Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 23:47
@BlackTerror: Verschil tussen de S8500 en S8530 is Super AMOLED vs Super Clear LCD en 3.3 inch vs 3.7 inch.
De Wave zal nog te koop zijn tot dat de toestellen niet meer worden geleverd, de Wave II zal worden gepositioneerd als vervangend toestel waarschijnlijk tot dat het nieuwe vlaggenschip zal worden aangekondigd door Samsung. Weinig apps, is iets wat oa afhankelijk is wat jij als gebruiker van het toestel verwacht en hoe je het wilt gebruiken, je moet immers niet verwachten dat bada op hetzelfde niveau zit als iOS of Android.

Voor slechts 300 euro koop je een toptoestel die uitblinkt in het simpel uitvoeren van de standaard smartphone functionaliteiten (bellen+email+internet) plus uitblinkt in multimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downgraden gaat via Kies (register aanpassing) of via Multiloader. Het is hier al een paar keer geplaatst, maar je moet even rondkijken om www.sam-bada.com
Voor een volledig firmware upgrade kun je de handleiding gebruiken, mocht die niet werken dan kan je ook deze van chris.nl gebruiken.

Als je een upgrade uitvoert, dan kun je gebruik maken van het plaatje dat al op de website staat:

[afbeelding]
Kan me iemand zeggen waar ik deze kan vinden: S8500XXJI2/S8500XENJH2
hier wil ik terug heen gaan via een downgrade... any help of tips
heb ondertussen de multiloader gevonden, nu nog het juiste bestand en ik ben weer terug met 5 dagen zonder laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragao Cell schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:15:
@BlackTerror: Verschil tussen de S8500 en S8530 is Super AMOLED vs Super Clear LCD en 3.3 inch vs 3.7 inch.
De Wave zal nog te koop zijn tot dat de toestellen niet meer worden geleverd, de Wave II zal worden gepositioneerd als vervangend toestel waarschijnlijk tot dat het nieuwe vlaggenschip zal worden aangekondigd door Samsung. Weinig apps, is iets wat oa afhankelijk is wat jij als gebruiker van het toestel verwacht en hoe je het wilt gebruiken, je moet immers niet verwachten dat bada op hetzelfde niveau zit als iOS of Android.

Voor slechts 300 euro koop je een toptoestel die uitblinkt in het simpel uitvoeren van de standaard smartphone functionaliteiten (bellen+email+internet) plus uitblinkt in multimedia.
Thanks voor de info.
Maar kan ik dan beter een 'oude' Wave bestellen en zo €100,- besparen of moet ik toch gaan voor de Wave II?
Want opzich is het scherm van de originele Wave al heel goed, dus om nou €100,- meer te betalen voor een iets groter scherm is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:18:
[...]

Kan me iemand zeggen waar ik deze kan vinden: S8500XXJI2/S8500XENJH2
hier wil ik terug heen gaan via een downgrade... any help of tips
heb ondertussen de multiloader gevonden, nu nog het juiste bestand en ik ben weer terug met 5 dagen zonder laden.
Ik kan het zelf voorkouwen, maar om je telefoon te flashen/downgraden is het verstandig om alle voor en nadelen te weten. Hierdoor wil ik je advisren om goed te googelen of eventueel dit topic goed door te nemen.
Multiloader zie ik als iets dat niet voor "beginners" is, maar voor de echte tweakers.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:37:
Ik zit erover te denken om deze telefoon te kopen. Alleen is er nu ook een Wave II, alleen is die wel een stuk duurder. Alleen volgens mij zit er niet eens zo heel veel verschil met de gewone Wave?

Graag wat advies? Gewoon voor deze Wave gaan?
Hoor ook veel over dat Bada, en dat er weinig Apps zijn etc. Is dit echt een groot probleem? Of gaat dit steeds beter?

Voor deze prijs leek het me een geweldig apparaat.
Als je voor de Samsung zou gaan zou ik persoonlijk voor de Galaxy gaan als ik jou was. Dan ben je misschien wel iets meer kwijt maar de mogelijkheden zijn veel groter. Ook wat Apps betreft! Heb zelf een beetje spijt dat ik niet wat meer neer heb gelegd en maar de Samsung Wave heb gepakt. Ben er wel tevreden mee, daar niet van.. Maar als je meer wilt..

Mis bijvoorbeeld een hoop Apps op de Wave in tegenstelling tot de Galaxy

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:04:
[...]

Ik kan het zelf voorkouwen, maar om je telefoon te flashen/downgraden is het verstandig om alle voor en nadelen te weten. Hierdoor wil ik je advisren om goed te googelen of eventueel dit topic goed door te nemen.
Multiloader zie ik als iets dat niet voor "beginners" is, maar voor de echte tweakers.
Hallo Kiswum,

Ik begrijp je bezorgdheid en ik ben er mee bezig hoor, baal ongelofelijk van het feit dat bij intensief gebruik mijn batterij op een dag plat is... ik heb gisteren de handleiding doorgenomen, zo veel mogelijk gelezen en gezocht naar de vorige update... maar helaas niet gevonden. Daarom mijn vraag of iemand die hier had en wou posten of me op z'n minst wil vertellen waar ik het kan vinden. Ik dacht ook gelezen te hebben dat de Multiloader vrij veilig en eenvoudig was. Niet meer en ook niet minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:10:
[...]

Hallo Kiswum,

Ik begrijp je bezorgdheid en ik ben er mee bezig hoor, baal ongelofelijk van het feit dat bij intensief gebruik mijn batterij op een dag plat is... ik heb gisteren de handleiding doorgenomen, zo veel mogelijk gelezen en gezocht naar de vorige update... maar helaas niet gevonden. Daarom mijn vraag of iemand die hier had en wou posten of me op z'n minst wil vertellen waar ik het kan vinden. Ik dacht ook gelezen te hebben dat de Multiloader vrij veilig en eenvoudig was. Niet meer en ook niet minder ;)
You've got mail.
Ik heb overigens nooit zo lang met de Wave gedaan. Max was volgens mij 36 uur, met goede intensiteit.

CP/AP UART kun je nog in/uitschakelen
Zie het onderstaande: Kiswum in "Samsung Wave S8500"
Gynnad schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:27:
[...]

Als je voor de Samsung zou gaan zou ik persoonlijk voor de Galaxy gaan als ik jou was. Dan ben je misschien wel iets meer kwijt maar de mogelijkheden zijn veel groter. Ook wat Apps betreft! Heb zelf een beetje spijt dat ik niet wat meer neer heb gelegd en maar de Samsung Wave heb gepakt. Ben er wel tevreden mee, daar niet van.. Maar als je meer wilt..

Mis bijvoorbeeld een hoop Apps op de Wave in tegenstelling tot de Galaxy
Je moet inderdaad goed weten wat de voor en nadelen zijn van een toestel als de Wave.

Een Wave heb ik niet gekocht voor de apps, daar geef ik niet veel om. Java apps zijn over het gehele internet te vinden en te installeren. Store Apps groeien nog met vele 100-den procenten per maand dus een grote groei zit er nog in.
Ik heb de Wave gekocht met name gekocht voor de hardware en toekomst mogelijkheden, het mooie design en smalle afmetingen. De Galaxy S vind ik te lomp, te groot en de accu gaat sneller leeg dan bij de Wave. Je moet dan rekening houden met dagelijks opladen net als de Iphone 3Gs.

Bekijk de diverse reviews van de Wave op internet als je hem wilt kopen en wie weet heeft een van de lezers er nog wel een voor je te koop ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Kiswum op 23-11-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 20:01

twi

Kiswum schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:23:
Store Apps groeien nog met vele 100-den procenten per maand dus een grote groei zit er nog in.
Ik reageer niet zo vaak op berichten, maar dit vind ik wel een geweldig overstatement hoor. De Apps die er doorgaans bijkomen zijn vrij nutteloos. Zie ik eens een interessante App of game op SamsungApps.com, dan is dat meestal omdat ik ben vergeten in te loggen en de toestelfilter uit staat. Flinke teleurstelling als ik 'm dan probeer te downloaden, en er achter kom dat de App in kwestie niet beschikbaar is voor de Wave.

Apps voor de Samsung Wave zijn een flinke teleurstelling, zeker omdat ze niet allemaal werken op alle Bada toestellen. Ik heb de scheetkussens, waterpassen, tien verschillende BrokenScreen varianten en Hongaarse spelletjes waar ik geen hol van begrijp wel een beetje gezien. Het is vasthouden en vingers kruisen of die mooie apps gemaakt door die Developement Contest het op de Wave doen en ze niet teveel kosten, maar voorlopig scoort de SamsungApps Store een dikke 3 voor kwaliteit en kwantiteit.
Ik heb de Wave gekocht met name gekocht voor de hardware en toekomst mogelijkheden
Grootste reden om voor de Wave te gaan was het scherm, en dat is fantastisch. Ik heb ook absoluut geen spijt van de aanschaf, ondanks dat ik me wellicht met Android meer had kunnen vermaken als ik wat meer uit had gegeven voor de Galaxy S. Ik ben geinteresseerd in de toekomstige mogelijkheden waar jij het over hebt, want ik voorzie dat Bada binnenkort toch ergens in een donker hoekje geparkeerd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door twi op 23-11-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Laatst online: 27-10 11:06
nieuwe update via kies XXJI5 ga nu updaten laat straks horen of swype aan boord is
Helaas geen bada 1.2 en ook geen swype nog steeds bada 1.02
Hoop niet dat dit een voorbode is van heel lang wachten op 1.2 en swype

[ Voor 44% gewijzigd door kolk11 op 23-11-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 10:34
En het updaten gaat in eerste instantie weer verkeerd, ik heb de nieuwste versie van kies...
Dat wordt dan maar weer herstellen.

Ik had op een andere Pc ook nog de oudste versie van Kies. Kan ik nu mijn Wave herstellen met die oude versie, terwijl ik in eerste instantie op een andere pc wou updaten??

[ Voor 40% gewijzigd door Toppertje op 23-11-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het advies inzake Wave vs Galaxy. Ik denk er nog eens goed over na, aangezien ik wel graag functies als Whatsapp wil etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-10 18:28
wave vs galaxy? in mijn ogen die laatste. ik heb de wave en vind het een goed toestel. maar qua apps trekt het op niet veel vind ik. niks deftig uit. geen normale gratis gps te vinden. bij galaxy heb je die van google dan toch. ik zit hier met exemplaar dat ik 30 dagen mocht gebruiken en nu waardeloos op mijn gsm staat te staan. want verwijderen kan je ook niet.

en kopen weiger ik nu eenmaal. toestel heeft al genoeg gekost. voor mij geen bada meer als er niet snel iets verandert aan die apps.

maar het is een leuke gsm de wave. enkel vind ik de appszo enorm hard tegenvallen...

daarom zeg ik galaxy nemen. draait op androit waar zo enorm veel voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant is de Wave wel een stuk goedkoper. Maarja, ik wil niet dat goedkoop straks duurkoop wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware via Kies....
Ik ga dat eerst eens proberen, misschien is het probleem van de batterij ook opgelost
ik kom hier later op terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:40
Hier is de nieuwe firmware nog niet te zien, zal morgen of overmorgen wel komen dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:55:
Aan de andere kant is de Wave wel een stuk goedkoper. Maarja, ik wil niet dat goedkoop straks duurkoop wordt.
ja hij scheelt een pak, dat is waar.

ik was toen aan het twijfelen tussen HTC Desire en wave. Had HTC moeten kopen, waarom > androit.

als ik nu nieuwe moest kopen, zeker met androit. Bada boeit me niet meer, is nu al lang genoeg uit om toch al paar deftige apps te hebben, en er is in nog steeds niks deftig uit ( in mijn ogen btw! )

En zoals hier nogal gezegd, met een "aansteker" enzo als app, ben ik niets. echt de stomste dingen staan ertussen. één voor één onnuttig voor mij.

Het toestel zelf vindt ik echt waar goed. camera is en blijft een topper van formaat vindt ik, beeldscherm etc.

Hardware zit echt wel goed, alleen de software ( bada opzich niet, maar de apps die op zich laten wachten ) laat voor mij de wensen over spijtig genoeg.

Ik had graag GPS op mijn gsm gehad, deze heeft het, alleen maar 30 dagen geldig, en zou je weer moeten bijbetalen voor in mijn ogen al een dure gsm ( 2 jaar en deze is ook versleten, net zoals mijn andere toestellen ).

En buiten de appstore heb je ( bij mijn weten ) geen mogelijkheid om apps te installeren.

Widgets kan je zelf maken en van andere site's downloaden > daar vind ik dan meestal nog de beste widgets. o.a. HTC clock...

( ik breek BADA totaal niet af en/of de Wave, maar vind het echt zonde dat er niks beter uitkomt, en bijna allemaal van die stomme apps. De grote dingen laten maar op zich wachten > andere markten hebben meer potentieel voor hun denk ik? > androit, apple... )

nuja, we kunnen alleen maar hopen, en ik kan u enkel en alleen mijn gedacht er maar van zeggen.

Toen ik mijn Wave kocht was de galaxy er nog niet, maar deze had ik ook niet gekocht, wegens te duur. ( net zoals de HTC desire toen ik mijn wave kocht... )

mvg Kristof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bada word niet op veel telefoons gebruikt, waardoor het, in mijn ogen, niet een erg interessant platform is om op te ontwikkelen. Toegegeven dat iOS ook niet op veel telefoons gebruikt word, maar naar mijn gevoel is bij elk apple product toch wel een grote hype vergeleken met een bada telefoon. Bada zelf vind ik wel erg fijn werken, over een tijdje word bada hopelijk ook op andere merken telefoons gebruikt, en dan zal het denk ik wel een stuk sneller gaan met de (zinvolle) apps.

De wave is kwa design en hardware ook een erg sterke telefoon, en ik heb niet echt veel apps geinstalleerd (naast Beetagg en die zaklamp app na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
Ik wil graag de nieuwste firmware erop flashen (niet via kies maar via multiloader) Ik heb nu JID. In de handleiding staat alles netjes beschreven voor een volledige firmware maar dat is JK1 niet. Wat zijn de verschillen (welke bestanden moet ik niet gebruiken in de multiloader (en welke vinkjes aan en uit zetten?)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
c4coupe schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:40:
[...]
En buiten de appstore heb je ( bij mijn weten ) geen mogelijkheid om apps te installeren.
Kijk eens hier: http://www.mysamsungwave.com/index.php ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:18:
nieuwe firmware via Kies....
Ik ga dat eerst eens proberen, misschien is het probleem van de batterij ook opgelost
ik kom hier later op terug...
Welke versie precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Tsjezus, ik heb nu ongeveer 3 weken de wave, leuk ding, fantastisch scherm. Het is mijn eerste touch screen telefoon dus ik verwachtte wel wat meer batterijverbruik. Ik gebruik nog geen 3G internet.

Ik begon met bada 1.0 S8500XXJF8. Afgelopen weekend heb ik geupgrade naar 1.0.2 S8500XXJI3.

Met de oude firmware deed ik ongeveer 2.5 dagen en dan moest ik weer laden. Dat was met af en toe spelen dus ik denk dat ik met rustig gebruik 3 dagen moet redden. Met die nieuwe firmware echter doe ik maar 8 uur met een volle batterij maar het is niet zo dat ik het ding intensief gebruik. Ik trek hem 's ochtends van de lader, stuur ongeveer 5 smsjes, bel een minuut en eenmaal thuis van school (8 uur later) moet hij weer aan de lader :/ .
Dat is toch niet normaal? Hebben jullie met die XXJI3 ook zo'n belachelijke accuduur?

Ik geloof dat ik eerder in dit topic iets las over batterijcalibratie maar ik ben niet zo goed in halfnederlands dus ik kon er niet veel van maken. Ik was van plan om nog een paar dagen aan te zien hoe het met de batterij zou gaan maar ik ga denk ik maar meteen upgraden want er schijnt een nieuwe update te zijn.

Verder heb ik al een paar screenshots gezien van Bada 1.2. Ik vond het al jammer dat bij de upgrade van XXJF8 naar XXJI3 bij het unlock-scherm bovenin de tijd, batterij, speakertje, geheugenkaart en ontvangst erbij staan. Ik vond het veel mooie toen dat nog leeg was. Maar nou zie ik bij Bada 1.2 dat ze hetzelfde unlockscherm gebruiken als bij de Galaxy S en dat unlock-scherm is nog lelijker :-(
Ik hoop dat ze het oude unlock-scherm weer gaan gebruiken dan, waarbij je 'veeg over scherm om te ontgrendelen' zo supervloeiend ziet langsscrollen maar verder gewoon leeg.

Ook moeten ze echt ff naar de muziekspeler kijken. Ik vind het ZO irritant dat je niet de mappenvolgorde krijgt maar dat alles door elkaar komt te staan. Mijn mix-cd's staan als een rommeltje door elkaar :-(

En al laatste, tsja, het is gewoon wachten tot Bada wat meer nuttige apps krijgt. Maar wat ik nog het liefste wil is een knopje op het homescreen en als je erop drukt dat dan het LED-lampje aan gaat maar dat er verder niet een programma ofzo wordt opgestart. Als je er vervolgens weer op drukt moet het lampje uiteraard weer uitgaan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
maasros schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:50:
...
En al laatste, tsja, het is gewoon wachten tot Bada wat meer nuttige apps krijgt. Maar wat ik nog het liefste wil is een knopje op het homescreen en als je erop drukt dat dan het LED-lampje aan gaat maar dat er verder niet een programma ofzo wordt opgestart. Als je er vervolgens weer op drukt moet het lampje uiteraard weer uitgaan:P
Zoiets is er wel, kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
Meteen gedownload maar hij gebruikt helaas niet het LED-lampje op de achterkant:( Verder is het wel precies wat ik bedoel ja :) Toch bedankt voor de tip!

Mijn Wave(batterij) wordt btw ook best warm in de 8 uur dat hij het volhoudt. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat hij waarschijnlijk de batterij flink aan het stressen is om te kijken wat zijn capaciteit is ofzo...

Nou mijn batterij is niet vol genoeg voor het updaten, fftjes wachten dan maar.

Weet iemand trouwens waar je de woorden kunt vinden die je zelf hebt toegevoegd bij het typen van smsjes? Ik wil daar het één en ander in wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door maasros op 24-11-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Nou, mijn update lukt ook niet...
Bij het decoderen van de binaire bestanden krijg ik telkens een crypt exception en wordt de update afgebroken.
Gelukkig wel zonder gevolgen voor mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
jcm800 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 02:26:
Nou, mijn update lukt ook niet...
Bij het decoderen van de binaire bestanden krijg ik telkens een crypt exception en wordt de update afgebroken.
Gelukkig wel zonder gevolgen voor mijn toestel.
Heb je hier iets aan?

Samsung Wave S8500

Ik verwacht dat Android binnenkort op de Wave verkrijgbaar gaat worden, ik durf te wedden dat daarna iedereen op dit forum niets anders zou willen Wave+Android ;) (zoekopdracht op het internet = Wavedroid)
Op dit moment is de verhouding goede en slechte apps wel hetzelfde als bij de 2 grotere appstores. Het aantal dubbel apps zal bij de Bada ook nog wel stijgen ben ik bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
Voordat ik aan de FW. update begon had ik Kies al naar de nieuwste versie gebracht.Dit ging deze keer zo vlot dat ik met goeie moed aan de FW. begon, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
Nou ik weet niet wat mensen fout doen als die firmware niet goed gaat. Ik heb even Kies geupdate naar de nieuwste versie (1.5.3.10103_102) en gewoon gevolgd wat er in het updateschermpje staat. Update verliep zonder problemen in 10 minuten. Ik heb nu Bada 1.0.2 S8500XXJI5 maar ik zie nog even geen veranderingen. Ik hoop dat mijn batterijprobleem is opgelost :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
Kiswum schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:01:
[...]

Heb je hier iets aan?

Samsung Wave S8500

Ik verwacht dat Android binnenkort op de Wave verkrijgbaar gaat worden, ik durf te wedden dat daarna iedereen op dit forum niets anders zou willen Wave+Android ;) (zoekopdracht op het internet = Wavedroid)
Op dit moment is de verhouding goede en slechte apps wel hetzelfde als bij de 2 grotere appstores. Het aantal dubbel apps zal bij de Bada ook nog wel stijgen ben ik bang voor.
Android gaat volgens mij nooit beschikbaar worden voor de wave.
Toch niet van Samsung uit zelf.
Misschien dat iemand wel een custom rom maakt maar denk dat dit zelfs niet zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
SmalleSmets schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:11:
[...]

Android gaat volgens mij nooit beschikbaar worden voor de wave.
Toch niet van Samsung uit zelf.
Misschien dat iemand wel een custom rom maakt maar denk dat dit zelfs niet zal gebeuren.
Natuurlijk zal Samsung dat zelf nooit doen! Dat is logisch.
Ik weet niet of je de frontpage regelmatig in de gaten houd, maar Android wordt naar veel toestel geport door ontwikkelaars/hobbisten. Telefoons worden tegenwoordig overclocked alsof het een pc is.

Waarom denk jij trouwens dat de Wave Android nooit zal krijgen? Ben wel benieuwd naar jou motivatie, misschien is er zelfs al een uitkomst dat het niet mogelijk zou zijn.
De vraag ernaar is er in ieder geval genoeg en er zijn diverse mensen bezig om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maasros schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:44:
Nou ik weet niet wat mensen fout doen als die firmware niet goed gaat. Ik heb even Kies geupdate naar de nieuwste versie (1.5.3.10103_102) en gewoon gevolgd wat er in het updateschermpje staat. Update verliep zonder problemen in 10 minuten. Ik heb nu Bada 1.0.2 S8500XXJI5 maar ik zie nog even geen veranderingen. Ik hoop dat mijn batterijprobleem is opgelost :o
Volgens mij gaat het nu een stuk beter, normaal miste ik al 1 streepje na 5 uur nu na 15 uur nog steeds het volledige batterij niveau... let's hope :9

voor de geïnteresseerde hier kan je veel gratis widgets vinden trouwens :*) en hier kan je klikken voor themes

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
Kiswum schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:57:
[...]

Natuurlijk zal Samsung dat zelf nooit doen! Dat is logisch.
Ik weet niet of je de frontpage regelmatig in de gaten houd, maar Android wordt naar veel toestel geport door ontwikkelaars/hobbisten. Telefoons worden tegenwoordig overclocked alsof het een pc is.

Waarom denk jij trouwens dat de Wave Android nooit zal krijgen? Ben wel benieuwd naar jou motivatie, misschien is er zelfs al een uitkomst dat het niet mogelijk zou zijn.
De vraag ernaar is er in ieder geval genoeg en er zijn diverse mensen bezig om dit voor elkaar te krijgen.
Mmm motivatie heb ik niet echt..
Ik zou ook liever android draaien op mijn wave hoor.
Maar volgens mij is het zodanig omslachtig en werkt het achteraf nog niet zo lekker als zou moeten.
Die ontwikkelingen als die er zijn volg ik ook niet dus hoop dat ik er helemaal naast zit ;)
Heeft er al iemand android op zijn wave gekregen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:09:
[...]

Volgens mij gaat het nu een stuk beter, normaal miste ik al 1 streepje na 5 uur nu na 15 uur nog steeds het volledige batterij niveau... let's hope :9

voor de geïnteresseerde hier kan je veel gratis widgets vinden trouwens :*) en hier kan je klikken voor themes
Nou, ik heb vandaag mijn telefoon om 10 uur ongeveer van de lader afgehaald, nu zit ik om 13.40 op 63% :? Echt belachelijk vind ik het, het moet wel snel beter worden...

Edit: nu 44 minuten later is er weer 7% af gegaan en ik heb niet eens gekeken hoe laat het is...

[ Voor 7% gewijzigd door maasros op 24-11-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maasros schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:41:
[...]

Nou, ik heb vandaag mijn telefoon om 10 uur ongeveer van de lader afgehaald, nu zit ik om 13.40 op 63% :? Echt belachelijk vind ik het, het moet wel snel beter worden...

Edit: nu 44 minuten later is er weer 7% af gegaan en ik heb niet eens gekeken hoe laat het is...
Gisteravond om 22 uur van de lader gehaald op dit moment 81% van batterij (ik heb nieuwe widgets geprobeerd en sms-jes verstuurd, e-mails binnen gehaald) een meevaller zou ik zeggen... aan dit tempo 4 dagen
ik heb wel vanmorgen mijn account van facebook eraf gehaald, was volgens mij het probleem... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
Ik doe minimaal 2 dagen met mijn batterij op intensief gebruik.
Veel sms'en, fb en mail elke dag laten syncen, het weer elk uur.
Toch een aantal keer ook op internet gaan en een spelletje gebeurt ook wel tijdens het toilet bezoek :p

Dus ik ben best tevreden van mijn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rond 07.30 van de lader gehaald en nu 64% over (informatie van ingebouwde meter).
Ik gebruik 1 Exchange account en 4 hotmail/gmail accounts alllen met push mail en 1 weerwidget.

Bluetooth aan de carkit gekoppeld
Wifi staat aan maar werkt alleen thuis

AP UART staat nu in ieder geval aan (volgens mij was dit al zo ingesteld bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:33:
[...]

Gisteravond om 22 uur van de lader gehaald op dit moment 81% van batterij (ik heb nieuwe widgets geprobeerd en sms-jes verstuurd, e-mails binnen gehaald) een meevaller zou ik zeggen... aan dit tempo 4 dagen
ik heb wel vanmorgen mijn account van facebook eraf gehaald, was volgens mij het probleem... 8)
En hoelang heb jij je firmware al niet geupdate? Heb je trouwens ook een periode gehad waarin je batterij heel snel leegliep? hij heeft het bij mij nu 8 uur volgehouden met een paar smsjes en 20 minuten muziek luisteren. 21% nog dus wie weet gaat het de goeie kant op en is het nu gecalibreerd ofzo:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over mensen die over de aantal apps klagen, de schuld ligt volgens mij bij samsung als ik de twitterberichten van angry birds mag geloven.

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/5145/ab1hi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/3373/ab20.jpg

Verwijderd

Hey guyz Hoe zit het nu met de nieuw FW update met Kies,Nog steeds geen 1.2 bada & Swype? Jeetje..Als het zo is echt drukkers die knappekoppen van SamSung..

• Gynnad
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:24:
Even over mensen die over de aantal apps klagen, de schuld ligt volgens mij bij samsung als ik de twitterberichten van angry birds mag geloven.
AngryBirds is wel echt iets waar ik op aan het wachten ben.. Maar wat zou het probleem dan exact zijn?

• Kiswum
Nu redelijk goed nieuws voor de klagers van interressante software ;)

Dear customers,
we announced availability of Sygic Mobile Maps for phones running bada operating system some time ago. Unfortunately there are delays in publishing the app to SamsungApps.
Mobile Maps runs smoothly in our internal tests on bada phones. However, the certification team at SamsungApps had issues with installation of the application due to limited capabilities of bada operating system with installation of large files.
The issues seem to be fixed now. Mobile Maps shall be available in SamsungApps within few weeks.
Thank you for your patience.

Kind regards,

Samo Jurdik
Online Channels Director
Sygic
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:30:
Hey guyz Hoe zit het nu met de nieuw FW update met Kies,Nog steeds geen 1.2 bada & Swype? Jeetje..Als het zo is echt drukkers die knappekoppen van SamSung..
Nog niets via Kies, alleen via Multiloader.
De versie (JK1) die ik gebruik is nog niet helemaal lekker. Gisteren uitgebreid getest en bij het afsluiten van Dolphin crashte de telefoon en herstarte deze vanzelf.
Verder nog geheugen problemen gehad en voor het eerst sinds tijden de mededeling gehad dat ik mijn applicaties moest sluiten (had alleen internet met 3 tabbladen open staan en de 2 standaard dingen.)

Edit: Ik zag trouwens dat er een download link voor Sygic Bada 2010 zou bestaan, ik zou zeggen als je download doe het dan wel volledig op eigen risico, ik geloof niet dat dit betrouwbaar spul is. Verder heb ik niets gezegd :)

Nieuwsflash: Bada bezit 2% van de markt en heeft een snellere groei doorgemaakt dan Android...

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 25-11-2010 10:51 . Reden: sygic warning ]

Verwijderd

Guys ff met julie delen:) met me tevreden Kies 74_45 fw update bevindingen...
-Eindelijk eens keer weer 1 vlekkeloos upgrade zonder de Onbekende error tijdens ,om het proces in herstelmode te redden.
-Daarna kreeg ik van de appstore een melding dat er 1 upgrade is is voor ss-apps,en Ja hoor :D,mijn Wave appstore doet het weer zonder gepauseerd stuck symptomen.

Deze 2 grote oplossingen maakt me weer 1 happy Waver van 1 lange tijd onopgeloste fw upgrades met Kies.
Daar word ik weer vrolijk van:)
Jammer nog steeds geen 1.2 en swype te bekennen,.

Groeten

• maasros
Sowee, ik had problemen met mijn batterij sinds de upgrade naar XXJI3. Met de upgrade naar XXJI5 hoopte ik dat dat weer goed zou zijn. Ik deed namelijk maar max 8 uur met een volle batterij. Nu hielp de update naar XXJI5 niks dus heb ik een hard reset gedaan. Nu doe ik al 9 uur met m'n batterij en ik heb nog 85% batterij. Wat een ontzettend verschil.

Ik heb alleen maar een hard reset gedaan... Zouden er programma's op de achtergrond gedraaid hebben ofzo... blijkbaar was er wel iets bezig want de batterij was toen steeds warm, nu niet meer.
Ik heb alleen door de hard reset tevens mijn appstore-applicatie kapot gemaakt. Sommige apps worden gepauzeerd en sommige installeren gewoon helemaal. Dat zal wel opgelost zijn met de volgende firmware, nu moet het maar even met Kies.

Ik hoop dat die gratis navigatie snel beschikbaar wordt gesteld door Samsung!! Ook angrybirds schijnt heel erg leuk te zijn.

Edit: Sygic is niet gratis:-(

Weet één van jullie trouwens of je je zelf toegevoegde woorden kunt bekijken die je in smsjes toevoegt?

[ Voor 4% gewijzigd door maasros op 25-11-2010 16:51 ]

Volgens mij is sinds kort KIES versie 1.5.3.10103_102_1 beschikbaar via SamsungMobile.nl. Ik kreeg het niet voor elkaar om via KIES zelf ze updaten. Ben dus blij dat de nieuwe installatiebestand uitgekomen is.

Edit: Wat de f is dit? Mag ik ook "Nee" kiezen?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/znofop.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Amps op 25-11-2010 17:03 ]

Verwijderd

@maasros,
Zet je pushsynq emailaccounts uit ,en je batterij blijf koud en de 3g logo gaat ook niet liggen de flikkeren om de haver klap ,als je je home screen checkt.
Ik heb precies dezelfde probleem gehad,Zet dat uit en me wave houd het weer 2 dagen vol.
Een gerust stelling voormij is dat ik weet dat die functie het weer doet met refresc /pushen,dus die luxe met me mails kan ik missen ,Dan maar handmatig PUSH ophalen wanneer ik echt wil gaan checken....NOT, ik check ze toch liever op me laptop .
En met die Hardreset sloop je idd de Apstore,toen ik dat HR deed wou ik me pushmail fixen..Ja dat gefixt maar appstore down, en nu is de circle weer compleet opgehelderd :)

• maasros
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:38:
@maasros,
Zet je pushsynq emailaccounts uit ,en je batterij blijf koud en de 3g logo gaat ook niet liggen de flikkeren om de haver klap ,als je je home screen checkt.
Ik heb precies dezelfde probleem gehad,Zet dat uit en me wave houd het weer 2 dagen vol.
Een gerust stelling voormij is dat ik weet dat die functie het weer doet met refresc /pushen,dus die luxe met me mails kan ik missen ,Dan maar handmatig PUSH ophalen wanneer ik echt wil gaan checken....NOT, ik check ze toch liever op me laptop .
En met die Hardreset sloop je idd de Apstore,toen ik dat HR deed wou ik me pushmail fixen..Ja dat gefixt maar appstore down, en nu is de circle weer compleet opgehelderd :)
Ja maar ik gebruikte nog niet eens een e-mailaccount:p Ik heb nog geen internet in mijn bundel zitten dus das nogal duur als ik dat doe. Maar nu heb ik na een hele dag nog steeds 80% dus ik ben helemaal tevreden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Zonet een update gedaan van de Samsung Apps Store op mn telefoon. Toen ik hierna weer keek bij de nieuwe apps zag ik dat er een behoorlijk aantal (voornamelijk betaalde) apps zijn bijgekomen.

Versie: 1.0.62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 17:48
Toppertje schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:19:
Zonet een update gedaan van de Samsung Apps Store op mn telefoon. Toen ik hierna weer keek bij de nieuwe apps zag ik dat er een behoorlijk aantal (voornamelijk betaalde) apps zijn bijgekomen.

Versie: 1.0.62
Deze update ook net binnengehaald. Dit lost EINDELIJK het installatieprobleem van de Apps op! Hoorayyy!

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Aurora1110 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 02:20:
[...]

Deze update ook net binnengehaald. Dit lost EINDELIJK het installatieprobleem van de Apps op! Hoorayyy!
Heb hem ook binnen gehaald, geen merkbare veranderingen eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
hoe haal je deze eigenlijk binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Even samsung apps opstarten, dan krijg je vanzelf de melding dat er een update voor samsung apps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
hier niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook een mailtje ontvangen van Samsung over een enquete die over de Social Hub gaat?

Ik heb hem onlangs ingevuld. Overal "1 keer per dag" of minder ingevuld aangezien ik nu een iPod Touch heb die alle functies vervangen :P

----

En over de firmware upgrade naar JI5. Kregen jullie ook een scherm waar ze je vragen of je jouw contactgegevens op een server wil laten opslaan?
Ik krijg twee opties. Ja, en Ja... (zie afbeelding paar posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Heb je niet toevallig al de nieuwe?
(Samsung Apps starten -> op die drie puntjes drukken -> Info. Nieuwste versie 1.0.62)

Misschien heb je branded firmware, en misschien word daar de update later op uitgerold? Zou het anders echt niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Ja, die mail heb ik ook gekregen ,Ik kijk wel wanneer ik zin heb om het in te
vullen,...NOT

-Nee ,heb geen scherm gekregen tijdens fw-update,Ik gebruik ook die ouwe vertrouwde werkende KIES 74_45 en mijn contacten staan al er in die Backups kiesmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:43

DEVegg

DEVegg

Weet iemand hoe je in Dolphin 2.0 of pop-ups kan toestaan. Op een website waar ik kom is een popup noodzakelijk en volgens de website word deze door de browser geblocked. Ik kan alleen nergens vinden hoe je dat kan uitzetten...

Edit: Deze vraag is eerder hier gesteld, maar een echt antwoord is er niet op geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door DEVegg op 26-11-2010 21:08 . Reden: search op dit topic toegevoegd ]

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
xPhantom schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:51:
[...]

Heb je niet toevallig al de nieuwe?
(Samsung Apps starten -> op die drie puntjes drukken -> Info. Nieuwste versie 1.0.62)

Misschien heb je branded firmware, en misschien word daar de update later op uitgerold? Zou het anders echt niet weten...
nee, heb 1.0.33 maar heb wel JID als firmware (via multiloader) dus wellicht dat het daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

pwlekkerkerk schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:27:
[...]
nee, heb 1.0.33 maar heb wel JID als firmware (via multiloader) dus wellicht dat het daar mee te maken heeft.
Zelfde bij mij... blijft ook op 1.0.33 hangen en ook ik heb JID.

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Aurora1110 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:37:
[...]

Zo, dat zijn wel een stuk hogere prijzen dan op eBay. Voor precies dezelfde hoesjes, in verschillende kleuren.
Je hebt verschillende aanbieders: link €2,68 met gratis verzending!

Net zoals Whoopin had ik ook last van een vergeeld hoesje (de transparante versie). Ik vond dit zwaar hinderlijk en kon het niet schoonmaken. Direct weggegooid. Met de gekleurde versies heb je dit als het goed is niet.
Ik heb hoesjes besteld voor die €2,68. Goede service en voor dat geld... Kies de goedkoopste verzendkosten uit (gratis). Het maakt niet uit wat betreft tijd. Ik heb er 2 besteld. de ene met extra verzendkosten (waar ik van dacht dat het sneller zou gaan) en een zonder verzendkosten. Ze deden er beide ca 5 werkdagen dagen over.

Aurora1110 bedankt voor de sublieme tip!! _/-\o_

Update: Ze hadden me per ongeluk eerst een verkeerde gestuurd. Een hoes voor een X10. Iemand interesse in dit hoesje, dan zend ik je het hoesje kosteloos toe. Ik heb er geen moer aan. Misschien dat ik iemand er een plezier mee kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door DEVegg op 27-11-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb JI 3

maar via kies is er nog geen nieuwe firmware update mogelijk?? kan dat, ik dacht dat er einde november nog ene ging zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
kan nog, duurt nog 3 dagen ;)

maar hett zou ook best kunnen dat bada 1.2 iets wordt uitgesteld. Het was geen harde datum (eind november) maar een verwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:21:
22-11/14:56 *Update* Screensavers worden in een aparte map geplaatst onder afbeeldingen

Zelf ondervonden verschillen tussen XXJK1 en XXJID. Sinds gisteren heb ik het pas geinstalleerd.

- De update kan over JID worden geïnstalleerd, daarbij is achteraf eigenlijk alleen een softreset nodig (In verband met exchange problemen heb ik alsnog een harde reset uitgevoerd).
- Het ontgrendelen van het toestel is veranderd, qua look zie je alleen maar 2 pijlen naar links en rechts.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/20101122080900.jpg

- Bluetooth mag weer aan staan als je deze met Kies koppelt (dit kan ook aan mijn nieuwe Kies liggen dat eindigd op **_100)
- Browser is denk ik nieuwer, maar vooral verbeterd (Dolphin 2.2)
Op de Abnamro site kun je nu weer inloggen zonder dat het toestel herstart. Met inzoomen heb ik nog geen vastlopers/geheugen problemen gekregen.
Je kunt nu zien hoeveel tabbladen je open hebt staan
- Geen problemen ontdekt bij het installeren van all mijn apps, ze lopen allemaal goed door en blijven dus niet hangen
- Msn messenger is nu standaard weer aanwezig, bij JID moest ik eerst een update van Palringo draaien.

- De standaard locatie voor screenshots is veranderd, hij komt volgens mij niet meer bij de afbeeldingen op het toestel uit, maar waar wel weet ik niet.
14:56 Update: Screenshots komen onder toestelgeheugen/afbeeldingen/screenshots.
- Ik kan op dit moment niet meer kiezen voor Email for exchange, maar alleen maar Exchange Active sync.
16:39 Update: Exchange Active Sync bied voor mij de juiste opties om mijn webmail in te stellen, mijn mail krijg ik nu weer binnen (SSL moest ingeschakeld zijn)

Oud voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/5704/201009222057050857429.jpg
Toevoeging veranderingen bij J1K / Bada 1.2

Wanneer je bij Taakbeheer de knop Alles afsluiten gebruikt, worden alle openstaande applicaties afgesloten behalve de widgets :) Widgets zijn alleen handmatig of tig-in-1 af te sluiten via taakbeheer, maar dan moet je de afsluitknop voor widgets gebruiken.

'k Ervaar zelf nooit geheugenproblemen, maar kan me indenken dat bij deze firmware widgets ook als laatste automagisch afgesloten worden bij geheugenproblemen.

In de browser v2.2 worden animated gif's weergegeven _/-\o_
'k Weet niet zeker of dit voorheen niet zo was. Nadeeltje is dat pagina's met enorm grote gif's geheugen probleem kunnen geven, m.b.t. de browser.

Het valt me op dat enkele apps (bv BeeTagg QR Reader) nog niet werken bij Bada 1.2 wellicht wacht Samsung met het officieel uitrollen totdat (betaalde)apps zijn geupdate? Zou sneu zijn voor Kies gebruikers... Maar goed, het blijft koffiedik kijken :P
DEVegg schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:24:
Ik ben bang dat ik inderdaad te laat ben... in elk geval... je hebt werkelijkwaar geen idee hoe blij je me er mee zou maken!!! Ik heb je een mail gestuurd.

Ik had trouwens een dergelijke kabel ook van een oude Samsung phone van mijn vrouw. Dit is een G600. Helaas zit daar een andere connector op en geen jack.
Hij is verzonden hoor :)
DEVegg schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 08:21:
Zelfde bij mij... blijft ook op 1.0.33 hangen en ook ik heb JID.
J1K heeft ook nog 1.0.33 werkt prima, dus updaten lijkt me niet nodig, je mist niets.
DEVegg schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:54:
Weet iemand hoe je in Dolphin 2.0 of pop-ups kan toestaan. Op een website waar ik kom is een popup noodzakelijk en volgens de website word deze door de browser geblocked. Ik kan alleen nergens vinden hoe je dat kan uitzetten...

Edit: Deze vraag is eerder hier gesteld, maar een echt antwoord is er niet op geweest.
Nee, Dolfin v2.2 kan ook geen popups toestaan.
De Samsung dev's hebben al wel "Please cancel the popup interception." berichten ontvangen van eindgebruikers, maar vooralsnog zit die functie er dus niet in.
't Blijft een mobiele browser he, weet niet of je moet verwachten dat die ooit als volwaardig desktop browser gaat functioneren.
Amps schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:38:
Edit: Wat de f is dit? Mag ik ook "Nee" kiezen?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/znofop.jpg
OMG... 't Is ergens wel humoristisch.
maasros schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:50:
Ook moeten ze echt ff naar de muziekspeler kijken. Ik vind het ZO irritant dat je niet de mappenvolgorde krijgt maar dat alles door elkaar komt te staan. Mijn mix-cd's staan als een rommeltje door elkaar :-(
Ligt volgens mij niet aan muziekspeler, je moet er alleen mee leren omgaan.

De mediaplayer maakt prima gebruik van mp3-tag's om alle nummer van hetzelfde album te groeperen.
Je kan met een prima freeware tooltje als mp3tag in enkele handelingen zelf de album naam, van alle mp3-nummers binnen je mix-cd's/folders aanpassen.

Met bijvoorbeeld mix1, mix2 etc. is het echt geen rommeltje meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Chris.nl op 27-11-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
toch wel een hoopje positieve veranderingen dus. Daarom nogmaals de vraag:

Ik wil graag de nieuwste firmware erop flashen (niet via kies maar via multiloader) Ik heb nu JID. In de handleiding staat alles netjes beschreven voor een volledige firmware maar dat is JK1 niet. Wat zijn de verschillen (welke bestanden moet ik niet gebruiken in de multiloader (en welke vinkjes aan en uit zetten?)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pwlekkerkerk schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:59:
toch wel een hoopje positieve veranderingen dus. Daarom nogmaals de vraag:
-knip-
Alleen Full Download en Master Rom aanvinken.
Boot Change uitgevinkt laten, omdat er geen nieuwe Bootfiles in J1K zitten, en Differences Only ook uitgevinkt laten (Kan daar geen reden voor geven, is gewoon zo :+ )
Verder alle bestanden die in de F1K firmware zitten dus laten flashen, ze zitten er niet voor niets in.

ps.
Ik moest zelf nog een hardreset doen omdat het geluid van de speaker niet zuiver was tijdens bellen...
Dus houd er rekening mee dat je een hardreset zou moeten kunnen doen om hem optimaal functionerend te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 27-11-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 5!! mislukkingen en dito foutmeldingen (ook in de downloadmode, rode wangetjes en verhoogde hartslag) toch nieuwe firmware op het toestel gekregen. Bada 1.02 en JI5. Dat laatste ben ik hier nog maar 1 keer tegengekomen. Is dit de laatste versie??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 16:21 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
@ Chris: bedankt en welkom terug!

JI5 is inderdaad de laatste versie die via KIES verkrijgbaar is! vanaf deze week pas.

[ Voor 31% gewijzigd door pwlekkerkerk op 27-11-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatste tijd steeds meer spijt gekregen van de Samsung Wave. Na een maandje lag hij weer terug in de winkel vanwege een installatiefout. Ik bukte om energy te pakken in de winkel en toen ik opstond zag ik dat hij opnieuw aan het starten was. Het rare is, ik had van begin af aan al last van dat als ik me telefoon uit me zak pakte dat hij gewoon uitgevallen was. Hij stopte bij 'Bada' en toen liep hij vast.. Elke keer als ik hem opnieuw startte gebeurde dat. Gelukkig was dit wel gerepareerd, maar nu heb ik een andere probleem:

Ik kreeg laatst een melding waarin stond dat me inbox vol is. Ik wou dus een paar berichten verwijderen, maar voordat ik dat kon doen viel hij weg en probeerde hij opnieuw op te starten. Hier is de telefoon een fout opgelopen dus elke keer als hij bij 'Bada' is, gaat hij weer overnieuw. Ik wist helemaal niks van het programma Kies en het updaten van softwares voor de Wave.. Ik wist het alleen van iPhone omdat ik zelf Itunes gebruik. Mijn computer herkende mijn telefoon meteen en installeerde stuurprogramma's. Ik wou proberen om een nieuwe firmware en herstel te plaatsen op mijn telefoon nadat ik Kies had geïnstalleerd, maar helaas ziet Kies geen verbinding met me telefoon.

Ik ben een paar winkels langs geweest zoals Belcompany en The Phone House en ze zeggen niks anders dan opsturen wat minimaal 3 weken duurt.. Weet iemand wat ik hiermee moet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
Hmm,
Nadat ik Kies had geupdate naar _102 en vervolgens De FW. van m`n Wave niet kon updaten naar JI5 vanwege de Crypt Exception toch maar Kies gedeinstalleerd en vervolgens weer geinstalleerd.
Dit is al de 2e keer dat ik zo de FW . update wèl voor elkaar kreeg... Vreemd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 02:32:
Ik kreeg laatst een melding waarin stond dat me inbox vol is. Ik wou dus een paar berichten verwijderen, maar voordat ik dat kon doen viel hij weg en probeerde hij opnieuw op te starten. Hier is de telefoon een fout opgelopen dus elke keer als hij bij 'Bada' is, gaat hij weer overnieuw. Ik wist helemaal niks van het programma Kies en het updaten van softwares voor de Wave.. Ik wist het alleen van iPhone omdat ik zelf Itunes gebruik. Mijn computer herkende mijn telefoon meteen en installeerde stuurprogramma's. Ik wou proberen om een nieuwe firmware en herstel te plaatsen op mijn telefoon nadat ik Kies had geïnstalleerd, maar helaas ziet Kies geen verbinding met me telefoon.

Ik ben een paar winkels langs geweest zoals Belcompany en The Phone House en ze zeggen niks anders dan opsturen wat minimaal 3 weken duurt.. Weet iemand wat ik hiermee moet?!
BIj het aansluiten van het toestel aan de USB kabel krijg je als het goed is een keuzemenu hoe je wilt dat de PC hem herkend. Alleen als je KIES neemt als aansluitoptie kan het programma KIES het toestel herkennen. Als je die melding niet krijgt staat de optie misschien al standaard ingesteld in de instellingen van de telefoon op een bepaalde keuze (bij connectiviteit > USB), die zou je dan moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
XXJI3/OXGJI2 nog steeds de nieuwste versie via KIES? ( die ik nu heb dus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
ik heb al iets van JI5 voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ja maar multiloader of.

had vorige maand gelezen dat door de nieuwere KIES versies die register truck niet meer ging gaan.

misschien daar de oorzaak? ( dat ik nieuwste KIES versie heb, en daardoor niet kan updaten omdat ik telkens de productcode moet veranderen naar XEB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
S8500XXJI5/S8500XENJH2

Is de laatste versie die kies aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
kan iemand me zeggen welk de nieuwste duitse is?

misschien dan toch maar weer overschakelen op duitse firmware ( zodat die terug origineel is )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
Ik zit ook nog op JI3 hoor in België :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Idem, er is nog geen nieuwe update voor België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen.
ik heb de nieuwste firmware met multiloader erop gezet. geen bugs tot nu toe: als ik de camera aanzet komt er een melding "camerafout". is dit bekend bij jullie? enig idee hoe ik het op kan lossen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:36:
beste mensen.
ik heb de nieuwste firmware met multiloader erop gezet. geen bugs tot nu toe: als ik de camera aanzet komt er een melding "camerafout". is dit bekend bij jullie? enig idee hoe ik het op kan lossen?

mvg
Geen idee hoe dat komt, al een hardreset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:36:
beste mensen.

mvg
Heb je de Camera update al uitgevoerd? Hier vind je meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geen problemen met de camera, ik had de update van de cam al een maand geleden geupdate. Waarschijnlijk wordt de camupdate niet overschreven bij een firmware upgraden van het toestel.

Chris.nl welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx, Cuba was echt fantastisch!
[Humor-mode] Helaas was ik 5 Nov gezakt voor mijn vliegbrefet.[/Humor-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

@ Chris.nl

Nogmaals bedankt hoor voor het verzenden van het kabeltje. Werkt als een tierelier... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Hopelijk komt Angry Birds vlug voor de Samsung Wave!! ^-^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Ik woon in België en zit al sinds enkele dagen op JI4.
(Dus verkregen via Kies)

Ik merkte onmiddellijk dat de batterijduur terug is zoals het hoort! Bij de vorige firmware (weet versie niet meer) moest ik hem bijna elke dag opladen, zonder intensief gebruik zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb laatst update uitgevoerd naar JI5.
Mijn batterijduur is zo bagger als wat.
Na 4 uur al op 85 procent en einde van de dag op 25 procent.

Voor de update ging hij veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:56:
[...]
Geen idee hoe dat komt, al een hardreset geprobeerd?
nee nog geen hardreset,
iemand anders vroe gof ik de camera update al had,
die had ik op de vorige firmware al geupdate,
dus nu maar even uitzoeken hoe een hard reset moet.
bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
De accuduur: een veelbesproken onderwerp in dit topic, maar is het dan echt zo erg? volgens mij valt het allemaal wel mee, ik dacht in het begin ook dat 1,5 á 2 dagen met de batterij wel heel erg kort was, hoe komt dat? omdat ik altijd van die mobieltjes had waar je eigenlijk alleen maar mee sms'te en belde als het nodig was, en dat ding kon dan makkelijk een week mee.

En wat doen we er nu allemaal mee? E-mail (al dan niet met push), muziek, internet (even snel dat leuke filmpje bekijken), bluethoot (headset en/of carkit), agenda, spelletjes, widgets (sommige die af en toe een update nodig hebben), en zo kun je nog wel even doorgaan en oja, het liefst moet er zoveel mogelijk tegelijk zodat je zo min mogelijk tijd kwijt bent.

Ik verwacht echt niet van de batterij van deze telefoon dat ie een halve week mee gaat en dat is ook niet reeel als je (ik) er zoveel mee doet. en men (ik misschien ook wel) wil ook graag dat er meer mee gedaan kan worden, want dat is gewoon handig, zo'n klein ding die veel doet.

Gister las ik dit artikel: accuduur smartphones wordt in de toekomst niet beter.

Even een quote uit het artikel:
"De techniek van telefoonaccu's is de afgelopen tien jaar niet snel vooruitgegaan, met slechts 8 of 10 procent."
En ik geloof best dat dat zo is, en natuurlijk kunnen ze de accu's wat groter maken, maarja dan wordt alles groter. En dat er winst is te behalen in hoe de firmware eruit ziet, geloof ik ook wel, maar ik denk dat het best laten we zeggen, ''normaal'' is, dat telefoons van deze klasse elke nacht in de lader moet.

Oja, dat Super AMOLED scherm, prachtig scherm, en is ook nog redelijk zuinig @ hieronder :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 08-10 17:48
Toppertje schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:02:

Oja, dat Super AMOLED scherm, prachtig scherm, maar slurpt ook lekker van je batterij.
Ik ben het helemaal eens met jouw betoog. Alleen het bovenstaande moet ik even corrigeren. SAMOLED is juist in vergelijking met oudere schermtechnieken een stuk zuiniger. Vooral een zwarte pixel is zeer zuinig. Ik las volgens mij dat zo'n zwarte pixel dan uitgeschakeld werd. Maar dat weet ik niet meer zeker. Dus inderdaad een prachtig scherm, maar zuinig hoort ook in het rijtje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Aurora op 01-12-2010 19:40 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Aurora1110 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:38:
[...]
Ik ben het helemaal eens met jouw betoog. Alleen het bovenstaande moet ik even corrigeren. SAMOLED is juist in vergelijking met oudere schermtechnieken een stuk zuiniger. Vooral een zwarte pixel is zeer zuinig. Ik las volgens mij dat zo'n zwarte pixel dan uitgeschakeld werd. Maar dat weet ik niet meer zeker. Dus inderdaad een prachtig scherm, maar zuinig hoort ook in het rijtje :)
Daar heb je een punt, zwart kost minder batterij, wit daarentegen extra, omdat het extra helder wordt weergegeven. Dat is ook de reden waarom je de menu achtergrond niet kan veranderen (zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
Toppertje schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:49:
[...]

Daar heb je een punt, zwart kost minder batterij, wit daarentegen extra, omdat het extra helder wordt weergegeven. Dat is ook de reden waarom je de menu achtergrond niet kan veranderen (zover ik weet).
Sterker nog, zwart kost géén batterij omdat dat gewoon een pixel is die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:03:
Nou ik heb laatst update uitgevoerd naar JI5.
Mijn batterijduur is zo bagger als wat.
Na 4 uur al op 85 procent en einde van de dag op 25 procent.

Voor de update ging hij veel langer mee.
Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met de update naar JI5. Ik kon met weinig gebruik maximaal 8 uur doen met de batterij. Met een hard-reset was mijn probleem opgelost:) nu doe ik 4 dagen met één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit. voor het eerst dat u echt problemen heb met de wave.
hard reset gedaan, maar het mocht niet baten. nog steeds de melding "camerafout". iemand tips? misschien terug flashen?
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siknu schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:55:
[...]

BIj het aansluiten van het toestel aan de USB kabel krijg je als het goed is een keuzemenu hoe je wilt dat de PC hem herkend. Alleen als je KIES neemt als aansluitoptie kan het programma KIES het toestel herkennen. Als je die melding niet krijgt staat de optie misschien al standaard ingesteld in de instellingen van de telefoon op een bepaalde keuze (bij connectiviteit > USB), die zou je dan moeten aanpassen.
Dat las ik ook bij de gebruiksaanwijzing van de Wave, maar helaas krijg ik me telefoon niet meer op zijn bureaublad, dus ik kan ook niet naar instellingen. Hij heeft waarschijnlijk weer een crash, ik heb het deze week laten opsturen bij de Belcompany. Hopelijk komt het dan goed en ben ik van de klachten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maasros schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:18:
[...]

Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met de update naar JI5. Ik kon met weinig gebruik maximaal 8 uur doen met de batterij. Met een hard-reset was mijn probleem opgelost:) nu doe ik 4 dagen met één lading.
Heb hard reset uitgevoerd met grote tegenzin.
Probleem is nu wel opgelost.
Heb natuurlijk wel eerst alles gebackupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik hier en daar nu leest is dat er al 2 mensen op JI5 liggen te HR,wat ik volkomen huiver en niet meer wil doen...-No way dat ik me appstore weer mold! en accu houd het wel 2 dagen wanneer bij slaapen word uitgezet..
Mijn vraag is; heeft het nu julie Wave s appstore defect gemaakt met DL/instaleren zonder te vast lopen, of werk die nog goed zo als het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
hmmm, vaag.

Mijn wave gaf aan dat er geen geheugen genoeg was om nieuwe mailtjes te downloaden. (in gedeeld geheugen gaf hij aan dat er nog 0B beschikbaar was en 22000 en nog wat K(b) was gebruikt voor mail. Nu heb ik al mn mail verwijderd en staat er nog steeds 0B beschikbaar terwijl er maar 11 K(b) gebruikt wordt. En nog steeds kan ik geen mail binnenkrijgen door onvoldoende ruimte.

nog zat ruimte op mn kaartje en in mn phone zelf ook.

Iemand een oplossing? (of werkt alleen een hard reset?) al opnieuw aan en uitzetten geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Aaargh.. laat net perongeluk mijn telefoon op de grond vallen, meteen een grote barst in mijn scherm :(..
Google even.. Kost gewoon 120 euro om deze te laten vervangen :S..
Heb natuurlijk geen verzekering, heb al 6 jaar een telefoon gehad, en er nooit wat mee gehad.. Heb nu 4 maanden de Wave en meteen al getrubbel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
@ Gynnad
Heb `t zelfde probleem...
Toestel werkt gelukkig nog steeds zonder verdere problemen.
Ik kan voor +/- € 60,- aan een scherm komen maar dan moet je hem er zelf inzetten.
Moet nog aan documentatie zien te komen of het haalbaar is om zelf te doen(heb ook wel eens een nieuw scherm in een LG Renoir gezet,valt niet mee voor een leek zoals ik...)
Omdat de behuizing uit èèn stuk is kan dit wel eens nòg lastiger zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
jcm800 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 02:09:
@ Gynnad
Heb `t zelfde probleem...
Toestel werkt gelukkig nog steeds zonder verdere problemen.
Ik kan voor +/- € 60,- aan een scherm komen maar dan moet je hem er zelf inzetten.
Moet nog aan documentatie zien te komen of het haalbaar is om zelf te doen(heb ook wel eens een nieuw scherm in een LG Renoir gezet,valt niet mee voor een leek zoals ik...)
Omdat de behuizing uit èèn stuk is kan dit wel eens nòg lastiger zijn...
Als je er meer over vindt/weet laat dit dan even weten. Hoe ben je aan het scherm gekomen voor +/- 60 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
is wel klo*te van je scherm :(

net leuke game gevonden in app store. " thumpies" genaamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
c4coupe schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:06:
is wel klo*te van je scherm :(

net leuke game gevonden in app store. " thumpies" genaamd.
raar ik krijg hem niet gevonden in de App store als ik zoek op 'Thumpies'

Van het scherm is inderdaad nogal klote.. Probeer nu uit te zoeken hoe ik hem zo goedkoop mogelijk kan laten maken. Baal er wel echt gruwelijk van, vooral omdat ik eigenlijk er erg zuinig op ben.

Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.