LED-bord voor voederschema's van katten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27

Onbekend

...

@Remmes_NT & Boudewijn:
Een condensator aan ingang van de voedingsspanning vandaan komt is ook wel een goed idee.
Maar waarom condensators aan de rechterkant? Aan de linkerkant blijvende spanningen stabieler. Als de schakelaars uit staan zijn het twee losse antennes. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
DeKemp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:02:
Denk ook aan de polariteit van de elco's, als je ze verkeert om plaats blazen ze zichzelf op.
is ook leuk om een keer mee te maken :P.. eerst word ie een beetje warm, klein beetje rook en dan POEF!!!

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
-weg

[ Voor 98% gewijzigd door [Remmes] op 02-05-2010 23:38 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Onbekend schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:11:
@Remmes_NT & Boudewijn:
Een condensator aan ingang van de voedingsspanning vandaan komt is ook wel een goed idee.
Maar waarom condensators aan de rechterkant? Aan de linkerkant blijvende spanningen stabieler. Als de schakelaars uit staan zijn het twee losse antennes. :)
Omdat ik een elco niet over de 230V AC zou zetten?
Hij moet meteen na de 12V voeding komen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
OK, ik heb zonet alle onderdelen (12 LED-switches, 5 condensatoren en 1 notebook adapter) besteld.

Wanneer het aangekomen is zal ik van alle onderdelen duidelijke foto's maken vooraleer ik iets aansluit. Zo kan ik hopelijk eventuele kortsluitingen en ontplofte onderdelen vermijden.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Die condensatoren zijn niet nodig, de voeding zelf is gestabiliseerd en de belasting varieert niet continu, de adapter voedt alleen die ledjes. Maak er wat moois van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Oh ja hoe weten wij dat dat ding gestabiliseerd is op nette wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Neobahamuth schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:04:
OK, ik heb zonet alle onderdelen (12 LED-switches, 5 condensatoren en 1 notebook adapter) besteld.

Wanneer het aangekomen is zal ik van alle onderdelen duidelijke foto's maken vooraleer ik iets aansluit. Zo kan ik hopelijk eventuele kortsluitingen en ontplofte onderdelen vermijden.
gewoon even op letten dat je de - van het ledje aansluit en niet de - van de schakeling, als je dat wel doet heb je meteen kortsluiting als je de schakelaar omzet

je ksan het eerst proberen zonder condensatoren, als het neit super werkt kan je de condensatoren tussen zetten

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat condensator verhaal hangt af van de kwaliteit en bouwwijze van de voeding, zolang dat allemaal niet duidelijk is (ik zie het zo 1-2-3 niet staan) kunnen we er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Zodra alle onderdelen zijn aangekomen ga ik ieder component en zijn connector fotograferen en een duidelijk schema hier posten.
Dan kunnen de ervaringdeskundigen hier eest even checken dat alles klopt vooraleer ik dingen begin aan te sluiten. (Ik ga uiteraard met 1 LED-knopje beginnen.)

Ik verwacht deze week bijna alle componenten te hebben ontvangen. Ik meld het hier dan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Neobahamuth schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:37:
Zodra alle onderdelen zijn aangekomen ga ik ieder component en zijn connector fotograferen en een duidelijk schema hier posten.
Dan kunnen de ervaringdeskundigen hier eest even checken dat alles klopt vooraleer ik dingen begin aan te sluiten. (Ik ga uiteraard met 1 LED-knopje beginnen.)

Ik verwacht deze week bijna alle componenten te hebben ontvangen. Ik meld het hier dan uiteraard.
het is makkelijker dan je denkt

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad :P.

Het hoeft geen rigoureuze bbq-voorbereiding te worden hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier op GoT verwachten we toch wel een beetje initiatief hoor :N

:P

Met wat prutsen gaat 't heus wel zelf lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Vandaag is de notebook adapter al aangekomen.
Enkele pics ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ka5uoo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/296dr4l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ahffrl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6pcocx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2vxrmus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28hobhf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ytrwi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2n9cq5l.jpg

Waar moet ik nu best de connector afsnijden?
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23icemp.jpg
optie A: vlak voor die bobbel (ferrietkern?)
of
optie B: helemaal aan het einde, net na de laatste plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15

Rmg

Waarom zet je geen dc connector op je bordje :Y

gewoon eentje als deze dus : Afbeeldingslocatie: http://www.electro-tech-online.com/attachments/general-electronics-chat/37208d1262280729-barrel-jack-power-sockets-slot-into-breadboard-veroboard-cui_pc-mount_pj-102ah-bh.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Rmg op 04-05-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Bedankt voor de tip!

Ik heb er net 2 van deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/pvr4z.jpg
• 2.5MM DC Power Plug Connector Socket PCB Mount ROHS
• PCB mounting
• May be hand wired if required
• Single pole switch
• Contacts rated at 1A 12V DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Omdat 't simpeler is als ie uberhaupt geen bordje gebruikt, maar alle switches gewoon met losse draadjes aan elkaar soldeert :P

Maar ik ben het wel met je eens dat een plug makkelijker is, maar geen idee hoe je het dan met fatsoenlijke trekontlasting kunt fixen aan de behuizing.

BTW, een 100 W adapter voor zoiets als dit? Overkill? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 04-05-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Het hoeft natuurlijk ook niet elektronisch, je kunt ook gewoon schakelaars gebruiken met bordjes ernaast van bijvoorbeeld "gegeten" en "niet gegeten".
Dat is weer goedkoper voor de stroomrekening, alhoewel die ledjes super-zuinig zijn, dat wel.

Maar als je er wel voor kiest, lijkt mij het makkelijkst en het handigst als je voor een adapter kiest, als stroombron. Dan zit je tenminste niet steeds met batterijen, die je dan weer steeds moet opladen.

Om het wat leuker, maar dus ook wat ingewikkelder te maken, kun je bijvoorbeeld knipperende ledjes erop maken, dan "vraagt" het zeg maar meer aandacht.

Ik geeft je een tip: kijk eens op circuitsonline.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Leuk project dit :) Ben benieuwd hoe het wordt, post je een foto als het klaar is?

Oh en mocht je in Utrecht wonen dan wil ik ook best even langskomen voor een inspectie, mocht je bang zijn voor vuurwerk als je de stekker voor de eerste keer in het stopcontact gaat steken ;)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
R15 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:21:
Het hoeft natuurlijk ook niet elektronisch, je kunt ook gewoon schakelaars gebruiken met bordjes ernaast van bijvoorbeeld "gegeten" en "niet gegeten".
Dat is weer goedkoper voor de stroomrekening, alhoewel die ledjes super-zuinig zijn, dat wel.

Maar als je er wel voor kiest, lijkt mij het makkelijkst en het handigst als je voor een adapter kiest, als stroombron. Dan zit je tenminste niet steeds met batterijen, die je dan weer steeds moet opladen.

Om het wat leuker, maar dus ook wat ingewikkelder te maken, kun je bijvoorbeeld knipperende ledjes erop maken, dan "vraagt" het zeg maar meer aandacht.

Ik geeft je een tip: kijk eens op circuitsonline.nl!
kijk eens even paar posts boven je, hij heeft al gekocht :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
@ Osiris:
Dit was de goedkooptse verkoper in België op eBay. Daarom dit model.

@R15:
De tip van mechanische (ipv electrische) schakelaars was ook al eerder gegeven en zal ik in overweging nemen mocht ik het electro-gedeelte niet aan de praat krijgen en het huis is afgebrand. ;)

@ real[B]art:
Bedankt voor het aanbieden van hulp. Helaas (of gelukkig? :+ ) woon ik in België.
Maar ik zal hier zeker foto's van het in elkaar knutselen tot (hopelijk werkend) eindresultaat posten.
(Misschien moet ik hier gewoon een Neobahamuth HK/Electro cocktail mini meet houden! :+)

@Remmes_NT:
Inderdaad. Alle benodigdheden zijn nu besteld. Mocht er iets doorbranden, dan kan het eventueel snel opnieuw besteld worden (maar liever niet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Geweldig dit! _O- Die Neobahamuth kan ook niks effe in elkaar flanzen. Alles moet perfect zijn.
Osiris schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:56:
Omdat 't simpeler is als ie uberhaupt geen bordje gebruikt, maar alle switches gewoon met losse draadjes aan elkaar soldeert :P

Maar ik ben het wel met je eens dat een plug makkelijker is, maar geen idee hoe je het dan met fatsoenlijke trekontlasting kunt fixen aan de behuizing.

BTW, een 100 W adapter voor zoiets als dit? Overkill? :P
Mjah idd, elco's zijn niet nodig, connector niet nodig, bordje niet nodig. Ik had zelf al lang het ding aan stukken geknipt. Maar ik heb respect voor zijn geduld! Hij besteld gewoon een connectortje en wacht nog eventjes.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 22:11

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik kan het alleen maar waarderen :D

Ik zou zelf overigens in de loze-adapter-la gaan zoeken voor een geschikte voeding, maar nieuwe spulletjes zijn natuurlijk ook tof.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AtomicShockwave schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:38:
Geweldig dit! _O- Die Neobahamuth kan ook niks effe in elkaar flanzen. Alles moet perfect zijn.

[...]

Mjah idd, elco's zijn niet nodig, connector niet nodig, bordje niet nodig. Ik had zelf al lang het ding aan stukken geknipt. Maar ik heb respect voor zijn geduld! Hij besteld gewoon een connectortje en wacht nog eventjes.

_/-\o_
Mwa die elco's hebben wel nut als je ouwe meuk gebruikt, Kan ik het weten dat die mafkees ( ;) ) een complete goed gestabiliseerde (ga ik wel vanuit) voeding ervoor koopt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:40

kronolith

[EDIT]

Whaha leuk dit :) Ga ik even langer volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

De schakelaars zelf kan je alvast er in zetten.
Je kan ze voor de zekerheid even doormeten om te controleren welke aansluiting van de schakelaar is,en welke van het ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat de katten door de knopjes gepavlovd zijn... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:45

pythagorasABC

A²+B²=C²

MartijnGizmo schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:30:
Ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat de katten door de knopjes gepavlovd zijn... :D
Of dat de katten de knopjes weer terugzetten :D
EDIT:
Is dit niet veel handiger:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2vmzupi.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door pythagorasABC op 04-05-2010 21:12 ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh je moet de condensatoren wat dichter op de voeding zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

1 condensator kan nog wel vlak bij de voeding. Maar die andere drie mooi laten zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is anders het nut van die condensatoren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Nu je toch condensatoren hebt, moet je er natuurlijk wel effectief gebruik van maken.

Door de condensatoren aan de uiteinden te plaatsen ga je hiermee de antennewerking van de draden tegen, en de spanningen blijven stabieler bij het inschakelen van een schakelaar omdat de stroom uit twee richtingen komt i.p.v. één.
Ook is de oplaadtijd van de condensatoren iets langer omdat de draden voor meer weerstand zorgen en de levensduur van de condensator wordt verlengt.

Overigens zijn het maar ledjes en dus kunnen wel wat stoorsignalen hebben. Volgens mij heb je helemaal geen elko's nodig en is de voedingsspanning uit een standaard 12V adapter stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Ik ben zonet nog een aan/uit schakelaar (voor aan zijkant van bordje) + snoer gaan kopen:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/efhylh.jpg

Dit snoer heeft geen aarding. Mocht dat echter toch noodzakelijk zijn, dan strip ik gewoon één draad uit een nieuw stuk en heb dan 3 aders.

Hopelijk komen er vandaag nog wat van de andere spullen aan.

Over de condensatoren: indien ze echt niet strict noodzakelijk zijn voor mijn opstelling, dan gebruik ik ze liever niet. (Hoe minder ik met aansluitingen moet knutselen, hoe minder ik fout kan laten gaan.)
Indien ze echter wél nodig of een meerwaarde zijn, dan zal ik ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Heeft je adapter uberhaupt aarde?

Voor hoeveel volt zijn die schakelaars en waar wil je hem nou uiteindelijk inbouwen? Aan de 230 V-kant of de laagspanningskant? Aan de laagspanningskant heb je natuurlijk sowieso niets te makken met aarde en ik gok dat de adapter dubbel geisoleerd is en dus ook geen randaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Of de adapter een aarde heeft weet ik niet. Ik heb de eindconnector er niet afgesneden dus ik weet niet hoeveel aders er uiteindelijk na de omvormer uitkomen.

De schakelaarverpakking geeft zeer weinig info:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/26060p2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/aujzu9.jpg

Ik ga de master on/off switch uiteindelijk gewoon achter de omvormer zetten. (Ja, zo verbruikt de omvormer blijkbaar toch nog steeds een beetje energie.) Maar heel die master switch is eigenlijk maar "voor de show". Uiteindelijk gaat niemand het hele bord uitzetten. Gewoon 's avonds (of 's morgens indien vergeten) alle knopjes op hun 'off' positie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Neobahamuth schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:27:
Mijn doel:
We hebben thuis 4 katten. Er zijn echter ook meer dan één personen hier die deze katten (3x daags) eten geven. Helaas weten we nooit wie welke kat wanneer reeds eten gegeven heeft. We hebben geprobeerd met een papiertje het bij te houden maar dat lukt niet.
Wat een geniale overkill-oplossing voor een simpel probleem. :)

Ik pas tijdens de vakanties vaak op de 3 poezen van mijn kennis. Ze worden twee keer per dag gevoederd bij hun katten-minibar aan de kopsekant van het aanrecht. De indeling is Poes1 - water - Poes2 - brokjes - Poes3.
Het komt bij ons ook voor dat mijn vriend en ik niet zeker weten wie de poezen gevoerd heeft. Echter, je weet het al gauw genoeg, wanneer de poezen je niet met rust laten hebben ze honger; als ze je negeren, is het oké. Als de bakjes vol zitten, mogen ze niet zeuren, als de bakjes leeg zijn, is er vast nog niet gevoerd. Als de bakjes vol zitten en de poes zeurt nog, dan is of de poes te kieskeurig / ziek / weggemept bij z'n bakje door een ander.

Ziek komt amper voor.
Daarbij komt nog dat met dat wegmeppen, eigenlijk alle poezen uit elkaars bakje eten...
Als we echt niet op tijd voeren, gaan ze vanzelf naar de (minder gewaardeerde) droge brokjes toe.
En als je dan nog twijfelt... kijk je in de prullenbak of er verpakkingen kattenvoer bovenop liggen :)

Ik vind het een leuk plan, en ik weet dat jij vaker groots uitpakt in dingen organiseren, maar... dit zou ik echt met een simpel bordje hebben opgelost... iets met haakjes en sleutelhangers of met kartonnen schuifjes ofzo. Een led-bord dat de hele dag stroom nodig heeft... :') gaat mij iets te ver. Maar het houdt je (letterlijk) bezig, dus, laat maar zien wat het nou uiteindelijk wordt :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Je hebt volkomen gelijk dat het veel eenvoudiger kan met mechanische schakelaars of hangertjes.
Ik wou echter eens iets 'high tech' proberen. (Hier zitten namelijk echte Tweakers.) Ik heb nog nooit met LED's of switches geknutseld maar het leek we wel leuk om met iets eenvoudigs te starten.
Hopelijk wordt dit dan een leuke verrassing voor moederdag!

We hebben echt nood aan een redelijk idiot en fool proof systeem. Al onze katten hebben namelijk hetzelfde probleem: ze eten zo vaak je ze eten geeft. Bovendien zijn ze allemaal zeer 'mondig'. M.a.w., wanneer ze iets willen dan komen ze naar je toe (woonkamer, slaapkamer, tuin) en bijven daar luid miauwen. Wanneer het toevallig etenstijd is, dan krijgen ze onmiddellijk eten. Is het geen etenstijd, pech, dan krijgen ze doorgaans niets. Af en toe wel een kattensnoepje.
Ook wanneer het regent en Shadow (langharige Perziche kat) in het midden van de nacht eindelijk binnenkomt, dan gaat ie altijd naast je bed staan en blijft hij miauwen (cfr. schreiende baby) tot je met hem naar beneden gaat naar de badkamer en hem met een handdoek droogwrijft. (I shit you not!)

Het gebeurt echter vaak dat meerdere katten een dubbel ontbijt/lunch/diner krijgen omdat ze met hun engelengezichtjekopje je onschuldig aanstaren en intensief miauwen waardoor je denkt dat ze nog niets gegeten hebben. Mocht het aan de katten liggen, dan aten ze 6 keer per dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Neobahamuth schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:58:

Ook wanneer het regent en Shadow (langharige Perziche kat) in het midden van de nacht eindelijk binnenkomt, dan gaat ie altijd naast je bed staan en blijft hij miauwen (cfr. schreiende baby) tot je met hem naar beneden gaat naar de badkamer en hem met een handdoek droogwrijft. (I shit you not!)
XD!!! leuke katten heb je

maar gelijk heb je, het is altijd wel leuk om iets in elkaar te flansen en geeft ook goed gevoel als het allemaal werkt, het ziet er ook zeker leuk uit,

waarvan ga je de " bak/doos" waar de schakelaars in komen van maken?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Onze katten zijn net zo gek als ik!

Als materiaal voor het bod had ik gedacht aan een mooi stuk beuk. We hebben net onze keuken volledig vernieuwd en daar hebben we alle keukenwerkbladen in A-kwaliteit massief beuk laten installeren. Er zijn gelukkig enkele overschotten blijven liggen.
Om het mooie hout te kunnen blijven zien kan ik helaas niet gewoon mijn ontwerp afdrukken en erop plakken. Dan zie je van het achterliggend hout namelijk niets. Ik ga dus proberen om transparante stickers en labels te maken (ik heb een lamineerapparaat) en die op het hout te plakken. Vervolgens plak ik over het geheel lamineerfolie.

Ik ga echter eerst een prototype maken uit een stuk MDF of triplex.

Edit:
Zoiets dus (maar de tekstkleuren van de labels worden nog aangepast ivm leesbaarheid):
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25gyov9.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Neobahamuth op 05-05-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ziet er netjes uit hoor! Ik zal wel inderdaad even die kleuren veranderen, je zal dat oranje gewoon wit kunnen maken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ziet er inderdaad leuk uit :)
toch bagger als er dan 1 dood gaat...

[ Voor 40% gewijzigd door [Remmes] op 05-05-2010 21:39 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:40
Remmes_NT schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:22:
ziet er inderdaad leuk uit :)
toch bagger als er dan 1 dood gaat...
Dat zal wel los lopen. Als het project een beetje in Neobahamuth stijl zal verlopen zal elke naam op een afzonderlijk LCD'tje getoond worden, gecombineerd met een weegschaal bij elke voerbak, waarbij middels RFID de ID van de kat gecontroleerd zal worden. Dit zal dan gecombineerd worden met een beveiliging die er voor zorgt dat een kat niet uit de verkeerde bak kan eten. Tijdens het eten meten we met IR camera of de kat geen koorts heeft. Bij afwijkingen in hun eetgedrag of verhoging maakt de homepc alvast een afspraak met de dierenarts.
En natuurlijk ontvangen huisgenoten een SMS met de melding welke schakelaar omgezet moet worden.

Zit ik er veel naast? :)

Maw ik vind het een leuk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
jeronimo schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:02:
[...]

Dat zal wel los lopen. Als het project een beetje in Neobahamuth stijl zal verlopen zal elke naam op een afzonderlijk LCD'tje getoond worden, gecombineerd met een weegschaal bij elke voerbak, waarbij middels RFID de ID van de kat gecontroleerd zal worden. Dit zal dan gecombineerd worden met een beveiliging die er voor zorgt dat een kat niet uit de verkeerde bak kan eten. Tijdens het eten meten we met IR camera of de kat geen koorts heeft. Bij afwijkingen in hun eetgedrag of verhoging maakt de homepc alvast een afspraak met de dierenarts.
En natuurlijk ontvangen huisgenoten een SMS met de melding welke schakelaar omgezet moet worden.

Zit ik er veel naast? :)

Maw ik vind het een leuk project.
en als de katten uit de verkeerde bak eten krijgen ze een lichte schok zodat ze weten dat het niet mag, elke kat zal met de RFID in en uitklokken bij het kattenluik in de achterdeur (zodat er geen vreemde katten binnekomen), als dit wel gebeurd is er een code rood en word al het eten via geheime luiken verstopt, ook zal het RFID ervoor zorgen dat het special voederbakje met een kattensnoepje erin naar boven komt uit het aanrechtblad, maar daarvoor moet de kat nog wel even zijn poot op de pootscanner leggen zodat het niet gaan om een andere kat die met een hack zijn RFID heeft verandert voor een ander,als de voerbak leeg is meet een sensor dat en gaat er een alert via sms/email naar de persoon,als je het dan toch vergeet te vullen zal er een alarm afgaan om 4 uur in de ochtend, om zo aan te geven dat de desbetreffende kat nog eten nodig heeft

als de bak weer gevuld is zet hij het knopje om.... en zo is het compleet

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Ik snap echt niet waar jullie al die gekke ideeën vandaan halen, hoor! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
respect om voor een simpel probleem een moeilijke/ingewikkelde oplossing te kiezen _/-\o_
en hierboven staan mooie verhaaltjes :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Hoe ver ben je inmiddels met het inelkaar zetten daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Ik moet momenteel nog op onderdelen wachten vooraleer ik iets in elkaar kan knutselen.
Voorlopig heb ik enkel de stroomadapter, aan/uit-knoppen en wat snoer.
Ik wacht nog op de LED-switches, condensatoren en DC connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In feite maak je een veredelde abacus, je kan de "kralen" omschakelen. De ledjes zijn alleen om de boel makkelijker af te lezen.
Dit is heel goed te doen zonder verdere kennis van electronica, je moet alleen even goed kijken dat je de juiste twee pootjes van je schakelaar pakt, en dat je ze niet per ongeluk verwisseld (dus + is ook echt + en - is ook echt -) Het derde pootje van je schakelaar heb je niet nodig.
Elco's zijn leuk, maar niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
In afwachting van de resterende onderelen (hopelijk morgen!) heb ik alvast een mock-up gemaakt van zowel een transparante versie als een versie met volledig witte achtergrond:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2znscrc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2dw7wqt.jpg

Ik vind de volledig witte versie toch beter. Zo is er veel meer contrast tussen de achtergrond en de illustraties. De LED's zullen dan ook beter tot hun recht komen op een witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:22
Ik zou het nog wel plastificeren dan, anders krijg je erg snel dat het groezelig (smerig) wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:56:
Ik zou het nog wel plastificeren dan, anders krijg je erg snel dat het groezelig (smerig) wordt.
Het wordt (zoals reeds eerder gemeld) inderdaad gelamineerd. Ik wil er inderdaad geen vuiltjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Nog wat spulletjes aangekomen vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/rk6636.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/f3s7s2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11sovh4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/7101w5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2888txx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2953ewg.jpg

Ik moet eigenlijk nog op de DC-connector wachten vooraleer ik een LED-je kan testen. Anders moet ik de eindconnector van de stroomadapter mollen om er 2 draadjes uit te krijgen.

Btw, welke pinnetjes van de LED's moet ik nu aansluiten? Er staan 3 symbolen bij iedere pin.

[ Voor 7% gewijzigd door Neobahamuth op 10-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je kan het ook even quick&dirty testen met een 9V-batterij. Als ik de knopjes zo zie moet je de + op de + aansluiten en de - op de pin met het ground-tekentje (de meest rechter in je plaatje), athans dat zou mijn hok zijn. Pak ff een 9V-batterij en test het zou ik zeggen :)

Edit: 2 pole design (On/Off) , 3rd poles with LED to be connected to earth - Hmm, kan zijn dat de pinout die ik beschrijf niet goed is... Nja, wat testen met een 9v-batterijtje kan het geheel ws duidelijk maken.

Edit2: Ah, ff googlen levert deze url op. Plus aan +, min aan ground en A loslaten; dat zou 't moeten doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Sprite_tm op 10-05-2010 14:55 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 01-10 23:03
Draadjes uit zo'n connector krijgen gaat vrij goed hoor, gewoon opgedraaid snoer er in frotten, eventueel met tape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
@ Sprite_tm & JapyDooge:
Enorm bedankt voor de geniale voorstellen! Daar zou ik nooit opgekomen zijn!
(Vandaar dat ik het hier op GoT gevraagd heb.)

Ik heb even een 10cm snoertje geknipt en het advies van Sprite_tm gevolgd: + op + en - op ground.
Met een 9V batterijtje heb ik het zonet getest en het werkt perfect!
Nooit gedacht dat het allemaal zo eenvoudig zou kunnen zijn!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2s1vh36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2wppmd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/xkqb2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/255440y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/107l1sy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/aax4x3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Tadaaa :P

Dat wordt gaatjes boren :+ succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ha, mooi dat ze het doen :) Wanneer verwacht je die connector binnen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
De DC connectors zijn op 4 mei verzonden uit de UK dus hopelijk worden ze morgen geleverd. (Donderdag is namelijk een feestdag dus -> geen postbode.)

Morgennamiddag ga ik een proefbordje nemen en 12 gaatjes boren. Dan heb ik al een idee van hoe het er gaat uitzien. Ik moet nog wel uitvissen hoe ik de DC-connector en aan/uit-schakelaar aan het het bord moet bevestigen. Waarschijnlijk ga ik gewoon een 2de plank als achterkant ertegen schroeven en daartussen de DC-connector vastzetten.
Ik post morgen wel foto's wanneer ik tijd heb om er aan te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Kun je hem niet gewoon met de platte kant op de achterkant van het bord vastlijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
kronolith schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:08:
Kun je hem niet gewoon met de platte kant op de achterkant van het bord vastlijmen?
Ja, dat was ik van plan.
Ik plak de DC-connector en aan/uit-schakelaar op de achterkant van het voorste bord.
Tussen die onderdelen plak ik enkele blokjes hout op gelijke dikte (cfr. afstandhouders voor moederborden).
Daartegen wordt dan weer het achterbord vastgeschroefd.

Ik zal even een schets maken van wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/28tggh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Neobahamuth op 10-05-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Neobahamuth schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:13:
[...]

Ja, dat was ik van plan.
Ik plak de DC-connector en aan/uit-schakelaar op de achterkant van het voorste bord.
Tussen die onderdelen plak ik enkele blokjes hout op gelijke dikte (cfr. afstandhouders voor moederborden).
Daartegen wordt dan weer het achterbord vastgeschroefd.

Ik zal even een schets maken van wat ik bedoel.

[afbeelding]
ziet er leuk uit, is het niet beter om het bord onder een bepaalde hoek te zetten? ( dus de achterkant hoger maken) of komt het ding aan de muur te hangen ? ik weet het ook niet meer :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je trouwens 4 witte katten, want met (gestyleerde) plaatjes van je katten erbij is het denk ik makkelijker te herkennen welke kat waat staat...
Verder erg strak ontwerp, heel mooi d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Remmes_NT schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:58:
[...]
ziet er leuk uit, is het niet beter om het bord onder een bepaalde hoek te zetten? ( dus de achterkant hoger maken) of komt het ding aan de muur te hangen ? ik weet het ook niet meer :P
Het gaat gewoon op de kast of op het keukenblad geplaatst worden. Ik ga nog een pootje op de achterkant zetten zodat het een soort fotokader wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:32:
Heb je trouwens 4 witte katten, want met (gestyleerde) plaatjes van je katten erbij is het denk ik makkelijker te herkennen welke kat waat staat...
Verder erg strak ontwerp, heel mooi d:)b
Heey, da's wel een idee!
We hebben 1 grijze, 2 zwart/witte en 1 zwarte kat.
Ik ga even kijken of het er in Photoshop mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Ziet er erg goed uit. _/-\o_
Over de voeding hoef je je niet druk te maken, die is stabiel met netjes 12 gelijkspanning. Wat je wel even in de gate moet houden is of de voeding niet erg warm wordt. Een laptop voeding kan nog wel eens warm worden.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Ik heb een werkend prototype klaar:

Stap 1:
gaatjes boren
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/azfwg.jpg

Stap 2:
patroon afdrukken en lamineren
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ajpkpz.jpg

Stap 3:
gaatjes voor LED-switches uitsnijden
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2drw084.jpg

Stap 4:
pinnetjes en snoer verbinden
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nkq9p0.jpg

In daglicht:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/35db9nc.jpg

In het donker:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/25r06k5.jpg

Het is niet 100% netjes maar ik ben dan ook geen knutselkabouter.
De DC-connector is zonet aangekomen dus morgen kan ik daarmee gaan spelen.

Massaproductie begint in september. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Ziet er leuk uit... jammer dat het papier een beetje lijkt te kreuken... (ondanks het lamineren)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het kreukelen komt door het vouwen, is netjes uitsnijden niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Dat kreuken komt inderdaad door het omplooien van de randen van het gat in het papier.
Bij de 2.0 versie (met 32GB, 3G, USB, WiFi en touch screen) zal ik de volledige openingen uitsnijden :+ .

In heb ondertussen de DC-connectors uitgepakt maar heb weer hulp nodig ivm welke pinnen aan te sluiten:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zb4b5v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/iz8239.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2yyyqo6.jpg

Op de DC-connector staan 3 letters, T, H en W:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30t2p1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/262axoj.jpg

Op de connector van de stroomadapter staan aan elke kant een symbool: + en -
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2n0uj38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/f10glh.jpg

Waar moet ik de + en de - op de DC-connector aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

steek je adapter in het stopcontact en klik er zon connector op. Vervolgens eventjes met een multimeter kijken wat wat is. En kijk dan ook of er 12v of -12v staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meestal is de buitenhuls de massa en de binnenste pin de spanningsvoerende connector.
Qua female connector:

De pin die achterop zit wordt de + en de andere 2 massa. Waarom 2? Zodat je het stabieler kunt bevestigen.
Dit zijn aannames ivm standaard connectors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

TF

bla bla

Wat geweldig! Mooie knopjes ook. Als ik die in het wild tegenkomen wil ik daar altijd aanzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Neobahamuth schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:37:
Ik heb een werkend prototype klaar:

Stap 4:
pinnetjes en snoer verbinden
[afbeelding]
ga je later toch wel met ander draad verbinden he?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Hij moet wel eventjes kijken hoe ie die male stekker aansluit. Want zo te zien is de polariteit verwisselbaar. En in de R van achteruit gaan die ledjes niet zo hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ik denk dat de MALE connector + en - erop heeft staan omdat als je die eruit trekt je 2 pennen ziet (De male connector) , die je dus maar op 1 manier kan aansluiten, en er 2 gaatjes zitten in het adapter snoer,( als je hem er dus uit hebt dus), dus de - pin moet in het - kant gaatje en + dus op +.. maar dat snap je wel..

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2n9cq5l.jpg

lijkt me dat W + is en de andere -

[ Voor 24% gewijzigd door [Remmes] op 11-05-2010 21:46 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Heb je al foto's van het uiteindelijke resultaat? Of is hij nog niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Remmes_NT schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:28:
[...]

ga je later toch wel met ander draad verbinden he?
Dat kan wel, hoewel het 220V-draad hier wat overkill is. Ik zou echter wel de hele meuk vastsolderen en een krimpkousje (of evt stukkie tape) over je inelkaargedraaide draad doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Het is af. (2 dagen geleden eigenlijk al)
Er is helaas één LED-switch stuk gegaan tijdens het in elkaar knutselen. Ik heb daarom nog 5 extra exemplaren besteld. Die verwacht ik deze week zodat ik die ene switch kan vervangen.

De DC-connector heb ik uiteindelijk niet gebruikt omdat de stroomadapter er nogal gemakkelijk 'uitfloepte'. M.a.w: het zat te los.
Ik zal straks foto's maken.

M'n moeder was alleszinds in de wolken met dit origineel geschenk. :Y d:)b
(We hebben 'maar' 20 jaar moeten wachten op zo'n oplossing voor ons katten-voederen-probleem. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

En, netjes afgewerkt?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Eerlijk gezegd vind ik het matig qua afwerking:
• Het liefst had ik plexiglas, kunststof, acryl of ander plastic voor de behuizing gebruikt.
• De bedukking had ik dan ook liever op een wasbestendige sticker laten maken en deze dan perfect glad op de plastic geplakt.
• Ook had ik graag een optioneel batterijcompatiment waar een 9V batterij in kan. Deze voorziet het bord dan nog steeds van stroom mocht de netstroom uitvallen.
• De aan/uit-schakelaar zou ik dan vervangen door een platter exemplaar dat niet zo ver uitsteekt. Die kan dan beter opzij geplaatst worden i.p.v. achteraan.
• Ook had ik het voedingsblok dan binnenin geplaatst maar ben nog ziet zeker i.v.m. warmteontwikkeling.
• Ik dacht ook eventueel om het in een soort kader te installeren (cf. digitale of analoge fotolijst).
• Een klein (9-11") touchscreen (multi-touch is niet nodig) zou natuurlijk nog leuker zijn.
• ...

Wat foto's:

Huidige locatie:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5os2kk.jpg

Knopje rechts onderaan is stuk. (Heb er al 5 nieuwe besteld.)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rxv4w7.jpg

Achterkant met master on/off switch.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/9g8s4l.jpg

Met flits:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ihs511.jpg

De hele behuizing is slechts provisorisch gesloten. Het moet namelijk volledig terug opengemaakt worden om de defecte switch te vervangen.

Ondertussen heb ik op een gadgetforum contact met een grote manufacturer die in China het product in massaproductie wil fabriceren. Uiteraard kunnen zij de onderdelen stukken goedkoper inkopen en met die lage lonen blijft er een mooie winstmarge over. Distributie en marketing neemt hij voor z'n rekening. De royalties worden contractueel vastgelegd. Eerst wordt de Aziatische markt aangeboord aangezien katten daar zeer populair zijn als huisdier. (We denken er aan om een licentie te nemen op de 'Hello Kitty' naam om dat logo te mogen gebruiken.)
Nadien wordt de Amerikaanse en Europese markt onderzocht.
We willen ook uitbreiden naar andere dieren.
Initieel zullen we beginnen met 4 verschilllende uitvoeringen (configuraties). M.a.w. een bord met 1, 2, 3 en 4 dieren. Op de wasbestendige voorkant kan de koper met een speciale (meegeleverde) stift de namen van zijn/haar huisdieren (katten, honden, hamsters, pandaberen) noteren.
(Gepersonaliseerde voorgedrukte namen zijn op dit moment nog niet mogelijk.)
Mijn contactpersoon verzekerde mij dat zijn fabriek voldoende capaciteit heeft om grote volume orders te verwerken.
Zij willen uiteraard een slankere, dunnere en lichtere (en dus goedkopere) versie ontwikkelen. Er is zelfs sprake van een 24k gouden uitvoering! Blijkbaar zijn er voldoende gekke Japanners die daar veel geld voor willen neerleggen. (grapje) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
lol @ contact met manufacturer :D

kun je me eens een linkje/mailadres van die gast droppen in dm? :P ik ga er niet met jou deal vandoor hoor ;) maar ik heb ook nog wel wat ideetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 06-10 08:50
Nooit verwacht dat dit zo 'n proporties zou aannemen, maar ik ben wel blij dat die beesten van ons gewoon samen uit één bak eten :-). 's Morgens en 's avonds volkieperen en vreten maar, dat zit verder toch de hele dag in bomen te klimmen, dus kans op obese katten is er niet :).

Succes met 't project verder, ik blijf het wel volgen!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Bedankt iedereen voor het volgen van dit topic.

Ik wil wel voor de duidelijkheid vermelden dat die laatste alinea - i.v.m. een geheimzinnige Chinese zakenpartner die mijn 'uitvinding' massaal gaat fabriceren - dus een grapje was, hé! Vandaar de clown-smiley achteraan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
XD iedereen trapt er in, ziet er leuk uit,..kan beter maar dit is echt niet slecht

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt natuurlijk gewoon een mooi kastje bij Conrad bestellen, en een vinylsticker kun je op veel plaatsen laten maken.

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=522681
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=520595

Zijn zomaar twee behuizingen die wel netjes zijn. Even ook een draad-doorvoer (trekontlasting) zoeken voor je stroomsnoertje en goan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 17:01

amaterasu

In memory of Cj

vet bedacht en ziet er goed uit :D maybe bij mij thuis ook eens zoiets in voeren voor de honden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:43

mux

99% efficient!

Gezien je elektrotechnische ervaring hoop ik dat hier over een maandje de versie met wifi, 3G, Android en een touchscreen dat je van beide kanten kunt bedienen af hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
ssj3gohan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:33:
Gezien je elektrotechnische ervaring hoop ik dat hier over een maandje de versie met wifi, 3G, Android en een touchscreen dat je van beide kanten kunt bedienen af hebt?
de iPet Touch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Neobahamuth schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:29:
Bedankt iedereen voor het volgen van dit topic.

Ik wil wel voor de duidelijkheid vermelden dat die laatste alinea - i.v.m. een geheimzinnige Chinese zakenpartner die mijn 'uitvinding' massaal gaat fabriceren - dus een grapje was, hé! Vandaar de clown-smiley achteraan. ;)
En ik maar denken dat de gold plated versie een grapje was, de rest klonk best plausible, die chinezen maken alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Inderdaad, ik dacht hetzelfde, dat alleen de goldplated version een grap was :P
Het is in ieder geval een leuke gadget geworden, en heb je mooi een tijdje ermee zoet kunnen houden :)

Misschien een klein servertje erop aansluiten, dat je ook via een pda/smartphone waar ook ter wereld kunt opvragen of ze al gegeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Bedankt voor alle tips hierboven voor een eventuele 2.0 uitvoering. ;)

Zonet zijn de 5 reserve LED-switches aangekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2wdofwh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/65bgoy.jpg

Even demonteren om de defecte switch te vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fcl453.jpg

Alles werkt nu zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2rom1ih.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Neobahamuth op 22-06-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Alleen zijn die LED lampjes wel erg fel of lijkt dat maar zo?
Vind het in ieder geval een leuk project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:18
Gaat ie ook piepen als een bepaalde interval geen schakelaar omgezet is? Je zal het maar vergeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:43

mux

99% efficient!

Ze gaan krabben, althans, het bord zorgt op magische wijze ervoor dat de katjes honger krijgen en gaan zeuren. In feite heeft hij al een draadloze verbinding.

Just guessing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:33
Leuk idee, nette uitvoering! Ik ben alleen niet zo overtuigt over je draadjes, misschien stekkertjes erop of solderen en dan een krimpkous eroverheen?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Het is leuk en het werkt blijkbaar prima, maar één ding snap ik niet.

Als je één zo'n schakelaar omzet. Dan heb je toch gewoon kortsluiting? Of ligt dat nou aan mij? Dat die voeding dat trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
- De LED's zijn niet té fel maar wel héél goed zichtbaar van grote afstand. (Ze staan in een donker hoekje in de keuken en vallen daarom goed op.)

- Een speakertje dat piept wanneer één of meer van de vier katten niet binnen x minuten gevoerd werd na het aanzetten van minstens één switch voor een bepaald maaltijd zal iets voor de 2.0 versie zijn.
(Onze 4 katten lopen zelden op het zelfde ogenblik de keuken in om te eten. Vaak komt de eerste groep (1-2 katten) binnen en na 2-5 min. komt de volgende aangewandeld. 10-60 min. later komt de laatste eten. Ze zijn volledig vrij en wandelen de hele dag binnen en buiten, afwisselend in de tuin op het gras chillen en dan weer naar binnen om iets te eten of te drinken.
Wat een leven! :7 )

- Draadloze communicatie (3G, WiFi, Bluetooth, SMS, ...) zal ook pas op het 2.0 model beschikbaar zijn.

- De draadjes zijn inderdaad niet geweldig goed amateuristisch afgewerkt maar
• het is veilig
• geen enkel contactpunt kan kortsluiting maken
• je ziet er nooit wat van aangezien de behuizing dicht is
• ik kan niet solderen :X

- Het omzetten van een switch maakt geen kortsluiting hoor. Er zitten 3 pinnen aan elke switch. Ik gebruik enkel 2. Enkel de LED in de switch gaat dus branden. Verder is er geen gevolg van het omzetten van een switch. (Ik ben electronoob dus beter kan ik het niet uitleggen.)

[ Voor 11% gewijzigd door Neobahamuth op 20-05-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
mcDavid schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:58:

Als je één zo'n schakelaar omzet. Dan heb je toch gewoon kortsluiting? Of ligt dat nou aan mij? Dat die voeding dat trekt...
Het geheim: de schakelaars hebben 3 poten. Waarvan dus een uitgang voor het 'schakelen' en een voor het ledje.

Kwestie van die ene niet aansluiten dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 20:30

painkill

Pain(k)(ill)

mcDavid schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:58:

Ze zitten in in serie aangesloten, dat klopt. Maar elke switch laat sowieso de stroom door naar de achterste, zelfs als de switch op uit word gezet. Hoewel hij niet echt uitgaat aangezien de UIT functie niet aangesloten is.
Het lampje gaat aan naargelang de positie van de knop, die geeft verder niks aan, en doet verder ook niks meer.

Als het inderdaad normale switches waren geweest dan had het absoluut niet zo gekunt en moest je elke knop apart op de voeding aansluiten, en dat wil je niet ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Neobahamuth schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:05:
Bedankt voor alle tips hierboven voor een eventuele 2.0 uitvoering. ;)

Zonet zijn de 5 reserve LED-switches aangekomen:

[afbeelding]
MEGA kick, maar volgens mij hoort het laatste plaatje er niet bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:56: