Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c4coupe schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:04:
Is er nieuwe Firmware uit ( via KIES ) ( BE > dus XEB toestellen )

Er staat als ik via gsm naar app store ga een app ( music for life ). echter als ik deze wil downloaden zegt hij verkeerde firmware.

1.2 vereist....
Ik heb net hetzelfde probleem , ik snap er nix van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Is dat programma toevallig alleen in Belgie beschikbaar? Wellicht wordt deze geblokkeerd net als het standaard muziekprogramma.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-10 18:28
ja music for life is een actie van een radiozender ( studio brussel )

geld inzamelen om een goed doel.

Is misschien alleen gebonden aan België? ik weet het zelf niet. Maar waarom bieden ze iets aan terwijl niemand officieel 1.2 draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
even een korte snelle vraag:

net een Hard Reset uitgevoerd. Nu staat er al een half uurtje op mijn scherm: "Just wait a moment! Phone are being full rese, then phone will be restarted automatically

Moet ik hier nog op blijven wachten en duurt het normaal zo lang of moet ik hem op een gegeven moment maar uitzetten/batterij eruit/erin?

Alvast bedankt!

• Kiswum
pwlekkerkerk schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:46:
even een korte snelle vraag:

net een Hard Reset uitgevoerd. Nu staat er al een half uurtje op mijn scherm: "Just wait a moment! Phone are being full rese, then phone will be restarted automatically

Moet ik hier nog op blijven wachten en duurt het normaal zo lang of moet ik hem op een gegeven moment maar uitzetten/batterij eruit/erin?

Alvast bedankt!
Beetje laat, maar ik zou het opnieuw opstarten, in 2- 10 minuten moet de harde reset zijn uitgevoerd.

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19
Angry Birds moet er natuurlijk ook voor bada komen, ff stemmen allemaal dus!

Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Toch maar opnieuw even Opera Mini geïnstalleerd. Volgens deze site zou ik onderstaande afbeelding moeten krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://wapreview.com/images/WaveOperaMini.jpg

maar ik heb zo'n duffe werkbalk als hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://wapreview.com/images/WaveSimplePool.jpg

Zonde van het grote scherm.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SePtiCTaNk schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:08:
maar ik heb zo'n duffe werkbalk als hieronder:
Menu > Games en Meer > Opties > Virtueel toetsenbord > Opera Mini uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Thanks, dit werkt al een stuk beter :)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een bescheiden gratis verborgen RPG game gevonden,Zit nog niet eens in de nominatie.'' DeathLand3d'' niet slecht voor free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Wel bummer dat je toetsenbord niet horizontaal kan draaien bij opera, zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Ases schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:24:
Wel bummer dat je toetsenbord niet horizontaal kan draaien bij opera, zou wel handig zijn.
instellingen opera mini > liggend > aan.
heel opera mini wordt dan liggend, inclusief het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:27
Ik heb eindelijk de update naar JI5 via kies zelf.
Heeft ook wel even geduurd voor deze tot bij sommige Belgen kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
yup, ben hem nu aan het updaten.

edit : gelukt na 2 keer.

1ste keer was mijn eigen fout. die rapi.dll en die andere ontbreekte weer.

( oudere versie erop staan wegens update truckje.. )

[ Voor 71% gewijzigd door c4coupe op 19-12-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
batterij sneller leeg met die nieuwe firmware? haal hem deze morgent om 7 uur van lader en om 9 uur na 1 bericht te hebben ontvangen en verzonden. staat deze nog maar op 81. nu ik dit type. dus om 10 uur zit ik nog maar aan 69 procent.

heb al softreset gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
c4coupe schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:07:
batterij sneller leeg met die nieuwe firmware? haal hem deze morgent om 7 uur van lader en om 9 uur na 1 bericht te hebben ontvangen en verzonden. staat deze nog maar op 81. nu ik dit type. dus om 10 uur zit ik nog maar aan 69 procent.

heb al softreset gedaan...
Bij dit soort vreemde problemen werkt een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
bada 2.0 to be released in 1st half of 2011!
Dec20
News & Rumors
Written by Kenneth Linn on December 20, 2010

The holidays are often a time for dreams to come true and miracles to happen. Well today, when I woke up…I got the news that Samsung will be looking to release bada 2.0 in the first half of 2011! I could not believe my eyes but at the same time I was thinking, “what happened to bada 1.2?”. It seems like bada 1.2 will be released on the wave II as expected but the original Wave will likely jump straight to bada 2.0 along with all the other devices in the Wave series once it is released however Samsung has NOT confirmed that yet. It looks like bada 2.0 will bring some pretty cool and much needed features.

Some of the features that will be implemented in 2.0 is multitasking, an improved UI with a lot of new animations and new customizable “smart” layouts, Near-Field Communication (NFC) support which provides safe transactions including mobile phone payments and support, SDK changes including support for Linux and Mac, FLASH Lite and HTML 5 support, and so much more!

Another thing we learned is 2011 will be the year of several new bada devices including what looks to be a bada “superphone” if you will. According to SamFirmware, the new Wave “superphone” will have an 8-megapixel camera, 4″ SAMOLED, Bluetooth 3.0, bada 2.0 (likely), and more. Remember, these specs are not official but it goes to show you that bada is alive and well.

With the news that bada 2.0 is coming soon and will be implementing a lot of new features along with features many users have been begging for, where do you see bada heading in the future? Discuss the latest 2.0 news in the official thread here!
http://www.badaforums.net...ased-in-1st-half-of-2011/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Kiswum schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:30:
[...]

Bij dit soort vreemde problemen werkt een harde reset.
ja, zie ik niet zitten eigenlijk. Weeral alles, maar dan ook alles kwijt. were dik uur alle instellingen goed zetten.

alvast bedankt voor u antwoord. ga nog even wachten in ieder geval.

en denk ook volgende keer updaten naar een NL firmware. die muziekherkenning wil hier gewoon voor geen meter werken.
Van dag 1 werkt dat ding niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
c4coupe schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:25:
[...]

ja, zie ik niet zitten eigenlijk. Weeral alles, maar dan ook alles kwijt. were dik uur alle instellingen goed zetten.

alvast bedankt voor u antwoord. ga nog even wachten in ieder geval.

en denk ook volgende keer updaten naar een NL firmware. die muziekherkenning wil hier gewoon voor geen meter werken.
Van dag 1 werkt dat ding niet hier.
Hier geen problemen met die FW.
Bijna 3 dagen nu en nog 29% over!
En ja raar dat die muziekherkenning nog steeds niet werkt bij jou, hier is het nog maar 1x gebeurt dat hij het liedje niet vond en gebruik het toch bijna dagelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ja ik constant > wachten op reactie. meestal daar na, geen reactie van netwerk ofzo.
Nu juist probeer ik met het liedje van lionel richie - hello. Wat toch el bekend is. > geen resultaat gevonden.

edit.
de 2de keer met hetzelfde liedje.

resultaat.
Exceeder - mason. komaan seg!

haha

lijkt wel hard op elkaar? lol!

YouTube: Hello by Lionel Richie

YouTube: Mason / Exceeder

[ Voor 43% gewijzigd door c4coupe op 20-12-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi c4coupe, de muziekherkenning heeft niet veel met je firmware, maar met je Belgische provider te maken. Als je een NL simkaart in je toestel zal plaatsen, dan werkt het wel.

Probeer maar een keer als je op bezoek bent bij de "zunige hollanders" ;)

p.s. 2x per dag opladen is niet zo goed voor je accu. Per keer dat je oplaad gaat er 1 streepje van je accu af en deze heeft er maximaal 750 gok ik (als ik de theorie van li-on accu's nog goed weet.) Dat zou dan neerkomen dat je na 1 jaar een nieuwe accu moet halen.

Alle software kan ik zelf heel makkelijk terug halen via mijn toestel (mits ik het hiermee heb geinstalleerd) en anders via Kies.
SMS berichten sla ik altijd op op mijn geheugenkaart.
Het enige wat ik dan nog moet doen zijn de vele mail instellingen, camera instellingen, wekker, ringtone, favoriete websites gaan via mini-opera en dan ben ik weer 2-3 uur verder :(

[ Voor 55% gewijzigd door Kiswum op 21-12-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
En wat ik nog irritanter vindt: alle zelf ingevoerde woorden bij SMS en woordenboek (bij swype) zijn ook weer verdwenen. Kan je die niet ergens opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
pwlekkerkerk schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:44:
En wat ik nog irritanter vindt: alle zelf ingevoerde woorden bij SMS en woordenboek (bij swype) zijn ook weer verdwenen. Kan je die niet ergens opslaan?
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Kies dat nou eindelijk eens een backup systeem in zich zou hebben.
De zelfingevoerde woorden zijn bij mij altijd al problematisch geweest op mijn toestellen. Heel misschien kan de standaard opslagmap van deze woorden toch nog gevonden worden via Stune ofzo. Tot op heden heb ik hier nog niet naar gezocht/iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:55:
[...]
Heel misschien kan de standaard opslagmap van deze woorden toch nog gevonden worden via Stune ofzo. Tot op heden heb ik hier nog niet naar gezocht/iets over gehoord.
Kan idd via sTune gevonden worden.
Je moet de map User -> T9udb hebben, in het bestand xt9udb.dat staan zelf ingevoerde woorden opgeslagen. Volgens mij heeft het bestand xt9cdb.dat iets te maken met de tekstvoorspelling.
Ik verwacht dat je die bestanden (iig xt9udb.dat) kan terugzetten na een hard-reset / upgrade, vervolgens zou ik het toestel opnieuw opstarten.

Bij m'n Samsung Jet werkte dit "vroeger" iig wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 04-01-2011 14:28 . Reden: Duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds het probleem dat de camera niet werkt.
een hard reset, zoals iemand adviseerde heb ik uitgevoerd, maar dat heeft niet geholpen.
ik denk dat het aan twee dingen kan liggen, of beide.
1: jid (1.2) bij het flashen is iets verkeerd gegaan, bij mijn vorige FW (ji5) had ik het probleem nl niet.
2: ik heb in het instellingen menu waar je komt met: *#197328640# iets raars veranderd zonder het te weten.
twee vragen: heeft iemand het zelfde probleem (opgelost)?
zou iemand naar het interne instellingen menu kunnen gaan en kijken bij de camera instellingen.
als iemand die zou kunnen posten kan ik kijken of die overeenkomen.
ik hoop dat iemand me kan helpen,
de camera was toch wel een van mijn argumenten om de wave te kopen.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heb je deze link al bekeken? Daar staan de gewenste camera instellingen uitvoerig omschreven.

Verder zou je nog kunnen proberen (tijdelijk) te downgraden naar JK2 dit is een volledige v1.0.2 firmware, daarmee wordt JID v1.2 volledig overschreven.

Helpt bovenstaande niet, dan ben ik bang dat je um moet opsturen & laten fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 04-01-2011 14:14 . Reden: Duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:13:
Heb je deze link al bekeken? Daar staan de gewenste camera instellingen uitvoerig omschreven.

Verder zou je nog kunnen proberen te updaten naar JK2 dit is een volledige firmware, daarmee wordt JID volgens mij volledig overschreven.

Helpt bovenstaande niet, dan ben ik bang dat je um moet opsturen & laten fixen.
bedankt voor de snelle respons.
de nieuweste camera firmware heb ik.
nu alleen nog kijken of de andere instellingen bij dat menu overeenkomen met de normale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Kiswum schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:16:
Hoi c4coupe, de muziekherkenning heeft niet veel met je firmware, maar met je Belgische provider te maken. Als je een NL simkaart in je toestel zal plaatsen, dan werkt het wel.

Probeer maar een keer als je op bezoek bent bij de "zunige hollanders" ;)

p.s. 2x per dag opladen is niet zo goed voor je accu. Per keer dat je oplaad gaat er 1 streepje van je accu af en deze heeft er maximaal 750 gok ik (als ik de theorie van li-on accu's nog goed weet.) Dat zou dan neerkomen dat je na 1 jaar een nieuwe accu moet halen.

Alle software kan ik zelf heel makkelijk terug halen via mijn toestel (mits ik het hiermee heb geinstalleerd) en anders via Kies.
SMS berichten sla ik altijd op op mijn geheugenkaart.
Het enige wat ik dan nog moet doen zijn de vele mail instellingen, camera instellingen, wekker, ringtone, favoriete websites gaan via mini-opera en dan ben ik weer 2-3 uur verder :(
ja ik ga in ieder geval in februari overschakelen naar mobile vikings ipv mobistar. We zien dan wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wellicht wordt het tijd voor een 2e versie, inmiddels zijn we 7-8 maanden verder en staan we (in mijn instellingen) bijna op pagina 100, sinds de introductie in Nederland. Een hoop bugs uit de eerste maanden zijn volgens mij verdwenen en uit de vele vragen is het wellicht mogelijk om een top-10 te maken.
Ik wil hier best wel input in geven, maar heb zelf geen ervaring met het maken van deze layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op tweakers.net. Volg dit topic al een tijdje en ben zelf in het bezit van een Samsung Wave sinds half Oktober. Ben er zeer tevreden mee! Ook heb ik al een tijdje bada 1.0.2. via kies geüpdate en sindsdien loopt het iets minder lekker. Iets maar want een van de dingen is dat de browser trager is geworden met het in en uitzoomen.
Een ander groot probleem is, en daarom heb ik me hier aangemeld, ik kan bepaalde apps en thema's niet meer downloaden uit de appstore. Er komt dan te staan dat ik niet de juiste firmware heb. Nu had ik ook al een stukje teruggebladerd in dit topic en kwam ik dit probleem al een keer tegen, maar (volgens mij) was hier nog geen oplossing voor.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ja ik heb de melding van verkeerde firmware gehad.

nu met de nieuwste via kies verkregen firmware lukt deze wel.

JI5 was dit dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja JI5 heb ik ook maarja ik wacht wel even tot Januari want dan komt bada 1.2 toch?
Ik download die apps nu via Kies, zitten er een paar tussen die ik nog nooit in de appstore op mijn mobiel heb gezien :). Geluk bij een ongeluk laten we maar zeggen

• Toppertje
Kiswum schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:09:
Wellicht wordt het tijd voor een 2e versie, inmiddels zijn we 7-8 maanden verder en staan we (in mijn instellingen) bijna op pagina 100, sinds de introductie in Nederland. Een hoop bugs uit de eerste maanden zijn volgens mij verdwenen en uit de vele vragen is het wellicht mogelijk om een top-10 te maken.
Ik wil hier best wel input in geven, maar heb zelf geen ervaring met het maken van deze layout.
Goed idee, met de layout kan ik wel helpen. Een top 10 van meest gestelde vragen is handig, maar zou altijd uitgebreid kunnen worden.

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:04

DEVegg

DEVegg

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:09:
ja JI5 heb ik ook maarja ik wacht wel even tot Januari want dan komt bada 1.2 toch?
Zien is geloven bij mij... eerst was het november, toen december en nu januari.
We zullen zien... :|

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Hey, heeft een van jullie weleens de tv-out-functie gebruikt?
Ik heb een kabel met aan de ene kant een jackplug-aansluiting met 3 polen en aan de andere kant 3 tulps. Dat is de kabel die ook voor de wave nodig is. Maar als ik hem erin doe krijg ik lopend beeld. Ik moet hem er eerst een stukje uit trekken en dan heb ik wel beeld... Enig idee wat ik fout doe?

• Kiswum
maasros schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:53:
Hey, heeft een van jullie weleens de tv-out-functie gebruikt?
Ik heb een kabel met aan de ene kant een jackplug-aansluiting met 3 polen en aan de andere kant 3 tulps. Dat is de kabel die ook voor de wave nodig is. Maar als ik hem erin doe krijg ik lopend beeld. Ik moet hem er eerst een stukje uit trekken en dan heb ik wel beeld... Enig idee wat ik fout doe?
Maasros je kabel is niet geschikt voor dit toestel. Je moet er een aanschaffen van bijv. een nokia.
Zo'n video of geluidskabel heeft een aantal ringen die moeten corrensponderen met de ringen in je toestel. Zo kan het zijn dat je een koptelefoon hebt die je er helemaal in moet steken en bij andere moet hij er weer een paar milimeter uitsteken om geluid te ontvangen. Ik zag laatste een mooie tekening hierover incl. de betekenis van de ringen op de connector.

Resultaat zoekopdracht bovenin: tv-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Kies 2 zit eraan te komen, dus vandaar dat er een beta is vrijgegeven, hiermee probeert samsung de fouten en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Er staan geen ondersteunende telefoons bij, dus het zou kunnen zijn dat deze beta versie de wave nog niet ondersteund.

Versienummer: 2.0.0.10121_15_5

Download, Meer info.

Zelf heb ik hem helaas nog niet kunnen installeren, ik krijg een foutmelding: Error reading setup initialization file.

Edit: Mocht je de nog wat meer info willen: 여기를 클릭하세요

[ Voor 12% gewijzigd door Toppertje op 24-12-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 08-10 17:48
De Wave wordt wel ondersteund, alleen is er nog geen support voor firmware updates. Ze hebben gekozen voor een iTunes-achtige programma indeling. En ik vind persoonlijk iTunes al k*t. Snel vind ik deze beta ook nog niet. Nog steeds log en traag.

Ik vind de huidige Kies véél beter werken. Maar dat is mijn eigen mening.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/281d3wp.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Aurora op 25-12-2010 11:46 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
wel mooi precies, maar met mooi alleen ben je niks ( is zoals bij de vrouwen dus :- ) )

Thx om de foto te uploaden, heb ik gedacht van wat me te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 23:47
@Aurora1110: Vergeet niet dat KIES 2 momenteel wel nog een beta versie is, verwachting is dat in Q1 een goed werkende versie uitkomt.

Persoonlijk vind ik KIES 2 wel beter dan KIES 1. De sychronisatie opties zijn uitgebreider en je kunt gebruik maken van 'auto-sync'. Jammergenoeg kun je momenteel nog geen backups maken van je berichten (dus ook niet terugzetten op je telefoon). De interface heeft inderdaad iets weg van iTunes, maar dit is niet perse slecht. Netzoals bij iTunes kun je snel en makkelijk je media bijwerken.
Wel ben ik van mening dat de snelheid van het programma nog niet optimaal is, zeker wanneer je veel media je syncen. Al met al ben ik wel tevreden met de eerste stappen.

BTW: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.badaforums.net/wp-content/uploads/bada-2.0-h1-2011-update-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dit wel heel laat op .,Maar de JI5 heeft geen desktopmode youtube flash video meer,Geen ene MTV of vidieo speelt die zo als de voorheense official FW af en toe wel in destopmode.
Ook al staat reclame aan of flasch afspelen op groen..Wat 1 shit zooi nou weer,Die functie was perfect geweest voor mij..
Doet die het nog wel op JID bada1.2 bij sommige van julie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
omg in de afbeelding boven staat er flashlite 4 en waarom geen 10.1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ik kan niet meer uploaden naar photobucket.

weet iemand waar ik die instellingen kan terugvinden in mijn wave?

krijg ze totaal niet gevonden. :(

ja, kan me blijkbaar niet meer in of uitloggen bij bloglijsten > photobucket :s

[ Voor 21% gewijzigd door c4coupe op 26-12-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
raro007 schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:17:
omg in de afbeelding boven staat er flashlite 4 en waarom geen 10.1 :?
Versie 4 van Flash Lite is de nieuwste versie en is speciaal ontwikkeld voor mobiele apparatuur. De naamt zegt het al: Lite. Dus een gestripte versie van de normale Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
vraagje over de widget sdk: ik wil graag widgets van mijn telefoon op mijn pc zetten, toen ik dat probeerde (via stune) waren het meerdere bestanden terwijl ik dacht dat het gewoon èèn .wgt bestand was.

Ik wou graag es proberen om die widget te vertalen, maar ik kreeg hem niet in de widget sdk.

Iemand hier ervaring mee die weet hoe je een widget vanuit de wave op de pc zet zodat je hem kan bewerken in de widget sdk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed nieuws!
Nu.nl app voor bada komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Android voor de Wave, wordt het dan echt iets?

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:19:

Klik hier
Heb Nu.nl op mijn wave al van de aankoop hoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:15:
Heb Nu.nl op mijn wave al van de aankoop hoor !!
Ja de Widget, maar de app niet. De widget is een simpele link naar nu.nl, wat de app voorstelt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Toppertje schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:19:

Klik hier
Jazeker, volgens mij ken ik niemand die op zijn Wave absoluut geen Android zou willen :)
Qua hardware is de Wave bijna identiek aan de Galaxy S.
Het is een kwestie van tijd en vrijwilligers die dit project volledig kunnen porten.

Er is een nieuwe volledige firmeware versie: S8500XEJL2.
Ik heb hem nog niet geprobeerd, ik weet alleen dat dit een volledige versie is, maar welke talen hierbij zitten weet ik niet, maar met een beetje kennis kan je de regio wellicht wel los installeren. Tot op heden gebruik ik eigenlijk nog steeds 8500XXJK1 met Bada 1.2 + Swype/T9 Trace

Tot nu toe dit gevonden:
by ghuk » Thu Dec 23, 2010 7:47 am

no it's not. already tried that firmware last week. it's bada 1.0.2. and the only new there is that it has a security patch. all the cracked app will not work anymore after flashing to that firwmare. so i decided to flash back to XXjid since it's bada 1.2

En nog een reactie op dezelfde site :):
by balsa0 » Fri Dec 24, 2010 7:46 pm

I recommend the (S8500XX)JK2! The system is smooth as sh*t! OMG! I have no words, what fast is it! Just try it!

There is a camera firmware update procedure after flashing, but don't fear! It's easy as 1x1 and fully safe! You have to push a button, bada updates itself!

[ Voor 53% gewijzigd door Kiswum op 28-12-2010 12:48 . Reden: extra nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
hm, ik denk dat ik toch ook maar aan de Hard Reset moet gaan. Af en toe doet ie heel traag, even een paar seconden, als ik dan naar het menu gaat zegt ie gelijk al: onvoldoende geheugen. en dan komt ie in het taakbeheer scherm, en dan kan ie weer verder.

als ik sms aan het typen ben registreerd ie wel de letters maar komen ze pas een seconde later op het scherm, en daarna gewoon weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Toppertje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:15:
hm, ik denk dat ik toch ook maar aan de Hard Reset moet gaan. Af en toe doet ie heel traag, even een paar seconden, als ik dan naar het menu gaat zegt ie gelijk al: onvoldoende geheugen. en dan komt ie in het taakbeheer scherm, en dan kan ie weer verder.

als ik sms aan het typen ben registreerd ie wel de letters maar komen ze pas een seconde later op het scherm, en daarna gewoon weer snel.
Ik denk dat je inderdaad een reset moet uitvoeren om het probleem op te lossen. Enkel maar het menu openen is natuurlijk geen reden om onvoldoende geheugen te hebben.

Wat ik eigenlijk wilde opmerken is dat mijn toestel gewoon vlot werkt, maar wanneer ik een sms aan het opstellen ben en het geluidsprofiel staat op normaal (dus met tikgeluiden), gaat het smsen een beetje stroef. In stille modus gaat het weer snel. Ik zie een verband met het tikgeluid per aanslag en het tonen van output op het scherm. Merken meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Yep dat heb ik ook een klein beetje. Sowieso kloppen de hoorbare tikjes niet met hoe vaak je een letter aantikt. Maar echt heel veel langzamer verschijnen de lettertjes niet op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren even de Wave II uitgeprobeerd in de winkel. Voornamelijk om te kijken hoe de sLCD zich verhoudt t.o.v. de sAMOLED. Ik moet zeggen dat de sLCD zuigt :P Het kan ook deels aan de pixel density liggen van beide schermen, maar de sAMOLED geeft veel mooiere kleuren weer (zoals verwacht).
Verder wordt er op de Wave II bada 1.2 geshipped met Swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 11:44
Ik heb gisteren mijn Wave II binnengekregen en mijn eerste bevinding is dat het een pracht apparaat is. Dit is mijn eerste smartphone, dus ik moet zeggen dat ik met weinig referentie materiaal heb. Scherm ziet er mooi uit, hij voelt zeer stevig en solide aan, dit komt misschien door het gewicht, want hij is wel aan de zware kant, dit kan ik wel waarderen. Tot nu toe nog niet zo heel veel mee gedaan, beetje rond gesurft, spelletje gespeeld, met wifi gespeeld, email ingesteld en ik moet zeggen dat de batterij het uitzonderlijk goed volgehouden heeft. Ik weet niet precies hoe vol dit zat, maar na het spelen met de wifi en een nachtje op standby was ik nog maar 2% van de batterij kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heb net bij de mediamarkt even de wave2 in m'n vingers gehad. Schermkwaliteit doet imo weinig onder voor sAmoled, iets groter scherm kan voor sommigen prettig zijn. Verder is alles precies hetzelfde. Wave2 had firmware versie JK2, zelf gebruik ik JK1 al een tijdje via multiloader.
Wel jammer voor Kies gebruikers dat die mogen blijven wachten op bada 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Chris als je eenmaal met Multylouder geflash hebt,Kan je dan nog upgraden via KIES meldingen,Als je lang niet meer heb geflash via de voorsprong van de gelekte FW s? Of ben ik dan vannaf dat moment alleen nog maar afhankelijk via multylouder ,wil ik up to date zijn met de upgradesfw?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:28:
Hey Chris als je eenmaal met Multylouder geflash hebt,Kan je dan nog upgraden via KIES meldingen,Als je lang niet meer heb geflash via de voorsprong van de gelekte FW s? Of ben ik dan vannaf dat moment alleen nog maar afhankelijk via multylouder ,wil ik up to date zijn met de upgradesfw?.
kolk11 heeft in dit topic al eens uitgelegd hoe je van multiloader weer terug naar kies kan komen.
Kiswum zijn reactie daaronder is ook interessant.

Het zou wel tricky kunnen zijn om van bada 1.2 weer terug te flashen naar bada 1.0 om vervolgens weer via kies te kunnen updaten. Dit zal ook wel op de een of andere manier kunnen. Wellicht als tussenstap JK2 (bada 1.0.2) flashen om vervolgens direct JF8 (bada 1.0) weer te kunnen flashen.

Hopelijk snap je bovenstaand antwoord een beetje.

'k Denk niet dat je er spijt van krijgt als je via multiloader flasht naar JID of JK1 (beide bada 1.2), de standaard widgets die je daarmee misloopt zijn inmiddels al te downloaden in de startpost.
Hoewel het dus met wat gedoe mogelijk is om later weer via Kies de laatste firmware binnen te halen, verwacht ik dat de multiloader versies altijd wel voor zullen blijven lopen. Bada 1.2 is sinds 4 oktober al beschikbaar via multiloader, kies gebruikers wachten nog steeds. Dus misschien zou je in de toekomst helemaal niet terug willen.

Hoe dan ook, flashen op eigen risico natuurlijk.

ps. Ik zie net dat XXJL2 (ook bada 1.2) vandaag beschikbaar is gekomen voor multiloader. Die ga ik nu even flashen, ben benieuwd wat die weer verbeterd heeft ten opzichte van JK1.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 29-12-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zeg wat een gedoe allemaal.Bedank voor je uitleg Chris.. dus elke keer als ik wil flashen met upgraden moet ik weer notitiesmaken en de settings weer opneuiw instellen en ook nog de apps SMSJES KWIJT na de flash is het net als een Hardreset,That is a No for me ..Ik huiver toch me wave te flashen,stick with Kies voorlopig.
Groeten ;)

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Chris.nl schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:37:
ps. Ik zie net dat XXJL2 (ook bada 1.2) vandaag beschikbaar is gekomen voor multiloader. Die ga ik nu even flashen, ben benieuwd wat die weer verbeterd heeft ten opzichte van JK1.
Ik zag hem ook. Kan jij voor mij/ons kijken of full screen browsing er nu wel in zit?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze update niets toevoegd (eerder weg haald zoals FOTA), maar voornamelijk een update is die de snelheid significant verbeterde.... 8)

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:46:
[...]

Ik zag hem ook. Kan jij voor mij/ons kijken of full screen browsing er nu wel in zit?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze update niets toevoegd (eerder weg haald zoals FOTA), maar voornamelijk een update is die de snelheid significant verbeterde.... 8)
XXJL2 lijkt een volledige NL firmware, de NL widgets zitten er ook ingebakken, Vodafone netwerkprofielen waren al aanwezig.

Browser is nog steeds niet weer fullscreeen, wel kan ik nu weer de volume knoppen gebruiken om te scrollen tijdens het browsen (werkte met JK1 als ik het goed heb onthouden niet).
Browsen gaat gevoelsmatig iets sneller & vloeiender. 'k Krijg geen/amper blokjes te zien tijdens het scrollen.

Firmware lijkt idd niets toegevoegd te hebben, updatefunctie (die nooit gewerkt heeft) zit er niet meer in.
Ik zou kunnen zeggen dat de snelheid verbeterd is, maar kan dit niet echt aanprijzen: 'k heb de wave altijd snel gevonden.

Maar goed, feit dat er blijkbaar een NL firmware 'gelekt' is, zou kunnen betekenen dat Samsung deze versie / bada 1.2 over Kies wil gaan verspreiden. 't Is alleen geen volledige firmware, je moet eerst JK1 op je toestel hebben gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 30-12-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:51:
Nou zeg wat een gedoe allemaal.Bedank voor je uitleg Chris.. dus elke keer als ik wil flashen met upgraden moet ik weer notitiesmaken en de settings weer opneuiw instellen en ook nog de apps SMSJES KWIJT na de flash is het net als een Hardreset,That is a No for me ..Ik huiver toch me wave te flashen,stick with Kies voorlopig.
Groeten ;)
Een harde reset zou ik persoonlijk altijd wel aanraden na een firmware update. Het hoeft niet altijd te gebeuren, maar kleine bugs zijn dan vaak wel direct verholpen.

p.s. JL2 is volgens mij bada1.02, dat betekend dat swype er niet in zit. Niet echt een nuttige upgrade dus.

Alvast de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ook de beste wensen!

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/xxjl2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Beste wensen! :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig New jaar allemaal. :)
Ik heb weer wat kwaliteit games gespot for free in de appstore :
Turbofly-SpaceHell
Beste wensen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt voor de verduidelijking, ik was in de war met S8500XEJL2, ik wist dus niet dat deze ook net was geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Samsung Wave tegen het volgende probleem aangelopen:
Ik probeerde vanavond de FW upgrade van JI3 naar JI5 te doen en kreeg de volgende melding:
Firmware Upgrade cannot proceed. Firmware Upgrade will close.
Ik gebruik Kies 1.5.1.10071_32
De accu was vol, dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand een suggestie?
Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 18:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Laat even weten wat je zelf al gezocht hebt? Anders stellen wij jou bepaalde dingen voor die jij mogelijk al onderzoch hebt.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Widgets wijzigen, hoe kan ik een widget die op mijn telefoon al geinstalleerd is (gewoon via de samsung app store) op mijn pc wijzigen met de widget SDK?

Ik heb al wat geprobeerd met Stune, maar daarmee krijg ik het .wgt bestand niet te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GINZ: ben net nieuw hier, dus weet de weg nog niet zo te vinden.
Begrijp wel dat er 2 mogelijkheden zijn; of via Multiloader, of via Kies; aangezien mijn WAVE onlangs was vastgelopen (net zoals velen met mij) tijdens de vorige FW upgrade via KIES, moest ik hem opsturen; is bij Dynafix geweest en er staat nu JI3 op; ik kan me voorstellen dat Dynafix werkt met de Multiloader??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:28:
@ GINZ: ben net nieuw hier, dus weet de weg nog niet zo te vinden.
Begrijp wel dat er 2 mogelijkheden zijn; of via Multiloader, of via Kies; aangezien mijn WAVE onlangs was vastgelopen (net zoals velen met mij) tijdens de vorige FW upgrade via KIES, moest ik hem opsturen; is bij Dynafix geweest en er staat nu JI3 op; ik kan me voorstellen dat Dynafix werkt met de Multiloader??
Via Kies kun je de firmware altijd herstellen, dit geeft Kies dan ook netjes aan. Lees goed wat er staat, en doe dat.

Ik denk niet dat waar jij je telefoon hebt heen gestuurd multiloader gebruikt, zij hebben hem denk ik gewoon een hard reset gegeven en de nieuwste firmware erop gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Toppertje op 03-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het synchroniseren van mijn Exchange (mail, agenda, contacten, taken). Dit heeft echter een aantal maanden heel goed gewerkt, maar opeens niet meer. Ik krijg soms de melding 'interne fout' en soms 'verbinding mislukt'. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een probleem
mijn wave is gekoppeld aan mijn telenet mailadres

ontvangen gaat nog wel maar bij verzenden komt er dadelijk "verzending mislukt" te staan

ik heb alle instellingen al gecontroleerd maar kan niet dadelijk iets vinden, iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:38:
Ik heb een probleem met het synchroniseren van mijn Exchange (mail, agenda, contacten, taken). Dit heeft echter een aantal maanden heel goed gewerkt, maar opeens niet meer. Ik krijg soms de melding 'interne fout' en soms 'verbinding mislukt'. Heeft iemand een oplossing?
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:00:
ik heb ook een probleem
mijn wave is gekoppeld aan mijn telenet mailadres

ontvangen gaat nog wel maar bij verzenden komt er dadelijk "verzending mislukt" te staan

ik heb alle instellingen al gecontroleerd maar kan niet dadelijk iets vinden, iemand een idee???
Als beide problemen ineens opduiken dan werkte bij mijn Wave en bij een HTC Desire (met Android 2.2) alleen een volledige reset.
Het opnieuw koppelen van je mail account kan je proberen, maar het kan zijn dat je daarna alsnog een reset moet geven.

Ik ga nu mijn telefoon downgraden naar JID om vervolgens via JK1 en JL2 te kunnen upgraden.
Oh ja Kies gaf nog aan dat er een software update van Kies was, maar ik vermoed dat hierin nog steeds geen backup mogelijkheden zitten, mocht dat wel zo zijn dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Toppertje schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:16:
Widgets wijzigen, hoe kan ik een widget die op mijn telefoon al geinstalleerd is (gewoon via de samsung app store) op mijn pc wijzigen met de widget SDK?

Ik heb al wat geprobeerd met Stune, maar daarmee krijg ik het .wgt bestand niet te pakken.
*.wgt bestanden zijn setupbestanden waarmee Bada een widget kan installeren (Lees: uitpakken naar phone).
Je vind met sTune die *.wgt bestanden dus niet terug op de Wave, alleen de uitgepakte bestanden.

9 oktober had ik een mini handleiding gepost, waar je die files met sTune kan vinden.
Je zou bestanden (met b.v. kladblok) kunnen aanpassen, en weer met sTune op je phone kunnen zetten om een widget aan te passen.
Let op: Wanneer een widget beveiligd is, zijn javascript bestanden gescrambeld dus kan je er nog niets mee.

Hier meer info om de SDK te gebruiken.
Je kan bv een nieuwe widget aanmaken, vervolgens de bestanden die je met sTune van je phone hebt geplukt hierheen kopiëren, om zodoende een bestaande widget aan te passen & inpakken als *.wgt
Op pagina 39/40 van dit topic kan je lezen hoe het Amps uiteindelijk is gelukt.

Gaaf dat je ook wil knutselen met de SDK, succes!
Kiswum schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:18:
Ik ga nu mijn telefoon downgraden naar JID om vervolgens via JK1 en JL2 te kunnen upgraden.
28 Dec zei je XXJK1 te gebruiken, in dat geval kan je in 1x flashen naar XXJL2.
Heb je zin om te testen of je aan de hand van deze post, de zelf opgeslagen T9-woorden kan backuppen en terugzetten? 'k Was dit zelf vergeten te testen bij m'n vorige upgrade.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 04-01-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hey Chris, het downgraden was niet in 1 keer gelukt, ik heb daardoor van JK1 een upgrade gedaan naar JL2.
Doordat ik het gevoel had dat het toestel niet lekker reageerde heb ik hem een harde reset gegeven en vanaf JID alles er clean op gezet.
JID - JK1 - JL2 en vervolgens nog een harde reset om er zeker van te zijn dat alles smooth blijft lopen.
Ik heb helaas te laat aan een backup gedacht van mijn woordenboek en dit heb ik helaas niet kunnen testen.

Tot op heden merk ik geen problemen met mijn toestel.
Mail is weer opnieuw ingesteld en ik wil bij deze nogmaals aangeven dat wanneer je IM wilt gebruiken ipv Palringo de volgende volgorde moet aanhouden:

Vanuit Mijn Accounts ga je naar de 3 puntjes om de vrijwaring voor pushmail te activeren, samen met pushmail worden de social hubs geinstalleerd zodat Palringo IM wordt.
Als je daarna je Samsung account activeert, dan is het mogelijk om je synchronisatie schema te gebruiken zodat je piektijden in kunt stellen.
Hierna kun je je mailaccounts aanmaken en dan krijg je per account de vraag of er gebruik gemaakt moet worden van pushmail.

Als je eest je mail accounts aanmaakt dan kun je alleen gebruik maken van Palringo en de mogelijkheid om je mail elke 10-20-etc. minuten te laten synchroniseren.
Als je je dan bedenkt dat je toch gebruik wilt maken van pushmail met piektijden, dan kun je de overige accounts alsnog verwijderen en de juiste volgorde aanhouden zodat je wel van pushmail gebruik kunt maken.

Ik zal dit ook in mij project FAQ plaatsen (maar dan iets duidelijker en met plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Chris.nl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:47:
[...]
*.wgt bestanden zijn setupbestanden waarmee Bada een widget kan installeren (Lees: uitpakken naar phone).
Je vind met sTune die *.wgt bestanden dus niet terug op de Wave, alleen de uitgepakte bestanden.

9 oktober had ik een mini handleiding gepost, waar je die files met sTune kan vinden.
Je zou bestanden (met b.v. kladblok) kunnen aanpassen, en weer met sTune op je phone kunnen zetten om een widget aan te passen.
Let op: Wanneer een widget beveiligd is, zijn javascript bestanden gescrambeld dus kan je er nog niets mee.

Hier meer info om de SDK te gebruiken.
Je kan bv een nieuwe widget aanmaken, vervolgens de bestanden die je met sTune van je phone hebt geplukt hierheen kopiëren, om zodoende een bestaande widget aan te passen & inpakken als *.wgt
Op pagina 39/40 van dit topic kan je lezen hoe het Amps uiteindelijk is gelukt.

Gaaf dat je ook wil knutselen met de SDK, succes!
thanks voor de uitleg!

Ik kan al wel redelijk met de SDK overweg, heb al een aantal klokken naar mijn eigen smaak gewijzigd/vertaald met succes.

Die beveiligde bestanden zijn wel irritant, daar kun je inderdaad helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik heb het spel FinalStrike3D op mijn S8530 gezet en ik kon die helikopter voor geen mogelijkheid normaal besturen. Nu dacht ik dat die misschien aan de gyro's lag, dus ik heb toen het programma Waterpas gedownload, omdat ik er vanuit ging dat deze ook gebruik maakt van de gyro's, omdat het programma kan kijken of de telefoon waterpas ligt. En wat viel mij op, als ik de telefoon rechtop houdt doet het programma goed zijn werk, maar zodra ik naar "landscape" gaat lijken de gyro's alleen maar een 1 of een 0 kunnen doorgeven, oftewel en zit gewoon geen gevoeligheid in, het is of uiterst links of uiterst recht.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen, of heb ik gewoon pech met de huidige firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je hebt geen pech qua firmware, dat spel is gewoon erg kut qua besturing. (Da's dan wel weer pech) Ik kon er ook weinig mee. Jammer dat die besturing zo belabberd is want het spel is eigenlijk wel mooi gemaakt. Wellicht had de ontwikkelaar van dat spel alleen de SDK/IDE en hem softwarematig perfect gemaakt, maar geen telefoon om de gebruikservaring te checken. Fail

Blijkbaar heb je dubbel pech gehad, want het programma Waterpas is ook vrij flut, bij mij doet ie precies hetzelfde wat jij omschreef. (Volgens mij checkt die onderste waterpas de Z-as) Gebruik liever het tooltje sWaterLevel, je zal merken dat die wel smooth werkt. Kan je wel prettig/normaal sturen bij andere racespellen? (bv Need for Speed)

Nog beter: check je gyro's eens in het testmenu, kan je in komen door *#0*# in te voeren, daarna # kiezen om je sensoren te testen, de X-, Y- en Z-as zouden vrij nauwkeurig moeten verlopen, iig beter dan een 0 of 1.

Screenshot sensor-check:
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/20110104231428.jpg

Waarschijnlijk is er helemaal niets mis met je hardware.
Voor de rest vooral gefeliciteerd met je S8530, je hebt er een mooie phone aan :)

@Kwisum & Topperje, thnx voor jullie reply's. 'k snap um.

[ Voor 101% gewijzigd door Chris.nl op 05-01-2011 07:47 . Reden: Dubbel flut toegevoegd :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Wie speelt de escape game Infernus wel eens?
Om uit de cel te komen zou je van alle tools die je verzamelt "iets kleins en scherps"moeten gebruiken om het slot open te krijgen maar wat ik ook probeer,open gaat hij niet.
Zie ik iets over het hoofd of is er iets ander aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:18:
[...]

volledige reset??
dat is dus alles kwijt? en alsof hij uit de fabriek komt??

[...]

Als beide problemen ineens opduiken dan werkte bij mijn Wave en bij een HTC Desire (met Android 2.2) alleen een volledige reset.
Het opnieuw koppelen van je mail account kan je proberen, maar het kan zijn dat je daarna alsnog een reset moet geven.

Oh ja Kies gaf nog aan dat er een software update van Kies was, maar ik vermoed dat hierin nog steeds geen backup mogelijkheden zitten, mocht dat wel zo zijn dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je bent dan alle data van je telefoon kwijt, de data op je geheugen kaart blijft gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Chris, je had helemaal gelijk, niets mis met mijn S8530. Wat alleen een beetje jammer is, is dat Samsung niet gelijk alle apps voor de S8500 beschikbaar heeft gemaakt voor de S8530. Ik kan nu veel minder apps downloaden omdat mijn telefoon niet ondersteund wordt :(.

Maar verder is het een pracht telefoon. Ik heb hem zondagavond helemaal opgeladen en heb nu nog 45% over. Hierbij staat wifi uit, mijn email wordt iedere 30 minuten gesynchroniseerd, ik heb denk ik zo'n 3 uurtjes gesurft en een aantal uurtjes spelen met apps, die dus niet goed blijken te werken 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Lt-Crash op 05-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:22:
Je bent dan alle data van je telefoon kwijt, de data op je geheugen kaart blijft gewoon staan.
dus alles best naar mijn geheugenkaart kopieren en daarna terug naar mijn telefoon....

mijn apps ben ik ook kwijt veronderstel ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lt-Crash schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:25:
Chris, je had helemaal gelijk, niets mis met mijn S8530. Wat alleen een beetje jammer is, is dat Samsung niet gelijk alle apps voor de S8500 beschikbaar heeft gemaakt voor de S8530. Ik kan nu veel minder apps downloaden omdat mijn telefoon niet ondersteund wordt :(.

Maar verder is het een pracht telefoon. Ik heb hem zondagavond helemaal opgeladen en heb nu nog 45% over. Hierbij staat wifi uit, mijn email wordt iedere 30 minuten gesynchroniseerd, ik heb denk ik zo'n 3 uurtjes gesurft en een aantal uurtjes spelen met apps, die dus niet goed blijken te werken 8)7
Klopt, ook S8500 gebruikers die via multiloader (al) bada 1.2 gebruiken, lopen sommige apps compleet mis en/of sommige apps werken (nog) niet. Hoewel jou scherm 0,4 inch groter is, is de resolutie nog steeds 480x800 pixels dus zoveel zouden deze 2 toestellen niet mogen verschillen, 'k heb geen idee hoeveel apps jij misloopt.

't Is volgens mij wel zo dat ontwikkelaars in de SDK specifiek moeten aangeven voor welk toestel ze een app beschikbaar stellen. Misschien had Samsung dat ipv per toestel, beter per resolutie kunnen bedenken... Of gewoon mogelijkheid tot schalen geven oid. 't Had wat universeler mogen wezen.

'k Ben zelf erg positief over Bada, alleen krijg ik af en toe wel de indruk dat gebruikers soms beta-testers zijn voor een OS was eigenlijk meer vlekkeloos zou mogen verlopen qua update's en apps. Bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:05:
[...]

dus alles best naar mijn geheugenkaart kopieren en daarna terug naar mijn telefoon....

mijn apps ben ik ook kwijt veronderstel ik..
Je apps moet je opnieuw installeren, maar al je gedownloade apps kun je in de appstore van je telefoon of Kies weer terug halen.
Ik download de meeste apps via mijn telefoon en hierdoor kan ik dit dus op die manier alles weer terug halen.

Verder heb ik een stuk of 25 flash applicaties/games en die installeer ik pas als ik het ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Kies 2 zit nou in de final dus geen beta meer.
Klik hier http://www.badaforums.net...ies/kies-final-t2285.html voor de download.
En elke keer als je de telefoon synchroniseert kijkt kies2 naar een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vandaag kreeg ik een nieuwe update van samsung apps voorgeschoteld.
Versie 1.0.73
Dec 24 2010 18:03:54

Ik lijk nu geen updatemeldingen meer binnen te krijgen van app's die ik niet meer geinstalleerd heb staan. (Zoals eerder in dit topic omschreven)

Hebben jullie ook deze update binnengekregen en zijn er nog veranderingen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
nu die nieuwe KIES, denk dat deze nutteloos gaat zijn hier.

ik moet nu al met de oudere versie's blijven werken om te kunnen updaten.

BADA 1.2 wil ik toch nog ZEKER op mijn gsm hebben staan. ( via KIEs en de officielere manier :d )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb KIES 2.0 zojuist geinstalleerd. Moet zeggen dat het er veel en veel beter uit ziet. Volgens mij is KIES 2.0 meer gericht op synchronisatie.

Alles loopt soepel(er). Eerste indruk is veel beter dan de 1.x versie :)

Edit:

Loop echter wel tegen een probleem aan met gedownloade apps via KIES versie 1.x. KIES 2.0 vertikt het om de apps te laden.

Ik heb onder Tools > Preferences de locatie veranderd, een app gedownload zodat KIES 2.0 de mappen aanmaakt voor gedownloade apps, en vervolgens alle oude apps gekopieerd in de map waar de nieuwe app zat. KIES daarna nog even gereboot, maar KIES weergeeft de apps alsnog niet.

Heeft iemand dit probleem ook?

[ Voor 51% gewijzigd door Amps op 06-01-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:01:
Vandaag kreeg ik een nieuwe update van samsung apps voorgeschoteld.
Versie 1.0.73
Dec 24 2010 18:03:54

Ik lijk nu geen updatemeldingen meer binnen te krijgen van app's die ik niet meer geinstalleerd heb staan. (Zoals eerder in dit topic omschreven)

Hebben jullie ook deze update binnengekregen en zijn er nog veranderingen opgevallen?
Ja ook binnen gekregen en gedownload. Niet echt in het oog springende veranderingen. Nog altijd even traag.... :| Alleen een twitter knopje bij de apps maar waarvoor weet ik niet heb namelijk geen twitter :P

Edit :

Als je een app download dan brengt ie je niet gelijk terug naar het menu maar blijft hij bij de pagina van de app zelf zal ik maar zeggen. Dat is wel een groot pluspunt! Hoef je niet eerst te wachten om terug te gaan naar de appstore maar kan je lekker door met shoppen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:06:
Heb KIES 2.0 zojuist geinstalleerd. Moet zeggen dat het er veel en veel beter uit ziet. Volgens mij is KIES 2.0 meer gericht op synchronisatie.

Alles loopt soepel(er). Eerste indruk is veel beter dan de 1.x versie :)

Edit:

Loop echter wel tegen een probleem aan met gedownloade apps via KIES versie 1.x. KIES 2.0 vertikt het om de apps te laden.

Ik heb onder Tools > Preferences de locatie veranderd, een app gedownload zodat KIES 2.0 de mappen aanmaakt voor gedownloade apps, en vervolgens alle oude apps gekopieerd in de map waar de nieuwe app zat. KIES daarna nog even gereboot, maar KIES weergeeft de apps alsnog niet.

Heeft iemand dit probleem ook?
Ik had begrepen dat je na de update van Kies, alleen nog meer originele apps kan installeren. Ik weet het niet precies, maar er zat een extra beveiliging in dat ten nadele kon zijn van je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Ik had begrepen dat je na de update van Kies, alleen nog meer originele apps kan installeren. Ik weet het niet precies, maar er zat een extra beveiliging in dat ten nadele kon zijn van je apps.
De apps die ik gedownload had met voorgaande KIES versies kwamen gewoon van Samsung Apps. Ik weet niet wat je precies met 'originele apps' bedoelt, maar het zou zuigen als de 'oude' apps niet meer geinstalleerd kunnen met de nieuwe versie van KIES. Heb namelijk lang niet alle applicaties gedownload via mijn toestel.

Ik heb nog wel de oude versie(s) opgeslagen op de PC, dat wel. Alleen is het zo'n gedoe om (steeds) weer de nieuwe KIES te uninstallen en weer de oude te installen en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Gisteravond toestel geupgrade van JID->Hard reset (fabrieksinstellingen)->JK1->JL2->Hard reset (fabrieksinstellingen). Uiteindelijk toch maar de stap gezet, omdat bij het browsen ik steeds vaker met een toestel reboot te maken kreeg en af en toe audio probleempjes had.

Ik heb alleen een probleem dat het me niet lukt om een 2e Exchange Account toe te voegen. Op mijn JID had ik er 3 zonder problemen. Nu lukt het met maar 1.
Hebben jullie dat ook... of hebben jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DEVegg schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:21:
Gisteravond toestel geupgrade van JID->Hard reset (fabrieksinstellingen)->JK1->JL2->Hard reset (fabrieksinstellingen). Uiteindelijk toch maar de stap gezet, omdat bij het browsen ik steeds vaker met een toestel reboot te maken kreeg en af en toe audio probleempjes had.

Ik heb alleen een probleem dat het me niet lukt om een 2e Exchange Account toe te voegen. Op mijn JID had ik er 3 zonder problemen. Nu lukt het met maar 1.
Hebben jullie dat ook... of hebben jullie tips.
Sorry, ik heb momenteel geen enkele exchange account in gebruik (overstap naar een nieuwe baan ;)) Ik kan in dit geval ook niets testen met 2 exchange accounts voor je. Tenzij je voor ons 2 test accounts kunt maken :)
Amps schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:26:
[...]

De apps die ik gedownload had met voorgaande KIES versies kwamen gewoon van Samsung Apps. Ik weet niet wat je precies met 'originele apps' bedoelt, maar het zou zuigen als de 'oude' apps niet meer geinstalleerd kunnen met de nieuwe versie van KIES. Heb namelijk lang niet alle applicaties gedownload via mijn toestel.

Ik heb nog wel de oude versie(s) opgeslagen op de PC, dat wel. Alleen is het zo'n gedoe om (steeds) weer de nieuwe KIES te uninstallen en weer de oude te installen en vice versa.
De apps die ik bedoel zijn degene die niet via Kies/appstore te downloaden zijn. De originele via Kies/appstore zouden dus gewoon moeten werken, maar ja het is en blijft Kies... Je weet nooit wat wel of niet goed werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Na de upgrades ondervind ik onderstaande in de browser.
Pinching werkt ineens op vele sites niet meer. Als je het scherm maar aanraakt om bijv. te pinchen komt de url balk naar beneden en begint als je niet uit kijkt meteen de url of een nieuwe link op te halen...
De full browsing support die er niet meer is (vooral vervelend in Landscape).
ABN Internet bankieren laat nog steeds de telefoon crashen.

Positief is
- Een Browser Favoriet kan je nu bij het aanmaken in het hoofdmenu laten plaatsen.
- dat ik wat probleempjes had met wifi apps (Spectrum Analysers)... die lijken nu prima te werken... (Niet browser related)

Word Vervolgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:47:
De apps die ik bedoel zijn degene die niet via Kies/appstore te downloaden zijn. De originele via Kies/appstore zouden dus gewoon moeten werken, maar ja het is en blijft Kies... Je weet nooit wat wel of niet goed werkt :D
Ze werken dus niet... *zucht*. Oh well, KIES is geen KIES zonder fouten.. :p

Zijn er trouwens in December/Januari geen firmware updates vrijgegeven? Ik zit zelf nog op JI3.
Is XXJI5 momenteel nog steeds de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DEVegg schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:33:
Na de upgrades ondervind ik onderstaande in de browser.
Pinching werkt ineens op vele sites niet meer. Als je het scherm maar aanraakt om bijv. te pinchen komt de url balk naar beneden en begint als je niet uit kijkt meteen de url of een nieuwe link op te halen...
De full browsing support die er niet meer is (vooral vervelend in Landscape).
Het is inderdaad irritant dat die balk steeds in beeld komt als je ergens op klikt, maar ik ben er wel een beetje aan gewend geraakt. Ik heb verder weinig problemen met inzoomen, het enige dat ik vaak merk is dat de pagina eerst volledig geladen moet zijn voordat ik ga inzoomen. Als ik inzoom terwijl de pagina wordt geladen dan merk ik dat de pagina niet geladen kan worden. Zelfs niet als ik wil uitzoomen. Na een herstart van het toestel is dit probleem voor een paar dagen weg.
ABN Internet bankieren laat nog steeds de telefoon crashen.
Ik kom nu wel veel verder dan de een-na-laatste keer. Ik kan nu zelfs zover komen dat ik mijn randomreader erbij moet pakken voor de benodigde code. Verder heb ik nu niet via 3G getest.

Positief is
- Een Browser Favoriet kan je nu bij het aanmaken in het hoofdmenu laten plaatsen.

Word Vervolgt...
Die favoriet is volgens mij al sinds augustus bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
Mijn wave zijn speaker is net kapot gegaan! :(
Na een val op de grond besloot deze niets meer te doen, echt jammer.

Nu proberen dit onder garantie te laten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
inderdaad, stilletjes zwijgen en zeggen dat hij het opeens niet meer deed :-)

succes!
Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.