Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:28:
Wanneer wordt Belle eigenlijk officieel uitgerold??
De Belle versie 3.2 van nicesony is top.
Wie leert mij het gebruik van goed flashen, cooker en rompatcher, begrijp er niets van...enige wat ik doe is een flash en verder kan ik niets instellen omdat ik te dom ben...kan niet eens op c:\ van mijn n8 komen.... 8)7

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 18:00
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:19:
[...]

De Belle versie 3.2 van nicesony is top.
Wie leert mij het gebruik van goed flashen, cooker en rompatcher, begrijp er niets van...enige wat ik doe is een flash en verder kan ik niets instellen omdat ik te dom ben...kan niet eens op c:\ van mijn n8 komen.... 8)7
Guus, je bent grappig. Veel lezen. Als flashen lukt, gaat de rest ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 17:01
Heeft de N8 een C:\ ?

Lol, grappig is ie wel. En een cursus flashen?

Hierzo, ik vraag er 20 euro voor :+

http://www.google.nl/#scl...bd84099e&biw=1662&bih=914

en

mijn god zeg, had die link niet wat korter gekund

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 30-09-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:44:
Heeft de N8 een C:\ ?

Lol, grappig is ie wel. En een cursus flashen?

Hierzo, ik vraag er 20 euro voor :+

en

mijn god zeg, had die link niet wat korter gekund
Tks guys,

Dat flashen lukt inderdaad met de tutorial wel maar daarna??? dan lees je dat ze fonts wijzigen en dat soort ongein en daar begrijp ik dus niet van....wat doe je met coocker of rompatcher dan???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:19:
[...]

Tks guys,

Dat flashen lukt inderdaad met de tutorial wel maar daarna??? dan lees je dat ze fonts wijzigen en dat soort ongein en daar begrijp ik dus niet van....wat doe je met coocker of rompatcher dan???? :?
Ik ben ook een leek. Flashen is mij zelfs nog niet gelukt, omdat het me niet lukt om Phoenix goed te installeren (gedoe met vragen om een Dongle of ontbrekende onderdelen). Maar volgens mij moet je twee dingen onderscheiden:

- flashen met een custom firmware. Dit is het eenvoudige onderdeel
- het maken van een custom firmware waarbij je cooker e.d. nodig hebt Dit is dus de stap voor het flashen, niet daarna.

Het flashen gaat me nog wel lukken. Maar het maken van custom firmwares laat ik wel aan anderen over. Gaat me te veel tijd kosten om het allemaal uit te zoeken. Ik kijk liever wat anderen maken en zoek een goede CFW uit. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ben nog wel op zoek naar een goede Nederlandstalige versie van Belle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:19:
[...]

Tks guys,

Rompatcher is een programma voor je telefoon waarmee je bepaalde wijzigingen kunt maken op je C:/, door middel van het toevoegen van bepaalde patches.
Cooker kun je gebruiken om bepaalde dingen van je firmware te veranderen vóór het flashen. Eigenlijk een soort van 'settings', maar dan van settings die je niet kunt wijzigen als het al geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:57:
[...]

Rompatcher is een programma voor je telefoon waarmee je bepaalde wijzigingen kunt maken op je C:/, door middel van het toevoegen van bepaalde patches.
Cooker kun je gebruiken om bepaalde dingen van je firmware te veranderen vóór het flashen. Eigenlijk een soort van 'settings', maar dan van settings die je niet kunt wijzigen als het al geïnstalleerd is.
Kijk...ik kom er wel....rompatcher op je mobiel? of op je pc en dan via usb naar je mobiel?
Dank je hoor voor je hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:49:
[...]

Ik ben ook een leek. Flashen is mij zelfs nog niet gelukt, omdat het me niet lukt om Phoenix goed te installeren (gedoe met vragen om een Dongle of ontbrekende onderdelen). Maar volgens mij moet je twee dingen onderscheiden:

- flashen met een custom firmware. Dit is het eenvoudige onderdeel
- het maken van een custom firmware waarbij je cooker e.d. nodig hebt Dit is dus de stap voor het flashen, niet daarna.

Het flashen gaat me nog wel lukken. Maar het maken van custom firmwares laat ik wel aan anderen over. Gaat me te veel tijd kosten om het allemaal uit te zoeken. Ik kijk liever wat anderen maken en zoek een goede CFW uit. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ben nog wel op zoek naar een goede Nederlandstalige versie van Belle.
Wil je wel een goede versie to mailen....of kijk een een paar pagina's terug...daar wordt verwezen naar Delight Belle by nicesoni.
Of http://forum.dailymobile.se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:40:
[...]

Wil je wel een goede versie to mailen....of kijk een een paar pagina's terug...daar wordt verwezen naar Delight Belle by nicesoni.
Of http://forum.dailymobile.se
Het Nederlandse bestand staat er toch nog niet tussen? Ik had hem net een PM gestuurd. Is Belle echt zo'n verbetering als iedereen zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:49:
[...]

Het Nederlandse bestand staat er toch nog niet tussen? Ik had hem net een PM gestuurd. Is Belle echt zo'n verbetering als iedereen zegt?
Als je met rompatcher kunt werken wel :+ ik niet dus :'(
Met power saving geactiveerd gaat je batterij superlang mee...zeker als je dan ook nog schematisch je mail laat halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:09:
[...]

Als je met rompatcher kunt werken wel :+ ik niet dus :'(
Met power saving geactiveerd gaat je batterij superlang mee...zeker als je dan ook nog schematisch je mail laat halen...
Met power saving en licht gebruik op Anna gaat 'ie zeker 3 dagen mee bij mij... Niet dat ik dat ooit haal, omdat ik bijna constant met de browser en het beeldscherm aan bezig ben, maar het is wel mogelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Problemen met mail verkeer op de N8. Ik gebruik de standaard mail applicatie.

Sinds afgelopen maandag kan ik geen mail meer verzenden en ontvangen op mijn telefoon. Klasgenoot van me heeft een vergelijkbaar probleem sinds zijn update naar Anna (ook op een N8).

Als ik op hotmail.com nieuwe mail binnen krijg, krijg ik die niet te zien op m'n telefoon, ook niet als ik handmatig kies voor "verzndn en ontvangen". Hij maakt netjes verbinding, syncroniseer icoontje komt links bovenin de mail app te staan, maar er verschijnt geen nieuwe mail.

Synchronisatie settings

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
Hele dag
Elke 30 minuten
Volledige e-mail

email adres
wachtwoord
email adres
handtekening ja
tekst handtekening 'verzonden vanaf mijn....'
mijn naam 'geen'
synchr. naar server
emaillimiet inbox 250
emaillimiet andere mapp. 50

Heeft altijd zo gewerkt, sinds afgelopen maandag niet meer. Zit bij KPN, klasgenoot zit bij Vodafone.

Ik maak gebruik van 2 hotmail accounts op mijn telefoon. Eentje die ik voor reclame en website registratie's enzo gebruik en mijn vaste mail adres. De een met mailtjes die terug gaan tot 2007 ofzo, andere mail account met maar 2 mailtjes in Postvak IN. Ook mailtjes verzenden gaat niet, mail blijft dan in Postvan UIT staan.

EDIT: Als ik een mailbox verwijder en daarna weer opnieuw aanmaak krijg ik wel alle mail binnen die op dat moment in m'n mailbox op hotmail.com staat, maar als ik dan een nieuw mailtje binnen krijg, krijg ik deze opnieuw niet op mijn telefoon te zien, ook niet met handmatig verzenden/ontvangen!

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 30-09-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
FastFred schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:52:
Problemen met mail verkeer op de N8. Ik gebruik de standaard mail applicatie.

Sinds afgelopen maandag kan ik geen mail meer verzenden en ontvangen op mijn telefoon. Klasgenoot van me heeft een vergelijkbaar probleem sinds zijn update naar Anna (ook op een N8).
[..]

Ik maak gebruik van 2 hotmail accounts op mijn telefoon. Eentje die ik voor reclame en website registratie's enzo gebruik en mijn vaste mail adres. De een met mailtjes die terug gaan tot 2007 ofzo, andere mail account met maar 2 mailtjes in Postvak IN. Ook mailtjes verzenden gaat niet, mail blijft dan in Postvan UIT staan.

EDIT: Als ik een mailbox verwijder en daarna weer opnieuw aanmaak krijg ik wel alle mail binnen die op dat moment in m'n mailbox op hotmail.com staat, maar als ik dan een nieuw mailtje binnen krijg, krijg ik deze opnieuw niet op mijn telefoon te zien, ook niet met handmatig verzenden/ontvangen!
Als je iets terug had gelezen (nog op de laatste (!) pagina), had je dit gelezen:
SpitfireNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:42:
[...]

Ik heb ontdekt dat dit waarschijnlijk wordt veroorzaakt omdat de email app van nokia moeite heeft met bepaalde inhoud van sommige emailtjes. Vooral bij emailtjes met bijlages die erg groot zijn kan dit regelmatig voorkomen. Omdat de app je accounts omstebeurt 1 voor 1 synchroniseerd en dus eigenlijk een Queue in de achtergrond bijhoudt kan deze queue tot erg lang oplopen......wanneer 1 emailtje blijft hangen omdat het bijvoorbeeld erg veel MB's bevat of omdat de app niet compatible is met de inhoud van een email en dan ook de synchronisatie van een van je andere email accounts alvast in de queue plaatst dan wordt deze queue erg lang en kan het soms uren tot dagen duren voordat je uitgaande emails verzonden worden.

Dit heb ik op kunnen lossen door in de settings onder "Auto-retrieval" de optie "Mail download size" te zetten op: Headers only
En de auto-retrieval schedule op elke 12 uur (of minimaal 4 uur) te zetten. Zodat de queue(die in de achtergrond zit) niet oneindig lang wordt opgebouwd.
Op deze manier heb je nooit problemen meer met dat je uitgaande emails erg lang in je outbox blijven hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Xmasjos op 30-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die had ik gezien maar is niet exact mijn probleem. Ben het nu toch ff aan het proberen. Enig idee waar ik auto retrieval kan vinden? Heb 'm in het NL, zou dat de ophaalfreqeuntie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
FastFred schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:56:
Die had ik gezien maar is niet exact mijn probleem. Ben het nu toch ff aan het proberen. Enig idee waar ik auto retrieval kan vinden? Heb 'm in het NL, zou dat de ophaalfreqeuntie zijn?
Dat is inderdaad de ophaalfrequentie.
Verder klinkt het verhaal hetzelfde. Je haalt mail op, maar daarna wil 'ie opeens niet meer down- of uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:01:
[...]

Dat is inderdaad de ophaalfrequentie.
Verder klinkt het verhaal hetzelfde. Je haalt mail op, maar daarna wil 'ie opeens niet meer down- of uploaden.
Ok maar minimaal om de 4 uur je mails ophalen is ook niet de bedoeling.. Dus lijkt me dus geen echte oplossing...

Alleen headers ophalen heeft iets geholpen bij mij maar is nog steeds niet wat het moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Heb net een n8 en wil de de contacten van gmail op mijn n8 hebben maar dit lukt me niet via mail for exchange

Edit: is na 4x opnieuw instellen gelukt !!! :P

p.s. ik had (toen ik mijn n8 vanmiddag kocht) nog firmware pr1.0 staan 8)7

heb hem elke keer geupdate naar een volgende tot ik bij Anna kwam maar die heb ik maar 1 keer gehad??
Ik lees hier verhalen over deel 1 en deel 2 ?? tel werkt wel gewoon goed overigens...

[ Voor 60% gewijzigd door gram501 op 30-09-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
deel 1 en 2 waren bij mij, na installatie van Anna, via de software-update op de telefoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Bart40 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:24:
deel 1 en 2 waren bij mij, na installatie van Anna, via de software-update op de telefoon beschikbaar.
via *#0000# optie bijwerken, of via die update in het menu ergens...
en hadden die updates nog een naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was het bij mij zo dat de download van Anna uit twee delen bestond. Dus de overstap naar Anna bestond uit twee bestanden wat je apart moest downloaden en installeren.
Waarschijnlijk is het nu samengevoegd tot 1 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:56:
Volgens mij was het bij mij zo dat de download van Anna uit twee delen bestond. Dus de overstap naar Anna bestond uit twee bestanden wat je apart moest downloaden en installeren.
Waarschijnlijk is het nu samengevoegd tot 1 bestand.
Als de moeite wordt genomen om dit topic terug te lezen tot ongeveer de datum dat Anna in Nederland werd aangeboden dan hoef je niet te raden en was je eerder wijzer geweest.

Toen postte ik o.a. dit:

Alle 4 de updates:

Anna 1 21 Mb
Anna 2 16 Mb
Ovi Winkel 1328 kB
Sociaal 3415 kb

Prettig weekend.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik heb Netqin Mobile Security op mijn telefoon geïnstalleerd. (kost volgens mij 3 euro per kwartaal, via de telefoonrekening). Ik ben er wel blij mee. Het heeft ook een heel goede taskmanager. Wat mij betreft een aanrader. http://www.netqin.com/en/antivirus/symbian/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Het gebeurd ook wel eens dat software update of OVI suite Anna 2/2 opnieuw aanbied terwijl je die al had geinstalleerd.. dat gebeurd o.a. als je bijvoorbeeld microsoft communicator of een ander onderdeel wat in Anna 2/2 zit later hebt verwijderd.. en dan bied software update opnieuw Anna 2/2 aan.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
kruila schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:13:
[...]

Als de moeite wordt genomen om dit topic terug te lezen tot ongeveer de datum dat Anna in Nederland werd aangeboden dan hoef je niet te raden en was je eerder wijzer geweest.

Toen postte ik o.a. dit:

Alle 4 de updates:

Anna 1 21 Mb
Anna 2 16 Mb
Ovi Winkel 1328 kB
Sociaal 3415 kb

Prettig weekend.
heb ik gedaan lees zelf maar goed... 8)7
[ -knip lap tekst-
p.s. ik had (toen ik mijn n8 vanmiddag kocht) nog firmware pr1.0 staan 8)7

heb hem elke keer geupdate naar een volgende tot ik bij Anna kwam maar die heb ik maar 1 keer gehad??
Ik lees hier verhalen over deel 1 en deel 2 ?? tel werkt wel gewoon goed overigens...
kan zijn inderdaad dat het nu 1 update is (samengevoegd), heb nu i.i.g. softwareversie: 024.001 datum: 2011-07-29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Voor mensen met de Whatsapp problemen die constant verbinding maakt (stomme app |:( )

Dit kwam ik tegen op google en wou het met jullie delen

-KLIK-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
gram501 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:05:
Voor mensen met de Whatsapp problemen die constant verbinding maakt (stomme app |:( )

Dit kwam ik tegen op google en wou het met jullie delen

-KLIK-
Je kan ook Taskman aanschaffen en de app daarmee killen, werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:59
peerke63nl schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:43:
[...]

MD werkt bij mij ook errrrug goed. Ik vind het alleen jammer dat het geen html ondersteund..... of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb mobile documents nu geinstalleerd maar het synchroniseren met mn hotmail-account wil maar niet lukken, postvak in enz blijft leeg.

iemand een idee waar dit aan kan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:42:
[...]

Ik gebruikte ook Taskman maar deze is veel handiger.

Taskman laat te veel processen zien, NetQin Mobile Guard laat er maar een paar zien en voor whatsapp precies de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:36:
[...]

Ik gebruikte ook Taskman maar deze is veel handiger.

Taskman laat te veel processen zien, NetQin Mobile Guard laat er maar een paar zien en voor whatsapp precies de goede.
Ik snap het allemaal niet..

Als je geen Whatsapp wilt dan installeer je het gewoon niet. Het heeft geen nut om Whatsapp te gebruiken als je deze ook kunt uitschakelen. Want dat is nou het sterke punt ervan... Bereikbaarheid en goedkoop met lage drempel. Dus ik kan de ontwikkelaars heel goed begrijpen dat ze dit niet mogelijk maken. Want anders was Whatsapp ook zo weer uitgestorven. Lijkt me ook raar dat je iemand een bericht stuurt via Whatsapp en dat deze pas 3 dagen later aankomt omdat meneer/mevrouw even weer zin had om te kijken of er iemand een bericht heeft gestuurd... Dat heeft gewoon geen toekomst.

Als je niet bereikbaar wilt zijn zet je je tel uit. klaar! Je kunt ook mensen blokkeren op whatapp als je voor bepaalde mensen niet bereikbaar wilt zijn.

Batterijverbruik speelt bijna geen rol meer met de laatste updates. Maar moet je 3G wel voorrang geven op wifi. En ook als verbruikt ie 25% meer dan normaal? Ik heb er voor over. Scheelt me enorm met telefoonrekening en heb met iedereen gratis (ex internet kosten dan) contact.

Zo.. Moest er even uit maar is wel puur persoonlijke meining ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Walkman schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:42:
[...]

Snap het nog altijd niet

Menu knop inhouden, en daar de app afsluiten. Is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

Ik snap het allemaal niet..

Als je geen Whatsapp wilt dan installeer je het gewoon niet. Het heeft geen nut om Whatsapp te gebruiken als je deze ook kunt uitschakelen. Want dat is nou het sterke punt ervan... Bereikbaarheid en goedkoop met lage drempel. Dus ik kan de ontwikkelaars heel goed begrijpen dat ze dit niet mogelijk maken. Want anders was Whatsapp ook zo weer uitgestorven. Lijkt me ook raar dat je iemand een bericht stuurt via Whatsapp en dat deze pas 3 dagen later aankomt omdat meneer/mevrouw even weer zin had om te kijken of er iemand een bericht heeft gestuurd... Dat heeft gewoon geen toekomst.

Als je niet bereikbaar wilt zijn zet je je tel uit. klaar! Je kunt ook mensen blokkeren op whatapp als je voor bepaalde mensen niet bereikbaar wilt zijn.

Batterijverbruik speelt bijna geen rol meer met de laatste updates. Maar moet je 3G wel voorrang geven op wifi. En ook als verbruikt ie 25% meer dan normaal? Ik heb er voor over. Scheelt me enorm met telefoonrekening en heb met iedereen gratis (ex internet kosten dan) contact.

Zo.. Moest er even uit maar is wel puur persoonlijke meining ;)
Je hebt uiteraard helemaal gelijk maar....
Het probleem is dat ik veel in het buitenland ben en daar niet een constante 3g verbinding open wil hebben.
Uiteraard kan je hem dan op wlan zetten maar dan blijft hij weer constant zoeken naar een geschikt toegangspunt wat wel veel batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:59:
[...]

Snap het nog altijd niet

Menu knop inhouden, en daar de app afsluiten. Is gratis
Klopt is gratis maar sluit niet de achterliggende processen die de 3g vebinding in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:17:
[...]

Je hebt uiteraard helemaal gelijk maar....
Het probleem is dat ik veel in het buitenland ben en daar niet een constante 3g verbinding open wil hebben.
Uiteraard kan je hem dan op wlan zetten maar dan blijft hij weer constant zoeken naar een geschikt toegangspunt wat wel veel batterij kost.
Ok maar ik neem aan dat je in het buiteland je 3G uitzet, of in ieder geval zo instelt dat ie toestemming vraagt om verbinding te maken.

Volgens mij heb je ook een optie in Whatsapp: 'Ask to Join wifi'.

Als dat ook niet helpt zou ik persoonlijk ook WiFi helemaal uitschakelen. Lijkt me een betere optie dan Whatsapp uitschakelen. Als je toch via wifi Online wilt zet je het aan. Want waar heb je nou overal open wifi verbinding zonder beveiliging?? Dus heeft geen nut dan om het contant aan te laten staan. In NL is het wel anders inderdaad omdat ie thuis wel automatisch op wifi moet zitten.

Maar ik begrijp je... Ik probeer maar ook te brainstormen wat het beste zoou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Mijn N8 Anna is weer eens stuk hoor. Eergisteren had ik IMO messenger uninstalled(had ik geinstalleerd via IMO website met .sis file) maar toen waren opeens alle applicaties uit de lijst 'geinstalleerde apps' verdwenen terwijl ze nog wel op mijn telefoon staan. Ik heb nog ongeveer 25 apps geinstalleerd staan die ook nog gewoon in de folders staan en kan ze gewoon starten. Maar ik kan niets meer uninstallen omdat ze niet gezien worden door de app manager. Alleen mijn ovi apps, social en store en SSOUI staan nog in die lijst dus zou ik alleen die nog kunnen uninstallen. Daarnaast is er nog bij gekomen dat ik bijna niks meer kan installeren...sommige apps in nokia store lukken wel maar de meeste geven tijdens installeren een 'failed to install' popup. Ik heb de nieuwe XML Nokia store een paar weken geleden geinstalleerd toen ging alles nog heel goed. Ik vermoed dat er misschien iets van de smart installer kapot kan zijn. Heeft ef iemand nog suggesties voor mogelijke oplossingen?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
SpitfireNL schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:09:
Mijn N8 Anna is weer eens stuk hoor. Eergisteren had ik IMO messenger uninstalled(had ik geinstalleerd via IMO website met .sis file) maar toen waren opeens alle applicaties uit de lijst 'geinstalleerde apps' verdwenen terwijl ze nog wel op mijn telefoon staan. Ik heb nog ongeveer 25 apps geinstalleerd staan die ook nog gewoon in de folders staan en kan ze gewoon starten. Maar ik kan niets meer uninstallen omdat ze niet gezien worden door de app manager. Alleen mijn ovi apps, social en store en SSOUI staan nog in die lijst dus zou ik alleen die nog kunnen uninstallen. Daarnaast is er nog bij gekomen dat ik bijna niks meer kan installeren...sommige apps in nokia store lukken wel maar de meeste geven tijdens installeren een 'failed to install' popup. Ik heb de nieuwe XML Nokia store een paar weken geleden geinstalleerd toen ging alles nog heel goed. Ik vermoed dat er misschien iets van de smart installer kapot kan zijn. Heeft ef iemand nog suggesties voor mogelijke oplossingen?
Opnieuw opstarten of factory reset (eerst backup maken) ander heb ik geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
SpitfireNL schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:09:
QML-store ;) Verwijzing naar de QML-scripttaal van Qt.
Maken de programma's die het niet meer doen gebruik van Qt? Dan kun je proberen Qt opnieuw te installeren. Anders wordt het waarschijnlijk helaas een reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navydeseal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Beste mensen,

zoals in dit topic word gesproken over problemen met de nokia N8, zo zit ik ook met een probleempje.
ik heb ook de o-zo-geweldige nokia anna update moeten draaien, en mijn telefoon begon zichzelf automatisch uit en aan te zetten...nu had ik mijn telefooninstellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen, en dit heeft wel aardig geholpen...tot ik gister geen ontvangst meer had met mijn mobiel en die even uit en aan heb gezet.
bij het aanzetten vroeg de telefoon keurig om mijn pincode, MAAR daarna vroeg deze direct om een blokkeringscode!
nokia gebeld, kunnen me niet verder helpen.
nokia care point gebeld, en kunnen mij niet telefonisch helpen (care point zit in een andere stad) en daar kan ik pas over 2 dagen terecht...

standaard codes als 1234, 12345, 0000 e.d. heb ik al geprobeerd, maar dat wil niet helpen.
backups kan ik nog wel maken via nokia ovi suite.
ook heb ik ergens gelezen dat een hard reset ofzo geen zin heeft, omdat je dan nog niet verder komt door de blokkeringscode :(
ik heb geen ervaring met flashen en bashen van telefoons of iets dergelijks, maar misschien kunnen jullie mij helpen!?

Groeten,

[ Voor 5% gewijzigd door navydeseal op 04-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
navydeseal schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:08:
ik heb ook de o-zo-geweldige nokia anna update moeten draaien, en mijn telefoon begon zichzelf automatisch uit en aan te zetten...
Ik heb vanwege ditzelfde probleem (al herstartte die van mij al regelmatig voor de Anna update) mijn telefoon opgestuurd naar Nokia.
Begon zo fijn: aanmelden, envelope wordt binnen een dag opgestuurd, N8 gratis op de bus naar ProAssist die via hun website melden de N8 te hebben ontvangen en dan dit geweldige bericht:

"Geachte heer/mevrouw,

De bij uw reparatieaanmelding opgegeven accessoires komen niet overeen met de daadwerkelijk ingestuurde accessoires. Desalniettemin is de reparatie toch doorgestuurd naar het reparatiecentrum. Indien er bij terugkomst van de reparatie accessoires ontbreken, heeft u geen recht op de ontbrekende accesoires.
Aangemelde accessoires: Batterij
Ontvangen accessoires: "

Ik weet dat ik de batterij er eventueel met veel moeite zelf uit zou kunnen halen, maar die moest juist mee omdat die onderdeel van het 'power'probleem zou kunnen zijn.
Tip voor anderen die gaan opsturen: maak een video dat je N8 aanstaat, zet hem uit en stop hem dan in de envelop. Of weeg het totale pakketje met envelop. Zodat ze niet op een goedkope manier kunnen zorgen dat je een accu moet kopen; die inmiddels buiten de garantie valt...

Ik vrees dat ik de uitkomsten van het ProAssist onderzoek nu ook al ken:
"nieuwe accu (20,-), gratis software update (Anna) uitgevoerd."
En dan krijg ik een refurbished afgeleefd toestel van een andere tweaker ...
Gewone gebruikers zullen het voor lief nemen.

[droommodus]
Wij hebben uw N8 uitgebreid nagekeken en komen tot de conclusie dat de stroomvoorziening defect is. Daarom krijgt u een nieuw exemplaar met de beta versie van onze nieuwste firmware Claire.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn.
[/droommodus]
4e versie van Symbian3 had 4 letters: Anna. 5e versie heette Belle met 5 letters en Claire is dus met een e aan het einde. En heeft een verbeterde muziekspeler (artiest/album gescheiden, instelbare equalizer), camerasoftware en logfunctie...
En bij de 7e versie zitten we verplicht vast aan Windows (7 letters), waar tegen die tijd dan weer een 8e versie van zal zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 04-10-2011 17:53 . Reden: 7e versie ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

zoals in dit topic word gesproken over problemen met de nokia N8, zo zit ik ook met een probleempje.
ik heb ook de o-zo-geweldige nokia anna update moeten draaien, en mijn telefoon begon zichzelf automatisch uit en aan te zetten...nu had ik mijn telefooninstellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen, en dit heeft wel aardig geholpen...tot ik gister geen ontvangst meer had met mijn mobiel en die even uit en aan heb gezet.
bij het aanzetten vroeg de telefoon keurig om mijn pincode, MAAR daarna vroeg deze direct om een blokkeringscode!
nokia gebeld, kunnen me niet verder helpen.
nokia care point gebeld, en kunnen mij niet telefonisch helpen (care point zit in een andere stad) en daar kan ik pas over 2 dagen terecht...

standaard codes als 1234, 12345, 0000 e.d. heb ik al geprobeerd, maar dat wil niet helpen.
backups kan ik nog wel maken via nokia ovi suite.
ook heb ik ergens gelezen dat een hard reset ofzo geen zin heeft, omdat je dan nog niet verder komt door de blokkeringscode :(
ik heb geen ervaring met flashen en bashen van telefoons of iets dergelijks, maar misschien kunnen jullie mij helpen!?

Groeten,
Al geprobeerd op te starten zonder je simkaart erin???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is dat niet gewoon de PUK code? :) Die staat in 't boekje/kaartje waar je SIM kaart in/bij zat
emmerx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:11:
[droommodus]
Wij hebben uw N8 uitgebreid nagekeken en komen tot de conclusie dat de stroomvoorziening defect is. Daarom krijgt u een nieuw exemplaar met de beta versie van onze nieuwste firmware Claire.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn.
[/droommodus]
Ik weet niet of je wel zo blij moet zijn met een beta OS op je telefoon, als C***** al voor de N8 gaat komen ;)

Ik weet in ieder geval wel dat ik nog altijd dik tevreden ben met m'n N8, nog geen grote problemen gehad, af en toe een auto herstart, maar dat is vrij zeldzaam. Wel werkt de menu knop niet zo denderend meer sinds hij zeiknat is geworden afgelopen zomer (kut regen :( ) en de telefoon het 4 dagen gewoon niet deed :P

[ Voor 81% gewijzigd door FastFred op 04-10-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navydeseal
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:22:
[...]

Al geprobeerd op te starten zonder je simkaart erin???
ja geprobeerd, maar vooralsnog krijg ik de mededeling een blokkeringscode in te typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

navydeseal schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:25:
[...]
ja geprobeerd, maar vooralsnog krijg ik de mededeling een blokkeringscode in te typen...
Een blokkeringscode is een code die je zelf moet hebben geactiveerd. Je telefoon zal niet zomaar om zo'n code vragen. Er is dus niet per se iets mis met je telefoon. Heb je onlangs in je instellingen iets gewijzigd en een code moeten invoeren?

Een pincode beschermt je simkaart tegen misbruik, een beveiligingscode daarentegen beschermt de telefoon zelf tegen misbruik (bijv. wanneer een dief een andere SIM-kaart in jouw toestel heeft geduwd). Zo kun je de telefoon bijv. periodiek laten vergrendelen, bijv. elke 20 minuten. Je kunt dit instellen via Instellingen/Telefoon/Telefoonbeheer/Beveiligingsinstellingen/ Telefoon en SIM-kaart/Per.autom. blokk. telefn.
Op dit moment heb je daar niets aan want je kunt niet in dit menu komen, maar je moet bij jezelf nagaan of je onlangs niet zelf het periodiek blokkeren van je telefoon hebt gactiveerd. Daarbij heb je dan ook een code moeten invoeren. Die heb je nu nodig om je telefoon te blijven gebruiken.

Misschien heb je wel je pincode ingevoerd toen de telefoon je de allereerste keer vroeg om een blokkeringscode in te voeren. Heb je dat al geprobeerd? D.w.z., bij het aanzetten van het toestel eerst de pincode invoeren en daarna, wanneer het toestel om de blokkeringscode vraagt, nogmaals je pincode in te voeren?

Hoe het je lukt om backups te maken via Ovi Suite is me een raadsel, want dat zou bij mijn weten niet mogelijk moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door choogen op 05-10-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navydeseal
dat klopt helemaal wat je zegt! ik heb inderdaad ingesteld dat er om een code wordt gevraagd op het moment dat er een andere simkaart word geplaatst.
deze heb ik ingesteld als dezelfde code als mijn "normale" code...
de handeling van het 2x intypen van dezelfde code heb ik dus ook al geprobeerd.
heb inmiddels mijn simkaart in een ander toestel gedaan, dus als ik nu mijn N8 aanzet vraagt deze nietmeer om de toegangscode van de simkaart, maar direct om de blokkeringscode.
als ik daar iets intyp, maakt niet uit wat krijg ik de volgende melding:
" 5 maal foute blokkeringscode ingevoerd, probeer het over 5 minuten nogmaals"
nou heb ik dus sinds gister mijn n8 nietmeer aangeraakt, en hoef maar 1 code in te typen alvorens ik deze melding krijg...ook beetje vreemd dus!

dat verhaal van het backuppen via ovi suite is inderdaad een beetje vreemd, maar ik kan via windows ook gewoon in mijn Telefoongeheugen (C:), én Massaopslag (E:) komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Beste mensen,

ik heb ook de o-zo-geweldige nokia anna update moeten draaien, en mijn telefoon begon zichzelf automatisch uit en aan te zetten...
Volgens mij is de standaard code "123456"

Anders kun je dit misschien dit nog proberen maar dan ben je wel al je data kwijt:
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/12914729487249/reset-Nokia-N8.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door gram501 op 05-10-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Gisteren werd de iPhone 4S geïntroduceerd. Mocht iemand zich afvragen of hoe de nieuwe 8 MP camera zich verhoudt tot de N8: Steve Litchfield heeft weer een mooie tabel gemaakt op http://www.allaboutsymbia..._who_were_wondering_a.php

Het lijkt erop dat de N8 nog steeds de beste camera heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:58:
Gisteren werd de iPhone 4S geïntroduceerd. Mocht iemand zich afvragen of hoe de nieuwe 8 MP camera zich verhoudt tot de N8: Steve Litchfield heeft weer een mooie tabel gemaakt op http://www.allaboutsymbia..._who_were_wondering_a.php

Het lijkt erop dat de N8 nog steeds de beste camera heeft.
Die kans lijkt me toch sowieso wel vrij groot... De N8 heeft een Carl Zeiss-camera, welke je bijna alleen maar in nokia's vindt.
Veel interessanter was een vergelijking tussen de E7 en de iPhone geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Ik heb een probleem, als ik een gesprek binnenkrijg en ik druk (per ongeluk) op 1 van de volume knoppen, dan valt de verbinding weg, iemand een idee hoe dit komt, of beter: hoe ik dit kan verhelpen (svp niet roepen dat ik dan niet op de knoppen moet drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navydeseal
gram501 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 07:47:
[...]

Volgens mij is de standaard code "123456"

Anders kun je dit misschien dit nog proberen maar dan ben je wel al je data kwijt:
[afbeelding]
net de code 123456 geprobeerd, helaas...geen resultaat :(
ik ben zoieso mijn data kwijt als de nokia service point de telefoon opnieuw van software gaat voorzien.
maar bij een hard reset, komt de telefoon alsnog niet verder dan de blokkeringscode toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
navydeseal schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

ik ben zoieso mijn data kwijt als de nokia service point de telefoon opnieuw van software gaat voorzien.
maar bij een hard reset, komt de telefoon alsnog niet verder dan de blokkeringscode toch?!
Geen idee, ...dat probeer ik liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navydeseal
gram501 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:53:
[...]
Geen idee, ...dat probeer ik liever niet
haha, nee ik ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jij hebt niets te verliezen lijkt me, geblokkeerd is ie nu toch al, of je die reset nu uitvoert of niet. Is het proberen waard lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

kruila schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:27:
Ik heb een probleem, als ik een gesprek binnenkrijg en ik druk (per ongeluk) op 1 van de volume knoppen, dan valt de verbinding weg, iemand een idee hoe dit komt, of beter: hoe ik dit kan verhelpen (svp niet roepen dat ik dan niet op de knoppen moet drukken)
Da's geen bug, da's een feature :P Met de volumeknoppen kun je een inkomend gesprek wegdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
PowerFlower schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:08:
[...]

Da's geen bug, da's een feature :P Met de volumeknoppen kun je een inkomend gesprek wegdrukken.
Ik lees toch in de handleiding dat ik tijdens een gesprek het volume harder en zachter kan zetten met die toetsen, hoe deactiveer dan "jouw" feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:24:
[...]

Ik lees toch in de handleiding dat ik tijdens een gesprek het volume harder en zachter kan zetten met die toetsen, hoe deactiveer dan "jouw" feature?
Hebben we het hier over 'tijdens overgaan' of 'tijdens gesprek'?

Tijdens gesprek is het inderdaad volume functie en tijdens overgaan kun je hiermee je ringtone uitzetten.. Maar je tel gaat nog wel over op je display..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 11:28
navydeseal schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Ik heb een pincode en een blokkeringscode in mijn toestellen maar de blokkeringscodes bestaat itt de pincodes uit 5 decimalen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
toestelpincode is inderdaad 12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navydeseal
FastFred schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:13:
Jij hebt niets te verliezen lijkt me, geblokkeerd is ie nu toch al, of je die reset nu uitvoert of niet. Is het proberen waard lijkt me ;)
ok, ik had dit gelezen en dacht....f*ck it! ik doe het gewoon! morgen gaat ie toch naar een nokia service point en ben ik ook al mn data kwijt!
dus ik hard reset gedaan...............

krijg ik in het engels: "lock code had not been set. Please set the lock code" en kan ALLEEN maar op "OK" drukken....
dus nu typ ik 1234 in -> OK, dan vraagt hij om "verify new lock code" dus weer 1234 -> OK, zegt ie direct: "Code error".
dus zelfs na een hard reset kom ik niet verder....!!
12345, 123456 en dergelijke werken ook niet. :(

[ Voor 6% gewijzigd door navydeseal op 06-10-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navydeseal
nokia service point kan het probleem niet verhelpen...telefoon wordt opgestuurd, en hoop em over 2 tot 4 weken weer terug te hebben -_- wat een buttzooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:10:
[...]

Hebben we het hier over 'tijdens overgaan' of 'tijdens gesprek'?

Tijdens gesprek is het inderdaad volume functie en tijdens overgaan kun je hiermee je ringtone uitzetten.. Maar je tel gaat nog wel over op je display..
Telefoon gaat over, ik tip op display om gesprek aan te nemen en daarna pak ik hem aan de zijkanten beet om de N8 aan mijn oor te houden (meende overigens de laatste keer iets te zien van "wacht" of "wachtstand") maar ik hoor niets meer dan en weet ook niet hoe ik dit ongedaan moet maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verschillende contactpersonen heb met meerdere nummers.. Vervelend is alleen dat ik maar 1 nummer bij spraakoproepen kan zetten via ovi suite. In Ovi Suite staat dan een groen vinkje. Ik kan dat vinkje wel verplaatsen, maar niet bij alle nummers zetten..

M.a.w.; Als ik een contactpersoon wil bellen op zijn vaste nummer (dan ga ik naar contactpersonen, kies ik de juiste persoon en selecteer ik 'spraakoproep' (die ik groen heb aangevinkt via Ovi Suite) werkt dan prima.. Maar als die persoon niet opneemt op zijn vaste nummer, kan ik alleen via 'Bericht' bij de overige telefoonnummers terechtkomen.. Die nummers kan ik dan alleen niet bellen.. Als ik op zo'n nummer klik, gaat ie automatisch naar een smsveld..

Heel irritant!

Beetje lastig uitleggen trouwens..

Heeft iemand enig idee waar ik het over heb en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:29:
Ik heb verschillende contactpersonen heb met meerdere nummers.. Vervelend is alleen dat ik maar 1 nummer bij spraakoproepen kan zetten via ovi suite. In Ovi Suite staat dan een groen vinkje. Ik kan dat vinkje wel verplaatsen, maar niet bij alle nummers zetten..

M.a.w.; Als ik een contactpersoon wil bellen op zijn vaste nummer (dan ga ik naar contactpersonen, kies ik de juiste persoon en selecteer ik 'spraakoproep' (die ik groen heb aangevinkt via Ovi Suite) werkt dan prima..
Ik begrijp niet wat je bedoelt met het zetten van groene vinkjes in Ovi Suite. Hoe doe je dat dan? En nog belangrijker: wat is het nut ervan?

Als ik iemand via Contactpersonen niet kan bereiken op zijn eerste nummer, dan kan ik gewoon opnieuw Contactpersonen openen en het tweede of derde nummer proberen, zonder dat ik via Berichten hoef te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Na een aantal "negatieve"posts over dit verder TOP toestel wil ik even kwijt dat:

Ik dit toestel 5 dagen heb (via marktplaats) en ik het echt een geweldig apparaat vindt!!
Ik kom vanaf android en dan moet je wel iets meer en handelingen doen om soms iets voor mekaar te krijgen maar je hebt dat ook als "niet-tweaker" snel door omdat het een Nokia is en dus redelijk logisch in mekaar steekt.

Qua specs echt TOP! de camera, de filmpjes het interne geheugen en de sprankelende kleuren die van het scherm spatten in 1 woord: WAUW!!
En ook de "feel"van het toestel is echt kwaliteit geen speelgoed/ plastic ding á la Samsung Galaxy

Ik heb de gratis navigatie van Nokia geprobeerd maar ik kan niet een simpel navigeren naar een adres (doe ik iets fout?)
Ik ben gewend: stad>straat>nummer>gaan maar nee hoor!
daarom Sygic GPS navigation versie 11.03 geïnstalleerd en ja hoor ook weer: WAUW!
Super smooth animatie van de kaart weergave 3d gebouwen en landschap (bergen) rijbaan begeleiding en automatisch overschakelen naar nachtkleuren
Vervolgens het prachtige "sleeping-screen"van NokiaBeta-labs geïnstalleerd ook dat weer erg chiq hoor!!
Verder nog wat dingetjes geprobeerd maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen :)

Zorgen puntje!!
Ik las hier ook vaak van spontane reboots/herstarten van het toestel en ondanks dat het toestel toch aangeschaft...
Eigenlijk helemaal nog geen problemen mee gehad tot vandaag..
camera en andere apps proberen te starten = reboot en het toestel reageerde traag etc. etc.
Ik had namenlijk deze ochtend een app geïnstalleerd die niet lekker werkte en sinds ik die verwijderd heb
werkt alles weer dus GEEN reboots meer (phew,... gelukkig maar!)
p.s. het hacken van het toestel om apps te installeren die niet ge-signd zijn was super easy!!

Heb trouwens het toestel met kleine krasjes op het scherm overgenomen dacht dat dit nauwelijks mogelijk was met dat gorrilaglas?? iemand tips om die te verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
gram501 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:39:
Na een aantal "negatieve"posts over dit verder TOP toestel wil ik even kwijt dat:

Ik dit toestel 5 dagen heb (via marktplaats) en ik het echt een geweldig apparaat vindt!!
Ik kom vanaf android en dan moet je wel iets meer en handelingen doen om soms iets voor mekaar te krijgen maar je hebt dat ook als "niet-tweaker" snel door omdat het een Nokia is en dus redelijk logisch in mekaar steekt.

Qua specs echt TOP! de camera, de filmpjes het interne geheugen en de sprankelende kleuren die van het scherm spatten in 1 woord: WAUW!!
En ook de "feel"van het toestel is echt kwaliteit geen speelgoed/ plastic ding á la Samsung Galaxy

Ik heb de gratis navigatie van Nokia geprobeerd maar ik kan niet een simpel navigeren naar een adres (doe ik iets fout?)
Ik ben gewend: stad>straat>nummer>gaan maar nee hoor!
daarom Sygic GPS navigation versie 11.03 geïnstalleerd en ja hoor ook weer: WAUW!
Super smooth animatie van de kaart weergave 3d gebouwen en landschap (bergen) rijbaan begeleiding en automatisch overschakelen naar nachtkleuren
Vervolgens het prachtige "sleeping-screen"van NokiaBeta-labs geïnstalleerd ook dat weer erg chiq hoor!!
Verder nog wat dingetjes geprobeerd maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen :)

Zorgen puntje!!
Ik las hier ook vaak van spontane reboots/herstarten van het toestel en ondanks dat het toestel toch aangeschaft...
Eigenlijk helemaal nog geen problemen mee gehad tot vandaag..
camera en andere apps proberen te starten = reboot en het toestel reageerde traag etc. etc.
Ik had namenlijk deze ochtend een app geïnstalleerd die niet lekker werkte en sinds ik die verwijderd heb
werkt alles weer dus GEEN reboots meer (phew,... gelukkig maar!)
p.s. het hacken van het toestel om apps te installeren die niet ge-signd zijn was super easy!!

Heb trouwens het toestel met kleine krasjes op het scherm overgenomen dacht dat dit nauwelijks mogelijk was met dat gorrilaglas?? iemand tips om die te verwijderen??
Wat heerlijk om te lezen. Ik heb een Samsung Galaxy S liggen, kan straks de iPhone 4 an miin vrouw over nemen. Maar twijfel vanwege de hardware van de N8. Ook tweedehands, maar als ik dit lees twijfel ik weer of ik wel over wil stappen.

Die krasjes op het scherm heb ik niet, maar bij mij krast de body wel snel. Bijvoorbeeld door een korreltje zand tussen de case.

De Noka navigatie werkt bij mij super. Ik voer gewoon 'straat nummer, plaats' in. Als het in her buitenland is, zet ik het land ervor.

Reboots heb ik eigenlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
coenox schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

Wat heerlijk om te lezen. Ik heb een Samsung Galaxy S liggen, kan straks de iPhone 4 an miin vrouw over nemen. Maar twijfel vanwege de hardware van de N8. Ook tweedehands, maar als ik dit lees twijfel ik weer of ik wel over wil stappen.

Die krasjes op het scherm heb ik niet, maar bij mij krast de body wel snel. Bijvoorbeeld door een korreltje zand tussen de case.

De Noka navigatie werkt bij mij super. Ik voer gewoon 'straat nummer, plaats' in. Als het in her buitenland is, zet ik het land ervor.

Reboots heb ik eigenlijk geen last van.
Dus je wilt weer terug naar je nokia begrijp ik uit je twijfel? of lees ik dit verkeerd 8)7

Aha! via Straat>nummer>plaats lukt het mij ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

choogen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:28:
[...]

Ik begrijp niet wat je bedoelt met het zetten van groene vinkjes in Ovi Suite. Hoe doe je dat dan? En nog belangrijker: wat is het nut ervan?

Als ik iemand via Contactpersonen niet kan bereiken op zijn eerste nummer, dan kan ik gewoon opnieuw Contactpersonen openen en het tweede of derde nummer proberen, zonder dat ik via Berichten hoef te gaan.
Als je naar Ovi Suite gaat en klikt op de contactpersoon, dan zie je meerdere nummers. Achter die nummers staan ronde bolletjes. Één daarvan is groen. Dat is het nummer dat standaard gebeld wordt.

Als ik dus een ander nummer wil bellen, lukt me dat niet. Onder spraakoproep op mijn telefoon staat maar 1 nummer en de andere nummers staan onder 'bericht'. Zodra ik die indruk (lang of kort) kom ik in het sms veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:56:
[...]

Als je naar Ovi Suite gaat en klikt op de contactpersoon, dan zie je meerdere nummers. Achter die nummers staan ronde bolletjes. Één daarvan is groen. Dat is het nummer dat standaard gebeld wordt.

Als ik dus een ander nummer wil bellen, lukt me dat niet. Onder spraakoproep op mijn telefoon staat maar 1 nummer en de andere nummers staan onder 'bericht'. Zodra ik die indruk (lang of kort) kom ik in het sms veld.
Dan had je in het E7-topic moeten lezen :P :
Piemol schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:48:
[...]
Ik heb het zojuist denk ik gevonden, toen ik naar iets anders zocht :)
Op deze pagina:
http://highdiver.wordpres...nokia-e7-tips-and-tricks/

Staat het volgende stukje:

8. Manage default numbers in a contact. A lot of your contacts probably have more than one number, and this is what you see when you open such a contact:

So, in order to lose the extra click, you need to set the default numbers. You can do that, while in a contact card, by pressing Options -> Defaults, and selecting the primary number for calling, texting, etc…

9. Call/text the non-default number. If you do what I’ve described in the previous tip, you may think you’ve lost the ability to dial the other number(s), that are not set as defaults. Don’t worry, all you need to do is to tap-and-hold the Voice call or Message field, and you’ll have an option to choose the desired number.

Dat moet het oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:29:

M.a.w.; Als ik een contactpersoon wil bellen op zijn vaste nummer (dan ga ik naar contactpersonen, kies ik de juiste persoon en selecteer ik 'spraakoproep' (die ik groen heb aangevinkt via Ovi Suite) werkt dan prima.. Maar als die persoon niet opneemt op zijn vaste nummer, kan ik alleen via 'Bericht' bij de overige telefoonnummers terechtkomen.. Die nummers kan ik dan alleen niet bellen.. Als ik op zo'n nummer klik, gaat ie automatisch naar een smsveld..

Heel irritant!

Beetje lastig uitleggen trouwens..

Heeft iemand enig idee waar ik het over heb en heeft iemand een oplossing?
Als je de spraakoproep ingedrukt houdt, komen de andere nummers tevoorschijn ;)

Moest ik ook lang naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
gram501 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:31:
[...]

Dus je wilt weer terug naar je nokia begrijp ik uit je twijfel? of lees ik dit verkeerd 8)7

Aha! via Straat>nummer>plaats lukt het mij ook |:(
Sterker nog. Ik gebruik de Nokia nog. Maar ik kan kiezen en dat is enorm luxe probleem. De iPhone is super, maar de strategie van Apple staat me niet aan. De Samsung Galaxy S is super, maar ik heb het gevoel dat ik geen controle heb (verbindingen en batterijverbruik). De Nokia N8 is super vanwege camera, overige hardware, geluidskwaliteit en gratis navigatie. Maar daar mis ik gebruiksvriendelijkheid en wat toepassingen (toodledo voor taken, Evernote en Wordfeud). En ik wordt af en toe gek van mezelf omdat ik bijna dagelijks wissel. Maar ik mag niet klagen, want het is een luxe positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Sterker nog. Ik gebruik de Nokia nog. Maar ik kan kiezen en dat is enorm luxe probleem. De iPhone is super, maar de strategie van Apple staat me niet aan. De Samsung Galaxy S is super, maar ik heb het gevoel dat ik geen controle heb (verbindingen en batterijverbruik). De Nokia N8 is super vanwege camera, overige hardware, geluidskwaliteit en gratis navigatie. Maar daar mis ik gebruiksvriendelijkheid en wat toepassingen (toodledo voor taken, Evernote en Wordfeud). En ik wordt af en toe gek van mezelf omdat ik bijna dagelijks wissel. Maar ik mag niet klagen, want het is een luxe positie.
Taken zit standaard in de agenda en is te syncen met verschillende pc-apps (probleem is dat het met OVI-suite moet...).
Notities zit ook standaard op Symbian, maar is niet goed te syncen helaas.

En gebruikersvriendelijkheid gaat als het goed is veranderen met Belle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Xmasjos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:35:
[...]

Taken zit standaard in de agenda en is te syncen met verschillende pc-apps (probleem is dat het met OVI-suite moet...).

Er kan ook nog gesynchroniseerd worden met PC Suite V.7.1.30.9. Dan kan je alles instellen net zoals vroeger. Met name de interval mis ik in OVI Suite.
Ik weet alleen niet meer waar ik deze versie vandaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

Ik sync de notitities via Ovi Suite met de notities van Outlook 2010 zonder problemen (N8 met Anna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
[...]

Toodledo (www.toodledo.com) is een heel mooi takensysteem dat ik op de PC bijhoudt. Het zou handig zijn als ik dit ook mobiel kan gebruiken. Er zijn applicaties voor iOs en Android. Voor Symbian helaas erg beperkt (NTodo).

Wat betreft gebruiksvriendelijkheid: heb al eens een poging gedaan om te flashen naar Belle, maar liep vast op Phoenix en Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Met Symnote kun je notities syncen met Simplenote. Dat is helaas niet zo uitgebreid als Evernote, maar wel een Cloud service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
[...]

Dat kan ik be-amen.
voorbeeld?
open toepassingen, houd een toepassing langer ingedrukt en je kunt hem direct verwijderen!
Stuk beter dan via instellingen naar toepassingen naar geïnstalleerde toepassingen en dan pas verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:28:
[...]

Dat kan ik be-amen.
voorbeeld?
open toepassingen, houd een toepassing langer ingedrukt en je kunt hem direct verwijderen!
Stuk beter dan via instellingen naar toepassingen naar geïnstalleerde toepassingen en dan pas verwijderen.
En wat is daar dan nieuw aan ? dit kan in anna ook en voor anna was dat ook al mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 15:46

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik dacht dat de N8 gebruikers dit ook wel intersant zouden vinden:
All Nokia smartphones, which already got the Anna update and the ones running it out of the box, will be updated with Symbian Belle on October 26. It will be available through Ovi Suite and as an OTA update.
So, the update is coming for the Nokia's N8, C7, E7 and C6-01, as well for the E6, X7 and hopefully, the Nokia 500.
via

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:51:
[...]

En wat is daar dan nieuw aan ? dit kan in anna ook en voor anna was dat ook al mogelijk.
Als ik het goed begrijp kan het in Belle zonder eerst 'opties->indelen' te doen, wat dus pas sinds Anna kan ;)
Markofnikoff schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:11:
Ik dacht dat de N8 gebruikers dit ook wel intersant zouden vinden:
All Nokia smartphones, which already got the Anna update and the ones running it out of the box, will be updated with Symbian Belle on October 26. It will be available through Ovi Suite and as an OTA update.
So, the update is coming for the Nokia's N8, C7, E7 and C6-01, as well for the E6, X7 and hopefully, the Nokia 500.
via
Helaas is dit zonder gecontroleerde bron, dus dit is niet zeker...

[ Voor 51% gewijzigd door Xmasjos op 07-10-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van Belle.... de Delight_belle van Soni is inmiddels ook in het Nederlands te krijgen (dus niet alleen de sms-taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
joi-c schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:23:
Met Symnote kun je notities syncen met Simplenote. Dat is helaas niet zo uitgebreid als Evernote, maar wel een Cloud service.
Interessant. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vandaag eindelijk mijn nieuwe N8 opgehaald, nadat deze na reparatie was beschadigd. Toch wel goeie service van Nokia :)

Ik hou het voorlopig wel evan bij Anna nog. Ik zag wel de de Ovi Winkel ineens een Belle-bar heeft gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Dat bericht dat Belle naar de N8 komt wordt ook op GSMarena gepost dus zal wel aannemelijk zijn dat dat gebeurdop 26 oktober (can't wait :)) -bron-

en zo gaat Belle eruit zien: (nog even een zoetmakertje!! )
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FBCbWrvOEpw]

[ Voor 48% gewijzigd door gram501 op 08-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Zo ziet dat er op mijn N8 ook uit ja :P
Heb lang getwijfeld of ik hem wel zou flashen maar heb er nog steeds geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:40:
Voor de liefhebbers van Belle.... de Delight_belle van Soni is inmiddels ook in het Nederlands te krijgen (dus niet alleen de sms-taal)
Alleen flashen van rofs2 volstaat toch als je versie 3.2 van hem al hebt draaien of moet je alles weer flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:40:
Dus het complete OS in het Nederlands? Dat zou wel te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ben er trouwens laat mee - zag nog niet dat het hier gepost was? - maar Swype 2 is in Ovi Beta en werkt nu foutloos in Belle, ook met splitscreen; en Opera 11.1 is uit, en die doet het ook in Belle :)

Nu Skype nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

Zal m wel ff flashen je het laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog een nederlandse versie voor Anna beschikbaar product code: 059G6P0 + beschrijving hoe ik dat op m'n telefoon kan zetten? Of is het verstandig om op belle te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:21:
is er nog een nederlandse versie voor Anna beschikbaar product code: 059G6P0 + beschrijving hoe ik dat op m'n telefoon kan zetten? Of is het verstandig om op belle te wachten..
Anna is toch al lang via de officiele weg te krijgen via een update van je toestel? Of mis ik iets.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfordia schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:47:
[...]

Anna is toch al lang via de officiele weg te krijgen via een update van je toestel? Of mis ik iets.
Ja maar ik heb hem nu in het Engels en Nederlands is niet mogelijk. Is daar nog wat voor, of is afwachten op belle een betere optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:52:
[...]

Zal m wel ff flashen je het laten weten
Gvr, kan mijn phoenix niet meer gebruiken....iemand een link voor een goede bruikbare versie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
xabre16v schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

ja volledig in het nederlands, ik had 3.1 nu 3.2 in het nederlands, en je hoeft inderdaad alleen rof2 te gebruiken. Fonts zijn wel aangepast.
Die 26 oktober doet wel wijd verspreid de ronde.
delight komt met een aangepastte versie zodra de officiele versie uit is, deze wordt eerst getweaked en dan gepost.

nog even een tip: Ducto
je installeerd het op je pc en op je telefoon. met enkele klikken zet je een file over van je mobiel naar desktop en vise versa.
werkt echt top.

[ Voor 14% gewijzigd door liffey op 09-10-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Is Ducto net zoiets als SymFTP? Daarmee haal je ongeveer 1,5mb/s met bestandjes overzetten via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:57:
[...]

ja volledig in het nederlands, ik had 3.1 nu 3.2 in het nederlands, en je hoeft inderdaad alleen rof2 te
gebruiken. Fonts zijn wel aangepast.
Die 26 oktober doet wel wijd verspreid de ronde.
delight komt met een aangepastte versie zodra de officiele versie uit is, deze wordt eerst getweaked en dan gepost.

....
bij alleen de rof2 kun je refurbishen, ben je dan alles kwijt of blijven alle instellingen en geinstaleerde progjes bestaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:47:
[...]

bij alleen de rof2 kun je refurbishen, ben je dan alles kwijt of blijven alle instellingen en geinstaleerde progjes bestaan???
Bij mij bleef alles zoals het was....niet alles is in nederlands, bv navigatie is nog engels...
andere fonts heb ik niet gevonden of anders gezegd, kan ik niet vinden of instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:55:
[...]

Bij mij bleef alles zoals het was....niet alles is in nederlands, bv navigatie is nog engels...
andere fonts heb ik niet gevonden of anders gezegd, kan ik niet vinden of instaleren
en wat is de makkelijkste manier om te refurbishen???
heb al even zitten zoeken maar niet ergens zo'n duidelijke handleiding gevonden als voor het flashen met phoenix in usb mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

en wat is de makkelijkste manier om te refurbishen???
heb al even zitten zoeken maar niet ergens zo'n duidelijke handlieidng gevonden als voor het flashen met phoenix in usb mode...
phoenix no connection...dead phone mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:16:
[...]

thanks, dat gaan we eens even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:16:
[...]

toch nog een vraagje...
dan is het alle bestanden verwijderen en alleen de rofs2 laten staan om te refurbishen???

UPDATE: Gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

toch nog een vraagje...
dan is het alle bestanden verwijderen en alleen de rofs2 laten staan om te refurbishen???

je kan alles deleten behalve de rofs2, die kan je editten met de nieuwe en dan ok en refurbish....maar het is je al gelukt.
Kan jij wel op je mobiel het lettertype (font) wijzigen? ik zou niet weten waar ik dat moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

toch nog een vraagje...

je kan alles deleten behalve de rofs2, die kan je editten met de nieuwe en dan ok en refurbish....maar het is je al gelukt.
Kan jij wel op je mobiel het lettertype (font) wijzigen? ik zou niet weten waar ik dat moet doen :'(
Pagina: 1 ... 63 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic