[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste
Acties:
  • 81.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 01:37
Mask, wat vind je hiervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,11€ 62,11
1Sony AD-7240S€ 19,90€ 19,90
1Enermax PhoenixNeo ECA3162-B€ 78,23€ 78,23
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
1Enermax Modu87+ EMG500AWT€ 117,90€ 117,90
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 192,15€ 192,15
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 95,70€ 95,70
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 137,-€ 137,-
1Asus M4A87TD€ 90,90€ 90,90
1Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5€ 284,95€ 284,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zou niet zoveel geld uitgeven aan een 500 Watt voeding, Seasonic X-650 is waarschijnlijk een betere voeding en kost evenveel, daarnaast kan die natuurlijk meer vermogen leveren.

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2010 00:34 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:26:
Hoe krijg jij altijd zoveel onzin in één post. :F
Mag ik vragen waarop jij dat baseerd ?
Ik heb de review tenminste gelezen van de voeding uit die CM Sileo kast; daar staat het toch duidelijk.
Als je wil kan ik de link wel even voor je opzoeken. JIj maakt de opmerking over EOL, niet ik.
Over onzin gesproken :/

Geef eens een rechtstreeks antwoord:
Kan die voeding deze config trekken, ja of nee ?

Hier de cijfers: http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/728/7

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 02-06-2010 00:42 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:32:
Ik zou niet zoveel geld uitgeven aan een 500 Watt voeding, Seasonic X-650 is waarschijnlijk een betere voeding en kost evenveel, daarnaast kan die natuurlijk meer vermogen leveren.
Die X-650? Maar is die niet een beetje teveel? Komt toch niks meer bij. Hij is wel prijzig bij de meeste shops (140 euro). Die Enermax is idd prijzig maar ik vind hem echt mooi met die gouden fan (waar je niks van ziet in die kast maar toch :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:35:
[...]

Mag ik vragen waarop jij dat baseerd ?
Op het feit dat de voeding wel degelijk 500 Watt kan leveren alleen zijn de voltages dat zo slecht dat het een instabiele PC kan veroorzaken of nog erger PC kan slopen door het overbelasten van de condensators.
En ik zei niet dat EOL gaar betekend, maar dat de voeding zowel EOL is als gaar.
Geef eens een rechtstreeks antwoord:
Kan die voeding deze config trekken, ja of nee ?
Een betere vraag is, hoe lang kan de voeding de PC heel houden of stabiel laten draaien, maar ja om op zo'n vraag een goed antwoord te geven moet je helderziend zijn.
Ah je geeft dus nu toe dat je verkeerd zat en dat ik het juist had. :)

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2010 00:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:41:
[...]

Op het feit dat de voeding wel degelijk 500 Watt kan leveren alleen zijn de voltages dat zo slecht dat het een instabiele PC kan veroorzaken of nog erger PC kan slopen door het overbelasten van de condensators.
Wel, zolang je ruim onder het max vermogen van d ePSU blijft, zal het met dat overbelasten ook wel meevallen.
En ik zei niet dat EOL gaar betekend, maar dat de voeding zowel EOL is als gaar.
Oke, je telt dat bij elkaar op. Mag. Al vind ik EOL niet perse een nadeel. Soms zelfs een voordeel; dingen die niet "hot" zijn, koop je vaak voordeliger. Zo betaal je nu voor USB 3.0 plankjes en/of niewere chipsets de hoofdprijs.
EOL is dan ook een zwak argument. Wat de kwaliteit aangaat, ja, het is zeker niet d ebeste voeding.
Maar moet dat dan ? Als een voeding voldoet, is het goed. En je zegt het goed; ook jij kan niet weten of en wanneer een voeding het begeeft. Voor hetzelfde geld begeeft je dure voeding het ook, foutje af fabriek bijv. ; het gebeurt allemaal; kijk de forums er maar op na.

Maar ipv constant je plaat te herhalen en de boel af te zeiken, kom zelf dan met een alternatief en hou eens op met dat gezaag. We zijn het duidelijk niet eens, dat weet iedereen ondertussen wel ;w

ps: Ik geef toe dat ik die grafiek verkeerd gelezen heb. Zo, dan is die PSU zelfs nog beter dan ik dacht. Prima koop, jongens :+

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 02-06-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:38:
[...]

Die X-650? Maar is die niet een beetje teveel?
Ja wel maar ze zijn even duur als je kijkt naar de goedkoopste webshops die hem kunnen leveren, daarnaast is het een betere voeding qua prestaties en kan die meer vermogen leveren, dus waarom niet? :p

Maar ik zou gewoon deze: pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W doen. Al vraag ik mij af voor wie deze PC is want is duidelijk geen chim0 PC zonder Asrock 890FX mobo en nVidia videokaart. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:48:
Maar ipv constant je plaat te herhalen
Is schijnbaar nodig aangezien ik nog steeds het gevoel heb dat je het niet hebt gelezen wat ik nou niet voor de derde keer ga zeggen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:53:
[...]

Is schijnbaar nodig aangezien ik nog steeds het gevoel heb dat je het niet hebt gelezen wat ik nou niet voor de derde keer ga zeggen. ;)
Je hoeft mij niks wijs te maken, dank je. En ik maak nog steeds zelf wel uit wat ik aanbeveel, of ga jij mij nou de wet voorschrijven 8)7

Wat ik aanbeveel aan die jongen sta ik 100% achter en als jij dat anders ziet, prima. Wil je dan a.u.b. mij niet meer ermee lastig vallen, je standpunt is nu wel duidelijk. Geef hem dan een alternatief en de redenatie erbij. Ik luister niet meer naar dat riedeltje van je.

PS: Waar ik op doel met "hij kan geen 500watt leveren" komt hieruit:
But from 80% load on ripple and noise level was always above specs: 128.6 mV and 122.2 mV during test number four, 130.2 mV and 125.6 mV during test number five, 172.6 mV and 167.4 mV during test number six and 149.6 mV and 145.4 mV during test number seven. These numbers are for +12V1 and +12V2 rails, respectively, and are peak-to-peak figures.
Juist. Onder de 80% voldoet de ripple and noise wel aan de specificaties. Dat is zo rond de 420watt.
Om het even politiek correct te omschrijven "hij kan geen 500watt leveren en binnen de specs blijven".
Hij kan wel 400watt leveren en binnen de specs blijven. Wat ik dus zegt klopt; hij voldoet prima voor zijn config, punt.

[ Voor 61% gewijzigd door Madrox op 02-06-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:49:
[...]

Ja wel maar ze zijn even duur als je kijkt naar de goedkoopste webshops die hem kunnen leveren, daarnaast is het een betere voeding qua prestaties en kan die meer vermogen leveren, dus waarom niet? :p
Nou ik ben een beetje huiverig voor die shop want volgens mij klopt er niks van hun prijzen. Ik zie kasten die overal 170 kosten maar bij hun 80 8)7
Maar ik zou gewoon deze: pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W doen. Al vraag ik mij af voor wie deze PC is want is duidelijk geen chim0 PC zonder Asrock 890FX mobo en nVidia videokaart. :P
Haha, ach ik wil eens wat anders en ben niet meer zo close minded wat merken betreft dus ja misschien is dit de laatste keer in mijn leven dat ik een 80 Plus Gold voeding zal hebben. :D

890FX en Nvidia gaat hem waarschijnlijk niet worden. Dan liever Intel en Nvidia. Ik heb het zoals je weet andersom gehad en dat was geen succes, net zo min als deze Intel en VIA 8)7 Dus doe maar lekker AMD/ATI of Intel/Nvidia en hoe graag ik de GTX465 zou willen, de GTX260 die ik gehad heb viel me toch tegen en ik denk dat het met de GTX465 hetzelfde wordt terwijl de HD5850 zich al bewezen heeft. Zoals je weet speel ik alleen CS:Source op 1680 x 1050 met 8x AA en wil ik minimaal 70/80fps, dan ben ik tevreden en hoor je mij nooit meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:55:
Geef hem dan een alternatief en de redenatie erbij. Ik luister niet meer naar dat riedeltje van je.
Nee je luistert idd nooit was ik al achter. :p
Zoals ik al zei: is niet leverbaar, EOL, dus echt alles wat je kan verzinnen is beter, zelfs het meest bagger merk zolang die leverbaar is is het beter. :+
PS: Waar ik op doel met "hij kan geen 500watt leveren" komt hieruit:
Nee dat bedoelde je niet. Je zei hierboven zelfs nog iets heel anders, je verdraaid het alleen zodat het lijkt dat het wel een beetje klopte.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2010 01:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:10:
[...]

Nee je luistert idd nooit was ik al achter. :p
Zoals ik al zei: is niet leverbaar, EOL, dus echt alles wat je kan verzinnen is beter, zelfs het meest bagger merk zolang die leverbaar is is het beter. :+
Ik luister wel, maar jij bent vaak erg onduidelijk. Voor zover ik weet is EOL == niet leverbaar.
Maar ja, dat zal ik dan ook wel verkeerd hebben; niet :F
Hij is idd slecht leverbaar, alleen Pixmania schijnt hem nog te hebben; op voorraad.
Nee dat bedoelde je niet. Je zei hierboven zelfs nog iets heel anders, je verdraaid het alleen zodat het lijkt dat het wel een beetje klopte.
Kijk, als je alleen het slechte wil zien ; mij best. Erg triest, dat wel ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:00:
[...]
890FX en Nvidia gaat hem waarschijnlijk niet worden. Dan liever Intel en Nvidia. Ik heb het zoals je weet andersom gehad en dat was geen succes, net zo min als deze Intel en VIA 8)7 Dus doe maar lekker AMD/ATI of Intel/Nvidia en hoe graag ik de GTX465 zou willen, de GTX260 die ik gehad heb viel me toch tegen en ik denk dat het met de GTX465 hetzelfde wordt terwijl de HD5850 zich al bewezen heeft. Zoals je weet speel ik alleen CS:Source op 1680 x 1050 met 8x AA en wil ik minimaal 70/80fps, dan ben ik tevreden en hoor je mij nooit meer! :)
En dan kom jij aanzetten met fps-bom! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Madrox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:13:
[...]

Iig een ongelukkige combo; intel werkt beter met Nvidia en aMD beter met Ati's.
Heb je ook een budget?
Ik zit te denken ergens tussen de 750 en 1000 euro.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:00:
[...]
Sorry hoor, maar dat ligt aan jouw skillz. Ik heb vaak genoeg AMD met nvidia gedaan en ook intel met ati. Dat is geen probleem. Voor dat mensen dit weer gaan geloven dat ze altijd AMD met AMD moeten nemen en Nvidia bij Intel.
voil schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:28:
[...]

Ja ik zal even kijken naar een kast naar smaak (of de huidige kast) met een aparte voeding. Is een 430W niet te zwak? In de BBG stond een Be Quiet 510 (was het dacht ik).
nee is voldoende hoor :) en het was 530 ;).
Oh wat een toffe functie, ik zie het nu pas! _/-\o_
:z

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor iedereen hier steeds praten over Intel/Nvidia en AMD/ATI praten. Mijn samenstelling heeft dus een intel core i7 en de sapphire 5850 2x. Raden jullie dit dan sterk af? Ik heb zelf altijd met Intel/Nvidia gewerkt dus in zoverre heb ik hier geen ervaring mee, wel heb ik in het verleden een ATI kaart gehad en deze beviel mij niet echt. Maar aangezien ATI de kaart heeft waar je het meeste bang for buck hebt geef ik hun deze kaart de kans.

Is EF een echte aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:40
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:32:
[...]

Ik heb zelf de PC-P50 net een paar dagen in huis, en heb serieus een hele avond vol verbazing naar de kast staan turen uit verbazing van hoe mooi ie is (en dat doe ik nog steeds _/-\o_). Echt, al die foto's en youtubes en reviews op internet doen de kast geen recht, je moet hem echt in real-life zien.

Overal is aangedacht, en dat toolles werkt ook echt goed. Behalve bij de optische drives, als je frontjes wil gaan gebruiken, dan heb je niets aan dat klik-systeem. Maar die zijn gemakkelijk te verwijderen, en je hebt altijd nog schroeven om te gebruiken (mochten ze niet met je lezer mee komen, dan zorgt Lian Li wel voor de back-up, ik heb er nu teveel :P). Maar goed, ik had pas een schroevendraaier echt nodig bij het installeren van het moederboord, puur bij de inhoud komen enzo kan zo on-the-fly. En dat kabelmanagemt, echt geniaal: ik heb tot nog toe geen enkele kabel door de kast heen hangen, alles zit achter de moederboord-plaat en dat zijpaneel dat daarachter zit gaat nog prima dicht. Zonder bobbels of iets dergelijks, echt perfect.

Naast dit alles is ie ook nog gigantisch licht, en die glans aan de binnen- en achterkant... :9~

Check anders deze review even, die doet de kast nog het meest recht. Maar eigenlijk moet je hem even in het echt beleven.

De keus is aan jou, ik wilde alleen even kwijt dat, mocht je hem kiezen, je er zeker geen spijt van zult krijgen. 8)
Klinkt goed! :9~
Maakt de keuze er wel niet eenvoudiger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:50:
Ik hoor iedereen hier steeds praten over Intel/Nvidia en AMD/ATI praten. Mijn samenstelling heeft dus een intel core i7 en de sapphire 5850 2x. Raden jullie dit dan sterk af? Ik heb zelf altijd met Intel/Nvidia gewerkt dus in zoverre heb ik hier geen ervaring mee, wel heb ik in het verleden een ATI kaart gehad en deze beviel mij niet echt. Maar aangezien ATI de kaart heeft waar je het meeste bang for buck hebt geef ik hun deze kaart de kans.
Kijk daar begint het al :'( . Nee AMD kan gewoon met Nvidia, Intel kan gewoon met AMD en alle combinaties die je kan bedenken. Ja het is mogelijk dat er soms problemen zijn, maar dat geld niet specifiek voor een generaliserende combinatie.
Ja. Maar het kost je wel veel ruimte en je kan het niet zo even met elk scherm doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik hoor iedereen hier steeds praten over Intel/Nvidia en AMD/ATI praten. Mijn samenstelling heeft dus een intel core i7 en de sapphire 5850 2x. Raden jullie dit dan sterk af?
Nee, ik zou eigenlijk niet weten waarom... :P
Kijk maar eens een review op youtube, voor mij is het wat te duur maar het is wel heel cool. :)
damn, it, zoals gewoonlijk ben ik weer te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 02-06-2010 10:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Blue-Tiger schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 07:15:
[...]

En dan kom jij aanzetten met fps-bom! :X
Ik heb nooit geld gehad voor een fps bom. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:43:
[...]

Sorry hoor, maar dat ligt aan jouw skillz.
Wat valt er te skillen aan alles standaard met de laatste BIOS update en dat de HTT van dat bord niet hoger wilde dan 1600MHz terwijl 940BE standaard 1800MHz is? Mijn skills zijn prima in orde. :*
Ik hoor iedereen hier steeds praten over Intel/Nvidia en AMD/ATI praten.
Ik bedoelde meer de chipset van het moederbord voor dat ik weer de schuld de krijg dat ik weer dingen heb lopen roepen.

Zucht... :N

[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 02-06-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat ligt aan combinatie videokaart/processor? Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:15:
En dat ligt aan combinatie videokaart/processor? Nee dus.
DE CHIPSET !!!!

jezus christus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zei je niet. Zie je nu al weer wat je gedaan hebt. Also, intel met een nvidia chipset was ook niet altijd de beste combinatie. De 680i had het vet moeilijk met het overclocken van Quad Cores. Daarnaast ook slechte ondersteuning: http://www.hardware.info/...t_Yorkfield_niet/&type=12

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb het zoals je weet andersom gehad en dat was geen succes
Ging dus over chipset. Of iig dat bord. Het was iig niet normaal. Ik zeg alleen dat als ik de volgende keer een AMD processor neem, ik ook een bord neem met een AMD chipset al werkt het op een Nokia chipset. Het ligt echt niet aan m'n skills, dat ding wou gewoon niet. Ik weet toch wel wat ik doe? :/ Tuurlijk kan je een Intel processor nemen en een ATI videokaart. De X58 is een prachtig voorbeeld hiervan, die kan zowel CFX als SLI. AMD 7xx/8xx chipset gaat vast werken met een GTXxxx maar ik weet niet zo gauw of ik dat zou doen. Misschien een beetje uit principe kwestie zou ik in dat geval wel voor een HD58xx gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P55 kan ook SLI en CFX. Zolang je maar 1 videokaart wil kan je die GTX ook gewoon op een AMD chipset zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, hoewel je misschien genoeg hebt aan 8 lanes vind ik de P55 niet echt een CFX/SLI chipset. Er rinkelt geen high-end gaming platform belletje bij mij bij de P55. Hooguit met een enkele videokaart zou het prima kunnen. Enige mooie vind ik de i7 860 als processor. Phenom met GTX zou kunnen maar dat heb ik al gehad, vind ik ook niet zo. Die Phenom was vaak de bottleneck. Als ik hem dan oc'de, schoten de frames omhoog. Zegt toch wat en het was al een 3GHz. Ik weet niet of een 2,8GHz i7 het beter zal doen maar denk het wel eik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:39:
Mja, hoewel je misschien genoeg hebt aan 8 lanes vind ik de P55 niet echt een CFX/SLI chipset. Er rinkelt geen high-end gaming platform belletje bij mij bij de P55. Hooguit met een enkele videokaart zou het prima kunnen.
Dat zit tussen jouw oren. Ik vind het gewoon high end. Zoals je zelf al zegt: Je hebt genoeg aan 8x8x lanes. Dus het laten hoeft niet.
Enige mooie vind ik de i7 860 als processor. Phenom met GTX zou kunnen maar dat heb ik al gehad, vind ik ook niet zo. Die Phenom was vaak de bottleneck. Als ik hem dan oc'de, schoten de frames omhoog. Zegt toch wat en het was al een 3GHz. Ik weet niet of een 2,8GHz i7 het beter zal doen maar denk het wel eik.
Dat zegt dus niets. Zonder gedegen benchmarking om te kijken waar de bottleneks zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 10:53
Op dit moment is de volgende zending naar mij onderweg.
Wat ik nog wil bestellen is extra fans om, indien nodig, de bestaande te vervangen en om extra fans te plaatsen.
Zijn er hier mensen die mij fans kunnen aanraden met de nadruk op STIL?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 110,-€ 110,-
1Antec Performance One P183€ 111,-€ 111,-
1Antec CP-850€ 106,46€ 106,46
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 113,69€ 113,69
1AMD Phenom II X6 1055T€ 177,02€ 177,02
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 131,70€ 131,70
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 164,98€ 164,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus Real Silent 1000rpm 120mm, maar die moet je vooral rechtstaand gebruiken. Scythe Gentle Typhoons op 800/1000rpm. Al schijnen sommige mensen die te vinden brommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:41:
[...]

Je hebt genoeg aan 8x8x lanes.
Ja, maar toch is 16 sneller, hoe minimaal misschien ook. Hagt ook van je instellingen af. En je kan al een aardige X58 config maken voor niet eens zoveel geld met triple channel en alle voordelen van dien. Maar dit echter enkel voor CFX/SLI anders zou ik misschien ook een P55/860/HD58xx doen.
[...]

Dat zegt dus niets. Zonder gedegen benchmarking om te kijken waar de bottleneks zitten.
Hoeveel benchmarking heb je nodig? Zoals ik zei gingen m'n fps met 15 omhoog ofzo. Ik doe eigenlijk maar een paar specifieke dingen en die dingen heb ik ondertussen ervaren met verschillende systemen (welliswaar niet het allernieuwste) maar genoeg om te weten wat ik wil en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:49:
[...]

Ja, maar toch is 16 sneller, hoe minimaal misschien ook. Hagt ook van je instellingen af. En je kan al een aardige X58 config maken voor niet eens zoveel geld met triple channel en alle voordelen van dien. Maar dit echter enkel voor CFX/SLI anders zou ik misschien ook een P55/860/HD58xx doen.
Heel aardig, maar een paar procent winst, de meer prijs voor een budget P55 met CF is lager dan een X58. De prijs performance is dus slechter. Daar kom je gewoon niet om heen. Alleen CF+USB3+SATA3, dan zit je in eens bij een X58.
Hoeveel benchmarking heb je nodig? Zoals ik zei gingen m'n fps met 15 omhoog ofzo. Ik doe eigenlijk maar een paar specifieke dingen en die dingen heb ik ondertussen ervaren met verschillende systemen (welliswaar niet het allernieuwste) maar genoeg om te weten wat ik wil en wat niet.
Veel, want dit is weer een loze claim en een generalisatie. Waarna er straks weer iemand komt en die gaat miepen dat een Phenom II een bottlenek is omdat mensen dat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:51:
[...]

Waarna er straks weer iemand komt en die gaat miepen dat een Phenom II een bottlenek is omdat mensen dat zeggen.
Mooi toch? Heb je weer wat te doen om hem over te halen dat dat niet zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:53:
[...]

Mooi toch? Heb je weer wat te doen om hem te overtuigen dat dat niet zo is. :)
Nee dat is niet mooi. Dat is zonde van de tijd, electronen en mijn geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
rsvmark schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:45:

Op dit moment is de volgende zending naar mij onderweg.
Waarom zo'n overdreven voeding, geheugen en moederbord en dan een superttrage harde schijf? Of heeft deze PC een speciale betekenis behalve "stil"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geovanny
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 17:32
Madrox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:25:
[...]

http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=QtpKQuERkuYw6trc
Bij de fabrikant natuurlijk ;)

[...]

Ja en ja, daarom heb ik deze voor je gekozen. Maar kijk eens rond, naar reviews. Ze zijn er.

[...]

De Intel, heb je 20GB extra erbij en IO performance is top. Maar die Solid is zeker ook goed.

[...]

Is Sata 600/usb noodzakelijk voor je. Waarom de S1366 ? De S1156 levert vergelijkbare prestaties en is goedkoper. Zou een andere voeding nemen en die kast is uit 2006; koelt die wel goed genoeg ?

Zo kan het ook. Performance op hetzelfde niveau en hier zit nog een top s1156 plankje op! Met SLi/CF, SAsta600, USB 3.0 en eSata + Firewire. Alles erop en eraan. 150 euro goedkoper ook nog, dus je kan hier of daar nog investeren, zoals een leuke SSD bijv.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 57,89€ 57,89
1Samsung Syncmaster P2250€ 153,28€ 153,28
1Lancool PC-K58 Zwart€ 61,11€ 61,11
1Intel Core i7 860€ 242,85€ 242,85
1Antec TruePower TP-650€ 87,63€ 87,63
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 94,90€ 94,90
1MSI P55-GD85€ 184,-€ 184,-
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 266,50€ 266,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.197,96
Ok top bedankt jongens!
Die prijs is een stuk beter:)
SSD is dus een aanrader, ok daar ga ik naar kijken.
Vaak zie ik trouwens ook dat jullie vaak 2X de HD5850 erin zetten.
Is dit voor mij handig? Of overbodig met gamen in het oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geovanny schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:04:
[...]

Ok top bedankt jongens!
Die prijs is een stuk beter:)
Die kan nog iets beter :). pricewatch: Asrock P55 Deluxe3
SSD is dus een aanrader, ok daar ga ik naar kijken.
Zeker, je hele systeem gaat er sneller door voelen.
Vaak zie ik trouwens ook dat jullie vaak 2X de HD5850 erin zetten.
Is dit voor mij handig? Of overbodig met gamen in het oogpunt.
Ligt aan je resolutie en of je overdreven veel eyecandy aan wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geovanny
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2250€ 153,28€ 153,28
1Lancool PC-K58 Zwart€ 61,11€ 61,11
1Intel Core i7 860€ 241,36€ 241,36
1Antec TruePower TP-650€ 87,63€ 87,63
1OCZ Solid 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 149,90€ 149,90
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 96,50€ 96,50
1Asrock P55 Deluxe3€ 136,60€ 136,60
2Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 266,50€ 533,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.571,29

Ok alles aangepast naar jullie adviezen.
Kan dit zo? Genoeg koeling en Geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Waarom zo'n overdreven voeding, geheugen en moederbord en dan een superttrage harde schijf? Of heeft deze PC een speciale betekenis behalve "stil"?
Scherp chim0 :P
De schijf gaat in mijn home server waar ik dan 2x750 uithaal.
Deze wil ik als raid 0 proberen in mijn nieuwe pc.
De voeding is idd overkill .... op dit moment. Ik wil gewoon genoeg power hebben voor als ik in de toekomst met 2 graka's en/of overclocken aan de gang ga (en deze voeding is erg stil en kwam goed uit verschillende testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geovanny schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:27:
Ok alles aangepast naar jullie adviezen.
Kan dit zo? Genoeg koeling en Geheugen?
Jahoor geen probleem :). Wil je trouwens gaan overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:48:
Nexus Real Silent 1000rpm 120mm, maar die moet je vooral rechtstaand gebruiken. Scythe Gentle Typhoons op 800/1000rpm. Al schijnen sommige mensen die te vinden brommen.
Thanks,
Degene die ik nu wil plaatsen zijn allemaal rechtstaand dus dat moet goed gaan met de nexus.
Mochten de standaard fans van de p183 niet naar mijn zin zijn is de topfan degene die op zijn kant ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geovanny
Haha weet ik niet! Wil ik dat?
Ik zit zelf in de IT maar heb nooit iets van hardware mee gekregen.
Dus in eerste instantie niet maar als jij zegt dat moet je doen! Dan ga ik dat uit zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geovanny schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:32:
Haha weet ik niet! Wil ik dat?
Ik zit zelf in de IT maar heb nooit iets van hardware mee gekregen.
Dus in eerste instantie niet maar als jij zegt dat moet je doen! Dan ga ik dat uit zoeken.
sja, tis niet moeilijk hoor. Je koeler en alles kan het gewoon aan. Maar je zou dan ook een AMD X6 kunnen halen gezien die ook lekker klokken. Dan kan je nog goedkoper uit zijn zonder veel prestatie in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geovanny
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:33:
[...]

sja, tis niet moeilijk hoor. Je koeler en alles kan het gewoon aan. Maar je zou dan ook een AMD X6 kunnen halen gezien die ook lekker klokken. Dan kan je nog goedkoper uit zijn zonder veel prestatie in te leveren.
Ok dus als ik het goed begrijp heb ik hier een six core met de zelfde snelheid voor minder geld??
waarom koop niet iedereen deze?
Puur omdat het geen Intel is?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T€ 169,33€ 169,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geovanny schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:54:
[...]

Ok dus als ik het goed begrijp heb ik hier een six core met de zelfde snelheid voor minder geld??
Omdat ie op een lagere clocksnelheid loopt, dat betekend dat hij in single core applicaties het minder doet. En hij word wel veel verkocht hoor :). Voor gamen maakt de CPU niet zo veel uit, maar qua ruwe power doet de X6 het gewoon heel goed. Al zijn er applicaties die het gewoon beter doen op de ene en op de andere. Exact dezelfde performance wil natuurlijk niet he ;).
Dat ook. De intels doen het altijd al erg goed in synthetische benchmarks.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,33
Yup en als je die dus overclocked naar een 3,6-3,8 Ghz heb je een berg aan performance en lekker veel cores. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
En die heb je ook allemaal nodig voor MSN, email en internet en het gros aan spellen die nog genoeg hebben aan een snelle dual core? Zes kernen is leuk en aardig maar de applicaties die er gebruik van maken zijn op één hand te tellen en zelfs die gebruikt een gemiddelde user niet. Zoals je zegt heb je er in games niks aan. Afaik is de i5 750 de "beste" overklokker maar die mist weer Hyperthreading wat weer leuk is in toepassingen die er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:14:
[...]

En die heb je ook allemaal nodig voor MSN, email en internet en het gros aan spellen die nog genoeg hebben aan een snelle dual core?
Oh laten we die nemen dan 8)7 . Serieus dat is niet eens een argument.
die mist weer Hyperthreading wat weer leuk is in toepassingen die er gebruik van maken.
In die applicaties doen 6 cores het ook goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Serieus dat is niet eens een argument.
Nee "lekker veel cores" is een argument maar als ik zeg "lekker veel PhysX" wordt het afgebrand. :P
[...]

In die applicaties doen 6 cores het ook goed. Of moet er nog even uit gelegd worden wat hyperthreading is.
Absoluut, mits ze er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:18:
[...]

Nee "lekker veel cores" is een argument maar als ik zeg "lekker veel PhysX" wordt het afgebrand. :P
8)7

Jaaaaaaaa dat is precies het zelfde. Ik ga niet eens uitleggen waarom het niet zo is, zo belachelijk is het.

Nou omdat je er misschien iets van leert(hey ik mag hopen toch)

2 grote GPU fabrikanten, 2 grote CPU fabrikanten.

Ondersteuning voor PhysX
Nvidia:x AMD:
Heeft een 6 core(of Multi core boven 4 kernen)
Intel:x Amd: x

Dus de 2 grote bedrijven hebben beide 6 cores of meer. Dus ondersteuning als je programma die power nodig heeft is een stuk makkelijker te doen.

Daarbij: Je wil een propretaire standaard vergelijken met X86(complete industrie!) multi threading? :F
Absoluut, mits ze er gebruik van maken.
Dat geld dus ook voor hyperthreading. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Geovanny, In vele GAME benchmarks knallen de Intels de soms duurdere AMD's weg. Niet iedereen is het er hier mee eens, flinke discussies over gehad maar ik kan je uitnodigen eens goed terug te bladeren in het topic om die discussie te volgen of om benchmarks online op te zoeken. Met de nodige kritiek bekijken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoB schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:26:
Geovanny, In vele GAME benchmarks knallen de Intels de soms duurdere AMD's weg.
Alleen wil je niet op die instellingen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geovanny schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:54:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,33
Ik krijg het idee dat het verschil tussen de AMD's en Intel's niet zo groot is(dit geldt bij vergelijkende CPU's, de ene scoort op sommige applicaties weer wat meer en de andere op games. Ik zou zeggen kies 1 waar je zelf het meeste vertrouwen in hebt. Beide CPU's houden voorlopig met de games/applicatie wel stand.

Wat is tegenwoordig een goed beelscherm voor Eyefinity? Met prijs/kwaliteit in het achterhoofd.

Edit; Dell Professional P2210H ik had dit beeldschermpje gevonden, iemand ervaring hiermee?

Whats up met de nieuwe prijzen, heeft Tweakers net een nieuwe winkel toegevoegd aan Pricewatch?(Allmicro) mijn totaal prijs van mijn wenslijst is van 1518 naar 1385 gegaan :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:19:
[...]

Daarbij: Je wil een propretaire standaard vergelijken met X86(complete industrie!) multi threading? :F
Je bent het toch wel met eens dat als we niet naar prijs kijken maar puur naar technologie, dat de 980X gehakt maar van die hele 1090T? Natuurlijk is een sixcore snel in multithreaded applicaties > als er daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van die zes kernen! Maar dit is niet meer logsich net zoals dat als je 350km/h wilt gaan, je een F1 auto nodig hebt. Het punt is alleen, door zijn prijs lijkt het een aantrekelijke processor en iedereen roept "jippie, zes kernen" maar dan zit je dadelijk thuis je dagelijkse dingen te doen en wordt maar 1 kern gebruikt van 2,8GHz. Kan je net zo goed een Celeron nemen. Nee maar, snap je mijn punt? Puur door de prijs van dat ding wordt ie al gauw aangeraden maar puur naar technologie kijkend hebben 9 van de 10 mensen hem niet nodig. Misschien net zo nodig als een Intel met Hyperthreading, ablsouut mee eens.
[...]

Dat geld dus ook voor hyperthreading. 8)7
Dat zeg ik toch ook? "Mits er gebruik van wordt gemaakt". Persoonlijk met de dingen die ik doe, zou ik aan beide wat hebben. Zowel een X6 als een i7 maar in mijn geval zou ik de i7 willen proberen omdat ik nooit een high-end Intel processor hebt gehad maar dit staat hier los van. Die 860 met turbo aan, zit je op 3,46GHz met Hyperthreading. Ik ga nu al kwijlen als ik me bedenk hoe snel alles zal gaan, zeker met een SSD erbij. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En laat gamen nu altijd nog wel iets meer power hongerig zijn (en laten we nu in de gamesysteem thread zitten), waarom dan niet voor die mooie prijs investeren in de breedte.

De turbo werkt niet zo. Want jij zegt wat aan multicore te hebben: alles vol open + turbo = geen 3,46 Ghz, maar 2,93. http://www.anandtech.com/show/2839. Ik heb liever een X6 @ 4Ghz overgeklokt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzie88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-07 20:30
Hoi, ik heb onlangs een systeem samengesteld (zie hieronder). Alleen nu ben ik erachter gekomen dat het geheugen niet deugd en zal dus RMA gestuurd moeten worden.

Nou is mijn vraag wat zou ik het beste kunnen doen? Nog zon setje kopen dat ik er later 8 GB in druk, of juist wanneer ik de 4 GB van RMA terug heb die verkopen..
Of een ander setje geheugen kopen, en die van RMA later alsnog verkopen, en zoja welk setje kan ik dan het beste gebruiken.

Ik dacht namelijk dat het setje wat ik had dat die vrij goed was, alleen nu ben ik daar niet meer zo zeker van.

Systeem is trouwens overclocked @ 3.7GH

#ProductPrijsSubtotaal
1Lian Li PC-A70F€ 189,-€ 189,-
1Intel Core i5 750€ 176,50€ 176,50
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 65,75€ 65,75
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 190,03€ 190,03
1GeIL Black Dragon GB34GB1600C9DC€ 119,-€ 119,-
1Asus P7P55D€ 108,-€ 108,-
1Club3D HD5870 Overclocked Edition€ 373,48€ 373,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.251,66

[ Voor 71% gewijzigd door Bazzie88 op 02-06-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:10:

De turbo werkt niet zo. Want jij zegt wat aan multicore te hebben: alles vol open + turbo = geen 3,46 Ghz, maar 2,93. http://www.anandtech.com/show/2839.
OK, dus hij verdeelt het per kern dus. Als er 1 of 2 kernen worden gebruikt, wordt de andere uitgeschakeld en energie en snelheid aan de actieve kernen toegewezen. Dat vind ik wel mooi!
Lynnfield's PCU (Power Control Unit) looks at the number of cores active, shuts down those that are inactive, and uses the thermal savings to boost the clock speed of the active cores - all within the operating specs of the processor.
Bij alle 4 de kernen dus 2,93GHz maar da's nog steeds snel.
The biggest gains here are due to Hyper Threading, the clock speed is just icing on the cake.
Ik heb de benchmakrs gelezen en voor mij zijn belangrijk video encoding en Winrar en daar is ie dus ongelooflijk snel in.
Ik heb liever een X6 @ 4Ghz overgeklokt.
Kan maar dan staat ie constant te loeien en superveel energie te verbruiken. Bovendien kun je de 860 ook overklokken als je de turbo uitzet en is ie volgens mij nog sneller. Ik weet niet of de Turbo bij AMD op dezelfde manier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers, ik ben hier nieuw en ben van plan om binnen een maand zelf weer een game-PC te bouwen, mijn oude kan echt niet meer, het is een:

P4 3GHz met HT
Asus P4C800-Deluxe
2GB DDR2 Kingston
Sapphire X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP)
Creative X-Fi XtremeMusic (PCI)
AG Neovo E-17DA Monitor

Nu wil ik elke game op alles max high en als het even kan op een resolutie van 1920x1200 spelen, de nieuwste maar ook oudere games. Nu heb ik begrepen dat sommige oudere games geen gebruik maken van multi-cores en/of CrossfireX. Daarom dacht ik aan een enkele 5870 kaart ) waar ik voorlopig goed mee vooruit kan. De keuze voor de 2GB Toxic versie is omdat deze een zeer goede koeling heeft en dacht zelf die 2GB is handig voor bv een GTA4 of andere slechte port (in toekomst verwacht ik er nog 1 van Rockstar ;)) En als ik er later een 2e in CrossfireX naast zet, heb ik meer dan genoeg geheugen om te verdelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2607WS-1€ 299,-€ 299,-
1Cooler Master HAF X€ 150,83€ 150,83
1Corsair Hydro Series H50€ 67,66€ 67,66
1Intel Core i7 920€ 211,47€ 211,47
1Cooler Master Silent Pro M850€ 115,81€ 115,81
1Corsair Dominator TR3X6G1600C8D€ 191,80€ 191,80
1Asrock X58 Extreme3€ 179,42€ 179,42
1Sapphire TOXIC HD5870 2GB GDDR5 PCIE€ 462,34€ 462,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.678,33

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M850€ 115,81€ 115,81
1OCZ OCZ3BE1600C8LV4GK Black Edition€ 124,70€ 124,70
1Asrock 890FX Deluxe3€ 132,93€ 132,93
1Sapphire TOXIC HD5870 2GB GDDR5 PCIE€ 462,34€ 462,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.530,29

Een kleine toelichting van mij kant:
de koeler en het geheugen is op het oog dat ik wil gaan overclocken richting de 3,6 - 4,2 GHz.
Zelfde geld voor de kast, maar die vind ik ook mooi en houd van veel ruimte.

Bij het Intel systeem heb ik gekozen voor de Intel Core i7 920 (DO stepping (SLBEJ) ) omdat die makkelijk te overklocken schijnt en voor S1366 met als later optie voor een Gulftown 6-Core proc.

Voor het AMD systeem heb ik gekozen voor de AMD Phenom II X6 1055T, ook hier lees ik veel goede verhalen met overclocken. En dacht dat AM3 later als optie een 8-Core proc. heeft?

Welke van deze 2 systemen zouden overgeclocked het beste aan mijn verwachtingen/wensen voldoen denken jullie?

Over de HD's twijvel ik nog, SSD vind ik nog te duur en te weinig GB's . Twijvel nu tussen twee schijven.. Het lijkt het me dat een Western Digital Caviar Black SATA-600 schijf met 64MB Cache sneller is dan de Samsung Spinpoint F3 SATA-300 schijf met 32MB Cache?
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 82,08€ 82,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 144,19

Het is mijn eerste bericht hier ooit, hopelijk komt deze post beetje normaal over :+
En alvast bedank voor jullie op- en aanmerkingen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:10 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:06:
Nu heb ik begrepen dat sommige oudere games geen gebruik maken van multi-cores en/of CrossfireX.
Klopt maar voor die oude games is één HD5870 zelf al heel erg overdreven. ;)
Daarom dacht ik aan een enkele 5870 kaart ) waar ik voorlopig goed mee vooruit kan. De keuze voor de 2GB Toxic versie is omdat deze een zeer goede koeling heeft en dacht zelf die 2GB is handig voor bv een GTA4 of andere slechte port (in toekomst verwacht ik er nog 1 van Rockstar ;)) En als ik er later een 2e in CrossfireX naast zet, heb ik meer dan genoeg geheugen om te verdelen.
Hij kost 500 euro dat is die sowieso nooit waard, bij GTA IV kun je alleen de view distance iets hoger zetten. Voor zo'n 50 euro meer kun je 10 keer beter twee HD5850's halen, al denk ik wel dat je het eerst prima met één kan uitzingen. Als die namelijk te traag word haal je waarschijnlijk al weer een DX12 kaart. :p
Een kleine toelichting van mij kant:
de koeler en het geheugen is op het oog dat ik wil gaan overclocken richting de 3,6 - 4,2 GHz.
Zelfde geld voor de kast, maar die vind ik ook mooi en houd van veel ruimte.
Het geheugen heb je iig niet nodig voor die overklok, dat lukt ook prima met simpel Kingston ValueRAM.
Bij het Intel systeem heb ik gekozen voor de Intel Core i7 920 (DO stepping (SLBEJ) ) omdat die makkelijk te overklocken schijnt en voor S1366 met als later optie voor een Gulftown 6-Core proc.

Voor het AMD systeem heb ik gekozen voor de AMD Phenom II X6 1055T, ook hier lees ik veel goede verhalen met overclocken. En dacht dat AM3 later als optie een 8-Core proc. heeft?
Op een 890FX chipset moeten idd in de toekomst Bulldozers kunnen draaien. ;)
Welke van deze 2 systemen zouden overgeclocked het beste aan mijn verwachtingen/wensen voldoen denken jullie?
De AMD zal iets meer waar voor het geld zijn en zal wat meer futureproof zijn.
Over de HD's twijvel ik nog, SSD vind ik nog te duur en te weinig GB's . Twijvel nu tussen twee schijven.. Het lijkt het me dat een Western Digital Caviar Black SATA-600 schijf met 64MB Cache sneller is dan de Samsung Spinpoint F3 SATA-300 schijf met 32MB Cache?
Cache zegt niet echt veel over de prestaties, de WD zou wel sneller kunnen zijn maar is het prijsverschil iig niet echt waard.

Zou het zo denk ik doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 235,-€ 235,-
1Corsair HX750W€ 129,-€ 129,-
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 96,50€ 96,50
2Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 273,70€ 547,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.598,45

Monitor is 2 inch kleiner, maar de resolutie is hetzelfde, is denk ik ook een betere monitor.
Goedkoper geheugen, maar moet ook wel op 1600MHz kunnen draaien (ook al heb je hier niks aan ;) )
Kwalitatief veel betere voeding en natuurlijk twee HD5850's. :Y

[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2010 14:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

1 ding is zeker; SLI werkt vaak niet op AMD Plankjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:21:
[...]
Monitor is 2 inch kleiner, maar de resolutie is hetzelfde, is denk ik ook een betere monitor.
Goedkoper geheugen, maar moet ook wel op 1600MHz kunnen draaien (ook al heb je hier niks aan ;) )
Kwalitatief veel betere voeding en natuurlijk twee HD5850's. :Y
Bedankt voor je snelle reactie :) De reden dat ik niet voor deze voeding ging is omdat ik in een review van Tweakers zelf, las dat de Corsair HX850W de 5volt beveiling niet werkte, nu is dit natuurlijk wel een ander type, maargoed ik twijvelde alsnog. Verder had ik voor deze monitor gekozen omdat hij een reactie tijd heeft van 2ms, dat heeft de Samsung niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX750W€ 129,-€ 129,-
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 101,25€ 101,25
2Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 296,-€ 592,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.711,80

Nu zit ik te kijken bij Pixmania en daar zijn de Sapphire HD5850 Toxic 1GB iets duurder geworden van 277 naar 285, maar vind dit alsnog acceptabel en betaal liever iets meer voor een Sapphire (vapor-x koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je bij Pixmania wil bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:48:
Verder had ik voor deze monitor gekozen omdat hij een reactie tijd heeft van 2ms, dat heeft de Samsung niet.
Onzinnig, aangezien de waarde nergens op gebaseerd is en totaal niet van belang is. ;)
Elke fabrikant meet het namelijk op een andere manier en de helft zal er wel iets onzinnigs opzetten. Een scherm waarbij 16ms staat kan dus ook gewoon een stuk snellere reactietijd hebben dan een 2ms scherm.
Maar ja sowieso is reactietijd niet belangrijk bij een monitor dit is immers maar (of eerder zou moeten zijn) de tijd dat een pixels erover doet om van kleur te veranderen en dat zit bij elke monitor van tegenwoordig wel prima.

Bijvoorbeeld iets zoals inputlag is veel belangrijker en zal je ook eerder merken (ook al zal een mens het niet normaal gesproken niet meer kunnen merken :p ) en daar hoor/zeg je niks over. ;)

Overigens hebben niet alleen Sapphire kaarten goede koelers hoor. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2010 15:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:04:
Weet je zeker dat je bij Pixmania wil bestellen dan?
Ja ik heb daar ooit een complete Philips amBX set gehaald voor 59 eurie, was beste doos, werd perfect afgeleverd en kon debestelling gewoon volgen (volgens mij vanuit Duitsland)
-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:10:
[...]

Onzinnig, aangezien de waarde nergens op gebaseerd is en totaal niet van belang is. ;)
Elke fabrikant meet het namelijk op een andere manier en de helft zal er wel iets onzinnigs opzetten. Een scherm waarbij 16ms staat kan dus ook gewoon een stuk snellere reactietijd hebben dan een 2ms scherm.
Maar ja sowieso is reactietijd niet belangrijk bij een monitor dit is immers maar (of eerder zou moeten zijn) de tijd dat een pixels erover doet om van kleur te veranderen en dat zit bij elke monitor van tegenwoordig wel prima.

Bijvoorbeeld iets zoals inputlag is veel belangrijker en zal je ook eerder merken (ook al zal een mens het niet normaal gesproken niet meer kunnen merken :p ) en daar hoor/zeg je niks over. ;)
Okee dat wist ik niet (ook niet in verdiept), dan is het zeker overwegen waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mwa, mijn Samsung 206BW is nog steeds één van de beste in zijn soort en maakt nog steeds gehakt van veel nieuwe goedkopere 20" schermpjes. Ik heb gegamed op een redelijk nieuwe 22" LG van 5ms maar ik merk toch echt wel verschil met mijn Samsung. Ook heeft ie een resolutie van 1680 x 1050 wat je niet kan zeggen van veel 20" schermen (of wel maar dan zit je meteen in een andere prijsklasse). Het is per merk en model verschillend. Als je intensief gamed en snelheid en ghosting zijn belangrijk voor je, zo ik proberen eerst te gaan kijken in een winkel want het verschilt enorm per monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:27:
en maakt nog steeds gehakt van veel nieuwe goedkopere 20" schermpjes.
Daarom zijn ze ook goedkoper hè. ;)
Ik heb gegamed op een redelijk nieuwe 22" LG van 5ms maar ik merk toch echt wel verschil met mijn Samsung.
Ja tuurlijk geen één monitor zal hetzelfde zijn, zie hier ook duidelijk verschil tussen de de monitoren hier thuis.
Ook heeft ie een resolutie van 1680 x 1050 wat je niet kan zeggen van veel 20" schermen
Meesten hebben idd een hogere resolutie. :p
Als je intensief gamed en snelheid en ghosting zijn belangrijk voor je
Als je nog last hebt van ghosting op een nieuwe monitor is die stuk, want zelf op nieuwe schermen met IPS panelen kun je het onmogelijk nog zien.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2010 15:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 10:53
-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:21:
HD5850's halen, al denk ik wel dat je het eerst prima met één kan uitzingen. Als die namelijk te traag word haal je waarschijnlijk al weer een DX12 kaart. :p
Zo heb ik het ook gedaan ( en heb mijn systeem nu 2 dagen draaien )... Omdat die 5870 veel moeilijker te verkrijgen is en nu dus te duur staat.
Spaar ik nu wat centen om volgend jaar één uit de HD6xxx serie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 10:53
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:20:
[...]

Ja ik heb daar ooit een complete Philips amBX set gehaald voor 59 eurie, was beste doos, werd perfect afgeleverd en kon debestelling gewoon volgen (volgens mij vanuit Duitsland)
Mijn HD5850 komt ook van Pixmania, nix mis mij op het eerste zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csiblade schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:44:
[...]

Mijn HD5850 komt ook van Pixmania, nix mis mij op het eerste zicht :)
Nou de shopsurvey vind ik toch niet al te best. Daarnaast zit het bedrijf in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:46:
[...]

Nou de shopsurvey vind ik toch niet al te best. Daarnaast zit het bedrijf in Parijs.
Moet zeggen zit ik die nu net te lezen en komt er inderdaad niet al te best uit, maargoed het is ook geen must, als een ander ze voor een acceptabele prijs op voorraad heeft tegen die tijd is dat natuurlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Moet zeggen zit ik die nu net te lezen en komt er inderdaad niet al te best uit, maargoed het is ook geen must, als een ander ze voor een acceptabele prijs op voorraad heeft tegen die tijd is dat natuurlijk ook prima.
Naja, je hebt nu de toxic(=OC), de vapor-x is beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:54:
[...]

Naja, je hebt nu de toxic(=OC), de vapor-x is beter te krijgen.
Klopt, maar die is niet elke keer in de aanbieding daar.. en bij een andere shop zo goed als even duur als de Toxic versie bij Pixmania.Dan heb ik liever de Toxic als ik mag kiezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik reken pixmania nooit mee, dus voor mij gaat dat niet op :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:20:
Zo lang het goed gaat gaat het goed ja, maar het schijnt dat zodra er iets mis gaat de rapen gaar zijn. Ik hou er sowieso niet van de toko twee landen verderop zit en gezien de ervaringen van andere tweakers is dat met goede reden.

Het geeft ook te denken dat Pixmania niet meer bij Thuiswinkel.org is aangesloten. Ik zou er in ieder geval voor die paar euro winst niet aan beginnen.

Edit: spuit elf :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:34:

[...]
Meesten hebben idd een hogere resolutie. :p
Je moet de resolutie selecteren, niet dat schuifbalkje van de inches (is een foutje in de pw). Dan zie je wel de juiste 20 inches. Dit is 20,1 da's weer anders. Bovendien zie ik één HP ertussen van 1680 x 1050 en die van 1600 x 1200 zijn stervensduur. Maar dit zijn hele andere soorten monitoren. Je moet de resolutie selecteren, niet dat inch schuifbalkje. :P

Zoiets bijvoorbeeld > http://tweakers.net/price...Uxlo7SD3of675gRRCXiF4U-sX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, eurie meer of minder doet het hem ook niet, das duidelijk dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,-€ 43,-
1Cooler Master HAF 922€ 78,54€ 78,54
1Corsair TX650W€ 83,90€ 83,90
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 110,55€ 110,55
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 152,75€ 152,75
1Gigabyte GA-870A-UD3€ 93,27€ 93,27
1Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5€ 284,95€ 284,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 846,96

Bang for the buck en toch kwaliteit gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die gigabyte bord niet nemen en de 870 Extreme 3 nemen van Asrock. Die heeft een betere implementatie van CF+USB3+SATA3. Ik ga er van uit dat je crossfire wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

O ja die ASRock nog vergeten. Kan ook ja. Crossfire hoeft niet als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je ook een andere voeding nemen: Een TP550, die is modulair en een stukkie nieuwer. Je geheugen kan ook nog wel goedkoper naar 1333mhz. Je word nu redelijk gedwongen om bij een beperkt aantal shops te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Oké dankje voor het meedenken. Ik ga eens verder rondsnuffelen in hardware land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de hand van deze BBG heb ik een systeem samengesteld.
Dit is wat ik nodig heb, de rest, behuizing, hdd, randapparatuur etc heb ik al.

Werkt dit samen een beetje? Geen conflicten oid, zijn er nog betere keuzes?
Ik ben trouwens niet echt een gamer, maar aangezien hij gebaseerd is op deze BBG leek het mij verstandig om hem hier te plaatsen.

Hier mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 52,90€ 52,90
1GeIL GV36GB1333C9TC€ 139,90€ 139,90
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 156,-€ 156,-
1Asus M4A89GTD PRO€ 113,-€ 113,-
1XFX HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 128,20€ 128,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 590,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je met een tripple channel set? Die draait dan in single channel. Ook is je voeding niet erg goed. Ik zou een Be Quiet L7 530 halen. Ook je moederbord kan goedkoper naar een Asrock 870 Extreme 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:10:
Ook je moederbord kan goedkoper naar een Asrock 870 Extreme 3.
Laat hem gewoon die Asus nemen. Wat maken die paar tientjes nou uit? Asrock is toch die dochtermaatschappij met mindere componenten? Net als Lancool van Lian Li? Het gaat hier om peanuts, en om eerlijk te zijn, dit geneuzel over die paar euros vertraagd de boel alleen maar.

En het verschilt ook nog eens per webshop, we hebben het hier over de goedkoopste die de Pricewatch aangeeft. Als het om zo'n bedrag gaat, zou ik persoonlijk altijd Asus kiezen, of MSi. Maar goed, wie ben ik.

Mijn advies: laat je niet inpalmen door de grote merken, maar zeker ook niet door de goedkopere. Goedkoop is altijd duurkoop, ook al is het maar een paar euros verschil, en met pc onderdelen zou ik never nooit niet beknibbelen. Maar dat hebben de meesten hier wel gemerkt van mij denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin. Serieus, neem het van iemand aan die al een stuk langer pc's samenstelt(en bouwt).

1) Asrock maakt kwalitatief goeie borden. Vroeger waren ze een low end prijs vechter, nu zijn ze net als asus, gigabyte, msi etc. Dat bordje is gewoon goed, bevat goeie componenten.
2) De asus is duurder omdat er een duurdere chipset op zit met een IGP die hij niet nodig heeft
3) Fanboyisme wat jij doet, is het domste wat je kan doen. Je mist goeie dingen van andere bedrijven en krijgt shit gevoerd door je geidoliseerde bedrijf. Want het is en blijft een bedrijf. Asus maakt ook slechte borden. Ten tijde van de slechte condensatoren vielen de Asus borden ook bij bosjes uit.

We hebben inderdaad gemerkt dat je niet 'beknibbeld'. Ik zou het niet beknibbelen noemen, ik noem het gewoon recht uit slechte keuzes voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Wat moet je met een tripple channel set? Die draait dan in single channel.
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet echt hoe het met single en triple channel ed. werkt.
Ik heb alleen maar gekeken naar de 6GB, niet naar triple of single.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:56:
Bedankt voor de reacties.

[...]

Als ik heel eerlijk ben weet ik niet echt hoe het met single en triple channel ed. werkt.
Ik heb alleen maar gekeken naar de 6GB, niet naar triple of single.
Nou dan leg ik het uit: De geheugen controller heeft een aantal kanalen. Hij kan met die geheugen controller meerdere dimms tegelijk aanspreken. Hierdoor verdubbeld/verdrievoudigd theoretisch de bandbreedte naar het geheugen. Op het moment dat er 2 kanalen zijn(dual channel) dan kan hij twee dimms anspreken(wel meer maar daar word het uitleggen moeilijker van dan nodig). Doe je er drie, dan kan hij niet meer delen door 2 en gaat hij over naar een enkel kanaal om zo de dimms een voor een aan te spreken. De intel socket 1366 heeft drie kanelen(tripple channel) en kan 3 dimms tegelijk aanspreken. Ik hoop dat je de jip en janneke uitleg een beetje vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha... dus het is totaal niet nuttig als ik 6GB triple channel doe.
Als ik die 6GB triple nu eens vervang door een 4GB dual channel setje, dan zou het, als ik het goed begrijp, wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:03:
Als ik die 6GB triple nu eens vervang door een 4GB dual channel setje, dan zou het, als ik het goed begrijp, wel moeten werken.
Juist :). Nu je dit snapt kan ik de rest ook wel uit leggen.

Stel je neemt dus nu een 2x2GB kitje. Dan betekent dat elke kanaal een van die dimms krijgt. Wat gebeurt er dus als je nog 4GB er bij doet met ook 2x2GB? Dan krijg je dus op de twee kanalen daar achter 2 dimms die weer als een single kanaal lopen.

Lees ook de wikipedia.
Wikipedia: Dual-channel architecture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:03:
Werken doet het sowieso, maar niet optimaal ;) Het beste is gewoon 4 GB tenzij je zou gaan voor een X58 platform, wat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Klopt als een bus.

Ik heb trouwens geen idee hoe een bus klopt maar die zal wel kloppen want een dual-channel setje werkt inderdaad. Triple channel is alleen mogelijk op s1336, op andere sockets dus altijd geheugenmodules in setjes van twee/vier nemen.

[edit]Oh, met hierboven dus, het werkt sowieso wel hoe je je modules ook kiest, alleen dual/triple-channel is een leuke boost dus die wil je wel hebben als het even kan.

Is er in het guinness-book of records een record voor aantal keren te laat posten

[ Voor 35% gewijzigd door bwerg op 02-06-2010 22:11 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:53:
We hebben inderdaad gemerkt dat je niet 'beknibbeld'. Ik zou het niet beknibbelen noemen, ik noem het gewoon recht uit slechte keuzes voor je geld.
Ik noem het eerder "zoveel mogelijk performance voor je geld", waarbij het budget gerust met een paar tientjes omhoog kan. Is beter dan "iets mindere performance voor minder geld", maar goed, das mijn filosofie erop.

En fanboyisme? Zover wil ik niet gaan, als de bios van Asus niet meer gebruikersvriendelijker was dan die van MSi (volgens reviewsites dan), had ik misschien wel MSi gekozen. En heb mn PS3 verkocht omdat ik Xbox 360 leuker vind, niet omdat ik een tattoo met Microsoft op mn schouder heb (heb ik niet trouwens :P).

...

Genoeg daarover, ik wilde alleen even wat kwijt en het was absoluut niet mijn bedoeling irritant te doen. Ik doe gewoon wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:53:
Wat een onzin. Serieus, neem het van iemand aan die al een stuk langer pc's samenstelt(en bouwt).

1) Asrock maakt kwalitatief goeie borden. Vroeger waren ze een low end prijs vechter, nu zijn ze net als asus, gigabyte, msi etc. Dat bordje is gewoon goed, bevat goeie componenten.
2) De asus is duurder omdat er een duurdere chipset op zit met een IGP die hij niet nodig heeft
3) Fanboyisme wat jij doet, is het domste wat je kan doen. Je mist goeie dingen van andere bedrijven en krijgt shit gevoerd door je geidoliseerde bedrijf. Want het is en blijft een bedrijf. Asus maakt ook slechte borden. Ten tijde van de slechte condensatoren vielen de Asus borden ook bij bosjes uit.

Om toch even terug te komen op Asus (en waarschijnlijk ook Asrock),
Asus heeft nogal BEROERDE SERVICE!!
io shield of ander toebehoren sturen doen ze niet aan, dat moet via super dure shops zoals Alternate (zie website maar).
RMA moet perse via de shop waar die gekocht is, maar das niet altijd te doen helemaal niet als jij vind dat je na 4jaar nog steeds garantie verdient omdat Asus dit aangeeft.

Dan zijn er toch veel betere bedrijven zoals MSI, Gigabyte, HiS etc.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Ik noem het eerder "zoveel mogelijk performance voor je geld", waarbij het budget gerust met een paar tientjes omhoog kan. Is beter dan "iets mindere performance voor minder geld", maar goed, das mijn filosofie erop.
Nee het is niet zo veel mogelijk performance voor je geld. Dat is namelijk performance gedeeld door $. Dan weet je precies wat de beste performance voor geld heeft en wat jij had samen gesteld? Iets wat dat dus totaal niet was. Het was: Ik moet meer geld er tegen aan gooien om toch die laatste procenten winst te pakken, ook al heb ik het niet nodig, merk ik het niet en heeft het een slechtere prijs prestatie. Dus Extra %$ betalen, voor minder % winst in performance. Dat staat haaks op zo veel mogelijk performance voor je geld.

Om de point helemaal duidelijk te maken: Jouw HD5870 2GB, eerste leverbaar: € 499,-. Eerste de beste HD5850: € 269,

3D mark vantage score:
Toxic
38615
HD5850
34394

Dus:
Toxic
77 3DM per euro
HD5850
127 3DM per euro

Conclusie: Jij hebt niet het meeste prestatie voor je geld gekocht.
En fanboyisme? Zover wil ik niet gaan, als de bios van Asus niet meer gebruikersvriendelijker was dan die van MSi (volgens reviewsites dan), had ik misschien wel MSi gekozen. En heb mn PS3 verkocht omdat ik Xbox 360 leuker vind, niet omdat ik een tattoo met Microsoft op mn schouder heb (heb ik niet trouwens :P).
Sorry maar zoals het daar stond was het gewoon fanboyism. Laat hem toch Asus nemen. Daarna geen feiten. Alleen maar onderbuik gevoelens. Dat is in mijn boek gewoon fanboyism. Dat of een gebrek aan kennis. Gezien je blijkbaar niet weet hoe het tegenwoordig zit bij Asrock. Daarnaast is Asrock gewoon goed zelfstandig. Dus zo veel met Asus hebben ze ook niet te doen, al vallen ze onder het zelfde bedrijf.
Genoeg daarover, ik wilde alleen even wat kwijt en het was absoluut niet mijn bedoeling irritant te doen. Ik doe gewoon wat ik doe.
En wat jij doet is op onderbuik gevoelens dingen kopen en geen advies aannemen van anderen (niet alleen van mij). Die niet alleen meer ervaring hebben, je ook nog met argumenten en feiten om de oren slaan en die je dan gewoon naast je neer legt omdat "jij het anders voelt". Zo irritant, mensen die vragen om advies en het dan niet aannemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 16:54

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

For the record (ik heb hier een Lancool Dragon Lord PC-K62 :P):
Lancool is geen budgetmerk van Lian Li, maar een dochtermerk met (inderdaad wel) goedkopere behuizingen, maar van (vrijwel) dezelfde kwaliteit als die van Lian Li. Lancool kasten zijn alleen niet van aluminium, maar van staal (dat scheelt ook een hoop geld), en er zit iets meer plastic in (frontjes). Dat Lancool €100 minder kost dan Lian Li betekent niet automatisch dat de kwaliteit veel minder is.

Ditzelfde geldt voor alle merken, en ik vind jouw koopgedrag zeker niet gericht op prijs/prestatie, maar gewoon op prestatie, no matter what. Zoals Reinman al uitlegt is dat iets heel anders.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:13:
Zo irritant, mensen die vragen om advies en het dan niet aannemen.
Dat is het mooie van advies, het is aan de 'klant' om er wat mee te doen of niet. Ik weet dankzij jullie heel goed waar ik mn geld aan uit heb gegeven. En daar ben ik jullie dankbaar voor. Ik doe alleen niet wat jullie zouden doen, en dat hoeft ook niet.

En over de prijs/performance zinnetje: misschien een beetje verkeerd verwoord ja, maar ik bedoel dus "zoveel mogelijk performance, prijs boeit niet, en liefst met upgrade pad waarbij alleen maar wat toegevoegd hoeft te worden, en je jaren mee vooruit kan". Ik snap eigenlijk de adviezen ook wel hier, aangezien jullie er vanuit gaan dat men om het jaar een videokaart vervangt, om de drie jaar het mobo en de processor ook al geen lang leven gegund is. Ieder zn eigen ding, maar ik heb liever een build waar ik jaren mee vooruit kan zonder al te veel rare upgrades. Ik game liever, en het meeste doe ik toch op de xbox (slechts een aantal typische pc games, in mijn ogen dan, speel ik op de pc, vooral het editen eromheen is fantastisch wat op de xbox wat gebrekkig is, daar gaat het meer om de achievements :9).
Ghost Dog schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:21:
Ditzelfde geldt voor alle merken, en ik vind jouw koopgedrag zeker niet gericht op prijs/prestatie, maar gewoon op prestatie, no matter what. Zoals Reinman al uitlegt is dat iets heel anders.
Bingo. "Best Buy Guide", hmmm... Misschien zit ik wel verkeerd hier. :F

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het mooie van advies, het is aan de 'klant' om er wat mee te doen of niet. Ik weet dankzij jullie heel goed waar ik mn geld aan uit heb gegeven. En daar ben ik jullie dankbaar voor. Ik doe alleen niet wat jullie zouden doen, en dat hoeft ook niet.
1) Ik doe dit voor gratis
2) Het kost mij alleen tijd
3) Ik ben ook gestopt met jouw advies te geven, gezien je niet luisterde
4) Ik laat je andere mensen geen slecht advies geven

En wat jij wil is gewoon zo goed als onmogelijk: Je kan toch niet erg lang doen met een pc wil je alles op het hoogste blijven spelen. Al is het minder erg dan vroeger.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan heel veel geld tegen een PC aangooien en er misschien een jaartje langer mee doen. Daarbij heb je dan wel zoveel geld uitgegeven aan extra upgrades dat je in plaats van de theoretische 4 jaar (3 + 1 extra vanwege de upgrades) een tweede PC had kunnen neerzetten waarmee je dus 3+3 = 6 jaar had kunnen doen. Dat hebben we je volgens mij ook regelmatig duidelijk geprobeerd te maken en uiteindelijk denk ik dat die boodschap maar ten dele is aangekomen. Je hoort veel mensen over lekker lang met een PC doen, maar uiteindelijk betekent dat vaak dat ze voor te veel geld met te oude meuk zitten. Je hebt enorm veel rekenkracht waar je momenteel veel voor betaalt maar nog niet zo veel mee kan terwijl je over een paar jaar met oude standaarden zit waar je eerst te veel voor betaald hebt.

*eenheden in rekenvoorbeelden puur ter illustratie
Powrskin schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:07:
Om toch even terug te komen op Asus (en waarschijnlijk ook Asrock),
Asus heeft nogal BEROERDE SERVICE!!
De service van Asus kan je niet zomaar op Asrock projecteren, ondanks dat het een dochter is. Daar om die reden vanuit gaan is niets beter dan een wilde gok.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:32:
En wat jij wil is gewoon zo goed als onmogelijk: Je kan toch niet erg lang doen met een pc wil je alles op het hoogste blijven spelen. Al is het minder erg dan vroeger.
Heeft ook weer met mn koopgedrag te maken: ik speel belachelijk lang hetzelfde spel, en loop zelfs achter. Ik moet UT3 nog voor het eerst spelen, net als Crysis, terwijl beide ergens uit vorig decennium stammen. Alleen StarCraft 2 is dan het meest nieuw. En dat gaat mijn pc wel lukken denk ik, dat spel op max draaien. En voor die latere games: op dit moment kan ik alleen Crysis 2, UT4 en Far Cry 3 (ik verzin maar wat hier, behalve Crysis 2 dan) bedenken die als zware games mn pc voor zn kiezen krijgt. Vandaar ook het upgrade pad: tweede Toxic 2gb 5870 en een aantal SSDs 6gbs in RAID-0 voor dat laatste zetje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:29:
[...]

Akkoord.
En over de prijs/performance zinnetje: misschien een beetje verkeerd verwoord ja, maar ik bedoel dus "zoveel mogelijk performance, prijs boeit niet, en liefst met upgrade pad waarbij alleen maar wat toegevoegd hoeft te worden, en je jaren mee vooruit kan".
Dat is puur persoonlijk, begrijp ik. Niet iedereen gooit zo makkelijk met geld. Zo zou ik nooit die overpriced
videokaart nemen, met 2Gb Videogeheugen. Wel als de prijs interresant is; maar ruim 100 euro voor 1GB ram ?
Dat is makkelijk verdient voor de fabrikant. 1GB ram is vele malen goedkoper. Prijstechnisch gezien heb je
gewoon veels te veel geld betaald. En waarvoor ? Voor een tweetal spellen dat er een beetje profijt van heeft.
Het is idd je eigen keus, maar eentje die ik niemand zal adviseren zolang het prijsverschil tussen 1 en 2GB kaarten zo groot is.
Ik snap eigenlijk de adviezen ook wel hier, aangezien jullie er vanuit gaan dat men om het jaar een videokaart vervangt, om de drie jaar het mobo en de processor ook al geen lang leven gegund is. Ieder zn eigen ding, maar ik heb liever een build waar ik jaren mee vooruit kan zonder al te veel rare upgrades.
Twee a drie jaar, dat is vrij standaard om je pc op te waarderen. Wil je dat niet, kan je beter vij de consoles blijven.
Veels te veel geld uitgeven aan "over the top" onderdelen, zoals jij dus voorstaat; geeft je amper meer toekomstperspectief, maar leegt wel heel rap je buidel.

Ik snap je redenatie alleen denk ik dat je de verkeerde conclusies eruit opmaakt. Je kan beter zo goedkoop en scherp mogelijk nu een systeem in elkaar zetten, wat op 80% van jouw überconfig" presteerd en de helft goedkoper is, en dat kunstje over twee jaar nog eens doen. Durf ik te wedden dat ik over twee jaar een snellere pc heb dan jij, waar je lang mee vooruit wil.... Voor hetzelfde geld, de helft nu en de andere helft over twee jr.

Trouwens, 1 ssd is genoeg voor je game FPS. Daar heb je geen RAId SSD setup voor nodig. Je doet het denk ik voor de kick, lol, bling bling of weet ik wat, maar technisch onderbouwt is het iig niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 02-06-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de reacties.
Ik ben nu aan het kijken naar een ander moederbord.
Misschien dat het handig is om een moederbord te kopen met usb3?
Of is dat geld verspilling? Een moederbord met 2x pci-e 16x heb ik eigenlijk ook helemaal niet nodig omdat ik toch niet van plan ben om er twee videokaarten in te doen.

Zijn er nog wat meer alternatieven die jullie aanraden ipv de Asus die ik heb genoemd?

Voeding vervang ik door de Be Quiet L7 530.
En de 6GB RAM vervang ik door een dual channel 4GB kitje.
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.