Het grote ervaringen met Bose topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Ik vind het een beetje flauw dat jullie suggereren dat anti-bose mensen alleen maar in getalletjes geinteresseerd zijn en niet in de geluidservaring.

Integendeel, de mensen die zo anti-bose zijn, zijn dat meestal juist omdat ze de geluidservaring zo mager vinden tov de prijs.
Als ik gewoon lekkere achtergrond muziek wil zonder pretenties, dan zou ik gewoon bij mijn oude betaalbare setje gebleven zijn.

Op het moment dat ik een boel extra geld ga uitgeven aan speakers, dan ben ik juist op zoek naar zaken als extra detail, goede plaatsing van geluid en een diepe soundstage etc. De zaken die een geluidservaring zoveel mooier maken en waardoor je speciall voor een stukje muziek gaat zitten om er van te genieten.
Juist die zaken waarin Bose niet sterk is. (wat ook beaamt wordt in de review van een Bose liefhebber waar in het begin van dit topic naar verwezen werd)

Dat is volgens mij de essentie van de controverse rondom Bose.

[ Voor 7% gewijzigd door mjtdevries op 12-05-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 20:32
Anoniem: 116571 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:11:
Eensch eensch eensch :)
Dus ik denk dat dit topic enorm gaat falen, omdat er elke 2 pagina's wel een mod-break nodig zal zijn voor de mensen die deze 2e pagina's niet hebben doorgelezen.
Misschien is het een domme vraag, maar wat is een mod-break :?
Ik vind het een beetje flauw dat jullie suggereren dat anti-bose mensen alleen maar in getalletjes geinteresseerd zijn en niet in de geluidservaring.
Ik zeg niet dat anti-Bose mensen alleen hierin zijn geïnteresseerd. Ik zeg enkel dat getallen niet alles zegt, het gaat uiteindelijk om de manier hoe een speaker zijn geluid produceert, en hoe dit over komt op de luisteraar. Ik neem aan dat je het hierbij met mij eens bent. Geluid is nou eenmaal een kwestie van persoonlijke smaak.
Op het moment dat ik een boel extra geld ga uitgeven aan speakers, dan ben ik juist op zoek naar zaken als extra detail, goede plaatsing van geluid en een diepe soundstage etc. De zaken die een geluidservaring zoveel mooier maken en waardoor je speciall voor een stukje muziek gaat zitten om er van te genieten.
Ik moet zeggen, door de aanschaf van de 901's ga ik vaker zitten voor een stukje muziek, de ervaring is echt overweldigend, mede omdat het geluid van alle kanten lijkt te komen. Deze speakers brengen dan ook zeker dit gevoel bij mij over, van andere speakers van Bose kan ik dit niet zeggen omdat ik hier geen ervaring mee heb, maar dit is ook iets wat je eigenlijk zelf moet ervaren.

[ Voor 70% gewijzigd door djflue op 12-05-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 21:36
Heb zelf in een andere forum het volgende gezegd :
1.
Wou toch even reageren op je bose verhaal. Zoals sommige weten verkoop ik zelf ook Hifi met o.a ook bose. De marges zijn hoog alleen dit is zo op alle audio artikelen. Bose is zeer zeker geen uitzondering.

Merk toch enige jaloezie, Het is namelijk helemaal geen gek product. Als ik met consumenten + vrouw naar een paar goede boekenplank speakers toe loop hoor ik toch vaak : '' mijn vrouw wil toch echt iets kleiners''

Spreek de bose importeur regelmatig en ook hij is van mening dat voor muziek 2 goede zuiltjes beter zijn dan zijn eigen bose spul. Maar ze spelen gewoon goed in op de vraag van de markt. En, laten we eerlijk zijn je zit gewoon met die grote aan fysieke belemmeringen vast. Voor zulke kleine speaketjes presteren ze anders helemaal niet zo slecht.

Je bekijkt het te veel van je eigen audiofiele standaards. De markt werkt op vraag en aanbod....
er is nou e-maal vraag een producten zoals bose en daar spelen ze gewoon goed op in.

Het zijn zeker geen oplichters, Steeds meer consumenten zoeken naar de kleinste speakers,Kleine versterkers die je makkelijk kan weg werken, Hoog gebruikers gemak en zijn bereid daar voor te betalen.

En zeg nou zelf, 1000 euro voor een 3-2-1 systeem is toch geen eens zo gek ?
wat voorn marges denk je dat een merk zoals Kef,marantz,denon,canton,vincent uitvoert. Ik heb zicht op deze marges en kan je vertellen dat het in verhouding tot bose echt wel meevalt.

*** zelf wijs ik klanten altijd eerst op de mogelijkheid met losse componenten, Maar als klanten blijven vragen naar een nog kleiner speakertje dan een kleine monitor speaker dan is bose gewoon een goede optie ***

Ik reageerde vroeger op dezelfde manier. Totdat ik het eens van een ander perspectief bekeek. Dit van de gemiddelde man..... Die voor klein en makkelijk gaat i.p.v het beste geluid voor je euro...

---

Ik ook niet.... Zit zelf in de verkoop en zie gewoon heel vaak dat mensen totaal geen grote speakers willen + het maximale gebruikers gemak. En bijvoorbeeld die kef eitjes zijn nog groter en alleen bestel baar voor surround.

Ik zeg altijd tegen klanten, Bose zuigt voor muziek en de mogelijkheden zijn ook niet enorm (bij de 3-2-1's) bijvoorbeeld geen hoofdtelefoon aansluiting. Eigen muziek draaien mag bij ons altijd, geen probleem... Maar dat is nog niet een rede om te zeggen dat het oplichters zijn. De marges zijn namelijk zeker niet meer dan op bijvoorbeeld Klipsch,van medevoort,enz,enz
Ik ga er geen woord meer over vuil maken alleen raad je aan om het eens in een ander perspectief te bij kijken.

Ben zelf niet van de gladde verkoop praatjes (en toch een met de betere verkoop omzet, Kennelijk duurt eerlijkheid en vertrouwen het langst...) maar mocht dit bij sommige verkopers wel het geval zijn...... moet je der zelf maar doorheen prikken.

Je verhaal slaat op slechte verkopers, Vind het alleen jammer dat je gelijk de associatie met Bose meepakt.

---

Trouwens de Randen voor de 301 MKII zijn net binnen. Donderdag zullen de speakers komen en dan kan ik zelf zien hoe zo'n bose het er van af brengt. Was wel onder de indruk met de 301 V. Zeker bij Dance,metal,house muziek. Zal die 301's waarschijnlijk vooral in het weekeind gebruiken..

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 12-05-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
90% van wat je in dat andere forum hebt gezegd is niet van toepassing op deze thread...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07

JT

VETAK y0

Om nog even in te gaan op de beleving waar sommigen het over hebben; de beleving is juist waar Bose op inspeelt op 2 manieren:
- Veel laag en hoog want dat is voor veel mensen het mooiste in de korte periode dat ze luisteren. En volume uiteraard. Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat ze na verloop van tijd de tekortkomingen in zijn gaan zien als ze er langer naar luisterden...
- Eigen demo DVD's van Bose, afgemixt speciaal op de Bose luidsprekers. Want ik heb ook al vaak genoeg gehoord dat men het niks meer vond zodra de eigen CD of DVD erin ging.

Wat leuke dingen om te weten over Bose:
  • Bose producten gaan 2 keer over de kop. 1000e verkoop is 500e voor de winkel.
  • Winkels die Bose mogen verkopen, mogen geen korting geven. Dat is interessant als niemand dat mag, want dat betekent dat andere winkels niet jouw klant kunnen wegkapen met lage prijzen plus je houd de volle marge.
  • Bose mag alleen bij de speciale Bose muren staan. Uiteraard niet bij andere speakers zodat je niet direct kan vergelijken.
  • Bose gebruikt speciaal voor hun systemen afgemixte demo's. Heb zelfs wel eens verhalen gehoord over equalizers die achter de demowanden staan, maar dat is onbevestigd.
  • Winkels verkopen graag Bose omdat het ze erg weinig tijd kost. Door hun supergoede marketing machine (daar zijn ze gewoon verschrikkelijk goed in) hebben mensen eigenlijk al hun keuze voor Bose gemaakt. Enige wat ze nog nodig hebben om zo een systeem aan te schaffen zijn de woorden "ja, Bose is een hele goede optie" van de verkoper plus een korte demo van 2-5 minuten, vol met laag en heel veel hoog (vol en helder geluid) en heel hard uiteraard. Ook op after sales gebied verkopen winkeliers graag Bose; de gebruikersvriendelijkheid is hoog en dat betekent dat ze ook na de verkoop er erg weinig tijd aan kwijt zijn.
Opgesomd:
- Hoge marge
- in zeer korte verkooptijd
- en zonder significante investeringen qua tijd in after sales

Heel veel geld in heel weinig tijd dus :) En nee, dat heb ik niet zelf verzonnen maar gehoord van verkopers, die het verder volledig met me eens waren dat je bijzonder weinig geluid per euro krijgt.

Ik sluit mij overigens aan bij een andere user hier die zei dat Bose niet zozeer heel slecht is, maar vooral heel duur voor wat je krijgt.
ljarutten schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:03:
Geen idee welke type BOSE dat ik heb, maar ik geloof dat een nog uit de 5 series is (die met een rode randje).
Zal wel Acoustimas 5 zijn :)
Ik heb deze 5 jaar terug gekocht voor 1 prikkie (geloof 100 euro die ik betaald heb). I.c.m. een Thompson Receiver, geluid is super. Nadat de reicver rip ging heb ik hem een tijd nietmeer gebruikt tot sinds kort. Heb ik een goedkope marantz 6.1 in de wacht gesleept.
Ach, 100e kan je het nog een keer voor lijen.
i.i.g. Prima geluid alleen de center speakers vind ik ietwat te kort komen af en toe maar dit is per film afhankelijk.
Niet zo vreemd; stemmen bestaan voor een belangrijk deel uit frequenties onder de 300hz en die kleine kubusjes hebben dusdanige fysieke beperkingen dat die speakers er fysiek gewoon geen 200hz uit gaan krijgen.
Boudewijn schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:14:
Equalizers zijn sowieso 'vies', en niet HiFi.
Want? Ooit wel eens geluisterd naar een opstelling met parametrische EQ in een akoestisch niet zo dode ruimte, voor en na de parametrische eq? Met een goede eq kan je problemen door je akoestiek teniet doen of erg verminderen. En laat nou juist je akoestiek vaak je geluid verneuken. Want de meeste mensen weten niet wat ze horen als ze hun eigen speakers zouden horen in een dode kamer.

Een eq is niet per definitie slecht, alleen Bose past het toe om alle zwakke punten van de speaker te verbloemen. En dat zijn er zoveel dat er niks van het geluid over blijft zonder eq.
djflue schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:54:
[...]

Dit is enkel mijn ervaring, de subwoofer is in mijn situatie niet te vinden op gehoor, Uiteindelijk is plaatsing van de speakers essentieel, net zoals dit bij elke andere speaker is.
Ik kan echter niet met zekerheid zeggen dat bij dit model net zoals bij de huidige Bose systemen een deel van het frequentiegebied ontbreekt, er is echter niet sprake van een actieve scheiding van frequenties zoals bij het 3-2-1 systeem. Dus als je hier gegevens van hebt, voel je vrij om deze hier te vermelden.
Het is jammer dat ik het zo niet bijdehand heb, maar ik heb nog ergens een testje op papier liggen waar ze een Acoustimas setje hebben gemeten. Resultaat:
- Satellietjes konden geen respectabel midden produceren en onder de 270hz bleef er weinig over
- Als resultaat moet de subwoofer erg hoog meespelen om niet het gebied tot pakweg 270hz te missen. De subwoofer speelt hierdoor niet mee tot 80 a 100hz, maar tot ruim over de 200hz. En elke audio hobbyist weet dat je een subwoofer die boven de 80-100hz laat spelen lokaliseerbaar wordt. En uit de natuurkunde is ook bekend dat boven de 100hz lokaliseerbaar is :)

Dit alles is ook niet raar. Alle andere merken met net zulke kleine speakertjes hebben last van hetzelfde probleem. Om laag-mid te produceren, heb je gewoon een beetje inhoud nodig en een driver met enig conusoppervlakte. Twee dingen die de Bose Acoustimas setjes niet hebben. En alle andere kleine varianten ook niet. Ik heb het idee dat Kef met z'n KHT setjes net op de rand van optimaal zit, zo klein mogelijk zonder in te leveren op laag-mid. Kijk maar eens naar dat formaat.
Roderiktweaker schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:51:
Heb zelf in een andere forum het volgende gezegd :
1.
Wou toch even reageren op je bose verhaal. Zoals sommige weten verkoop ik zelf ook Hifi met o.a ook bose. De marges zijn hoog alleen dit is zo op alle audio artikelen. Bose is zeer zeker geen uitzondering.
Sterker nog, Bose steekt er aardig bovenuit met 2 keer de marge (100%) waar andere fabrikanten blijven steken op 70-80 procent. Zonder korting. Die je op Bose niet eens mag geven.
Spreek de bose importeur regelmatig en ook hij is van mening dat voor muziek 2 goede zuiltjes beter zijn dan zijn eigen bose spul. Maar ze spelen gewoon goed in op de vraag van de markt. En, laten we eerlijk zijn je zit gewoon met die grote aan fysieke belemmeringen vast. Voor zulke kleine speaketjes presteren ze anders helemaal niet zo slecht.
Imho niet beter of slechter dan de concurrentie over het algemeen. Alleen wel 2 keer zo duur.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 12-05-2010 21:29 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Je moet wel bedenken dat er mensen op deze aardbol rondlopen die speakers krankzinnig lelijk vinden en die absoluut geen losse componenten willen. Je vergeet dat de concurrentie ALTIJD betekend grotere speakers. Het is een uniek product met zeer kleine speakers. Deze doelgroep heeft vaak ook goed geboerd en wil hier graag geld aan uitgeven. Als ik zeg dat bose voor muziek gewoon niet goed is hoor je de mensen zeggen '' Bose was toch het beste geluid ''. Ik vind dat je ze juist moet complimenteren met hun goede marketing. Knap gedaan. (ook al is het niet helemaal eerlijk, Waarom zou jij je daar druk om maken. Dan koop je het zelf toch niet?)

Je zegt dat de marges veel hoger zijn dan de rest. Hoe kom je aan deze informatie ?. Zal voor jou vrijdag de Marges nog nakijken maar ik kan mij herinneren dat het niet veel uitmaakt. Ik moet wel zeggen dat ik al die marges niet uit mijn hoofd weet omdat het mij als verkoper niet zo interesseert. (tenzij er onderhandeld moet worden)

Bij ons op de zaak stoppen wij graag u eigen CD in het Bose product. In de gevallen dat hier toch niet zorgvuldig mee om gegaan word staat in de wet dat u het product binnen een bepaalde termijn mag terug brengen. Je hebt in feite dus wel gewoon een week de tijd om het product te testen. Je kan het daarna immers gewoon retourneren.

Ik heb zelf ook de Indruk dat er wel enige EQ is toegepast. Dit maakt ze iets minder geschikt voor muziek alleen voor film maakt het veel minder uit. Wat maakt het jou uit dat er EQ is toegepast ? Dit word zoals je zelf al aangaf in de professionele wereld ook veel toegepast.

Ik ga niet in over de manier van verkopen omdat het bij ons deze praktijken niet aan de orde zijn. Mocht dit wel het geval zijn dat vind ik dat de Consument zelf ook enig verstand moet gebruiken en bijvoorbeeld een lagere Demo eisen. Dit kan je als consument zelf namelijk ook inbrengen. Bij een goede zaak word daar ook gehoor aan gegeven. Het is natuurlijk onmogelijk om bij elk apparaat een half uur de moeten staan als een
klant totaal geen intentie noch interesse heeft. Een consument kan zelf ook een hoop verstandiger worden.

Elk gezond bedrijf wil zijn winst maximaliseren. Kijken hoever je de prijs kan verhogen zonder dat mensen weglopen. Bij het publiek van bose licht dit gewoon vrij hoog. Moet je bose verantwoordelijk hiervoor houden ?. Kom op zeg het is geen non-profit organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Roderiktweaker schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:12:
Je moet wel bedenken dat er mensen op deze aardbol rondlopen die speakers krankzinnig lelijk vinden en die absoluut geen losse componenten willen. Je vergeet dat de concurrentie ALTIJD betekend grotere speakers. Het is een uniek product met zeer kleine speakers. Deze doelgroep heeft vaak ook goed geboerd en wil hier graag geld aan uitgeven. Als ik zeg dat bose voor muziek gewoon niet goed is hoor je de mensen zeggen '' Bose was toch het beste geluid ''. Ik vind dat je ze juist moet complimenteren met hun goede marketing. Knap gedaan. (ook al is het niet helemaal eerlijk, Waarom zou jij je daar druk om maken. Dan koop je het zelf toch niet?)
Mwoah, Sony heeft zo een 5.1 set gehad met nog kleinere speakertjes dan Bose en die was ook nog eens goedkoper, terwijl ik het niet onder vond doen. Uiteraard met dezelfde gebreken ivm fysieke beperkingen.

De marketing is idd verschrikkelijk goed, heb ik al gezegd. Ik kan me daar druk om maken omdat ik het oneerlijk vind, het is onethisch. Hoe ver mag je daarin gaan, stel jezelf die vraag eens. Waar leg je die grens? Ik vind dat Bose die grens overschrijd. Niet de enige uiteraard, er zijn ook merken die 1080i als full hd aanprijzen enz. Maar ik kan me daar druk om maken omdat ik niet alleen aan mezelf denk, maar ook om aan de wereld om me heen. Iets dat mensen tegenwoordig veel te weinig doen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Je zegt dat de marges veel hoger zijn dan de rest. Hoe kom je aan deze informatie ?. Zal voor jou vrijdag de Marges nog nakijken maar ik kan mij herinneren dat het niet veel uitmaakt. Ik moet wel zeggen dat ik al die marges niet uit mijn hoofd weet omdat het mij als verkoper niet zo interesseert. (tenzij er onderhandeld moet worden)
Omdat ik zelf ook in verschillende winkels sta en met verkopers praat ;)
Bij ons op de zaak stoppen wij graag u eigen CD in het Bose product. In de gevallen dat hier toch niet zorgvuldig mee om gegaan word staat in de wet dat u het product binnen een bepaalde termijn mag terug brengen. Je hebt in feite dus wel gewoon een week de tijd om het product te testen. Je kan het daarna immers gewoon retourneren.
Die mogelijkheid bestaat inderdaad om je eigen muziek te gebruiken en de set te retourneren. Sterker nog, dat mag volgens de Nederlandse wet. Maar daar heeft Bose nog een aantal back-ups voor (redundante marketing kan je het wel noemen :+ ). Je eigen cd gebruiken kan inderdaad. Je eigen muziek vervolgens vergelijken op verschillende sets in dezelfde ruimte met de speakers naast elkaar kan niet.

En voor het retourneren maken ze gebruik van cognitieve dissonantie, geen zin om het uitgebreid te gaan uitleggen, genoeg over te vinden maar in het kort betekent het dat mensen hun gedachtes aanpassen op hun gedrag ipv andersom. Dus mensen kopen zo een set, zijn er thuis niet helemaal tevreden mee maar ipv de set terug sturen praten ze het recht waarom ze die set hebben gekocht. Dan zijn er natuurlijk nog de mensen die er gewoon te lui voor zijn, mensen die het wel best vinden en mensen die het geluid het beste van alles vinden omdat ze niet beter kennen. De doelgroep van Bose zijn mensen die er niet snel achter zullen komen over het algemeen dat ze eigenlijk qua geluid een heel mager product hebben gekocht, of mensen die veel geld over hebben voor een formaat dat ze aanspreekt en gebruikersvriendelijkheid, zonder dat het geluid er écht toe doet. En dat is allemaal prima, maar ik kan het dan niet zo goed hebben als mensen gaan verkondigen dat dat het beste is :P
Ik heb zelf ook de Indruk dat er wel enige EQ is toegepast. Dit maakt ze iets minder geschikt voor muziek alleen voor film maakt het veel minder uit. Wat maakt het jou uit dat er EQ is toegepast ? Dit word zoals je zelf al aangaf in de professionele wereld ook veel toegepast.
Ik zal mezelf nog een keer quoten:
Een eq is niet per definitie slecht, alleen Bose past het toe om alle zwakke punten van de speaker te verbloemen. En dat zijn er zoveel dat er niks van het geluid over blijft zonder eq.
De gevallen dat eq wordt toegepast om het geluid te verbeteren die wel acceptabel zijn (imho natuurlijk) zijn situaties waarbij externe factoren het geluid verpesten ipv de speakers zelf.
Ik ga niet in over de manier van verkopen omdat het bij ons deze praktijken niet aan de orde zijn. Mocht dit wel het geval zijn dat vind ik dat de Consument zelf ook enig verstand moet gebruiken en bijvoorbeeld een lagere Demo eisen. Dit kan je als consument zelf namelijk ook inbrengen. Bij een goede zaak word daar ook gehoor aan gegeven. Het is natuurlijk onmogelijk om bij elk apparaat een half uur de moeten staan als een
klant totaal geen intentie noch interesse heeft. Een consument kan zelf ook een hoop verstandiger worden.
Een lagere demo eisen? Die snap ik even niet. En ja, je moet je gezond verstand gebruiken. Maar heeft iedereen dat? En als je gezond verstand hebt, betekent dat dan automatisch dat je 100% weerbaar bent tegen al die pogingen van een marketingapparaat om je bewust en onderbewust over te halen een bepaalt product te kopen? Door middel van allerlei technieken die bewezen zijn door de wetenschap en andere instellingen? Als jij als klant naar de winkel gaat, dan verwacht je een verkoper die jou iets verkoopt wat het beste bij je past, niet persé een product waar het makkelijkst op te verdienen is (waarbij ik niet wil zeggen dat Bose voor niemand het geschikte product is). Dit gebeurd helaas wel. Wat denk jij nou zelf wat er gebeurd als een verkoper de verkooptechnieken van Bose eerst uitlegt en dan een Bose set gaat aanprijzen? Precies. Er wordt gewerkt achter de rug van de consument om. En de meeste bedrijven doen dit, maar o.a. Bose gaat hier wel heel erg ver in.
Elk gezond bedrijf wil zijn winst maximaliseren. Kijken hoever je de prijs kan verhogen zonder dat mensen weglopen. Bij het publiek van bose licht dit gewoon vrij hoog. Moet je bose verantwoordelijk hiervoor houden ?. Kom op zeg het is geen non-profit organisatie.
Idd, het is geen non-profit organisatie dus dan vervallen automatisch alle ethische vraagstukken en hoef je je nergens aan te houden, fatsoen is niet nodig en eerlijkheid ook niet als je maar geld verdiend :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Let's face it: als Bose het niet deed, deed een ander merk het wel. Acer maakt ook zelden degelijke laptops, Trust is niet het merk voor veeleisende persoon en Senseo is ook geen koffie voor de fijnproever. Bose vult gewoon de vraag die er is, zoals al werd gezegd, en die zal niet veranderen. Men koopt ook een LED TV omdat het "beter" is, men koopt ook een 18,4inch "laptop" omdat ze dan eindelijk van die dradenzooi afzijn. Veel mensen willen geen tijd steken in het uitzoeken hoe goed iets wel en niet is. Verknoei mensen dan niet door te zeggen dat Bose kut is want dan weten ze het al helemaal niet meer. Het feit dat het bedrijf winstgevend is kan alleen maar betekenen dat er vraag is en dus boeit het niet dat er betere producten zijn, die zijn er altijd als je lang genoeg zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tuurlijk, er is vraag naar. Of het vervolgens ethisch is om aan die vraag te voldoen door middel van allerlei marketingtrucjes en met relatief hoge prijzen, dat is dan de vraag. Jij vind misschien van wel, ik niet. Als het de helft had gekost, dan had ik misschien "ja" kunnen zeggen.

En nee, Bose is zeer zeker niet het enige bedrijf dat er slechte, soms onethische praktijken op na houd.

[ Voor 38% gewijzigd door JT op 12-05-2010 23:03 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
JT schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:57:
[...]

Mwoah, Sony heeft zo een 5.1 set gehad met nog kleinere speakertjes dan Bose en die was ook nog eens goedkoper, terwijl ik het niet onder vond doen. Uiteraard met dezelfde gebreken ivm fysieke beperkingen.

De marketing is idd verschrikkelijk goed, heb ik al gezegd. Ik kan me daar druk om maken omdat ik het oneerlijk vind, het is onethisch. Hoe ver mag je daarin gaan, stel jezelf die vraag eens. Waar leg je die grens? Ik vind dat Bose die grens overschrijd. Niet de enige uiteraard, er zijn ook merken die 1080i als full hd aanprijzen enz. Maar ik kan me daar druk om maken omdat ik niet alleen aan mezelf denk, maar ook om aan de wereld om me heen. Iets dat mensen tegenwoordig veel te weinig doen. Maar goed, dat is een andere discussie.

[...]

Omdat ik zelf ook in verschillende winkels sta en met verkopers praat ;)

[...]

Die mogelijkheid bestaat inderdaad om je eigen muziek te gebruiken en de set te retourneren. Sterker nog, dat mag volgens de Nederlandse wet. Maar daar heeft Bose nog een aantal back-ups voor (redundante marketing kan je het wel noemen :+ ). Je eigen cd gebruiken kan inderdaad. Je eigen muziek vervolgens vergelijken op verschillende sets in dezelfde ruimte met de speakers naast elkaar kan niet.

En voor het retourneren maken ze gebruik van cognitieve dissonantie, geen zin om het uitgebreid te gaan uitleggen, genoeg over te vinden maar in het kort betekent het dat mensen hun gedachtes aanpassen op hun gedrag ipv andersom. Dus mensen kopen zo een set, zijn er thuis niet helemaal tevreden mee maar ipv de set terug sturen praten ze het recht waarom ze die set hebben gekocht. Dan zijn er natuurlijk nog de mensen die er gewoon te lui voor zijn, mensen die het wel best vinden en mensen die het geluid het beste van alles vinden omdat ze niet beter kennen. De doelgroep van Bose zijn mensen die er niet snel achter zullen komen over het algemeen dat ze eigenlijk qua geluid een heel mager product hebben gekocht, of mensen die veel geld over hebben voor een formaat dat ze aanspreekt en gebruikersvriendelijkheid, zonder dat het geluid er écht toe doet. En dat is allemaal prima, maar ik kan het dan niet zo goed hebben als mensen gaan verkondigen dat dat het beste is :P

[...]

Ik zal mezelf nog een keer quoten:

[...]

De gevallen dat eq wordt toegepast om het geluid te verbeteren die wel acceptabel zijn (imho natuurlijk) zijn situaties waarbij externe factoren het geluid verpesten ipv de speakers zelf.

[...]

Een lagere demo eisen? Die snap ik even niet. En ja, je moet je gezond verstand gebruiken. Maar heeft iedereen dat? En als je gezond verstand hebt, betekent dat dan automatisch dat je 100% weerbaar bent tegen al die pogingen van een marketingapparaat om je bewust en onderbewust over te halen een bepaalt product te kopen? Door middel van allerlei technieken die bewezen zijn door de wetenschap en andere instellingen? Als jij als klant naar de winkel gaat, dan verwacht je een verkoper die jou iets verkoopt wat het beste bij je past, niet persé een product waar het makkelijkst op te verdienen is (waarbij ik niet wil zeggen dat Bose voor niemand het geschikte product is). Dit gebeurd helaas wel. Wat denk jij nou zelf wat er gebeurd als een verkoper de verkooptechnieken van Bose eerst uitlegt en dan een Bose set gaat aanprijzen? Precies. Er wordt gewerkt achter de rug van de consument om. En de meeste bedrijven doen dit, maar o.a. Bose gaat hier wel heel erg ver in.

[...]

Idd, het is geen non-profit organisatie dus dan vervallen automatisch alle ethische vraagstukken en hoef je je nergens aan te houden, fatsoen is niet nodig en eerlijkheid ook niet als je maar geld verdiend :)
1. Weet niet om welk sony setje het gaat alleen vind ze er totaal niet uitzien. Een merk wat het in die categorie beter klinkt vind ik vaak Philips.

2. Dan heb ik dat verkeerd in het systeem afgelezen. Kijk zelf niet zo vaak naar de marges omdat het mij weinig interesseert. Zal het als het even kan vrijdag vergelijken met de merken zoals Marantz,Canton,Vincent..enz.

3. Excuses, Heb je dan niet helemaal goed begrepen

4. De verkoper zou altijd het beste product moeten verkopen. Maar dan moet deze consument eerst wel duidelijk zijn eisen duidelijk laten maken. Mijn glazen bol is namelijk stuk. Dan maak je een selectie apparaten en laat je deze zien/horen. Dan dient vind ik de consument zelf aan te geven met welke apparaten hij een langere demo wil (met zijn eigen muziek). Als een consument daar totaal niet naar vraagt kan ik hem moeilijk 10 apparaten een half uur gaan demo'en..... Het is wat anders als de verkoper weigert tijd te nemen voor een lange demo omdat dan de gebreken van een apparaat naar voren kunnen komen

5. Jij bent een echte moraal ridder. Alleen ik vrees dat heel veel mensen in die positie het zelfde zouden doen. Als je meer kan verdienen dan doe je dat. Zo zitten helaas veel mensen in elkaar. Gefeliciteerd met je perfect schone geweten !. Maar vraag mij af hoe jij op die positie gaat presteren.. Knap als je die goede voornemens dan toch nog volhoud. Terwijl je toch eigenlijk die nieuwe auto wilt kopen.

De prijselasticiteit is bij een product als bose gewoon veel hoger dan een brood bij de bakker. En ook hoger dan bij een '' grote luidspreker'' liefhebber

[ Voor 3% gewijzigd door Roderiktweaker op 12-05-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan je vertellen dat ik het al een paar jaar prima doe op de winkelvloer :) Sterker nog, je merkt dat mensen blij zijn dat je eerlijk tegen ze bent geweest.

Hoe dan ook, het gaat wel erg offtopic zo, het ging over Bose producten. Ik heb alleen die feiten even neergezet om mensen te laten weten hoe Bose zijn producten aan de man brengt en wat ze daarvoor nodig hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door JT op 12-05-2010 23:17 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@JT.

Ik heb exact de zelfde ervaringen. Ben zelf ook eerlijk en de verkoop prestaties zijn prima. Ook al willen mensen kleine speakers probeer ik toch altijd een kleine monitor te verkopen (bijvoorbeeld een mezzo 1). Alleen dit lukt niet altijd en dan is bose gewoon een goede optie. Begrijp me niet verkeerd, We hebben ongeveer wel de zelfde visie alleen ik zie in dat het onvermijdelijk is dat er zo'n merk is

In het verkoop wezen kan je eerlijk zijn. Je staat er immers voor een vast bedrag en hoeft niet altijd het beste voor je werkgever door te voeren. Alleen we keken naar de kant van de PRODUCENT die het geld dus opstrijkt. De belangen liggen bij zo'n topfunctie anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 12-05-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Aangezien toch om het ervaringen van Bose moet gaan in dit topic, mijn ervaringen ermee.

Ik heb een tijdje zo'n Bose 1.2.3. systeem op proef in huis gehad. In de winkel leek het allemaal heel mooi, maar dan sta je zowat met je kop tussen de twee kleine speakertjes. Dus wilde ik ze thuis eerst uitproberen met luistergarantie. Dat bleek pas na heel en heel en heel erg veel gezeur mogelijk te zijn. Ik wilde de set vooral aanschaffen vanwege de looks, omdat ik eigenlijk af wilde van 5 grote speakers en de woonkamer, met bijbehorende bedrading. Na aansluiten thuis bleek ook direct waarom luistergarantie zo moeilijk wordt gegeven (in mijn optiek). Als je het systeem opstelt in een beetje gemiddelde huiskamer is het 3D effect al een heel stuk minder dan je in de winkel ervaart. Dat was de eerste tegenvaller.

Bose adverteert het systeem voornamelijk voor de echte film beleving, dus een leuke film erin..volume op knal en genieten dacht ik..Nou dat was deceptie nummer 2! Als je een beetje volume wil draaien loop je keihard tegen de beperkingen aan van het systeem. De satellieten beginnen overstuurt te klinken en gaan krijsen en de subwoofer gaat staan pompen (poortruis) alsof zijn leven ervan af hangt. In 1ste instantie dacht ik dat het misschien aan het beperkte vermogen van de Bose versterkerunit lag, dus mijn eigen AV versterker er maar eens voorgeknoopt. Dat was schrikken, want toen hoorde je pas de werkelijke kwaliteiten van de speakers, zonder geluidsequalisatie. En die is hoogst bedroevend! De satellieten klinken blikkerig en de plastic behuizing resoneert vrolijk mee. De subwoofer doet heel veel mid-laag en klinkt hol. Op echt laag heb ik hem niet kunnen betrappen.

Toen maar eens mijn eigen subwoofer en speakers aangesloten op de Bose versterker. Wat als eerste opviel was het heel erg hoog opgekrikte basgeluid en het overdreven mid-hoog. Blijkbaar toegepast om de tekortkomingen van de luidsprekers te compenseren. Het 3D effect kwam wel iets beter uit de verf, maar was eigenlijk alleen maar aannemelijk als je met je kop zowat tussen de luidsprekers gaat zitten.

Uiteindelijk het gehele spulletje weer netjes ingepakt en terug gebracht naar de leverancier. Ik wil niet spreken van oplichterij, maar als je Bose aanschaft, betaal je wel heel erg veel voor het design en de naam en heel erg weinig voor het geluid. Het maakt zeker de fantastische claims niet waar die Bose er aan hangt. Het enige goede wat er over te vertellen valt, is dat het allemaal netjes afgewerkt is. Maar de geluidskwaliteit van de satellieten en de subwoofer komt niet uit boven dat van een set van zo'n kant en klaar systeempje van €200,- en er is geen equalisatie die dat recht kan trekken. Het enige wat het geheel een beetje moet redden is juist die equalisatie en het virtuele 3D geluid, maar dat of dat nu zoveel geld moet kosten kun je je afvragen.

Toegegeven, als je de set in een niet al te grote huiskamer neerzet en op achtergrond niveau laat spelen, is het allemaal best aardig. Maar om eerlijk te zijn klinkt dan zowat elke set wel aardig. Naast het design verwacht je voor de aanschafprijs toch wel een behoorlijk stuk geluid en dat krijg je er in mijn ogen echt niet voor.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@ killer en anderen
Ik vind het goed dat de geluidskwaliteit van bose kritisch wordt bekeken. Ik denk alleen dat bose een lifestyle product is waarbij niet alleen (of zelfs helemaal niet?) naar geluidskwaliteit gekeken moet worden. Ik denk dat heel veel mensen die een bose setje in huis hebben nu een beter geluid hebben dan als ze geen bose zouden hebben gekocht. Zonder een merk als bose zouden ze namelijk een marquant setje hebben staan. (en dus niet een heel goed klinkende set voor hetzelfde geld als de bose)
Vergelijk het eens met de tv's die B&O vroeger verkocht. Dat was 100% Philips voor 200% Philips prijzen. Die mensen kochten dat ook niet voor de beeldkwaliteit, maar voor het naampje en de vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Volgens mij werd deze topic gestart om het over positieve ervaringen met het bose geluid te hebben, en niet over lifestyle of uiterlijk van de speakers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djflue
blissard schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:24:
@ killer en anderen
Ik vind het goed dat de geluidskwaliteit van bose kritisch wordt bekeken. Ik denk alleen dat bose een lifestyle product is waarbij niet alleen (of zelfs helemaal niet?) naar geluidskwaliteit gekeken moet worden.
Hier ben ik het niet mee eens, Bose is natuurlijk een merk wat je niet alleen koopt voor het geluid maar ook voor het design. Maar uiteindelijk is een stereo-installatie toch iets wat je koopt om naar te luisteren. En muziek is iets persoonlijks, maar het is wel fijn om te weten wat je kan verwachten van een bepaald apparaat. Want je koopt ook geen auto alleen maar omdat hij zo mooi op de oprijlaan staat, je moet hem ook wel gebruiken, en als je dat doet moet het natuurlijk ook bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van 2 bose 301 MKII luidsprekers. Ben eergisteren 4 uur (zonder droogtijd) bezig geweest om zo net en zo goed mogelijk nieuwe randen te installeren. Dit is perfect gelukt en sindsdien spelen ze. Ervaring met verschillende luidsprekers, Maar ik speel sinds 1 jaar met DRIADE 103MKII 1995, 7000 gulden p.p)luidsprekers. via een Gemodificeerde van medevoort MA220. met Rotel CD speler.
Moet zeggen dat de weergave van de Bose 301's mij enorm bevallen. Je moet bedenken dat dit vroeger ook best goedkope luidsprekers waren.

Toch zeldzaam dat zo'n kleine luidspreker met gemak een hele zolderkamer vult. Ook de ruimtelijkheid is erg goed. Wat je er ook tegenaan gooit het word droog en groots afgespeeld. Vind het toch een zwaar onderschatten luidspreker. Ben al helemaal benieuwd hoe ze gaan klinken al de randen helemaal ingespeeld zijn. Heb eigenlijk nog totaal geen behoefte om me Driade's weer aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

mjtdevries schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:25:
[...]

Ik snap dit soort uitspraken nooit.

Ten eerste is mijn ervaring dat een echte topspeaker juist wel een allrounder is.
Oneens. Maar dat heeft niet met de luidspreker an sich te maken; het heeft te maken met de bron. Een luidspreker alles perfect doet (hoog, laag, midden, detail, plaatsing, you name it) zal _verschrikkelijk_ klinken met een slechte bron (daarmee bedoel ik voornamelijk de geluidsdrager zelf).

Mijn grootste probleem met de 3-2-1 setjes is voornamelijk het laag. Dat het midden ontbreekt is een logisch gevolg van de gekozen afmetingen, en dat het hoog niet perfect is ala.....maar er is gewoon geen laag. Die dingen gaan zo gigantisch over hun nek.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-05-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djflue
Roderiktweaker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:55:
Toch zeldzaam dat zo'n kleine luidspreker met gemak een hele zolderkamer vult.
Ik heb een tijdje ook 1 speaker uit deze serie (gevonden bij het grof vuil) gehad, ik vind de nieuwere 301 er ook niet zo mooi uit zien. Maar ik moet ook zeggen, wat kwam daar een enorme bult geluid uit, ik hoor graag of ze nog steeds bevallen wanneer de randen zijn ingespeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door djflue op 16-05-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Zal ik doen.
Was er eerst helemaal van ondersteboven alleen na 2 dagen merk ik toch dat ik mijn Driade's niet weg moet doen. Ze gaan veel dieper in het laag (dankzij een 10'' eton) zijn openener en dynamischer. en eigenlijk in alles beter.

MAAR de 301's hebben toch voordelen
- Geen luistervermoeitheid
- Totaal niet kieskeurig als het om opname''s aankomt
- Kamervullent geluid uit een kleine speaker
- Perfect voor de stevigere soorten muziek
- Gaat krankzinnig hard zonder vervorming
- Zijn goedkoop, Zowel nieuw als tweedehans
- Erg makkelijk aan te sturen.

Deze vele pluspunten maakt het toch wel een goede luidspreker. Wel even fijn als je toch een wat audiofielere luidspreker gewend bent (Driade 103MKII). Daarbij vallen de slechte opnames door de mand en ze gaan ook zeker niet harder (en dat voor een zuil van 1,20).. Voor een eventueel examen feestje een welkome aanwinst. Zeker als ik er nog een weet te bemachtigen. Dan heb ik er 4 voor een kamer van 8x3

Moet wel zeggen dan ik er 22 euro voor heb betaald + nog de kosten voor de randen (16 euro meen ik )

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-05-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332426

Ik heb een Bose Sounddock. Een leuk ding om te zien, alleen ruist 'ie als ie standby staat. (Niet heel hard, maar je hoort het als je dichtbij staat.) Het geluid is prima in een kleine woonkamer. In mijn werkkamer heb ik Alesis studio monitor boxen, tja, da's een stukkie beter. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal om te zeggen dat die Bose goed of beter kan, het geluid is prima, niet van wooooow, maar prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Bijna alle versterkers ruisen. Sommige hebben zelf een heel licht brommetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Om ook maar mijn ervaring te delen. Heb thuis jaren lang een Bose Acoustimass 5 III set staan. Behoorlijk duur in de aanschaf en eigenlijk ook gekocht voordat we (een beetje) verstand hadden van HiFi. Hij was 5 jaar lang aangesloten op een Sony versterker en nu op een Denon AVR-1910. Op de Sony versterker klonk hij lekker warm en wollig. Op de Denon blijft er van van alle mid-geluiden echt weinig over. Is een beetje te maskeren met een EQ, het blijft behelpen.

Wanneer ik 'gewoon' radio luister maakt het geluid mij niet zo uit, maar de beleving gaat een beetje weg wanneer ik op hogere volumes muziek draai. De woofer komt wel (wollig) mee maar mid en hoog is teleurstellend. Tijdens films heb ik wel een 'beleving' maar ik vraag me af of die beleving niet stukken beter zou zijn met goede mid.

Ik heb nog even totaal andere boxen aangesloten op mijn Denon reciever en ASW Cantius 204 speakers geven mij een veel betere ervaring ondanks dat er een subwoofer ontbreekt. Geldt ook voor de Sony reciever.

Mijn conclusie is dat Bose boxen niet echt goed of slecht zijn. Dat die boxen trouw dienst blijven doen spreekt voor ze. Qua marketing hoeven ze niet zo hoog van de toren te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:25

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Roderiktweaker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:51:

MAAR de 301's hebben toch voordelen
- Geen luistervermoeitheid
Ik was ze binnen een kwartier al beu
- Totaal niet kieskeurig als het om opname''s aankomt
Dat laten ze niet horen, wmb. een minpunt
- Kamervullent geluid uit een kleine speaker
Daar is Bose geen uitzondering in, dat lukt een Mission of Wharfedale ook prima, Zelfs je Driades, die houden het alleen veel langer strak zonder te gaan schreeuwen. Misschien krijgt zelfs je versterker het moeilijk, dat die te weinig adem heeft om die Driades te laten knallen.
- Gaat krankzinnig hard zonder vervorming
Zit een gloeilamp in die het overschot aan vermogen dumpt. Die woofers kunnen inderdaad een hoop hebben.
- Zijn goedkoop, Zowel nieuw als tweedehans
Klopt helemaal, alleen vind ik de nieuwe stukken minder dan de oude.
- Erg makkelijk aan te sturen.
Wellicht de reden dat ze bij jou zonder vervorming zo hard gaan?
Er zijn zoveel speakers te koop die het voor minder beter doen en qua looks ook door de beugel kunnen, alleen staat daar geen Bose op. ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we daar eens over hebben, wat is nu een keiharde concurrent van Bose, die kwa prijs en geluid vele malen beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:25

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Welke luidsprekers, en welk tijdvak? De Acoustimas setjes vullen een beetje een niche markt, maar bijvoorbeeld de 301 heeft een breed scala aan alternatieven.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Anoniem: 332426 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:00:
Laten we daar eens over hebben, wat is nu een keiharde concurrent van Bose, die kwa prijs en geluid vele malen beter is?
Neen, dat heet trollen. Dit topic gaat over ervaringen met Bose. Als we zo gaan beginnen zit het topic morgen op slot.. Als je een vergelijking wilt hebben, dan stel ik voor dat je gewoon even een topic start waarin je vergelijkbare producten vraagt, of meningen hierover..

Mind you, Bose maakt meer dan alleen acoustimass setjes..

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 17-05-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 19:06

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 116571 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:11:
Eensch eensch eensch :)

Maarja, we leven nu eenmaal in een vrij droge wetenschappelijke wereld. Dus ik denk dat dit topic enorm gaat falen, omdat er elke 2 pagina's wel een mod-break nodig zal zijn voor de mensen die deze 2e pagina's niet hebben doorgelezen.

Desalniettemin: Gaat uwer gang.
Wat mij betreft klinkt Bose nogsteeds best wel geinig voor twee van die boxjes.. Maarja, relativering is waar het bij mij om draait, dus ik zal me niet meer mengen in dit 'discussie' topic (aangezien er geen discussie is :p).
Maar is het niet zo dat als het 'best wel geinig' klinkt dat daar dan ook een 'best wel geinig' prijsje en een best wel aardige reputatie heeft? sommige mensen aanbidden Bose alsof er niks beters te krijgen is. En dat is gewoon pure onzin, en voor het geld heb je ook véél meer waar voor je geld bij andere merken.

Stond toevallig pas nog bij de mediamarkt en hoorde een verkooppraatje van een verkoper daar over Bose. Dat het toch wel echt het beste was wat er te krijgen was en dat een echte serieuze audiofan niet zonder kan en blablabla. De klant stond het allemaal aan te horen maar was zo te zien niet erg onder de indruk. Toevallig liep ik daarna samen met hem naar buiten toe en hoorde hem tegen zijn vrouw zeggen dat die set van harman kardon toch wel een stuk beter klonk (nou als je dat al beter vindt klinken ! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luister, precies hetzelfde gebeurd er met een pakje boter, merk A flikkert er een miljoenen-campagne tegenaan en merk B moet het doen met een lullige verpakking, maar komt wel 3x beter uit de tests. En toch koopt iedereen liever maar merk A. Marketing is gewoon ontzettend belangrijk, daar kun je een product mee maken of breken. In dit geval maken. Je hoeft maar vaak genoeg tegen iemand te zeggen dat iets geweldig is en mensen gaan het geloven. Kijk maar eens naar die vieze stink McDonalds, als je binnen komt ruikt het er naar een combi tussen een opgewarmd lijk en iemand die net heeft zitten schijten. En oh-oh wat is het lekker bij de Mac, ze staan er voor in de rij. Op de tv zie altijd zo'n lekker blond ding die je bestelling opneemt, nou die heb ik daar binnen nog nooit gezien hoor. Als je marketing maar goed zit dan kom je overal mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Hier nog een positieve ervaring met Bose.

Heb sinds kort de QuietComfort 15 hoofdtelefoon. De noice cancelling werkt echt ongelofelijk goed en de geluidskwaliteit is goed voor onderweg. Reizen met de trein in bijna totale stilte is erg fijn, het muziek volume kan nu ook stukken lager. Binnenkort een lange vlucht naar Japan voor de boeg, ideaal reismaatje. Een nadeel met deze hoofdtelefoon is dat je wel altijd een reserve batterij op zak moet hebben, wat batterij leeg = geen geluid. IEM's heb ik eerder geprobeerd maar gaan bij mij te snel irriteren, deze QC15 zit erg comfy en zien er strak uit.
Afbeeldingslocatie: http://img532.imageshack.us/img532/4591/917quietcomfort15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
mentalmadnizz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:45:
[...]

Er zijn zoveel speakers te koop die het voor minder beter doen en qua looks ook door de beugel kunnen, alleen staat daar geen Bose op. ;)
Smaken verschillen natuurlijk alleen ik vind het erg goede luidsprekers die vooral nu op de NAD C316BEE erg goed klinken. De Driade's zijn als het goed is morgen verkocht alleen heb ze gehad aan een Van medevoort MA220 en ook aan 2 eindversterkers van Denon POA 2200 BI-amp met 2x200 watt per speaker.

Heb ze nu op een plankje gezet en echt super voor geluid voor o.a films. En ook de nieuwe bose 301's zijn vrij goedkoop. 400 euro per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 159816 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:34:
[...]

Oneens. Maar dat heeft niet met de luidspreker an sich te maken; het heeft te maken met de bron. Een luidspreker alles perfect doet (hoog, laag, midden, detail, plaatsing, you name it) zal _verschrikkelijk_ klinken met een slechte bron (daarmee bedoel ik voornamelijk de geluidsdrager zelf).

Mijn grootste probleem met de 3-2-1 setjes is voornamelijk het laag. Dat het midden ontbreekt is een logisch gevolg van de gekozen afmetingen, en dat het hoog niet perfect is ala.....maar er is gewoon geen laag. Die dingen gaan zo gigantisch over hun nek.
Ik heb pas weer een paar uur 'mogen' genieten van die dingen bij een kennis thuis. maar je hoort gewoon zo duidelijk dat het complete middengedeelte ontbreekt en de 'subwoofer' staat er maar een beetje los bij te beuken maar je hoort ook dat die ook niet heel laag kan en te ver doorloopt (je hoort waar die staat).
Op zich is het qua geluid verder allemaal niet zo heel verkeerd maar je zou deze 'kwaliteit' toch eerder bij een BCC setje van 150 euro verwachten en niet bij een set die meer dan 1000 euro moet opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Nu online
Anoniem: 332426 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:00:
Als je marketing maar goed zit dan kom je overal mee weg.
Volgens mij is het zelfs zo dat een effectieve marketing ervoor zorgt dat mensen tevredener zijn met een product dat ze al gekocht hebben. Zeker als je marketing gericht is op lifestyle. Dat doet Bose ontzettend goed. Ik vind het ook wel grappig hoe mensen met een marketing-achtergrond over Bose spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Mensen willen gewoon een praatje horen. Maar het feit blijft is dat de Denon S302 en 102 gewoon veel beter presteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03
Roderiktweaker schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:52:
Mensen willen gewoon een praatje horen. Maar het feit blijft is dat de Denon S302 en 102 gewoon veel beter presteren.....
Ik denk dat je het anders moet stellen; Bose levert een prestatie omdat ze uit zeer kleine speakertjes een acceptabel geluid weten te toveren. We hebben hier op GoT ooit een topic gehad waarin tweakers even zouden laten zien dat wat Bose kan zij ook konden doen. Hoe het topic uiteindelijk is afgelopen heb ik niet gelezen maar het werd al snel duidelijk dat het "even doen" niet meeviel. Al eerder in dit topic heeft iemand het gehad over DSP en dat is ook precies waarin Bose uitblinkt.

Bose is dus okay voor het geen wat ze leveren en ik zie ook weinig concurenten die hun na doen m.b.t. small formfactor segment.

Echter wil je echt goed geluid dan kun je niet om grote speakers heen, dat is gewoon natuurkundig bepaalt. Simpel gezegd: je hebt een klankkast nodig. Natuurlijk hankt het nog van meer factoren af maar daar begint het allemaal mee.
Een paar goede zuilen met knappe versterker is zoveel beter dan alle 2.1 setjes bij elkaar. Echter... wil je twee zuilen in je woonkamer hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Miki schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:39:
Simpel gezegd: je hebt een klankkast nodig. Natuurlijk hankt het nog van meer factoren af maar daar begint het allemaal mee.
Nee hoor, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://hifi-ring.com/uploads/posts/jamo_r-907.jpg

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03
Kan er wel naar kijken, maar hoe klinkt het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Miki schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:57:
Kan er wel naar kijken, maar hoe klinkt het :?
Dan moet je gaan luisteren :+

Een klankkast maakt het vooral makkelijker, niet perse beter.

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 09-07-2010 12:19 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Is de grootte van kamer, materiaal van muren, aanwezigheid van objecten en dergelijke dan niet van immens belang om er goed geluid uit te halen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 09-07-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Fiew, tijdje terug dat ik hier geweest ben :P

Ik heb zelf nooit echt wat tegen Bose gehad, maar echt geweldig heb ik het ook nooit gevonden.
Toch was ik altijd wel een beetje nieuwsgierig.. :P
Heb 2 sets 301's gehad (serie 2 en 3) en het is idd een goede allround speaker die ook erg geschikt is voor feestjes. Echt hifi is het niet, maar daar kocht ik ze ook niet voor.
Het is geen speaker waar je voor gaat zitten, en aandachtig beluisterd.
Maar deze heb ik enkele jaren geleden al verkocht omdat ik ze nauwelijks gebruikte.
Onlangs kwam de mogelijkheid voorbij om een Acoustimass 10 setje te kopen voor een scherpe prijs.
Deze kans heb ik na wat wikken en wegen toch aangegrepen en gisteravond heb ik ze opgehaald.

Ik heb ze nog niet heel aandachtig kunnen beluisteren, maar heb er toch een middagje een beetje muziek op gespeeld.
Eerste indruk; tsja, het zijn overduidelijk kleine speakertjes. Niet erg sterk in het middengebied, het klinkt een beetje plat in vergelijking met m'n full-size/range DCM's.
De bass module valt me alleszins mee. Ik verwachtte een of andere boemdoos die als een monstertruck over de satts heel zou walsen. Maar dat valt hardstikke mee. Als ik de sub in de hoek van m'n kamer zet is de balans opzich prima te noemen.
De satt's lijken erg veel detail weer te geven. Slechte MP3's vallen al gauw finaal door de mant, en ook achtergrond geluiden (publiek bij live DVD's etc.) komen vrij helder door.
Al gauw werd mij echter duidelijk dat dit komt door een aanzienlijke piek in de hogere regionen (10.000Hz?).
Kan ook erg vervelend zijn; bij sommige opnamen klinken bekkens of stemmen vrij schel.

Voorlopig ga ik nog wel ff door met experimenteren en luisteren, ik vind het een mooi setje en ben er nog niet klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:04

FeaR

In GoT we trust

Open baffle :9~

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Na nog een paar weken luisteren en vergelijken is hier het vervolg op m'n vorige post.
Ik heb het Acoustimass 10 setje op m'n kamer naast m'n DCM cx17 speakers staan.
De DCM's zijn heel onbekend in NL, weinig mensen kennen ze. De Timeframe, maar met name de TimeWindow series van dit merk zijn nog het bekendst. Deze speakers staan bekend om hun ontzettende brede geluidsbeeld.
Het ontwerp van deze serie's opzich lijkt erg op de Bose ontwerpen. Grote kasten met drivers die meerdere richtingen uit stralen, maar zijn, in tegenstelling tot Bose, erg gewaardeerd door Audiofielen.
Mijn CX17's zijn ietwat simpeler, het zijn middelgrote speakers (groot boekenplank model i guess) met enkel een woofer en een tweeter aan de voorkant. De tweeter zit coaxiaal in het rooster voor de woofer gemonteerd om het idee van een puntbron te creëren.

Maar ik laat me weer enigszins gaan, doe ik wel vaker als het om m'n zeer geliefde DCM's gaat :>

De Bose cube's hebben m'n kamer de afgelopen weken van geluid voorzien.
Zowel muziek als films.
Wat muziek betreft zijn het (inkoppertje) NIET de wonderspeakers waar ze nogal eens voor uitgemaakt worden. Vergeleken met de DCM's klinkt alles erg plat en dunnetjes. Echt hoog lopen de cubes niet door, en sja erg laag gaan ze ook niet. Het wordt dus al snel duidelijk dat je naar kleine speakertjes zit te luisteren.
Doordat je de cubes kan draaien wordt het geluidsbeeld wel wijder en "dieper", ookal wordt het natuurlijk nooit écht "diep" omdat het bereik van de speakers gewoon te klein is.
Desondanks vind ik het absoluut geen slecht setje.
Ik heb 250euro voor het setje betaald, en voor dat geld kan je echt VEEL slechtere surroundsetjes vinden.
Van de nieuwprijs ben ik niet op de hoogte, maar aangezien de prijs van een Acoustimass 5 setje al rond de 500euro lag kan ik me voorstellen dat de Acoustimass 10 set ruim het dubbele zou kosten. In dat geval staat het niet in verhouding tot de kwaliteit, maar ach, dat geldt voor alle hippe modeartikelen :)

Wat films betreft is het geluid echt een geheel, de speakertjes sluiten naadloos op elkaar aan en je wordt echt omringt als het ware. Stemmen klinken wat dun, maar explosies en surroundeffecten komen wel goed uit de verf.

Bottom line:
Is Bose echt zo goed als vaak wordt beweerd? Nee.
Is Bose echt zo slecht als vaak wordt beweerd? Nee.
Het is geen Hi-fi maar voor 90% van de bevolking is het echt goed zat.

Stiekum wil ik ook voor een paar tientjes een setje Bose 401's aanschaffen om daar eens mee te experimenteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Roderiktweaker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:55:
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van 2 bose 301 MKII luidsprekers. Ben eergisteren 4 uur (zonder droogtijd) bezig geweest om zo net en zo goed mogelijk nieuwe randen te installeren. Dit is perfect gelukt en sindsdien spelen ze. Ervaring met verschillende luidsprekers, Maar ik speel sinds 1 jaar met DRIADE 103MKII 1995, 7000 gulden p.p)luidsprekers. via een Gemodificeerde van medevoort MA220. met Rotel CD speler.
Moet zeggen dat de weergave van de Bose 301's mij enorm bevallen. Je moet bedenken dat dit vroeger ook best goedkope luidsprekers waren.

Toch zeldzaam dat zo'n kleine luidspreker met gemak een hele zolderkamer vult. Ook de ruimtelijkheid is erg goed. Wat je er ook tegenaan gooit het word droog en groots afgespeeld. Vind het toch een zwaar onderschatten luidspreker. Ben al helemaal benieuwd hoe ze gaan klinken al de randen helemaal ingespeeld zijn. Heb eigenlijk nog totaal geen behoefte om me Driade's weer aan te sluiten...
Zelf heb ik op zolder ook een paar 301 mk3 staan, als ik deze vergelijk met een paar translator impact 3 mk2 (20 euro van marktplaats) zijn de bose speakers echt veel slechter, na maximaal 30 minuten ben ik echt luister moe en heb ik totaal geen behoefte meer om verder te luisteren. Dit terwijl de translator ook lang niet de beste speaker is die ik heb beluisterd.

Bose is voor de gemiddelde mens welke zich niet of zeer weinig bezig houdt met geluid een goed product maar meer ook niet.

Nog 1 opmerking (ervaring) over de bassmodule van de 3-2-1, dat het woord module hier al achter staat schrikt mij af. Een sub-woofer is namelijk gemaakt om de laagste (tot max 120hz) frequenties te weergeven terwijl als hier module vermeldt staat de kantelfrequentie een stukje hoger ligt. Door deze hogere kantelfrequentie hoor ik vaak waar deze bass-module staat in een huiskamer, de laagste gedeeltes van mannenstemmen komen hier soms zelfs hoorbaar uit.

ps. positiever kan ik echt niet doen, ik heb echt veel (meer dan 100) luidsprekers gehad (met nieuwprijzen gelijk als die van bose) dus heb genoeg vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@johanne : zijn je randen wel goed/vervangen ?

Ik was toch erg tevreden met mijn 301MKII's. Heb ze wel net weg gedaan....
Blijf vinden dat ze een aantal goede eigenschappen hebben. Alleen het is maar net welke verwachtingen je er aan hebt. Maar als je Dynaudio's Focus 220's en 12A's hebt staan luister je er toch niet meer naar.....

[ Voor 35% gewijzigd door Roderiktweaker op 08-08-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378203

Ik heb sinds dit jaar ook ervaring met bose made boxen. Dit zijn de bose studiocraft st500. Ze hebben afgelopen zomer in de boot gestaan om vervolgens met ondersteuning met andere speakers een leuk geluidje te kunnen procuderen wanneer ik aan de strand lig. Ze gaan echt erg hard en klonken leuk. Nu zijn die kisten lucht gaan lekken door vocht. Dus uit elkaar slopen en gelijk kisten maken die mooi met de romp mee lopen.

Wat ik met uit elkaar slopen tegen kwam gisteren vind ik ongehoord!. Dat hout is gewoon troep! Echt ongelovenlijk gewoon, het is net 10 mm dik gepersde pruthout(zie je vaker helaas, maar niet zo dun), die tweeters stellen niks voor(blaas ik ook als eerst op met bas op zijn hoogst), maar de mid/bas speakers lijken wel nette speakers. Hierna het volgende.. Ik kon geen filter vinden. Na zoeken kwam ik er achter dat het bestond uit 1 condensator ofzo iets voor om de tweeters te filteren, de midtoners zijn ongefilterd. Echt prut gewoon.

We hebben nu een onafgewerkde kist gemaakt van 2 cm multiplex, wat nog met 18 mm dikke hardhouten planken afwerkt moet worden. Maar hij is nu niet lucht dicht en klinkt al een stuk beter als eerst(gaan aanzienelijk lager en het midden klink ook fijner, geen idee waarom). Hij is ook iets groter geworden.

Nu ben ik ze gaan vergelijken mer me home made kef TL boxen. De verschillen die ik hoor en opvattingen die ik heb over het geluid:
* Me kef's gaan veel lager en klink ook veel het bas ook meer natuur getrou. De bose hebben een goedkoop klinkende "boom" bas
* De Bose klink holler(ook met orginele kisten is dit erger)
* Ondanks de goedkoop uitziende tweeters heb ik weinig te klagen over het hoog. Vind dit wel prettig klinken, maar me vetrouwde keff t33 doen het wel een stuk beter.

Voor wat ik er betaald voor heb zijn dit gewoon slechte boxen(70 euro) ze hadden vroeger bij de lidl van die cat spul voor 15 euro, daar lijk dit heel erg op. Alleen de speakers zijn een stuk beter van kwaliteit

Als iemand goedkope vervangers voor me huidige filters weet/heb hoor ik er graag van

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Ik koop wel eens wat bij de kringloop omdat het goedkoop is en ik benieuwd ben. Zo heb ik tot nog toe drie setjes Bose gehad: 2.2 series II, 205 en 301 series III. Al deze speakers waren extreem licht en gemaakt van dun en cheap spaanplaat. Toch klonken ze niet echt beroerd, maar de 2.2 en 205 hadden een wat overdreven laag (om te camoufleren dat er geen echte diepe bas uitkwam, als je goed luisterde) en een even overdreven hoog. In de middentonen was het allemaal wat vlak en leek er wat te ontbreken. Voor de casual luisteraar klonken ze wel goed, hoog en laag vallen het meest op.
De 301 had juist een enorme piek in het midden. Bij deze speakers had ik eerder last van 'luistermoeheid' dan de twee kleinere modellen. Als je de middentonen terug regelde, klonk het allemaal redelijk maar weinig natuurlijk.
In volgorde van voorkeur: 2.2, 205, 301.

Overigens klonken deze speakers op hun best op een boekenplank aan de wand.

De drie setjes (respectievelijk gekocht voor 12,50, 20 en 25 euro) zijn inmiddels voor hetzelfde bedrag door naar vrienden die wel gecharmeerd waren van de karakteristiek. Mijn persoonlijke voorkeuren liggen bij B&W en Wharfedale, ook gekleurd maar niet zo agressief.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 365612 op 03-10-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Nu online
@ robbert

die studiocrafts waren ook heel erg budget-speakers. Niet dat prutskwaliteit dan oké is, maar wel begrijpelijker.
Ze zijn ook engineered by Bose en niet door Bose gemaakt (ondanks dat de naam Bose met koeienletters op de speaker staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378203

blissard schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:16:
@ robbert

die studiocrafts waren ook heel erg budget-speakers. Niet dat prutskwaliteit dan oké is, maar wel begrijpelijker.
Ze zijn ook engineered by Bose en niet door Bose gemaakt (ondanks dat de naam Bose met koeienletters op de speaker staat)
Okee, maar ze vonden het geluid wel goed genoeg om hun naam er aan te verbinden. Engineered by bose betekend volgens mij ontworpen door bose. Dat is voor mij het zelfde als gewoon bose wie het ook maak :P.

We hebben nu dus 1 box af is echt prachtig geworden. Hij is afgewerkt met hardhout waardoor hij op sommige plekken zelfs +- 5 cm dik is O+. Dus resoneren doe het hout niet. Het is ook te merken nu hij af is dat het geluid echt veel beter is als voorheen. En ik ben dus weer is flink gaan vergelijken met me kef. Nu lijk hij muziek zoals dance, pop, R&B en rap allemaal wel goed te doen als ik ze vergelijk met me kef. Alleen het midden gebied is wat meer aanwezig bij de bose. Toen ik pinkfloyd ging proberen(us and them) ging de bose echt de fout in. Ik vind(vraag mij niet waarom) dat de saxofoon niet klinkt daarin. Gitaar klinkt ook minder wanneer ik ze vergelijk. Ik denk dat het afwezigheid van filters op de bas/mid toners hiervan het oorzaak is. Van de hogen toners ben ik nog aardig verrast gezien ze als troep speakers ogen.

Wat wel leuk is dat ze echt heel hard gaan zonder het geluid al te snel vervormd. Dat is dus ideaal voor het strandje volgend jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 11:16

RoyK

Hobby tekenaar

in het begin van deze draad wordt er vooral over HIFI gesproken. Ik als leek weet niet beter dat als we over HIFI praten, we het gewoon ever een setje hebben (een HIFI set).. misschien gewoon in de volksmond ontstaan. Wat maakt iets HIFI, en is het iets wat je apart moet zien? Is het zeg maar een optie net zoals Dolby Digital?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Strikt genomen betekent Hi-Fi: voldoet aan DIN 45.500. http://www.encyclo.nl/begrip/HIFI

Dat dit begrip achterhaald is en er tegenwoordig andere eisen worden gesteld is een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 20:00
Fijn om te lezen over bose op het wereldwijde web. Heel veel slechte berichten van de echte audiofielen.
Ik ben dat echter zelf niet en kan op dit moment een bose acoustimass 10 serie II of een bose acoustimass 6 serie III aanschaffen voor 375 euro. Volgens mij voor deze prijzen nog niet eens zo'n slechte prijs/kwaliteit verhouding (of is iets van een HKTS9 voor 349 euro dan nog steeds beter dan bose?).
Zou iemand met bose ervaring kunnen vertellen wat de betere keus is in deze? Dus oude acoustimass 10, nieuwe acoustimass 6 of nieuwe HKTS 9.

Zal gebruikt worden met een Marantz nr1601, een Onkyo sr309 of een denon 1611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:45
Ik heb een Bose QuietComfort 15 set aangeschaft. Erg over te spreken! Voelt zeer degelijk aan, zit als gegoten en ook het hoesje/tasje is erg fijn.
En dan natuurlijk de uitstekende ANC.. wauw! Heerlijk stil zeg. Familie ook erg onder de indruk :)
Geluidskwaliteit is ook (in ieder geval voor mij) dik in orde. Ik ben zeker geen expert, maar wat ik vooral prettig vind is dat de bass niet zo overdreven luid is. Hij is zeker wel aanwezig, maar niet zoals die dr.dre dingen knallend in je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Bose levert imo hoog kwaliteit consumentengeluid/audio af. hun grote troef, gebruiksgemak en hebben veel verstand mbt ontwerpen van speakers.
Niets mis met bose en zeker aan te raden (indien je beurs het je toelaat dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SuperBoswachter schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:18:
Fijn om te lezen over bose op het wereldwijde web. Heel veel slechte berichten van de echte audiofielen.
Ik ben dat echter zelf niet en kan op dit moment een bose acoustimass 10 serie II of een bose acoustimass 6 serie III aanschaffen voor 375 euro. Volgens mij voor deze prijzen nog niet eens zo'n slechte prijs/kwaliteit verhouding (of is iets van een HKTS9 voor 349 euro dan nog steeds beter dan bose?).
Zou iemand met bose ervaring kunnen vertellen wat de betere keus is in deze? Dus oude acoustimass 10, nieuwe acoustimass 6 of nieuwe HKTS 9.

Zal gebruikt worden met een Marantz nr1601, een Onkyo sr309 of een denon 1611
Die zogenaamde audiofielen (meer audiofails) geven muziekliefhebbers een slechte naam en hebben meestal geen verstand van muziek maar prijzen alles aan die hij/zij in bezit hebben en stoer willen lopen doen.
Echte liefhebbers en de echte audiofielen zijn mesnen die hun geluidssetje (van 100 tot 100.000 eur) optimaal benutten door zich ervoor te zitten als ze muziek luisteren en met een lachje 8uur lang ernaar kunnen luisteren en wegdromen.
De argumenten die de audiofails gebruiken mbt bose slaan echt werkelijk nergens op.

Het grote nadeel van bose is dat wanneer je voor een bose systeem ga, dat je dan afhankelijk blijft van het merk aangezien extern apaaratuur van een ander merk, bijna niet of met veel moeite kan aansluiten.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Anoniem: 397269 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:26:
[...]

prijzen alles aan die hij/zij in bezit hebben en stoer willen lopen doen.
Maar hier doe je zelf toch precies hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat heb ik dan en wat prijs ik aan? maar ik ben wel stoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bose sounddock 1e generatie gehad, stond altijd bij ons op de kast, af en toe een muziekje op, mag geen naam hebben. Een paar weken geleden stopte hij er ineens mee. Geen geluid, noppes. Andere iPod er in, geen geluid. Bose gebeld, wisten het ook niet natuurlijk want stel je voor. Kon hem opsturen, schroeven ze 'm open voor €35, that's it. Reparatiekosten heeft me heel wat tijd bij de technische dienst aan de telefoon gekost om dat uit te vogelen, want prijzen geven doen ze natuurlijk niet want stel je voor. €75 excl. btw. bleek het te zijn na veel vragen (+ die €35). Bose sounddock als defect op marktplaats aangeboden voor de handige jongens onder ons. Zou d'r graag een positief verhaal van hebben gemaakt, maar het is niet anders. Paar jaartjes oud en weinig gebruikt, en dat is dan de service.
Ik had eens een kapotte pedaalemmer klep van brabantia. Duur ding, garantie? Heb 'm jaren staan. 1 telefoontje, kreeg gelijk een nieuwe, ze vroegen nergens naar. Waterkoker van Philips, al 2 keer een nieuwe gekregen wegens defect, geen probleem. Canon camera, al jaren uit de garantie, kapot, opgestuurd, gemaakt, kosten, niks.

Als je als bedrijf een duur merk voert en je claimt dat je zo geweldig en goed bent, STA dan ook achter je product. Slechte reclame, nooit geen Bose meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 332426 op 10-03-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:35

servies

Veni Vidi Servici

Anoniem: 397269 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:18:
Bose levert imo hoog kwaliteit consumentengeluid/audio af.
:+
hun grote troef, gebruiksgemak
hier kan ik het nog mee eens zijn
en hebben veel verstand mbt ontwerpen van speakers.
Ja vooral van hoe je het niet moet doen... (in ieder geval m.b.t. consumentenspul)
:F
Voor het geld dat je voor die Bose spullen betaald kun je veel betere apparatuur kopen...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 10-03-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de motivatie doet het hem vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

servies schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Voor het geld dat je voor die Bose spullen betaald kun je veel betere apparatuur kopen...
Zeker mee eens. Als ik bij ons bij Expert naar binnen loop staat Bose altijd in een apart hoekje. Kun je op een knoppie drukken, maakt 'ie geluid. Zelfde liedje bij Dixons. Maar als je een ander merk wilt luisteren moet de hele boel van stal gehaald worden. Dus veel mensen worden ook wel een beetje dom gehouden denk ik.
-Daarnaast vind ik het ontwerp helemaal niet mooi. De sounddock was toen hij uit was een heel strak ding. Maar wat ze tegenwoordig aanbieden; kijk nou eens naar die 'Wave', dat kan toch niet waar zijn? Het lijkt wel een goedkope Chinese wekker-radio uit de jaren 70.. Ook die Lifestyle dingen, dan zit er zo'n grote module bij, of woofer, zo'n groot plastic ding met een onmogelijke vorm. Het lijkt wel een koelbox van de hema. En dan die eeuwige melkpakjes, da's echt flink achterhaald in uiterlijk. Allemaal 70-ties, maar dan fout. Kijk nou eens naar Scandyna, die hebben een woofer in de vorm van een bal, dat is pas design! Als je toch geld gaat uitgeven. Of als je van klein houdt, bij Teufel verkopen ze bv. de Motiv 3 http://www.teufelaudio.nl...ema-speakers/motiv-3.html prachtig toch? Anthony Gallo's maar dan net even wat goedkoper.. Van Teufel hoor ik ook niets dan goeds, en het ziet er nog gelikt uit ook. Er is zoveel goeds en moois te koop. Bose heeft een hele goede marketing, en het geld wat ze daarvoor uittrekken wordt allemaal doorberekend in hun producten.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 332426 op 10-03-2011 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 332426 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:38:
[...]

Zeker mee eens. Als ik bij ons bij Expert naar binnen loop staat Bose altijd in een apart hoekje. Kun je op een knoppie drukken, maakt 'ie geluid. Zelfde liedje bij Dixons. Maar als je een ander merk wilt luisteren moet de hele boel van stal gehaald worden. Dus veel mensen worden ook wel een beetje dom gehouden denk ik.
-Daarnaast vind ik het ontwerp helemaal niet mooi. De sounddock was toen hij uit was een heel strak ding. Maar wat ze tegenwoordig aanbieden; kijk nou eens naar die 'Wave', dat kan toch niet waar zijn? Het lijkt wel een goedkope Chinese wekker-radio uit de jaren 70.. Ook die Lifestyle dingen, dan zit er zo'n grote module bij, of woofer, zo'n groot plastic ding met een onmogelijke vorm. Het lijkt wel een koelbox van de hema. En dan die eeuwige melkpakjes, da's echt flink achterhaald in uiterlijk. Allemaal 70-ties, maar dan fout. Kijk nou eens naar Scandyna, die hebben een woofer in de vorm van een bal, dat is pas design! Als je toch geld gaat uitgeven. Of als je van klein houdt, bij Teufel verkopen ze bv. de Motiv 3 http://www.teufelaudio.nl...ema-speakers/motiv-3.html prachtig toch? Anthony Gallo's maar dan net even wat goedkoper.. Van Teufel hoor ik ook niets dan goeds, en het ziet er nog gelikt uit ook. Er is zoveel goeds en moois te koop. Bose heeft een hele goede marketing, en het geld wat ze daarvoor uittrekken wordt allemaal doorberekend in hun producten.
Een eigen stand hebben betekent dat merken hun producten willen promoten, speciaal aandacht voor hun producten. Dit zie je ook bij veel Samsung en Panasonic mbt hun televisies. ze hebben aparte eilanden voor desbetreffende producten waarbij een soort aparte showroom wordt neergezet. Hier voor moeten de merken natuurlijk wel extra betalen. zelfde doet bose eigenlijk, en eigenlijk is het best slim. je merkt nou ook als het goed is dat marantz hetzelfde probeert met hun melody producten, alleen nog niet zo uitgebreid als bij bose het geval is. Dit is gewoon slim marketing van bose en doet niet af van of het wel of geen slecht product is of mensen voor het domme houden of wat dan ook zoals jij poneert.

Dat jij een bepaals product niet mooi vind, daar ga ik verder niet op in.

Ik zou zeggen probeer de soundwave eens uit. imo vind ik hem veel te duur maar goed geluid produceren, dat kan hij zeker. Het is een doelgericht product. Mensen die helemaal geen kabels in huis willen hebben, of die niets van aansluiten af weten, hebben er zeker baat bij. Vergis je niet in de wekkerradio formaat. Zo ken ik genoeg yamaha tx wekkerradios die een simpele speakerssysteem van 2,5x zo duur simpelweg utispelen in muziekweergave. Het ligt er gewoon aan hoe je zoiets ontwerpt (van binnen dan he). zelfde geldt voor hun kleine speakers met hun papieren drivers. dat is gewoon goed bedacht en ontworpen.

Dat de teufels ook goed spul leveren, daar ben ik het mee eens. Maar probeer zoiets maar te verkopen aan een huis tuin keuken consument die een brede beurs heeft. daar komt nog heel wat anders bij te kijken wil je het goed aansluiten (als henk en ingrid zijnde dan).

kortom, bose mag dan veel tijd in marketing steken en een flinke prijs voor hun producten vragen. die verkopen ze wel en dan is het nooit te duur. zelf moet ik nog steeds iemand tegenkomen die niet tevreden was over zijn/haar bose installatie mbt geluidskwaliteit.of een product (fabrieks) defect terug kwam brengen.

Als mensen daarvoor willen betalen, laat ze gewoon en ga niet meteen lopen te bashen omdat het populair is in de audiowereld om bose af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Anoniem: 397269 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:16:
wat heb ik dan en wat prijs ik aan? maar ik ben wel stoer :)
Ehm.. spul van Bose?
Anoniem: 397269 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:16:
Bose levert imo hoog kwaliteit consumentengeluid/audio af. hun grote troef, gebruiksgemak en hebben veel verstand mbt ontwerpen van speakers.
Lijkt me toch best duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:32:
[...]

Als mensen daarvoor willen betalen, laat ze gewoon en ga niet meteen lopen te bashen omdat het populair is in de audiowereld om bose af te kraken.
Heb je mijn ervaring wel gelezen m.b.t. hun Sounddock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb niets van bose vriend en ik deel mijn mening over bose producten. daar is het topic toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332426 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:04:
[...]

Heb je mijn ervaring wel gelezen m.b.t. hun Sounddock?
je vind hun sounddock best ok en toch vind je de wave maar niets. beide opereren op hetzelfde wekkerradio principe. toch een verklaring hiervoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De sounddock klonk best 'ok' en over de Wave heb ik het over het design gehad.
Sounddock is na weinig gebruik al stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:30
Een vriend van mij heeft een bose lifestyle 48 en een phillips pfl 8007 tv.
De tv is gekoppeld aan de de receiver via een optische kabel.

Stereo geluid via de tv word prima weergegeven via de set, echter surround geluid is hakkerig em heeft onderbrekingen. Na wat speuren lijkt het probleem te zitten in de bitrate verschillen tussen tv en bose.

Bose zounstatische bitrate gebruiken en de tv variabele. Het gevolg is dus dat de surround film alleen in stereo via de receiver kunnen worden weergegeven.

Dit lijkt mij een issue wat vaker voor moet komen tussen philips en bose. Iemand dezelfde ervaring? Indien geen antwoord, maak ik ff een nieuwe draad aan.

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464245

wij hebben een v35 set van bose hij werkt perfect op onze phillips tv ik kan wel zeggen iedereen die zegt bose is slecht dan koop je een goedkoop model van de rommelmarkt zeker de nieuwe bose dingen zijn top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 397269 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:32:
Het feit dat Bose in de audiowereld afgekraakt wordt heeft niets te maken met het feit dat dat populair is om te doen. Daar zit in de meeste gevallen wel degelijk een onderbouwde reden achter.

Bose is een merk waarbij de prijs\'geluidskwaliteit verhouding behoorlijk uit balans is in het voordeel van de prijs. Dat wil niet zeggen dat het slecht klinkt, maar dat je voor hetzelfde geld een veel beter klinkend geluidssysteem kunt kopen. Dat wil ook niet automatisch zeggen dat Bose slecht klinkt, maar het kan veel beter voor een vergelijkbaar gedrag.
Natuurlijk zijn er meer factoren die je keus voor een bepaald systeem beinvloeden, zoals onder andere uiterlijk en aansluitgemak. Maar dat laat onverlet dat de geluidskwaliteit niet in vergelijking staat tot de prijs die je ervoor betaald. Het argument dat je niemand kent die zijn systeem terug gebracht heeft zegt ook niet zo heel veel. Het kan best zijn dat men tevreden is over de geluidskwaliteit als gebruiker, maar dat wil wederom niet zeggen dat er niet beter te krijgen is voor het geld. Bij Bose betaal je voor een groot gedeelte ook voor de naam en het uiterlijk. B&O spint daar ook al jaren garen bij (alhoewel design daar een grotere factor speelt).
Ik ken een aantal mensen die, nadat ze het licht gezien hadden (of moet ik zeggen: Beter geluid gehoord hadden) bij het vervangen van hun set niet opnieuw voor Bose kozen en genoeg mensen die uiteindelijk toch niet zo heel tevreden zijn met hun Bose systeem.

En of je nu muziekliefhebber of audiofiel bent, als geluidskwaliteit je erste prioriteit is, dan is Bose eigenlijk nooit de eerste keus. Ik heb zelf een aantal Bose speakers hier in huis gehad en ze zijn allemaal ook linearecta weer retour afzender gegaan, omdat ze simpelweg behoorlijk te kort kwamen in geluidskwaliteit. Ik heb ook zon 1.2.3 set gehad van Bose, nadat ik in de winkel best wel onder de indruk was van het surround-effect uit 2 luidsprekertjes en een subwoofer. Maar eenmaal thuis aangesloten bleek dat effect in een grotere woonkamer-ruimte minder goed was dan in de winkel met je neus er recht voor. En muziek uit dat systeem was in mijn ogen ook niet echt wat. Veel mid-laag, veel hoog, maar geen echt laag en nauwelijks middentonen. Kan best zijn dat iemand dat mooi vindt klinken, echter ik niet. Ik heb toen voor de gein ook eens zo'n klein speakertje open gehaald voordat ik het systeem terug bracht: Een plastic kastje met daarin een goedkoop klein speakertje. En dat moet dan voldoende zijn om de sub bij te staan. Geen wonder dat er weinig tot geen middentonen op niveau uitkwamen. Zo 'laag' kan zo'n klein speakertje niet komen op volume. De enige manier waarop je dat oplost is door de sub hoog door te laten lopen (dus ook middentonen laten produceren, ipv alleen laag), waardoor deze weer te localiseren valt (op gehoor).
Nee, veel geld voor, in verhouding gezien, relatief weinig geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

@Killer, je scheert alles nu wel erg gemakkelijk over een kam. Bose maakt een hele reeks van verschillende producten, van erg goede producten en maakt ook mindere producten. De Bose Quietcomfort 15 noise cancelling hoofdtelefoon is nog steeds de beste NC uit de hele markt, de Bose 901 speakers hebben een legendarisch goede reputatie. Die melkpakjes ben ik zelf geen fan van, maar hebben wel een grote WAF. En ook diverse computerspeakers van Bose zijn top, zoals de Bose MusicMonitor. Die laatste kreeg bijvoorbeeld van nl.hardware.info een Gold award voor een volgens hun zeggen fenomenaal geluid.

http://nl.hardware.info/r...test-20-bose-musicmonitor

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/094909/1/bose-computer-musicmonitor-black.jpg

Ook in de luchtvaart tak bij piloten, NASA en U.S. military is Bose een groot merk. En wat denk je van de automotive tak. Exclusieve merken als Ferrari hebben een systeem van... jawel, Bose aan boord. Bose is vele malen groter en diverser dan alleen leverancier van de melkpakjes. Ik heb wel bewondering voor Bose gekregen, het is een niet beurs genoteerde Amerikaanse onderneming van ruim 10.000 medewerkers die het jaar naar jaar toch maar flikt in een tijd van moordende concurrentie vanuit vooral Azië.

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/features/consumer/9505933+w799+h499+cr1+ar0/112_0712_04z%2Bbose_media_system%2Bferrari_612_scagalietti_interior.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:04

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 451726 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:16:
Exclusieve merken als Ferrari hebben een systeem van... jawel, Bose aan boord.
Dat is ook één van de dingen die ik niet snap, dat een exclusief merk als Ferrari dit soort speakers gebruikt. Dat het in een Renault zit oké, maar je kan zo tal van automerken opnoemen die andere merken voor audio gebruiken die ik vele malen hoger zet dan een Bose. Neem van de gewone merken al een een Audi met B&O-systeem en Volvo met Dynaudio. Maar van de exclusieve merken wordt het nog vele malen beter dan Bose: Spyker gebruikt Kharma, Land Rover zet Meridian in de auto, Porsche gebruikt Burmester, Bentley het Engelse Naim en Pagani gebruikt sinds kort Sonus Faber. Kom je aan in je Ferrari met een Bose-setje....

Aanvullend, dat Bose populair is bij bijvoorbeeld NASA en U.S. military heeft voor een groot deel ook te maken met dat Amerikanen zo chauvinistisch als de pest zijn en veelal niet verder kijken dan wat er in eigen land wordt gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 03-04-2013 22:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Mijn schoonouders hebben zo'n 321 set staan maar brr nee.

De subwoofer stampt de kamer uit en is behoorlijk 'plaatsbaar' (je hoort waar hij staat) en dat is ook logisch want die mini speakers die de hoge tonen en midden tonen moeten laten horen zijn fysiek absoluut niet in staat om fatsoenlijk laag te laten weergeven dus neemt de subwoofer die taak op zich. Bose geeft geen specs op maar als mijn geheugen me niet in de steek laat dan doet de 'subwoofer' de tonen tot 150hz en dat is echt veel te hoog. Vanaf 100hz hoor je waar geluid vandaan komt. Een fatsoenlijke subwoofer gaat dan ook maar tot 80hz en maximaal 90hz.
En dan de bouwkwaliteit.. de mainunit zelf is van plastic, de speakers zijn van plastic en de subwoofer is van spaanplaat. Om het af te maken wordt het geheel aangesloten met de meest dunne dropveterkabels die er zijn.

Het uiteindelijke geluid is behoorlijk veel hoog met een hoop gestamp maar bij echt lage tonen valt de 'subwoofer' weer keihard door de mand omdat die deze niet kan weergeven.

Uiteindelijk klinkt het redelijk maar meer iets wat je uit een setje van 150 euro zou verwachten en niet uit een set dat > 1000 euro kost. De gemiddelde computerspeaker set klinkt beter.

En over dat terugbrengen: Mijn schoonouders brengen het niet terug maar kopen ook nooit meer iets van Bose hierna, ze zijn er ook niet tevreden over. Heel raar maar dat is volgens mij gekomen toen ze mijn net zo dure stereoset van Denon en Klipsch hadden gehoord :+
En die gebruiksvriendelijkheid, laat ik het voorzichtig zeggen: Mijn schoonpa is radiozendamateur, doet een hoop met pc's, doet een hoop met electronica hobbymatig en is echt niet achterlijk maar die bose set vind ie behoorlijk gebruiksonvriendelijk en onlogisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 04-04-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

FeaR schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:25:
[...]

Dat is ook één van de dingen die ik niet snap, dat een exclusief merk als Ferrari dit soort speakers gebruikt. Dat het in een Renault zit oké, maar je kan zo tal van automerken opnoemen die andere merken voor audio gebruiken die ik vele malen hoger zet dan een Bose. Neem van de gewone merken al een een Audi met B&O-systeem en Volvo met Dynaudio. Maar van de exclusieve merken wordt het nog vele malen beter dan Bose: Spyker gebruikt Kharma, Land Rover zet Meridian in de auto, Porsche gebruikt Burmester, Bentley het Engelse Naim en Pagani gebruikt sinds kort Sonus Faber. Kom je aan in je Ferrari met een Bose-setje....

Aanvullend, dat Bose populair is bij bijvoorbeeld NASA en U.S. military heeft voor een groot deel ook te maken met dat Amerikanen zo chauvinistisch als de pest zijn en veelal niet verder kijken dan wat er in eigen land wordt gemaakt.
Bose levert naar veel meer exclusieve merken. Audi, Buick, Lancia, Maserati en ook Porsche staat in het rijtje. Het zijn niet alleen de speakers, Bose levert de complete geluidssystemen. Bose heeft een hele automotive tak en ook een professionele aviation tak. Ze leveren naast audio ook de elektrische power systemen in vliegtuigen, brandstof controle systemen zoals in nucleaire centrales, schokbrekers, en diverse test systemen in de medische wereld. Veel mensen zouden hun mening over Bose toch eens moeten bijstellen, het merk doet veel en veel meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.tecnam.com/Upload/image/BOSE/BOSE_TECNAM.jpg.ashx

En over dat Amerikaanse chauvinisme: we zouden daar in NL zelf wat meer van moeten hebben. In plaats van alles uit te besteden of ver weg te laten maken en hier met de werkelozen te zitten en jongeren die maar niet aan de bak kunnen komen. Maar dat is een andere discussie. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.vip-pics.com/graphic/proud-to-be-an-american-0.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 451726 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:44:
[...]

Bose levert naar veel meer exclusieve merken. Audi, Buick, Lancia, Maserati en ook Porsche staat in het rijtje. Het zijn niet alleen de speakers, Bose levert de complete geluidssystemen. Bose heeft een hele automotive tak en ook een professionele aviation tak. Ze leveren naast audio ook de elektrische power systemen in vliegtuigen, brandstof controle systemen zoals in nucleaire centrales, schokbrekers, en diverse test systemen in de medische wereld. Veel mensen zouden hun mening over Bose toch eens moeten bijstellen, het merk doet veel en veel meer.

[afbeelding]

En over dat Amerikaanse chauvinisme: we zouden daar in NL zelf wat meer van moeten hebben. In plaats van alles uit te besteden of ver weg te laten maken en hier met de werkelozen te zitten en jongeren die maar niet aan de bak kunnen komen. Maar dat is een andere discussie. ;)

[afbeelding]
Mijn Lancia heeft inderdaad een 6.1 systeem van Bose, maar om nou te zeggen dat het geweldig klinkt? Het systeem leunt te zwaar op de subwoofer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat een zielige discussie hier. Bose is goed want het is groot en heeft veel klanten. Bose is goed want het geeft kwaliteit voor z'n geld. Bose is goed want het ziet er goed uit. Bose is goed want het zit in Ferarri's :F

Bose is niet slecht. Voor hetzelfde geld kan je veel meer krijgen. Mensen die dit ontkennen zijn gewoon fanboys die nooit wat anders gehoord hebben. En nee, ik zit hier ook maar met een bijeenraapsel van verschillende speakers en een versterker, echt niet het high-end spul dat ik bedoel. Maar mijn bijeenraapsel klinkt pakken beter dan de 5.1 Bose set van mijn vriend, dat zijn 5 tweeters met een subwoofer die het geluid kapotblaast.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

@Killer, je scheert alles nu wel erg gemakkelijk over een kam. Bose maakt een hele reeks van verschillende producten, van erg goede producten en maakt ook mindere producten.
Ik beweer ook nergens dat Bose slechte producten maakt. Ik beweer slechts dat voor hetzelfde geld beter klinkende producten te krijgen zijn.
De Bose Quietcomfort 15 noise cancelling hoofdtelefoon is nog steeds de beste NC uit de hele markt
Dat is maar hoe je het bekijkt. Qua geluidskwaliteit is het een van de mindere (afgezet op prijs). De Polk UltraFocus 8000 NC klinkt een heel eind beter.
,de Bose 901 speakers hebben een legendarisch goede reputatie.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat ze met een actieve equalizer aan de gang moesten om dat ding enigzins te laten klinken. Voor die tijd was het best goed, maar helaas, dat soort speakers maken ze niet meer.
Die melkpakjes ben ik zelf geen fan van, maar hebben wel een grote WAF.
Maar een matige geluidskwaliteit en er zijn melkpkajes van andere merken die beter klinken, voor hetzelfde geld.
En ook diverse computerspeakers van Bose zijn top, zoals de Bose MusicMonitor. Die laatste kreeg bijvoorbeeld van nl.hardware.info een Gold award voor een volgens hun zeggen fenomenaal geluid.
Klopt, voor zo'n klein kastje is het best aardig. Heb je ze ook zelf gehoord, want dat fenomenale valt erg mee trouwens? Maar wederom, voor hetzelfde geld krijg je beter qua geluidskwaliteit. Of het ook even klein of mooi is, dat is een andere discussie
Ook in de luchtvaart tak bij piloten, NASA en U.S. military is Bose een groot merk. En wat denk je van de automotive tak. Exclusieve merken als Ferrari hebben een systeem van... jawel, Bose aan boord. Bose is vele malen groter en diverser dan alleen leverancier van de melkpakjes. Ik heb wel bewondering voor Bose gekregen, het is een niet beurs genoteerde Amerikaanse onderneming van ruim 10.000 medewerkers die het jaar naar jaar toch maar flikt in een tijd van moordende concurrentie vanuit vooral Azië.
Het feit dat Bose in auto's gemonteerd wordt, zegt niets over de geluidskwaliteit. Al helemaal niet als het in topmerken zit. Daar gaat naam meer dan eens boven geluidskwaliteit. Maar mijn ervaringen met Bose spitsen zich vooral toe op de apparatuur voor thuisgebruik. Hoe goed ze zijn in de luchtvaart of andere takken van sport, daar heb ik geen ervaringen mee.

Ik beweer overigens ook nergens dat Bose een slecht merk is. Slechts dat de geleverde geluidskwaliteit niet in verhouding staat tot de prijs. Maar er zijn meer zaken die een goed product definieren, zoals bv. design.
Anoniem: 451726 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:44:
[...]
Bose levert naar veel meer exclusieve merken. Audi, Buick, Lancia, Maserati en ook Porsche staat in het rijtje. Het zijn niet alleen de speakers, Bose levert de complete geluidssystemen. Bose heeft een hele automotive tak en ook een professionele aviation tak. Ze leveren naast audio ook de elektrische power systemen in vliegtuigen, brandstof controle systemen zoals in nucleaire centrales, schokbrekers, en diverse test systemen in de medische wereld. Veel mensen zouden hun mening over Bose toch eens moeten bijstellen, het merk doet veel en veel meer. ...etc
Dat deed Philips ook en ze maakten best goede producten. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat alle producten goed zijn. Ook Philips heeft op HiFI gebied veel rommel verkocht, naast een aantal verschrikkelijk goede producten. Het feit dat Bose als bedrijf in het geheel best hele goede dingen doet, wil niet zeggen dat alles dan ook maar heel goed is. Hoe je het ook wend of keert, Bose HomeAudio is qua prijs\geluidskwaliteit verhouding 1 van de mindere merken.

[ Voor 14% gewijzigd door Killer op 10-04-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimeav
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Voor de echte liefhebbers, mijn nieuwe setje bose 901 series VI ver. 2, aangesloten op
mijn Quad QSP en Quad elite pre.

Afbeeldingslocatie: http://www.detukkies.com/images/BOSE%20901%20series%20VI%20MKII.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.detukkies.com/images/BOSE%20901%20sereis%20VI%20speaker%20ver%202.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.detukkies.com/images/BOSE%20901%20series%20VI%20MKII%20ver2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.detukkies.com/images/BOSE%20901%20series%206%20MKII%20ver2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.detukkies.com/images/QUAD_ELITE_PRE_QSP_FRONT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.detukkies.com/images/QUAD_ELITE_PRE_QSP_BACK.jpg

Een betere combinatie bestaat er gewoon niet!
(en ik heb setjes beluisterd tot 300.000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Vimeav schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:27:

Een betere combinatie bestaat er gewoon niet!
(en ik heb setjes beluisterd tot 300.000 euro)
Ik heb ooit de 901 IV gehad en kan dit gewoon niet geloven. Het grootste kritiekpunt voor mij, is dat er gewoon geen verfijnd, analytisch/gedetailleerd, natuurlijk hoog uit komt. De V heb ik ook ooit kort beluisterd en ik kan mij niet voorstellen dat dit met de VI is opgelost. Ik hoor graag van je hoe je dit zelf ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimeav
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Je hebt ook wel gelijk. Het zit hem in het soort gebruik en de prijsvergelijking.
Deze set moet gebruikt worden in de huiselijke situatie, mp3, films, wireless itunes, etc.
En vooral goed hard, met een bass waar de wc pot los van gaat (letterlijk!)
Edoch, qua snelheid is de bose 901 bijzonder slecht, wat je vooral merkt met hoge tonen. (sisss klanken)
Maar met een super audio CD komt er een griezelig goed geluid uit.
Eigenlijk mag je volgens mij direct reflecting ook niet vergelijken met vloerstaanders.
En wanneer ik deze set vergelijk met een schandalig dure set dan is het een absolute winnaar!
(Hoewel dat nog weleens kan komen door de current dumping van Quad, wel de voor mij allerbeste
versterker ooit uitgevonden, qua prijs en prestatie voor 8 ohms speakers of ESL's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:42
Mijn schoonpa heeft een Bose soundlink mini meegenomen uit de VS enkele weken geleden. Nu zit daar natuurlijk een US stekker bij. Kan ik hier gewoon zo'n US naar EU plug voor kopen of zou dat ergens schade kunnen opleveren?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kijk even wat er op het apparaat staat. Waarschijnlijk accepteert hij het wel, maar dan staat er iets als '110-240V 50-60Hz' op. Als hij echt 110-120V op 60Hz verwacht, dan kan het niet zomaar.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:42
Thans. Heb m hier niet bij de hand. In de handleiding staat t volgende:
Voeding Ingang: 100-240 V, 50/60 Hz, 360 mA
Uitgang: 12 V gelijkstroom, max. 0,833 A
Dus het kan wel gewoon neem ik aan?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je een passende 12v voeding hebt die 0,8 ampère kan leveren (meer mag, maar is niet nodig), dan komt het wel goed.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 15:23
@Fear
Dat het in een Renault zit oké...
Ooit heb ik nog een Renault Laguna gehad uit 2003 waar Cabasse in zat, toch een iets ander segment als Bose... ;)

Afijn, in 1992 kwam ik in het bezit van een paar Bose 301 boxen die een setje Philips boxen verving (niet bepaald de top die Philips toen overigens wel had). Het effende de weg naar beter geluid omdat de Bose set niet ging kraken bij wat belasting, prettig bleef klinken bij hoog volume en helemaal niet onaangenaam klonk. De versterker waar het geheel aan hing was van JVC (ook niet uit het hoogste segment) en werd snel vervangen door een tweedehands Sansui AU-D9.

Kort daarna zijn de Bose boxen verwisseld voor Audiolab wat nog een heel stuk beter klonk en nog steeds klinkt.

Die 301's deden mij in ieder geval beseffen dat er een hele grote laag prut te koop was én dat er dus ook beter spul te koop moest zijn dan die 301's. Het was voor mij de eerste stap in hifi.

[ Voor 69% gewijzigd door j-phone op 08-09-2014 23:30 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Kan hier iemand uit ervaring aangeven of beide speakers met originele Bose speakers zijn uitgevoerd?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z4ZKadY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2BAahAD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Uvv9hiR.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Paradox op 05-01-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149691

Beste allemaal

Mijn ouders hebben een Bose 321 serie 2 set, mijn vraag aan jullie; is het mogelijk om met alleen de Bose afstandsbediening zowel de Bose set als de Samsung D8000 tv te bedienen?
Dus met 1 druk op de knop zowel de Bose als de tv aan/uit schakelen?
Nu zitten mijn ouders steeds met 2 afstandsbedieningen te klooien.
Geluid harder/zachter en kanaal wisselen lukt wel met de Bose AB, teletext en tv aan/uit helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_90
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-04-2020
Mijn eerlijke verhaal over mijn ervaring met Bose: ;)

Heb vorig jaar voor 600 euro een Bose Acoustimass 10 (series IV) inclusief alle muurbeugels en een Marantz NR1603 receiver gekocht via marktplaats omdat ik ook wel eens nieuwsgierig was naar de geluidskwaliteit.

Eerst had ik namelijk 4 verschillende setjes tweedehands stereospeakers op 3 verschillende gekoppelde versterkers aangesloten om mijn studenten mancave van geluid te voorzien. 8) De verschillende versterkers waren fijn om volumeverschillen tussen al deze speakers met verschillende impedanties en groottes te compenseren. Dit waren speakers van oa. Jamo, Wharfedale, Philips, JVC en zelfbouw speakers. De versterkers waren van Technics, Marantz en een loeizware Sherwood.

Om maar eens to the point te komen... Deze 5.1 set van Bose klinkt absoluut niet beter dan al dat oude spul dat er vroeger stond! Het klinkt daarintegen ook zeker niet slecht. Ook vind ik het fijn dat ik nu van films in Dolby Digital kan genieten en draadloos kan streamen via Airplay. Ook zijn al die grote speakers en apparaten weg waardoor het geheel er mooier en simpeler van wordt.

De subwoofer loopt zoals al eerder gezegd is inderdaad te ver door tot in het mid-laag wat erg onaangenaam is, zeker bij verkeerde plaatsing in de ruimte. Bij mij staat hij boven hoofd hoogte op een plateau bij het plafond in het midden van de ruimte waardoor alles toch gelijkmatig en evenwichtig klinkt, maar dit is natuurlijk een rare oplossing.

Mijn conclusie na een jaar gebruik:
nadelen
-De nieuwprijs van een Acoustimass set is te hoog voor de geluidskwaliteit die je ervoor krijgt. Veel tweedehands spul op marktplaats klinkt net zo goed.
-polariteit markeringen op de kabels vallen er makkelijk af. Heel veel werk om er weer achter te komen wat nu + en - is!!!
-Het design van al hun home cinema sets is niet eens echt mooi, veel draden en lelijke subwoofers. (De nieuwe cubes zien er iets beter uit)
-Subwoofer klinkt pas mooi na equalisatie of speciale plaatsing.
-Geen super gedetailleerd geluid met hoge resolutie, zeker de kleine center speaker heeft het soms moeilijk bij mij. Dit valt vooral op bij wat hogere volumes.
-De Acoustimass Direct/Reflecting kubus speakers zijn klein, maar fabrikanten zoals Cambridge Audio en Teufel maken kubus speakers van ongeveer gelijke grootte en zijn zeker niet duurder.
voordelen
-Ruimtelijk geluid uit kleine speakers. Films in Dolby Digital zijn toch genieten met deze set.
-De bas maakt bij een feestje indruk op veel mensen en het klinkt dan ook wel lekker. Knap hoe ze met 5,25 inch drivers toch tot onder de 40hz komen. (Net even geprobeerd met een sinus golf op normaal volume)
-Goede geluidskwaliteit voor de prijs als je tweedehands koopt.
-Door het platte design verstop je de subwoofers makkelijk achter een gordijn of onder een bank.
-Voor mensen met hogere inkomens die zich niet verdiepen in audio apparatuur zijn de Lifestyle home cinema systemen van Bose waarschijnlijk een mooie optie. Ze kennen gewoon geen andere merken en gaan die ook niet leren kennen zonder marketing. Tevens maken ze nu écht super kleine alluminium speakers met een draadloze 10'' sub, met een glazen behuizing in combinatie met een grotere verbeterde center speaker en streaming mogelijkheden. Ik denk dat veel mensen hier toch blij mee zullen zijn. Het ziet er in ieder geval mooi uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterguzzi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb vrij recent puur omdat ik het merk van vroeger kende en het toen onbetaalbaar was een setje 901 serie 2 met eq voor 175 euro op de kop getikt en moet zeggen bij de verkoper op een vrij klein buizenversterkertje klinken ze best leuk voor mijn oude dove oren....ik ben zeer zeker geen audiofiel en wil gewoon wat spelen met dit spul. Ik heb nu een Marantz receiver met front kleine Bose speakers...100 meen ik en rear heb een acoustimas setje...er komt een redelijk geluid uit voor een leek als moi. Eerst de 901s eens met de eq op de Marantz aansluiten...waar ik overigens niet veel van verwacht omdat dit niet echt een zware versterker is en ik begreep dat er eigenlijk een fiks zware versterker achter moet. ik denk momenteel om de receiver als voorversterker voor een Carver versterker te gaan proberen....ja...ik ben een prutser maar dat boeit me niet, ik wil gewoon een beetje spelen en leren voor gewoon geld. Tips zijn uiteraard welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterguzzi
Update ;) heb de Marantz dus niet aangesloten op de Bose maar toch een eindversterker erbij gekocht die 2x 400 watt bij 8 ohm zou moeten geven....nu nog aansluiten? Kom er nog niet echt uit...de een zegt: de eq tussen voor en eindversterker en ik las ook ergens de eq aan het einde...wie verlost me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterguzzi
Lekker rustig hier ;) update 2...alles aangesloten...sta ik tussen de speakers in komt er muziek uit en verdomd: best klinkende voor mijn dove oortjes...zet ik 2 stappen opzij stopt de muziek??? Kreeg de tip om de eq los te koppelen en verdomd! Nu deden ze het gewoon...klinkt best fijn dus maar..nu komt de maar...stopt het nummer begint de speaker soort van te resoneren? Een brom..wat dat nu weer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 17:49
peterguzzi schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:23:
Lekker rustig hier ;) update 2...alles aangesloten...sta ik tussen de speakers in komt er muziek uit en verdomd: best klinkende voor mijn dove oortjes...zet ik 2 stappen opzij stopt de muziek??? Kreeg de tip om de eq los te koppelen en verdomd! Nu deden ze het gewoon...klinkt best fijn dus maar..nu komt de maar...stopt het nummer begint de speaker soort van te resoneren? Een brom..wat dat nu weer is?
Ik weet niet hoe je alles hebt aangesloten, maar ik vind het wel vreemd dat je eerst de speakers met EQ op je Marantz hebt aangesloten. Welke Marantz is het dan? De meeste versterkers/receivers hebben tegenwoordig geen aansluitingen meer om equalizers op aan te sluiten.

In alle geval: de beste manier om het aan te sluiten met het Materiaal dat je nu hebt is:

Marantz Pre-Out (als hij dat heeft) -> EQ INPUT
EQ OUTPUT -> Input eindtrap

Speakers op eindtrap aansluiten. Als het dan niet werkt EQ er tussen uit laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 19:10
Ik heb jaren geleden Bose luidsprekers verkocht, ook de 901, en die EQ moet er echt tussen, anders is het geluid niet om aan te horen. De EQ heb je gewoon nodig!
Aansluiten tussen de voor en de eindtrap van de versterker, en als die mogelijkheid er niet is, aansluiten op een "tape monitor" aansluiting. Afspelen met "tape monitor" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterguzzi
Thanx!! Kreeg ook al een ander schema dus ga ik dit nu proberen maar vond ook een evt eq vervanger :
Een van analoog naar digitaal en terug naar analoog maar dan is het signaal wel door de pc geweest en kun je dingen zoals bass, treble aanpassen....heb een mailtje om meer info naar de NL importeur gestuurd en ben best benieuwd wat daar uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Lijkt me eerder iets anders aan de hand te zijn, Heb een 901 uit 1977 en die klinken anders perfect. Geen EQ, geen bass geen treble, gewoon direct output.

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

Ik heb sinds een paar dagen een bose accoustimas 10 IV setje.
Nu valt mij echter op dat de subwoofer een ruis heeft zodra ik de stekker in het stopcontact doe.
Alle andere kabels heb ik dan los gekoppeld.

Is dit “normaal” bij een bose subwoofer?
Heb er ook een filmpje van: YouTube: Bose probleem

Let op in het filmpje staat het volume wat harder dus daar lijkt het erger dan dat het daadwerkelijk is
Eerst hoor je de sub met stekker in het stopcontact en daarna zonder stekker in het stopcontact.

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 12:03
Opmerkingen zoals dat Bose geen 3 weg speakers maakt is een beetje kort door de bocht.
Die zijn er wel degelijk namelijk. En klinken nog goed ook.

Laat ik er eens een Positieve draai aangeven.@djflue

Ik heb de Bose 464 gehad. Van de Bose WestBorough series.
Deze speakers zijn voor de Aziatische markt bedoeld.

De 464 was een drie weg speaker met een tweeter, 2 bose 901 woofers, een actieve gesloten woofer en een passieve radiator.

Afbeeldingslocatie: http://f1.hifidiy.net/forum/201305/09/014457m5ppl57liilvoylv.jpg

Erg fijne speaker om naar te luisteren, uiteindelijk verkocht ver boven de nieuwprijs, omdat hij zo uniek was in Nederland.
Alles zat erin wat je verwacht van een kwaliteits speaker, isolatie, hoogwaardige filter, dikke kabels, etc.

Afbeeldingslocatie: http://f1.hifidiy.net/forum/201305/07/222100crlcyqrrjv0frelr.jpg

Ook de acoustimass series is anders in Azië, waarbij de cubes veel groter waren en waren voorzien van een tweeter.
Afbeeldingslocatie: https://auctions.c.yimg.jp/images.auctions.yahoo.co.jp/image/dr000/auc0507/users/61b9fb41fab22e8dd0e5441cc2acb80024595b55/i-img640x480-156430777874ssei85.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Haruhi op 30-07-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francsz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-04-2020
Dr. BOSE 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmyvanosch
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-10-2020
Hi ik ben de gelukkige eigenaar van de Bose 601 ii series, wat een geluid! Geweldig gekoppeld aan een Onkyo versterker mooi laag, midden en hoog bereik.
De speakers zijn oud, met de 8 inch drivers uit de 301 iv serie aan de onderkant. De bovenste woofers zijn de originele en nog intact.
Was een heel project om de woofers te vinden voor een lage prijs. Ik heb ze gekocht uit kasten die helemaal verrot waren alle vinyl eraf voor 20 euro gekocht ik dacht, hier is mijn kans na 8 jaar opstal met 2 niet originele en kapotte woofers, het was het wachten waard!
Wat een geluid zit er nog in.
Ook heel goed om films mee te kijken en om live concerten mee te luisteren.
Ben blij met deze speakers, mijn vrouw ook ondanks dat ze veel plek innemen in de woonkamer vind ze het geluid mooi.
De 601 ii heeft overigens ook goede recensies gekregen Google, waarschijnlijk mede door de dubbele 8 inch mid/woofers zodat je een groot goed gebalanceerd geluid hebt in het hele frequentiebereik waar veel andere Bose systemen moeite mee hebben.
Een echte aanrader als je ze op de kop kunt tikken niet aarzelen ze mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenvdEijnden
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11-2023
Bose 401,
Ik wil de woofer achterkant vervangen,weet iemand de exacte specs?
Weet iemand de freq range?Weet iemand een goede keuze als upgrade woofer?
Ik kan er weinig over vinden,wel 1 aanbieder in usa die een 8 ohm woofer aanbiedt ervoor,zelfde als de 205,zegt hij,8ohm,terwijl de 401 4 ohm is.(kan serie parralel anders uitpakken natuurlijk).

vriendelijk gegroet

Ben van den Eijnden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Goedemiddag mede tweakers,

Een vraagje, ik heb een bose 321 serie 2 op de kop getikt voor de goede oude home alone dvds af te spelen tijdens de feestdagen.

Alleen valt me nu op dat de lippen niet in sync lopen met het geluid.

online staat dat je in settings delay kan instellen echter is dat niet bij de van mij.

Zijn er nog andere fixes die dit kunnen oplossen?

Geheel zit aangesloten met de good old Y-PB-PR kabel en stereo kabels.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Pagina: 1 2 Laatste