Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Matched: N8
geweldig, ga ik me daar binnenkort eens op storten. Ondertussen even een onverwoestbare telefoon voor weinig zien te vinden voor 2 aanstaande zomerkampen met scouting. Vorig jaar heeft m'n N8 het 5 dagen lang niet gedaan door waterschade. Stond op het punt hem te laten repareren toen ie zo ineens weer tot leven kwam, half jaar later deed ie alsnog niets meer door een defect moederbord, onder garantie gefixed

Nokia ftw, volgende telefoon wordt ook weer Nokia

edit: heb het losgebroken stukje nu ff met plakband vastgezet om ervoor te zorgen dat de andere kant niet ook afbreekt en de binnenkant kwetsbaar is

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 21-06-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
urtmensch schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:05:
Geinstalleerd, xls bestand geopend, even gehuild, gedeinstalleerd en gewoon weer Smartoffice gebruikt.

Bespaard je toch weer 51MB op je C:... 8)
Todat je een spreadsheet gaat maken in SmartOffice. Dat gaat in MS Office makkelijk. Ik snap overigens niet dat jullie zo weinig ruimte over hebben. Slechts in klein gedeelte wordt op C:\ gezet. Niet het hele pakket. Bij bij scheelde het 4MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Geen matches
bwt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:40:
[...]

Ik kan het niet eens installeren - slechts 32 MB vrij op C
Het kan nog extremer, slechts 5,2 MB en ik zou niet weten hoe ik meer ruimte zou kunnen krijgen. Van alles geprobeerd, maar niks laat zich verwijderen of er is niks om te verwijderen.
Vodafone branded toestel hier met Belle.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:56
FastFred schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:27:
damn, net m'n n8 laten stuiteren, centimeter of 30 hoog op een houten oppervlak. Niet extreem hard ofzo, maar wel net verkeerd neer gekomen. Nu is dus het onderkantje losgekomen, dat met die 2 schroefjes vastzit. Aan een kant is het plastic dus gebroken, waardoor dat niet meer vast zit. Iemand enig idee of dit een dure grap is? Ik moet er nog tot januari mee doen, zijn die stukjes op ebay te krijgen ofzo?
dit heb ik ook een keertje gehad... heb even gegoogled en dat onderdeeltje bleek maar een paar euro te kosten. 2 schroefjes los, kapje eraf, kapje erop, 2 schroefjes terug en klaar! weer als nieuw!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Geurt-kun schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:23:
[...]

Het kan nog extremer, slechts 5,2 MB en ik zou niet weten hoe ik meer ruimte zou kunnen krijgen. Van alles geprobeerd, maar niks laat zich verwijderen of er is niks om te verwijderen.
Vodafone branded toestel hier met Belle.
Gewoon flashen naar Belle Delight 5.2.....170 a 200MB vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Ok, ik ben nu aan het zoeken naar het juiste onderdeel. Er schijnt echter in die antenne cover ook nog de antenne zelf te zitten, die met 3 contactpuntjes met de rest van de telefoon verbonden is. Het schijnt nogal een gepriegel te zijn om die antenne ook over te zetten ( ? )

Ik mis trouwens ook wat plastic rondom de headphone jack. M'n N8 is darkgrey. Ik denk dat ik gewoon die 2 stukjes bestel in het zilver ofzo :P

EDIT: van alle onderdelen die ik zo op internet te koop zie staan, zou je in principe gewoon je eigen N8 kunnen bouwen :P

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 22-06-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Gewoon flashen naar Belle Delight 5.2.....170 a 200MB vrij
Weinig.Ik had 231MB vrij.

Y-Tasks werkt inderdaad niet met S^3
http://drjukka.com/YTasks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 06:51:
[...]
Weinig.Ik had 231MB vrij.

Y-Tasks werkt inderdaad niet met S^3
http://drjukka.com/YTasks.html
Mijn E7 heeft nog 227 MiB vrij na het installeren van alle apps e.d. en dat met de 'normale' firmware... Ik merk ook dat de E7 een stukje soepeler draait dan de N8 (aantal vrienden/bekenden hebben de N8).

Een aantal onderdelen uit die app werken idd niet, maar t is nog steeds nuttig merk ik bij mezelf =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:10:
[...]

Mijn E7 heeft nog 227 MiB vrij na het installeren van alle apps e.d. en dat met de 'normale' firmware... Ik merk ook dat de E7 een stukje soepeler draait dan de N8 (aantal vrienden/bekenden hebben de N8).

Een aantal onderdelen uit die app werken idd niet, maar t is nog steeds nuttig merk ik bij mezelf =)
Jbak Taskman werkt dan ook.Heeft nog wat meer mogelijkheden.
Het is handig om de "OK"bevesting bij afsluiten van een app. uit te schakelen.Of onder een softkey te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_0Q29ZPGZ7KY/TBG4wmIK-WI/AAAAAAAAAgc/C4hU64IoCQg/foxpda0165%5B3%5D.png?imgmax=800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:49
Geen matches
Bijzonder vreemde foutmelding sinds deze ochtend:

Waar eerder "Gallery" onder de pictogram van de gallerij stond, staat nu "glx". Erop drukken resulteert in niets, hij werkt gewoon niet meer. Afbeeldingen zijn niet meer toegankelijk via het massageheugen, dan komt alleen de mededeling "kan bestand niet openen".

Alle onlangs geïnstalleerde apps zijn verwijderd, zover ik weet geen gekke dingen geïnstalleerd (Opera en de Microsoft Apps). Gezocht in zoekmachines, ook geen resultaat..

Iemand enig idee wat het kan zijn? Telefoon flashen gaat me nog iets te ver. Mits het nog een week aanhoudt, gebeurt het wel en komt de nieuwe firmware van Taylor erop.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
Zie in die screenshot ook een LightControl staan, wat doet die precies. Is dat gewoon de helderheid van het scherm zoals deze standaard in configuratie staat? Of is het daarmee mogelijk het scherm feller te zetten zonder dat de helderheid steeds automatisch wordt aangepast door de sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Laatst online: 18-09 07:30
Geen matches
Heb het gevoel dat sinds de whatsapp update 2.6.97(28476) me batterij echt veel sneller leeg is. Meer mensen last van? Na een halve dag weinig actief te zijn met me telefoon is er nog minder dan de helft van over! voorheen kon ik er makkelijk een hele dag meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49

c0burn

Feed your head

Geen matches
RAR_ schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:16:
Heb het gevoel dat sinds de whatsapp update 2.6.97(28476) me batterij echt veel sneller leeg is. Meer mensen last van? Na een halve dag weinig actief te zijn met me telefoon is er nog minder dan de helft van over! voorheen kon ik er makkelijk een hele dag meedoen.
Nee geen last van gehad, draai 'm toch al een tijdje.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
Ja die nieuwe WhatsApp zorgt er bij mij ook voor dat ik niet meer de dag door kom op 1 accu lading.
Ik had hm van de week even verwijderd en toen was het weer als van ouds, daarna weer geïnstalleerd (kan toch niet zonder) en ik kon hm weer aan de lader hangen aan het eind van de werkdag.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Geen matches
Ik had ook last van een batterij die halverwege de dag al leeg was, zonder hem intensief te gebruiken!
Ook ik dacht dat het lag aan de laatste whatsapp. Maar door dingen aan en uit te zetten (en zo uit te sluiten) kwam ik erachter dat het mijn Mail for Exchange was die op 'altijd aan' stond tijdens piekuren. Ik heb deze naar bijwerken 'eens per half uur' gezet en nu heb ik geen problemen meer.

Misschien is het wel een combinatie tussen de nieuwe whatsapp en bijv. mail? Ik had in het verleden namelijk nooit problemen. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:53
Ik wil graag GPS-wandelingen lopen, heeft er iemand ervaring mee welke app hiervoor het best geschikt is op de N8? (Heb al gezocht in de winkel maar daar wordt ik niet echt wijzer van)

Bij voorbaat dank voor een goede tip.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Sports tracker is een absolute winnaar als jij je route middels GPS wil vastleggen.
Te vinden in de Nokia Store voor N8.

of via hun officiele website:
www.sports-tracker.com

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Geen matches
Ook bij mij is de batterij sneller leeg.
Mijn vermoeden is eerder dat de kwaliteit van de batterij na 1,5 jaar zwakker begint te worden.
En ja, apps houden data verbindingen ook open wat tot een hoger verbruik leidt.
Ik moet nog gaan testen zonder whatsapp.
Probleem is al eens eerder gemeld hier
HwKok schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:31:
Ik heb het idee dat de laatste update van Whatsapp m'n batterij leegslurpt als een gek. M'n telefoon wordt ook in de loop van de dag heel erg warm en houdt er bij normaal gebruik zo rond 15.00u / 15.30u mee op! En dat terwijl hij elke nacht aan de lader ligt tot ca. 07.00u. Als ik kijk bij openstaande applicaties is dat meestal niet meer dan alleen Mail for Exchange en af en toe Sociale Netwerken.

Meer mensen met deze ervaring?

[ Voor 31% gewijzigd door bwt op 04-07-2012 10:40 ]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:03:
Ik wil graag GPS-wandelingen lopen, heeft er iemand ervaring mee welke app hiervoor het best geschikt is op de N8? (Heb al gezocht in de winkel maar daar wordt ik niet echt wijzer van)

Bij voorbaat dank voor een goede tip.
Viewranger doet het goed. Je kunt openstreetmaps gebruiken, dus je hoeft geen kaarten aan te schaffen (kan wel, er is zelfs nu een aanbieding voor Euro32 voor alle stafkaarten van NL).
Wel wat uitgebreide handleiding waar je je doorheen moet worstelen, maar het doet alles wat je nodig hebt. Ook inlezen van bestaande gps-wandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
bwt schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:32:
[...]

Ook bij mij is de batterij sneller leeg.
Mijn vermoeden is eerder dat de kwaliteit van de batterij na 1,5 jaar zwakker begint te worden.
En ja, apps houden data verbindingen ook open wat tot een hoger verbruik leidt.
Ik moet nog gaan testen zonder whatsapp.
Probleem is al eens eerder gemeld hier

[...]
De verbinding open houden is vaak goedkoper dan 'm elke keer weer opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
Geen matches
Heb net ook even me mail ophaal instellingen verandert naar 1x per uur. even kijken of dit wat uitmaakt.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

SpitfireNL schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:13:
Sports tracker is een absolute winnaar als jij je route middels GPS wil vastleggen.
Te vinden in de Nokia Store voor N8.

of via hun officiele website:
www.sports-tracker.com
Dat is het meest waardeloze pakket wat je kunt hebben.

Het zet mij ergens in Rusland en in goed 2 uur wandelen ruim 300 km afleggen is nu niet bepaald betrouwbaar te noemen. Ik woon gewoon in NL en wandel veel op de Brunssumerheide..

Een goed wandelpakket heb ik helaas nog niet gevonden...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb met sports-tracker al zeker 20 hardloop rondes mee vastgelegd op mijn Nokia N8 en helemaal geen problemen mee gehad.

Op mijn Galaxy SII gebruik ik de sports-tracker app ook voor android. Daar heeft hij me 1 keer op en neer naar afrika laten lopen maar dat kwam omdat ik niet had gewacht op het GPS signaal voordat ik begon met lopen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 12:43
Geen matches
Hier ook perfecte ervaringen met sports-tracker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

sporttracker heeft mij en ook m'n ega nog nooit in de steek gelaten.
(ze heeft de E7 en ik de N8)
routes die we plotten zijn vrijwel altijd gelijk, als we ze vergelijken.
Het scheelt soms maar een paar meter in afstand.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Nulnulnix schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:12:
[...]

Dat is het meest waardeloze pakket wat je kunt hebben.

Het zet mij ergens in Rusland en in goed 2 uur wandelen ruim 300 km afleggen is nu niet bepaald betrouwbaar te noemen. Ik woon gewoon in NL en wandel veel op de Brunssumerheide..

Een goed wandelpakket heb ik helaas nog niet gevonden...
Dat ligt niet aan het pakket... Misschien moet je je telefoon eens laten nakijken =p Werkt GPS in andere apps wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
Als sportstracker niet goed werkt ligt dat niet aan sportstracker :)
Ook ik heb er alleen maar positieve ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:21
Geen matches
Maar sportstracker is een Tracker, die dus bijhoudt waar je geweest bent, hoe hard je gelopen of gefietst hebt. Je kunt hiermee geen routes downloaden van wandelingen zodat je die route kunt gaan lopen.

Voor mij is Sportstracker voldoende, ik heb nog geen behoefte gehad aan het inladen van routes.
Verder zijn mijn ervaringen met Sportstracker ook positief, al blijft het opvallend dat je bij je snelheid tijdens het fietsen het ene moment 50 km/u is en daarna 10 km/u terwijl je een vrij contstante snelheid aanhoudt. Zal wel met het bereik en de plaats van je telefoon (broekzak) te maken hebben. Afstand, gevolgde route en gemiddelde snelheid kloppen over het algemeen wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus73 op 05-07-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Geen matches
Andere (navigatie)pakketen doen het wel goed...
Maar goed, ik heb het al verwijderd, Was door de problemen niet bepaald functioneel.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Geen matches
Ik rende een stukje 80 km/h... Is ook waanzin. Toch doet hij het in een rechte lijn b.v. wel goed. Meerdere malen met mijn brommer getest. Komt redelijk vaak 't zelfde uit.
Kun je met die app overal klikken op de map en kijken hoe hard je op die plek bent gegaan, of alleen je vmax en zo.
Bij mij kun je dus alleen op die punten kijken:
http://www.kilut.com/spee...5d237bccaf03f68d9f213.kml
Vind het wel een fijne app, speedometer.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
Geen matches
Terugkomend op mijn eerdere Whatsapp probleem.
Na het herinstalleren van Whatsapp en me mail maar 1x per uur op te halen, is me batterij nog steeds zeer snel leeg. Alleen met de Energiespaarstand houdt hij het wel langer uit.
Denk inderdaad dat me accu na 21 maanden intensief gebruiken gewoon op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Geen matches
RAR_ schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:13:
Terugkomend op mijn eerdere Whatsapp probleem.
Na het herinstalleren van Whatsapp en me mail maar 1x per uur op te halen, is me batterij nog steeds zeer snel leeg. Alleen met de Energiespaarstand houdt hij het wel langer uit.
Denk inderdaad dat me accu na 21 maanden intensief gebruiken gewoon op is?
Ook ik ben zo'n beetje tot de zelfde conclusie gekomen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjw
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 09:56

tjw

Ik heb Nokia Belle, sofwareversie 111.030.0609. Ik ben net terug van een vakantie Turkije. Daar probeerde ik via WIFI te internetten, wat me in andere landen wel gewoon lukte. Nu koos ik bij connectiviteit de wifiverbinding van het hotel. De verbinding kwam tot stand (gaf aan verbonden) maar we kregen alleen een blanco scherm te zien met de naam van het hotel. Als ik vervolgens internet via het icoontje web opstartte kreeg ik een scherm te zien om aan te melden. Maar met de verkregen inlogcode lukte het mij de hele week niet in te loggen, en ook mijn man niet met zijn eigen Nokia N8. Ook de receptiemedewerkers konden mij niet verder helpen.
Ik kreeg een melding 'http://www.google.com.tr/?error en iets van lang=nl
Iemand een idee wat er mis kan zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Geen matches
Ja, je verbinding gaat via een proxy van het hotel (of de provider die het hotel heeft gecontracteerd). Dat gaat met aanmelden via scripts die niet in iedere browser even goed draaien. Met Opera mini zal het niet lukken, met de Nokia stock browser of met Opera mobile maak je meer kans. Ik heb het ook regelmatig opgegeven; de scripts zijn gemaakt voor een laptop waarop Internet Explorer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Geen matches
bwt schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:03:
[...]

Ook ik ben zo'n beetje tot de zelfde conclusie gekomen.
Van het weekend meer ondervonden. Eind van de zaterdag stond ie nog met meer dan 70% batterij.
Ben hele dag thuis geweest.
Loop nu op het werk met cell shark en merk dat mobiel erg veel switcht tussen zenders en vaak een erg zwak signaal ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Walkman schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:22:
[...]

Zie in die screenshot ook een LightControl staan, wat doet die precies. Is dat gewoon de helderheid van het scherm zoals deze standaard in configuratie staat? Of is het daarmee mogelijk het scherm feller te zetten zonder dat de helderheid steeds automatisch wordt aangepast door de sensor?
Use Very less memory.
Control keypad lights
keypad lights off option for day time
control brightness for night time
Improves the batterylife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Vandaag een dagje naar Duitsland geweest. Voor de zekerheid vlak voordat we de grens overgingen 'Mob. data' uitgeschakeld met het 'snelmenu' (rolmenu van boven naar beneden).

Eenmaal in Duitsland aangekomen, wilde ik toch graag weten hoe het nu precies zit met de N8 en roaming. Voorheen was dit eenvoudig in te stellen middels de optie 'Gegevens gebruik bij roaming' (menu - instellingen - connectiviteit - instellingen). Sinds een update (Anna of Belle?) is deze optie echter vervangen door de optie 'mobiele-dataverbr. toestaan'. Hier kan worden gekozen uit 'alleen in eigen netw.', 'eigen land/regio' en 'wereldwijd'.

Met de optie 'Mob. data' uitgeschakeld, zal het jullie niet verbazen dat ik www.nu.nl niet te zien kreeg bij het openen van de webbrowser. Het verbaasde mij echter dat www.nu.nl wel gewoon verscheen bij het inschakelen van 'Mob. data', terwijl ofwel de optie 'alleen in eigen netw.' ofwel de optie 'eigen land/regio' ingeschakeld was (er verscheen wel een melding dat er eventueel sprake was van bijkomende kosten). Beide opties deden mij namelijk vermoeden roaming tegen te gaan. In beide gevallen werd er gebruik gemaakt van het netwerk 'vodafone.de' (thuis is dit 'vodafone NL').

Het lijkt er dus op dat het nodig is om 'Mob. data' uit te schakelen wanneer je de grens over gaat en niet geconfronteerd wilt worden met hoge roaming-kosten. Voorheen was dit een stuk eenvoudiger, door eenvoudigweg aan te geven dat je niet wilt roamen. Je kon dan gebruik maken van data (bijv. voor file-informatie tijdens het navigeren) tot aan de grens.

Hebben andere mensen dezelfde ervaring of is er iets mis met mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:27:
Vandaag een dagje naar Duitsland geweest. Voor de zekerheid vlak voordat we de grens overgingen 'Mob. data' uitgeschakeld met het 'snelmenu' (rolmenu van boven naar beneden).

Eenmaal in Duitsland aangekomen, wilde ik toch graag weten hoe het nu precies zit met de N8 en roaming. Voorheen was dit eenvoudig in te stellen middels de optie 'Gegevens gebruik bij roaming' (menu - instellingen - connectiviteit - instellingen). Sinds een update (Anna of Belle?) is deze optie echter vervangen door de optie 'mobiele-dataverbr. toestaan'. Hier kan worden gekozen uit 'alleen in eigen netw.', 'eigen land/regio' en 'wereldwijd'.

Met de optie 'Mob. data' uitgeschakeld, zal het jullie niet verbazen dat ik www.nu.nl niet te zien kreeg bij het openen van de webbrowser. Het verbaasde mij echter dat www.nu.nl wel gewoon verscheen bij het inschakelen van 'Mob. data', terwijl ofwel de optie 'alleen in eigen netw.' ofwel de optie 'eigen land/regio' ingeschakeld was (er verscheen wel een melding dat er eventueel sprake was van bijkomende kosten). Beide opties deden mij namelijk vermoeden roaming tegen te gaan. In beide gevallen werd er gebruik gemaakt van het netwerk 'vodafone.de' (thuis is dit 'vodafone NL').

Het lijkt er dus op dat het nodig is om 'Mob. data' uit te schakelen wanneer je de grens over gaat en niet geconfronteerd wilt worden met hoge roaming-kosten. Voorheen was dit een stuk eenvoudiger, door eenvoudigweg aan te geven dat je niet wilt roamen. Je kon dan gebruik maken van data (bijv. voor file-informatie tijdens het navigeren) tot aan de grens.

Er is niets mis met de telefoon, alleen het gebruik er van is niet helemaal juist.

Als je de optie "eigen netwerk" of "eigen land/regio" aan hebt staan zal de telefoon automatisch de mobile data uitschakelen bij het verbinden met een ander netwerk of in het buitenland.

Die hoef je dus niet zoals jij hebt gedaan zelf uit te zetten.

Aangezien je deze zelf weer hebt ingeschkeld kan je niet de telefoon daar de schuld van geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Geen matches
Er is een kleine update beschikbaar voor Whatsapp. Van versie 2.6.9 naar 2.7.1. Hopen dat deze de batterij-duur verbeterd.

Edit: Whatsapp nu in het Nederlands, was eerder volgens mij nog niet het geval.

[ Voor 25% gewijzigd door Reaper.JA2 op 23-07-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49

c0burn

Feed your head

Geen matches
Reaper.JA2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:55:
Er is een kleine update beschikbaar voor Whatsapp. Van versie 2.6.9 naar 2.7.1. Hopen dat deze de batterij-duur verbeterd.

Ik draaide sinds een week of twee 2.6.99, die was ook al in het Nederlands.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:40
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 06:38:
[...]
Er is niets mis met de telefoon, alleen het gebruik er van is niet helemaal juist.
...
Aangezien je deze zelf weer hebt ingeschkeld kan je niet de telefoon daar de schuld van geven.
De firmware is -als dit klopt- sinds Belle weldegelijk minder handig geworden.
Met de 'knop' Mobile data zet je nu het mobiel dataverkeer over 2/3/3,5G aan of uit, zowel in binnen- als buitenland.
De -oude- werkende optie in het scherm Network Settings om je gebruik in het buitenland in te stellen lijkt met zijn ervaringen inderdaad vervallen. Was echt een handige optie (bv als je net over de grens was), vergelijkbaar met de optie in IOS.

Ik heb zelf de instelling in "home network only" gekozen en zal die volgende week ook eens testen.

TEST
Vandaag door Nederland gereden met de instelling "home network only" en daarmee wordt Mobile data regelmatig vanzelf uitgezet. Zou kunnen liggenaan mijn Telfort abonnement; omdat ik dan bij slechte ontvangst over kjan gaan naar een KPN base station.
Wordt wellicht gezien als 'roaming'.
Met de instelling home country region nog geen automatisch switch offs gezien ...
/TEST

Overigens is ook mijn accu langzaam minder aan het worden. Met GPS aan kon ik in het begin zonder bijladen (op de motor) eerst een kleine 3 uur navigeren. Nu nog maar net 2 uur...
met een externe BT GPS red ik nog wel 12 uur...

[ Voor 27% gewijzigd door emmerx op 26-07-2012 16:25 . Reden: na Test "home network only" ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Geen matches
Poeh schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:27:

Hm, je hebt wel Vodafone. Zou het even navragen bij de provider.

Vodafone heeft, bij de eerdere abonnementen geloof ik, internet aangeboden in heel Europa voor hetzelfde tarief. Dat met het abonnement in héél Europa gebruik kon worden gemaakt van Vodafone internet, zonder bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Reaper.JA2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:55:

Nu een update naar 2.8, nu kun je een profielafbeelding instellen, en er zijn bij de groepen nog een aantal wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Geen matches
Xmasjos schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:25:
[...]

Nu een update naar 2.8, nu kun je een profielafbeelding instellen, en er zijn bij de groepen nog een aantal wijzigingen.
Ik ben nu aan het downloaden, op de site van Whatsapp krijg ik nog 2.7.1. Heb jij hem ergens anders vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Paulus73 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:58:
[...]

Ik ben nu aan het downloaden, op de site van Whatsapp krijg ik nog 2.7.1. Heb jij hem ergens anders vandaan?
Ff refreshen of je cache legen, hij staat er toch echt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Geen matches
Cache legen werkt, wist ik nog dat dat nodig kon zijn. Refreshen was het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
Geen matches
Wist het ook niet, nu staat er wel 2.8.4
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Geen matches
Maar nergens nog een changelog voor deze Whatsapp update, afgezien van het feit dat je nu een profielfoto kan plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Atila schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:45:
Maar nergens nog een changelog voor deze Whatsapp update, afgezien van het feit dat je nu een profielfoto kan plaatsen ?
Niet direct, maar op allaboutsymbian kun je wel ff kijken, hebben ze meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowe
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
ik lees op internet dat je je n8 kunt flashen, hacken en jailbraiken. is dit allemaal hetzelfde of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geen matches
Wat heb je zelf zoal onderzocht en gevonden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Geen matches
Hacken doe jij waarschijnlijk niet zelf. Je flasht er een gehackte firmware op die iemand anders voor je heeft gehackt. Dat noemen ze ook wel een custom firmware er op zetten.

De benaming jailbreaken heeft ooit iemand bedacht voor de iphone omdat die dingen gewoon ongeloofelijk gelimiteerd zijn als ze niet zijn gejailbreakt. En jailbreaken betekent dan dus eigenlijk een custom firmware er op flashen. Zodoende zou ik deze term dan ook alleen maar toepassen wanneer het gaat over iphones.

Ongeveer alle elektronische apparaten hebben wel een firmware, het stukje software, dat vast zit in een chip in je apparaat wat er voor zorgt dat het operating system kan samenwerken met de hardware. Dat is hoe ik het zie.

Flashen is denk ik wel de oudste term in dit stukje tekst.

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 28-07-2012 15:57 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
SpitfireNL schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:52:
Hacken doe jij waarschijnlijk niet zelf. Je flasht er een gehackte firmware op die iemand anders voor je heeft gehackt. Dat noemen ze ook wel een custom firmware er op zetten.

De benaming jailbreaken heeft ooit iemand bedacht voor de iphone omdat die dingen gewoon ongeloofelijk gelimiteerd zijn als ze niet zijn gejailbreakt. En jailbreaken betekent dan dus eigenlijk een custom firmware er op flashen. Zodoende zou ik deze term dan ook alleen maar toepassen wanneer het gaat over iphones.

Ongeveer alle elektronische apparaten hebben wel een firmware, het stukje software, dat vast zit in een chip in je apparaat wat er voor zorgt dat het operating system kan samenwerken met de hardware. Dat is hoe ik het zie.

Flashen is denk ik wel de oudste term in dit stukje tekst.
Hacken is, wat Symbian betreft, simpelweg een aantal beperkingen weghalen. Als je je telefoon hackt (via een appje), kun je unsigned apps installeren en een aantal wijzigingen maken in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Zijn er hier meer mensen die (actief) het forum van Daily Mobile volgen? Het is een redelijk actieve community met custom firmware, thema's en applicaties voor o.a. de N8.

Ben de N8 inmiddels aardig zat aan het worden, alleen al vanwege het gebrek aan updates vanuit Nokia. Daarom binnenkort een CFW gebaseerd op 111.040.0940 proberen (huidige is 111.030.609). Moet weer iets snelheidsverbetering bieden en een aantal nieuwe widgets. Zit nog te twijfelen tussen Xeon^4 en die van Taylor, iemand een argument?

Overigens; Belle Refresh, de karige versie van FP1, wordt gezegd dat deze rond september voor de N8 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ja, ik volg dat forum al een jaar en ben ook al zolang overgestapt op CFW, vooral vanwege het vollopen van het C: geheugen met de standaard firmware. De snelheidswinst is aanzienlijk om over de andere voordelen te zwijgen. Ik gebruik nu de "Belle Delicht" van Nicesoni.
Belangrijkste/beste (dwz meest stabiele, snelle) CFW tot nu toe is van The One en van Nicesoni_ash. Helaas zijn beide modders inmiddels overgestapt op een andere telefoon (N808 resp. S3). Ze vinden de huidige leaks van build 904 nog niet mature (betrouwbaar, stabiel) genoeg om zelf een CFW mee te bouwen.
Zelf ben ik met de CFW nog zeer gevreden over mijn N8. Wellicht ga ik de update van Xeon 3.3 proberen die een dezer dagen uit moet komen.
Verder ben ik optimistisch over de "karige refresh" van Belle en volg de geruchten over de nieuwe browser, verhoogde kloksnelheid, beter keyboard enz. op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Wortelstok schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:29:
Ja, ik volg dat forum al een jaar en ben ook al zolang overgestapt op CFW, vooral vanwege het vollopen van het C: geheugen met de standaard firmware. De snelheidswinst is aanzienlijk om over de andere voordelen te zwijgen. Ik gebruik nu de "Belle Delicht" van Nicesoni.
Belangrijkste/beste (dwz meest stabiele, snelle) CFW tot nu toe is van The One en van Nicesoni_ash. Helaas zijn beide modders inmiddels overgestapt op een andere telefoon (N808 resp. S3). Ze vinden de huidige leaks van build 904 nog niet mature (betrouwbaar, stabiel) genoeg om zelf een CFW mee te bouwen.
Zelf ben ik met de CFW nog zeer gevreden over mijn N8. Wellicht ga ik de update van Xeon 3.3 proberen die een dezer dagen uit moet komen.
Verder ben ik optimistisch over de "karige refresh" van Belle en volg de geruchten over de nieuwe browser, verhoogde kloksnelheid, beter keyboard enz. op de voet.
Cool! The One nog niet geprobeerd. Blijkbaar niet beter dan Delight anders zou je die wel draaien, toch?
Xeon 3.3 komt in de laatste week van Juli zei hij, dus een dezer dagen is de release. Ben erg benieuwd :)
Er komt inderdaad nog een .1508 release waar nog weinig over bekend is.

Als het goed is zit de nieuwe browser en andere verbeteringen ook in de Xeon 3.3. De verhoogde kloksnelheid is helaas niet voor de first-gen S^3, alleen voor de Nokia's met 1 Ghz processor. Vandaar 'karig' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik heb nu idd. mijn N8 op Delight draaien, en ik zou nu voor de (iets soberder) versie van The One gaan. Maar het ontloopt elkaar niet veel dus ik vind het niet de moeite waar om te switchen. De andere CFW's (Taylor, Xeon) wordt op het forum over geklaagd t.a.v. energieverbruik en stabiliteit (o.a. vanwege de 904 leak), dus daar ben ik niet aan begonnen.

Een vroege "leak" is iets heel anders dan vrijgegeven firmware. Gezien het uitstellen van de vrijgave door Nokia wordt er gespeculeerd op elementen van FP2 die mee geintegreerd worden (o.a. verhoogde kloksnelheid). Algemeen krijg ik de indruk dat dit de laatste officiele firmware update voor de N8 gaat worden, dus ik hoop dat ze er alle mogelijke verbeteringen instoppen.
Daarna wacht ik waarschijnlijk nog op een goede CFW, omdat Nokia het nog steeds nodig vindt de hele firmware op C: te installeren waardoor je vrije ruimte (en snelheid) sterk beperkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
ik draai nu al maanden op Delight. Ik moet zeggen dat deze veeeeeel beter is als de origenele firmware van nokia maar toch begin ik de n8 nu behoorlijk zat te worden.
wat karel ook al aangaf....het gebrek aan updates irriteerd me enorm.
veel beloven maar continu uistellen...
en verder kan de n8 zich (met uitzondering van de camera) niet eens meten met de goedkoopste android telefoons.

ben ook blij dat mn contract over 2 maanden afloopt... dan dump ik hem lekker bij vodafone. krijg je nog 95 euro voor je oude n8! en dat kan ik weer mooi gebruiken voor de samsung s3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Erop uitgekeken? Begrijp ik niet zo goed. Ik zie allerlei Iphones en Androids om me heen, en heb nog geen behoefte om mijn N8 telefoon in te ruilen.
  • "Met uitzondering van de camera", maar ja die is dan ook wel heeel erg goed, ook in vergelijking met bijv. de 4s, vooral bij macro en low-light foto's. En de beroemde Xenon flits, dus. Nu met CameraPro is het helemaal leuk.
  • Snelle menu's heb ik met Belle Extra Buttons, en beperkt gebruik van homescreens.
  • Ik vind de widgets geweldig, vooral email en agenda.
  • Snelle browser: veel beter dan Opera Mini wordt het niet, en Opera Mobile voor internet bankieren.
  • Weinig apps: klopt, maar ik heb alles wat ik nodig heb. Whatsapp wordt aktief bijgehouden, verschillende Facebook apps, Callsafe, Sports-tracker, Viewranger, Bizcalendar,
  • Textinvoer: ik gebruik Swype (beta, met NL woordenboek), dat houdt niemand bij.
  • Nokia maps: offline kaarten om jaloers op te worden, en anders de gehackte versie van Sygic. De GPS antenne is beter dan die van veel Android telefoons.
  • En dan nog enkele zaken die toch nog wel modern zijn, zoals lange batterijduur, "play-to" DLNA,
  • En niet te vergeten de gewone performance: geluidskwaliteit, bereik (ook van WiFi), speaker en microfoons.
Updates van Nokia duurt lang: klopt, soms lijkt de ontwikkeling stil te liggen. En dan komt er plotseling een N808 symbian toestel uit, waarvan de functionaliteit voorlopig nog niet op Windows of Android kan worden geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wortelstok schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:50:
Erop uitgekeken? Begrijp ik niet zo goed. Ik zie allerlei Iphones en Androids om me heen, en heb nog geen behoefte om mijn N8 telefoon in te ruilen.
  • "Met uitzondering van de camera", maar ja die is dan ook wel heeel erg goed, ook in vergelijking met bijv. de 4s, vooral bij macro en low-light foto's. En de beroemde Xenon flits, dus. Nu met CameraPro is het helemaal leuk.
  • Snelle menu's heb ik met Belle Extra Buttons, en beperkt gebruik van homescreens.
  • Ik vind de widgets geweldig, vooral email en agenda.
  • Snelle browser: veel beter dan Opera Mini wordt het niet, en Opera Mobile voor internet bankieren.
  • Weinig apps: klopt, maar ik heb alles wat ik nodig heb. Whatsapp wordt aktief bijgehouden, verschillende Facebook apps, Callsafe, Sports-tracker, Viewranger, Bizcalendar,
  • Textinvoer: ik gebruik Swype (beta, met NL woordenboek), dat houdt niemand bij.
  • Nokia maps: offline kaarten om jaloers op te worden, en anders de gehackte versie van Sygic. De GPS antenne is beter dan die van veel Android telefoons.
  • En dan nog enkele zaken die toch nog wel modern zijn, zoals lange batterijduur, "play-to" DLNA,
  • En niet te vergeten de gewone performance: geluidskwaliteit, bereik (ook van WiFi), speaker en microfoons.
Updates van Nokia duurt lang: klopt, soms lijkt de ontwikkeling stil te liggen. En dan komt er plotseling een N808 symbian toestel uit, waarvan de functionaliteit voorlopig nog niet op Windows of Android kan worden geimplementeerd.
Ik ben het helemaal met je eens!
En je vergeet nog out of the box HDMI en USBtoGo (oid) wat gewoon goed werkt zonder dure verloop stekkers/kabels.
Het is ook meestal erg kortzichtig met dat soort negatieve berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Wortelstok schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:50:
In al je punten heb je ook gelijk. Maar als je ziet dat het ook beter kan, mbt de updates, en het komt niet dan wordt het vervelend. De communicatie van Nokia richting de klant is niet zo lekker. Geef een preview, een streefdatum of in ieder geval een teken van leven dat ze nog iets doen aan Symbian. Er wordt wild gespeculeerd over diverse data en releases, helaas ongegrond.

Zoals het eruit ziet blijft het in ieder geval wel Nokia. De samenwerking van Windows Phone 8 en Nokia lijkt, voor mij in ieder geval, een goede combinatie te zijn. Degelijke hardware met degelijke software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al tijd een Nokia gehad te hebben (zo'n 15 jaar) ga ik nu overschakelen op een Android toestel: S2
Redenen:
- een goede aanbieding van Hi icm S2.
- weinig applicaties die op N8 kunnen en ik denk dat het toch einde verhaal wordt voor de N-series)
- Met Belle delight geen spraakherkenning in auto (geeft foutmelding dat het niet beschikbaar is) en omdat ik veel vanuit auto bel (spraakgestuurd) is dit wel een probleem. Met de officiele Belle doet hij het wel maar ook niet goed (bij Anna kreeg ik eerst een soort pieptoon waarna ik de naam kon uitspreken en die pieptoon krijg ik niet meer; wel op het scherm de melding). Draai nu de offciele Belle omdat hij dan tenminste iets doet.
- Heb hen nu 2 jaar.

Enig (groot) nadeel is dat de camera van de N8 dan moet missen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Na al tijd een Nokia gehad te hebben (zo'n 15 jaar) ga ik nu overschakelen op een Android toestel: S2
Kijk voor de grap eens naar deze vergelijking op Youtube tussen de Xperia Arc S (betere performance dan de S2) op ICS, en de N8 op (standaard) Belle. Is Belle eigenlijk wel zo ouderwets?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9e8_G3J3xKo&feature=player_embedded#!]

Verder: een paar dingen werken niet in de CFW Delight, o.a. spraakherkenning (dacht trouwens dat dat in 5.2 opgelost was) en het direkt doorklikken van Image gallery naar fotobewerken. Dat is in de CFW van The One volgens mij opgelost. En er komt nog een upgrade FP1 van Belle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, net het filmpje bekeken en de N8 is nog sneller ook?

Is het dan verstandig om eerst mog even de CFW van The One te proberen?
En de FP1 zal nog wel een tijd duren Nokia kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Speech recognition: obvious een foutje bij het bakken van de CFW, dus ik zou dan een (paar) andere proberen, zoals die van The One. Ik kan er niets over vinden op de forums en changelogs en gebruik het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Gutteguttegut schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:34:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens!
En je vergeet nog out of the box HDMI en USBtoGo (oid) wat gewoon goed werkt zonder dure verloop stekkers/kabels.
Het is ook meestal erg kortzichtig met dat soort negatieve berichten :)
dat kortzichtig valt wel mee hoor ;)
begrijp me niet verkeerd maar de n8 is echt wel een aardig toestelletje. Niet een van de modernste maargoed.
De grootste redenen waarom ik niet meer voor een symbian/nokia toestel zal kiezen is heel simpel.
Toen ik voor de n8 koos beloofde nokia steeds updates die vervolgens pas maanden later of helemaal niet meer kwamen. En dan als klap op de vuurpijl hoor je dat ze helemaal niks meer doen aan die generatie symbians. Niet echt een lekkere omgang met je klanten vind ik.
En verder worden weinig apps gemaakt voor symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia Maps is, naast de camera, het tweede grote voordeel van de N8. Maar volgens mij heeft de S2 toch Google Maps (iemand daar ervaring mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ik heb een aantal vrienden met de S2, waar ze allemaal niet tevreden over zijn. De S1 zijn de meesten ook niet tevreden over. De S3 heb ik ook al mensen over gehoord en die zijn ook niet geheel tevreden. De mensen in mijn omgeving met de N8 zijn zo goed als allemaal WEL tevreden en de mensen met een Samsung die mijn telefoon (E7) in handen krijgen zijn er behoorlijk weg van, buiten de camera om dan =p Alleen de browser is het punt waarop Symbian minder is dan Android. IOS en WP hebben het voordeel dat de interface altijd reageert, maar verder hebben zij ook alleen maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:31
frank.. schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:28:
[...]

dat kortzichtig valt wel mee hoor ;)
begrijp me niet verkeerd maar de n8 is echt wel een aardig toestelletje. Niet een van de modernste maargoed.
De grootste redenen waarom ik niet meer voor een symbian/nokia toestel zal kiezen is heel simpel.
Toen ik voor de n8 koos beloofde nokia steeds updates die vervolgens pas maanden later of helemaal niet meer kwamen. En dan als klap op de vuurpijl hoor je dat ze helemaal niks meer doen aan die generatie symbians. Niet echt een lekkere omgang met je klanten vind ik.
En verder worden weinig apps gemaakt voor symbian.
Overigens heeft Nokia nergens officieel data genoemd, het waren altijd twitter berichten of mensen die dachten dat het dan of dan kwam. Als er een datum werd geroepen, haalde ze dat gewoon. Carla is "geschrapt" maar heet nu Belle FP1.

Android is wat updates betreft echt niet beter. Daar krijg je soms na een jaar al geen updates meer en moet je maar hopen op CF.

Voorbeeld:
nieuws: HTC: Desire HD krijgt geen Android 4.0 wegens partitiesysteem

Wel schappen, toch niet, enz
nieuws: HTC schrapt beloofde Gingerbread-update Desire niet - update

Of
nieuws: Sony: Android 4.0 komt niet naar Xperia Play door instabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Net the One geinstalleerd maar applicaties starten niet op; zoals Gallerij, Alles wertk heeeeel erg traag.
Als vastlopers gehad sinds installatie half uur geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Dan heb je vast iets verkeerd gedaan; The One werkt probleemloos normaal gesproken.
Heb je je E: en F: geformat, telefoon naar factory settings gezet?
Heb je de tutorial gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:41:
Nokia Maps is, naast de camera, het tweede grote voordeel van de N8. Maar volgens mij heeft de S2 toch Google Maps (iemand daar ervaring mee?)
Google maps werkt prima, maar niet offline (nou ja, je kunt een route voorbereiden online en hem dan offline rijden, maar dat is wat anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Geen matches
[quote]Giem schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:42:
[...]

Daar krijg je soms na een jaar al geen updates meer en moet je maar hopen op CF.

dat je al moet `hopen` op custom firmware is al een teken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb E en F niet geformateerd; staat niet in de tutorial; ook niet naar factory settings gezet.
Ook met Nokia Suite: "ondersteunde software kan niet geinstalleerd worden"

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:39:
Ik heb E en F niet geformateerd; staat niet in de tutorial; ook niet naar factory settings gezet.
Ook met Nokia Suite: "ondersteunde software kan niet geinstalleerd worden"
Maar ik zie ook: "if you clean up you mass memory and mem card, you will have a fresh system right after flashing!"
Tools moet je downloaden van The One.

[ Voor 10% gewijzigd door Wortelstok op 03-08-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dank je. Hoe formateer ik E:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
File manager → long press E, kies format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
E geformatteerd. Nu naar factory settings zetten?
F is de SD-card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:52:
E geformatteerd. Nu naar factory settings zetten?
F is de SD-card?
Ja, en dan flashen.
Beetje voorzichtig doen met Nokia restore, met name de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gallerij doet nog steeds niks; licht even op en dan weer terug naar menu.
Kan wel contacts en berichten openen.
Ik heb nog niks terug gezet dus een clean install van The One. Ook Nokia Suite geeft nog steeds de melding: "ondersteunde software kan niet geinstalleerd worden".

heb 4.8.1 gebruikt met Dutch Rofs3

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:06:
Ik heb nog niks terug gezet dus een clean install van The One. Ook Nokia Suite geeft nog steeds de melding: "ondersteunde software kan niet geinstalleerd worden".
Ik herken je specifieke problemen niet en kan het niet terugvinden. Je kunt mss het volgende proberen:
Telefoon opnieuw starten
Nogmaals een factory reset in de geflashte telefoon
Een paar foto's maken
Proberen of Foto Editor wel werkt, en dan nog een keer Gallery
Kijk of de Gallery widget wel werkt, en dan nog een keer gallery
Volledig engelse versie installeren; 4.8.0 proberen.

Installeer Nokia Store vanuit de telefoon vanaf de Tools sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
Ik weet niet of ik het hier het beste vraag of dat ik verkeerd zit
en of iemand het al gevraagd heeft weet ik niet(veeeeel pagina's om te lezen)
maar ik kreeg eerst de update naar anna en toen naar belle
of andersom, maar nu spaced me accu hem zwaar.... na lang opladen geeft die aan vol 5 uur later is die leeg....
geen wifi aan beeldscherm op z'n laagst etc etc
nieuwe accu er in, het mag allemaal niet baten dus ik denk dat me n8 de software niet zo leuk vind..
nu heb ik filmpjes gezien waar ze laten zien hoe je kan downgrade naar oude software.
maar daar kan ik niet zoon wijs uit.
heeft iemand een makkelijke simpele tutorial daarvoor of weet hoe het moet en kan het me uitleggen
of helpen?
baal ervan want heb me telefoon pas net een jaar.
en dan nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Geen matches
MBree schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:35:
en dan nu dit.
Misschien is er iets fout gegaan tijdens de installatie van Belle zelf, of is de software hoe dan ook corrupt. Het kan niet zo zijn dat de accu en Belle perfect functioneren en dat de accu maar 5u haalt. In Nokia Suite kun je met één druk op de knop Belle herinstalleren. Heb je dat al geprobeerd? Belle houdt het bij mij juist wat langer uit dan Anna.

Onlangs 'aparte' apps geïnstalleerd? Dit is vaak het euvel.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
en dan nu dit.
Eerst eens factory reset, dat zou ook nog kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Geen matches
al drie keer gedaan haha
echt gewoon een totale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
MBree schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:11:
al drie keer gedaan haha
echt gewoon een totale.
Tja, als je alles al geprobeerd hebt zul je ook wel de Nokia battery monitor hebben gebruikt om te kijken welke applicaties en processen veel energie vreten, en de bekende tips om energie te besparen.
Rest je dan een gang naar de Nokia winkel, want een volle accu op de N8 moet het toch wel een dag of 2 kunnen uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Ik weet niet of ik het hier het beste vraag of dat ik verkeerd zit
en of iemand het al gevraagd heeft weet ik niet(veeeeel pagina's om te lezen)
maar ik kreeg eerst de update naar anna en toen naar belle
of andersom, maar nu spaced me accu hem zwaar.... na lang opladen geeft die aan vol 5 uur later is die leeg....
geen wifi aan beeldscherm op z'n laagst etc etc
nieuwe accu er in, het mag allemaal niet baten dus ik denk dat me n8 de software niet zo leuk vind..
nu heb ik filmpjes gezien waar ze laten zien hoe je kan downgrade naar oude software.
maar daar kan ik niet zoon wijs uit.
heeft iemand een makkelijke simpele tutorial daarvoor of weet hoe het moet en kan het me uitleggen
of helpen?
en dan nu dit.
Dat had ik ook, maar dat was omdat de optie "kaarten verbeteren" aanstond. Die zoog heel de batterij binnen 4 uur leeg.

Als je deze uitzet zal het energieverbruik gewoon weer normaal zijn.
De kaarten verbeteren kun je in de kaarten applicatie vinden.
---------------------

Overigens dat filmpje van hierboven met de arc en de n8? Welke firmware draait daar op :| Dat gaat een stuk vloeiender als bij mijn N8. Ik wil binnenkort de boel gaan flashen heeft iemand enige tips? Wil nog steeds alle functionaliteit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Geen matches
Heb de laatste dagen dat het toestell af en toe niet meer goed reageerd of de scherm niet meer reageerd, laatst werd ik gebeld en ik kon gewoon niet opnemen.

heb hem voor de zekerheid opnieuw geinstallieerd ,draai nu op 111.030.0609.253.01 belle.

iemand enig idee of denken jullie dat het gewoon opsturen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
soheilmd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:47:
Heb de laatste dagen dat het toestell af en toe niet meer goed reageerd of de scherm niet meer reageerd, laatst werd ik gebeld en ik kon gewoon niet opnemen.
heb hem voor de zekerheid opnieuw geinstallieerd ,draai nu op 111.030.0609.253.01 belle.
iemand enig idee of denken jullie dat het gewoon opsturen wordt?
Opnieuw installeren (via Nokia Suite) helpt vaak niet, immers al je settings (en vervuiling van configuratiefiles) blijven hetzelfde. Een factory reset, eventueel voorafgegaan door het formatteren van je E: drive (met de filemanager), zorgt wel voor een schone start. Daarna kun je eventueel je firmware nog een keer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Geen matches
Wortelstok schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:17:
[...]

Opnieuw installeren (via Nokia Suite) helpt vaak niet, immers al je settings (en vervuiling van configuratiefiles) blijven hetzelfde. Een factory reset, eventueel voorafgegaan door het formatteren van je E: drive (met de filemanager), zorgt wel voor een schone start. Daarna kun je eventueel je firmware nog een keer installeren.
ik had hem eerst een factory reset gegeven voor de instalatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Geen matches
radium6969 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:55:
[...]

Dat had ik ook, maar dat was omdat de optie "kaarten verbeteren" aanstond. Die zoog heel de batterij binnen 4 uur leeg.

Als je deze uitzet zal het energieverbruik gewoon weer normaal zijn.
De kaarten verbeteren kun je in de kaarten applicatie vinden.
thanks heb het aangepast!
nu hopen dat het werkt
en anders toch maar even sparen voor de lumia 800 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
Geen matches
zijn er meer mensen waarbij spotify soms gewoon niet in online mode wil gaan?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:06:

Probleem opgelost. Ik had 4.8.0 nodig omdat ik de nederlandse taal gebruik.

Heeft iemand ervaring met een S2 en voice dial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:30:
[...]
Probleem opgelost. Ik had 4.8.0 nodig omdat ik de nederlandse taal gebruik.
4.8.1. is "english only".
Hoe bevalt het?
Werkt voice dial nu wel? Heb je de voice commands goed ingesteld?
Volgende tips vond ik op andere fora:
  • Long press on the homescreen, then press "add shortcut" and then choose "Voice-commands".
  • Sometimes voice command icon is NOT listed. Searching it, however, makes it appear
  • I recommend that you use Nokia Car Mode while driving, because of its simple interface and big buttons.
  • I also recommend Vlingo for dictating SMSs, emails, and dialing contacts by voice.
  • (Nonetheless, I hope that in the next Belle update, the developers will reintegrate the voice command feature as it was before; hopefully not the phone button though, which is in the middle, but a side button)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voice Dial werkt perfect; knop carkit indrukken, wachten op de "piep", naam inspreken en klaar.

PS: meer mensen die over (gaan) schakelen naar een S2?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Eerste signalen van de nieuwe firmware! In Navifirm (officiele Nokia bibliotheek) is versie 111.40.805 opgedoken.
edit:
Mmm, helaas het (b)lijkt niet de Belle FP1 maar een iets opgepoetste Belle met Microsoft geintegreerd. Zeker niet beter dan de huidige CFWs dus, dus niet upgraden.

[ Voor 43% gewijzigd door Wortelstok op 10-08-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Geen matches
Inderdaad. Ben benieuwd wanneer deze door sijpelt naar de standaard update mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Toch nog geen NL versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geen matches
Ben wel benieuwd, screenshots zien er goed uit! http://www.symbiantweet.c...mbian-devices-screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Geen matches
Langverwachte CFW Xeon 3.3 is uit! Is hier te vinden.
Wordt in deze blog besproken (is net uit, nog geen reacties).

Changelog (t.o.v. Xeon 2.2):
  • -New theme Nokia Evolve S^4
  • -Update Nokia Social 1.5.216
  • -Update Nokia Store 3.30.012
  • -Update PixEnablers Components
  • -Update Gps Info QT 1.4.9
  • -Layout keyboard 808 + S^4 Style
  • -New Widgets Clock : Enable/Disable(Default) from Starter icon
  • -New patches for Rom Patcher
  • -Dolby Digital Mod
  • -Added new Widgets
  • -Fix/Update UDA
  • -Icon "Reboot" available as shortcut in Homescreen
  • -Update 3rd party apps
  • -Update Startup animation
  • -Added new Wallpapers
  • -Fix/update CenRep
  • -Sound Improvements 3.3
  • -Update E:\Tool\*.sis
  • -Update System plugins
  • -Update Screensaver
  • -Integrated MIF Editor (svg,svgb,nvg)
  • -New Plugin TweakS: Allarm Snooze
  • -Update Matrixmenudata
  • -Conversations FP1 Style
  • -Update Statusbar icons FP1 style
  • -New equalizer Presets: Dobly Digital
  • -Icon Enable/Disable Sensor available as shortcut in Homescreen
  • -Update subname apps
  • -Update WDG Bookmarks/Feed
  • -Update UDA/Fast-Installer Tools
  • -Update Nokia Transport 2.1
  • -Improved Gui\Effects management
  • -Improved Performance and system stability
  • -RAM (Boot) 135+ MB
  • -Some system fix
Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic