maar ik vindt je voeding wel erg licht voor deze setup.
...
Valt wel mee. Draai hier dit met dus een 380W-voeding die nog 'zelfs' 17W minder kan/mag leveren op +12V.

En dat dan met een een 125W (en nog meer door overclocken) CPU, een dan wat zuinigere (maar toch zuiperigere door 65nm en overclocken) GPU. Een voeding van 380W is wel zat hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Orwell op 22-05-2010 12:19 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 23:30
stop de harde schijf even in een andere pc en kopieer je belangrijke data, of koop een verse harddisk en gebruik die voor de nieuwe installatie. Wil hij ook niet booten in safe mode? (tijdens het opstarten, als een debiel op F8 blijven rammen)

Mechwarrior Online: Flapdrol

• misell
Het rare is juist dat hij soms wel boot.

En soms niet.

Daarom boot hij ook soms wel in Safe mode,En soms Niet

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

misell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:54:
Onzin. Als je geen backup hebt dan zijn de data niet belangrijk; als ze wel belangrijk zijn, dan koop/leen je een externe harde schijf, start je de PC vanaf een live CD of USB stick (Knoppix of BartPE) en maak je een backup.

Gezien het feit dat je Windows gaat installeren zonder eerst een backup te maken, concludeer ik dat je data onbelangrijk zijn. Je hebt nu nog de kans om ze weer belangrijk te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Orwell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:17:
Een goede voeding van 380W is wel zat hoor.
Fixed that for you :P
Serieus, je kan een 620w erin hangen, maar als die te lage voltages doorgeeft heb je er nog steeds niks aan.

Maar goed: Dit lijkt me nog steeds hetzelfde probleem als Random Crashes Ati Drivers te zijn? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Eenmaal gehad, oplossing was de hdd vervangen.

Maar weet niet als het bij jou hetzelfde geval is

• misell
Van de Ati Drivers craches heb ik helemaal geen last meer.

Het lijkt het er op dat ik geen back-up mogelijkheid heb :(

Of heeft 1 tweaker misschien iets voor mij? :*)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt geen USB en geen DVD brander? Anders: koop een externe USB disk of een paar DVDs en backup je data.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
misell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:33:
Daarom boot hij ook soms wel in Safe mode,En soms Niet
Wijst dus al op een hardware matig probleem aangezien de herstel omgeving niet echt helpt,
wat je eens kan proberen is om je computer met zo weinig mogelijk componenten en aangesloten apparatuur proberen op te starten en zien of dat het probleem verhelpt. Dan kan je al in ieder geval dingen gaan uitsluiten.

Dus ook bijvoorbeeld in plaats van twee geheugen latjes er één insteken en eventueel ook eens het andere. Misschien dat geheugen hier het probleem niet kan zijn maar dat is maar een kwestie van de techniek om dingen uit te gaan sluiten om zo het probleempunt te vinden.

Vermelden de event logboeken trouwens nog iets nuttig?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Sjonge zeg... loop naar de winkel en koop een schijf. Geen tijd/geld/zin? Dan sluit ik me aan bij eerdere reacties. Zo belangrijk is die data dus gewoon niet.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:42:
Je hebt geen USB en geen DVD brander? Anders: koop een externe USB disk of een paar DVDs en backup je data.
Tja, het lijkt hier soms wel een forum van digibeten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

misell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:37:
Dan moet je beter lezen:
gambieter schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:36:
dan koop/leen je een externe harde schijf, start je de PC vanaf een live CD of USB stick (Knoppix of BartPE) en maak je een backup.
Je hoeft toch niet aan het handje te worden gehouden? Ga naar de winkel, koop een externe harde schijf en maak een Knoppix of BartPE live CD of bootable USB-stick. Het is al heel vaak besproken op het forum, maar jij moet inzet tonen en dat doe je nu niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

misell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:37:
Van de Ati Drivers craches heb ik helemaal geen last meer.

Of heeft 1 tweaker misschien iets voor mij? :*)
Die heb je altijd, al ben je nu te laat om nog naar de winkel te lopen voor een USB Disk.

Maar evengoed: met die houding gaan we er niet komen vandaag.
Denk eerst nog maar eens goed na wat je nu eigenlijk wil, en wat je daarvoor nodig hebt aan spullen.

Er is genoeg te vinden over backups maken van een gecrashde installatie dat we dat niet nog een keer hoeven voor te kauwen. Maak liever gebruik van de al aanwezige uitleg en topics als Thematopic: Datarecovery en Thematopic: Backups.

En voor de echte oplossing van je probleem: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.