Toon posts:

NAS gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een goede nas.
budget licht zo rond de 1000 euro.

hij moet:
full hd video kunnen streamen,

liefst 8 TB raid 1 (4 om 4 dus)

en moet werken onder zowel windows 7 als Mac OS X

wat zijn jullie adviezen?
ik kan namelijk bar weinig testen vinden van het laatste jaar.

alvast bedankt.

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou gewoon even rondkijken in dit opslagmedia forum, hier zijn heel veel adviezen te vinden.
Zelf ben ik altijd wel van de synology nas oplossingen Discussietopic.

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:36:
ik kan namelijk bar weinig testen vinden van het laatste jaar.
Uhmm.... daar is juist ongelofelijk veel over te vinden op het grote boze internet.

Wat jij wil kan zo ongeveer iedere 5 bay NAS.... Dus ik zou zeggen pak de goedkoopste ;)

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 20:49
Als je eis is dat het Full-HD moet kunnen streamen, dan is een relatief goedkope WD netwerkschijf van 4TB al een optie. Werkt prima onder Windows 7 en OS X en is relatief zuinig in verbruik. Koop er twee en je zit aan 8TB. Grootste nadeel is de "snelheid" van de disk. Alhoewel het ruim voldoende is voor HD content, kan het soms lang duren om er een boel films naartoe te kopieren. Zorg er wel voor dat je hubs en routers gigabit ondersteunen.

Zelf heb ik voor dit budget een 5x2TB systeem in elkaar geschroeft (RAID-Z, dus netto 8TB storage) op basis van custom hardware en FreeBSD, maar dat is voor een doorsnee gebruiker geen praktisch alternatief.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals reeds opgemerkt is deze informatie veelvuldig voor handen, ga eerst eens in de ervaring topic's kijken daar kun je ruim voldoende informatie vinden om tot een keuze te komen welke NAS voor jouw de betere is.

Ervaring topic's: Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3 en [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.