Aantal actieve verbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er programma's waarmee ik kan zien hoeveel actieve verbindingen er op mijn pc open staan?

Ik weet wel dat er programma's zijn waarmee je't actieve dataverkeer kunt bekijken, maar ik wil ook graag het aantal actieve verbindingen weten.

EDIT:
Eén van de redenen (en dus niet de enige reden) voor het openen van dit topic is omdat mijn netwerkverbinding steeds kort wegvalt (slechts een fractie van een seconde), waardoor het nagenoeg onmogelijk is om;
-vanaf mijn server een film te bekijken;
-een back-up naar mijn server weg te schrijven;
-grote bestanden van en naar de server te kopiëren of te verplaatsen.

Ik heb een EnGenius ESR-9850 Wireless Gigabit Router, en mijn netwerk is aangesloten met CAT5e kabels.

Waarom ik deze problemen heb ik mij nog steeds een raadsel...

Misschien kan een moderator de titel van dit topic aanpassen naar iets wat mijn "probleem" beter (vollediger) omschrijft.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Windowstoets + R (of gewoon Run) -> CMD -> netstat -a :)

Overigens kan dit volgens mij ook met Wireshark door te kijken welke connecties een acknowledgement hebben gekregen, of met iets als TCPview.

1e hit op google: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[ Voor 82% gewijzigd door Avalaxy op 14-05-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Avalaxy schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:13:
Windowstoets + R (of gewoon Run) -> CMD -> netstat -a :)

Overigens kan dit volgens mij ook met Wireshark door te kijken welke connecties een acknowledgement hebben gekregen, of met iets als TCPview.

1e hit op google: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Ja dat weet ik, maar dan moet ik ze met de hand gaan tellen.

Mijn router kan een x aantal gelijktijdige verbindingen aan, ik wil kunnen zien hoeveel verbindingen ik open heb staan.

Misschien is het wegvallen van mijn verbinding (naar aanleiding waarvan ik dit topic heb geopend) ook wel het gevolg van té goedkope utp kabels (heb nu geen cat6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
cat5e is evengoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Op die manier. Kan ik je helaas niet mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Kan je niet makkelijk via netstat -a >stats.txt hierdoor wordt hij geexporteerd naar de map waar je bent opgeslagen.

Dan openen in een text editor en de regeltelling aanzetten.

lijkt me het makkelijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tam!r schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:11:
Kan je niet makkelijk via netstat -a >stats.txt hierdoor wordt hij geexporteerd naar de map waar je bent opgeslagen.

Dan openen in een text editor en de regeltelling aanzetten.

lijkt me het makkelijkste
Wel een beetje omslachtig om even snel te willen kijken hoeveel verbindingen er open staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik hoor van veel mensen dat het toch wel degelijk verschil maakt, maargoed, als jij het zegt...

enig idee wat dan de oorzaak zou kunnen zijn va het steeds kort wegvallen van mijn netwerk verbinding?
(zie ook mijn ander topic: Programma voor het kopiëren van bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:42:
[...]

Wel een beetje omslachtig om even snel te willen kijken hoeveel verbindingen er open staan...
Jij vraagt om hulp, krijg je die aangeboden ben je nog niet tevreden!

Gebruik op google Engelse termen zoals; Active connections windows "xp/vista/7" show, software, tool

Met netlimiter kan je alle actieve verbindingen monitoren van applicaties. in Windows 7 kun je dat onder taskmanager --> performance monitor zien.

*edit*

Rete irritant nu ik je post hierboven lees is het feit dat je de regels van het plaatsen van een topic niet doorneemt.
Je stelt een vraag en later wordt pas duidelijk om wat voor probleem het gaat. Je verbinding valt constant weg.. Dus jij laat ons in onze geheugen graven en voor jou zoeken voor een applicatie dat jouw aantal connecties kan tellen c.q. weergeven terwijl het probleem wellicht bij je router ligt.

[ Voor 28% gewijzigd door peak op 14-05-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
peak schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:45:
[...]

Jij vraagt om hulp, krijg je die aangeboden ben je nog niet tevreden!
Ik zeg alleen dat het een beetje omslachtig is om eerst naar de opdrachtpromt te moeten gaan om vanuit daar vervolgens een logbestand aan te maken, en die vervolgens met een programma te open met regelnummering zodat ik kan zien hoeveel verbindingen er open staan.Mijn reactie was geenzins ondankbaar bedoeld oid
Gebruik op google Engelse termen zoals; Active connections windows "xp/vista/7" show, software, tool

Met netlimiter kan je alle actieve verbindingen monitoren van applicaties. in Windows 7 kun je dat onder taskmanager --> performance monitor zien.
Thanks!! zal dat eens proberen
*edit*

Rete irritant nu ik je post hierboven lees is het feit dat je de regels van het plaatsen van een topic niet doorneemt.
Je stelt een vraag en later wordt pas duidelijk om wat voor probleem het gaat. Je verbinding valt constant weg.. Dus jij laat ons in onze geheugen graven en voor jou zoeken voor een applicatie dat jouw aantal connecties kan tellen c.q. weergeven terwijl het probleem wellicht bij je router ligt.
Ik heb dit topic niet alleen geopend omdat ik een probleem heb met mijn netwerkverbinding, ik was ook echt op zoek naar een programma waarmee ik het aantal connecties kon monitoren.

Maar je hebt gelijk, ik had dat in mijn openingspost moeten vermelden. Excuus.
Zal m'n OP aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

netstat >tst.txt -a
find /c "ESTABLISHED" tst.txt
del tst.txt

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 14-05-2010 18:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom zo moeilijk doen? Zie gambieter in "Programma voor het kopiëren van bestanden", gewoon minder hebberig zijn in de torrents, deze heel laag zetten en kijken of alles goed is, en daarna langzaam opschroeven zodat je de maximale snelheid hebt met nog steeds de mogelijkheid wat extra te doen op je netwerk. Verder is er QoS uitgevonden voor dergelijke dingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Moet je wel hardware hebben die QoS ondersteunt :) Mijn ZyXEL geval ondersteunt het geloof ik niet, mijn WRT54GL daarentegen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

IEF

Why so serious?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.