Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
Jullie ook last van vastlopende browser (de standaard browser that is) als je via 3G zit te internetten als je in de auto zit.

Ik werk op festivals om geld binnen te halen voor onze scouting vereniging, vorige week 538 Concert in A'dam en gisteren Bevrijdingspop in Haarlem. Onderweg check ik wat voor weer het wordt en wat de line up van bands is (voor in de pauze's, The Baseballs gister was super gaaf :9 )

Maar onderweg loopt de browser geregeld vast met internetten over 3G, als ik thuis naar die zelfde websites ga, geen probleem, maar onderweg, in de auto gaat 't echt voor geen meter en heb ik zelfs een aantal keer de telefoon uit moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben ook overgestapt van de 5800 en muziek klinkt prima. Meeste dingen zijn beter ten opzichte van de 5800, met hier en daar een frustratie (die overigens met de videospeler te maken en niet met de muziek, namelijk dat hij niet onthoudt waar je bij een film was), maar dat zijn hele kleine details. Ben er verder helemaal tevreden over en zou niet meer terug willen naar de 5800....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:23:
Gelukkig,hier zijn jullie nog normaal. Ik verwachtte weer reactie's als " Koop Android jho :D"
En op elke andere forum waarik diezelfde vraag stel zeggen ze dat Symbian verouderd is. Maargoed dankje voor de snelle reactie's.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken als goede smartphone en voor camera. En soms af en toe op het internet.
En nog een vraag, na de laatste update's zijn er dan nog veel problemen of valt het mee of is het echt perfect ?
Greetz
@TonyStark welkom. Ik adviseer je allle 169 pagina's van dit forum te lezen. Duurt even, maar dan heb je op alle vragen antwoord!
De redenen voor mij om de N8 te kopen zijn de camera en de hdmi uitgang.

De enige verbetering waar ik echt op zit te wachten is een splitscreen tekstinput. Nu is het zo als ik bijv. een bericht krijg in Whatsapp, deze aan het antwoorden ben en op dat moment alweer een nieuw bericht van die persoon krijg die ik op dat moment niet kan lezen.

Portrait QWERTY is leuk, maar ik ben met T9 zeker sneller dan iemand op qwerty. Enige nadeel is een woord dat niet bekend is, deze moet je dan toevoegen en dat kost tijd.

Bij de volgende update wordt het toestel tot 30% sneller, dit samen met de homescreens die je heen en weer kan slepen (zoals op een iPhone) zal de beleving van de N8 een stuk verbeteren waardoor mensen minder snel zullen zeggen dat Symbian verouderd is.
De reden voor Nokia om voor Windows te gaan is omdat de naam Symbian inmiddels "besmet" is en als negatief wordt ervaren. Ik vermoed dat na PR 3.0 een hoop Symbian ^3 gebruikers zich afvragen waarom Nokia er mee stopt, omdat het dat gewoon goed zal zijn.

Jammer alleen dat alles zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Folkifoon schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:44:
[...]

@TonyStark welkom. Ik adviseer je allle 169 pagina's van dit forum te lezen. Duurt even, maar dan heb je op alle vragen antwoord!

De enige verbetering waar ik echt op zit te wachten is een splitscreen tekstinput. Nu is het zo als ik bijv. een bericht krijg in Whatsapp, deze aan het antwoorden ben en op dat moment alweer een nieuw bericht van die persoon krijg die ik op dat moment niet kan lezen.

Portrait QWERTY is leuk, maar ik ben met T9 zeker sneller dan iemand op qwerty. Enige nadeel is een woord dat niet bekend is, deze moet je dan toevoegen en dat kost tijd.

Bij de volgende update wordt het toestel tot 30% sneller, dit samen met de homescreens die je heen en weer kan slepen (zoals op een iPhone) zal de beleving van de N8 een stuk verbeteren waardoor mensen minder snel zullen zeggen dat Symbian verouderd is.
De reden voor Nokia om voor Windows te gaan is omdat de naam Symbian inmiddels "besmet" is en als negatief wordt ervaren. Ik vermoed dat na PR 3.0 een hoop Symbian ^3 gebruikers zich afvragen waarom Nokia er mee stopt, omdat het dat gewoon goed zal zijn.

Er zal veel verbeteren.. maar sneller worden hoef je niet op te rekenen. Misschien dat Nokia dat beweerd op basis van een benchmark uitgevoerd op een schoon test toestel met een leeg werkgeheugen. Maar in de praktijk ga je hier toch niks van merken op je eigen telefoon. Verwacht dat het meer een verkoop praatje is.

Om mijn menu met mappen van games te laden doet mijn N8 soms al 6 seconden over. Alle andere mappen die ik open in het menu duurt vaak al minimaal 2 seconden om het te openen. Dat komt omdat Symbian niks vooraf in zijn werkgeheugen laad en er steeds opnieuw in moet laden... wat andere operating systems zoals android en WP7 wel doen die indexeren het hele menu in het werkgeheugen.. daarom dat die toestellen altijd meer werkgeheugen hebben dan symbian toestellen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:20:
Kan iemand iets vertellen over het geluid van de N8? Heb nu een Xpressmusic en die bevalt op zich prima, maar hij is stuk aan het gaan. Heb mijn zinnen gezet op de N8, maar wil wel weten of het geluid in orde is. Ik gebruik'mijn XM veel als mp3-speler icm een sony hoofdtelefoon en ben daar zeer tevreden over. Dat wil ik ook met de N8.
In principe prima geluid. Echter vind ik het een groot gemis dat de equalizer niet 'in te stellen' is, dat je dus de frequentiebanden zelf in sterkte kunt regelen, maar alleen vooringestelde presets kunt gebruiken.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:44:
[...]

Dankjewel voor het advies,ikben gisteren maar toch begonnen en ben gestopt op 35,nu ga ik verder.
Ik weet al veel meer van de N8. Misschien lijk ik nu dom,maarja.
En nog een vraag,is het touchscreen gevoelig genoeg en reageert het goed naar jullie zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Dankjewel voor het advies,ikben gisteren maar toch begonnen en ben gestopt op 35,nu ga ik verder.
Ik weet al veel meer van de N8. Misschien lijk ik nu dom,maarja.
En nog een vraag,is het touchscreen gevoelig genoeg en reageert het goed naar jullie zin?
Hallo Tony.

Mijn ervaring is dat het touchscreen over het algemeen gevoelig genoeg reageert. Soms heb ik er wel eens een haperingetje in. Maar wellicht dat dat aan mijn huis ligt. Bioj andere touchscreens moet ik soms ook meerdere keren aanraken alvorens er gereageerd wordt. (Professioneel telefoontoestel heb ik het dan over).
Capacative touchscreen reageert beter dan Resistive touchscreen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op je kan ook een branded toestel hebben als je koopt via een webshop!

Zijn er nog mensen die last hebben van gesprekken die afgebroken worden?Ik heb hier vrij veel last van en vooral tijdens langere gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wie wil er eens een paar onbewerkte foto's posten gemaakt met de N8 met alle settings op hoogste kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
is het al iemand gelukt om met panorama 3 foto's in hoge kwaliteit te stitchen?

ik krijg constant errors.

2 foto's in hi-res lukt wel of 3 en meer in med-res.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Webjunkie schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:06:
is het al iemand gelukt om met panorama 3 foto's in hoge kwaliteit te stitchen?

ik krijg constant errors.

2 foto's in hi-res lukt wel of 3 en meer in med-res.
ja, best goed gelukt zelfs.
Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/4uo2hy.jpg
Klik voor resultaat

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Runt de Nokia ook spellen goed?
Dus zonder haperingen,spellen zoals Angry Birds,NFS Shift e.d ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:04:
Runt de Nokia ook spellen goed?
Dus zonder haperingen,spellen zoals Angry Birds,NFS Shift e.d ?
Nee, die werken niet op de N8.

[ Voor 12% gewijzigd door Gutteguttegut op 07-05-2011 22:18 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt,
Had toch echt gezien dat ze werken?

Sorry had niet gezien dat er gelinkt werd }:O

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Gravity gebruikers; hebben meer mensen last van een erg slechte batterijduur sinds de nieuwe update (1.50) en met push aan?

Mijne red een dag niet meer, maar ik draai ook Whatsapp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:34
Vraagje, ik heb WiFi als voorkeur ingesteld. Thuis pakt ie altijd mijn eigen netwerk. Maar als ik bij mijn ouders ben geweest en daar op het netwerk ben geweest blijft ie daarmee verbonden (tenminste dat denkt ie), ook al ben ik weer thuis. Ik moet dan de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten omdat ie ook niet de verbinding wil verbreken.

Iemand ook bekend met dit probleem en heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je Social 1.3 geinstalleerd krijgt? Ik ben van 1.1 naar 1.2 gegaan maar ik krijg nu constant een foutmelding "failed to install".

Ik heb 'm! 1.1 kreeg ik niet meer geinstalleerd dus ben ik begonnen (na social eraf gegooid te hebben) met 1.2 en daarna gelijk erachteraan de 1.3 beta. Zelfs de widget werd geinstalleerd :)

Blijf het wel brak vinden trouwens om zo je updates voor elkaar te moeten krijgen |:(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:20:
Gravity gebruikers; hebben meer mensen last van een erg slechte batterijduur sinds de nieuwe update (1.50) en met push aan?

Mijne red een dag niet meer, maar ik draai ook Whatsapp...
Ik red ook geen dag meer, draai zowel Whatsapp als Gravity. Heb geprobeerd 3G/Wifi uit te zetten maar geen resultaat. Ben nog de exacte oorzaak aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh god, geweldige actie van Nokia, ik ben compleet verslaafd geraakt aan The Settlers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik kom er maar niet uit. Een vriend zegt me net dat ik beter kan wachten op de X7.
Wat is jullie mening hierover? Enig verschil is dat de X7 een groter scherm heeft en een slechtere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
bwt schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:53:
[...]

ja, best goed gelukt zelfs.
[afbeelding]
Klik voor resultaat
ik wilde je vragen welke versie je hebt, maar mijn panorama wil nu helemaal niet meer opstarten :X
mja... moet dat maar ff gaan uitzoeken.. thx voor de reply iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Heb net voor het eerst een vreemd probleem....
Kreeg een smsje... en ontsluit het scherm met de schuifknop rechter zijde.
Krijg ik een beeld dat vrij snel wisselt tussen homescreen en de aankondiging van het smsje....

Op goed geluk kon ik dat aankondigingsschermpje sluiten door op precies juiste moment op annuleren te klikken.... vervolgens dan naar berichten te gaan en het smsje te lezen.
Dit bleef zo door gaan met meerdere smsjes die ik ontving.

Kheb Qt 4.7.2 opnieuw geinstalleerd en telefoon opnieuw gestart...

Probleem lijkt nu verholpen... 2 smsjes zonder problemen kunnen ontvangen en lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

PowerFlower

être diable et jouer fleur

^^ Dat heb ik ook een paar keer gehad. Maar niet vaak genoeg om er verder wat aan te gaan doen :P
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:07:
Pff, ik kom er maar niet uit. Een vriend zegt me net dat ik beter kan wachten op de X7.
Wat is jullie mening hierover? Enig verschil is dat de X7 een groter scherm heeft en een slechtere camera.
En vier speakers. Dus als je liever een iets groter scherm hebt met vier speakers, dan een goede camera (xenon vs led, grotere sensor, 12mp), dan moet je op de X7 wachten ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:27:
Weet iemand hoe je Social 1.3 geinstalleerd krijgt? Ik ben van 1.1 naar 1.2 gegaan maar ik krijg nu constant een foutmelding "failed to install".

Ik heb 'm! 1.1 kreeg ik niet meer geinstalleerd dus ben ik begonnen (na social eraf gegooid te hebben) met 1.2 en daarna gelijk erachteraan de 1.3 beta. Zelfs de widget werd geinstalleerd :)

Blijf het wel brak vinden trouwens om zo je updates voor elkaar te moeten krijgen |:(
Ah perfect, bedankt voor de heads-up!
Social 1.3 heeft wél dat je foto's kunt uploaden met een beschrijving. Een belangrijke feature die toch lang ontbrak.Download het hier.

Verder ben ik net achtergekomen dat Battery Monitor ook een widget heeft, wat ik niet wist :+

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Webjunkie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:15:
[...]

ik wilde je vragen welke versie je hebt, maar mijn panorama wil nu helemaal niet meer opstarten :X
mja... moet dat maar ff gaan uitzoeken.. thx voor de reply iig :)
Dat waren 5 foto's met de eerste panorama versie.
Ook ik ken het fenomeen van de niet startende Panorama app.
Mijn vermoeden zit ik het draaien van het toestel tijdens het opstarten.
Als ik de app start zorg ik er voor dat ik de foon NIET in portret mode vast heb maar in landscape. Dan werkt het wel.

Het lijkt er schijnbaar op dat PR2.0 (Anna) binnenkort gaat komen.
http://www.n8fanclub.com/...for-t-mobile-astound.html

[ Voor 11% gewijzigd door bwt op 09-05-2011 10:37 ]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Laatst online: 20-09 20:22

bl33d

I love the smell of Napalm..

Goedemorgen, onlangs heb ik een nokia n8 in mijn bezit.
Ik wil hem in het Russisch zetten (zowel weergave als taalinvoer in het Russisch).
Is dit mogelijk dmv. een externe toepassing of opnieuw flashen van de telefoon?
Want in de telefoonmenu zie ik geen optie staan voor russische invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Je N8 heeft zeer waarschijnlijk een NL productcode waarin de Russische taal niet is opgenomen.

Je kunt de productcode wijzigen met Phoenix, daarover staan in deze 169 pagina's genoeg beschreven.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Nieuwe Whatsapp versie uit, 2.6.8.

Edit: Zie dat de irritante scroll-problemen verholpen zijn! :)

[ Voor 49% gewijzigd door Masis op 09-05-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

bwt schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:45:
Het lijkt er schijnbaar op dat PR2.0 (Anna) binnenkort gaat komen.
http://www.n8fanclub.com/...for-t-mobile-astound.html
Engadget melde al dat er een roze N8 komt (uhm, leuk kleurtje :X) met Symbian Anna: http://www.engadget.com/2...na-neglects-to-give-us-a/

Elders is die al te bestellen met leverdata "binnen een week", dus ook dat wijst er op dat PR2 binnenkort beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
PowerFlower schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:54:
[...]

Engadget melde al dat er een roze N8 komt (uhm, leuk kleurtje :X) met Symbian Anna: http://www.engadget.com/2...na-neglects-to-give-us-a/

Elders is die al te bestellen met leverdata "binnen een week", dus ook dat wijst er op dat PR2 binnenkort beschikbaar is :)
Leverdata staan voor de uk op 13 mei.
Betekent 12 mei op de brievenbus. Zou dus wel eens deze week kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:58
Sinds ik de PR1.2 sw 014.002 op mijn toestel heb, heb ik dat gevoel dat het onmogelijk is om mijn gprs verbinding helemaal uittezetten, klopt dit?
Heb mijn toestell zo ingesteld dat ie alleen via WIFI verbinding mag maken voor navigatie, maar elke keer als er geen Wifi beschikbaar is maakt deze een gprs verbinding met Telfort.

Heb ik ergens een instelling gemisst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Er is nu een LinkedIn app voor de N8 (en andere Symbian^3 toestellen) in de OVI-store beschikbaar. http://store.ovi.com/content/121603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
bwt schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:45:
[...]

Dat waren 5 foto's met de eerste panorama versie.
Ook ik ken het fenomeen van de niet startende Panorama app.
Mijn vermoeden zit ik het draaien van het toestel tijdens het opstarten.
Als ik de app start zorg ik er voor dat ik de foon NIET in portret mode vast heb maar in landscape. Dan werkt het wel.
ik heb 'm maar 's weer opnieuw geinstalleerd en na het opnieuw opstarten van de telefoon is het me gelukt om 3 foto's te stichen :)

wel vervelend het update systeem van symbian.
je moet elke keer zelf opzoek gaan naar updates.

dat hebben ze bij android toch wel een stuk beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik weet niet hoe dat bij Android geregeld is, maar ik vind het update systeem niet vervelend. Het zou pas vervelend worden als je op vakantie bent in het buitenland en hij ineens een update binnen gaat slepen over 3G

Ik update alleen via 3G als het een kleine update betreft, that is kleiner dan 2MB, groter dan dat doe ik aan de pc indien nodig, of als ik WiFi beschikbaar heb

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 10-05-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
dat kan bij android ook.
als je android market opstart checkt ie meteen voor updates voor al je geinstalleerde apps.
je kan dat eventueel zelf beslissen of je wilt updaten.

dat moet bij ovi toch ook wel simpel te realiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als ik Slick start komt hij automatisch met updates aan zetten, verdere apps die ik met enige regelmaat gebruik zijn pdf reader, quickoffice, simpele stopwatch (die zat er standaard niet eens op 8)7 ) en de FM zender (handig als ik geen cd's bij me heb, werkt alleen niet op iedere radio) en verder game ik de laatste tijd best veel op 't ding.

Maar ik geef niet zo heel veel om updates, vanavond alleen wel even update voor Ovi kaarten binnen halen, die zag ik een tijdje terug al staan

Ik game met m'n telefoon trouwens via mini hdmi > hdmi converter - hdmi > dvi kabel - beamer :D geniaal, telefoon aan de lader als ik langer aan het gamen ben, m'n Creative koptelefoon of speakerset aansluiten en gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

FastFred schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:58:
de FM zender (handig als ik geen cd's bij me heb, werkt alleen niet op iedere radio)
Wut? Hoezo niet? :S

Gebruik de N8 de laatste tijd vaak in de auto. Vorige week in Dubai bedacht ik dat het leuk zou zijn even een eind te rijden, goedkoop autootje gehuurd, was blij dat ik muziek op de N8 had staan en voordat ik vertrok nog even de kaart er op gezet... prima navigatie :)

Jammer alleen dat de stem van de navigatie via de telefoon gaat, en niet de FM transmitter (hoewel die wel keurig even gemute wordt tijdens het uitspreken van aanwijzingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nou, zoals ik het zeg, hij werkt niet op iedere radio. Thuis een klein zak radio'tje geprobeerd, maar die kon het signaal niet oppikken (heb 'm standaard op 97.00Mhz zitten), m'n wekkerradio en radio op m'n kamer doet ie 't wel op. Autoradio van auto op m'n werk pikt hem wel op, maar autoradio in auto van ouders pikt het signaal weer niet op, hij gaat er gewoon voorbij met zoeken naar zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Maar ik geef niet zo heel veel om updates, vanavond alleen wel even update voor Ovi kaarten binnen halen, die zag ik een tijdje terug al staan
da's precies wat ik bedoel ;)
je moet het allemaal zelf bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 02:28
FastFred schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:41:
Nou, zoals ik het zeg, hij werkt niet op iedere radio. Thuis een klein zak radio'tje geprobeerd, maar die kon het signaal niet oppikken (heb 'm standaard op 97.00Mhz zitten), m'n wekkerradio en radio op m'n kamer doet ie 't wel op. Autoradio van auto op m'n werk pikt hem wel op, maar autoradio in auto van ouders pikt het signaal weer niet op, hij gaat er gewoon voorbij met zoeken naar zenders.
Misschien eens een andere frequentie opzoeken? 1 waar niks anders in de buurt zit. Dat scheelt pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Sinds enkele dagen is mijn accu binnen 15 uur leeg met normaal gebruik.. Heb 'm al meerdere keren helemaal leeg laten lopen om 't maar zo te zeggen, met de originele oplader en de oplader van m'n N97 'm volledig opgeladen, maar niks mag baten.. 3G, wifi en andere openstaande meuk uitgezet, maar nog steeds even snel leeg.

Meer mensen met dit probleem?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

DeVins schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:21:
Sinds enkele dagen is mijn accu binnen 15 uur leeg met normaal gebruik.. Heb 'm al meerdere keren helemaal leeg laten lopen om 't maar zo te zeggen, met de originele oplader en de oplader van m'n N97 'm volledig opgeladen, maar niks mag baten.. 3G, wifi en andere openstaande meuk uitgezet, maar nog steeds even snel leeg.

Meer mensen met dit probleem?
Welke apps heb je draaien? Nokia Drop slurpt je batterij snel leeg en ook apps als Buienradar en Whatsapp zijn relatief zwaar.

Interval van email ophalen is ook van invloed.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Zo, mijn n8 gaat niet meer aan. 3finger reset doet ook niets ;( Wat moet ik morgen doen, de telefoon naar een service center brengen of eerst bellen met belnu waar ik de telefoon vandaan heb?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh, das vervelend man, gewoon mee naar een service center gaan denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
@Exphy - Wat gebeurt er als je de lader aansluit? Hang die er even aan, misschien is hij wel helemaal leeg. Ook proberen heeeeel lang de aan/uit knop ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Folkifoon schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:31:
@Exphy - Wat gebeurt er als je de lader aansluit? Hang die er even aan, misschien is hij wel helemaal leeg. Ook proberen heeeeel lang de aan/uit knop ingedrukt houden.
Dat is 't niet, geeft ook helemaal niets aan als ik hem aan de oplader hang, of aan de PC. Ding is zo dood als een pier

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Exphy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:58:
[...]

Dat is 't niet, geeft ook helemaal niets aan als ik hem aan de oplader hang, of aan de PC. Ding is zo dood als een pier
En de batterij een 15 sec eruit halen? Kan met schroefjes, heb t zelf nog niet gedaan. Wel dikke pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46
Folkifoon schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:15:
[...]

En de batterij een 15 sec eruit halen? Kan met schroefjes, heb t zelf nog niet gedaan. Wel dikke pech...
Dat lijkt je een beter plan met het risico dat je de garantie verspeelt als met het toestel terug te gaan en hem te laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Wat ik soms lastig vind is dat de verbinding via "mail en java" niet altijd automatisch verbroken wordt indien ik bij voorbeeld naar ovi-store ben geweest en dat programma toch wel goed heb afgesloten ... (lang indrukken menutoets geeft aan dat er geen apps draaien).
Zelfde geldt bijvoorbeeld ook als ik Gravity gebruik en afsluit... verbinding bijft dan open...
Gaat natuurlijk dan ten kostte van accuu-duur

Bij details van de gebruikte verbinding staat dna dat bijvoorbeeld portalmmm de verbinding nog gebruiken....

Zelfs zo dat ik nu zie dat na herstart telefoon hij na enige minuten verbinding maakt en dat de verbinding gebruikt wordt door portalmmm....

Ik heb de indruk dat er een applicatie is... bijvoorbeeld mail... die de verbinding activeert... end at er een andere app is die daar gebruik van maakt en de verbining dan open houdt.... klinkt dat dom???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
notorious_roy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:34:
[...]

Welke apps heb je draaien? Nokia Drop slurpt je batterij snel leeg en ook apps als Buienradar en Whatsapp zijn relatief zwaar.

Interval van email ophalen is ook van invloed.
Whatsapp gebruikte ik voorheen ook en toen ging ie ongeveer 2 dagen mee, de andere apps die je noemt heb ik niet geinstalleerd staan en e-mail ophalen doet ie vrij weinig, iig even vaak als voorheen..

Lastig, voor de rest ben ik wel tevreden er mee..

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

FastFred schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:41:
Autoradio is niet zo vreemd, de antenne zit meestal buiten en afhankelijk van hoe goed e.e.a. geïsoleerd is, is het signaal dan te zwak. Met handmatig afstemmen lukt het dan weer meestal wel. Maar in sommige auto's is het erg belangrijk waar hij ligt. Dicht bij de radio, zodat hij het direct oppikt :)

Nadeel is dat er weinig vrije frequenties zijn, en op een lange rit (zeg naar de Middelandse Zee) mag je om de haverklap wisselen, anders wordt de N8 weggedrukt. En op de vrije frequenties kom je nog best vaak andere FM zendertjes tegen, vooral in de file, die dan op precies dezelfde freq zitten :X

* PowerFlower kreeg gisteren plotseling een stukje Frans Bauer door Dr. Dre heen :X

[ Voor 19% gewijzigd door PowerFlower op 12-05-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Notaname schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:53:
[...]

Dat lijkt je een beter plan met het risico dat je de garantie verspeelt als met het toestel terug te gaan en hem te laten maken?
Batterij eruit halen is niet iets wat de garantie in gevaar brengt lijkt mij. Deze zit in de N8 achter scrhoeven om de telefoon steviger te maken.
--edit--
YouTube: Nokia N8 Battery Removal & Re-fitting
Ik dacht na het klepje dat je direct bij de batterij kon, maar je moet nog een platic klem oid weghalen. Misschien toch maar beter naar een Nokia SP ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Folkifoon op 12-05-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik kan geen video's maken met mijn N8.

wanneer ik van afbeeldingsmodus wil overschakelen naar de videomodus dan heeft hij een paar seconden nodig om over te schakelen, tenminste dat lijkt zo. Echter komt dan de mededeling "onverwachte fout. Start de telefoon opnieuw op" Na opnieuw opstarten blijft het probleem bestaan.
Ik kan de medeling wegdrukken en terug naar afbeeldingsmodus (maar dan moet ik dit wel binnen 2 seconden selecteren anders komt de medeling terug)

Ik heb software versie 14.002 , klopt het dat dit de laatse versie is?

Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik heb er naar gezocht maar kon niets gevonden krijgen.

-----Update---------

Zonet nog een keer geprobeerd te schakelen naar videomodus, de telefoon ging spontaan rebooten. Na het opstarten was het wel mogelijk over te schakelen.
Zelf de telefoon uit en weer aangezet, en het was weer niet mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Franciscusm op 12-05-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Heb je de 3 vinger harde reset al geprobeerd?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
DeVins schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:10:
Heb je de 3 vinger harde reset al geprobeerd?
Heb ik expres niet gedaan omdat ik geen zin heb om alles opnieuw te moeten installeren. Ik wilde eerst onderzoeken of het probleem niet anders op te lossen was.

Maar ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb. Op de achtergrond liep "Wellness Diary" nog. Nadat ik deze uitgezet heb, en ook het automatisch opstarten bij telefoon opstarten, had ik geen problemen meer. Om te testen weer aangezet en probleem ook weer aanwezig. Opnieuw uitgezet en alles werkt weer zoals het hoort.

Ik moet er dus nu alleen maar voor zorgen dat het programma niet meeloopt op de achtergrond. En even Nokia beta labs hiervan op de hoogte stellen zodat ze hier naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Gisteren DropML geinstalleerd, een Dropbox-client voor Symbian 3. Werkt prima. Gratis in de OVI-store: http://store.ovi.com/content/113235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nokia-e7.info/...phones-like-nokia-e7-4838

Dit is ook een perfecte manier om dropbox te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik heb steeds hetzelfde probleem, ik kan niet connecten naar de ovi store vanaf mijn tel. en ook de standaard browser geeft steeds aan ''kan bewerking niet uitvoeren'' alle andere apps werken gewoon de online varianten zoals whatsapp e.d iemand mischien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Iemand een idee waar Whatsapp de chats opslaat op de N8? Er is een mapje met WAlogs maar die bevat alleen technische logbestanden. Ik zou de chats graag willen bewaren of versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 02:28
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:26:
Ik heb steeds hetzelfde probleem, ik kan niet connecten naar de ovi store vanaf mijn tel. en ook de standaard browser geeft steeds aan ''kan bewerking niet uitvoeren'' alle andere apps werken gewoon de online varianten zoals whatsapp e.d iemand mischien een idee?
Even kijken via welke verbinding hij verbinding probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Tip: Favourite Apps

http://store.ovi.com/content/123045

Maak van je vier snelkoppelingen-widget een 15 snelkoppelingen widget. Heel handig in te stellen en het werkt precies zoals het belooft te doen!

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Laatst online: 23-09 19:16
notorious_roy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:05:

Maak van je vier snelkoppelingen-widget een 15 snelkoppelingen widget. Heel handig in te stellen en het werkt precies zoals het belooft te doen!
Vanuit de Ovi Store op de N8 krijg ik een installatiefout waardoor het niet geïnstalleerd kan worden. Klinkt als een goed programma. Neemt het dan de overige ruimte op het homescreen wel in beslag, of dat juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

jens17 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Vanuit de Ovi Store op de N8 krijg ik een installatiefout waardoor het niet geïnstalleerd kan worden. Klinkt als een goed programma. Neemt het dan de overige ruimte op het homescreen wel in beslag, of dat juist niet?
En als je hm handmatig download en handmatig installeerd?
Op bovenstaande link klikken en dan /download er achter plaatsen (wel inloggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:22
Ik heb een probleempje. Gister wou ik naar mijn moeder toe om het nieuwe vakantiehuisje te bekijken. Ideale gelegenheid om de OVI Maps navigatie even uit te proberen dacht ik zo. Een GPS fix krijgen lukt prima, route berekenen gaat ook prima, maar als ik ongeveer 1 min. onderweg ben dan loopt de navigatie vast en start de telefoon opnieuw op. Daarna weer opnieuw de GPS opnieuw opstarten geeft weer hetzelfde probleem. Ook de telefoon een keer handmatig uitschakelen en opnieuw opstarten geeft geen oplossing. Ik heb gezocht op updates voor de navigatie, maar ik lijk de laatste versie te hebben (niet de beta van betalabs). Geheugengebruik voor de navigatie stond eerst op 30, maar die verhogen naar 70 helpt ook niet.
Tijdje geleden had ik Sportstracker gedownload, en als die de gps gebruikte liep die ook vast. Sportstracker heb ik verwijderd, maar wederom blijft het probleem bestaan.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Deze browser is zeker de moeite waar om even te proberen:
MiniBrowser Mobile 2.0

MiniBrowser Mobile 2.0 is a fast and easy to use web browser. Strong built-in advertisement blocker will save internet traffic and time for loading pages. You can search and translate with Google, search in Wikipedia directly from url address bar. Browser supports tabs, bookmarks, full screen and auto-fill forms. New version 2.0 is based on Qt 4.7.3 with faster and more stable QtWebKit engine.
more info:
http://dmkho.tripod.com/mbm/index.html

http://store.ovi.com/content/111579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Folkifoon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:44:
Deze browser is zeker de moeite waar om even te proberen:
MiniBrowser Mobile 2.0

MiniBrowser Mobile 2.0 is a fast and easy to use web browser. Strong built-in advertisement blocker will save internet traffic and time for loading pages. You can search and translate with Google, search in Wikipedia directly from url address bar. Browser supports tabs, bookmarks, full screen and auto-fill forms. New version 2.0 is based on Qt 4.7.3 with faster and more stable QtWebKit engine. More info on http://dmkho.tripod.com

http://store.ovi.com/content/111579
Meer info:

http://mynokiablog.com/20...e-minibrowser-mobile-2-0/

Ik ga 'm niet gebruiken omdat flash, kinectic scrolling en pinch-to-zoom niet ondersteund worden. Dat gebruik ik vrij veel en ik heb geen zin om te wisselen van browsers voor bepaalde sites. Dan is het gemak weg. Wel heeft deze browser enorm veel potentie, zeker de uitgebreide zoekfunctie en adblock zijn interessant!

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die al bijna een week niet op ovi store kunnen? Ik krijg continu de melding dat ik geen contact met de winkel kan maken.. Erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier geen problemen met ovi store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Ik heb dezelfde problemen met ovi-store, kreeg opeens een melding widget verwijderd en sinds dien kon ik de ovi-store niet meer gebruiken ook het herinstalleren ging niet meer, ben met de phone naar een Nokia-service point geweest, kon de phone na 1 uurtje ophalen, zelfs toen was dit euvel nog niet verholpen, ben afgelopen zaterdag terug gegaan bij de Service point en de phone is nu verzonden naar nokia en ben nu mijn phone voor een week of 4 kwijt.

PS. Dit is mogelijk door mij zelf veroorzaakt na een zogenaamde harde reset, (met de 4 knoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Volgens mij is het een probleem dat vaker voorkomt. Even Googlen zal wel helpen denk ik.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

SNES Emulator: http://www.summeli.fi/?p=2384

Werkt verrassend goed. Mario Kart en een gepatchte Treasure Hunter G werken beide prima. Chrono Trigger Chrimson Echoes crasht en Mario RPG start niet op. Maar 2 uit 4 goed draaien is al beter dan wat mijn PSP kon :D

(Ik hoop trouwens dat een dergelijke post hier gewoon mag, anders mag een mod 'm verwijderen)

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met geen mogelijkheid binnen kunnen halen...ook niet via link en dan /download...
nou ja niet binnen halen...staat een paar kb in mijn n8 maar installeren lukt gewoon niet terwijl het mij een prima app lijkt...beter dan de drie screens die ik nu heb
Gutteguttegut schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:06:
[...]
En als je hm handmatig download en handmatig installeerd?
Op bovenstaande link klikken en dan /download er achter plaatsen (wel inloggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:05:

met geen mogelijkheid binnen kunnen halen...ook niet via link en dan /download...
nou ja niet binnen halen...staat een paar kb in mijn n8 maar installeren lukt gewoon niet terwijl het mij een prima app lijkt...beter dan de drie screens die ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:00
Bij mij lukte het ook niet om het via de Ovi Store binnen te halen, daar had ik ook moeite mee. Via http://mobileplanet-warya...pps-v1000-s-symbian3.html heb ik het en die werkt.

Succes.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Ik heb mij succesvol aangemeld bij DropDav en een nieuw station "Dropbox" toegewezen. Het werkt(e)... Eén keer.
Ik krijg nu elke keer de melding "Station Dropbox niet beschikbaar".
Het station "Dropbox" verwijderen en opnieuw toewijzen mag niet baten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

yalk57 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:53:
[...]

Ik heb mij succesvol aangemeld bij DropDav en een nieuw station "Dropbox" toegewezen. Het werkt(e)... Eén keer.
Ik krijg nu elke keer de melding "Station Dropbox niet beschikbaar".
Het station "Dropbox" verwijderen en opnieuw toewijzen mag niet baten. Iemand een idee?
Ik heb het zelfde geprobeerd en ook dezelfde problemen ondervonden.
Bij sommige werkt het zonder problemen maar bij velen werkt het ook gewoon niet..ik heb het opgegeven en het werkt met een app net zo goed zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mochten er trouwens mensen ook problemen hebben met het importeren van de filmpjes genomen met de N8 in Premiere Elements/Pro (500 fps probleem).
Dan is hier de oplossing: klik
(werkte voor mij tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
zijn er ervaringen met nokia sevrvicepoint schiedam?
ik heb 3 weken geleden mijn mobiel ter reparatie ingeleverd. kan ik deze nu ophalen of wacht ik op bericht?
telefonisch zijn zij niet zo bereikbaar, druk met repareren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:09:
Bij mij lukte het ook niet om het via de Ovi Store binnen te halen, daar had ik ook moeite mee. Via http://mobileplanet-warya...pps-v1000-s-symbian3.html heb ik het en die werkt.

Succes.
ja heb deze binnen en nu????sorry ben blond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:46:
[...]

ja heb deze binnen en nu????sorry ben blond...
wie kan er trouwens na de nieuwe update van whats app nog normaal sms-en of een whats app bericht versturen? na een teken of 50 springt mijn n8 terug naar het start scherm...erg irritant...alles geprobeerd...in portrait of landscape.. in de hand of gewoon plat weg gelegd..probleem blijft hetzelfde...reset geprobeerd maar probleem blijft bij mij voorkomen....hellllup :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:16:
[...]

wie kan er trouwens na de nieuwe update van whats app nog normaal sms-en of een whats app bericht versturen? na een teken of 50 springt mijn n8 terug naar het start scherm...erg irritant...alles geprobeerd...in portrait of landscape.. in de hand of gewoon plat weg gelegd..probleem blijft hetzelfde...reset geprobeerd maar probleem blijft bij mij voorkomen....hellllup :'(
Heb ik ook.. deinstalleren van whatsapp hielp ook niet. Enige wat helpt is autocorrectie / autocompletion van woorden uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Van de Nokia UK facebook:

We have an exciting announcement planned for Friday, but to get you guys in the mood – here’s a great success story about four pink Cornish kitties who were rescued!
-----------
Laat het svp 2.0 zijn, op de pink n8 zit Anna toch al ingebakken? Las ergens anders dat Anna pas 2e week juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Hallo,

weet iemand op welke locatie op memory card en in welke format N8 zijn backup opslaat? Daarmee bedoel de internal backup die je maakt via Bestand Beheer?Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
businka19 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:59:
Hallo,

weet iemand op welke locatie op memory card en in welke format N8 zijn backup opslaat? Daarmee bedoel de internal backup die je maakt via Bestand Beheer?Alvast bedankt
Volgens mij is dat een onzichtbaar bestandje. Dus even de memorycard in de PC en verborgen bestanden weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Masis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:51:
[...]

Volgens mij is dat een onzichtbaar bestandje. Dus even de memorycard in de PC en verborgen bestanden weergeven :)
Helaas heb ik dit al geprobeerd, via Massa Storage modus is namelijk ook mogelijk. Het lijkt alsof N8 backup opslaat op E:\Mass memory en niet op memory card. Iemand nog ideeën? Ook over de extensie?

[ Voor 0% gewijzigd door businka19 op 19-05-2011 13:19 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

businka19 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Helaas heb ik dit al geprobeerd, via Massa Storage modus is namelijk ook mogelijk. Het lijkt alsof N8 backup opslaat op E:\Mass memory en niet op memory card. Iemand nog ideeën? Ook over de extensie?
Als ik kijk met Xplore dan zie ik op mijn geheugen kaartje een verborgen mapje "Backup" op mijn telefoon.
Hierin staan de backup bestanden, bookmarks.arc, calender.arc, contacts.arc, messages.arc en settings.arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Als ik kijk met Xplore dan zie ik op mijn geheugen kaartje een verborgen mapje "Backup" op mijn telefoon.
Hierin staan de backup bestanden, bookmarks.arc, calender.arc, contacts.arc, messages.arc en settings.arc
Duidelijk, ik moet hem dus met Xplore benaderen. En hij staat dan onder E:/ massa memory? dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
businka19 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:33:
[...]

Duidelijk, ik moet hem dus met Xplore benaderen. En hij staat dan onder E:/ massa memory? dank
Nee, de backups worden echt op de memorycard gezet. Zonder memorycard is het ook niet mogelijk om een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Nee, de backups worden echt op de memorycard gezet. Zonder memorycard is het ook niet mogelijk om een backup te maken.
Klopt, de backup staat dus op F:
Bij een harde reset van de telefoon word ook het mass memory gewist en dan is het niet handig als hij hier je backup zou opslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Masis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:54:
[...]

Klopt, de backup staat dus op F:
Bij een harde reset van de telefoon word ook het mass memory gewist en dan is het niet handig als hij hier je backup zou opslaan :)
Bedankt allebei. Ik zie de folder staan. Punt is, dat als ik backup maak om bijv. half 2 vanmiddag, bestanden die in de folder staan bookmarks.arc, calender.arc, contacts.arc, messages.arc en settings.arc niet van de datum veranderen. Die staan dan bijv. nog op 11:05 wanneer ik laatste keer back-up heb gemaakt. Iemand een idee hoe het komt?

En in het verlengde van de backup vraag, ik zou graag alle gevens van mijn Satio op mijn N8 willen overgooien. File Transfer geprobeerd maar het werkt niet blijkbaar tussen SE en Nokia. Satio syncen met Outlook en dan met N8 is ook geen optie aangezien ik mijn Satio met geen kracht meer aangesloten krijg op mijn W7 pc. Ik probeer nu dus .arc bestanden van Satio door N8 te laten lezen (loooong shot, I know) maar is er nog iets wat ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even nieuwe backup gemaakt en de datum en tijd veranderen bij mij wel gewoon.

Volgens mij zou je gewoon met bluetooth moeten kunnen syncen. De satio draait op symbian S60 5.
Ik kan ook mijn N8 gewoon syncen met een nokia 6700 classic die op symbian S40 draait.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:37:
Net even nieuwe backup gemaakt en de datum en tijd veranderen bij mij wel gewoon.

Volgens mij zou je gewoon met bluetooth moeten kunnen syncen. De satio draait op symbian S60 5.
Ik kan ook mijn N8 gewoon syncen met een nokia 6700 classic die op symbian S40 draait.
Helaas is dat niet mogelijk. Bij het syncen via BT stuurt N8 een bestand naar Satio genaamd DataMover.sis. Die moet je installeren, alleen dat kan Satio niet, denk dat het toch alleen voor Nokia telefoons bedoeld is, enigszins logisch maar niet echt klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ businka19
Ook ik ben overgestapt van SE naar N8, mij is het helaas niet gelukt op een fatsoenlijke manier te syncen. (maar dat kan ook aan mij liggen ;)

Contactpersonen heb ik per stuk via BT overgestuurd, dit gaat goed maar duurt lang....
Agenda heb ik via Gmail agenda/Mail for Exchange gesynchroniseerd, dit ging ook niet echt probleemloos maar is uiteindelijk toch gelukt. Vraag me niet dit nog een keer te doen, daar trap ik niet meer in haha!

Verder geen minuut spijt van de overstap, N8 is werkelijk waar een top toestel! En zeker in vergelijk met mijn vorige SE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:42:
@ businka19
Ook ik ben overgestapt van SE naar N8, mij is het helaas niet gelukt op een fatsoenlijke manier te syncen. (maar dat kan ook aan mij liggen ;)

Contactpersonen heb ik per stuk via BT overgestuurd, dit gaat goed maar duurt lang....
Agenda heb ik via Gmail agenda/Mail for Exchange gesynchroniseerd, dit ging ook niet echt probleemloos maar is uiteindelijk toch gelukt. Vraag me niet dit nog een keer te doen, daar trap ik niet meer in haha!

Verder geen minuut spijt van de overstap, N8 is werkelijk waar een top toestel! En zeker in vergelijk met mijn vorige SE...
Contacten via BT werkt idd, maar wil als last resort houden, het is echt zo niet 2011 :P
Agenda elementen lukt trouwens ook prima via BT maar die is nog langzamer omdat deze niet op een rij staan maar gemengd met to-do's.
Notes gaat ook naadloos maar alweer langzaam.
Smsjes heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Kortom het is (bijna) allemaal mogelijk maar op wel heel erg prehistorische manier. En je reactie doet mijn hoop nog kleiner worden.
Ik weet overigens zeker dat ik geen spijt zal krijgen van overstap, de enige echte minpunt is op dit moment geen Panorama foto's mogelijk op N8, de app werkt niet naar behoren lees ik overigens is ook niet meer beschikbaar in Ovi Store. Satio maakte met die instelling wel heel erg vette vakantie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Is er iemand bekend met Waze?

http://store.ovi.com/content/16466

GPS navigatie die leert

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:34
Ik heb het op de Android telefoon van mijn vriendin eens geprobeerd. Vond de interface (half jaar geleden) niet erg mooi / prettig. Alles moet via je mobiele netwerk binnengehaald worden, dat vindt ik een nadeel, zeker in het buitenland.

Het concept vindt ik dan wel mooi. Iedereen die Waze gebruikt levert info over de snelheid, drukte en evt. wegomleggingen, maar hoe goed het werkt durf ik niet te zeggen, weet niet hoe groot de community al is hier.
(edit: zie 'review').

Ga het eens op mijn eigen telefoon testen.....

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus73 op 20-05-2011 09:25 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
even een doodle jump vraagje: bij mij beweegt het mannetje niet van links naar rechts als je het toestel scheef houdt, ligt dat aan mijn toestel (net terug van reparatie...) of ligt dat aan de software? kan iemand het even proberen?
of mis ik ergens een instelling?

[ Voor 6% gewijzigd door liffey op 20-05-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Doodle Jump werkt prima bij mij.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een app om te syncen met google tasks? Zoals bv Gtask voor android of nog liever met je taken in de besaande agenda.. Met MfE is het mij niet gelukt in elk geval
Pagina: 1 ... 43 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic