Foutjes nieuwste BBG? (high-end / eyefinity)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Beste mensen,

Deze post gaat over het High-end gamesysteem en Eyefinity-upgrade in de nieuwste BBG.

Zowel bij het High-end systeem zelf als bij de eyefinity upgrade staan twee HD5850's.
Het lijkt me niet dat twee kaarten vervangen met identieke kaarten, een upgrade is :+

Verder mist bij de Eyefinity configuratie de Postville SSD in de prijstabel onderaan.
Er wordt alleen geen toelichting gegeven op deze wijziging.

Hetzelfde geld voor de headset.

Zijn dit foutjes, of ligt dit aan mij?

Verder wel een mooie BBG hoor - vanuit het rode kamp kijkend vond ik de eerste alinea van de opening wel mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nog iets:
We kozen het goedkoopste ddr3-setje van 4GB dat we konden vinden, en kwamen uit bij Kingstons Valueram. De kloksnelheid en de timings hebben nagenoeg geen enkele invloed op de prestaties van een systeem en om daar in te investeren is weggegooid geld.
...Bij een geheugenkitje van €98,95 bij het gamessysteem.

Bij het budget-/basissysteem in diezelfde BBG echter, staat een goedkoper setje? pricewatch: OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 20:53
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f80y26nJJes0zoY9R0c9HthQ/full.png

De seagate barracuda wordt gekozen, maar de link verwijst naar een artikel over samsung spinpoints, waar de barracude niet genoemd wordt (anders dan een verwijzing in verband met de maximale opslagcapaciteit)

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:37:
Bij het budget-/basissysteem in diezelfde BBG echter, staat een goedkoper setje? pricewatch: OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK
Bij de basis/budget systeem staat een niet slimme keuze bij het geheugen. Daar staat namelijk high-voltage geheugen met de naam low-voltage. :p
Dat geheugen gaat alleen goed werken als je het instelt op 1,65V en de vraag is natuurlijk als dat uberhaubt wel mogelijk is met zo'n budget mobootje, daarnaast is het maar de vraag hoe goed het geheugen werkt met het mobo. Waarom niet gewoon Kingston ValueRAM is bij bijna elke winkel goedkoper.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2010
Voor net geen 160 euro is er nog de Gigabyte P55A UD4, die zowel sata-600- als usb 3.0-poorten heeft.
Dat mobo kan geen USB 3.0, S-ATA-600 en CrossFireX

De normale fan wordt dan ook vervangen door een Gentle Thyphoon,
Typo in het laatste woord.

Voor het allround-systeem valt de keuze wat platform betreft op Intel. Intel kreeg de voorkeur, omdat de vergelijkbare AMD Phenom II X4 955 veel warmer wordt.
Hoe warm die wordt zal liggen aan de koeler, zeg dan dat die meer verbruikt.
Valt mij (weer) tegen te veel domme keuzes in mijn ogen of dingen waar niet over na gedacht is, maar ja dat is meer voor een ander topic.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 01-05-2010 13:37 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:54
cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:16:
Beste mensen,

Deze post gaat over het High-end gamesysteem en Eyefinity-upgrade in de nieuwste BBG.

Zowel bij het High-end systeem zelf als bij de eyefinity upgrade staan twee HD5850's.
Het lijkt me niet dat twee kaarten vervangen met identieke kaarten, een upgrade is :+

Verder mist bij de Eyefinity configuratie de Postville SSD in de prijstabel onderaan.
Er wordt alleen geen toelichting gegeven op deze wijziging.

Hetzelfde geld voor de headset.

Zijn dit foutjes, of ligt dit aan mij?

Verder wel een mooie BBG hoor - vanuit het rode kamp kijkend vond ik de eerste alinea van de opening wel mooi :+
De videokaarten heb ik weggehaald, die zijn per ongeluk blijven staan. De ssd is er uit gelaten. Er stond immers dat we enkele componenten weg laten ten faveure van drie schermen.

Er stond: Desondanks zitten we nog geen 100 euro boven het budget, wat mede komt omdat we de headset achterwege laten.

Ik heb er nu bij gezet dat we de ssd ook weg hebben gelaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Marc Rademaker op 01-05-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
TheZeroorez schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:37:
Nog iets:

[...]

...Bij een geheugenkitje van €98,95 bij het gamessysteem.

Prijzen fluctueren. Aanbieding hier, aanbieding daar. BBG's worden op bepaalde tijdstippen geschreven, en dan niet meer gewijzigd. We hebben het over 3 euro, op minimaal 1200 euro. In de marge is dat niet zo'n probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:33:
[...]

Bij de basis/budget systeem staat een niet slimme keuze bij het geheugen. Daar staat namelijk high-voltage geheugen met de naam low-voltage. :p
Dat geheugen gaat alleen goed werken als je het instelt op 1,65V en de vraag is natuurlijk als dat uberhaubt wel mogelijk is met zo'n budget mobootje, daarnaast is het maar de vraag hoe goed het geheugen werkt met het mobo. Waarom niet gewoon Kingston ValueRAM is bij bijna elke winkel goedkoper.
Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het geheugen zal werken en dat het mobo 1,65V aankan. Je kunt natuurlijk even naar de keuze vragen in het topic, dat je vast en zeker op je duimpje weet te vinden :)

[...]
Dat mobo kan geen USB 3.0, S-ATA-600 en CrossFireX
Dus Gigabyte's website klopt niet? Of kloppen de specs in de pricewatch niet?

http://www.gigabyte.com.t....aspx?ProductID=3239&ver=
Fixed

[...]

Hoe warm die wordt zal liggen aan de koeler, zeg dan dat die meer verbruikt.
Eens
[...]

Valt mij (weer) tegen te veel domme keuzes in mijn ogen of dingen waar niet over na gedacht is, maar ja dat is meer voor een ander topic.
Je bent van harte welkom om de domme keuzes uit te lichten en betere alternatieven te bieden. Je mag me zelfs dm-en, en dan kijk ik of ik er iets mee kan doen. We doen ons best, maar er zullen vast en zeker soms foutjes gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:09:
Dus Gigabyte's website klopt niet? Of kloppen de specs in de pricewatch niet?
Geen PLX chip, dus het tweede PCIe 2.0 x16 slot wordt opgeofferd voor USB 3.0 of S-ATA-600, als hier echter al een videokaart in zit schakelen de USB 3.0 en S-ATA-600 poorten terug naar USB 2.0 en S-ATA-300.
Je mag me zelfs dm-en, en dan kijk ik of ik er iets mee kan doen. We doen ons best, maar er zullen vast en zeker soms foutjes gemaakt worden.
Als ik het kon het ik het allang gedaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:23:
[...]
Geen PLX chip, dus het tweede PCIe 2.0 x16 slot wordt opgeofferd voor USB 3.0 of S-ATA-600, als hier echter al een videokaart in zit schakelen de USB 3.0 en S-ATA-600 poorten terug naar USB 2.0 en S-ATA-300.
Zucht, ik dacht dat Gigabyte die zaakjes al op orde had... Zal wel alleen bij nieuwere/duurdere planken zijn... Ik sloop 't eruit ...
Als ik het kon het ik het allang gedaan.
Hoezo, als je het kon? Ik bied je toch de mogelijkheid? Aanpakken, of niet meer zeuren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marc Rademaker op 01-05-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:26:
[...]

Zucht, ik dacht dat Gigabyte die zaakjes al op orde had... Ik sloop 't eruit ...
Nou dit was iig zo vanaf het begin en het lijkt mij niet dat ze zoiets oplossen door een bios update. :p
Hier staat het ook:
* When dual graphics cards are used in 1st and 2nd PCIex16 slots, SATA3 / USB 3.0 (Marvell 9128 /NEC USB 3.0 Controllers) will work at normal mode.
Hoezo, als je het kon? Ik bied je toch de mogelijkheid? Aanpakken, of niet meer zeuren :)
Ik mag geen DM's versturen. :+Ik zie nu pas dat ik het al weer bijna twee weken kan. :p

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 01-05-2010 15:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
http://www.thermalright.c...uct_vga_cooler_r3_r4.html
ATI 5870/5850 VGA cards. (only compatible with Stock PCB design /Reference design
Naar mijn weten is de Sapphire dat niet.

Overigens vraag ik mij sowieso af of het überhaupt wel kan met twee videokaarten i.v.m. ruimte(gebrek).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het valt me op dat de aanschaftopics (nog) niet vermeld staan in de BBG. Die van de stille pc is nog niet geopend, maar de anderen zijn: [BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010, [BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010 en [BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:09:

[...]

Overigens vraag ik mij sowieso af of het überhaupt wel kan met twee videokaarten i.v.m. ruimte(gebrek).
Ik zou dit nog wel even willen weten, want anders laat je mensen dingen kopen die niet gaan werken. :F

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:50:
[...]

Ik zou dit nog wel even willen weten, want anders laat je mensen dingen kopen die niet gaan werken. :F
Nou? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:09:

[...]

Voorbeeld met 1 kaart.
Het zal waarschijnlijk allemaal net passen maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Zo zal de bovenste videokaart niet in het bovenste blauwe PCIe slot passen vermoed ik, daar het passieve blok(plus fan) dan problemen krijgt met de northbridge koeling. Die kaart moet dan in het oranje slot eronder. De tweede videokaart moet dan in het blauw slot eronder, met de koeling naar de onderkant gericht. Gevolg: minstens 1 kaart draait in x8 mode. Je kan ook beide kaarten in de buitenste slots plaatsen met de koeling naar de ruimte ertussen gericht.
Maar ook dan zit er 1 kaart in een oranje slot (is x8).

Miscchien nog niet eens het vervelendst, het vervelendste komt nog; SATA600 en USB 3.0 is, hoe je die Cf ook installeert; onbruikbaar. Beide "features" komen op hun eigen PCIe kaartje. PCIe, wat met deze CF setup helemaal gevuld is....

Behalve dat het belachelijk duur is en alleen daarom al in mijn ogen geen redelijke optie is, komen dit soort nadelen er nog eens bovenop. Nee, een zeer slechte keus vond ik het en nu vind ik dat des te meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 08-05-2010 16:52 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:52:
Het zal waarschijnlijk allemaal net passen maar er zitten wel wat haken en ogen aan.
Dat was sowieso niet het enige wat ik zei. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:35:
[...]

Dat was sowieso niet het enige wat ik zei. ;)
Dat die kaart non-referentie is en koeling wellicht niet gaat passen?

Wel, daar kon je weleens gelijk in krijgen:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814102884

Derde commentaar...Cons...non refererence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:50:
[...]

Dat die kaart non-referentie is en koeling wellicht niet gaat passen?
Ja en daarom vind ik het jammer dat niemand hier op reageerd en het gewoon zo laat staan. Mensen die dit dus gaan kopen hebben er niks aan...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:06:
[...]

Ja en daarom vind ik het jammer dat niemand hier op reageerd en het gewoon zo laat staan.
Zowel Madrox als jij slingeren de discussie aan overal waar je de ruimte krijgt. Dat is je goed recht, maar wij weten ondertussen niet meer waar we jullie commentaar moeten lezen. Ik zie argumenten voorbij komen in de (oude) BBG topics en op de frontpage. Dit topic zie ik nu pas voor het eerst. Dat betekent dat er nu al op drie plekken over de BBG wordt gediscussieerd. Ik denk niet dat het eerlijk is om te verwachten dat we op die manier achter jullie aan kunnen blijven rennen.
Bottom line: ik denk dat Reinman (die het stille systeem heeft behandeld) niet eens weet dat jullie deze discussie zijn gestart. Stuur hem eens een DM om hier te reageren. Ik zie net dat je die functionaliteit alweer een tijdje ter beschikking hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:20:
Bottom line: ik denk dat Reinman (die het stille systeem heeft behandeld) niet eens weet dat jullie deze discussie zijn gestart.
Hij weet het allang hoor. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Hij weet het allang hoor. ;)
Gebeurd er dan nog iets mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vziw is de HD5850 een referentie met een andere koeler, daar kan ik het mis hebben. De dikke blokken passen samen met het moederbord er in. Ja optimaal is ander. Ja, dit is de stilste oplossing voor dat prestatie niveau.

FYI: Ik ben je hondje niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:51:
Vziw is de HD5850 een referentie met een andere koeler, daar kan ik het mis hebben.
Nee, alle fabrikanten hebben eigenlijk al geen referentie PCB meer.

Nieuwe Sapphire HD5850
http://i43.tinypic.com/8we1p4.jpg

Referentie HD5850
http://images.bit-tech.ne...deon-hd-5850-review/4.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voel je je aangesproken als een hondje dan 8)7
(zou niet weten door wie, lange tenen soms?)

Bedankt trouwens dat je reageert zonder eerst de gebruikers ervaringen die ik poste, heb gelezen.
Als je dat nml. leest, word er duidelijk iets gezegt wat indruist tegen jouw "voor zover ik weet" verhaaltje.

Zal ik het dan nog eens duidelijk neerzetten voor je:

Another issues with it being non-reference: A full cover water block is most likely out of the question.

Ah, fullcover waterblocks gaan er zeer waarschijnlijk niet op passen, omdat het een non referentie pcb is.

Kijk, dat het niet optimaal is snap ik wel. Alleen is het nogal vreemd en/of tegenstrijdig dat er bij het moederbord word gerept over de uitgebreide featureset, waar je met deze setup simpelweg weinig van overhoud, iig niet de twee nieuwste en belangrijkste features, sata en usb. Dat had er wat mij betreft wel wat duidelijker bij mogen worden vermeld. Dat is alles.

Tja, en als die koeling idd niet past op deze videokaarten; ja, dat is natuurlijk een blunder. Was mezelf ook niet opgevallen, dus de credits, als het waar is gaan naar The-Mask _/-\o_

Tot slot denk ik dat de animo voor dit soort configs slechts een heel beperkt groepje aanspreekt, mensen die vaak zo'n systeem zelf gaan uitdokteren. Dat kan je misschien ook afleiden aan het soort/aantal reacties in het topic van de stille pc. Leuk voor een special af en toe.

Just my 0.02cents

[ Voor 115% gewijzigd door Madrox op 10-05-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:01:
[...]

Prijzen fluctueren. Aanbieding hier, aanbieding daar. BBG's worden op bepaalde tijdstippen geschreven, en dan niet meer gewijzigd. We hebben het over 3 euro, op minimaal 1200 euro. In de marge is dat niet zo'n probleem lijkt me.
Ja vertel mij wat. Maar het is natuurlijk wel een beetje onhandig om in een BBG te schrijven dat iets het goedkoopste geheugen is, terwijl je weet dat de prijzen fluctueren. Zeker wanneer er in precies diezelfde BBG een goedkoper geheugen staat.
Pagina: 1