Overlast door lange reparatieduur laptop

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat komt, dacht ik, op vijf keer uit. En dan nog krijg je niet je aankoopbedrag terug aangezien je de laptop wel een tijd hebt kunnen gebruiken.

En ga je nu voortaan wel goed vooronderzoek doen? Want dit had je echt wel kunnen weten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 21:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

@panasonies: als je iedereen hier om advies vraagt en deze adviezen naast je neer legt, hoe kan je dan nog verwachten dat anderen jou advies zullen geven?
panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:45:
[...]
En dan heb ik nog een vraag, Na hoeveel keer repareren is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen? Of is dit per bedrijf verschillend.
Geld terug krijgen kan als de koop wordt ontbonden en zoals je al weet is dit het geval zodra je ze in gebreke stelt en zij akkoord gaan met de in gebreke stelling. Mijn visie op de zaak is echter dat de winkel (leverancier) hier erg adequaat reageert en op geen enkele wijze in gebreke is. Als de laptop nu zo belangrijk voor je is, dan is de optie om de laptop later op te sturen een zeer nette oplossing, waarop ik geen enkel tegenargument heb gehoord. Ja, een groene waas is niet leuk, maar overkomelijk als het gaat om het afronden van een project voor school. De garantie op een laptop geeft je geen recht op een vervangend exemplaar.

Bovendien zou ik de school ook 'ns op z'n verplichting wijzen om de lesmiddelen voldoende ter beschikking te stellen. Als je software die je nodig hebt niet kunt terugvinden op de PC's op school, dan is dat iets wat ook niet helemaal klopt.

Maar zoals gezegd: neem de tips in dit topic ter harte, want geloof me, zo ingewikkeld is het niet als je je nu voorstelt. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:45:
En dan heb ik nog een vraag, Na hoeveel keer repareren is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen? Of is dit per bedrijf verschillend.
Vijf losstaande defecten of driemaal hetzelfde defect.

Ik sluit me alleen aan bij de algemene consensus: je bent niet echt redelijk in je opstelling naar de winkel toe. In mijn tijd bij de klantenservice van een grote elektronica keten waren we daar heel makkelijk in: de grootste schreeuwers gaan het hardst achterin.
mOrPhie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:08:
Als je software die je nodig hebt niet kunt terugvinden op de PC's op school, dan is dat iets wat ook niet helemaal klopt.
Vraag jezelf trouwens ook eens af of die "onmisbare" software echt wel nodig is. Indien het niet de voorgeschreven software voor je opleiding is, is het ineens een stuk moeilijker om dat als "onmisbaar" te defineren.

[ Voor 58% gewijzigd door MueR op 04-05-2010 20:27 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:24:
[...]

Vijf losstaande defecten of driemaal hetzelfde defect.
Bij driemaal hetzelfde defect wordt dan bijvoorbeeld 3 keer aan het beeldscherm met verschillende oorzaken, dus 1x helemaal geen beeld, 1x trillingen in het beeld en 1x die groene waas. Of moet het 3x exact hetzelfde probleem zijn, dus bijvoorbeeld 3x helemaal geen beeld?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:32:
[...]

Bij driemaal hetzelfde defect wordt dan bijvoorbeeld 3 keer aan het beeldscherm met verschillende oorzaken, dus 1x helemaal geen beeld, 1x trillingen in het beeld en 1x die groene waas. Of moet het 3x exact hetzelfde probleem zijn, dus bijvoorbeeld 3x helemaal geen beeld?
volgens mij het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:32:
[...]

Hou maar op met wanhopig redenen zoeken je geld terug te krijgen, dat gaat je niet lukken. Er moet drie keer exact hetzelfde probleem zijn geconstateerd, waaruit blijkt dat de reparaties ofwel onkundig worden uitgevoerd of het apparaat dermate ondeugdelijk is dat verdere reparatie geen zin heeft. Dat er eenmalig bij een reparatie waarschijnlijk een foutje is gemaakt (als ik je verhaal moet geloven) heeft geen invloed op je eerste klacht.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26
Plus dat je je leverancier wel eerst de mogelijkheid moet geven om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Als ik jou was zou ik gewoon dit probleem ook eens voorleggen aan je studiebegeleider. Dat je dus de komende 2/3 weken geen laptop hebt. Wie weet kan je school/hbo/uni wat voor je betekeken. Het is ook in hun belang dat jij gewoon je opdrachten naar voldoening kan afmaken. Wie weet kunnen ze regelen dat de software op 1 pc komt zodat jij gewoon in de bieb/studieruimtes van je opleiding je spulletje af kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb nog een vraag, weet iemand het e-mailadres van de Consumenten Autoriteit en/of de Consuwijzer. Ik wil niet het contactformulier, omdat ik die niet als CC kan sturen naar Dunnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als er op hun websites niks te vinden is en je ook via google niet ergens een adres op kan duikelen dan zou ik zeggen probeer het eens met info@ of iets dergelijks :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk dat als je studie afhangt van dat ene apparaat dat de school zelf ook wel noodoplossingen kan bieden (dat gaf je zelf inderdaad al aan). Dat dat niet praktisch is, is een tweede punt van tijdelijke aard.

Ik snap alleen niet dat je je notebook niet gewoon verzonden hebt. We zijn ruim anderhalve week verder sinds je het topic startte, dus je had op (wellicht 'over') de helft van de reparatieperiode kunnen zitten. Dat het niet naar tevredenheid is gelopen zou ik dan even voor lief nemen ("want ik heb een studie af te ronden met mijn notebook"). Ik vrees dat we zo weer over dit weekend heen zijn voor je een antwoord terug hebt van de Consumentenautoriteit en/of de Consuwijzer; dat houdt allemaal op.

Verder sluit ik me aan bij wat anderen je ook vertelden: overleg met de reparateur of de reparatie (of alternatieve oplossing) mag worden uitgesteld naar juni en probeer je ondanks alles wel enigszins welwillend op te stellen. Dat ligt allemaal in je eigen voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Er zit weer schot in de zaak en het is nu zo goed als opgelost. Nadat ik Dunnet een e-mail had gestuurd met daarin een ultimatum en hem ook meteen naar hun keurmerk had verstuurd, kreeg ik binnen 48 uur een e-mail terug:
Geachte xxx,

Hoewel formeel gezien wij in ons recht staan als we van u vragen het apparaat aan te reiken voor herstel is Dunnet bereid u een handreiking te doen en een gebaar naar u te maken.

Wij verzoeken u het apparaat aan te reiken via het retourformulier op www.dunnet.nl.

Wanneer u hierin bovenstaand klachtnummer en mijn naam vermeld wordt deze doorgezet naar ondergetekende zonder verder oponthoud. Na ontvangst en controle van het apparaat zullen wij over gaan tot creditering van de order op het rekeningnummer waar de oorspronkelijke factuur mee betaald is.

Ik hoop hiermee uw klacht naar tevredenheid te hebben opgelost.

Met vriendelijke groet,

xxx
Klantenservice Dunnet.nl
Nu heb ik dus mijn geld ervan terug en nu ga ik eerst goed informeren voordat ik een laptop koop. Waarschijnlijk wordt het een Sony en die ik ga ik telefonisch bestellen, omdat ik al een telefoonnummer en een naam heb van degene die ik moet spreken erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik vind het erg riant van Dunnet dat ze het volledige bedrag crediteren

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelooflijk.. ik ben erg blij voor je dat het zo opgelost is, maar besef je wel dat je hier - zoals ze zelf ook zeggen - wel te maken hebt met coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Natuurlijk mooi voor je dat je het zo opgelost is, wel heb je denk ik ontzettend veel geluk gehad hiermee dat ze zo coulant zijn. Zeker na jou manier van communiceren richting winkel had ik dit niet verwacht maar wel heel professioneel opgelost van Dunnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, zou ook een heel positieve shopreview neer zetten want ze redden je hier echt mee terwijl ze dat helemaal niet verplicht zijn en jij je als een arrogant eikeltje (no offence hoor) hebt gedragen tegen hun.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:34
Wat hoop je precies te bereiken met "Sony en die ik ga ik telefonisch bestellen, omdat ik al een telefoonnummer en een naam heb van degene die ik moet spreken erover."?

Naar mijn weten verkoopt sony niet direct aan consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap niet waarom je niet een goedkope oud model netbook koopt als je helemaal niets kan doen zonder notebook. Dan ben je voor 150 euro klaar en heb je een backup (wat je toch echt zelf moet regelen bij consumentenapparatuur).

Wat doe je nu als je Sony kapot gaat? Ik zou zeggen, koop twee goedkopere laptops.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zorg dat zwart op wit een vorm van next day on site garantie staat. Daar heb je het meest aan. Dan is het dus in een werkdag gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:23:
Zorg dat zwart op wit een vorm van next day on site garantie staat. Daar heb je het meest aan. Dan is het dus in een werkdag gefixt.
Ik was ook wel van plan om het zwart op wit te krijgen.

Pagina: 1 2 Laatste