• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:26:
Ik heb een oude mountainbike, daar ga ik 28km/u op. Met een racefiets zal ik gok ik rond de 45 zitten....
Met een flinke knipoog, inderdaad. Maar om 28km/u op een mountainbike te rijden, zit je toch al boven de 200 watt, als je dat een uur kunt volhouden ben je goed getraind.

Ter vergelijking, snelheden gemeten met 250 watt op de SRM-meter (gepubliceerd door ligfietsfabrikant M5):

Afbeeldingslocatie: http://m5-ligfietsen.com/uploads/Itemizer/popups/1150.1.png
Noot: een interessante velomobiel voor 30 km woon/werk afstand, de Quest is weggelaten, die zal richting 50 km/u moeten kunnen rijden met 250 watt.

In de praktijk is een uur lang 250 watt leveren fors. Je kunt het rijden als je in goede conditie bent, het niet erg vindt om je helemaal in het zweet te werken, niet op ander verkeer hoeft te anticiperen, en redelijk weer hebt. De keren dat ik dat gedaan heb had ik het na een uur (40 km op een low racer) wel even gehad. Niet iets om geregeld 's morgens naar het werk te doen. 150 Watt is wel te doen als je een beetje gewend bent, en met een normale racefiets kun je daarmee iets in de 30 km/u rijden als je onderin het stuur gaat hangen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.