HDD te barsten?

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-02 20:30
Afgelopen woensdag begon de ellende.
Tijdens het gamen begon alles in eens te stotteren en had windows er geen zin meer in.
Na opnieuw opstarten bleek alles heel windows aan gort te zijn dus ik heb opnieuw geïnstalleerd.

PC deed het weer en minimale hoeveelheid data verloren door het hele geintje.

Afgelopen dagen begon het gesodemieter weer en nu bleken de partities D en E niet meer leesbaar te zijn.
Windows herkent niet of het FAT of NTFS is.

Ik ga nu proberen om de data proberen terug te krijgen met GetDataBack.

Maar wat moet ik verder met de hardeschijf? Is deze nou hardware matig kapot of niet?
En zo niet hoe kan ik alles weer werkende krijgen?

(Sorry beetje vage omschrijving, maar ik heb totaal geen idee door wat het komt of wat er precies aan de hand is)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:19

Sorbo

Uw hulp in huis!

Probeer eens je harde schijf te testen met een als tooltje als HDTune, en controleer daarmee even de SMART status van je HDD. Dat zou uitsluitsel moeten geven over de status van je HDD

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18
De FAQ al gelezen?
Harde schijven gaan wel eens stuk, en daarvoor heb je dus je back-up gemaakt zodat je niet hoeft te klooien met recovery.

gewaarwordingshorizon

• Grompoe
jah back up maken...
Gelukkig heb ik van m'n schoolwerk wel een back up.

Hij is nu bezig met GetDataBack, hij heeft al 900 files identified dus wellicht komt er wat zinnigs uit.
Daarna zal ik de HDD testen.
Als de data recovery klaar is laat ik meer weten.

• Grompoe
GetDataBack is inmiddels uren bezig maar volgens mij nog zonder enig resultaat.
Files die het programma tegen komt zijn allen size=0 en de schijf waar alles naar toe geschreven word blijft ook leeg.
Ik heb verder geen ervaring met het programma dus ik weet ook niet of dit goed is. Hopelijk dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Anders kap ik de boel af en begin met een maand non stop downloaden :P

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hoeveel moeite wil je doen als je een nieuwe schijf hebt voor vijf tientjes? Die data was niet belangrijk want anders was er wel een backup van. Deze schijf is denk ik sowieso niet meer te vertrouwen. Verlies accepteren, nieuwe schijf er in en weer verder.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals beascob reeds heeft aangegeven sla eerst eens de FAQ's er op na of gebruik de GoT search eens. Met een klein beetje moeite kun je genoeg informatie vinden hoe een hardeschijf te testen op fouten. Daarnaast is er ook reeds genoeg geschreven over datarecovery, bekijk eerst eens het sticky topic: Thematopic: Datarecovery

Om de hardeschijf te testen kun je overigens het beste de diagnostische tooling van de fabrikant zelf gebruiken, het kan voorkomen dat andere (algemene) tooling bepaalde waarden verkeerd interpeteerd. De betreffende tooling kun je vinden in de FAQ's van dit subforum of op de website van de betreffende fabrikant.

Verder, hier op GoT wordt van een ieder verwacht enig eigen initiatief te tonen door op zijn minst de FAQ's eens door te nemen of de GoT search te gebruiken alvorens een topic over te saan. Mijn vermoeden is dat jij dit overgeslagen hebt, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Als laatste wilde ik je nog even wijzen op de topic titel, graag de volgende keer een topic titel die ergens op slaat, want "HDD te barsten" zegt niets omdat het helemaal geen Nederlands is, afgezien dat je Nederlandse woorden hebt gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 14-05-2010 00:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.