SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Geld terug krijgen kan als de koop wordt ontbonden en zoals je al weet is dit het geval zodra je ze in gebreke stelt en zij akkoord gaan met de in gebreke stelling. Mijn visie op de zaak is echter dat de winkel (leverancier) hier erg adequaat reageert en op geen enkele wijze in gebreke is. Als de laptop nu zo belangrijk voor je is, dan is de optie om de laptop later op te sturen een zeer nette oplossing, waarop ik geen enkel tegenargument heb gehoord. Ja, een groene waas is niet leuk, maar overkomelijk als het gaat om het afronden van een project voor school. De garantie op een laptop geeft je geen recht op een vervangend exemplaar.panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:45:
[...]
En dan heb ik nog een vraag, Na hoeveel keer repareren is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen? Of is dit per bedrijf verschillend.
Bovendien zou ik de school ook 'ns op z'n verplichting wijzen om de lesmiddelen voldoende ter beschikking te stellen. Als je software die je nodig hebt niet kunt terugvinden op de PC's op school, dan is dat iets wat ook niet helemaal klopt.
Maar zoals gezegd: neem de tips in dit topic ter harte, want geloof me, zo ingewikkeld is het niet als je je nu voorstelt.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Vijf losstaande defecten of driemaal hetzelfde defect.panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:45:
En dan heb ik nog een vraag, Na hoeveel keer repareren is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen? Of is dit per bedrijf verschillend.
Ik sluit me alleen aan bij de algemene consensus: je bent niet echt redelijk in je opstelling naar de winkel toe. In mijn tijd bij de klantenservice van een grote elektronica keten waren we daar heel makkelijk in: de grootste schreeuwers gaan het hardst achterin.
Vraag jezelf trouwens ook eens af of die "onmisbare" software echt wel nodig is. Indien het niet de voorgeschreven software voor je opleiding is, is het ineens een stuk moeilijker om dat als "onmisbaar" te defineren.mOrPhie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:08:
Als je software die je nodig hebt niet kunt terugvinden op de PC's op school, dan is dat iets wat ook niet helemaal klopt.
[ Voor 58% gewijzigd door MueR op 04-05-2010 20:27 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Bij driemaal hetzelfde defect wordt dan bijvoorbeeld 3 keer aan het beeldscherm met verschillende oorzaken, dus 1x helemaal geen beeld, 1x trillingen in het beeld en 1x die groene waas. Of moet het 3x exact hetzelfde probleem zijn, dus bijvoorbeeld 3x helemaal geen beeld?MueR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:24:
[...]
Vijf losstaande defecten of driemaal hetzelfde defect.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
volgens mij het laatstepanasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:32:
[...]
Bij driemaal hetzelfde defect wordt dan bijvoorbeeld 3 keer aan het beeldscherm met verschillende oorzaken, dus 1x helemaal geen beeld, 1x trillingen in het beeld en 1x die groene waas. Of moet het 3x exact hetzelfde probleem zijn, dus bijvoorbeeld 3x helemaal geen beeld?
Hou maar op met wanhopig redenen zoeken je geld terug te krijgen, dat gaat je niet lukken. Er moet drie keer exact hetzelfde probleem zijn geconstateerd, waaruit blijkt dat de reparaties ofwel onkundig worden uitgevoerd of het apparaat dermate ondeugdelijk is dat verdere reparatie geen zin heeft. Dat er eenmalig bij een reparatie waarschijnlijk een foutje is gemaakt (als ik je verhaal moet geloven) heeft geen invloed op je eerste klacht.panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:32:
[...]
Bij driemaal hetzelfde defect wordt dan bijvoorbeeld 3 keer aan het beeldscherm met verschillende oorzaken, dus 1x helemaal geen beeld, 1x trillingen in het beeld en 1x die groene waas. Of moet het 3x exact hetzelfde probleem zijn, dus bijvoorbeeld 3x helemaal geen beeld?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 09:43 ]
Ik snap alleen niet dat je je notebook niet gewoon verzonden hebt. We zijn ruim anderhalve week verder sinds je het topic startte, dus je had op (wellicht 'over') de helft van de reparatieperiode kunnen zitten. Dat het niet naar tevredenheid is gelopen zou ik dan even voor lief nemen ("want ik heb een studie af te ronden met mijn notebook"). Ik vrees dat we zo weer over dit weekend heen zijn voor je een antwoord terug hebt van de Consumentenautoriteit en/of de Consuwijzer; dat houdt allemaal op.
Verder sluit ik me aan bij wat anderen je ook vertelden: overleg met de reparateur of de reparatie (of alternatieve oplossing) mag worden uitgesteld naar juni en probeer je ondanks alles wel enigszins welwillend op te stellen. Dat ligt allemaal in je eigen voordeel.
Nu heb ik dus mijn geld ervan terug en nu ga ik eerst goed informeren voordat ik een laptop koop. Waarschijnlijk wordt het een Sony en die ik ga ik telefonisch bestellen, omdat ik al een telefoonnummer en een naam heb van degene die ik moet spreken erover.Geachte xxx,
Hoewel formeel gezien wij in ons recht staan als we van u vragen het apparaat aan te reiken voor herstel is Dunnet bereid u een handreiking te doen en een gebaar naar u te maken.
Wij verzoeken u het apparaat aan te reiken via het retourformulier op www.dunnet.nl.
Wanneer u hierin bovenstaand klachtnummer en mijn naam vermeld wordt deze doorgezet naar ondergetekende zonder verder oponthoud. Na ontvangst en controle van het apparaat zullen wij over gaan tot creditering van de order op het rekeningnummer waar de oorspronkelijke factuur mee betaald is.
Ik hoop hiermee uw klacht naar tevredenheid te hebben opgelost.
Met vriendelijke groet,
xxx
Klantenservice Dunnet.nl
39
Verwijderd
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Naar mijn weten verkoopt sony niet direct aan consumenten.
Wat doe je nu als je Sony kapot gaat? Ik zou zeggen, koop twee goedkopere laptops.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik was ook wel van plan om het zwart op wit te krijgen.Tsurany schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:23:
Zorg dat zwart op wit een vorm van next day on site garantie staat. Daar heb je het meest aan. Dan is het dus in een werkdag gefixt.