Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb nog geen AG ontvangen en meestal sturen ze deze mee met de bestelling (bv Bol.com). Het is niet zo dat je een AG eerst moet betalen voordat een product verzonden zal worden. (tenminste, dat heb ik nog nooit meegemaakt en Wehkamp lijkt me ook niet een organisatie die zo werkt)MsG schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:39:
Ow dus je moet alsnog eerst betalen? Wat is dan de meerwaarde ten opzichte van ideal![]()
.
[...]
Gaat dus niet op blijkbaar?
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?IHC=KBG
Bij wehkamp.nl is het ook mogelijk om achteraf te betalen. In dit geval ontvang je een acceptgiro bij je bestelling of -als je je hiervoor hebt aangemeld- een digitale nota. Zo kun je eerst bepalen of je de bestelling wilt houden of dat je deze (gedeeltelijk) wilt retourneren. Dat is wel zo prettig. Als je kiest voor achteraf betalen vragen we in bepaalde gevallen om een vooruitbetaling. Als jouw individuele situatie de aanleiding is voor het vragen om een vooruitbetaling, dan informeren we jou hierover.
Dit is geen FG waar je kunt babbelen over welke camera je moet kopen of wat een 2e hands camera moet opbrengen. Je reactie voegt hier dan ook weinig toe. Houd het een beetje ontopic.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 07-05-2010 15:38 ]
Het kan wel degelijk zijn dat ze je eerst een AG sturen. Hangt af van hoe ze je kredietwaardigheid beoordelen. En hoe ze dat doen weet ik niet.Edmin schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:49:
Jullie hebben gelijk, ik keek verkeerd.
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?IHC=KBG
[...]
Camera is top....! En wehkamp eigenlijk ook, nog altijd ruim 100 euro goedkoper dan andere (web)shops.
Tuurlijk gaat het wel op: Als wehkamp had besloten dat het een vergissing is, dan had ik dus niet betaald (of misschien de hele acceptgiro niet gekregen). Dat scheelt weer wat geneuzel met afwachten totdat je geld weer terug is.MsG schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:39:
Ow dus je moet alsnog eerst betalen? Wat is dan de meerwaarde ten opzichte van ideal![]()
.
[...]
Gaat dus niet op blijkbaar?
Over de acceptgiro: Die is afgelopen dinsdag hier binnengekomen.
Wees blij! Had je er 10 besteld dan had je nu zeker weten niets gehad.... Ik neem aan dat er ergens in de AV wel een regeltje staat dat aanbiedingen alleen voor consumenten en niet voor 'wederverkopers' bedoeld zijn. Buiten dat, dan zou het zeker direct duidelijk zijn dat Wehkamp ergens een foutje gemaakt heeft, en zouden ze alle recht hebben om de aanbieding (voor iedereen) te weigeren. Beter één vogel in de hand.... (krijgt het lid op de neus....)gyedema schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:36:
........Ik baal alleen dat ik er geen 10 heb besteld; was mooie handel geweest..!

(Moet toegeven dat ik ook serieus overwogen heb om er een stuk of 10 of meer te bestellen, maar ik heb het om bovenstaande redenen bewust niet gedaan....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Met een paar seconden nadenken had je toch gewoon kunnen bestellen? Er was geen enkel risico, hooguit dat je gedurende een week of zo 500 euro kwijt was.Byte_Me schreef op zondag 09 mei 2010 @ 08:44:
oe ik baal wel dat ik hem niet gekocht heb toen ik dit topic zag. ik had niet verwacht dat ze hem zouden leveren voor dat bedrag
had gekund ja, maar zoals ik al zei, ik was er van overtuigd dat ze niet zouden leveren, aangezien andere webshops dat ook niet hebben gedaan in soortgelijke gevallen. volgende keer ga ik uiteraard gewoon bestellen onder het mom van niet geschoten is altijd mis.joopv schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:52:
[...]
Met een paar seconden nadenken had je toch gewoon kunnen bestellen? Er was geen enkel risico, hooguit dat je gedurende een week of zo 500 euro kwijt was.
Burp
En nog één.....Wii4all schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:12:
Iemand van tweakers die hem aanbied: http://link.marktplaats.nl/345992724
http://link.marktplaats.nl/345480097
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Eensch, voor die 495 zou ik hem wel over willen nemen.Ealanrian schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:08:
Het zou wel leuk zijn als de mensen die em niet willen hebben door verkopen voor de zelfde prijs in V&A
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
hopelijk zijn er dan mensen die deze oproep zien en eventueel een dm willen sturenAnkh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:26:
[...]
Eensch, voor die 495 zou ik hem wel over willen nemen.
GrapjasEalanrian schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:08:
Het zou wel leuk zijn als de mensen die em niet willen hebben door verkopen voor de zelfde prijs in V&A
Geen bijzondere lijkt me? Verkoop regelmatig een product duurder dan op de bon staat. Als ik iets heb gekocht en verkoop het voor een prijs die beide partijen akkoord vinden zou het raar zijn als de kopende partij commentaar heeft op de lagere prijs die ik betaald heb. Dat is idd die Hollandse handelsgeest, niks mis mee. Heb er ook echt nog nooit moeite mee gehad...D-Ed schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:00:
Op zich geen probleem natuurlijk, gewoon gezonde, Hollandse handelsgeest. Ik ben alleen benieuwd wat voor reacties ze krijgen als ze de factuur als laatste overhandigen
Ontopic: dit zou de laatste week zijn! Heb geduldid gewacht van 3 naar 2 naar 1 maar hoop de camera wel voor Hemelvaart in huis te hebben, en dan een goedereview voor Wehkamp!
[ Voor 12% gewijzigd door hemiparo op 10-05-2010 16:35 ]
Laat me raden.... je werkt bij een bank?MsG schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:32:
[...]Grapjas, ik ga niet voor jan snot al die moeite doen.
(arme) Student.
Grappig dat iedereen er zo over valt dat mensen het meteen verkopen, maar zelf wel vooraan willen staan om de camera's voor 5 euro meer dan de foutieve wehkamp-prijs te kopen
[ Voor 35% gewijzigd door MsG op 10-05-2010 17:16 ]
Anoniem: 22659
Hierbij nog even drie opmerkingen:
1) Hulde aan Wehkamp voor het leveren van de toestellen.
2) Mocht iemand van mening zijn dat er nog bepaalde aspecten bediscussieerd moeten worden, dan kan degene dit per DM kenbaar maken aan mijn collega Orion84 en mijzelf.
3) Aansluitend bij 2 vind ik discussie over levertijden niet interessant op het forum. Wil je weten waar je camera blijft, dan is de enige zinnige manier om daar achter te komen door contact te zoeken met Wehkamp.
Bij deze dus nog even een update van de info.ik kreeg vanochtend de bevestiging binnen dat ook mijn D90 door Wehkamp vandaag verzonden wordt, had hem Koninginnedag besteld toen hij op 3 weken levertijd stond en dacht dat het wellicht interessant was om dat te melden in het topic
Aldus hemiparoZag vanmorgen bij de bestelinfo op wehkamp.nl dat de levertijd was aangepast en het pakket klaar zou liggen op het servicepunt. Heb echter geen mail of sms gehad en zojuist een mail dat het pakket is verzonden
Dus... of het is er al, of het komt heel snel!
Edit: ik neem aan dat hierdoor een beeld geschapen wordt dat alle D90s uitgeleverd worden. Tenzij iemand een andere update heeft, wil ik het hier graag bij laten.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 17-05-2010 14:16 ]
Dat is in ieder geval wel de status van mijn bestelling.. Naar aanleiding hiervan heb ik de wehkamp klantenservice gemaild, maar die zijn niet zo snel heb ik gemerkt, en heb dus nog geen reactie gehad.. Heeft iemand hier toevallig wel een (misschien telefonische?) reactie van wehkamp gehad?Het artikel bleek niet op voorraad te zijn. Wij hebben een nieuwe bestelling voor jou geplaatst die zichtbaar is onder mijn bestellingen. Wij informeren je zodra het artikel weer voorradig is.
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Levertijd / Status Aantal Prijs Annuleren Alternatieven
Nikon D90 + 18-55 VR digitale spiegelreflex camera
Bestelnr. 867-13-434
Besteld: 30 apr
Verzonden
En in de details van de verzend status:
Datum van bericht Bericht
18-05-2010 Pakje heeft ons magazijn verlaten
18-05-2010 Pakje is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
18-05-2010 Bezorger is met pakje onderweg
[ Voor 35% gewijzigd door joopv op 18-05-2010 13:23 ]
Ik niet. Ik heb de 30ste besteld, de 12de betaald en volgens de track&trace is de bezorger onderweg. Half uurtje geleden naar huis gebeld, maar nog niet bezorgd.Algurgazan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:10:
Ik neem aan dat de anderen die aan het eind van 30 april besteld hebben, toen de levertijd op drie weken stond, allemaal maandag bericht gekregen hebben dat de bestelling verstuurd gaat worden, en nu zien dat de levering vertraagd is, met daarbij de mededeling:
* Raymond zit wel een beetje te wippen op de stoel van ongeduld, om eerlijk te zijn
Mn vader werd nog gebeld of we de camera echt wilden, en het geen spookbestelling was
Je kunt Wehkamp ook zelf bellen op 0900 9809 (€ 0.20 pm) en mijn ervaring is dat het best vlot gaat.
Daarnaast belt Wehkamp ook terug mocht dat nodig zijn.
De mensen (dames) bij de 1ste lijns support zijn alleen niet zo snugger is mijn ervaring.
Zo heeft het 4 maanden geduurd voordat ze snapten dat een Bluray geen DVD is...
Maar uiteindelijk wel goed opgelost.
[edit]
Als je het erover hebt....wordt er aangebelt...

[ Voor 13% gewijzigd door Gutteguttegut op 18-05-2010 13:27 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nee zo door Selectvracht meneer aan mij gegeven en meteen een foto van gemaakt.MsG schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:28:
Geen neutrale doos er weer omheen? Dat valt me dan weer wat tegen. Of heb je hem al uitgepakt?
Ja. Gisteren werd mijn vriendin gebeld door de Wehkamp op de huistelefoon. Omdat zij niet dezelfde achternaam heeft was er wat verwarring, maar uiteindelijk meldde de dame aan de andere kant dat er op maandag verzonden werd en op dinsdag zou worden geleverd.Algurgazan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:10:
Heeft iemand hier toevallig wel een (misschien telefonische?) reactie van wehkamp gehad?
De status op de website is ook aangepast. Ben helaas niet thuis om het ding te ontvangen, maar soit.
Overigens vermoed ik ook dat ik een van de laatste bestellers was. Voor zover ik nu zie is dat de 30e om 20.15 uur geweest.
Ik heb van te voren ook geen acceptgiro gekregen hoor.Algurgazan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:36:
Lekker dan.. Ik heb op 30 april, rond 15:14 besteld.. En daarna niks meer van wehkamp gehoord.. Nog geen acceptgiro gezien, niet gebeld, niks.. Alleen gisteren een mailtje gehad dat het product gereed was voor verzending.. Daarna via de website vernomen dat "mijn levering vertraagd is".. Ga ze straks toch maar bellen dan..
Die zit in de enveloppe op de doos.
Hangt ervanaf of je al vaker wat bij Wehkamp hebt besteld en een bepaalde "koopruimte" hebt.MsG schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:39:
Jouw website status is levering vertraagd? Mijn status is verzonden of bezorgd, maar heb verder ook nog niet iets gehad (wel telefoontje gister), acceptgiro komt denk ik met de camera zelf?
Ik had dat dus niet en kreeg eerst een acceptgiro die ik moest betalen. Maar ik heb nu ook een bepaalde "koopruimte" gekregen, dus een volgende keer kan ik iets achteraf met acceptgiro betalen.
iig interpreteer ik de info op de website wel op die manier.

Maar goed, ik ga ze zo wel bellen, ben benieuwd wat ze zeggen..

Maar goed - vandaag een sms ontvangen dat het pakket toch is aangekomen. Voor de zekerheid nog even gebeld en ja: er ligt iets klaar!
Voor de gelukkige bezitters: kan het op de bagagedrager van de fiets?
Zie foto eerder in het topichemiparo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:57:
Als je ziet hoe vervoerders ermee omgaan, dan kan'ie ook een stuk vervoer op een bagagedrager wel overleven.hemiparo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:57:

* Algurgazan heeft dus voorlopig nog geen camera..
Meteen de accu opgesnort in de doos en in de lader aan de stroom gehangen, kan ik na mn werk hopelijk direct aan het spelen
Verpakking is inderdaad een minpuntje, niet eens even wat tape om de doos om het te sealen, lipje stond ook gewoon open maar alles lijkt erbij te zitten. Gaaf gaaf gaaf!
Op de fietsendrager gaat waarschijnlijk niet passen (snelbinders te kort hiervoor), dus dan maar onder de arm meenemen...
[ Voor 15% gewijzigd door coyote1980 op 18-05-2010 14:58 ]
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
(ben met de auto gegaan, vertrouwde het niet helemaal toen ik de foto van Gutteguttegut zag... en terecht!
Is er iemand die nu eigenlijk zeker weet of het echt een fout was van Wehkamp of gewoon een scherpe actie voor een korte tijd?
[ Voor 18% gewijzigd door hemiparo op 18-05-2010 16:53 ]
De brief is gisteren verzonden en waarover deze brief zou gaan wist ze ook niet... Na wat doorvragen blijkt het mogelijk te gaan om het betalen van een voorschot of iets dergelijks.
Situatieschets
Eerste keer klant bij Wehkamp en aangegeven dat ik met een acceptgiro zou betalen.
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Op het moment dat ik net thuis kwam, zag ik een TNT-bezorger al bij mij in de straat staan. Eén minuut later bracht hij mijn bestelde SD-kaart. Iets met timing.
Maar goed, de complimenten gaan naar Wehkamp voor het leveren van deze (bijna onmogelijke) aanbieding.
volgens mij een keiharde fout, hij is namelijk nu nog steeds afgeprijsd maar nu veel normaler (-100) oid.hemiparo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:53:
Ik hier ook happy MET camera en inderdaad een open lipje... kon de camera wel terug laten sturen maar een aantekening op de bon gemaakt en nu idd aan de lader... hulde voor de Wehkamp!
(ben met de auto gegaan, vertrouwde het niet helemaal toen ik de foto van Gutteguttegut zag... en terecht!
Is er iemand die nu eigenlijk zeker weet of het echt een fout was van Wehkamp of gewoon een scherpe actie voor een korte tijd?
Edit:
Inderdaad, Duitse handleiding, bij de camera. Die bij de lens is internationaal.
Is wel een beetje te begrijpen, het is een kit. De lens en de camera hebben hierin ook nog beiden hun eigen doos en hij is ook nog netjes opgevuld met bubbelplastic. Enige nadeel is dat er aan de buitenkant opstaat wat er in zit.MsG schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:28:
Geen neutrale doos er weer omheen? Dat valt me dan weer wat tegen. Of heb je hem al uitgepakt?
Het lipje waar hij mee sluit is met een plastic sticker verzegeld.
Hoelang moet die accu laden....?

[ Voor 63% gewijzigd door Fiber op 18-05-2010 21:05 . Reden: Edit: ]
De enige keer in m'n leven dat ik iets bij Wehkamp bestelde was omdat ze een goeie aanbieding voor een Living Colors hadden. Dat ding werd ook in een winkelverpakking in m'n handen gekwakt en bleek beschadigd te zijn. Ze doen niet moeilijk over omruilen, maar ik knap hier aardig op af.Gutteguttegut schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:29:
Nee zo door Selectvracht meneer aan mij gegeven en meteen een foto van gemaakt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb d'r iig al lekker even een half uurtje mee gespeeld. Fijn apparaat, merkbaar sneller dan de D50. Foto's heb ik nog niet bekeken, maar dat komt nog wel.
Voor de rest schakel ik wel over naar het D90 topic.
WMB ook hulde aan Wehkamp
Met dit soort acties word ik altijd wel nieuwsgierig naar de achtergrond: Was het een vergissing en heeft Wehkamp gewoon het verlies geslikt, of was het gewoon een goeie aanbieding (en hebben ze er veel te weinig reclame voor gemaakt)
Ze vragen mij om met hen contact op te nemen, maar toen ik het bijbehorende nummer belde, bleek ik de afdeling kredietservices gebeld te hebben, die er zijn tot half een.. (Wat heb je daar nou aan??) Ik wordt nu al een beetje moe van de wehkamp, maar ga ze morgenochtend dus nog maar eens bellen, ben benieuwd wat ze van me willen.. En waarom ze m'n camera niet verstuurd hebben.. Ik had dat ding gewoon al een dag kunnen hebben..
Kan me hetzelfde herinneren met Otto toen ik er iets wilde bestellen (geen TV

Ik heb een beetje zitten googlen en blijkbaar willen ze een voorschot van nieuwe klanten. Wel raar trouwens dat de klantenservice dit zelf niet aangeeft...
Dat vind ik ook zo lomp ja.. Ten eerste hebben ze wel mijn mobiele nummer, ten tweede hebben ze 17 dagen gehad tussen het moment van bestellen en het moment van leveren, als ze die tijd benut hadden om dat verschot te vragen, was iedereen nu blij geweest.. Of als ze vantevoren hadden aangegeven dat ze een verschot zouden vragen bij een acceptgiro betaling, had ik dat al kunnen betalen, of een andere betaalmethode kunnen kiezen..Onroptemraakle schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:18:
Wel raar trouwens dat de klantenservice dit zelf niet aangeeft...
Hoe het nu gaat voelt nogal onproffesioneel aan, ook al omdat de mevrouw van de klantenservice die ik gisteren aan de lijn kreeg werkelijk geen idee had van wat er gebeurd was met mijn order.. En afdelingen die om half een al sluiten, dat slaat toch nergens op? Wie werkt er nou van half tien tot half een?
En natuurlijk heeft die camera geen vreselijke haast, maar het had allemaal zo veel makkelijker kunnen gaan naar mijn idee.. Hoe dan ook.. Geduld is een schone zaak enzo, dus we wachten gewoon af..

[ Voor 3% gewijzigd door Algurgazan op 19-05-2010 13:33 ]
Komt vaker voor dat afdelingen van bedrijven niet de hele dag maar een bepaald gedeelte van de dag bereikbaar zijn voor telefonisch verkeer. De rest van de dag wordt er echt wel gewerkt hoor (denk aan huisartsen, incassobedrijven...). Of het klantvriendelijke is, is een tweede...Algurgazan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:32:
[...]
En afdelingen die om half een al sluiten, dat slaat toch nergens op? Wie werkt er nou van half tien tot half een?
En geloof me... het is het wachten waard
[ Voor 77% gewijzigd door hemiparo op 19-05-2010 13:36 ]
De klantenservice noemt het zelf een "aktie". Of dat de waarheid is...?Raymond schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:28:
WMB ook hulde aan Wehkamp![]()
Met dit soort acties word ik altijd wel nieuwsgierig naar de achtergrond: Was het een vergissing en heeft Wehkamp gewoon het verlies geslikt, of was het gewoon een goeie aanbieding (en hebben ze er veel te weinig reclame voor gemaakt)
U heeft een vraag over een artikel die u bij ons heeft besteld. Volgens onze gegevens heeft u het artikel tijdens een aktie besteld. Helaas is deze aktie voorbij en het artikel heeft zijn normale prijs weer.
Klantenservice wehkamp.nl
Jammer dat die NL pdf niet geprint kan wordengyedema schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:35:
Haha.. ik heb het andersom gedaan: uitgepakt, gecontroleerd, en nu gepost! Eén "maar": bijgeleverde "benutzershandbuch". Vandaar dus de NL PDF op de site. Maar dat zal me ruk zijn met €384,- korting...!
Wehkamp: bedankt; grote klasse!!
Het duitse boek is al onderweg naar de manual exchange service, maar ik had geen zin om daarop te wachten. Niet bepaald een nuttige toevoeging (verkapte "zoek hier naar de manual post").
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 20-05-2010 11:35 ]

En ze twijfelden over mijn email adres, waarschijnlijk omdat ik een spaanse tld heb.. (zie mijn website, is mijn achternaam..) Heel handig allemaal.. In ieder geval is de conclusie nu dat mijn camera (ijs en weder dienende, Deo Volente, etc. etc.) morgen tussen twaalf en zes bezorgd gaat worden.. Eindelijk..
Ik heb net ook maar even contact opgenomen en gevraagd waarom het niet met de rest is verzonden. Ze zei: 'het is een extra controle voor dit soort producten' en ze ging het aanpassen in het systeem. Ik vroeg: 'komt het omdat ik de eerste keer klant ben?' Toen werd opeens de verbinding verbroken

Pff, dacht zal ik nu weer terugbellen of niet toch maar gedaan. Een nieuwe medewerker aan de telefoon en ik moest weer mijn gegevens geven. Ik vroeg weer waarom het niet met de rest is verzonden, het ligt blijkbaar ook niet aan mijn leeftijd echt iedereen krijgt deze controle...
Blijkbaar had de eerste medewerker al in het systeem aangepast dat het verzonden moest worden en ze moest even haar handeling aanpassen anders kreeg ik er twee
Uhm, twee dacht ik dat maakt mij niet uit doe maar
Het blijft stom dat ze sommige mensen in dit topic wel bellen, en zonder enige aanwijsbare reden mij niet, terwijl ze gewoon mijn (correct ingevoerde) telefoonnummer hadden.. Maar goed, het zal ook allemaal wel, het is wat onhandig gegaan, en ik ga de huid nog niet verkopen totdat ik hem morgen in m'n handen heb, maar het lijkt goed te komen..hemiparo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:23:
Kan het me ook wel een beetje voorstellen van Wehkamp, eigenlijk ook wel goed dat ze bij twijfel onderzoek doen. En een brief is dan inderdaad het handigste, wel jammer van de vertraging maar goed...
Het was de eerste keer dat ik iets kocht bij Wehkamp, acceptgiro zat echter gewoon op het pakket. Wel hebben ze mij gebeld om te bevestigen dat het ook daadwerkelijk besteld was.
Ik moet zeggen dat ik wel blij zijn dat ze gewoon geleverd hebben, maar ik ben iets minder te spreken over de levering zelf. Mijn vader heeft het pak aangenomen en kwam er eigenlijk te laat achter dat het al geopend was geweest. Nu mistte er gelukkig niets, maar toch vind ik dit geen stijl. Ook vind ik het erg vreemd dat ze het niet versturen in een neutrale doos, kan me voorstellen dat er zo toch wel eens een pakje "verdwijnt" of spoorloos raakt.
Heb zoiets dergelijks meegemaakt bij de Neckermann toen ik daar een PS3 wilde kopen. Na 3 weken nog niets geleverd. Bellen, bellen en uiteindelijk een onvriendelijke dame gesproken dien aangaf dat het zo lang duurde wegens die specifieke brief. Wat daarin stond kon ze niet zeggen. Maar naar wat doorvragen zei ze met een enorme sneer dat het iets met kredietwaardigheid, BKR en Tiel te maken had.Onroptemraakle schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:55:
Ik heb dus ook een vertraagde levering en net maar even gebeld. Eerst 5 minuten in de wacht gestaan en mevrouw weet niet wat een 'vertraagde levering' is, ze zei wel dat de bestelling is geannuleerd. Ik zei: 'oo daar weet ik niks vanaf?' toen zei ze 'nee anders had u niet gebeld maar er is een brief onderweg...'
De brief is gisteren verzonden en waarover deze brief zou gaan wist ze ook niet... Na wat doorvragen blijkt het mogelijk te gaan om het betalen van een voorschot of iets dergelijks.
Situatieschets
Eerste keer klant bij Wehkamp en aangegeven dat ik met een acceptgiro zou betalen.
Dat allemaal voor een eerste bestelling van 300 EUR. Heb toen de bestelling fijn geannuleerd en bij Bol.com via iDeal betaald. Voor mij geen postorder toko's meer met hun eindeloze slechte communicatie en kredietwaardheid checks waar je absoluut niet van op de hoogte wordt gehouden qua status en wat ze uberhaupt aan het doen zijn

Een goede vriend van me piste net langs het potje en is nu driftig op zoek via Marktplaats om deze set voor €600,- te scoren maar ook dat gaat niet erg vlot begrijp ik...
Hier een zéér tevreden nieuwe Tweaker.net forum lid en D90 eigenaar
Edit: Overigens ook eerste keer klant bij Wehkamp en de acceptgiro zat op de doos geplakt..
[ Voor 11% gewijzigd door D-Ed op 20-05-2010 16:01 ]
Volgende hoofdstuk zal de rekening worden.. Door het eerder beschreven gedoe hebben ze dus een nieuwe bestelling met de huidige prijs gemaakt, driehonderd euro boven de 30 april prijs... Als het goed is krijg ik volgende week een nieuwe rekening, maar ik moet het allemaal nog maar zien.. Kan in ieder geval met de camera spelen!
Nu werd mij verteld dat als er iets mis is met de camera tijdens de garantieperiode, Wehkamp mijn aanspreekpunt is, en ik niet naar Nikon hoef te stappen. Daarbij is alleen de afleverbon nodig, en niet Nikon's garantiebewijs.
Maar goed, ik wil gewoon mijn Nikon garantie
[ Voor 7% gewijzigd door dvdgrs op 21-05-2010 12:17 ]
Eerst maar eens kijken of alles in dozen zit voordat ik ga bellen.
Edit dozen open.
Ik heb dus 2 camera's gekocht en in 1 doos mis ik een CaptureNX2 trail version en in de andere heb ik een lege Nikon Service Warranty van de lens

[ Voor 36% gewijzigd door Temraakle op 21-05-2010 15:21 ]
* marrk mompelt iets over karmaOnroptemraakle schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:31:
Bah nu moet ik onderhand voor de 4de keer contact opnemen met Wehkamp omdat ik ze blijkbaar voor € 795,- heb gekocht.
Eerst maar eens kijken of alles in dozen zit voordat ik ga bellen.
Edit dozen open.
Ik heb dus 2 camera's gekocht en in 1 doos mis ik een CaptureNX2 trail version en in de andere heb ik een lege Nikon Service Warranty van de lens. Dat is ook wel slordig van Nikon...
Ik ben echt benieuwd wat er mis is gegaan bij Wehkamp, want gezien verkeerde warranty cards en dergelijke denk ik dat het toch om een b-batch gaat ofzo. Betekent niet dat ik niet stikjaloers ben...
Ik denk idd ook wel dat een webwinkel als Wehkamp een pallet refurbished D90's als nieuw in de markt zet . . . NOTmarrk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:35:
[...]
* marrk mompelt iets over karma
Ik ben echt benieuwd wat er mis is gegaan bij Wehkamp, want gezien verkeerde warranty cards en dergelijke denk ik dat het toch om een b-batch gaat ofzo. Betekent niet dat ik niet stikjaloers ben...
Met die van mij is iig helemaal niks aan het handje: keurig verpakt, helemaal compleet, dozen dicht en met luchtkussens en alle info aanwezig.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Hmmm... toch iets te veel Tweakers aan het ruilen geweest
edit: het is een normaal boekje net zoals de duitse, niet zelf geprint of zo.
[ Voor 49% gewijzigd door joopv op 28-05-2010 11:44 ]

Is niet helemaal wat ik had verwacht dus. De andere mensen wel een "echte" handleiding gekregen dan?!
Nickname does not reflect reality
Ik heb wel een echte handleiding gekregen. Maar in de voorwaarden van de handleidingen-omruil staat ook: op=op. Dat ze je nog een geprinte handleiding hebben gestuurd is op zich nog coulant. Kennelijk laten ze anderen wachten (zie hierboven).Brad Pitt schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:37:
Krijg net de "manual" binnen. Lees: een geprinte versieLeest nogal lastig zo, het is niet eens een boekje.
Is niet helemaal wat ik had verwacht dus. De andere mensen wel een "echte" handleiding gekregen dan?!
Coulant? Gaan ze de originele handleiding nog nasturen dan? Die kans lijkt mij gering, het bijgeleverde briefje in ogenschouw nemende (Hierbij zenden wij het door u gevraagde.).joepert schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:57:
Dat ze je nog een geprinte handleiding hebben gestuurd is op zich nog coulant. Kennelijk laten ze anderen wachten (zie hierboven).
Nou nee dus, heb ik niet om gevraagd. Ik koop in Nederland een camera, aan een Duitse handleiding heb ik niets. Zal ze mailen dat ik zowel deze kopietjes met de Duitse manual terug stuur en een NL exemplaar wens.
Heb je uberhaupt de originele Duitse handleiding see what I did thereBrad Pitt schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:08:
[...]
Coulant? Gaan ze de originele handleiding nog nasturen dan? Die kans lijkt mij gering, het bijgeleverde briefje in ogenschouw nemende (Hierbij zenden wij het door u gevraagde.).
Nou nee dus, heb ik niet om gevraagd. Ik koop in Nederland een camera, aan een Duitse handleiding heb ik niets. Zal ze mailen dat ik zowel deze kopietjes met de Duitse manual terug stuur en een NL exemplaar wens.
Ik krijg in ieder geval (volgens Nikon...) volgende week een Nederlandse handleiding, mijn 300 euro korting is verwerkt door wehkamp, dus het lijkt allemaal goed te komen bij mij
Blijkbaar heb je niet begrepen dat het een OMRUIL service is. Je had de orginele duitse handleiding moeten opsturen, en dan krijg je een orginele nederlandse handleiding retour.Brad Pitt schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:08:
[...]Zal ze mailen dat ik zowel deze kopietjes met de Duitse manual terug stuur en een NL exemplaar wens.
En dat moet ik ruiken of zo? Ik stuur Wehkamp een mail waarin ik aangeef een Duitse handleiding te hebben gekregen en wat er moet gebeuren om te zorgen dat ik een Nederlandse versie krijg. Hierop krijg ik geen concreet antwoord en vandaag opeens een geprinte versie in de bus. Sure, dat is lekker logisch natuurlijk.joopv schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:14:
Blijkbaar heb je niet begrepen dat het een OMRUIL service is. Je had de orginele duitse handleiding moeten opsturen, en dan krijg je een orginele nederlandse handleiding retour.
Ooh, je hebt het via wehkamp gespeeld.. Dan kan je Nikon ook niks verwijten.. (edit: wat je dan ook niet doet lees ik.. ) Nikon biedt (staat al ergens anders in dit topic geloof ik, maar hier nogmaals de link) een manual exchange service.. Stuur de Duitse versie op, krijg een Nederlandse terug, en dat werkt dus wel goed!Brad Pitt schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:19:
En dat moet ik ruiken of zo? Ik stuur Wehkamp een mail waarin ik aangeef een Duitse handleiding te hebben gekregen en wat er moet gebeuren om te zorgen dat ik een Nederlandse versie krijg. Hierop krijg ik geen concreet antwoord en vandaag opeens een geprinte versie in de bus. Sure, dat is lekker logisch natuurlijk.
Ja dat leek mij het meest logische, aangezien ik bij hun de aankoop had gedaan!Algurgazan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:21:
Ooh, je hebt het via wehkamp gespeeld...
Over Nikon niets dan lof, maken prima spulliesDan kan je Nikon ook niks verwijten.. (edit: wat je dan ook niet doet lees ik.. )
Thanks!! Meteen doen nu, en dan even geduld hebben dus lees ik. Is niet erg, had al een D90, maar wil gewoon bij deze óók een Nederlandse handleidingNikon biedt (staat al ergens anders in dit topic geloof ik, maar hier nogmaals de link) een manual exchange service.. Stuur de Duitse versie op, krijg een Nederlandse terug, en dat werkt dus wel goed!
Blijf het ook wel netjes vinden dat Wehkamp een uitgeprinte handleiding stuurt, zeker gezien de prijs die wij hebben moeten betalen voor de D90. Had overigens eens een vergelijkbaar akkefietje met een Canon p&s die ik bij Digitalstreet had gekocht en waar alleen maar boekjes in allerlei oostblok-talen bij zaten. Zij hebben toen wel een originele Nederlandse handleiding voor me geregeld, wat ik ook erg nette service vond.
Anoniem: 71496
Adres was kwijt??vreemd maar ja, Ben er heel tevreden mee voor deze prijs.
Geen slowchat over de levertijden tenzij er echt nieuws is, anders gebeurt er hetzelfde als hier.