Kleuren laserprinter voor dik papier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakgenoten,

In het topic Laserprinter hecht niet beschreef ik al hoe mijn huidige printer mij in de steek liet bij dikker papier. Het probleem is alleen maar erger geworden en momenteel printen zelfs 80grams vellen erg slecht. Hoog tijd voor een nieuwe dus.

Nu moet ik er rekening bij houden dat de printer dik papier kan verwerken, liefst 300 gram.
Welke printer kan dit, want ik kom steeds niet verder dan 200 - 220 gram capaciteit?

Welk merk / type kan ik het beste voor gaan als ik een professionelere kleuren laser printer voor zwaar papiet wil halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Net zoals in je vorige topic heb ik al aangegeven dat 300gr/m2 voor betaalbare (thuis) machines heel erg zeldzaam zijn (ik ken ze niet), zelfs voor professionele machines is 300gr/m2 de uiterste top van wat verwerkt kan worden. Dat is enigzins een fysieke beperking van de hechtmethode met hitte, maar misschien nog belangrijker is dat het papier niet vouwbaar meer is op die dikte... het zal dus nooit soepel door het loopwerk van de printer gaan omdat het papier niet lekker omvouwt.

Xcuse me, ik haal 2 draadjes door elkaar, maar lees dit draadje even, daar wordt exact dezelfde vraag behandeld:

Advies printer voor dik papier

Je zal dus een smak geld neer moet tellen voor een laserprinter die het wel kan, HP heeft een aantal laserprinters in het prijssegment van €750,- tot €1000,- waar via een speciale invoer 300gr/m2 enkelzijdig bedrukt kan worden.

Of misschien nog simpeler; stap van die wens van 300gr/m2 en maak er 250gr/m2 van (ook heel stevig) en je hebt alweer veel meer keuze. Maar goed, ik val in herhaling, al mijn argumenten zijn al in je vorige topic te vinden... je wens is gewoon niet zo reeël met wat er (prijs)technisch mogelijk is.

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 11-05-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kan je alleen uit ervaring vertellen dat de Samsung CLP 315 die ik heb het (helaas) ook niet slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het topic dat hier getipt wordt geeft me weinig hulp, inktjet is nicht im Fragen.

Het verbaast me niet dat 300 gram wat ambitieus is, ik kon deze zelf ook al nergens vinden.
Het meeste papier dat ik print is 80 gram, en regelmatig zit er 250 grams papier in. De 300 gram was een veilig marge, zo was mijn gedachte. Wanneer die marge duizenden euro's gaat kosten vind ik hem ineens niet zo interessant meer.

Vandaar dat ik mijn vraag ga herstellen:

Welk merk / type kan ik het beste voor gaan als ik een professionelere kleuren laser printer voor 250 grams papier wil halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik begin daar alleen over inkjet omdat daarin de kans groter is dat je een betaalbare geschikte printer zal vinden, maar goed... in dat topic heb ik al redelijk uitgebreid de moeilijke punten beschreven, ik had geen zin om het allemaal opnieuw in te tikken als het al te lezen is. :)

Maar goed, het is uiteraard de bedoeling op tweakers dat je zelf eerst wat grondig onderzoek doet en ook enigszins kan laten zien wat je zelf al gevonden hebt. Ik kan wel alle specificaties langslopen, maar dat kan jij zelf net zo goed :) Begin eens te kijken bij Xerox, ik weet het modelnummer niet meer uit mijn hoofd, maar die moeten een laserprinter hebben voor niet AL te veel geld waarmee het mogelijk moet zijn. Ik moet daarbij wel zeggen dat je niet moet verwachten voor €200,- klaar te zijn, ook 250gr/m2 blijft een specificatie waar de goedkoopste modellen nooit (goed) aan kunnen voldoen

Mag ik overigens vragen waar je de printer precies voor gebruikt? 300gr/m2 en 250gr/m2 is toch een behoorlijk gewicht/dikte, zwaarder en je praat over karton. Ik draai een repro en zelfs daarin komt het zelden voor dat we op een dergelijke gewicht/dikte 'normale' prints maken. Normaal gesproken gaat het hier bij dergelijk papier over grotere formaten dan A3, daar hebben we andere machines voor. Zelfs voor het draaien van visitekaartjes, naambordjes etc gebruik ik in de repro altijd 220gr/m2, dat is op A4 formaat al een vrij stevig velletje mert A+klasse papier. Je hebt uiteraard diverse kwaliteiten papier, misschien loont het om eens op zoek te gaan naar een papier welke een goede stevigheid geeft maar toch een enigszins beperkt gewicht/dikte. Vaak zijn de duurdere soorten papier zoals topcolour, goldlabel e.d. benamingen voor A+ klasse papier een stuk steviger dan de goedkopere goedkopere soorten bij een lager gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:52:
Het topic dat hier getipt wordt geeft me weinig hulp, inktjet is nicht im Fragen.

Het verbaast me niet dat 300 gram wat ambitieus is, ik kon deze zelf ook al nergens vinden.
Het meeste papier dat ik print is 80 gram, en regelmatig zit er 250 grams papier in. De 300 gram was een veilig marge, zo was mijn gedachte.
Heeft met de techniek te maken, als een inktjet een opening had voor boomstammen zou dat ook mogelijk zijn :+, dat papier hoeft niet "gevouwen" te worden in een inkjet bij kleine laserprinters draait het om die "rollers" heen. Dus ja 300 gram is erg ambitieus voor een laserprinter.

[ Voor 8% gewijzigd door Maks op 11-05-2010 20:30 ]

Pagina: 1