Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc fout =/

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi..

ik heb gister een pc gekregen maar hij start niet normaal op dus als hij opstart komt hij niet verder als het xp logo hij komt daar niet eens in de buurt..
ik heb al geprobeert met de orginele windows xp cd maar dan geeft hij aan kan setup.dll niet lezen dan geeft hij een fout van een cijfer het is iedere x een ander cijfer =/

greetz patjee4

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wat doet de computer met een bootable disk?
Wat krijg je in veilige modus?
Staat er nog belangrijke data op?

//edit
Er slingert ook nog een FAQ/Topic omtrent die voutmeldings code, echter zie ik die zo 123 niet staan

[ Voor 33% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2010 10:50 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07
Oke, een computer die niet opstart en ook weigert op te starten van XP cd. Je krijgt het logo van Windows XP ook nog niet te zien bij het opstarten zonder de CD? Dat ie setup.dll niet kan lezen van de CD kan duiden op een CD met krassen. Probeer eens een andere bootable CD.

offtopic:
Groeten is goed bedoeld maar niet nodig. Ohw, TS mag wel, oke :)

[ Voor 12% gewijzigd door sander85 op 06-05-2010 10:52 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

en over wat voor een pc hebben we het eigenlijk?
gedetailleerde specs (geen uitdraai!) zouden een stuk handiger zijn dan enkel en alleen dat het een windows xp machine is die hangt. En zeg ook gelijk even welk service pack je draait?

-_-

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sander85 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:50:
Oke, een computer die niet opstart en ook weigert op te starten van XP cd. Je krijgt het logo van Windows XP ook nog niet te zien bij het opstarten zonder de CD? Dat ie setup.dll niet kan lezen van de CD kan duiden op een CD met krassen.

Groeten is goed bedoeld maar niet nodig.
offtopic:
groeten in een TS wordt door de vingers gezien, in een reactie wordt het minder gewaardeerd. 'wij tweakers doen elkaar altijd de groeten :+'

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:51:
gedetailleerde specs (geen uitdraai!) zouden een stuk handiger zijn dan enkel en alleen dat het een windows xp machine is die hangt. En zeg ook gelijk even welk service pack je draait?

Verwijderd

Topicstarter
ik had 2 cd's ik had de nieuwe gebruik die nieuw uit de verpakking kwam :)

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:51:
ik draai sp2 pentium 3 550mhz en 640mb ram

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
je hebt ook een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knopje :+

Als het een compleet nieuwe disk is, en je krijgt zo'n melding zou je bijna zeggen dat het de cdlezer is :x
Dus je schijf boot, maar je krijgt een voutmelding zodra je de setup wilt starten (voor herinstallatie ofzo)?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook nieuw op dit forum dus ik weet nog niet echt goed hoe het werkt dus ik maak nog veel fouten denk ik =/

Verwijderd

Topicstarter
himlims_ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:57:
offtopic:
je hebt ook een [afbeelding] knopje :+

Als het een compleet nieuwe disk is, en je krijgt zo'n melding zou je bijna zeggen dat het de cdlezer is :x
Dus je schijf boot, maar je krijgt een voutmelding zodra je de setup wilt starten (voor herinstallatie ofzo)?
ik heb nog ee cd lezer van mijn oude pc liggen die ik er in kan doen. en ja ik krijg een fout als ik hem wil instaleren eerst vraagt hij of ik niet windows bestanden enz. wil installeren ik laat die gewoon voorbij gaan want die heb ik niet nodig. als hij hem dan uiteindelijk wil gaan installeren geeft hij de fout. oow en over dat edit knopjes die had ik nog niet gezien :P bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 11:00 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is defect geheugen, defecte cd-rom speler of defecte hardeschijf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:10
Beste patjee4,

Welkom op tweakers. Had je al Windows Clients - FAQ doorgenomen?

Verder kunnen we idd wel meer info gebruiken dan 'hij start niet op met telkens een ander getalletje'. Persoonlijk denk ik snel aan memory problemen (RAM) dus zou een 'memtest' wel op zijn plaats zijn om dit uit te sluiten (of juist te bevestigen). Dit kan je doen door bv een ubuntu live CD te downloaden, hierbij zit meestal wel een memtest aan bord om je RAM te controleren op integriteit.

Sterkte & nogmaals welkom :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:02:
ik heb de hardeschijf verwiselt met een andere hardeschijf die werkt nog gewoon prima die nieuwe.
ik kan proberen met de nieuwe cd drive maar ik denk niet dat het veel helpt? ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar ik kon er eerst nog gewoon mee branden.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:45

Pixeltje

Woo-woohoo!

Welkom op t.net Patjee4 ! :w

We willen je graag helpen maar dan hebben we wat meer informatie nodig, en het liefste ook een beetje gestructureerd. Als je eens op een rijtje kunt zetten wat de specificaties van je computer zijn helpt dat al enorm.

Je hebt geschreven dat het op een pentium III gaat, en 640 MB ram geheugen, maar kun je erachter komen wat voor moederbord je hebt? Merk & type, bijvoorbeeld. Wat voor harde schijf zit er in je computer? Dat soort zaken.

Als je de computer niet kunt opstarten is er de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter . Als je die volgt (en dan in eerste instantie wat je van toepassing lijkt) moet je al een heel eind kunnen komen.

Je zegt dat je computer gekregen hebt, dus is het misschien handig om te weten wat er met de computer is gebeurd; als het ding vervoerd is op een wat hardhandige wijze kan het zijn dat de harde schijf beschadigd is, of in jou geval misschien meer voor de hand liggend, de CDrom speler.

Succes! :)

Edit: Spuit 11, net te laat :(

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 06-05-2010 11:05 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:08

mvh

State Governor

... ofwel niet dubbelposten.
ik heb gister een pc gekregen maar hij start niet normaal op dus als hij opstart komt hij niet verder als het xp logo hij komt daar niet eens in de buurt..
Komt hij er wel of komt hij er niet? Wat is het voor een PC, waar heb je hem gekocht (nieuw, tweedehands), zou hij moeten werken? Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:02:
Beste patjee4,

Welkom op tweakers. Had je al Windows Clients - FAQ doorgenomen?

Verder kunnen we idd wel meer info gebruiken dan 'hij start niet op met telkens een ander getalletje'. Persoonlijk denk ik snel aan memory problemen (RAM) dus zou een 'memtest' wel op zijn plaats zijn om dit uit te sluiten (of juist te bevestigen). Dit kan je doen door bv een ubuntu live CD te downloaden, hierbij zit meestal wel een memtest aan bord om je RAM te controleren op integriteit.

Sterkte & nogmaals welkom :Y)
oow ja dit was ik nog vergeten te vertellen ik had er 2 andere ram geheugens ingezet. als ik de oude er terug inzet zou dat kunen helpen?

• mvh

mvh

State Governor

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:05:
[...]
oow ja dit was ik nog vergeten te vertellen ik had er 2 andere ram geheugens ingezet. als ik de oude er terug inzet zou dat kunen helpen?
Je kunt om te beginnen proberen op te starten met één geheugenmodule, probeer ze allemaal eens apart. Geeft de computer trouwens nog een piep (een enkele) bij het opstarten, of misschien een serie?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
deblaauwn schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:05:
[...]

... ofwel niet dubbelposten.

[...]

Komt hij er wel of komt hij er niet? Wat is het voor een PC, waar heb je hem gekocht (nieuw, tweedehands), zou hij moeten werken? Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?
hij komt niet bij het xp logo. het is een compad deskpro pc dat staat op de kast van de pc. ik heb hem van mijn opa gekregen dus hij is 2e hands hij starte gewoon normaal op sinds ik die ram geheugen had verwisselt en ik had er 2 usb hubs bij gezet 1 van 3usb's en 1 van 2 usb's toen liet hij ook geen beeld meer zien dus die heb ik eruit gehaald alleen de ram zit er nog in.

Verwijderd

Topicstarter
deblaauwn schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Je kunt om te beginnen proberen op te starten met één geheugenmodule, probeer ze allemaal eens apart. Geeft de computer trouwens nog een piep (een enkele) bij het opstarten, of misschien een serie?
hij geeft geen piepjes meer.

• mvh

mvh

State Governor

Geen piepjes meer, dus dat deed hij wel? Helemaal geen beeld, als in het scherm blijft zwart, of POST hij nog wel?

Verwijderd

Topicstarter
deblaauwn schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:11:
Geen piepjes meer, dus dat deed hij wel? Helemaal geen beeld, als in het scherm blijft zwart, of POST hij nog wel?
hij gaf wel piepjes. ik heb de usb hubs eruit gehaald dus hij geeft ook weer beeld als ik de pc door wil laten lopen zonder windows xp cd doet hij niks en met ook niet dan blijft hij hangen voordat hij naar het windows xp logo toe gaat. en wat bedoel je met POST?

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Tsurany schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:02:
geheugen zoal tsuur al zij.

heb dit in het verleden (computer zaak) veel vaker mee gemaakt. aangezien windows niet wil starten.
en de cd die fout geeft. weet je zeker dat het
A niet aan je CDROM ligt (die wordt niet echt gebruikt om te booten van HDD)
B de HDD die wordt weer niet gebruikt voor het booten van CDROM.

moet wel toegeven dat bij mijn oude setup windows soms niet wou doorstarten tot ik de cdrom lade open deed :P dit was de na het windows xp scherm

[ Voor 29% gewijzigd door Proxx op 06-05-2010 11:17 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Verwijderd

Topicstarter
Proxx schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:13:
[...]

geheugen zoal tsuur al zij.

heb dit in het verleden (computer zaak) veel vaker mee gemaakt. aangezien windows niet wil starten.
en de cd die fout geeft. weet je zeker dat het A niet aan je CDROM ligt (die wordt niet echt gebruikt om te booten van HDD) B de hdd die wordt niet gebruikt voor te booten van CDROM.

moet wel toegeven dat bij mijn oude setup windows soms niet wou doorstarten tot ik de cdrom lade open deed :P dit was de na het windows xp scherm
ik weet zeker dat het niet aan de cd licht want de cd is nieuw en kras vrij.

• Proxx
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:15:
[...]

ik weet zeker dat het niet aan de cd licht want de cd is nieuw en kras vrij.
dat zeg ik toch ook

EDIT:

meuk: Memtest86+ 4.10
download dit en zet het op een usbstick of cdrom. boot dan nog eens en laat het eens een tijdje draaien. kijken of je fouten krijgt

[ Voor 35% gewijzigd door Proxx op 06-05-2010 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal ik dan eerst proberen om het oude ram geheugen er terug in te zetten. er zater er 3 van 128mb in als ik er nou 2 van 128mb en 1 van 256 in zet zou dat dan kunnen werken?

• mvh

mvh

State Governor

POST = Power-On Self Test, dat is het eerste zwarte scherm met grijze letters over de status van je computer. Dat hij de CD niet pakt kan ook komen doordat hij opstarten vanaf de HDD als eerste opstartoptie heeft staan. Kijk even in je BIOS.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zelf gebruik ik meestal gparted voor die controles;

http://gparted.sourceforge.net/liveusb.php - staan ook hd/mem/systeem tests enzo tussen

Verwijderd

Topicstarter
deblaauwn schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:18:
POST = Power-On Self Test, dat is het eerste zwarte scherm met grijze letters over de status van je computer. Dat hij de CD niet pakt kan ook komen doordat hij opstarten vanaf de HDD als eerste opstartoptie heeft staan. Kijk even in je BIOS.
hij had opstarten vanaf cd als eerst optie staan. ik heb al geprobeert om te wisselen naar opstarten van HDD maar toen ging hij nog steeds niet tot het windows xp logo

Verwijderd

Topicstarter
himlims_ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:19:

http://gparted.sourceforge.net/liveusb.php - staan ook hd/mem/systeem tests enzo tussen
hoe kan ik die gebruiken dan? als hij niet verder start als het logo nog nieteens tot aan het logo.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-11 23:46
Je moet memtest (meuk: Memtest86+ 4.10) op een CD branden en vanaf daar opstarten. PC's met pentium ||| kunnen over het algemeen niet van USB opstarten, dus wat himlims_ voorstelt kan niet We hebben het overigens over bootable media, wat wil zeggen dat windows XP in dit hele verhaal genegeerd wordt. Vaak kan je tijdens het opstarten ook nog op bijv. F11 drukken om naar het bootmenu te gaan, zie je tijdens het opstarten daar niet toevallig iets over staan?

Overigens, als de PC geen piepje geeft bij het opstarten en je de POST niet ziet dan kan je er vrij zeker van zijn dat het moederbord overleden is.

• Proxx
himlims_ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:19:

ik gebruikt die ook maar patjee4 is duidelijk geen expert op dit gebied. dus geef hem nu nog niet teveel keuzes :X niet verkeerd bedoeld maar hoe meer keus hoe moeilijker iets voor hem wordt

daarom memtest

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Proxx schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:29:
[...]

ik gebruikt die ook maar patjee4 is duidelijk geen expert op dit gebied. dus geef hem nu nog niet teveel keuzes :X niet verkeerd bedoeld maar hoe meer keus hoe moeilijker iets voor hem wordt

daarom memtest
heb je ook wel weer een punt, misschien niet de meest user-friendly software :X

Verwijderd

Topicstarter
Proxx schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:29:
[...]

daarom memtest
ik snap wat je bedoelt :P ik ben geen ict-er ik ben pas 16 jaar en heb er geen verstand van maar ik probeer het wel :)

• Proxx
moppentappers schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:26:
Je moet memtest (meuk: Memtest86+ 4.10) op een CD branden en vanaf daar opstarten. PC's met pentium ||| kunnen over het algemeen niet van USB opstarten, dus wat himlims_ voorstelt kan niet We hebben het overigens over bootable media, wat wil zeggen dat windows XP in dit hele verhaal genegeerd wordt. Vaak kan je tijdens het opstarten ook nog op bijv. F11 drukken om naar het bootmenu te gaan, zie je tijdens het opstarten daar niet toevallig iets over staan?

Overigens, als de PC geen piepje geeft bij het opstarten en je de POST niet ziet dan kan je er vrij zeker van zijn dat het moederbord overleden is.
quote: patje4
hoi..

ik heb al geprobeert met de orginele windows xp cd maar dan geeft hij aan kan setup.dll niet lezen dan geeft hij een fout van een cijfer het is iedere x een ander cijfer =/

greetz patjee4
hij start dus wel van de cd op maar krijgt setup.dll error. maar hij kan ook niet van zijn geinstalleerde xp versie opstarten.

daarom geheugen probleem en aangezien hij die dus ook vervangen heeft vind ik het niet zo gek.
zit er in pentium 3 ook niet soms een hardware limit rond de 365mb ergen ?

Memtest proberen dan horen we wel weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de ramn geheugen terus geplaatst en hij komt nu al verder met de installatie cd dus ik denk dat het daar aan lag maar dat weet ik nog niet zeker

Verwijderd

Topicstarter
het lag aan het ram geheugen ik heb de oude er terug ingezet en nu kan ik windows opnieuw installeren maar er is toch ookk zo'n site waarmee je kan zien hoeveel ram geheugen je pc aan kan? die gebruiken de ict-ers bij mij op school. en kan ik wel gewoon mijn usb poorten er terug inzetten denken jullie?

alvast bedankt allemaal!!!

• Proxx
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:33:
ik heb net de ramn geheugen terus geplaatst en hij komt nu al verder met de installatie cd dus ik denk dat het daar aan lag maar dat weet ik nog niet zeker
ok mooi ;)

als je wilt weten welke. start dan de pc op met elke keer 1 andere strip er in. zodra hij weer niet start. de computer eens starten met memtest. die zal dan ook wel een bult fouten geven. ;)

EDIT:

pc wel ff uit zetten. :P maar die mag je gewoon weer terug zetten ja
.

[ Voor 7% gewijzigd door Proxx op 06-05-2010 11:38 ]

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-11 23:46
Proxx schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:33:
[...]

[...]

hij start dus wel van de cd op maar krijgt setup.dll error. maar hij kan ook niet van zijn geinstalleerde xp versie opstarten.

daarom geheugen probleem en aangezien hij die dus ook vervangen heeft vind ik het niet zo gek.

Memtest proberen dan horen we wel weer verder.
Met CD doelde ik niet op je windows XP CD maar op de CD met memtest, de setup.dll error is dus compleet irrelevant in dit verhaal. Maar goed, mooi dat het nu wel werkt, hopelijk blijft dat zo :)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:35:
het lag aan het ram geheugen ik heb de oude er terug ingezet en nu kan ik windows opnieuw installeren maar er is toch ookk zo'n site waarmee je kan zien hoeveel ram geheugen je pc aan kan? die gebruiken de ict-ers bij mij op school. en kan ik wel gewoon mijn usb poorten er terug inzetten denken jullie?

alvast bedankt allemaal!!!
ja die site heet Google :)

Verwijderd

Topicstarter
klopt ik ga nu windows installeren dus ik ga nou :)

doei allemaal :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Proxx schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:33:
Nee.

Voor wat de rest van dit topic betreft:
Om het hele vraag en antwoord gepingpong te voorkomen hebben we in onze aanmeldingsvoorwaarden ook opgenomen dat topics wel een bepaalde minimum inhoudsvereiste hebben.
Denk daarbij aan zaken als een duidelijke topictitel, een goede, duidelijke beschijving van je vraag of probleem en afdoende informatie zoals in dit geval wat voor hardware dat je gebruikt.

Maar goed, alle begin is moeilijk, daarom is het wel zo verstandig om eerst een paar topics door te lezen en wat FAQ materiaal na te slaan (zoals de Windows Clients - FAQ en de PMG FAQ voor wat wat is).

Dit topic gaat nu dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.