panasonies schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:06:
Ik heb ze nu via een e-mail in gebreke gesteld, nadat ze dat zelf voorgesteld hadden. Hopelijk krijg ik binnen een redelijke termijn mijn geld terug. Dan kan ik voor een kwalitatief beter merk gaan met betere garantievoorwaarden. Dit keer ga ik ook niet meer bij een webshop kopen, maar bij een 'fysieke' winkel, omdat ik denk dat je daar wel een voordeel mee hebt.
Ik wens jouw dan veel succes, want uit jouw opmerking kan ik afleiden dat je nog steeds geen idee hebt hoe de werkelijkheid in elkaar steekt en je dus de volgende keer er weer instinkt. Er is geen ENKEL merk of normale consumentenkoop, die aan jouw huidige wensen zal voldoen. Een fysieke winkel helpt daarbij niet, wilde je in de winkel gaan roepen oid? Het recht en afhandeling blijft hetzelfde. Wil je per se 365 dagen per jaar de beschikking hebben over een laptop, koop je een 2e, óf zoek naar een koopcontract waarbij je expliciet recht hebt op een leen exemplaar, bij welk defect dan ook!! Als laatste weet ik niet of er ueberhaupt zoiets bestaat en als het al bestaat zal het zo duur zijn, dat je ongewijfeld kiest voor een 2e laptop van 400 euro oid, die je daarna weer van de hand wil doen.
Punt is, de garantieafhandeling die jij wenst, is gewoon ongewenst. Als je die service moet gaan verlenen op alle laptops, dan stijgen de kosten voor de service meer dan dat je ervoor terug krijgt. Oftewel, dan betaald iedereen 100 euro meer, terwijl slechts een enkel percentage er ooit iets voor terug krijgt. Dat wil ook niemand. Een stukje markt werking zorgt voor evenwicht en op dat punt zitten we nu. Er zijn niet heel veel defect, de service verlening is voor 90% voldoende (iedereen wil wel sneller uiteraard, maar redelijk zijn de gestelde termijnen) en die andere 10% heeft gewoon pecht en moet dat gewoon accepteren, of er heel veel voor betalen in de vorm van een apart contract. Ik ben zelf zéér content met de markt werking, immers anders betaal ik heel veel meer voor producten, omdat 10% die superservice verlangt. De eisen die je stelt zijn van een zakelijk karakter imo en de afhandeling tot zoverre zijn zelfs zeer uitstekende termijnen, geloof me, het kan nog veel langer duren.
Als je met een groot bedrijf een consumenten internet verbinding hebt en dan begint te klagen dat je internet er even een aantal uur uitligt, en dat je daardoor tien duizenden euro's schade loopt, kun je die ook niet verhalen op die consumenten internetprovider. Had je beter achter je oren moeten krabben en een duur abonnement inclusief SLA moeten afsluiten, zodat je ook daadwerkelijk recht op die zaken en iemand ander wél in gebreke kunt stellen. En echt, dat met die internetverbinding, gebeurt nog schokkend vaak.
Kortom, je (men) zult je wensen/eisen iets meer moeten bijstellen op de grote menigte, óf je moet er gewoon extra voor betalen. Anders kom je hoe dan ook weer bedrogen uit.
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:37:
ik heb hier een futjitsu siemens via mijn school gekocht en heb next day on site garantie voor 2 jaar lang. Eenmaling 60 euro en heb het al eens gebruikt, heerlijk
Zou toch maar zo iets gaan regelen als ik jou was

Kijk eens! Die kosten vallen zelfs nog heel erg mee, had ik niet gedacht! Dat is precies iets voor de TS lijkt me. Net dat stukje extra garantie, voor niet zo veel.
[
Voor 10% gewijzigd door
dinkelover op 28-04-2010 15:49
]