Dat is afhankelijk van welke games je speelt en je minimale eisen. Als je de nieuwste games op de hoogste resolutie wilt spelen met alle toeters en bellen aan en 8 of 16x AA, dan zou je wellicht een snellere of misschien wel twee videokaarten moeten overwegen maar in principe kun je hiermee de komende 3 a 5 jaar wel vooruit.
Let wel op dat als je van plan bent een tweede videokaart bij te plaatsen, dat je dan een andere voeding en moederbord nodig hebt.
Van wat ik er tot nu toe van heb begrepen is een SSD een verbeterde en supersnelle hardeschijf, klopt dat een beetje? want als dat het geval is zou het niet de moeite waard zijn, het grootste formaat waarin ze te koop zijn was geloof ik iets van 80gb ofzo.
Het is eigenlijk flashgeheugen (daarom is het ook zo duur) en de toegangstijd en doorvoersnelheid liggen aanzienlijk hoger dan bij een traditionele harde schijf, dus Windows en programma's laden heel snel.
De Intel 80GB is op dit moment één van de beste SSD's qua prijs/prestatie.
Als moederbord dus gewoon de p55 nemen is prima.
Ja, alleen het enige nadeel is dat ze vrij prijzig worden, naar mate je USB 3.0 enzo erbij wilt.
Wat de voeding betreft, wat is het kwalitatieve verschil tussen normale(?) en modulaire voeding?
en stel ik zou mijn budget wat vergroten zou je me dan een andere voeding aanraden of nog steeds bij deze blijven?
Dit zijn de wat betere voedingen, zowel modulair als niet modulair. Kwaliteit is eigenlijk hetzelfde alleen bij de modulaire heb je losse kabels (dus je sluit alleen degene aan die je daadwerkelijk nodig hebt).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 76,02 | € 76,02 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 92,20 | € 92,20 |
1 | be quiet! Straight Power E7 580W | € 85,50 | € 85,50 |
1 | be quiet! Straight Power E7 680W | € 108,94 | € 108,94 |
1 | Seasonic M12II Bronze 520W | € 74,43 | € 74,43 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 83,41 | € 83,41 |
1 | Seasonic S12II Bronze 520W | € 66,- | € 66,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 586,50 |
Ik heb nooit zin gehad om mn systeem te overclocken en verwacht ook niet dit nu te doen zolang er geen reden voor is. Als kast heb ik op dit moment een Coolermaster Centurion maar daarmee had ik voor mn pc het begaf al een tijdje problemen die volgens mij ook best veroorzaakt konden worden doordat het te warm werd daar binnen. Als ik nieuwe games draaide op hogere instellingen viel mn pc soms gewoon uit, ik heb toen het destijds begon een extra fan gekocht die toen het probleem verhielp.
-edit
pricewatch: Cooler Master Centurion 534 +Plus Zwart
deze kast heb ik nu
ik zal eens kijken of er ergens voor weinig geld een goede nieuwe kast te koop is.
Overklokken is persoonlijk, het geeft uiteraard prestatiewinst maar het is altijd maar gokken of het stabiel blijft.
De
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced is een hele goede behuizing maar ook de
pricewatch: Antec Nine Hundred Two. De
pricewatch: Xigmatek Midgard is ook een aardig goede kast maar een behuizing is altijd persoonlijk. De ene vind uiterlijk belangrijk, de andere de kleur en weer een andere de indeling.
De Coolermaster Centurion 5 II is ook een goede maar die staat niet in de pricewatch maar wel bij webshops. Is een verbeterde versie van de originele Centurion 5. Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met de Centurion 5 (we bouwden eigenlijk al onze systemen ermee), prima prijs/prestatie verhouding.
Centurion 5 II >
http://www.coolermaster.c...ct_id=6640&category_id=19offtopic:
De helft aan mij geven?

Trouwens, dan nog, voor 5K kan je wel wat beters neerzetten maar volgens mij is dit sowieso niet serieus.
[
Voor 3% gewijzigd door
chim0 op 21-06-2010 22:02
]