[CiP] Apple Tjernobuild

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 174.310 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

@ Gnoom: Hulde voor je temps! _/-\o_ Een beetje ongeloofwaardig dat je 10 graden haalt en de boel zou kortsluiting moeten maken door de condens die dan ontstaat, dus ik ben benieuwd naar je verklaring ;)

@ De-post-hierboven: Wut :? Ooit gehoord van punctuatie en/of leestekens? Je stuk tekst is enorm en zonder een fatsoenlijk aantal punten niet prettig te lezen. En aangezien je een site wil gaan hosten zou ik daar toch maar even wat aan doen ;) No offence...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:04:
@ Gnoom: Hulde voor je temps! _/-\o_ Een beetje ongeloofwaardig dat je 10 graden haalt en de boel zou kortsluiting moeten maken door de condens die dan ontstaat, dus ik ben benieuwd naar je verklaring ;)

@ De-post-hierboven: Wut :? Ooit gehoord van punctuatie en/of leestekens? Je stuk tekst is enorm en zonder een fatsoenlijk aantal punten niet prettig te lezen. En aangezien je een site wil gaan hosten zou ik daar toch maar even wat aan doen ;) No offence...
Je hebt het toch niet over mijn reply??? *;

De temps zullen wel niet kloppen, maar het systeem wil niet op rood.... en blijft dus onder de 40c. De temperatuur sensors zitten op de koelribben (op het moederbord) en 1e radiator.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

GNOOM172 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

De temps zullen wel niet kloppen, maar het systeem wil niet op rood.... en blijft dus onder de 40c. De temperatuur sensors zitten op de koelribben (op het moederbord) en 1e radiator.
Nee schat, over de post die boven je hangt O-) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
GNOOM172 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

Jammer eigenlijk, je zou 'm haast bewust zwaar overclocken om 'm rood te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Inderdaad erg gave mod. Er zijn eigenlijk veel dingen die ik moet vragen, maar op dit moment moet ik toch kwijt dat het erg vet is! :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:02:
Inderdaad erg gave mod. Er zijn eigenlijk veel dingen die ik moet vragen, maar op dit moment moet ik toch kwijt dat het erg vet is! :)
Vragen kan altijd, zijn de vragen niet interessant voor de ander dan gewoon via dm.

ThanX anyway :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 17:56
Thanks voor de info, ik kan aan de slag! Succes met het verder modden maar hij is wel bijna af toch?

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 graden! Misschien iets te optimistisch gemeten? ;)

De mod ziet er tot nu toe super uit!

KUTGW!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat idioot weinig ruimte heb je in die kast zeg, het valt me nu echt goed op hoe kort op elkaar alles zit. Neemt niet weg dat het er geweldig uitziet, hulde!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Pixeltje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:00:
Wat idioot weinig ruimte heb je in die kast zeg, het valt me nu echt goed op hoe kort op elkaar alles zit. Neemt niet weg dat het er geweldig uitziet, hulde!
Daarvoor ben ik ook dolblij dat ik een Mini Itx er heb ingepropt waardoor ik genoeg ruimte heb voor de waterkoeling. :P

Update; Afwerking en begonnen met de software

Nu de machine werkt moet ik nog wel wat discipline opbrengen voor de verdere afwerking. Vooral tussen de voorste radiator en psu valt er nog wat te halen. Waar ik me tussentijds wel op verheug is de window in de kast. Deze wordt natuurlijk weer heel speciaal en kan niet wachten om hieraan te beginnen. Maar eerst weer de zure Appel.

Eerst maar weer knutselen met aluminium. Dit wordt het stukje aan de achterkant die de pomp afdekt;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/1e%20revisie/IMG_6317.jpg

Zo dus, het moet allemaal in losse delen omdat de pijpjes allemaal in de weg zitten :(

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/1e%20revisie/IMG_6318.jpg

Stukje horizontaal vanaf de pomp;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/1e%20revisie/IMG_6319.jpg

Niet meer te zien en meteen maar een "onzin" heatsink erop gezet;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/1e%20revisie/IMG_6323.jpg

Met foam verder de Tjernreaktor afgewerkt;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/1e%20revisie/IMG_6322.jpg

Stukje foam en de onzin heatsink;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/1e%20revisie/IMG_6321.jpg

Dit is het even voor nu. Ik ben het er nog niet helemaal mee eens en ik controleer ook strak de temps omdat de airflow richting de PSU is verminderd.

Tegelijkertijd begonnen om proberen Hackintosh op de machine te krijgen. Imick helpt me hierbij maar het blijkt een nogal complexe machine te zijn vanwege de hardware;
- DFI MI P55-T36 Lanparty
- Intel i3 530 met uitgeschakelde GPU
- Ati 3870 512mb

Deze combinatie geeft problemen, tips en hulp is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/1e%20revisie/IMG_6315.jpg

Als de machine eenmaal loopt hoop ik de juiste temperaturen te laten zien met behulp van Realtemp.

Mijn handen jeuken om door te gaan met de window.... never seen in Casemodland.

Deze window dus;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/achterkant.jpg

En hier wil ik ook nog iets mee doen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/tsjernobyl1mettekst.jpg

Deze panelen kunnen prima dienst doen als dakbeschot:

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/IMG_5189.jpg

Tot Smurfs weer,

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/knutselsmurf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Zeer mooi mod. Ook stoere ideeen voor het vervolg. Blijf hem zeker volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA weer een update!

Ben nu wel heel erg benieuwd naar het raam in de kast!

Goed BEZIG !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Wow , Gnoom172 ik bekijk dit forum al 2 jaar zonder ook maar 1 keer het gevoel te hebben gehad te reageren maar special voor jouw !.

Btw ik kan je wel helpen met je hackitosh welke versie gebruik je ? Ideb of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
metalme schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:33:
Wow , Gnoom172 ik bekijk dit forum al 2 jaar zonder ook maar 1 keer het gevoel te hebben gehad te reageren maar special voor jouw !.

Btw ik kan je wel helpen met je hackitosh welke versie gebruik je ? Ideb of ?
Nou dankje wel voor deze eer! O-)

Alle hulp is gewenst. Hij loopt volgens de kenners vast op de ATI kaart. Ik ben een NoNo qua software dus het maakt mij niet zoveel uit hoe ik het werkend krijg, ik hoop alleen daarvoor geen hardware te moeten vervangen..... want dat is nogal een klus maar dat heeft iedereen wel gezien.

Ik heb natuurlijk de originele Snow Leopard 10.6.3 retail en een EFI bootloader. de 3e in dit rijtje;
http://prasys.info/2010/01/empire-efi-v-1-085-is-out/ de andere ook geprobeerd maar wil niet lukken. :(

[ Voor 3% gewijzigd door GNOOM172 op 04-08-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Ouch meeste Retail boot loaders vereisde TOEN der tijd dat je hardware close to 100% gelijk was aan die van een originele mac.

Ik zou over gaan op een Hackintosh.
Veel makkelijker om Custom .Ktext [moet zijn : Kext] toe te voegen en je hardware compatible to maken.

[ Voor 3% gewijzigd door NickM89 op 04-08-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Oh waw, heb je nog zo'n deur over ;)? Ik wil graag ook eentje met een window *kwijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
metalme schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:50:
Ouch meeste Retail boot loaders vereisde TOEN der tijd dat je hardware close to 100% gelijk was aan die van een originele mac.

Veel makkelijker om Custom .Ktext [moet zijn : Kext] toe te voegen en je hardware compatible to maken.
Uhm, Hackintosh is toch enkel de manier om SnowLeopard op een PC te krijgen? De bootloader valt dan toch onder Hackintosh? Tja, die vragen komen boven drijven als je een Nono bent op software gebied 8)7
Cocoia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:07:
Oh waw, heb je nog zo'n deur over ;)? Ik wil graag ook eentje met een window *kwijl*
Ik neem aan dat je de gelukkige bezitter bent van een originele Mac? Het is simpel (als je handig bent); het binnenframe is met schroeven los te halen. Gebruik het binnenframe als mal en teken het af. Dan de decoupeerzaag erin zetten en een uurtje vijlen en schuren en je hebt een mooie window. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Man jij blijft ook bezig, gaafheid! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
GNOOM172 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:
Uhm, Hackintosh is toch enkel de manier om SnowLeopard op een PC te krijgen? De bootloader valt dan toch onder Hackintosh? Tja, die vragen komen boven drijven als je een Nono bent op software gebied 8)7
Nee ik zie een hackintosh toch heel anders.
De Ideb versies bijvoorbeeld hebben ook een custom kernel.
Jij gebruik de originele kernal van Mac.

Maar aan je hardware te zien moet het geen probleem zijn om daar Mac op te draaien.
Ik kreeg het zelfs voor elkaar om het op een HP compaq 6715s. te installeren.

Maar bijvoorbeeld me Game PC heb een Ati HD4770. de kaart werkt perfect onder Mac.
Alleen de resolutie komt niet hoger dan 1280x1024.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
iDeneb is erg goed te doen ja :) dat draait haast overal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Noxious schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:30:
iDeneb is erg goed te doen ja :) dat draait haast overal op.
Kan je me dan aan het "handje" door de installatie leiden? Bij mij werkt helemaal niks. Ik dacht met VM ware dat het simpel was, ,,,, misschien voor een software deskundige "Appeltje, Eitje" maar voor mij....

Niemand in de omgeving van Amsterdam die me kan helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 13-09 08:33
metalme schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:27:
[...]

Nee ik zie een hackintosh toch heel anders.
De Ideb versies bijvoorbeeld hebben ook een custom kernel.
Jij gebruik de originele kernal van Mac.

Ja, maar voor een i3 kan je geen iDeneb gebruiken volgensmij. Want die heeft geen i3 support...

Maar aan je hardware te zien moet het geen probleem zijn om daar Mac op te draaien.
Ik kreeg het zelfs voor elkaar om het op een HP compaq 6715s. te installeren.
Installeren via een distro lukt vaak wel. Maarja updaten e.d is dan niet echt makkelijk. Het installeren van OS X via een retail manier is veel beter en stabieler ook nog. Ik heb gewoon een EmpireEFI dvd aangepast met daarin al mijn kexts. Wanneer ik opnieuw wil installeren gaat dat net als op een edchte Mac en alles werkt ;)>

Maar bijvoorbeeld me Game PC heb een Ati HD4770. de kaart werkt perfect onder Mac.
Alleen de resolutie komt niet hoger dan 1280x1024.
Dan werkt hij dus niet, je hebt dan geen Quartz Extreme/Core Image (hardwarematige ondersteuning).

Groetjes.
Zie dikgedrukt...
metalme schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:50:

Tegenwoordig is dat niet echt meer zo. Je hebt alleen een processor nodig die ondersteund wordt. (waarvan de kernel op de DVD staat dus). Sowieso staan er al aardig wat kexts op de "bootloader dvd", zodat er voor veel chipsets en systemen ondersteuning is.

Het toevoegen van een custom kext gaat niet op Windows en die is er niet voor zijn videokaart op Snow Leopard. Hij krijgt een kernel panic van de x2000 kext van ATI. Als die weg is kan hij booten. Wanneer hij een framebufferdisabler.kext op die DVD zou hebben kan hij waarschijnlijk booten, want die negeert de standaard videokexts.

Gnoom, jouw probleem is je videokaart. Wanneer je een EmpireEFI DVD hebt met framebufferdisabler zul je waarschijnlijk de installatie in kunnen komen... Het is nu zeker te laat om een andere videokaart te fixen? Een nVidia 8400GS, of een nVidia 9800GT.

[ Voor 25% gewijzigd door iMick op 05-08-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Dank voor je info. Als het echt aan de videokaart ligt zal ik even moeten kijken of ik een vervangend exemplaar op de kop kan tikken die ook nog eens de GPU op dezelfde plek heeft zitten waardoor ik wat gemakkelijker de waterkoeling over kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
GNOOM172 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:
[...]

Ik neem aan dat je de gelukkige bezitter bent van een originele Mac? Het is simpel (als je handig bent); het binnenframe is met schroeven los te halen. Gebruik het binnenframe als mal en teken het af. Dan de decoupeerzaag erin zetten en een uurtje vijlen en schuren en je hebt een mooie window. _/-\o_
Aw, super, dank je! Een kick-ass casemod én handige info! Dat is wel te doen. Ga ik gelijk even in elkaar zetten en misschien nog een simpel wit CCFL ringetje op mijn font fans zetten voor de verlichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
iMick schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:41:
[...]

Zie dikgedrukt...

[...]

Gnoom, jouw probleem is je videokaart. Wanneer je een EmpireEFI DVD hebt met framebufferdisabler zul je waarschijnlijk de installatie in kunnen komen... Het is nu zeker te laat om een andere videokaart te fixen? Een nVidia 8400GS, of een nVidia 9800GT.
Niks lukt dus moet ik denk ik maar aan een andere videokaart. Zijn er ook nog ATI's die functioneren en niet de hoofdprijs kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Had je nochtans niet in een DM laten weten dat je, als je toch geen zin hebt een custom EmpireEFI te maken, voor je op zoek gaat naar een andere videokaart, de Hazard-distro moest proberen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
GNOOM172 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:37:
[...]

Niks lukt dus moet ik denk ik maar aan een andere videokaart. Zijn er ook nog ATI's die functioneren en niet de hoofdprijs kosten?
Uiteraard zijn er ati kaarten die werken en als je 2 jaar efi string gaat bestuderen lukt het zelfs met deze kaart XD
In vraag en aanbod hebben ze voor redelijk lage prijzen goede compatible kaarten.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.6.0#ATI
http://wiki.osx86project....x.php/HCL_10.6.0#NVIDIA_2

Ik vind trouwens al het kopper erg mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:50:
Had je nochtans niet in een DM laten weten dat je, als je toch geen zin hebt een custom EmpireEFI te maken, voor je op zoek gaat naar een andere videokaart, de Hazard-distro moest proberen? :+
Ik wed op meer paarden en ben, denk ik, nog 10 dagen bezig voordat ik het via rapid share binnen heb. Het is moeilijker dan via diskettes WIN 3.11 op je comp te zetten.

Ik zal de Hazard proberen op de andere manier te downloaden. ??? :?

[ Voor 17% gewijzigd door GNOOM172 op 06-08-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
De Hazard distro staat op usenet, zoek op Snow Leopard Hazard (geavanceerd, 100+MB) en dan staat er een van 203 dagen oud. Met een payserver heb je 'm zo binnen. Overigens zijn er ook torrents van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Flying Bobman schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:18:
De Hazard distro staat op usenet, zoek op Snow Leopard Hazard (geavanceerd, 100+MB) en dan staat er een van 203 dagen oud. Met een payserver heb je 'm zo binnen. Overigens zijn er ook torrents van te vinden.
Dankje, ik heb hem al binnen via een torrent, alleen krijg ik een foutmelding bij uitpakken. Ik word er eigenlijk helemaal niet goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zullen we de software een beetje in de juiste categorie houden?
Apple Software & Diensten
Vooral als het ondertussen om illegale software gaat, heb ik liever dat het daar besproken wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Discussieren over OSx86 en bijhorende distributies is gewoon legaal dacht ik, zie ook: OSx86 in Apple Talk
Neemt niet weg natuurlijk dat het misschien beter in [OSx86] Installatie ervaringen & discussie past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

My thoughts exactly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Ik zal verder het geneuzel over de software via DM voeren. Hackintosh is waarschijnlijk wel legaal als je een distributie gebruikt met een retail dvd. Maar de Snow Leopard Hazard distributie op deze basis niet.

Overigens was dit wel één van de voorgenomen onderwerpen in de casemod. Ik had ook niet verwacht dat dit zo moeilijk zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Zet er gewoon Windows op (evt. met Mac look-a-like)? Of is dat te makkelijk? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
Mac OSX snow leopard 10.6.3 voor windows computers

is dat niks ?

hoop dat ik dit mag neer zetten

[ Voor 27% gewijzigd door Blackwolf-nl op 07-08-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
FastFred schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:06:
Zet er gewoon Windows op (evt. met Mac look-a-like)? Of is dat te makkelijk? O-)
Ja leuk, maar in mijn aankondiging van deze Casemod een aantal maanden geleden op blz. 1 --> introductie had ik netjes geschreven om Hackintosh te gaan draaien. Dit is toch een PC/Mac voor de grap, dus waarom geen Snow Leopard hierop. Als het bevalt stap ik over. :+
Blackwolf-nl schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:33:
Mac OSX snow leopard 10.6.3 voor windows computers

is dat niks ?

hoop dat ik dit mag neer zetten
Dat zeg ik, bestaat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
ja ik heb het hier als het goed is nog liggen...... dus...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Bedoeld Blackwolf-nl ook niet gewoon OSx86, waar we al de hele tijd mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
GNOOM172
Bouw gewoon de 9800GT in :). Ben je van heel het probleem af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
Petervanakelyen schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:50:
Bedoeld Blackwolf-nl ook niet gewoon OSx86, waar we al de hele tijd mee bezig zijn?
dat moet je mij niet vragen hahaha ik heb het een keer gekregen maar zou niet weten verder hoe en wat er mee.
ik zelf heb niks met mac en aanverwante.
lees mee en probeer te begrijpen wat er staat en zag snow staan en dacht hee misschien is dat wat ik hier heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mac OSX is Snow Leopard afaik... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
REVISIE 2, oftewel inbouwen van een compatible videokaart om Mac software te draaien :(

welke versie dan ook >:)

Met vreselijke dank aan iedereen en speciaal iMick en Petervanakelyen op TN voor de tomeloze houding en enorme geduld om deze NoNo op software gebied te begeleiden om het besturingssysteem van Steve Jobs op mijn Tjernobuild te krijgen.

Na 14 ISO's en 2 UDF dvd, 45 verschillende biosinstellingen en 328 keer opnieuw opstarten is iedereen die zich ermee bemoeide er wel achter dat de combinatie van i3 530 met uitgeschakelde GPU met een ATI 3870 niet werkt. 7(8)7

Dus om het belangrijkste struikelblok te laten verdwijnen moet ik de ATI 3870 vervangen voor een compatible Nvidia kaart. Het is een 2e hands via MP, EVGA 9800 GT, geworden. Deze heeft de meeste kans en voor mij is het belangrijkste dat de PCB (oftewel printplaat) bijna hetzelfde is.

Dus het komende weekend (whats left of it) lekker knutselsmurfen met deze;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6327.jpg

deze dus;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6328.jpg

Ik weet nu ongeveer wat ik nog over heb aan metaal... ik krijg zelf last van metaalmoeheid :S ...dus dit G5 afdekplaatje komt op de onderkant van de GPU.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6329.jpg

Binnen no time weer leeg, kijk dit ben ik gewend, gewoon weer vanaf het begin beginnen. Ik trek me nu weer terug in de schuur om de aluminium bestaande heatsink aan te passen.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6330.jpg

Tot snel weer, tot smurfs!

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/knutselsmurf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Misschien inderdaad de beste optie. :) Succes, ik blijf dit topic op de voet volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ben benieuwd hoe het er nu uit komt te zien :). Zou je niet eerst kijken of je OS X werkend kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Een testrun zonder al te veel modificaties is inderdaad wel een goed idee. Als het namelijk nog steeds niet werkt ben je niet te veel tijd verloren. ;) Natuurlijk weet ik niet in hoeverre alles er al af is gesloopt en is het misschien meer werk het er terug op te zetten dan gewoon verder te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
UPDATE 2 van revisie 2
iMick schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:09:
Ben benieuwd hoe het er nu uit komt te zien :). Zou je niet eerst kijken of je OS X werkend kunt krijgen?
Petervanakelyen schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:15:
Een testrun zonder al te veel modificaties is inderdaad wel een goed idee. Als het namelijk nog steeds niet werkt ben je niet te veel tijd verloren. ;) Natuurlijk weet ik niet in hoeverre alles er al af is gesloopt en is het misschien meer werk het er terug op te zetten dan gewoon verder te gaan :+
Hmm, en ik had nog wel zoveel vertrouwen in jullie |:(

In de tussentijd dat jullie je bezorgheid uitspraken had ik me opgesloten in de schuur om de videokaart klaar te stomen om ingebouwd te worden. Hier het verslag;

Ik was vanmiddag gebleven bij de kale kaart. De heatsink heeft wat aandacht nodig om geschikt gemaakt te worden voor de watergekoelde videoprocessor;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6331.jpg

Dat was de onderkant en dit is de bovenkant, best wel mooi,

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6332.jpg

Maar ja, de zaag en de boor moeten er wel in om te zorgen dat ik plaats heb voor het waterblock;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6333.jpg

Na veel teveel tijd, is het dikke stuk sterk aluminium eruit. Nvidia gebruikt toch iets beter materiaal dan ATI, maar dat zal wel door hun te warme GPU's komen.... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6334.jpg

Snel even de boel tussendoor aftappen en alle spullen weer bij elkaar zoeken, hmmmppff 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6335.jpg

Alles weer uit de kast.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6337.jpg

je kan nooit weten of ik iets nodig heb, want met de videokaart begin ik eigenlijk weer vanaf het begin af aan.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6338.jpg

Deze doos is erg handig, ik heb nog wel zo'n verzameldoos maar dit zijn allemaal kleine priegeldingen uit de Apple kast (en dergelijke)

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6339.jpg

Met een beetje wringen en andere imbusboutjes past het weer verschrikkelijk _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6340.jpg

De aangepaste heatsink erop;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6341.jpg

Dit was 1 stuk van een Northbridge koeler;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6342.jpg

Ik voel me wel een beetje een geweldenaar in zo'n kort tijdsbestek;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6343.jpg

En dat groene moeten jullie maar even wegdenken.
Hoppa de achterkant erop;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6344.jpg

Ik durf het bijna niet te zeggen...... maar deze lijkt wel beter uit te komen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6345.jpg

Het zit, het past.... nu nog werken;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6347.jpg

:) ;) >:) <+:) 7(8)7

d:)b d:)b d:)b d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6348.jpg

Ik ben nu aan het installeren. de kaart doet het in ieder geval en ik kom nu verder met de installatie!
Peter en Mick, hartstikke bedankt (en alle andere die ik vergeten ben)

Tot smurfs

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/AppleLogo1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd!! Goed bezig. KUTGW!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:40
Deze CIP leest als een strip van het kaliber Don Lawrence, een waarvan je hoopt dat er nog vele bladzijden volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Netjes :). Voor het verder "configureren" van OS X moet je maar even op je mail kijken ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
top man gefeliciteerd *O* *O* *O* *O*

blij dat je nu toch weer een eind verder bent gekomen.
met wel weer een meesterlijke gnoomkaart ( ja videokaart vind ik hem niet meer waardig :P )

het enige wat je hier bij kunt doen is :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

jeronimo schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:52:
Deze CIP leest als een strip van het kaliber Don Lawrence, een waarvan je hoopt dat er nog vele bladzijden volgen.
Mooi gezegd hoor d:)b En je hebt helemaal gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoeraa, het lijkt te leven. _O-

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Ja langzaam komt het tot leven, het lijkt er net op alsof je een Mercedes 500 slc motorblok in een BMW 520 wil inbouwen. Dan kom je ook allerlei gekke dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Fijn dat het eindelijk lijkt te werken allemaal :). Die moederbord doos vol met zooi komt me wel bekend voor trouwens haha, zo heb ik er nu ook 4 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
GNOOM172 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:57:
Ja langzaam komt het tot leven, het lijkt er net op alsof je een Mercedes 500 slc motorblok in een BMW 520 wil inbouwen. Dan kom je ook allerlei gekke dingen tegen.
Dat is als vloeken in de kerk, maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroo schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:50:
[...]

vloeken in de kerk is nog minder heiligschennis dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

wat je eigelijk doet is een bmw auto een mercedesblok in gooien en dan de software van de bmw er weer op te gooien

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

:9~ :9~ :9~ :9~
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ik wil hem, je hebt echt wel goed werk geleverd
nu alleen nog een meltdown >:)

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
Yay! Gefeliciteerd. Ik moest bijna huilen toen ik alle onderdelen eruit zag liggen maar uiteindelijk een happy end :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Awsome !.

Zou je mij een PM kunnen sturen welke versie ect. (wat hier niet besproken mag worden) je heb gebruikt.

Op welk evenement komt je kast te staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Super dat je ook OS X geinstalleerd hebt gekregen.

Ik zou de rand van de aluminium afwerking van de videokaart wel even netjes maken. (zie http://i930.photobucket.c...2e%20revisie/IMG_6345.jpg)

En zie ik nu een stuk leiding lopen uit het reservoir zonder koperleiding? Waar is de consistentie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Seroo schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:50:
[...]

Maar behoorlijk vergelijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
[b]metalme schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:37:[/b
Zou je mij een PM kunnen sturen welke versie ect. (wat hier niet besproken mag worden) je heb gebruikt.
Zet je DM dan ook aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
En ik maar wachten :+

EDIT::

het zal aan mij liggen maar "DM"?? heel me profiel pagina afgezocht of ergens PM's uitstonden ofzo maar kan niks vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door NickM89 op 09-08-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:54

Haan

dotnetter

metalme schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:06:
[...]

En ik maar wachten :+

EDIT::

het zal aan mij liggen maar "DM"?? heel me profiel pagina afgezocht of ergens PM's uitstonden ofzo maar kan niks vinden.
myReact -> voorkeuren -> kopje privacy -> vinkje aanzetten bij 'Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen'

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Haan schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

myReact -> voorkeuren -> kopje privacy -> vinkje aanzetten bij 'Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen'
Dank je wel.
Zo juist aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Nice werk man! Kan niet wachten op dat zijpaneel. (en de rest)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:30:
Super dat je ook OS X geinstalleerd hebt gekregen.

Ik zou de rand van de aluminium afwerking van de videokaart wel even netjes maken. (zie http://i930.photobucket.c...2e%20revisie/IMG_6345.jpg)

En zie ik nu een stuk leiding lopen uit het reservoir zonder koperleiding? Waar is de consistentie ;-)
Ja, wat een toestand die leiding, Die slang zat er ook al bij de vorige kaart op. Dat is mijn enige comntrole dat de koelvloeistof daadwerkelijk door de GPU koeler gaat. Als het aan de achterkant weer schuimend uit de slang komt weet ik dat ie het doet 8)7
martijntjuhh schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:56:
Nice werk man! Kan niet wachten op dat zijpaneel. (en de rest)
Ik ook niet maar ik ben nu de afgelopen dagen met 2 giganten op het gebied van Mac Os bezig om het systeem werkend te krijgen. Nu op dit moment aan de 4e herinstallatie toe. Maar.... ik heb beeld en de Nvidia vermaakt zich prima onder Snow Leopard. Screenshots volgen nog.
Blackwolf-nl schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:47:
top man gefeliciteerd *O* *O* *O* *O*

blij dat je nu toch weer een eind verder bent gekomen.
met wel weer een meesterlijke gnoomkaart ( ja videokaart vind ik hem niet meer waardig :P )

het enige wat je hier bij kunt doen is :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
ThanX!
metalme schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:37:
Awsome !.

Op welk evenement komt je kast te staan ?
Zeg het maar waar de kast naartoe moet.... Steve Jobs misschien als introductie van de nieuwe Mac? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:41
Geweldig gewoon! Echt uber vet hoe je dat doet! Respect!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
De Apple valt niet ver van de Gnoom

Jawel, daar ben ik weer.

Nog even, met vele helpenden, aan het ploeteren met de OSx86 install, volledig legaal zoals ik het doe, heb ik me laten vertellen.

Vooropgesteld, aan hardware werken is voor mij leuker dan aan software. Maar dit is echt even door de zure apple heenbijten. Ik heb dit zelf voorgenomen en zoals elke Gnoom moet het ook eerst af zijn voordat het volgende hoofdstuk geopend kan worden.

Ik heb het gehele applicatiebeheer achter mij gelaten op het moment dat Windows 3.11 zijn intrede deed. Het was dus weer ver zoeken in de grijze massa of ik misschien aan die opgedane kennis nog iets had. Wat vroeger een Autoexec.bat was voor Windows is Kext voor Apple.

Maar vroeger kon je door de traagheid van de computers nog zien waar iets fout ging. Nu vliegen de schermwisselingen om je oren en kan je bijna niet zien waar een install op strand.

Een Gnoom zet echter door en doet af en toe de Hackintosh gemeenschap versteld staan.... zonder dat ik het in de gaten heb.
Het probleem was (voor de kennners) dat Snow Leopard niet uit zichzelf wilde booten vanaf de harde schijf. De software (chameleon) wilde geen bootpartitie maken op schijf 0. Alle veranderingen die ik dus aanbracht in de verschillende kexten verdwenen weer tijdens het opnieuw opstarten.

Uit verveling, frustratie en nieuwsgierigheid heb ik de bootloader maar op een andere schijf gezet.... nu wilde de Apple Tjernobuild wel booten zonder CD..... Alleen de wijzigingen moesten op die partitie worden gezet. Het zou in principe niet kunnen... maarja. Daar moet je Gnoom voor heten.

Na 7 herinstallaties, wat geluk, heel veel hulp en niewsgierigheid boot Snow Leopard nu vanaf de harde schijf.

Het enige dat nog niet werkt is de toslink audio aansluiting, de sleepmode en ik moet 2 x opstarten voordat Snow begint te ontdooien.

Maarrrrrr het resultaat mag er wezen. Wat is MacOs toch "completely different" dan Windows. Ik kan me voorstellen dat er voor- en tegenstanders zijn.

In korte bewoordingen, zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen; >:)
- Mac werkt of werkt niet maar maakt niet bekend waarom het niet werkt.
- Alle applicaties zijn goed doordacht en werken snel.
- De desk bij Apple is 100% beter doordacht dan elke Windows omgeving
- Timemachine (backup utility) is een genot om naar te kijken en mee te werken.
- de machine is snel, start snel en reageert snel.

Hier nog even een foto van de diverse meldingen die verschenen voordat ik (weer eens) geen beeld meer had;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6361-1.jpg

Ach, en met een resolutie van 800 x 600 is het makkelijk om de regels te lezen... alleen moet je ze dan wel begrijpen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6355.jpg

Pang, knetter, weer opnieuw opstarten en bios resetten. Als je een vastloper hebt dan heb je ook een echte.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6356.jpg

In de tussentijd in de nachtelijke uurtjes wel genieten van de blauwe gloed die vanuit de Tjernobuild schijnt;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6363-1.jpg

En dan, na 6 dagen ploeteren, :( , 8)7 , :F , ;w , 7(8)7 , werkt ie naar behoren.
Ik mis nog een paar dingen maar ik begin in de buurt te komen en alles te begrijpen. ( dat laatste is het belangrijkste )

Dit is natuurlijk voor de kenner weer het mooiste om te zien, de install is gelukt en je wordt in alle talen verwelkomd;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6349.jpg

Uhm, alle letters...

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6350.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6366.jpg

Met geekbench een score van over de 5000 en dat alles met standaard instellingen. Het geheugen nog op 800 en fsb op 100 (zegt ie). Maar in ieder geval kan Snow Leopard het volledige geheugen van 4 GB gebruiken en de Nvidia 9800GT geniet ook de volle 512 mb.

Dus ik ben op de goede weg. Alleen met al dit soort problemen is; Wil je weer 10% van de problemen oplossen dan ben je daar meer dan 90% van de tijd mee bezig..... (anders was het allang opgelost)

M'n handen kriebelen om verder met de hardware te gaan. Dus beware for an update

Tot Smurfs,

[ Voor 4% gewijzigd door GNOOM172 op 12-08-2010 19:29 ]

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:41
Nogmaals, super vet en mooi dat hij nu draait :D . Hopelijk snel weer een filmpje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk! Lijkt me best een eindeloze rot klus.. maar zoals je zelf al aangegeven heb.. eerst door de zure apple heen bijten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Heh die letters en de muziek zijn het mooiste om te zien (ookal ervaar ik meestal zelf het je toetsenbord wordt niet herkend zonder muziek :( )
Maar daar wordt je emotioneel van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De eerste keer dat je dat ziet is het inderdaad fantastisch. Beetje een melding van "Na lang zweten is het je toch gelukt, je hebt gewonnen, proficiat" :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Apple bleek bijna zelf de tsjerno in deze tsjernobuild te worden ;)

Genoeg van die grappen, hoe loopt Mac, want ik kan me voorstellen dat het niet geoptimaliseerd is voor deze processor? Al zou het eigenlijk geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Niet zo slecht aan zijn GeekBench-score te zien. We zijn alleen nog aan het sukkelen met geluid (output op SP-DIF, geen idee of we dat ooit werkend krijgen) en LAN (pas na een reboot werkt het, om de volgende niet meer te werken, daarna weer wel, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
Proficiat! Heb je nu alleen OS X of ook een secundaire / primaire Windows-schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
MacosX update,

Het loopt nu nog niet helemaal lekker. Ik heb gelukkig 2 schijven die ik elke keer weer (bij een nieuw idee van; "dit moet werken") leeg kan halen om er een nieuwe bootmanager op te zetten. Ik ben nu aan de 14e herinstallatie bezig en kom eigenlijk niet veel verder. Maarja, waar hebben we het over. Ik kan met 1 schijf nog niet booten vanaf de harddisk en ik heb nog geen geluid. Thats all.

Maar langzamerhand begin ik er in deze vakantietijd iets meer van te begrijpen.

Cocoia; ik heb nu alleen OsX draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:51
Jeetje, het hele idee van OSX is dat je een stabiel systeem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 14-09 12:45
ThinClientQ schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:39:
Jeetje, het hele idee van OSX is dat je een stabiel systeem hebt
Op een Mac werkt het ook rete stabiel, maar als je iets gaat doen waar het voor bedoelt is, dan krijg je inderdaad gezeik... Anyway, heb deze casemod vanaf het begin gevolgd en hij heeft mij weten te boeien tot het einde van de build, het ziet er zo echt fantastisch uit en je oog voor detail is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Revisie 2, afwerking aanhangsels Videokaart

Na een aantal dagen "heerlijk" mijn grijze massa tot ongekende stoomwaardes te hebben gebracht is het nu weer even tijd om me met de hardware te bemoeien. Want dat vind ik eigenlijk een stuk leuker. Software is natuurlijk leuk als je het een beetje begrijpt waar je mee bezig bent... |:(

Ooit kom ik er wel achter wat ik nu precies verkeerd doe. Ik heb jammer genoeg ook niet de videokaart en de andere componenten weten te stressen. Omdat tijdens het installeren van MacOs het regelmatig gebeurd dat ik 2 x op moet starten voordat de lan zich laat aansluiten is overklokken, not done. Elke keer als ie vastloopt tijdens een boot, moet ik weer het bios in om alles recht te zetten. De ACHI, ACPI, S-ata, Vcore en dergelijk moeten dan weer terug naar de instellingen. Het is wel een verukkelijk bord met uitgebreide biosmogelijkheden met zelfs backups en overclocktimings via Windows maar niet via MacOs, dank je Steve.
Ik hoop dat, afgezien van alle hulp uit het hele land, dat als ik er niet uitkom er misschien iemand is in de regio "Groot Amsterdam" die me dan tegen die tijd op weg kan helpen.

Maar genoeg over de software. Even weer de hardware onder de loep nemen.

De Ati 3870 heeft plaats moeten maken voor een Nvidia 9800GT. De 3870 was niet aan de praat te krijgen onder MacOS, de 9800GS verkrampt niet met alle software aanslagen ( Vesa 32mb.... etc.)

Maarja, de pci sloten cover past niet meer en de fan bungelt er een beetje bij. Tijd voor verandering;
Over deze hebben we het, de cover voor de achteraansluitingen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6359.jpg

Het vrij grote koelblok van de Nvidia neemt zoveel ruimte in dat ik zelfs de USB en SPDIF bracket naar boven heb moeten verplaatsen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6373.jpg

Past echt niet, zelfs niet tussen de kier door van de 2 aluminium lamelsegmenten ( :? ) ;
Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6374.jpg

Toestanden dus allemaal, het was zo'n mooi werkstukje. aftekenen maar en weer vertrouwen op mijn timmermansoog;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6376.jpg

Zo'n schuifmaat blijft een onmisbaar stukje gereedschap, de rest met de zaag en vijl;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6377.jpg

Kieken of het kan;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6378.jpg

Alsof het altijd zo geweest is, de "schade" van de 3870 ben ik weer vergeten.

Ik had de Veraxfan, wat zijn dat overigens super(uber*) mega Fans zeg. Op de volle 100% geven ze het geluid alsof het om het huis hard waait. Een soort "tocht". De huisbewoners vertelden elke keer weer als ik opnieuw moest opstarten; "ze hebben het toch helemaal niet over storm gehad tijdens het weerbericht? >:) "
Jammer dat de fans bijna nergens meer te krijgen zijn.

De Veraxfan zat eerst heerlijk met rubbers geklemd tussen de behuizing en de rand van de 3870. Dat past nu niet meer. Mijn idee; dwars op het schroefgat een verbinding maken vanaf de behuizing naar de fan. Gelukkig had ik tijdens het veranderen van de kast een stuk of 20 gaatjes geboord voor "je kan nooit weten" die komen nu dus van pas;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6379.jpg

M3 gaatje getapt in 1 van de aansluitingen van de fan;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6381.jpg

En nu hangt ie stevig en wel en zorgt voor een mooie stille bries over de videokaart.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6383.jpg

Zo dat is weer gereed. In de tussentijd ben ik druk aan het meten en denken hoe ik de "cocon" om de Tsjernreaktor ga plaatsen. Een paar bladzijdes terug wilde ik 3 items terug laten komen. De zijkanten van de cocon met de 10 verstevigingsbalken en de schoorsteen. En als je er lang over nadenkt. Tijdens het installeren van MacOs (een keer of 14 al) had ik daar genoeg tijd voor kom je weer op sublieme ideeen. Maar daarover in de volgende update meer.

Als ik me nu heel erg verveel en gefrustreerd ben van de software dan kan ik me uitleven op de hardware;
de 10 steunbalken van 1 kant;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6384.jpg

Enne, het is niet zomaar een "stukje" aluminium.... het is keihard en te dik voor de decoupeerzaag. Dus bij enige frustratie ga ik maar fijn een stukje zagen.....

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6385.jpg

Tot smurfs,

ik denk dat ik volgende keer met blaren op mijn handen dit zal bijwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

*;

Echt veel respect voor het werk dat je hieraan doet. Die precisie, ik zou het je (nog) niet nadoen ;) Wat ik me overigens wel afvraag is het nut van die Vortex fan voor je videokaart. Als ik het goed zie blaast deze tegen het platte vlak van je voorste koelvin aan. Lijkt mij niet echt ideaal voor de koeling, maar het zal wel iets toevoegen neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:19:
*;

Echt veel respect voor het werk dat je hieraan doet. Die precisie, ik zou het je (nog) niet nadoen ;) Wat ik me overigens wel afvraag is het nut van die Vortex fan voor je videokaart. Als ik het goed zie blaast deze tegen het platte vlak van je voorste koelvin aan. Lijkt mij niet echt ideaal voor de koeling, maar het zal wel iets toevoegen neem ik aan? :)
In ieder geval is er een luchtstroom bovenlangs en aangezien warme lucht stijgt zal het altijd wel iets van invloed zijn...... en zoniet....er zit daar een sensor.... dus boven de 40 graden; rood!

btw, een nieuw icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Wat een heerlijk vette supermod zeg; het ziet er inderdaad uit als een prototype radioactieve supercomputer :)
De combi van de verlichte reservoirs, met de oldschool-ïndustriele-looks en het vele alu ziet er echt super uit !

Succes & vergeet niet ook filmpjes te maken van de kast in actie ... hoe meer media hoe beter !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Appeltje Eitje

Zo, na meer dan een week geploeter met Macosx, Hackintosh of OsX86 heb ik de allerbelangrijkste hardware voor elkaar. Na een heleboel tips en van mijn kant nieuwe uitvindingen en geploeter had ik gisteravond wat heldere momenten.

Weer opnieuw een installatie gemaakt en een soort aangepaste combinatie tussen het oude Autoexec.bat en Bios gedownload speciaal voor de DFI P55-T36 Lanparty. Na een schone installatie en een patch van TonyMac's multibeast, liep de machine weer als tevoren. Maar nu gewoon op de schijf 0.

Hier een screenshot van Multibeast, met 700 opties.... en 490.000 combinaties.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6386.jpg

Na veel geGoogle ook een geschikte driver (Kext) gevonden voor de ALC885 HDA audio aansturing.
Ineens zag ik het licht;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6392.jpg

Hahaha, dat moet ik hebben, licht uit de toslinkkabel.

Na nog 3.5 uur ploeteren bleek dat in de MIDI/AUDIO configuratie alles op een "bemonsteringfrequentie" stond van 192.000 hz. Daar kan volgens mij geen enkele geluidskaart muziek van maken... Door het terugbrengen van de frequentie kreeg ik ineens "witte ruis" door het nog verder terug te brengen kreeg ineens geluid! (dat is hier goed te zien) 8)

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6393.jpg

Joepie, mijn Logitech THX setje kan zich weer uitleven, geluid van alle kanten.

Dus, ik kan weer met een gerust hart verder met de afwerking. De machine loopt en ik zie ook meteen dat ik iets moet doen aan de temps van de harde schijven, die zijn 48 graden. Iets te warm. (zie rechtsboven)

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/2e%20revisie/IMG_6394.jpg

Tot de volgende hardware update!

tot smurfs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
Wat fijn dat hij nu goed draait, zeg. Ik kan iStat Menus wel aanraden, dan hoef je niet steeds het Dashboard in voor je stats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Is 48° te warm voor een HDD? Bij mij is ie dat bij standaard gebruik ook ongeveer. Graag hoor ik hier iets meer over.

En is er een specifieke reden waarom je een foto neemt van je beeldscherm ipv echte screenshots? No offence, maar ik erger mij er nogal aan en kan de tekst niet tot niet goed lezen. (bv eindje geleden van de benchmarks onleesbaar en nu is de temps widget niet te lezen.)

Qua widgets raad ik je iStat Pro aan (gratis) deze toont beetje zo'n alle stats ivm je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 14-09 12:45
Hipska schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:41:
Is 48° te warm voor een HDD? Bij mij is ie dat bij standaard gebruik ook ongeveer. Graag hoor ik hier iets meer over.
Je HDD's houden het, naar eigen ervaring, langer uit bij kamer temperatuur dan bij 50+.

Anyway, het heeft even tijd gekost met OSX maar het resultaat mag er wezen!

[ Voor 11% gewijzigd door MPeek op 18-08-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024

En is er een specifieke reden waarom je een foto neemt van je beeldscherm ipv echte screenshots? No offence, maar ik erger mij er nogal aan en kan de tekst niet tot niet goed lezen. (bv eindje geleden van de benchmarks onleesbaar en nu is de temps widget niet te lezen.)

Qua widgets raad ik je iStat Pro aan (gratis) deze toont beetje zo'n alle stats ivm je PC.
Volgens mij is 48° inderdaad aan de warme kant voor een HDD.

Wat screenies betreft, misschien heeft hij niet zo veel ervaring met Mac OS en weet hij niet hoe screenshots te nemen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter

Precies zoals mijn voorganger al zegt; de Hd's houden het wat langer vol bij kamertemperatuur dan bij 48 graden. En het systeem is nog niet eens aan het stressen. De Hd's zitten vlak boven de videokaart :(
De originele G5 heeft ook een fan aan de bovenzijde zitten die een bries richting de Hd cage stuurde.

Ik ben gek op deze manier van fotograferen; dan blijft er nog iets te gissen over. En ik ben nog niet zover om bij MacOsX en screenshot te maken. :9

Volgens mij heb ik iStat Pro, alleen leest ie niet alle temps af. In het begin gaf MacOsX ook aan dat ik 2 Xeons als processor had, terwijl er een i3 inzit. Langzaam begin ik de juiste Kexten te vinden zodat het systeem de belangrijkste hardware doorgeeft aan MacOsX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
GNOOM172 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:34:
[...]

Precies zoals mijn voorganger al zegt; de Hd's houden het wat langer vol bij kamertemperatuur dan bij 48 graden. En het systeem is nog niet eens aan het stressen. De Hd's zitten vlak boven de videokaart :(
De originele G5 heeft ook een fan aan de bovenzijde zitten die een bries richting de Hd cage stuurde.

Ik ben gek op deze manier van fotograferen; dan blijft er nog iets te gissen over. En ik ben nog niet zover om bij MacOsX en screenshot te maken. :9

Volgens mij heb ik iStat Pro, alleen leest ie niet alle temps af. In het begin gaf MacOsX ook aan dat ik 2 Xeons als processor had, terwijl er een i3 inzit. Langzaam begin ik de juiste Kexten te vinden zodat het systeem de belangrijkste hardware doorgeeft aan MacOsX.
je hebt twee versies van iStat, eentje die in je menubalk komt te staan en eentje die in je Dashboard komt te zitten, dat is wat hij bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
GNOOM172 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:34:
[...]

Spijtig, had graag de details wat meer kunnen bekijken ;(
Screenshot maken doe je met toetscommando's:
Systeemvoorkeuren > Toetsenbord > Toestcombinaties > Schermafbeeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Topicstarter
Hipska schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:02:
[...]

Spijtig, had graag de details wat meer kunnen bekijken ;(
Screenshot maken doe je met toetscommando's:
Systeemvoorkeuren > Toetsenbord > Toestcombinaties > Schermafbeeldingen
Heb je daar geen apple toetsenbord voor nodig dan? Want ik moet alle speciale toetsen missen. Ik moet nu bijvoorbeeld losse items allemaal los kopieren omdat ik ze niet tegelijk kan knippen/plakken. ( de shift toets wil wel iets helpen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt ook gewoon in Finder --> Programma's --> Hulpprogramma's --> Schermafbeeldingen

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
GNOOM172 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:09:
[...]

Heb je daar geen apple toetsenbord voor nodig dan? Want ik moet alle speciale toetsen missen. Ik moet nu bijvoorbeeld losse items allemaal los kopieren omdat ik ze niet tegelijk kan knippen/plakken. ( de shift toets wil wel iets helpen )
Volgens mij kan je de 'Windows' toets gewoon gebruiken voor functies die Command vereisen? Ik heb een Windows toetsenbord op mijn Macbook pro aangesloten en daar werkt het iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:46

Chrisjuh_15

Facta non verba

Cronax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:42:
[...]

Volgens mij kan je de 'Windows' toets gewoon gebruiken voor functies die Command vereisen? Ik heb een Windows toetsenbord op mijn Macbook pro aangesloten en daar werkt het iig.
Kan bevestigen dat dit werkt ;) Zelf ook gehad i.c.m. mijn Macbook Pro.

OT: über vette mod hoor. Alle tijd die je erin hebt gestoken betaald zich nu eindelijk uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concept8
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 23:08
Een schermafbeelding maken van het hele scherm in OS X:
CMD-SHIFT-3

Een screenshot van een deel van het scherm (je krijgt een cursor waarmee je een vierkant kunt slepen):
CMD-SHIFT-4

Screenshots worden als png op de desktop opgeslagen (dus niet in het clipboard geplaatst zoals bij windows).

Ontopic:

Wat moet je nog aan de hardware doen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Een fan of andersoortige cooler op z'n HDD's zetten in ieder geval

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Appletje Eitje? O-)

Zeer zeer gaaf dat het nu uiteindelijk toch allemaal super werkt! :D Chapeau, petje af en op naar de volgende G5 mod :9
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.