Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Matis schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:39:

Ik kan niet goed zien wat voor een jachtvliegtuig het is, maar hij heeft iig Duck Wings.
We prefereren de term 'canards'. :P

edit: morgenochtend de D90 maar eens loslaten op m.n. het statische spul. Nog niet eerder een dergelijk onderwerp geschoten, want de camera is net nieeuw. Ben benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door Edmin op 18-06-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11
Freee!! schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:38:
[...]
Ach, één keer in de zoveel tijd komen ze ook te dicht bij elkaar. Ik ben oud genoeg om me de ramp bij Rammstein nog te herinneren :(
Dat waren de Italianen van de Frecce Tricolori.

De Red Arrows hebben overigens eerder dit jaar tijdens hun display oefeningen op Cyprus elkaar nog geraakt. De twee van het synchro team (Red6 en Red7) hadden een mid-air collision tijdens het oefenen van hun manoeuvres. Een van de vliegers is dan ook vervangen moeten worden (geen ernstige verwondingen overigens).

Ik heb een klein stukje van de Red Arrows show meegekregen omdat ik op het juiste tijdstip over de A58 reed (vanuit Tilburg richting Breda). Wel mooi (maar toch wel gevaarlijk) om te zien hoe het verkeer afremt tot een gangetje van 50 km/uur en iedereen naar boven zit te staren vanuit zijn/haar auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sleepie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:43:
[...]
Klopt, excuses dat ik eventueel de indruk gewekt zou hebben dat ik de Red Arrows bedoelde. Met "ze" refereerde ik aan de demonstratievliegtuigen in het algemeen.
De Red Arrows hebben overigens eerder dit jaar tijdens hun display oefeningen op Cyprus elkaar nog geraakt. De twee van het synchro team (Red6 en Red7) hadden een mid-air collision tijdens het oefenen van hun manoeuvres. Een van de vliegers is dan ook vervangen moeten worden (geen ernstige verwondingen overigens).
Is niet de eerste keer geweest en zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn.
Ik heb een klein stukje van de Red Arrows show meegekregen omdat ik op het juiste tijdstip over de A58 reed (vanuit Tilburg richting Breda). Wel mooi (maar toch wel gevaarlijk) om te zien hoe het verkeer afremt tot een gangetje van 50 km/uur en iedereen naar boven zit te staren vanuit zijn/haar auto :)
Inderdaad niet goed voor de verkeersveiligheid. Ik zal ze morgen best wel missen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Was best een leuk dagje zo vandaag :) Weinig pauzes en ondanks dat er wat uitvallers waren toch lekker gevuld. Binnenkort maar eens met de foto's aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Sleepie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:43:
[...]

klopt niet hellemaal die piloot zat tot afgelopen week nog in een rolstoel en is nu bezig met zijn revalidatie..

wel weer een mooie show hebben ze neer gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heeft er iemand een lijst met alle activiteiten+tijden? Van zowel vandaag als morgen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Quick and dirty:

http://www.flickr.com/photos/rienco/4711838469/sizes/l/

:)

De echte foto's komen als ik weer op mijn eigen kamer ben.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 12:14
Foto's kunnen in [verzamel] Luchtmachtdagen Gilze-Rijen 2010 :)

Ik ga eens kijken of het wat is geworden. De belichting was lastig, de bewolking wisselde constant van dikte. Het was zeker weer een mooie show, de Red Arrows staken er wel met kop en schouders bovenuit. Geniaal hoe zij die show in elkaar gezet hebben, je staat nooit lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:46

Snow_King

Konijn is stoer!

Zo, wat ik blij dat ik met de motor ben gegaan, stond vanuit Breda aardig vast. Lekker overal tussendoor kunnen rijden :)

Was leuk vandaag, gave shows en het blijft toch boys with toys. Ze startte ook nog even de Leopard tank, prachtig om te horen.

Wat ik ook érg gaaf vond was de spitfire, zo'n stuk nostalgie nog zien vliegen, nooit verwacht dat ooit nog eens te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 05-06 23:10
vanuit de tuin wel wat gezien, had graag willen gaan kijken maar ik moest vanmiddag werken en was te lui om voor een uurtje op en neer te fietsen , gelukkig hebben we de fotos nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Kan ik fietsen ernaar? En kun je gewoon prive je fiets ergens parkeren? VOlgens mij moest ik in 2005 mijn fiets ergens parkeren, in een aangepaste fietsenstalling waarna ik met de bus MOEST reizen, en dat duurde een uur. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Volgens de site is dat nog steeds zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

salimrmaf schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:04:
Heeft er iemand een lijst met alle activiteiten+tijden? Van zowel vandaag als morgen.
Onderaan deze pagina kun je een pdf van het programma downloaden:http://www.defensie.nl/luchtmacht/luchtmachtdagen/vliegshow/

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:29
Vandaag tot nu toe een strak blauwe lucht... Das oneerlijk :P
Naja, dat er vandaag dan maar veel mooie foto's gemaakt mogen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
photofreak schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:25:
een tip: als je naar de luchtmachtdagen gaat per trein, neem dan de pendelbus vanaf Breda of Tilburg. Vanaf station Gilze Rijen is het sowieso een uur lopen, omdat de hoofdingangen zelf aan de zijkanten van het terrein zitten. Dus dan maar morgen proberen
Niet zo ver van het station is een van de fietser-parkings (P13) daar moet je op zich ook wel een pendelbus kunnen charteren.

Ik ben dus gisteren geweest en ga vandaag niet meer. Was een hele vette show, Red Arrows waren de meester in de lucht maar ik vond ook de Nederlandse Air Power Demo en de US C17 Globemaster erg indrukwekkend. Fotograferen was inderdaad erg lastig, zeker voor mij als redelijke newby op dit gebied.
pittie schreef
Vandaag tot nu toe een strak blauwe lucht... Das oneerlijk :P
Naja, dat er vandaag dan maar veel mooie foto's gemaakt mogen worden!
Hier, zo'n 10 km van de basis, valt dat toch vies tegen, het is zwaar bewolkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bacchus op 19-06-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:29
BeF-Bacchus schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:34:
[...]

Niet zo ver van het station is een van de fietser-parkings (P13) daar moet je op zich ook wel een pendelbus kunnen charteren.

Ik ben dus gisteren geweest en ga vandaag niet meer. Was een hele vette show, Red Arrows waren de meester in de lucht maar ik vond ook de Nederlandse Air Power Demo en de US C17 Globemaster erg indrukwekkend. Fotograferen was inderdaad erg lastig, zeker voor mij als redelijke newby op dit gebied.

[...]

Hier, zo'n 10 km van de basis, valt dat toch vies tegen, het is zwaar bewolkt.
Jeps, ik was vanochtend iets te optimistich :P Maar ik ben er ook gisteren geweest, was erg gaaf om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Zo, het zit er weer op voor dit jaar. Nu nog door de enorme berg foto's heen ploegen, na de eerste selectie zijn er nog zo'n 350 over. Hier alvast wat voorproefjes:

Afbeeldingslocatie: http://jarno.smugmug.com/Airplanes/RNLAF-open-days-2010/DSC1689/906284065_iDk2w-M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jarno.smugmug.com/Airplanes/RNLAF-open-days-2010/DSC2716/906284320_dufau-M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jarno.smugmug.com/Airplanes/RNLAF-open-days-2010/DSC3026/906283105_zXVc3-M.jpg

Meer foto's in deze gallery.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55
Kurgan schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:58:
Zo, het zit er weer op voor dit jaar. Nu nog door de enorme berg foto's heen ploegen, na de eerste selectie zijn er nog zo'n 350 over. Hier alvast wat voorproefjes:

Meer foto's in deze gallery.
Mooi die Typhoon met condens. Jammer dat ie er vandaag niet meer was. Volgens mij was de C17 er vandaag ook niet meer? Ik zag hem niet meer staan iig (we zijn eerder weggegaan vanmiddag maar hij stond wel op het programma),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

C17 was er zeerzeker! :) Vlak voor de Hind kwam dus de C17. Na de Hind kwamen de Turkish Stars tot slot-actie.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58
CopyCatz schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:47:
[...]

Mooi die Typhoon met condens. Jammer dat ie er vandaag niet meer was.
Typhoon :? Dat is een Saab Gripen volgens mij. En die was er vandaag ook (gisteren 2x zelfs) :P Foutje, Eurofighter natuurlijk. En die was er inderdaad alleen gisteren. :)

[ Voor 12% gewijzigd door SysRq op 19-06-2010 22:25 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
SysRq schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:24:
[...]

Typhoon :? Dat is een Saab Gripen volgens mij. En die was er vandaag ook (gisteren 2x zelfs) :P Foutje, Eurofighter natuurlijk. En die was er inderdaad alleen gisteren. :)
De Gripen heeft zijn canards verder naar achteren zitten:

Afbeeldingslocatie: http://jarno.smugmug.com/Airplanes/RNLAF-open-days-2010/DSC1364/907581353_oisea-L.jpg

Waarom zie ik trouwens geen foto's van anderen verschijnen? Ik was ten slotte niet de enige tweaker daar en we hebben hier al een mooi topic om de plaatjes in te zetten...

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00
Kurgan schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:14:
[...]

De Gripen heeft zijn canards verder naar achteren zitten:

[afbeelding]

Waarom zie ik trouwens geen foto's van anderen verschijnen? Ik was ten slotte niet de enige tweaker daar en we hebben hier al een mooi topic om de plaatjes in te zetten...
Ik heb een bijna identieke foto :P
(alleen dan met slechtere belichting)
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_1227.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kurgan schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:14:
[...]
Naast het al genoemde verzamel-topic omdat ik vind dat mijn foto's niet goed genoeg zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1 2 Laatste