Overlast door lange reparatieduur laptop

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb in korte tijd dat ik mijn laptop voor de derde keer op moet sturen ter reparatie. Alleen is deze derde keer gekomen door de vorige reparatie. Hieronder zal ik in het kort mijn situatie uitleggen.

(1)September 2009 De eerste keer reparatie gaf mijn hele laptop geen beeld meer, verder deed die het nog wel goed. Deze reparatie duurde in totaal 1 week, wat ik vlot vind.

(2)Maart 2010 De tweede reparatie was hoe langer mijn laptop aan stond hoe erger mijn laptop-scherm begon te trillen. Deze reparatie duurde 3 weken en hierbij hebben ze er een nieuw beeldscherm en een nieuwe inverter ingezet.

(3)April/Mei 2010 Bij de aankomende reparatie, die is veroorzaakt door de tweede reparatie. Er zit sinds de reparatie een soort van lichtgroene waas over mijn beeldscherm en dit is behoorlijk irritant bij zonlicht en andere lichtweerkaatsingen.

Ik heb mijn laptop ook snel nodig bij mijn studie en MSI wil geen leenlaptop geven en mijn leverancier (Dunnet.nl) die hebben ook geen leenlaptop.

Is er wat dat ik kan doen zodat de reparatie sneller kan gaan, want ik vind het belachelijk dat die twee keer in twee maanden gerepareerd moet worden. Is er anders een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen via MSI?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Bij MSI valt voor jou niets te halen, hooguit bij de verkoper. Stel ze in gebreke, en geef ze een redelijke, maar niet te lange, termijn om het probleem definitief op te lossen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik kan mijn laptop hooguit een week missen. Maar volgens Consuwijzer heb ik recht op een leenlaptop. Wat is hiervan waar? http://www.consuwijzer.nl...sisinformatie/Leenproduct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik lees daar niet uit dat je recht hebt op een leenlaptop hoor, het kan makkelijk uitgesloten worden op de 2 genoemde punten daaronder. Maar dat zul je bij de winkel moeten aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

"Recht op een leenlaptop" is inderdaad nogal kort door de bocht. Wat daar staat, en wat ook in de wet staat voor zover ik weet, is dat reparatie van een ondeugdelijk product zonder ernstige overlast voor de klant moet gebeuren.

Dat is zo'n lekker vaag principe, want in hoeverre heb jij echt ernstige overlast van een paar weken geen laptop hebben? Kortom, het is in zo'n geval maar de vraag of je er echt recht op hebt, laat staan dat je dat recht ook succesvol kan afdwingen bij de winkel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50

hellknight

Medieval Nerd

Wat ik daar lees is niet dat je recht hebt op een leenlaptop, maar dat de verkoper de overlast dienst te beperken, hetgeen gedaan kan worden door bijvoorbeeld een leenlaptop te verstrekken. Kan of wil hij dit niet, dan heb je volgens ConsuWijzer het recht de koop te ontbinden. Reken er echter op dat dit niet zonder slag of stoot zal verlopen...

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:24:
"Recht op een leenlaptop" is inderdaad nogal kort door de bocht. Wat daar staat, en wat ook in de wet staat voor zover ik weet, is dat reparatie van een ondeugdelijk product zonder ernstige overlast voor de klant moet gebeuren.

Dat is zo'n lekker vaag principe, want in hoeverre heb jij echt ernstige overlast van een paar weken geen laptop hebben? Kortom, het is in zo'n geval maar de vraag of je er echt recht op hebt, laat staan dat je dat recht ook succesvol kan afdwingen bij de winkel.
Ik heb weldegelijk ernstige overlast, want ik kan voor 2 á 3 weken niet bezig zijn met mijn studie. Maar waar heb ik recht op in dit geval?

De winkel waar ik hem gekocht heb, kan ook geen leenlaptop bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat staat toch duidelijk op Consuwijzer:
Wil de verkoper u niet helpen? Of geeft een reparatie veel overlast? Dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden. Dat betekent dat de koopovereenkomst niet meer geldig is. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. En de verkoper heeft er recht op dat hij het product terugkrijgt.
Kortom: overtuig de verkoper van het feit dat je echt veel overlast hebt (leg uit waarom je echt niet zonder die laptop kunt voor je studie) en wijs hem op zijn verplichting om voor een oplossing te zorgen. Doet ie dat niet, geef dan aan dat je de koop wilt ontbinden om die reden.

Alleen voorzie ik daarbij nog wel een uitdaging in de categorie recht hebben en recht krijgen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je zult in elk geval bij je leverancier aan moeten kloppen, want in principe heb je niets met MSI van doen, gezien zij niet de verkopende partij zijn.

Om de vraag waar je recht op hebt te kunnen beantwoorden zul je eerst moeten kijken wat er met 'ernstige overlast' bedoelt wordt (voor jou is het misschien ernstig, maar voor een ander kan het wel eens totaal anders zijn.
Op de link die je geeft staat dat je geen leenproduct kan krijgen als het voor de leverancier moeilijk is om te installeren (en gezien er nogal wat software draait op zo'n notebook die na gebruik weer geherinstalleerd moet worden, incl activatie van software, maken van useraccounts e.d.) kan dat nog wel eens een reden zijn dat de winkel je er geen kan geven.
Ik kan je geen pasklaar antwoord geven, maar dit zijn dingen waar je wel rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees voor de zekerheid in de post van Terw_Dan even winkel ipv leverancier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Van Dunnet heb ik ook een e-mail terug. Wat is het slimste om hiermee te doen?
Geachte heer/mevrouw XXX,

Wij kunnen op dit punt alleen aangeven dat u dan het beste gebruik kan maken van het retourformulier op onze website.

Op de door u aangegeven website van Consuwijzer staat niet dat wij een leen apparaat moeten verlenen, quote van de website: “Soms kunt u dan een product lenen van de verkoper.” en “De verkoper kan de overlast beperken door u een andere telefoon te leen te geven tijdens de reparatie.” hebben hierop betrekking. Ook de tekst “Wil de verkoper u niet helpen? Of geeft een reparatie veel overlast? Dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden.” is bij deze niet van toepassing, de term “veel overlast” zou alleen opgaan als de reparatieduur langer dreigt te lopen dan de gemiddelde tijd die wij daarvoor hebben opgesteld. Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

XXX
Helpdesk Dunnet.nl
Volgens mij betekent de term 'veel overlast' dat als je iets echt niet kan missen je een vervangend exemplaar kan krijgen en dat is voor mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Als dat ding echt zo onmisbaar is dan zou je gewoon zelf een backup achter de hand moeten hebben, of een zakelijk model met Next Business Day On-site aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ja, maar ik heb nu geen geld voor een andere laptop, ook omdat ik binnenkort rijlessen wil hebben. Een backup heb ik ook wel, maar ik kan niet zonder mijn laptop en met een computerkast ga ik niet iedere dag mee in de bus zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie 1: je gelijk proberen te halen. Nadeel: duurt lang.
Optie 2: bestel een laptop bij dunnet en maak gebruik van de wet koop op afstand (nadeel: moreel behoorlijk verwerpelijk en verdiep je er even in hoe moeilijk dunnet doet over retourneren van een laptop)
Optie 3: vraag een datum waarop je hem terug krijgt en vraag ze nadat ze een datum genoemd hebben wat ze doen als ze die datum niet naleveren. Daarnaast kun je een soort coulance vragen (aandringen dat zij hun best doen om de reparatie te bespoedigen)
Optie 4: je erbij neerleggen.
Optie 5: een combinatie van opties 1,2 & 3.

Waarschijnlijk zie ik nog wat zaken over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Optie 3 is ook nog een goede, maar daar hebben ze al op gereageerd met als antwoord dat het 'ongeveer' 2 weken zou duren.

Maar wat bedoel je met Optie 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

de term “veel overlast” zou alleen opgaan als de reparatieduur langer dreigt te lopen dan de gemiddelde tijd die wij daarvoor hebben opgesteld.
Hmm, dat is wel een creatieve interpretatie. Lijkt me niet dat dat de interpretatie was die men in gedachte had bij het opstellen van die wet, maar misschien dat iemand met meer verstand van zaken daar wat interessants over kan zeggen?

Hoe dan ook, zoals gezegd gaat de shop het je niet makkelijk maken. Het enige wat jij kan doen (behalve een rechtszaak aanspannen) is ze proberen te overtuigen om jou aan een oplossing te helpen waarbij je geen ernstige overlast hebt. Probeer het ook eens per telefoon, of met een nette brief, wellicht dat het dan beter overkomt.

Sowieso hoop ik dat je richting de winkel wat duidelijker omschreven hebt waarom je echt niet zonder die laptop kan, want als een klant bij mij aan zou komen met alleen maar "heb 'm nodig voor studie", dan zou ik ook niet echt overtuigd zijn van ernstige overlast. Ik gebruik zelf ook mijn laptop voor m'n studie, maar het is echt niet zo dat ik geen twee weken zonder zou kunnen.

Laat het in elk geval een les zijn voor de toekomst, als je echt zo enorm afhankelijk bent van bepaalde apparatuur, zorg dan dat je van tevoren goed regelt dat je geen overlast hebt bij problemen (service contract, backup machine, etc.).

Edit: en toen stonden er ineens een heleboel posts tussen, deels van eenzelfde strekking.
panasonies schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:59:
Optie 3 is ook nog een goede, maar daar hebben ze al op gereageerd met als antwoord dat het 'ongeveer' 2 weken zou duren.
Waar mig29 op doelde is dat je behalve vragen om een indicatie ook harde afspraken kunt proberen te maken over wat er gebeurd als ze die belofte niet nakomen.
Maar wat bedoel je met Optie 2?
Een nieuwe laptop kopen die je tijdelijk gebruikt terwijl de ander in reparatie is, en dan onder de noemer "koop op afstand" terugsturen na een week. Maar dat is eigenlijk natuurlijk not done.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 28-04-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Deze e-mail heb ik aan de hand van de vorige e-mail van Dunnet gestuurd:
Geachte Dunnet,

De term 'veel overlast' heeft wel degelijk betrekking op mijn punt. Ik kan mijn laptop geen dag missen omdat ik hem ongeveer 5 á 6 uur op een dag nodig heb voor mijn opleiding. Als ik geen vervangend exemplaar krijg, dan kan ik niet verder met mijn opleiding en krijg ik uiteindelijk geen diploma. Ik kan u als u geen vervangend exemplaar kan regelen in gebreke stellen.

Hopelijk heeft u een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

XXX
Hierop heb ik de volgende e-mail teruggehad.

Dan vrees ik dat wij u in dit geval voor uw gevoel geen passende oplossing kunnen aanbieden behalve dat u dan het beste gebruik kan maken van het retourformulier op onze website.

Als u dan ons daadwerkelijk in gebreke wilt stellen, kan u daarvoor het klachtenformulier gebruiken (http://www.dunnet.nl/CustomerServiceItem.aspx?csid=6 ). Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

XXX
Helpdesk Dunnet.nl
Hieruit kan ik opmaken dat ik ze in gebreke kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelooflijk wat een laag niveau tactisch handelen sommige tweakers er op na houden. Als het hebben van je laptop zó belangrijk is voor je studie en het mankement op dit moment is slechts een lichtgroene waas is, kan ik mij best voorstellen dat je er dan voor kiest om je laptop pas in juni - wanneer je misschien wel vakantie hebt van je opleiding - in te leveren voor garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 15:07 . Reden: nodeloze onaardigheid vernietigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag eens een bevriende/kennis advocaat om een mailtje te sturen! Als ze zoiets lezen doet dat wonderen ;)

Edit: mocht dat niet werken dan zou ik ze gewoon in gebreke stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:26:
Ongeloveijk wat een laag niveau tactisch handelen sommige tweakers er op na houden. Als het hebben van je laptop zó belangrijk is voor je studie en het mankement op dit moment is slechts een lichtgroene waas is, kan ik mij best voorstellen dat je er dan voor kiest om je laptop pas in juni - wanneer je misschien wel vakantie hebt van je opleiding - in te leveren voor garantie.

Dit hele verhaal komt nogal over als 'hoi ik ben 16, ik heb een laptop, ik ben boos, en ik vind dat ik gelijk heb omdat ik een opleiding volg en héél veel haast heb'. Daar zou ik als webwinkel óók geen coulance voor kennen.
Hij vraagt alleen advies :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mijn advies is: denk eens oplossingsgericht in plaats van als een ontevreden kind je zin proberen te krijgen waar je dat 99% zeker toch niet gaat krijgen (en het daarbij jezelf alleen maar moeilijker maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ongeloveijk wat een laag niveau tactisch handelen sommige tweakers er op na houden. Als het hebben van je laptop zó belangrijk is voor je studie en het mankement op dit moment is slechts een lichtgroene waas is, kan ik mij best voorstellen dat je er dan voor kiest om je laptop pas in juni - wanneer je misschien wel vakantie hebt van je opleiding - in te leveren voor garantie.

Dit hele verhaal komt nogal over als 'hoi ik ben 16, ik heb een laptop, ik ben boos, en ik vind dat ik gelijk heb omdat ik een opleiding volg en héél veel haast heb'. Daar zou ik als webwinkel óók geen coulance voor kennen.
De lichtgroene waas is wel degelijk irritant en is gekomen door een vorige reparatie van MSI. Bij mijn volgende laptop zal ik ook wel goed op de garantie letten en waarschijnlijk niet meer bij een webshop kopen, maar bij een 'gewone' winkel. En als ik mijn laptop voor 2 weken of meer kwijt ben, heb ik kans dat ik niet overga naar het volgende leerjaar. Dus dit vind ik geen onzin waar jou bewoording op neerkomt.
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:31:
En mijn advies is: denk eens oplossingsgericht in plaats van als een ontevreden kind je zin proberen te krijgen waar je dat 99% zeker toch niet gaat krijgen (en het daarbij jezelf alleen maar moeilijker maakt)
Hoezo maak ik het mezelf hierbij moeilijker, ik wil gewoon een goed en degelijk product dat normaal werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je waas is irritant en daarom kan je er nu niet op aan school werken? Je werkt dus al sinds maart niet meer aan je studie wegens die waas?

Of is de waas irritant, verhindert het je niet aan je school te werken en wil je gewoon een stok om mee te slaan zodat je laptop zo snel mogelijk gerepareerd wordt?

Mij lijkt het het tweede te zijn. Ik begrijp best dat als je laptop in reparatie zit je er niet op aan je school kunt werken (hoewel ook dáár doorgaans redelijke alternatieven voor bestaan). Heb je dan wel eens de keuze overwogen om de laptop - in overleg met de winkel - pas in juni in te leveren?
In dat geval is het slechts de keuze tussen nog anderhalve maand met je waas werken óf de laptop nu in leveren en drie weken zonder pc zitten wanneer je die - blijkelijk - nodig hebt.

En hoezo je het moeilijker maakt? Veel succes met in gebreke stellen. Je krijgt wellicht een ontvangstbevestiging. En dan? Ga je ontbinden? Wees maar niet in de veronderstelling dat de winkel daar mee akkoord gaat. Resultaat? Je blijft met je laptop zitten en het reparatietraject staat op halt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:32:
Je waas is irritant en daarom kan je er nu niet op aan school werken? Je werkt dus al sinds maart niet meer aan je studie wegens die waas?

Of is de waas irritant, verhindert het je niet aan je school te werken en wil je gewoon een stok om mee te slaan zodat je laptop zo snel mogelijk gerepareerd wordt?

Mij lijkt het het tweede te zijn. Ik begrijp best dat als je laptop in reparatie zit je er niet op aan je school kunt werken (hoewel ook dáár doorgaans redelijke alternatieven voor bestaan). Heb je dan wel eens de keuze overwogen om de laptop - in overleg met de winkel - pas in juni in te leveren?
In dat geval is het slechts de keuze tussen nog anderhalve maand met je waas werken óf de laptop nu in leveren en drie weken zonder pc zitten wanneer je die - blijkelijk - nodig hebt.
Begint steeds meer op een flame te lijken richting een andere gebruiker ! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het heeft niets met flamen te maken imho.
Ingebrekestelling kun je natuurlijk altijd proberen, maar wat mockingbird ook al zegt, de kans dat je daarmee nog veel meer shit over je heen haalt is een stuk groter als dat je het ding gewoon op de normale manier RMA't (desnoods in een vakantie oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartezZz; dan doe je daar een TR voor. Het is geen flame, maar een wellicht wat harde correctie op de instelling die je hier soms voorbij ziet komen (en hier - imo - overduidelijk ook), namelijk niet de best mogelijke oplossing willen zoeken, maar vrolijk advies geven om de technisch wenselijke (doch praktisch onmogelijke) oplossing te bewerkstelligen.

Wanneer je een laptop hebt die defect is, een fabrikant die de boel wil repareren maar géén vervangende laptop wenst aan te bieden, met daarbij de kennis dat het aanbieden van vervangende laptops een hoge uitzondering betreft bij consumentenkopen, dan moet je je niet gaan richten op het eisen van een vervangende laptop en - bij het uitblijven van zo'n laptop - ontbinding van de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Ik zou hem gewoon wanneer de tijd ervoor is wederom opsturen voor reparatie. Er is geen reden om aan te nemen dat de winkel haar best niet doet om het probleem op te lossen, dit gebeurt ook binnen een redelijke termijn, tevens zijn ze niet verplicht je te voorzien van een leenlaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:36:
[...]

Begint steeds meer op een flame te lijken richting een andere gebruiker ! |:(
offtopic:
En jij gooit olie op het vuur door je er mee te bemoeien

Hoe vervelend het ook mag zijn om je laptop te missen, je kan mij niet wijs maken dat hij onmisbaar is voor een studie. Dat zou betekenen dat iedere student van je opleiding een eigen laptop heeft? Gaat er bij mij niet in. Dat een computer onmisbaar is, OK, maar dan zullen die ook op locatie aanwezig zijn. Je kan immers niet verplichten dat alle student een eigen laptop hebben.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelooflijk wat een laag niveau tactisch handelen sommige tweakers er op na houden. Als het hebben van je laptop zó belangrijk is voor je studie en het mankement op dit moment is slechts een lichtgroene waas is, kan ik mij best voorstellen dat je er dan voor kiest om je laptop pas in juni - wanneer je misschien wel vakantie hebt van je opleiding - in te leveren voor garantie.

Helemaal mee eens. Wacht gewoon ff tot de zomervakantie en stuur em op. Kan je hem makkelijk 2 weken missen. Je kan toch gewoon werken met een waas over je scherm?
Ook je reactie dat je geen andere laptop kan kopen omdat je rijlessen wilt is om te lachen. Wat is nu belangrijker: je diploma of een rijbewijs iets later halen? Schijnbaar je rijlessen, aangezien je zonder laptop "je studie niet kan halen" waar ik geen bal van geloof (ja ik ben zelf ook ICT student).

*knip* niet op de man spelen a.u.b.

[ Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 28-04-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

In deze ben ik het eens met Mockingbird. En wel hierom:

Voor zover ik het topic heb doorgenomen, doen zowel de winkelier als de fabrikant wat ze kunnen. Ze lopen niet de benen onder het achterwerk voor je, maar ze laten je ook niet zitten.

In mijn ogen heb je geen enkele recht op een leenlaptop, omdat dit in de garantievoorwaarden van MSI niet genoemd wordt. Als, zoals eerder genoemd in dit topic, je een NBD-garantie op je laptop had, dan had je hier waarschijnlijk wel aanspraak op gemaakt. Nu houdt de garantie in dat hij 'zo snel mogelijk' gerepareerd wordt, wat bij de meeste fabrikanten ca. 3 tot 6 weken is.
Je hebt hierbij nog geluk dat MSI een service-center in Nederland heeft, anders had het nog langer geduurd.

De winkel is je aanspreekpunt, maar die kunnen hier natuurlijk ook niet veel aan veranderen. Ik vind het eerlijk gezegd al erg netjes dat ze je een retour-optie geven.

Dus, zoals eerder genoemd, koop voortaan een apparaat met garantievoorwaarden die aansluiten bij je wensen, of zorg voor een degelijke backup. Dat je i.v.m. een rijbewijs geen geld hebt voor zo'n backup, is natuurlijk niet het probleem van de winkelier, noch van de fabrikant.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens maakt het niet zo heel veel uit dat MSI het niet noemt; tot op zekere hoogte is een vervangend product wel 'verplicht' onder dwingende wetgeving. Alleen zit je hier in een dermate grijs gebied (en kan je daarbij specifieke omstandigheden aan de zijde van de koper, zoals een studie die niet 2 weken zonder laptop kan, maar tot beperkte mate tegen de verkoper houden) dat het je richten op die vervangende laptop doorgaans een nodloze onderneming zal zijn.

Dan moet je die optie dus afstrepen (uiteraard kan je wel op coulance aansturen, maar dat is in dit geval niet succesvol geweest) en op zoek gaan naar de oplossing die het meest gunstig is voor jezelf. En in dit geval zou dat, onder de assumptie dat de waas het werken op de laptop niet verhinderd en de assumptie dat de winkel ermee 'instemt', zijn situatie waarin je de laptop pas na de kritieke studietijd ter reparatie aanbiedt. Je nadeel: nog een maandje werken met een waas op je laptop. Dat is niet leuk, maar gezien het verhaal van de TS lijkt het mij dat dát te verkiezen is boven géén laptop (wegens reparatie).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@BillsGate: Met de garantievoorwaarden van MSI heb je in theorie weinig te maken. De Nederlandse wet schrijft voor dat bij een ondeugdelijk product de winkel voor een oplossing moet zorgen, waarbij geen ernstige overlast mag ontstaan.

Ik ben het met een boel mensen hier wel eens dat het maar de vraag is of er in dit geval sprake is van een mate van overlast die ernstig genoeg is om niet akkoord te gaan met de oplossing die de winkel biedt. Echter hoop ik wel dat dit verder op een normale toon besproken kan worden, want sommige reacties zijn nu wel erg fel richting de topicstarter. Dat je het niet eens bent met zijn aanpak is prima, maar laten we er geen persoonlijke hetze van maken a.u.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Dat overlast vind ik anders een discutabel punt. Kan TS aantonen dat zijn studie in gevaar loopt door de groene waas op zijn scherm en/of het (niet eens absurd lang) weg zijn van zijn notebook ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien was m'n toon ook wel wat sterk; excuses daarvoor (vooral de TS). Maar mijn antwoord blijft hetzeldfe; het is beter niet naar je wenselijk doel toe te redeneren met verschillende redenen die - uiteindelijk - daar niet toe nopen, maar je kunt beter kijken hoe je de boel - binnen de redelijke opties die tot je beschikking staan - zo snel mogelijk kunt oplossen.

En neem maar uit ervaring aan dat gaan bakkelijen met een shopmedewerker over je juridische positie vrijwel nooit zal leiden tot een bespoediging van hun optreden in een geval als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere optie

Misschien is hiervoor zelfs wel eea te regelen met dunnet (mbt de kosten); misschien is er zelfs wel een constructie mogelijk waarbij zij een laptop verhuren? Misschien kunnen ze iets regelen met een demo/retour? Misschien kun je via je opleiding een laptop lenen/huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Ik ben het met Mockingbird eens.
Een groene waas op je beeldscherm verhindert je niet met je laptop te werken, dat het irritant is klopt natuurlijk.
Dit is gewoon het risico wat je loopt als je geen goede garantieregeling bij je laptop koopt. Bij het claimen van garantie zul je het produkt even moeten missen. Alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen.

Koop voor de time being gewoon ergens een netbookje wat je later weer verpatst, of doe je een opleiding die 'heel veel' rekenkracht vereist? Dan zit er niets anders op met de groene waas te blijven leven , of (kan dat niet meer tegenwoordig??) even zonder laptop naar school te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb ze nu via een e-mail in gebreke gesteld, nadat ze dat zelf voorgesteld hadden. Hopelijk krijg ik binnen een redelijke termijn mijn geld terug. Dan kan ik voor een kwalitatief beter merk gaan met betere garantievoorwaarden. Dit keer ga ik ook niet meer bij een webshop kopen, maar bij een 'fysieke' winkel, omdat ik denk dat je daar wel een voordeel mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Twan V schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:02:
Dat overlast vind ik anders een discutabel punt. Kan TS aantonen dat zijn studie in gevaar loopt door de groene waas op zijn scherm en/of het (niet eens absurd lang) weg zijn van zijn notebook ter reparatie?
Dat is ook een discutabel punt, maar dat kan ook op een normale manier besproken worden. Sommige reacties vielen de TS wel erg hard (en persoonlijk) aan. Ik doelde trouwens ook niet specifiek op jou met die tweede alinea van mijn post :)

Voor zover dat überhaupt te bespreken valt. Wij hebben geen inzicht in de situatie van de TS en TS is er heilig van overtuigd dat ie niet zonder kan. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de opmerkingen van mockingbird dat het zoeken naar een alternatieve oplossing misschien beter is nu blijkt dat de shop niet de coulance wil tonen die TS wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

panasonies schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:06:
Ik heb ze nu via een e-mail in gebreke gesteld, nadat ze dat zelf voorgesteld hadden. Hopelijk krijg ik binnen een redelijke termijn mijn geld terug. Dan kan ik voor een kwalitatief beter merk gaan met betere garantievoorwaarden. Dit keer ga ik ook niet meer bij een webshop kopen, maar bij een 'fysieke' winkel, omdat ik denk dat je daar wel een voordeel mee hebt.
Ook bij een 'fysieke' winkel krijg je dit soort gelazer. Dat heeft er ook mee te maken dat een laptop voor de gemiddelde gebruiker een extra computer is naast de vaste PC die - op zekere hoogte - gewoon misbaar is. Het grootste probleem ligt hem vaak bij een compleet gecrashte PC waarbij er onmisbare data op staat. De branche is dan ook niet ingericht op het verstrekken van 'vervanglaptops'. Temeer omdat een vervanglaptop vaak niet aan de wensen van de klant tegemoed kan komen; de klant moet dan zelf alle software gaan installeren voor bijv. 3 weken en bekend raken met - mogelijk - nieuwe hardware. Iets wat voor de doorsnee consument niet handig is.

De meeste mensen die een laptop echt onmisbaar nodig hebben, zijn zakelijke klanten (of consumenten die de laptop vaak via een lease constructie van werk zullen hebben). Daarbinnen gelden vaak contractuele afspraken hieromtrent.

Als consument moet je daarom simpelweg over jezelf waken; regelmatig back-ups maken en zorgen dat je niet (compleet) afhankelijk bent van één PC in je omgeving. Dat zal niet betekenen dat een defect geheel zonder nadeel is, maar dat betekent wel dat je in 99,9% van de gevallen met je leven door kunt gaan.

Kiezen voor een betrouwbare en coulante winkel is natuurlijk altijd verstandig.

Over je ingebrekestelling; Na een ingebrekestelling kan de verkoper in verzuim raken (bijv. door het verstrijken van een redelijke termijn) waarna je als koper de koop kunt ontbinden. Maar nogmaals; juridisch is het niet zo duidelijk dat hier een tekortkoming bestaat welke ontbinding rechtvaardigt en meer praktisch zul je zien dat de winkel de ontbinding niet zal accepteren (immers houdt dat in dat jij het hele aankoopbedrag terugkrijgt en de winkel een gebruikte laptop).

Dat zij overigens zelf aangeven dat je ze in gebreke kunt stellen via hun contactformulier, zou ik zelf eerder opvatten als een "je bent zo zeker van je gelijk? nou veel succes dan maar!" in plaats van enige vorm van erkenning dat zij je mening delen dat zij tekortomen in de nakoming.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

* Orion84 sluit zich aan bij mockingbird wat betreft die ingebrekestelling.

En verder:
De meeste mensen die een laptop echt onmisbaar nodig hebben, zijn zakelijke klanten (of consumenten die de laptop vaak via een lease constructie van werk zullen hebben). Daarbinnen gelden vaak contractuele afspraken hieromtrent.
En voor studies waar zwaar geleund wordt op laptopgebruik wordt vaak ook een programma vanuit de opleiding georganiseerd waarbij je extra service, inclusief vervangende hardware, krijgt aangeboden.

Ik kan me ook vrij slecht voorstellen dat de opleiding van de TS zo zwaar leunt op laptopgebruik, maar geen oplossing biedt aan studenten die (tijdelijk) geen laptop hebben. Tenzij er natuurlijk zo'n programma is, de TS daar bewust van afgeweken is, met alle risico van dien. Maar zelfs dan nog zou je verwachten dat een opleiding ook mee zou denken aan een oplossing?

TS, heb je al eens geïnformeerd bij je opleiding of zij je kunnen helpen, mocht die groene waas echt een probleem zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 28-04-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:19:
* Orion84 sluit zich aan bij mockingbird wat betreft die ingebrekestelling.

En verder:

[...]

En voor studies waar zwaar geleund wordt op laptopgebruik wordt vaak ook een programma vanuit de opleiding georganiseerd waarbij je extra service, inclusief vervangende hardware, krijgt aangeboden.

Ik kan me ook vrij slecht voorstellen dat de opleiding van de TS zo zwaar leunt op laptopgebruik, maar geen oplossing biedt aan studenten die (tijdelijk) geen laptop hebben. Tenzij er natuurlijk zo'n programma is, de TS daar bewust van afgeweken is, met alle risico van dien. Maar zelfs dan nog zou je verwachten dat een opleiding ook mee zou denken aan een oplossing?

TS, heb je al eens geïnformeerd bij je opleiding of zij je kunnen helpen, mocht die groene waas echt een probleem zijn?
Op mijn opleiding wordt alleen maar gebruik gemaakt van laptops en als je laptop kapot is, moet je zelf maar uitzoeken wat je doet. Je kan bij school geen vervangende laptop krijgen, ook niet als je via school een laptop kocht met slechtere specs als die ik nu heb en die 100 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
MSI maakt wel zeker degelijke producten en geeft teminste netjes 2 jaar garantie, tis puur ervaring ik heb een hekel aan hp / dell / acer waarom?, ik zie die het meest voor me neus om te repareren en msi / sony het minst.
En elke laptop van 500euro of 1500 euro kan na 1 dag of 10jaar kapot gaan.

tis allemaal gebaseerd op persoonlijke ervaring echt ronduit slechte producten heb ik al niet meer gezien sinds die hele hele oude amd turions :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik pas trouwens de titel even aan naar iets dat de lading wat beter dekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ga je inderdaad nog niet rijkrekenen m.b.t. het terugkrijgen van je aankoopbedrag.

Mocht je dit voor elkaar krijgen, dan is het niet persee zinvol om over te stappen naar een fysieke winkel (of een ander merk). Fysieke winkels zijn, net zoals webshops, deels afhankelijk van de reparatiesnelheid van de fabrikanten.

Het lijkt me slimmer om te zoeken naar een laptop met een degelijkere garantie (48h / NextBusinessDay / ...), maar die laptops liggen vaak in een wat andere prijsklasse.

Overleg bij aankoop ook met de (web)winkel hoe reparaties verlopen en hoe lang je eventueel zonder systeem zit bij een defect. Dan kom je in ieder geval niet meer voor verrassingen te staan.

Bedenk wel: Ook Rolls Royces gaan kapot, je kunt altijd net die pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS: de reparatieservice die je nu krijgt is standaard. Het enige merk die ik ken die je problemen zeer snel oplost is Dell icm een service abo. Je hebt een premium abo (3 jaar) nodig voor next day on site reparatie of de advanced service (4 jaar) voor reparatie binnen 5 dagen. Ik ben benieuwd of je bereid bent hiervoor 300 euro respectievelijk 150 euro neer te leggen. Indien je dit niet bent, dan is een reparatietermijn van 1.5-2 weken aan de snelle kant en 3-4 weken een normale termijn. Houdt er rekening mee dat je een dergelijke abo met hebben om snelle service te krijgen.

Het traject dat je nu ingaat zal er een zijn van wettelijke termijnen (ze reageren pas na x dagen/weken), waarbij zij bezwaar maken etc (imo terecht). Het gevolg is dat je gedurende een nog veel langere termijn in de problemen zit. Ik denk dat je je beter kunt focussen op snelle reparatie (door samenwerking) en een tussenoplossing dan proberen om de koop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een futjitsu siemens via mijn school gekocht en heb next day on site garantie voor 2 jaar lang. Eenmaling 60 euro en heb het al eens gebruikt, heerlijk :)

Zou toch maar zo iets gaan regelen als ik jou was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik wens jouw dan veel succes, want uit jouw opmerking kan ik afleiden dat je nog steeds geen idee hebt hoe de werkelijkheid in elkaar steekt en je dus de volgende keer er weer instinkt. Er is geen ENKEL merk of normale consumentenkoop, die aan jouw huidige wensen zal voldoen. Een fysieke winkel helpt daarbij niet, wilde je in de winkel gaan roepen oid? Het recht en afhandeling blijft hetzelfde. Wil je per se 365 dagen per jaar de beschikking hebben over een laptop, koop je een 2e, óf zoek naar een koopcontract waarbij je expliciet recht hebt op een leen exemplaar, bij welk defect dan ook!! Als laatste weet ik niet of er ueberhaupt zoiets bestaat en als het al bestaat zal het zo duur zijn, dat je ongewijfeld kiest voor een 2e laptop van 400 euro oid, die je daarna weer van de hand wil doen.

Punt is, de garantieafhandeling die jij wenst, is gewoon ongewenst. Als je die service moet gaan verlenen op alle laptops, dan stijgen de kosten voor de service meer dan dat je ervoor terug krijgt. Oftewel, dan betaald iedereen 100 euro meer, terwijl slechts een enkel percentage er ooit iets voor terug krijgt. Dat wil ook niemand. Een stukje markt werking zorgt voor evenwicht en op dat punt zitten we nu. Er zijn niet heel veel defect, de service verlening is voor 90% voldoende (iedereen wil wel sneller uiteraard, maar redelijk zijn de gestelde termijnen) en die andere 10% heeft gewoon pecht en moet dat gewoon accepteren, of er heel veel voor betalen in de vorm van een apart contract. Ik ben zelf zéér content met de markt werking, immers anders betaal ik heel veel meer voor producten, omdat 10% die superservice verlangt. De eisen die je stelt zijn van een zakelijk karakter imo en de afhandeling tot zoverre zijn zelfs zeer uitstekende termijnen, geloof me, het kan nog veel langer duren.

Als je met een groot bedrijf een consumenten internet verbinding hebt en dan begint te klagen dat je internet er even een aantal uur uitligt, en dat je daardoor tien duizenden euro's schade loopt, kun je die ook niet verhalen op die consumenten internetprovider. Had je beter achter je oren moeten krabben en een duur abonnement inclusief SLA moeten afsluiten, zodat je ook daadwerkelijk recht op die zaken en iemand ander wél in gebreke kunt stellen. En echt, dat met die internetverbinding, gebeurt nog schokkend vaak.

Kortom, je (men) zult je wensen/eisen iets meer moeten bijstellen op de grote menigte, óf je moet er gewoon extra voor betalen. Anders kom je hoe dan ook weer bedrogen uit.
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:37:
ik heb hier een futjitsu siemens via mijn school gekocht en heb next day on site garantie voor 2 jaar lang. Eenmaling 60 euro en heb het al eens gebruikt, heerlijk :)

Zou toch maar zo iets gaan regelen als ik jou was ;)
Kijk eens! Die kosten vallen zelfs nog heel erg mee, had ik niet gedacht! Dat is precies iets voor de TS lijkt me. Net dat stukje extra garantie, voor niet zo veel.

[ Voor 10% gewijzigd door dinkelover op 28-04-2010 15:49 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ok, Dunnet.nl reageert sinds afgelopen donderdag niet meer na twee e-mails. Ik heb de klacht nu neergelegd bij de Consuwijzer en bij Webshop Keurmerk, want daar zijn ze bij aangesloten. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

panasonies schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:29:
Ok, Dunnet.nl reageert sinds afgelopen donderdag niet meer na twee e-mails. Ik heb de klacht nu neergelegd bij de Consuwijzer en bij Webshop Keurmerk, want daar zijn ze bij aangesloten. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet.
Ik vind dat wel een haastige reactie, er zit namelijk maar 1 werkdag tussen donderdag en vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Haan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:56:
[...]

Ik vind dat wel een haastige reactie, er zit namelijk maar 1 werkdag tussen donderdag en vandaag..
Op donderdag had ik het laatst om 8:22 een reactie van Dunnet en ik heb daarna om 8:28 een mail teruggestuurd. Op de mails daarvoor kreeg ik altijd binnen maximaal 90 minuten bericht terug en soms zelfs binnen 10 minuten. Dus ik vind dit niet haastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Reactie binnen 90 minuten is erg snel, een termijn van enkele dagen is nog wel redelijk te noemen. Grote kans dat ze het nu ook harder gaan spelen nu jij dat ook gaat doen.

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe dit af gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het verbazingwekkend dat jij het vreemd vindt dat de zaak iets langzamer gaat draaien op het moment dat jij ze in gebreken stelt ivm het ontbreken van een leenapparaat (met als doel om te ontbinden). Ik zou als bedrijf ook wat minder tijd in een dergelijke klant steken dan in klanten bij wie het geven van service nog wel van belang is. Kortom, je bent wellicht gewoon van verder naar achteren geschoven op de prioriteitenlijst. Het kan ook zijn dat ze verdere discussie niet vruchtbaar achten (ik weet niet hoe de conversatie verloopt). Als het een herhaling van zetten is, dan kan ik mij goed voorstellen dat zij aangeven dat zij verdere communicatie op dit onderwerp niet wenselijk achten (maar bereid zijn om over andere zaken wel te discussieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. je zit nu een beetje in het 'en nu?'-scenario waar je van te voren al over na had moeten denken. Ik zie zo snel twee keuzes:
1) doorzetten met je ingebrekestelling/ontbinding (defying the purpose - aangezien je niet voor het einde van dit schoojaar je geld terug zal zien. Tevens onwaarschijnlijke haalbaarheidsfactor)
2) Je wonden likken en nadenken om een soepele draai te maken waarbij je de goodwill van de winkel herstelt/redt.

In beide gevallen zal je toch écht wel even de reactie van de winkel moeten afwachten; Met de feestdagen kan dat best wel eens eind deze week zijn, of met een beetje pech pas volgende week.

Ik zou zelf zeggen dat optie 2 - en dan in overleg met de winkel de laptop in de zomer laten repareren - de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:17:
Tja.. je zit nu een beetje in het 'en nu?'-scenario waar je van te voren al over na had moeten denken. Ik zie zo snel twee keuzes:
1) doorzetten met je ingebrekestelling/ontbinding (defying the purpose - aangezien je niet voor het einde van dit schoojaar je geld terug zal zien. Tevens onwaarschijnlijke haalbaarheidsfactoor)
2) Je wonden likken en nadenken om een soepele draai te maken waarbij je de goodwill van de winkel herstelt/redt.

In beide gevallen zal je toch écht wel even de reactie van de winkel moeten afwachten; Met de feestdagen kan dat best wel eens eind deze week zijn, of met een beetje pech pas volgende week.

Ik zou zelf zeggen dat optie 2 - en dan in overleg met de winkel de laptop in de zomer laten repareren - de beste is.
Maar vind jij het ook niet belachelijk dat er na de vorige reparatie een ander probleem naar voren komt wat door die reparatie is gekomen. Ik vind het daarom ook neit meer dan normaal dat ik een vervangend exemplaar krijg (leentoestel), waar ik recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

dat lijkt me een goede optie, als het nog lukt.

Geef nog eens aan dat je vreest voor je studie en dat je daardoor misschien wat te hard van stapel liep. En probeer het op een iets vriendelijkere toon, daar bereik je veel meer mee ;)

--
en ja natuurlijk is dat vervelend, maar oplossingen komen vrijwel nooit van een kant. De snelste / beste oplossingen zijn in overleg. Blijkbaar hebben zij geen leenlaptop, je kunt ook moeilijk verwachten dat ze je dan maar even voor deze twee weken een nieuwe sturen waarop ze vervolgens 20% verliezen omdat het dan een gebruikt toestel is.

Op het moment lijkt de enige belemmering in je schoolwerk dat je nu niet in het zonnetje kunt zitten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door mr.paaJ op 04-05-2010 10:42 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:29:

Maar vind jij het ook niet belachelijk dat er na de vorige reparatie een ander probleem naar voren komt wat door die reparatie is gekomen. Ik vind het daarom ook neit meer dan normaal dat ik een vervangend exemplaar krijg (leentoestel), waar ik recht op heb.
Het is al vaker gezegd. Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Gelijk is in dit geval sowieso ook nog eens niet al te strak geformuleerd.

In dit geval gaat het erom dat je zo min mogelijk overlast hebt. Aangezien een leenlaptop er niet in zit, kun je je imo beter focussen op het zo snel mogelijk terug krijgen van je gerepareerde laptop. Je zou imo alles in het werk moeten stellen om dit te bespoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Wat wil je nu écht? Een leentoestel kosten-wat-het-kost óf wil je, onder de voor jou relevante omstandigheden, met zo min mogelijk overlast je laptop gerepareerd hebben?

Die twee zijn namelijk in jouw situatie niet hetzelfde; De winkel geeft aan geen leentoestel te willen geven én het oneens is met jouw visie dat je daar uberhaupt recht op hebt. De kans dat je de winkel hier binnen afzienbare tijd van gaat overtuigen is nihil - dat heb je nu zelf ook gezien. Inzetten op de leentoestel-kosten-wat-het-kost optie levert jou dus geen snelle en overlast-vrije oplossing op.

Terwijl je naar alle verwachting, in overleg met de winkel, prima kan afspreken dat je laptop wordt gerepareerd én afspraken kan maken omtrent het moment van de reparatie.

Wat levert jou dan het minste overlast op denk je?

Ik laat mezelf ook vrijwillig 'pakken' door winkeliers en op zaken als 'extra' garantie. Simpelweg omdat het na een kosten/bate analyse voor mij overduidelijk is dat het spenderen van 3 dagen aan het overtuigen van een winkelbediende van mijn 'rechten' mij meer tijd, geld en frustratie kost dan gewoon met de stroom mee gaan en het gelazer 'afkopen' met een glimlach en een concessie van mijn zijde.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach laat hem toch lekker, hij zal zelf wel merken dat hij nog flink meer gezeik gaat krijgen dan hiervoor en dat de winkel echt geen zin meer heeft moeite in hem te steken.
Jij wilt het hard spelen? Dan doen zij het ook!

Frappant dat mensen zodra iets stuk is gelijk op hoge poten gaan eisen dat ze een leen laptop willen maar van te voren niet eens de moeite nemen uit te zoeken hoe de garantie verloopt indien ze problemen hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
ik denk dat je er bij een reparatie van een laptop van uit kunt gaan dat je hem minsten 1 a 2 weken kwijt bent. verzendtermijnen, drukte, interne planning, etc. zorgen daarvoor.

dat is dus een in te calculeren risico voor de koper van een laptop, bij het beoordelen of iets erg veel overlast zou veroorzaken. een winkelier kan immers ook geen ijzer met handen breken, en bij een defect dat terstond oplossen. (vooral als ze geen reparatieafdeling of technische dienst hebben, of een fabrikant perse de zaken zelf wil repareren.)
gaat het een weekje langer duren, dan valt dat nog wel binnen een bepaald risico dat de kopr zelf moet afdekken, er zijn garanties met next business day etc. etc.

het zal dus moeilijk zijn e.e.a te eisen van dunnet.

maar als winkel zijnde zouden ze wat coulantr kunnen zijn, en dat spreekt niet echt voor ze, dat het probleem door een reparatie is veroorzaakt is ook niet erg fraai van de reparateur. dunnet zou hen kunnen aanspreken!
of de waas irirtant is of niet doet er niet zo toe, dat als op het moment dat de laptop gerepareert wordt, de koper hem dus helemaal niet kan gebruiken.

daarnaast is het afhankelijk van de hinder van de groene waas, of het mogelijk is de laptop later in te leveren ter reparatie.
Als die ook je normale werken erop gedurende de hele periode enorm hindert, en de waas is veroorzaakt door een incorecte reparatie, kan ik me voorstellen dat de koper vind dat hij wel enig recht heeft op een "tegemoetkoming".
maar daarin is hij volledig afhankelijk van de coulance van de winkel, of een eventuele "zaak"erover zou langer duren dan de complete reparatie, en wellicht ook meer kosten dan een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Staar je sowieso niet blind op 'normale' winkels hoor.

Toen ik een keer een laptop wilde aanbieden voor RMA in een winkel en vroeg hoe lang het ongeveer ging duren kreeg ik te horen hoe het binnen dat bedrijf gaat.

Ze rijden 1x per week op dat filiaal, want RMA's gaan via het hoofdkantoor. Oftewel: Ding zou nog 6 dagen op het filiaal liggen voordat ie op het hoofdkantoor ligt. Daar sparen ze ook alles op en gaat 1x per week richting de fabrikant: Kon dus wel 2 weken duren voorat ie bij de fabrikant zou zijn. En dan het zelfde geneuzel om dat ding weer op het filiaal te krijgen.

Ik werd er dus op gewezen dat op die laptop (welke niet van mij was overigens) gewoon 2 jaar pick-up & return zat, en dat dat veel sneller zou zijn. En inderdaad, maandag opgehaald, vrijdag retour..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou zelf ook altijd de pick-up & return garantie van de fabrikant gebruiken, in plaats van via de winkel. Dat heeft eigenlijk alleen maar nadelen voor mij. Tenzij bijvoorbeeld in het geval van mijn ouders die hun laptop laten repareren terwijl zij op vakantie zijn. Dan kan het ding beter via de winkel opgestuurd worden en daar blijven liggen tot ze weer terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:53:
Ik zou zelf ook altijd de pick-up & return garantie van de fabrikant gebruiken, in plaats van via de winkel. Dat heeft eigenlijk alleen maar nadelen voor mij. Tenzij bijvoorbeeld in het geval van mijn ouders die hun laptop laten repareren terwijl zij op vakantie zijn. Dan kan het ding beter via de winkel opgestuurd worden en daar blijven liggen tot ze weer terug zijn.
Maar bij MSI kan ik ook geen leen-exemplaar krijgen en die wil ik gewoon hebben omdat ik met mijn school zit. MSI heeft wel een P&R garantie, maar dan ben ik hem sowieso alsnog minimaal 2 weken kwijt. Dit is voor mij te lang zonder laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En weer dat "ik wil"..

Ik wil ook een Ferrari, maarja, dat zit er simpelweg niet in. Net als in jouw geval, geen leen-laptop. Dus dat kan je gewoon laten varen.

Dat voor jou 2 weken te lang is, heeft de fabrikant en de shop niets mee te maken. Zijn gewoon geen rare termijnen.

Maargoed, je hebt dus nu de shop in gebreke gesteld, maar ik lees niet dat je op basis daarvan de koop wil ontbinden. Dus waar heb je ze eigenlijk voor in gebreke gesteld?

Zou me dus niets verbazen als ze je volgende week, of over 2 weken terugmailen met: "Uh, ok, leuk, wat wilt u nu dan?"

Ga er ook maar gelijk van uit dat als je dus de koop wilt ontbinden, je ook nog eens een dag of 30 kan wachten eer je je knaken terug hebt. En misschien rekken ze dat ook wel naar bijvoorbeeld 2 maanden.

Je zal ongetwijfeld je centen terugkrijgen, maar op dit moment trek je wel aan het kortste eind, dat snap je toch zeker zelf ook wel?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:23:

Je zal ongetwijfeld je centen terugkrijgen, maar op dit moment trek je wel aan het kortste eind, dat snap je toch zeker zelf ook wel?
Mits je bereid bent om naar de rechter te gaan om die koop inderdaad te laten ontbinden (en zelfs dat is nog twijfelachtig). De kosten hiervan staan niet in verhouding tot het huren van een laptop voor deze weken.

In geval je voor de toekomst een dergelijke belang hecht aan snelle afhandeling van garantie dan zul je hiervoor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor MSI is dit gewoon een nieuwe reparatie. Had je het binnen 48 uur gemeld dan hadden ze er wat meer prioriteit aan gegeven. Is het niet makkelijker om een goedkope gebruikte laptop te kopen en deze later weer te verkopen?

Toen deze laptop is gekocht heb je het toen de garantievoorwaarden wel gelezen? Je wist vast wel dat je deze laptop elke dag nodig bent en neemt dan geen "zakelijke" garantie? Tip doe dat voortaan wel. Is wat duurder maar dan had je dit probleem niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:23:
En weer dat "ik wil"..

Ik wil ook een Ferrari, maarja, dat zit er simpelweg niet in. Net als in jouw geval, geen leen-laptop. Dus dat kan je gewoon laten varen.

Dat voor jou 2 weken te lang is, heeft de fabrikant en de shop niets mee te maken. Zijn gewoon geen rare termijnen.

Maargoed, je hebt dus nu de shop in gebreke gesteld, maar ik lees niet dat je op basis daarvan de koop wil ontbinden. Dus waar heb je ze eigenlijk voor in gebreke gesteld?

Zou me dus niets verbazen als ze je volgende week, of over 2 weken terugmailen met: "Uh, ok, leuk, wat wilt u nu dan?"

Ga er ook maar gelijk van uit dat als je dus de koop wilt ontbinden, je ook nog eens een dag of 30 kan wachten eer je je knaken terug hebt. En misschien rekken ze dat ook wel naar bijvoorbeeld 2 maanden.

Ik wil ze in gebreke stellen omdat ze geen leen-exemplaar kunnen leveren. Hier heb ik recht op, zie ook Consuwijzer.nl. Het terugbetalen gaat binnen 14 dagen, want dit staat op de site van hun keurmerk en daar zijn zij mee ingestemd.

offtopic:
Ja, ik weet het nu onderhand wel, recht hebben en recht krijgen is iets heel verschillends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en daarnaast heb je het recht in deze niet evident... maar goed.. we zien je post tegemoed over 14 dagen :)

overigens zegt het keurmerk webshop niets over een terugbetalingstermijn bij ontbinding. Ja ontbinding; want het ingebrekestellen leidt in geen enkel geval direct tot terugbetaling van de aankoopprijs. Eerst stel je de verkoper in gebreke, na het verlopen van bijv. een redelijke termijn is de verkoper dan in verzuim en hierna kan je de overeenkomst ontbinden. Al die dingen kan je trouwens ook 'doen' als je er compleet geen recht op hebt; het zijn immers maar uitingen aan de andere partij. Zolang de andere partij dus niet zegt "je ontbint? oké ik ben het er mee eens" heb je er dus niets aan; je zal naar de rechter (of geschillencommissie) moeten .. Dan heb je rond december een uitspraak..

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Ik wil ze in gebreke stellen omdat ze geen leen-exemplaar kunnen leveren. Hier heb ik recht op, zie ook Consuwijzer.nl. Het terugbetalen gaat binnen 14 dagen, want dit staat op de site van hun keurmerk en daar zijn zij mee ingestemd.

offtopic:
Ja, ik weet het nu onderhand wel, recht hebben en recht krijgen is iets heel verschillends
Zie het wasmachine voorbeeld op die website. De software ed moet ook geinstalleerd worden. Als winkelier zou ik het hier op gooien vooral als de klant zo moeilijk doet en totaal niet mee denkt met de winkelier.

Klant is koning word altijd gezegt maar een goede koning denkt ook aan het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:34:
... overigens zegt het keurmerk webshop niets over een terugbetalingstermijn bij ontbinding. Ja ontbinding; want het ingebrekestellen leidt in geen enkel geval direct tot terugbetaling van de aankoopprijs.
Dit heb ik van de site van Webshop Keurmerk: Alle retourbetalingen vinden zo snel mogelijk plaats en in ieder geval binnen 14 dagen nadat de consument zijn klacht kenbaar heeft gemaakt bij de aanbieder. Er staat dus wel degelijk iets over op de website van hun keurmerk. En ik neem aan dat ze daar ook aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ok, da's al mooi.

Maar je hebt ze nu in gebreke gesteld voor dat leen-laptop gedoe. Vooralsnog heb je dus nergens kenbaar gemaakt dat je de koop wilt ontbinden.

Die 14 dagen zijn dus nog niet in gegaan ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ze hebben ook nog een soort spelregels naast hun AV bepalingen. Daar staat de bewuste zin blijkbaar in..

Je redeneert echter nogsteeds vanuit de premisse dat er een retourbetaling op zijn plaats is. Hetgeen uiteraard betwist wordt. Dan verval je in de andere 14 dagen die de Thuiswinkel ook noemt; op een klacht wordt binnen 14 dagen gereageerd (!= de klacht wordt opgelost). overigens is die opsomming van de Thuiswinkel érg onhandig geformuleerd.. "aanstonds na ontdekking blijkt" :? zo'n zin gaat compleet nergens over..; iets blijkt op het moment dat je het ontdekt, niet aanstonds daarna

Ik heb sterk het idee dat je simpelweg niet begrijpt dat de verkoper naar alle waarschijnlijkheid - voor je het weet heb je morgen tóch je geld :+ niet zal instemmen met jouw conclusie dat er een tekortkoming is die ontbinding rechtvaardigt. Zolang zij het daar niet mee eens zijn gebeurt er niets in je dossier..

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sowieso erg benieuwd wat er nu gebeurt. Zij zijn in gebreke gesteld. Ik neem aan dat zij nu 14 dagen hebben om hierop te reageren en derhalve de reparatie ook op pauze hebben gezet. Het is immers onduidelijk wat er nu gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb nu ook bericht terug van Webshop Keurmerk en hier heb ik ook al op geantwoord. Hier mijn e-mails van en naar Webshop Keurmerk.

Zolang de webwinkel bereid is de garantiebepalingen in acht te nemen en derhalve de reparatie wenst uit te voeren, dan handelt de webwinkel niet in strijd met het consumentenrecht. Pas als het product blijvend niet aan de verwachtingen voldoet is ontbinding een optie. Er bestaat tijdens een reparatie geen recht op een vervangend toestel volgens het consumentenrecht.

Met vriendelijke groet,

XXX
Hierop heb ik deze mail gestuurd:
Geachte XXX,

Volgens de website van Consuwijzer heb ik wel recht op een vervangend toestel. Als het bedrijf (nu dus Dunnet.nl) die niet kan leveren, dan kan ik hun in gebreke stellen. Er staat bij dat er een 'grote overlast' moet wezen en dat is hier ook van toepassing, omdat als ik mijn laptop voor 2 á 3 weken mis door reparatie mijn opleiding niet kan voortzetten en ik dan mijn eerste leerjaar over moet doen. Dit wil ik natuurlijk ook niet. Volgens Dunnet betekent grote overlast dat ik mijn laptop 3 weken of langer kwijt ben.

Ook is dit de derde reparatie binnen 12 maanden en het probleem dat ik nu heb is gekomen door de vorige reparatie bij MSI. Hun hebben er een nieuw beeldscherm en inverter ingezet en hierdoor is er een groene waas te zien als ik mijn backlight dim. Volgens de website van Consuwijzer kan ik de koop ontbinden als ik het product (nu dus mijn notebook) een paar keer heb laten repareren en het daarna weer stuk gaat. Bij mij is 'een paar keer' al na 2 keer.

Hopelijk heeft u een passend antwoord.

Met vriendelijke groet,

XXX
Nu is kijken wat ze hierop hebben te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
@panasonies: op welk brak instituut zit jij waar ze geen ICT voorzieningen hebben voor de studenten? Een "leerjaar" over doen als je 2 á 3 weken zonder laptop zit gaat er bij mij niet in.

[ Voor 66% gewijzigd door Picaroon op 04-05-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote: omdat als ik mijn laptop voor 2 á 3 weken mis door reparatie mijn opleiding niet kan voortzetten en ik dan mijn eerste leerjaar over moet doen. Dit wil ik natuurlijk ook niet. Volgens Dunnet betekent grote overlast dat ik mijn laptop 3 weken of langer kwijt ben.

als ik dat zo lees dan zou ipv hier mijn gal te spuiten en het forum vol te schrijven mijn energie stoppen in het vinden van een laptop voor 3 weken van vrienden of familie of huren maar ja wie ben ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:29:
Ik heb nu ook bericht terug van Webshop Keurmerk en hier heb ik ook al op geantwoord. Hier mijn e-mails van en naar Webshop Keurmerk.

[...]

Hierop heb ik deze mail gestuurd:

[...]

Nu is kijken wat ze hierop hebben te antwoorden.
Sorry maar 2 tot 3 weken voor een reparatie gaat bij een kantonrechter niet gelden als ernstige overlast. Ook niet omdat jij er toevallig van afhankelijk bent voor je opleiding. Daarnaast, je Nederlands in de mail is beroerd. (Hun hebben). Oh en MSI heeft helemaal niets met dit verhaal te maken. Het gaat om consumentenkoop, Dunnet moet het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Picaroon schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:36:
@panasonies: op welk brak instituut zit jij waar ze geen ICT voorzieningen hebben voor de studenten? Een "leerjaar" over doen als je 2 á 3 weken zonder laptop zit gaat er bij mij niet in.
Als ik mijn laptop mis, dan kan ik niet verder met mijn projecten op school en zit ik 2 á 3 weken thuis. Hierdoor kan ik mijn opleiding dus niet afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
Als de laptop zo belangrijk voor je is, had je dan niet beter een uitgebreide garantie (lees: leenlaptop) kunnen nemen? Misschien praten achteraf, maar zie het als een leermomentje.

Er zal vast wel wat te regelen zijn en zoals eerder aangegeven zul je oplossingsgericht moeten denken... denk maar niet dat de wereld anders in elkaar zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Picaroon op 04-05-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:32:
[...]

offtopic:
2/4 weken is een normale tijd om het te repareren.
De garantie voorwaarden staan duidelijk vermeld als iets gekocht is, in de handleiding.
Ook had je zelf kunnen bedenken dat een laptop erg kwetsbaar is en je bij bijna 9/10 van fabrikanten en garantie afhandelingen je laptop kwijt zou zijn als die defect is.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 04-05-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat ik hier ook al postte Terw_Dan in "Overlast door lange reparatieduur laptop" er staat niet precies uitgelegd wat 'ernstige overlast' precies inhoudt. Jij vind het misschien erg, een ander kan misschien makkelijk z'n notebook 2 maanden missen zonder problemen.
Dus wat dat betreft twijfel ik nogal over 'het recht op een leenproduct' in dit geval. Zeker omdat het niet precies uitgelegd wordt, en je garantievoorwaarden hier ook geen melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Echt een gigantische plaat voor je kop. Niet in staat te lezen, enkel in staat om te drammen en te drammen. Het is je zo vaak al versteld, wil jij next day on site garantie dan moet je daar voor betalen. Jij wilt en een goedkope laptop bij een webwinkel kopen en geweldige service met leenlaptop of reparatie aan huis. Dat is gewoon niet hoe de wereld werkt.

Je hebt geen:
- recht op een leenlaptop
- recht op een vergoeding
- recht op ontbinden
- recht op service aan huis.

Je hebt wel:
- recht op garantie
- recht op ontbinding mits er vaker dan vijf keer een defect optreed

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

In mijn tijd (toegegeven, dat is toch weer de volle 3 jaar geleden) hadden de scholen één of meerdere lokalen waar studenten ten alle tijde naartoe konden om in alle rust voor school te werken en eventueel vragen te stellen aan de docenten die in de buurt waren.
Als die waas echt zo ergerlijk is, stuur hem op voor reparatie en ga in de school waar je studeerd werken.
Werk je toch liever thuis, met groene waas dan, stuur dan nu al een mailtje waarin je aanduid wat je klacht is, de uitleg waarom je hem nu niet kunt/wilt opsturen, maar dat je dit later, als je hem mider dringend nodig hebt, (en specifieer even wanneer ongeveer) je hem voor dit probleem opstuurt.

Het is redelijk irritant dat, wanneer je iets komt, het niet naar behoren werkt, maar zo'n zaken gebeuren nu eenmaal. Productiefouten zijn er altijd al geweest en zullen er altijd blijven. Daar moet je je bij neerleggen dat het kan gebeuren en correct afhandelen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sorry, het spijt me te moeten zeggen, maar 2-3 week voor een reparatie is een normale termijn. Dat het de derde keer in 12 maanden is is spijtig, maar nog niet buitensporig, die pech kun je hebben.

Zoals al aangegeven zal de reparatie van de laptop wel opgeschort worden nu je met claims e.d. komt aanzetten - waarom herstellen als jij op ontbinding aanstuurt?

Als een laptop nu zo belangrijk voor je is: koop dan gewoon een tweedehandsje en verkoop hem weer als je laptop OK is, tientjeswerk in het ergste geval, maar voor die paar tientjes hoef je dan niet een jaar langer over je opleiding te doen.

Tot slot: doe wat aan je taalgebruik, als je naar instanties al communiceert met "hun hebben" dan werkt dat niet in je voordeel.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Terw_Dan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:52:
Wat ik hier ook al postte Terw_Dan in "Overlast door lange reparatieduur laptop" er staat niet precies uitgelegd wat 'ernstige overlast' precies inhoudt. Jij vind het misschien erg, een ander kan misschien makkelijk z'n notebook 2 maanden missen zonder problemen.
Dus wat dat betreft twijfel ik nogal over 'het recht op een leenproduct' in dit geval. Zeker omdat het niet precies uitgelegd wordt, en je garantievoorwaarden hier ook geen melding van maken.
Precies en dat is het zelfde als met dat elecktronica 2jaar garantie moet hebben, staat nergens zo vermeld het is allemaal maar " iedereen ziet het zoals hij het vindt"

Vandaar dat het "leen product" ook niet echt usefull is want er staat nergens wat nu wel overlast is of niet.
en is 2/4 weken genoeg tijd om een product te laten repareren?, en wie bepaald dan weer of dat wel genoeg tijd is of te lang duurt ?

Altijd erg wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolvingStorm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 10:02
Ze hebben bij jou op school geen computers? :S Lijkt me heel vreemd een ICT opleiding zonder eigen PC's. Ik had voor mijn opleiding ook een laptop 'nodig'. Maar alles wat ik moest doen kon ik ook op de school PC's doen. Ok, das niet altijd even fijn werken, maar soms heb je geen keus.

Ik denk ook dat je door het in gebreke stellen, je een langduriger traject in gaat dan dat je eigenlijk wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:53:

Je hebt geen:
...

Je hebt wel:
...
Dit staat dus nog niet helemaal vast. De enige die hier een bindende uitspraak over kan doen dat is de rechter ;)

Daarnaast denk ik dat de TS inmiddels wel vaak genoeg heeft gehoord dat zijn acties niet het hoogst renderend hoeven zijn. Ik wil eenieder dan ook even vragen om te stoppen met herhalen wat al is gezegd en enkel nog nieuwe info aan te dragen/te discussieren over in gebreke stelling of afhandeling van dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb dit hele topic doorgelezen maar in mijn ogen doet de winkel toch echt helemaal niets verkeerd. Ze repareren die laptop gewoon netjes binnen een redelijk termijn en daar moet de TS gewoon tevreden mee zijn. "Ernstige overlast" is inderdaad een wat vage term maar volgens mij valt twee weken geen laptop daar niet onder. Als het nu 2 maanden geen laptop was zou het anders zijn. Dat jij de laptop nodig hebt voor studie doet er niet toe. Als jij een leenlaptop had willen krijgen bij defecten dan had je daar voor moeten betalen, op deze manier heb je daar geen recht op.

Sowieso door je houding richting de winkel denk ik dat men ook niet meer coulant zal gaan zijn. Dat wil zeggen dat ik verwacht dat ze de laptop gewoon gaan repareren nu en hem dan aan jou teruggeven. Ontbinden van de koop zit er niet in vrees ik. Wil je dat nu toch perse dan zal dat via de rechter moeten maar ook daar maak je volgens mij weinig / geen kans omdat wat je eist vrij onredelijk is. Maar goed als je daar geld en tijd voor hebt zou een uitspraak van een rechter daarin interessant zijn.

Ik denk dat je er dus het verstandigste aan doet om je ogen te openen voor je eigen onredelijkheid en het verder gewoon netjes afhandelen met de winkel. Dan zal men daar ook eerder bereid zijn moeite voor jou te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 04-05-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:10:
[...]

Dit staat dus nog niet helemaal vast. De enige die hier een bindende uitspraak over kan doen dat is de rechter ;)
En die zal het ongetwijfeld met mij eens zijn gok ik.
Daarnaast denk ik dat de TS inmiddels wel vaak genoeg heeft gehoord dat zijn acties niet het hoogst renderend hoeven zijn. Ik wil eenieder dan ook even vragen om te stoppen met herhalen wat al is gezegd en enkel nog nieuwe info aan te dragen/te discussieren over in gebreke stelling of afhandeling van dit geval.
Het punt is dat hij daar blind voor lijkt te zijn en het advies niet over wilt nemen. Hij blijft maar doorgaan over recht hebben op een leenlaptop zelfs al gaat iedereen er tegenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Als het niet hebben van een laptop echt zou uitlopen op het niet kunnen halen van een heel jaar (lijkt mij vreemd, 3 weken in de bieb moeten werken zorgt voor falen heel jaar) zou je gewoon van Marktplaats oid een goedkope oude laptop kunnen scoren en na die 3 weken weer verkopen voor hetzelfde geld. Kost je effectief niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja, gewoon alles maar negeren

je gaat me niet vertellen dat je geen back-up hebt gemaakt van je projecten , want dan kan je nog best wel een probleem krijgen , ( misschien krijg je wel een nieuwe laptop en dan? )

dus ik ga er van uit dat je wel een back-up hebt, en dan is het niet zo moeilijk om even bij de familie ,vrienden , kennissen even de pc te lenen mocht dat nodig zijn, desnoods op school, daar staan altijd pc's

niet zo eigenwijs doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:34:
naja, gewoon alles maar negeren

je gaat me niet vertellen dat je geen back-up hebt gemaakt van je projecten , want dan kan je nog best wel een probleem krijgen , ( misschien krijg je wel een nieuwe laptop en dan? )

dus ik ga er van uit dat je wel een back-up hebt, en dan is het niet zo moeilijk om even bij de familie ,vrienden , kennissen even de pc te lenen mocht dat nodig zijn, desnoods op school, daar staan altijd pc's

niet zo eigenwijs doen
Zal me niks verbazen als die er ook niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, want sommigen snappen het volgens mij niet helemaal. Ik heb mijn laptop nog hier, een backup maak ik ook iedere week. Op school hebben ze wel vaste computers, maar die staan maar op een paar vaste plekken en daar staan de benodigde programma's niet op. Ook zijn de projecten in groepsverband en kan ik dus niet ergens anders gaan zitten omdat ik geen laptop heb. Dit is de enige laptop die we in huis hebben en de rest van de familie woont hier niet in de buurt. Daarom is zelf een andere laptop regelen ook moeilijker. Een tweedehands laptop kopen gaat ook niet, puur omdat ik daar het geld niet voor heb.

Hopelijk zijn er nu een aantal dingen duidelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
panasonies schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:06:
Even voor de duidelijkheid, want sommigen snappen het volgens mij niet helemaal. Ik heb mijn laptop nog hier, een backup maak ik ook iedere week. Op school hebben ze wel vaste computers, maar die staan maar op een paar vaste plekken en daar staan de benodigde programma's niet op. Ook zijn de projecten in groepsverband en kan ik dus niet ergens anders gaan zitten omdat ik geen laptop heb. Dit is de enige laptop die we in huis hebben en de rest van de familie woont hier niet in de buurt. Daarom is zelf een andere laptop regelen ook moeilijker. Een tweedehands laptop kopen gaat ook niet, puur omdat ik daar het geld niet voor heb.

Hopelijk zijn er nu een aantal dingen duidelijker geworden.
Aha, dat is dus nog steeds 2weken opsturen om te laten fixen, of simpel netjes ze te woord staan en er mee wachten en als je studie klaar is hem verzenden ?
Want werken met een groene waas moet kunnen.

Tenzij het zo groen is je niks meer kan zien maar ook dat betwijfel ik.
Maar omdat je zelf niemand in de buurt heb en de plekken lastig zijn om een computer te bemachitigen moeten ze voor je maar harder lopen, ? in like thats not my problem ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

hoe erg is de groene waas, kun je daar niet een foto van laten zien? Volgens mij denkt iedereen nu (inclusief ik) dat het redelijk meevalt en dat je best even kunt wachten met laten repareren.
Ik dacht te lezen dat het vooral bij dimmen van het beeld is, dat moet best even zonder dimmen kunnen. Dan moet je alleen iets vaker opladen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
De groene waas is het meest zichtbaar als ik ermee in het zonlicht zit, dat is rond de helft van de tijd dat ik hem gebruik het geval, want ik zit pal in het zonlicht. Ook is het als ik de backlight dim. En als derde is het als ik hem op stand by heb staan, maar dan gebruik ik hem natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de laptop nog staan zeg je net. Als ik jouw was zou ik dan nu als een wacko aan je werk gaan voor school en je projecten afmaken zodat je het jaar niet hoeft over te doen. Als dan het schooljaar voorbij is zou ik hem als garantie terug sturen. Op die manier loop jij geen overlast op en kunnen hun ook rustig hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

en
is er een groene waas te zien als ik mijn backlight dim.
vraag aan dunnet of je het later mag opsturen, zet je scherm op volle sterkte, werk het project door/

tref in het allerlaatste geval een regeling met je school dat je door onvoorziene omstandigheden niet mee kon komen...

een groene waas kan lastig zijn maar zolang je geen fotoos bewerkt boeit het vrij weinig...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je de laptop nog heb inderdaad gewoon vragen of het mogelijk is die in juni / juli op te sturen wanneer je school klaar is. Als ze daar mee akkoord gaan lijkt het probleem mij opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gezien het aantal van jouw reacties per uur op dit topic heb je het sowieso niet al te druk met je studie lijkt me. Bovendien kun je de PC waarop je schijnbaar wel kunt bitchfighten met winkels en mensen in dit topic toch ook gebruiken voor je schoolactiviteiten? Maar daar heb je het schijnbaar niet zo druk mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:30:
Gezien het aantal van jouw reacties per uur op dit topic heb je het sowieso niet al te druk met je studie lijkt me. Bovendien kun je de PC waarop je schijnbaar wel kunt bitchfighten met winkels en mensen in dit topic toch ook gebruiken voor je schoolactiviteiten? Maar daar heb je het schijnbaar niet zo druk mee ;)
Ik heb deze week vakantie. De pc waar ik nu opzit, kan ik niet iedere dag meenemen in de bus. Dit is namelijk een normale pc en geen laptop.

En dan heb ik nog een vraag, Na hoeveel keer repareren is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen? Of is dit per bedrijf verschillend.

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 04-05-2010 16:47 ]

Pagina: 1 2 Laatste