Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Iemand enig idee hoe hard je gaat als je cruised op een racefiets? Een echte wielrenner tikt de 50km/h aan, maar stel dat ik een racefiets koop en ik stap er voor het eerst op, hoe hard ga je dan op zo'n ding? Iemand ervaring mee?

Zit er aan te denken om lekker naar mijn werk te fietsen, 28km. Maar ja, hoe lang doe je daar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:52
Dat ligt er aan hoeveel druk je op een pedaal zet bij versnelling x.

Hoe meer druk je op de pedalen zet hoe harder hij vooruit gaat.

De hendels aan het stuur kun je mee remmen.

Succes!

[ Voor 47% gewijzigd door RedHat op 28-04-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zo snel als je trapt? :+

28km, moet je toch rekenen op een uur fietsen hoor. Wat minder als je 35 gemiddeld haalt, maar dat is al heel hard.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Dat ligt helemaal aan jezelf? Je zal misschien wel iets harder kunnen/gaan dan op een normale fiets, maar het ligt toch grotendeels aan je eigen conditie en kracht. Als je normaal 15 km/u fietst ga je op een racefiets niet ineens 30 km/u.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

als je 5 km per uur fietst, moet je iets eerder vertrekken naar je werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 14:16
Als je oefent is 28km goed binnen het uur te halen, maar net zoals hierboven al is aangegeven: het ligt vooral aan je conditie en kracht.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RedHat schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:15:
Dat ligt er aan hoeveel druk je op een pedaal zet bij versnelling x.

Hoe meer druk je op de pedalen zet hoe harder hij vooruit gaat.

De hendels aan het stuur kun je mee remmen.

Succes!
Als je de berekening wilt verfijnen moet je corrigeren voor helling, windrichting, kuilen in de weg, verkeerslichten. en andere zaken die vertragend dan wel versnellend werken.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Ahhh... het heeft te maken met hoe harder je trapt hoe harder je gaat! Thnx voor de heads up! :p

Mijn conditie is redelijk gemiddeld denk ik, ik loop 10km hard in 58 minuten. Niet echt denderend dus maar wel prima.

Ik verwacht toch wel redelijk wat snelheids winst te halen uit een snellere fiets.Misschien is zelfs een fixxed gear bike een optie.... Niemand die hier op een racefiets rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zelf heb ik vorig jaar een racefiets gekocht en rij inderdaad die 28 kilometer in een uurtje.
Dit zonder stoplichten en en moeilijke kruispunten. En dan trap ik niet als een idioot :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Check anders dit topic eens voor meer ervaringen.

offtopic:
sorry had een edit moeten zijn

[ Voor 15% gewijzigd door DeeJee op 28-04-2010 09:33 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Mijn racefiets gaat 40.074 / 24 = 1669 km/h.

Wat wil je nou? :+ Wij moeten jou gaan vertellen hoe hard jij kan fietsen?

Je zult op een racefiets voornamelijk sneller zijn door je zithouding. Je hebt minder luchtweerstand. Versnellen kun je ook sneller door het kleinere gewicht.

Ik denk niet dat je meer dan 100W kunt trappen voor een uurtje. Dus tussen de 28 en 30 km/h. Als je een beetje getrained bent dan kun dat ook op een normale fiets overigens :+

[ Voor 5% gewijzigd door 0rbit op 28-04-2010 10:06 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Snake schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:15:
Zo snel als je trapt? :+

28km, moet je toch rekenen op een uur fietsen hoor. Wat minder als je 35 gemiddeld haalt, maar dat is al heel hard.
In mijn geval mag ik dan anderhalf uur eerder weg want ik moet daarna ook nog even douchen. Ik zweet me dan de pleuris

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat went wel op termijn als je 60km / dag fietst hoor.

En een half uur om je te douchen? Damn, ik doe het in 7 minuten :+

[ Voor 39% gewijzigd door Snake op 28-04-2010 10:26 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ik heb een oude mountainbike, daar ga ik 28km/u op. Met een racefiets zal ik gok ik rond de 45 zitten....
Materiaal lijkt me nou niet het belangrijkste van hoe snel je gaat wanneer je op een redelijk kwaliteits niveau zit (niet verroest, lekker trappend)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 28-04-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en ligfiets, die gaan echt een stuk harde, ook met wind tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:26:
Ik heb een oude mountainbike, daar ga ik 28km/u op. Met een racefiets zal ik gok ik rond de 45 zitten....
Materiaal lijkt me nou niet het belangrijkste van hoe snel je gaat wanneer je op een redelijk kwaliteits niveau zit (niet verroest, lekker trappend)
LOL 45? We zijn geen Cancellera's.
30 km gemiddeld is in een uurtje te doen, maar zoals gezegd hangt het heel erg af van de stoplichten e.d. Nou is er vaak wel wat te optimaliseren qua route (minder stoplichten, meer kilometers). Ik zou rekenen op een uur met de racefiets, wat sneller wordt naarmate je het vaker doet. Als je went aan de afstand dan kan je uiteindelijk wel 31-34 gemiddeld halen, dan zweet je je wel de pleuris.
Cruise snelheid is 35/36 wel te doen, maar gemiddeld zit je daar dus altijd flink onder.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

MrAngry schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:34:
[...]

LOL 45? We zijn geen Cancellera's.
Ik bedoelde het ook juist andersom. Als je op een goed geoliede oude mountainbike 28km haalt zul je op een racefiets niet opeens zo veel harder gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 28-04-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:25
Zat net te kijken, wel interessant in dit weer. Volgens Google Maps ligt mijn werk 10km van mijn huis. Dat is normaal een uur met OV. Met de fiets zou ik de tijdsduur met minimaal een half uur terug kunnen brengen dan :D Ik heb een oude MTB, met mooie slicks onder, en kan ik zonder problemen achter scooters aan blijven rijden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Don3k op 28-04-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Bij de wielervereniging hier hebben ze groepen voor 25 / uur kruissnelheid (de beginners), 30 / uur (de actieve wielrenners die regelmatig in het weekend een toertocht van 100+ km pakken) en de 35 / uur (de snelle jongens, waar vaak ook wedstrijdfietsers meetrappen).

Ik denk dat je als beginner uit moet gaan van die kruissnelheid van 25 / uur.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:26:
Met een flinke knipoog, inderdaad. Maar om 28km/u op een mountainbike te rijden, zit je toch al boven de 200 watt, als je dat een uur kunt volhouden ben je goed getraind.

Ter vergelijking, snelheden gemeten met 250 watt op de SRM-meter (gepubliceerd door ligfietsfabrikant M5):

Afbeeldingslocatie: http://m5-ligfietsen.com/uploads/Itemizer/popups/1150.1.png
Noot: een interessante velomobiel voor 30 km woon/werk afstand, de Quest is weggelaten, die zal richting 50 km/u moeten kunnen rijden met 250 watt.

In de praktijk is een uur lang 250 watt leveren fors. Je kunt het rijden als je in goede conditie bent, het niet erg vindt om je helemaal in het zweet te werken, niet op ander verkeer hoeft te anticiperen, en redelijk weer hebt. De keren dat ik dat gedaan heb had ik het na een uur (40 km op een low racer) wel even gehad. Niet iets om geregeld 's morgens naar het werk te doen. 150 Watt is wel te doen als je een beetje gewend bent, en met een normale racefiets kun je daarmee iets in de 30 km/u rijden als je onderin het stuur gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Snake schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:25:
Dat went wel op termijn als je 60km / dag fietst hoor.

En een half uur om je te douchen? Damn, ik doe het in 7 minuten :+
ik zou 25 km moeten fietsen en weet nu al dat ik geen 25km/u constant kan rijden. Oversteken e.d.
Daarnaast sta ik smorgens idd bijna half uur onder de douche...beetje mijn alleen momentje.... :+
het kan overigens wel in 7 minuten als het moet.

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 28-04-2010 12:21 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:58

Dido

heforshe

Met een topicstart als deze zie ik hier geen wetenschappelijke, laat staan een levensbeschouwelijke discussie uitkomen.

Sowieso is je cruise-snelheid niet het belangrijkste als je wilt weten hoe lang je erover rijdt naar je werk, dan spelen heel andere factoren een rol (route, stoplichten, verkeer, etc.)

Als je wilt zou je met een uitgebreidere topicstart een topic in VV (het is immers vervoer!) kunnen openen - dan raad ik je wel aan om de kant op te gaan van "ik overweeg naar mijn werk te gaan fietsen, waar moet ik rekening mee houden" want "hoe hard gaat een fiets" krijgt in VV net zo hard een slotje als hier ;)

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.