GeForce 8800 GTX crasht na enkele minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Dag Allemaal,

Sinds vandaag doet mijn GeForce 8800XT iets raars. Wanneer ik een game speel (bv WoW) freezt het scherm en komen er rare vlekjes op de achtergrond. Windows (7 64bit) geeft dan een BSOD en herstart. Soms blijft de pc gewoon hangen en is er geen restart. Ik dacht eerst dat het aan WoW zelf kon liggen maar wanneer ik 3dMark06 run heb ik hetzelfde probmeem.
Na een reboot met BSOD heb ik de volgende log:
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.4
Locale ID: 2067

Additional information about the problem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA80049E2010
BCP2: FFFFF8800F341D50
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\042910-21730-01.dmp
C:\Users\Thibaut\AppData\Local\Temp\WER-43134-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
Windows 7 Privacy Statement - Microsoft Windows

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt
Ik heb onmiddellijk de laatste nvidia drivers geïnstalleerd maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Hebben jullie een oplossing of denken jullie dat de kaart simpelweg stuk is? Wanneer ik een film kijk heb ik het probleem helemaal niet...

Dank bij voorbaat,

Thibaut

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49
Iedere dag komt er toch wel een nieuw topic van iemand die de pineut is :P.
Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:25
In 't kort: je kaart is overleden. Je kan 'm evt proberen te repareren door hem in de oven te bakken, hoe en wat staat in dat topic van vipeax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Dankjewel voor de snelle en goede reacties. Ik had al van de oventruk gehoord maar wist niet 100% zeker of het ook voor mij van toepassing was.
Indien de kaart toch volledig overleden is, wat is dan een goede equivalent voor de 8800 GTX waar geen megaklachten over zijn? Heb al eens op tomshardware.com gekeken bij de charts maar die zijn ondertussen redelijk gedateerd.

mvg

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wat is je budget? Een equivalent in prijs is er niet gezien iedere kaart die er nu te koop is, goedkoper zal zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Aangezien ik binnen een jaar ofzo toch een volledig nieuwe pc zal aanschaffen, wil ik nu zeker niet veel geld uitgeven. Ik wil daarom onder 100euro proberen te blijven. Met dat geld hoop ik dat ik qua prestaties een equivalente kaart vind...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
-Een GTS250 (9800GTX+) zal een euro of 105 kosten (1GB, Club3D GTS 250 Green Edition bv, 512MB kost minder). -Een 4850 zal rond de 100 euro zitten voor 1GB (Sapphire, Powercolor, Club3D, Gigabyte)
-2e hands heb je wel veel keuze MET een performance winst (denk aan 4870s, GTX 260s etc rond de 65-100 euro).
-Voor 125 euro kun je een 5770 (DX11) kopen, nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
En zijn er bij de 9serie of verder ook klachten vergelijkbaar met de 8800series?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik ben bang van wel.... :( (zelfs de mobile-serie heeft er last van :F)

[ Voor 46% gewijzigd door Paprika op 30-04-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Scheisse...misschien dan toch voor ATI opteren...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Paprika schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:56:
-Een GTS250 (9800GTX+) zal een euro of 105 kosten (1GB, Club3D GTS 250 Green Edition bv, 512MB kost minder). -Een 4850 zal rond de 100 euro zitten voor 1GB (Sapphire, Powercolor, Club3D, Gigabyte)
-2e hands heb je wel veel keuze MET een performance winst (denk aan 4870s, GTX 260s etc rond de 65-100 euro).
-Voor 125 euro kun je een 5770 (DX11) kopen, nieuw.
Voor 65 euro heb je geen GTX260 of HD4870, denk ik. En bij kaarten uit de 9-serie van Nvidia komt dit conflict al veel minder voor.

Maar al ga je een nieuwe kaart kopen moeten we wel de rest van je PC weten. Want als je nu een P4 hebt en daar duw je een HD4870 in oid dan zal dat ook alleen maar een bottleneck vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
- intel core2duo E6600 (2,4ghz)
- 2GB DDR2RAM
- MSI P6N mobo

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:28

Herman

FP ProMod
Tsja, ik begrijp niet zo goed dat de conclusie gelijk is dat de GPU dood is.
Ik zou voor de zekerheid nog even een klein checklijstje langslopen. Wellicht is het probleem eenvoudiger te verhelpen en is een nieuwe GPU helemaal niet nodig. (niet geschoten is altijd mis)
-Wat is de temperatuur van de GPU bij load? Kan het zijn dat er veel stof in de koeler zit?
-Heb je een goede voeding? (b-merken worden veel slechter na verloop van tijd)
-Heb je de GPU al even in een andere computer geprobeerd?

Dit is niet heel veel werk. Ik zou dit eerst proberen... Nieuwe GPU kan altijd nog.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Djmaddox schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:09:
En bij kaarten uit de 9-serie van Nvidia komt dit conflict al veel minder voor.
Maar komt het minder voor omdat de kaarten veel nieuwer zijn of omdat nVidia nu wel goed soldeersel gebruikte? Ik ben bang dat het het eerste is eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 30-04-2010 13:14 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat topic over de oventruc met g80-kaarten (8800GTX/GTS/Ultra) is aangemaakt in september 2009. De eerste g92-kaart (nieuwe GPU waar ook de 9000-serie en de GTS250 op gebaseerd zijn) was de 8800GT, die kwam een jaar later dan de g80. Mocht de g92 ook last van dat probleem hebben, dan zou dat de komende maanden dus wel duidelijk worden. Echter zijn er tot nu toe al (volgens mij) twee 8800GT's in dat topic langsgekomen die hetzelfde probleem hadden, dus de eerste tekenen daarvoor zijn niet best. Het is nog niet echt duidelijk of het probleem inmiddels opgelost is, en zo ja, vanaf welke serie kaarten.

(Want NVidia houdt zijn mondje er stijf over dicht :X)

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 30-04-2010 13:33 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:32:
Echter zijn er tot nu toe al (volgens mij) twee 8800GT's in dat topic langsgekomen die hetzelfde probleem hadden, dus de eerste tekenen daarvoor zijn niet best.
Wel meer volgens mij, de laatste weken sowieso al twee.
Nou volgens mij niet helemaal, ze geven namelijk al een teken af met één jaar garantie op een Fermi GPU. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Weet iemand of ik die thermal pads van de huidige koeler kan hergebruiken?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tboheeren schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:42:
Weet iemand of ik die thermal pads van de huidige koeler kan hergebruiken?
Als je ze heel kan houden lijkt het mij geen probleem. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Zijn die pads vastgeplakt met lijm of ook standaard koelpasta? Ik heb in de grote thread gelezen dat ze normaal wel lossen als de kaart nog heet is ... Maar ik wil dus graag weten hoe ik ze correct terug bevestig.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

tboheeren schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:02:
Zijn die pads vastgeplakt met lijm of ook standaard koelpasta? Ik heb in de grote thread gelezen dat ze normaal wel lossen als de kaart nog heet is ... Maar ik wil dus graag weten hoe ik ze correct terug bevestig.
Gewoon terug plakken? Ik heb ze destijds ook hergebruikt, ze bleven bij mij met het loshalen allemaal aan de koeler vast zitten dus na het bakken gewoon terug geplaatst... ( wel nieuwe thermal paste op de cpu natuurlijk.. ;) )

Ik heb trouwens wel bij iedere memchip 1 druppeltje thermal paste gedaan, just for safe keeping.. ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

bwerg schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:32:
Dat topic over de oventruc met g80-kaarten (8800GTX/GTS/Ultra) is aangemaakt in september 2009. De eerste g92-kaart (nieuwe GPU waar ook de 9000-serie en de GTS250 op gebaseerd zijn) was de 8800GT, die kwam een jaar later dan de g80. Mocht de g92 ook last van dat probleem hebben, dan zou dat de komende maanden dus wel duidelijk worden. Echter zijn er tot nu toe al (volgens mij) twee 8800GT's in dat topic langsgekomen die hetzelfde probleem hadden, dus de eerste tekenen daarvoor zijn niet best. Het is nog niet echt duidelijk of het probleem inmiddels opgelost is, en zo ja, vanaf welke serie kaarten.

Mijn Club3D 9800GTX (G92) is vorige week overleden (Rode verticale strepen over het scherm, vastlopers, bluescreens, artifacts)
Dus ja: die hebben hetzelfde probleem.
Was een kaart van 2,5 jaar oud (3 maanden buiten de garantie)

Heb hem dit weekend gefixed d.m.v. de 'ovenfix' en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de koeling te vervangen door een Scythe Mushashi (nu 50 ipv 95C @ full load)

- Haal alle koelblokken/koelpasta van de videokaart
- Neem een bakplaat en leg daarop een vel aluminium folie
- Maak 4 ballen van folie en leg hierop de kaart met de GPU/memory zijde naar benden op de ballen
- Verwarm de oven voor op 195C
- Als de oven is voorverwarmd doe je de bakplaat in de oven
- Zet de timer op 8 min en neem een bak koffie
- Als de pieper gaat haal je de bakplaat uit de oven (let op! HEET! ook de videokaart, ovenhandschoenen sterk aanbevolen)
- Laat de videokaart afkoelen en plaatst alle koelblokken (of installeer direct nieuwe koeling)
- Plaats de videokaart weer terug in de PC & sluit alle kabels weer aan.
- Maak kruisjes van je vingers en start PC weer op.

met wat geluk heb je nu weer een werkende PC/videokaart.

Zie ook:
http://forum.xcpus.com/xt...g-8800-gtx-no-56kers.html & http://www.overclock.net/...aphics-card-oven-fix.html

[ Voor 7% gewijzigd door hellbringer op 03-05-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Great replys mannen thanks, Ik ga verder op het hoofdthread 'doodgaan van 8800gtx' voor men laatste 3 vraagjes en dan begin ik eraan

Inventaris

Pagina: 1