[iPod Nano] Accu duur - radio trekt accu sneller leeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De specificaties van de iPod Nano 8GB Generatie 5 geeft de volgende info:

Speelduur: audio 24 uur, video 5 uur. Op zich geen slechte specificatie. Nu gebruik ik mijn iPod voornamelijk als radio maar met een volle accu is de iPod na 5 uur al half leeg... ik verwacht dus niet 12 uur mee te kunnen.

Is het zo dat een radio de accu harder misbruikt? Of kan het zijn dat de accu al (snel) aan het slijten is? Heb nog geen test gedaan met 24 uur audio, dat wordt een volgende stap. Het mooiste zou zijn als er Tweakers zijn die de iPod ook voornamelijk met radio gebruiken voor wat referentiemateriaal :)

Ik heb de iPod overgenomen van een Tweaker, aangekocht in december 2009. Is er op accu's ook een kortere garantietermijn (vaak 6 maanden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:50
Ik zou zeggen; test eerst die 24 uur audio eens :) lijkt me wel dat radio extra accu slurpt, maar 50% van je accuduur afslurpen is veel voor zelfs een radio :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
Radio kost waarschijnlijk wel meer ja, omdat ook antenne enzo gebruikt wordt, maar dat moet geen 19 uur schelen. Maar waarschijnlijk zal je met normale audio (geen radio) ook niet in de buurt van de 24 uur kunnen komen, omdat je accu al versleten is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Geen idee, even de audio test afwachten :)

Maar... het zou sowieso al slecht zijn als de accu naar 5 maanden al 50% zou zijn natuurlijk, zijn er ervaringen van afhandeling met claims op de accu?

Verwacht ook niet dat 24 uur mogelijk is (denk eerder 18 ofzo) maar het moet toch niet zo zijn dat ik niet een hele werkdag gebruik kan maken zonder bijladen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:15
hemiparo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:58:
Geen idee, even de audio test afwachten :)

Maar... het zou sowieso al slecht zijn als de accu naar 5 maanden al 50% zou zijn natuurlijk, zijn er ervaringen van afhandeling met claims op de accu?

Verwacht ook niet dat 24 uur mogelijk is (denk eerder 18 ofzo) maar het moet toch niet zo zijn dat ik niet een hele werkdag gebruik kan maken zonder bijladen...?
Misschien was dat wel de reden van verkoop voor de ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Misschien... maar dit moet toch nog wel onder garantie kunnen vallen...? Een beetje erg groot verschil...
Pagina: 1