Advies printer voor dik papier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een printer die 300 gram papier aan kan (om precies te zijn 300 gr/m2 Luxe Sulfaatkarton). Liefst een laser printer, omdat dan de inkt er opgebrand wordt en niet makkelijk uitvlekt. De printer moet gewoon zwarte tekst printen, geen foto's of zo.

De grote professionele printers lukt dit wel, maar dat is buiten mijn budget en ook het formaat printers is veel te groot.

Heeft iemand ervaring met een printer die dit papier aan kan en mij misschien kan adviseren?

Bij voorbaat dank voor je advies!

Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Wow, dat is nogal een eis... een (bijna) onmogelijke eis. Ik heb hier op het werk een flinke productiemachine van Océ staan welke net 300gr/m2 aan kan, alleen enkelzijdig! Het is simpelweg een fysieke beperking, bij papier (liever gezegd karton) van die dikte/stevigheid zou je naar andere afdrukmiddelen moeten kijken.

Zeker een tafelmodel laserprinter zou dat praktisch niet kunnen, het papier moet teveel bochten door in de machine en dat gaat gewoon niet vanwege de dikte/stevigheid, het is geen 'vouwbaar' papier meer. Mocht je een printer vinden waarvan wordt beweerd dat die het aan zou kunnen, dan zal die printer nooit lang leven, het loopwerk wordt dan al snel in de verdrukking geholpen en dan gaat de boel rammelen en snel stuk. Je gaat zeker niets vinden als je er niet teveel aan uit wilt geven, dan houdt het rond de 220/250gr/m2 toch al snel op.

Er zijn overigens dacht ik wel wat inkjetprinters die het kunnen, voornamelijk omdat het loopwerk redelijk 'recht' is, het papier hoeft dus geen rare bochten te maken in het apparaat. Maar ook daar zal je naar moeten zoeken, ik kom ze zo snel niet tegen. We hebben hier een oude HP A3 inkjet staan waar 300gr/m2 in kan... maar laser? Dat wordt echt te lastig.

Waarom overigens in hemelsnaam 300gr/m2? Op A4-formaat is 200gr/m2 al heel erg stevig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Rmg

je zou een epson c84 kunnen modden dat ie een recht loopwerk krijgt zoals hier
http://techref.massmind.org/techref/pcb/etch/c84-st.htm (wel inktjet) maar het is een hoop gedoe

als het kleine oplages en niet vaak is zou ik bijna naar een zeefdruk setje/kit gaan kijken
http://www.instructables....emulsion-Screen-Printing/ & http://nomediakings.org/d...n_posters_and_shirts.html

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 16-03-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 19:00
De pricewatch: Epson Stylus Photo PX810FW doet het ;).. Wel inkjet ;)

(afgaande op de door Epson geleverde accesoires voor deze printer: klik, scrol naar beneden)

[ Voor 122% gewijzigd door Torrentus op 20-03-2010 16:14 . Reden: pricewatch link + Bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Torrentus schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:12:
De pricewatch: Epson Stylus Photo PX810FW doet het ;).. Wel inkjet ;)

(afgaande op de door Epson geleverde accesoires voor deze printer: klik, scrol naar beneden)
Volgens mij alleen fotopapier, wat sowieso al zwaarder per m2 is, dus dunner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 19:00
MicGlou schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:23:
[...]

Volgens mij alleen fotopapier, wat sowieso al zwaarder per m2 is, dus dunner...
Zo had ik er nog niet over nagedacht.. Dat maakt veel uit in dikte? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Torrentus schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:25:
Zo had ik er nog niet over nagedacht.. Dat maakt veel uit in dikte? :o
Ja, niet alleen in dikte, maar ook voornamelijk in de flexibiliteit/vouwbaarheid van het papier. Plus dat het volgens mij alleen enkelzijdig is op die dikte (foto papier sowieso)... voor papier wordt een maximale dikte van 255gr/m3 opgegeven in de duplex bij die printer, tis mij alleen niet helemaal duidelijk of dit ook voor normaal papier telt.
Pagina: 1