Programma voor het kopiëren van bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, je zult misschien wel denken "programma voor het kopiëren van bestanden"?
daar heb je helemaal geen programma voor nodig....

Mijn probleem is het volgende:
Ik heb al mijn bestanden (backups, documenten, films, tv series, setups etc) op een server staan.
Het gebeurt regelmatig dat als ik een groot bestand (backup of film) vanaf m'n netwerk wil openen terwijl ik bijvoorbeeld aan het downloaden ben (en er dus veel intern dataverkeer is) de verbinding even wegvalt (maar een fractie van een seconde) wat resulteert in de melding:
"De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar"

Bij het afspelen van een film wordt de hele film stopgezet, en bij het kopiëren van een bestand naar mijn pc wordt het kopiëren meteen afgebroken...

Zijn er ook programma's waarmee ik in ieder geval bestanden kan kopiëren naar m'n pc, die zich niets aantrekken van het kort wegvallen van de verbinding en dan gewoon weer verder gaan, of kan ik in XP een instelling veranderen, dat'ie gewoon weer door kan gaan waar'ie gebleven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:36:
Oke, je zult misschien wel denken "programma voor het kopiëren van bestanden"?
daar heb je helemaal geen programma voor nodig....

Mijn probleem is het volgende:
Ik heb al mijn bestanden (backups, documenten, films, tv series, setups etc) op een server staan.
Het gebeurt regelmatig dat als ik een groot bestand (backup of film) vanaf m'n netwerk wil openen terwijl ik bijvoorbeeld aan het downloaden ben (en er dus veel intern dataverkeer is) de verbinding even wegvalt (maar een fractie van een seconde) wat resulteert in de melding:
"De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar"

Bij het afspelen van een film wordt de hele film stopgezet, en bij het kopiëren van een bestand naar mijn pc wordt het kopiëren meteen afgebroken...

Zijn er ook programma's waarmee ik in ieder geval bestanden kan kopiëren naar m'n pc, die zich niets aantrekken van het kort wegvallen van de verbinding en dan gewoon weer verder gaan, of kan ik in XP een instelling veranderen, dat'ie gewoon weer door kan gaan waar'ie gebleven is?
Misschien moet je denken aan een FTP client achtig progje? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:10
Ftp is lekker robuust wat dat betreft ja... NOT!

Over het hele netwerk wegvallen, hoezo gebeurt dit? Ik kan zoveel zooi over mijn netwerk heen trekken wat ik wil en het gaat allemaal miss wel langzaam maar wegvallen gebeurt niet. Zit je op draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTTP kan dit ook prima (download voortzetten als het is gestopt). Ik dacht dat Lighttpd dit bijvoorbeeld prima kon doen.

Het kopieeren wordt ook gewoon gedaan door een programma, genaamd "cp" ;).

Wget kan dit ook prima doen:
code:
1
2
3
4
--timeout=seconds
    Set the read timeout to seconds seconds. Whenever a network read is issued, the file descriptor is checked for a timeout, which could otherwise leave a pending connection (uninterrupted read). The default timeout is 900 seconds (fifteen minutes). Setting timeout to 0 will disable checking for timeouts.

Please do not lower the default timeout value with this option unless you know what you are doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:41:
Ftp is lekker robuust wat dat betreft ja... NOT!

Over het hele netwerk wegvallen, hoezo gebeurt dit? Ik kan zoveel zooi over mijn netwerk heen trekken wat ik wil en het allemaal miss wel langzaam maar wegvallen gebeurt niet. Zit je op draadloos?
Nee zowel m'n server als deze pc zijn bedraad aangesloten op een EnGenius ESR-9850 Gigabit router.
Het wegvallen gebeurt eigenlijk alleen als ik veel downloads open heb staan in uTorrent :P
misschien dat'ie dan niet genoeg connecties over heeft....

Oh ja, ik heb m'n netwerk ook nog niet voorzien van CAT6 kabels...
De pest is dat ik alles door leidingen heb, nou kan ik die wel vervangen maar dan moet ik de RJ45 connectoren afknippen (CAT6 wordt bijna altijd geleverd mét connectoren) en er zelf nieuwe op zetten, wat in mijn ervaring vaak leidt tot problemen.
Ik was laatst nog op een hogeschool waar de systeembeheerders de kabels zelf wel even dachten te kunnen maken, maar het netwerk was daar zo slecht dat een extern bedrijf alles opnieuw heeft moeten aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Heb ooit eens TeraCopy gebruikt en ik moet zeggen dat me dat toen erg goed beviel. Trok het maximale uit m'n verbinding en doet ook precies wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:59:
Heb ooit eens TeraCopy gebruikt en ik moet zeggen dat me dat toen erg goed beviel. Trok het maximale uit m'n verbinding en doet ook precies wat jij wil.
Geïnstalleerd... maar hij blijft nu hangen op 30% reageert niet als ik op skip klik of wat dan ook, dus heb maar op 't kruisje gedrukt, dan reageert hij wel, en word de bestandsoverdracht gestopt terwijl het scherm open blijft staat.
Ik kan nu weer op copy klikken en dan zal hij wel verder gaan...

EDIT: Ik heb de taak opnieuw gestart, maar zonder resultaat, hij doet gewoon niets...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
XCOPY /Z : "Copies networked files in restartable mode."

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:50:
Nee zowel m'n server als deze pc zijn bedraad aangesloten op een EnGenius ESR-9850 Gigabit router.
Het wegvallen gebeurt eigenlijk alleen als ik veel downloads open heb staan in uTorrent :P
misschien dat'ie dan niet genoeg connecties over heeft....
Ik zou zeggen: test het uit bij wat minder hebberig zijn. Verlaag de bandbreedte en het aantal verbindingen voor de torrents en kijk of het nog steeds gebeurt. Ga ver omlaag tot het goed gaat, en verhoog tot je aan de grens zit.

De oplossing zit hem niet in een kopieerprogramma, maar in het wat meer bandbreedte genereren op je netwerk voor niet-torrent doeleinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Ik zou zeggen: test het uit bij wat minder hebberig zijn. Verlaag de bandbreedte en het aantal verbindingen voor de torrents en kijk of het nog steeds gebeurt. Ga ver omlaag tot het goed gaat, en verhoog tot je aan de grens zit.

De oplossing zit hem niet in een kopieerprogramma, maar in het wat meer bandbreedte genereren op je netwerk voor niet-torrent doeleinden.
Ik heb het al getest en zoveel bandbreedte gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:26:
Ik heb het al getest en zoveel bandbreedte gebruik ik niet
Bandbreedte is meer dan alleen snelheid. Ga gewoon testen, dwz zet het aantal verbindingen en snelheid laag en ga langzaamaan omhoog. Meten is weten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik zou het ook niet in een programma zoeken. Je netwerk is gewoon niet in orde. Ik heb hier vele honderden gigabytes over het netwerk en nog nooit iets weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:05

mbr

Probeer eens met Richcopy van Microsoft. Met Utorrent kan je ook bestanden lokaal kopiëren maar praktisch is het niet omdat van het bestand eerst een torrent moet worden aangemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door mbr op 14-05-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbr schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:02:
Probeer eens met Richcopy van Microsoft. Met Utorrent kan je ook bestanden lokaal kopiëren maar praktisch is het niet omdat van het bestand eerst een torrent moet worden aangemaakt.
DirectConnect (bvb dtella & dc++) lijkt me dan een betere optie voor lokaal verkeer dan uTorrent.

Maar zoals andere al zeggen, je netwerk / verbinding eens analyseren kan nooit kwaad. Zoals het aantal gelijktijdige verbindingen (CurrPorts) kan al een heel verschil betekenen, kijk ook een keertje je logs na in Event Viewer (Administrative Tools), misschien vind je daar de oorzaak van het kortstondig wegvallen van je verbinding.

Nog een laatste, ik had vroeger ook regelmatig problemen met lokaal verkeer (streaming dan) maar met een kleine investering gaat nu alle lokaal verkeer hier nu over een eigen LAN (gigabit) netwerk, totaal gescheiden van het internet dat volledig draadloos gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Robocopy is een gratis onderdeel van Windows (standaard aanwezig sinds Vista/2008, voor eerdere te downloaden). Hiermee kan je heel gemakkelijk met een legio parameters honderden gigabytes aan data overpompen. Ik gebruik al jaren niks anders voor fileservermigraties. Het is even stoeien met de parameters, maar als je het doorhebt.... Sinds Win7 is het zelfs multithreaded.
robocopy \\server\source d:\serverdata /MIR /Z zet bijvoorbeeld een volledige mirror van de directory in een lege directory :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1