Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:29:
[...]
Dat is het mooie van advies, het is aan de 'klant' om er wat mee te doen of niet. Ik weet dankzij jullie heel goed waar ik mn geld aan uit heb gegeven. En daar ben ik jullie dankbaar voor. Ik doe alleen niet wat
jullie zouden doen, en dat hoeft ook niet.
Akkoord.
En over de prijs/performance zinnetje: misschien een beetje verkeerd verwoord ja, maar ik bedoel dus "zoveel mogelijk performance, prijs boeit niet, en liefst met upgrade pad waarbij alleen maar wat toegevoegd hoeft te worden, en je jaren mee vooruit kan".
Dat is puur persoonlijk, begrijp ik. Niet iedereen gooit zo makkelijk met geld. Zo zou ik nooit die overpriced
videokaart nemen, met 2Gb Videogeheugen. Wel als de prijs interresant is; maar ruim 100 euro voor 1GB ram ?
Dat is makkelijk verdient voor de fabrikant. 1GB ram is vele malen goedkoper. Prijstechnisch gezien heb je
gewoon veels te veel geld betaald. En waarvoor ? Voor een tweetal spellen dat er een beetje profijt van heeft.
Het is idd je eigen keus, maar eentje die ik niemand zal adviseren zolang het prijsverschil tussen 1 en 2GB kaarten zo groot is.
Ik snap eigenlijk de adviezen ook wel hier, aangezien jullie er vanuit gaan dat men om het jaar een videokaart vervangt, om de drie jaar het mobo en de processor ook al geen lang leven gegund is. Ieder zn eigen ding, maar ik heb liever een build waar ik jaren mee vooruit kan zonder al te veel rare upgrades.
Twee a drie jaar, dat is vrij standaard om je pc op te waarderen. Wil je dat niet, kan je beter vij de consoles blijven.
Veels te veel geld uitgeven aan "over the top" onderdelen, zoals jij dus voorstaat; geeft je amper meer toekomstperspectief, maar leegt wel heel rap je buidel.
Ik snap je redenatie alleen denk ik dat je de verkeerde conclusies eruit opmaakt. Je kan beter zo goedkoop en scherp mogelijk nu een systeem in elkaar zetten, wat op 80% van jouw überconfig" presteerd en de helft goedkoper is, en dat kunstje over twee jaar nog eens doen. Durf ik te wedden dat ik over twee jaar een snellere pc heb dan jij, waar je lang mee vooruit wil.... Voor hetzelfde geld, de helft nu en de andere helft over twee jr.
Trouwens, 1 ssd is genoeg voor je game FPS. Daar heb je geen RAId SSD setup voor nodig. Je doet het denk ik voor de kick, lol, bling bling of weet ik wat, maar technisch onderbouwt is het iig niet.
[
Voor 4% gewijzigd door
Madrox op 02-06-2010 23:44
]