Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag

Speciaal voor presentatie doeleinden heb ik een printer aangeschaft die 200 grams papier full colour moet kunnen printen: HP CP2025.

Bij het printen stuit ik echter op problemen met de hechting van de kleuren. Ze zijn er namelijk op sommige plekken makkelijk af te wrijven. Sommige stukken hechten helemaal niet en komen onbedrukt uit de printer.

Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik standaard HP Toners
Heb geprobeerd om Xerox Colotech+ 200grams en Xerox Colotech+ 250grams en Xerox Colotech+ 200grams en Mondi ColorCopy 250grams papier geprobeerd.
De instellingen softwarematig op karton glanzend gezet, en ook op de printer zelf deze instelling gekozen.

Wat ik ook doe, het probleem blijft zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Stap 1: Stel je printer in voor dit zwaardere papier.
Stap 2: Als stap 1 niet helpt, zoek ander papier.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:06

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Als stap 1 en stap 2 niet werken stel ik voor om de printer terug te brengen en hem om te ruilen, wellicht defect in de printer zelf.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:37:
Stap 1: Stel je printer in voor dit zwaardere papier.
Stap 2: Als stap 1 niet helpt, zoek ander papier.
Heb je nog een stap 3, aangezien 1 en 2 al gedaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Heb je nog een stap 3, aangezien 1 en 2 al gedaan zijn?
Printer retour?

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04

PauseBreak

derp!

In dit geval zou ik gewoon de printer retourneren. Je hebt zelf al alles gedaan dat redelijkerwijs binnen je macht ligt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

Papier vochtig?
De hitterol zal eventueel vocht in het papier verdrijven naar enkele plekken in het A4 vel. Hier zal de toner niet hechten. Leg het papier eens op de radiator of in de CV-ruimte. Probeer het dan nog eens.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Inderdaad mogelijk vochtig papier.

Of mogelijk een defecte fuser. (Dit is op de betere HP Laserprinters een vervangbaar onderdeel waar geen monteur voor nodig is).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Probeer het eens met HP's eigen fotopapier. Er staat waarschijnlijk niet voor niks in de specs: Lade 1: 60 tot 176 gr/m² (tot 220 gr/m² met HP glanzend laserfotopapier).

In dit soort dingen is HP een ster helaas.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Wat Vorlon zegt is heel goed mogelijk, het zou goed kunnen dat HP een andere(hogere) fuse temperatuur heeft voordat de toner aan dergelijk papier hecht. Dat zou mij iig niets verbazen van HP, die specificatie staat er niet voor niets apart bij.

Is dat niet het geval dan kan je eigenlijk maar 1 conclusie trekken, mits alles goed ingesteld is etc; je fuser functioneert niet goed, niet genoeg warmte voor het dikkere papier. Vochtig papier heeft hetzelfde effect, heeft niet direct met het vocht zelf te maken, maar door het vocht wordt de temperatuur niet hoog genoeg om te hechten.

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 18-01-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Stap 3: controleer of hij het op gewoon papier wel doet?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

Nou, is het al opgelost?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is zeker niet opgelost, en lijkt alleen maar erger te worden.
Het valt me wel op dat steeds dezelfde gedeelten vlekken

Zie ook alhier het probleem (waarbij ik aan moet merken dat dit 250 grams papier is met veel kleurvlakken, echter het probleem doet zich in mindere maten al voor bij simpel 80grams)
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8757/cp2025.th.jpg

De printer terugbrengen al geen optie meer, aangezien hij net iets ouder is dan een jaar en de garantie dus verlopen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Er lijkt aan de rechterkant een herhalend patroon in de "vlekken" te zitten.
Je geeft ook aan dat dit gebeurt met normaal 80 grams papier?
Dan lijkt mij dat dit een door defecte fuser komt en niet dat de fuser niet warm genoeg kan worden.
Als je het van het begin van een van die vlekken, tot het begin van een herhaling meet zal de afstand waarschijnlijk +/- 63 milimeter zijn (als ik hier de goede lijst heb...) wat duidt op een probleem met de fuser.

Doet de printer dit al vanaf het begin?
Probeer hem dan (via de verkopeer) aan te melden als Defective on Arrival, hopelijk wordt deze dan omgeruild.
Anders zal hij door HP gerepareerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jorritv schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:13:
Er lijkt aan de rechterkant een herhalend patroon in de "vlekken" te zitten.
Je geeft ook aan dat dit gebeurt met normaal 80 grams papier?
Dan lijkt mij dat dit een door defecte fuser komt en niet dat de fuser niet warm genoeg kan worden.
Als je het van het begin van een van die vlekken, tot het begin van een herhaling meet zal de afstand waarschijnlijk +/- 63 milimeter zijn (als ik hier de goede lijst heb...) wat duidt op een probleem met de fuser.

Doet de printer dit al vanaf het begin?
Probeer hem dan (via de verkopeer) aan te melden als Defective on Arrival, hopelijk wordt deze dan omgeruild.
Anders zal hij door HP gerepareerd moeten worden.
Het is 58 mm tussen de vlekken, maar voor de rest heb je het probleem wellicht goed. Met 80 grams gebeurt het ook, maar in mindere mate.

In het begin deed de printer het prima, de problemen ontstonden pas na een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
-

[ Voor 132% gewijzigd door Master__R op 19-08-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Master__R schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:28:
Je moet de papierinstelling op dik papier zetten. Dan gaat het papier langzamer door de printer en word de toner beter gefixeerd.
Zoals je in het start bericht kan lezen heeft de TS de printer al geprobeerd met de instellingen op dikker papier, het is dus eigenlijk al vastgesteld dat het probleem niet daarin zit. De TS geeft overigens ook al aan dat het (nu) ook gebeurd bij lichter papier...

ontopic: Het niet goed hechten van de toner kan niet anders dan een defecte fuser zijn, zeker als het ook gebeurd bij lichtere soorten papier. Het kan overigens ook nog in de aansturing of transport oid zitten, maar iig komt de fuser niet meer goed op temperatuur. Het vlekken is een logisch gevolg van het probleem, de toner hecht niet meer goed dus de machine raakt vervuild. Ik wil je dan ook adviseren niet langer meer te testen aangezien de problemen daardoor alleen maar erger worden, iig als je de printer weg wilt brengen voor reparatie... We kunnen dus nog uren discussieren, maar we kunnen toch nu wel met enige zekerheud vaststellen dat de machine kapot is. Er zit niets anders op dan het apparaat voor reparatie weg te brengen, of weggooien en een ander aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
-

[ Voor 101% gewijzigd door Master__R op 19-08-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Master__R schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:28:
Je moet de papierinstelling op dik papier zetten. Dan gaat het papier langzamer door de printer en word de toner beter gefixeerd.

Overigens zit er nu toner op je hot rol, en deze moet je eerst weer schoondraaien.

(Bij onze (Ricoh) printers is dat zo in ieder geval).

Aan de afdrukken te zien zit er inderdaad iets op een rol. Dit kun je zelf controleren door de fuser eruit te halen (heet!).
Er heeft toch niet iemand overhead-sheets zitten printen die niet voor een laserprinter waren he?
Dan smelt deze dus in de fuser vast aan de rollen.
Ik heb even verder gekeken, 58mm is de "fuser sleeve", dus ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het je fuser is.
Als het apparaat nog onder garantie is (ik denk het wel? Net gekocht volgens je 1e post) dan kun je dit via HP of je verkoper regelen, anders kun je inderdaad het beste de fuser zelf vervangen, anders wordt het erg duur.
Pagina: 1