Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Omdat de accu van mijn iPhone het niet leuk vindt de hele dag via 3G naar de radio te luisteren ben ik op zoek naar een goedkope mp3 speler met mogelijkheid voor het luisteren naar de radio.
Via de pricewatch kan ik een ruwe selectie maken maar ik kan niet altijd zien of de volgende 'eisen' aanwezig zijn:

- afspelen muziekbestanden
- afspelen radio
- mogelijkheid tot minimaal 10 uur op accu
- mogelijkheid tot accu opladen via computer terwijl muziek doorgaat!

Vooral de laatste eis schijnt lastig te zijn. Heb al veel mp3 spelers gehad die opgeladen kunnen worden op de computer maar dan direct in de transfer-mode gaan: muziekweergave stopt dan. Op dit moment heb ik alleen bij de iPhone en iPod dit probleem niet (de iPod die ik heb heeft echter geen radio).

Spelletjes, video en foto's zijn geen eis. Aangezien ik vaak shuffle een display eigenlijk ook niet maar dat is voor de radio weer niet zo handig. Ik heb nog zitten denken aan een scanradio van 1 euro van de Action maar dan is het batterijenwisselen weer irritant...

pricewatch: Sandisk Sansa Clip+ Zwart

pricewatch: Philips GoGear SA3085/02 8GB Zwart

pricewatch: Apple iPod Nano V5 Zwart

Dit zijn een paar opties waarvan ik van de iPod zeker weet dat opladen via een pc en afspelen een optie is... van de andere niet. Welke speler kan aan mijn wensen voldoen?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
De Sansa Clip+ waarschijnlijk niet, mijn gewone Clip gaat in transfer mode. Als je echter een stopcontact hebt, koop er een USB-adapter bij. Als je hem daarin insteekt blijft hij WEL spelen tijdens het laden :)

• hemiparo
  • Niet online
Kleine aanvulling: ik heb op mijn werkplek geen stopcontact, wel vrije USB poorten :)

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je op zoek bent naar lange accu duur dan zou ik eens kijken naar de Cowon S9 die doet 40 uur op zijn accu. Ik denk dat met zo'n accu duur de wens om op te kunnen laden via een USB poort misschien ook minder belangrijjk wordt? Radio en muziek in allerlei soorten en maten is geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Lukin op 04-05-2010 10:34 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Cowon D2(+), iets compacter, maar ook een Accu die zo'n 40 / 50u meegaat, het is een aanschaf, maar daar heb je dan ook lang plezier van. Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt (luister echter ook geen radio, dus kan over die kwaliteit niets zeggen).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• hemiparo
  • Niet online
Het 'probleem' is dat ik niet te veel geld wil uitgeven voor een radio met wat mp3 mogelijkheden. De 2 hierboven spelers zijn dus een beetje boven het budget (zo rond de € 50/75).

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:33
hemiparo schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:53:
Kleine aanvulling: ik heb op mijn werkplek geen stopcontact, wel vrije USB poorten :)
En je computer werkt op zonne-energie? :)
Anders een contactdoos waar 6 stekkers in kunnen voor 3 euro bij de Action kopen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Ik heb zelf net even mijn Sandisk Sansa Clip+ Zwart voor je aangesloten op mijn PC maar hij schakelt over op transfermodus als hij aan USB hangt.

• hemiparo
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:53:
[...]
En je computer werkt op zonne-energie? :)
Anders een contactdoos waar 6 stekkers in kunnen voor 3 euro bij de Action kopen.
Fijn dat ik zo'n gericht antwoord krijg... :O ;)

Maar goed, gaf dus aan GEEN stopcontacten: computers staan in een bedrijfsomgeving waar alle kabels netjes in de meubels zijn verwerkt. Zijn wel stopcontacten op de grond maar dan kan ik mijn speler niet meer gebruiken en laden tegelijk...

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

En wat is er mis met Internetradio als ik vragen mag?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• hemiparo
  • Niet online
Dat mag: niks mis mee maar op het werk niet toegestaan en zoals eerder aangegeven een aanslag op de accu van mijn iPhone.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sansa Fuze gaat ook over op transfer mode, dus daar hoef je ook niet naar te kijken :D

• jongetje
hemiparo schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:52:
Dat mag: niks mis mee maar op het werk niet toegestaan en zoals eerder aangegeven een aanslag op de accu van mijn iPhone.
Waarom hang je je iphone niet aan je laptop met USB, dan laadt deze toch ook op en kun je internetradio luisteren?

Anders misschien een kleine (transistor)radio kopen en daar een koptelefoon op aansluiten.

• hemiparo
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:48:
[...]

Waarom hang je je iphone niet aan je laptop met USB, dan laadt deze toch ook op en kun je internetradio luisteren?

Anders misschien een kleine (transistor)radio kopen en daar een koptelefoon op aansluiten.
Het lijkt me niet logisch om alleen voor het opladen van mijn mp3 een aparte laptop mee te nemen...?

EDIT: ik heb overigens ondertussen gekozen voor een iPod Nano maar daarvan houdt de accu het ook niet lang vol... :(

[ Voor 18% gewijzigd door hemiparo op 12-05-2010 16:19 ]

• jongetje
hemiparo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Het lijkt me niet logisch om alleen voor het opladen van mijn mp3 een aparte laptop mee te nemen...?

EDIT: ik heb overigens ondertussen gekozen voor een iPod Nano maar daarvan houdt de accu het ook niet lang vol... :(
Je hebt toch een usb poort op je PC om op te laden? Dat wilde je tenslotte ook met een mp3 speler doen...

• hemiparo
  • Niet online
Klopt, maar meer als noodoplossing, niet om dit na 7 uur al te doen :-)

Verwijderd

mijn mp3 speler speelt ook niet door tijdens laden, tenzij je een trucje toepast. (zelfbedacht xD)
men neme:
1x computer (check neem ik aan)
1x oplaadkabeltje + mp3 speler (idem)
1x ps2 - usb converter (voor usb muis/toetsenbord op die ronde groene/paarse aansluiting)

heel simpel dus: je sluit hem gewoon aan op je muis aansluiting -> wel stroom, geen dataoverdracht.

(usb hack mbv batterij werkt trouwens ook. 4.5 volt batterij (zo'n grote) deed het prima, maar je bent wel zo door je batterij heen als je jezelf deze oplaadmethode aanwent)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 19:17 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:12

Sabbi

je denkt aan mij.

Je kan ook speciale 'charge only' usb kabels krijgen (ook wel sync blockers genoemd)

• jongetje
Sabbi schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:18:
Je kan ook speciale 'charge only' usb kabels krijgen (ook wel sync blockers genoemd)
Blijkbaar wilt de topic starter hem helemaal niet op USB hangen, anders had hij dit ook wel met zijn iphone gedaan. Anders kun je natuurlijk ook de 2 middelste pinnetjes van je USB kabel saboteren die voor de data zorgen.
Pagina: 1